FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Comentariu la
Text postat de nicolae tudor
Am citit trasnaia asta inlocuind cuvantul Lilica cu Romania, poporul roman, romanul. Apoi am incercat sa inteleg care-i esenta acestui misto dat pe dinafara? Si mi-am inchipuit un om de suflet care se ofera sa sape groapa unui om de vaza, intr-un timp cand nici cainii nu-i lasi afara, de mila. Care a sapat, sarmanul, cu tarnacopul, un gauroi mare; dar a venit un destept cu ruleta si a inceput sa rada de bietul om, ca peretii nu-s drepti iar fundul gropii se cam ingusteaza. Si pune el mana pe lopata si-i arata cum, ii arata din cateva miscari, iar la inmormantare tine o prelegere despre prostia nepriceputului, dar si a familiei ca "i-a permis in spatiul privat sa". Oricat ne-am invarti dupa coada, concluzia nu poate fi decat cea dintotdeauna: fiecare cu aia ma-sii. Amestecatura nu e buna, se pare. Si nu din motivul ca cei mici/din urma nu o vor sau viseaza, ci pentru ca cei mari nu o primesc. Cei mici suporta, saracii, atatea umilinte, se vede cu ochiul liber, de ani de zile sunt obiect de batjocura. Ei nu stiu, cum nici Romania nu stie, ca, oricat s-ar stradui, nu vor putea ajunge din urma oamenii/tarile care-s deja inainte cu (sute de) ani.
Citeam recent undeva ca "nu ai nevoie de minte sa fii om bun" si ma-ntreb la ce bun scrisul? daca scrisul nu ar trebui, atunci cand este valoare si are in spate oameni valorosi, sa ne faca si mai buni? Iar a fi om bun ce inseamna? Sa te oferi sa faci o groapa in miezul iernii, cand crapa pietrele de frig. Sau sa vii cu recesamantul, dintr-un prea plin sufletesc, pentru a aduce lumina acolo/aici unde da sa devina intuneric. Cum a facut Vasilica. A lua in deradere faptele de suflet ale omului bun este ca si cum ai rade in biserica, sau cum s-a imortalizat Baselu in mijlocul soborului de preoti. Nu pot decat sa ma crucesc.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "omnule d dm, va admir inteligenta, desi nu stiti despre ce este vorba, iata, v-a placut "poemul" pe care l-a scris Adriana Giurca!
Ma gandesc ca deja s-a grabit sa va insteleze textul pe care l-ati postat pe europeea, drept multumire!" (V. Ilie)

doamna Vasilica, fiind vorba de un text semnat DDM, după cîțiva ani de absență, am considerat necesar să aprind o steluță, spre luare aminte, și nu numai... vă asigur că nici a doua nu aparține doamnei de care pomeniți.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-11-04 13:14:51
         
 
  Vasilico, vezi pe unde e strecurătoarea, că ți-au rămas cam multe virgule în comentariu. Mult prea multe pentru o scriitoare cu cărți tipărite la activ.

Dacă din comentariul de mai jos, scuturat bine, îți rămîn virgule cît pentru o nuvelă, mă întreb ce va fi fost prin paginile romanului tău.

Virgulele sunt ca pătrunjelul: în cantitate prea mare dau un gust amar.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2011-11-04 12:36:59
         
 
  Chiar daca contextul in care s-a produs acest "poem", a vrut sa fie o persiflare a persoanei mele, cei care nu cunosc cauzele, pot spune ca personajul este "probabil postmoderna si probabil identificabila in oricare dintre noi." Domnule, este ca si cum ar fi zis Caragiale: "curat, murdar"!
Domnule d dm, va admir inteligenta, desi nu stiti despre ce este vorba, iata, v-a placut "poemul" pe care l-a scris Adriana Giurca!
Ma gandesc ca deja s-a grabit sa va insteleze textul pe care l-ati postat pe europeea, drept multumire!
Cu simpatie, Vasilica Ilie
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2011-11-04 11:06:31
         
 
  "sa nu se implice in nimic, sa rada de altii, asa cum si Adriana Giurca rade de mine in acel text" (Vasilica Ilie)

nu stiu despre ce discutati mai jos (si mai sus), dar pierdeti din vedere un fapt important (singurul, din punctul meu de vedere): poemul in sine. iar Lilica e un personaj de poveste. probabil postmoderna si probabil identificabila in oricare dintre noi. dar tocmai aici e meritul autoarei: ca face din asta o (frumoasa) literatura.
 
Postat de catre daniel d marin la data de 2011-11-04 09:52:43
         
 
  Tacerea nr. 2 pe ziua de azi.  
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-11-03 12:40:45
         
 
  nu oi fi eu in top dar sunt poeta si prozatoare
Vasilica Ilie


Potrivit lui Molière, și monsieur Jourdain era prozator. Făcea proză, adică.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2011-11-03 12:23:23
         
 
  "Probabil, in intelepciunea lui, Buricea considera ca daca faci sarmale, ai PC si esti gospodina desavarsita, automat esti legitimata ca poeta, iar a ironiza literar aceasta pretentie absurda e un atac.
Ca a hotarat 'mnealui."

Adriana Giurca, nu crezi ca intreci orice masura si continui sa te bagi singura in seama, continuand acest circ pe care l-ai inceput de cateva zile?
Nu ti-a spus nimeni ca esti ridicola? Daca profiti de faptul ca domnul Cristescu a fost influentat de telefoanele date de tine si Liviu si te-a lasat sa-ti faci de cap pe site, crezi ca l-ai apucat pe Dumnezeu de picior? Continui sa ma ataci si spui ca nu este adevarat?!
Cine esti tu sa spui ca daca sunt o gospodina desavarsita, nu pot fi si poeta, scriitoare? As fi singura? Si care este problema ta? Esti invidioasa ca am scos doua carti (una de versuri si o alta de proza- nuvela-), volume apreciate de critici avizati si am avut si lansari reusite? Da, Adriana Giurca, nu oi fi eu in top dar sunt poeta si prozatoare, chiar daca nu iti convine, nu ma intereseaza parerea ta despre cum scriu. De gustibus... Mai bine, vezi-ti de drumul tau si lasa oamenii in pace ca nu au venit la tine sa le faci exegeze la carti! Ma ataci fara o logica, parca te-ai fi urcat in spinarea mea si nu vrei sa mai cobori de acolo! Esti indisciplinata, ca sa nu folosesc alte cuvinte dure iar domnul Cristescu inchide ochii si nu te sanctioneaza, ba mi-a fost invalidat si textul in care ceream lucrul acesta. Asteptam niste explicatii din partea dansului,la acel topic. Nu am folosit alte cai decat cele la vedere, nu am vrut sa-l influentez cum ati facut voi, am probat sa vad cum se termina acest "conflict". Si m-am lamurit! Sa speram ca te tii de promisiune si "Tacerea Nr.1" va fi veridica. As aprecia.
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2011-11-03 12:06:57
         
 
  Domnul profesor universitar, alintat și nea buricea, acest arbiter elegantiarum al Europeei...



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2011-11-03 11:48:42
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Tăcerea nr 3 :))  
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-11-03 11:23:09
         
 
  Tacerea Nr.2:))  
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-11-03 11:04:25
         
 
  Tacerea Nr. 1 pe ziua de azi  
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-11-03 10:57:01
         
 
  giurca, cam (voit) cum ai tras tu asta concluzie?
Ce minte... ai!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-11-03 10:54:45
         
 
 
Probabil, in intelepciunea lui, Buricea considera ca daca faci sarmale, ai PC si esti gospodina desavarsita, automat esti legitimata ca poeta, iar a ironiza literar aceasta pretentie absurda e un atac.
Ca a hotarat 'mnealui.

Domnule Nicolae Tudor, in numele pacii, cam cate concesii pe zi ar trebui sa fac?








 
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-11-03 10:05:56
         
 
  multumesc pentru aprecieri, cu voia dv incerc sa le uit.  
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-11-03 09:45:17
         
 
  Domnule Nicolae Tudor,
in textele dvs se vede superioritatea dvs intelectuala si morala, va detasati net fata de de ceilalti comentatori de pe aceasta pagina!
Aveti dreptate, Giurca, in asazisul pamflet face atac la persoana iar bordas ii tine isonul!
Daca ar fi toti ca dvs ce tara minunata am avea!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-11-03 09:21:00
         
 
  Fara cuvinte! Doar istorie si oameni care fac istoria:
http://www.nasul.tv/wp-content/uploads/2011/11/Scrisoarea-lui-Antonescu-c%C4%83tre-Dinu-Br%C4%83tianu.htm
sau:
http://www.nasul.tv/2011/11/01/romania-de-ieri-si-de-azi/
...restul sunt resturi
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-11-03 01:09:23
         
 
  Domnule Nicolae, recunosc. Faptul ca spui despre
cineva "/Că face sarmale bune, are PC și e o gospodina desăvârșită" e un atac!

E la persoana, fiindca Lilica este persoana, nu un personaj imaginar al carui singur rost este sa prezinte aspecte negative ale unui comportament cel putin caraghios in spatiul literar!


Omul este complex, domnule. Are si bune si rele. Eu nu fac exceptie. Si comportamentul meu a fost uneori incondeiat in pamflet. Nu m-am suparat niciodata.
Pamfletul nu e o descriere, nu reproduce fidel toate trasaturile de caracter ale Omului. E o exagerare, menita sa corecteze ceea ce autorul percepe ca fiind negativ.
Cum il simtiti dvs. sau alta persoana, nu ii e imputabil autorului.

Literatura nu se face cu imbratisari. Totusi, sunt dispusa sa fac o concesie.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-11-02 16:40:06
         
 
  Evident ca nu. Daca vad o femeie frumoasa, lui nenea Genu sigur ca-i face bine; la fel o vodca buna, stiu pe cineva! mie nu-mi face fiindca... sufar cu inima.
Exista niste adevaruri mari, cum ar fi Iisus- nici el, bunul si dragul, nu a facut tuturor bine. Totusi pentru a convietui in diversitate trebuie sa acceptam cu totii ca nu batem copiii, de exemplu, sau nu permitem sa se faca o nedreptate/rau in fata noastra. Acceptam sa aparam impreuna planeta si viata care o populeaza. Raul il primesti cat si daca il simti si intelegi.
Dv cand scrieti, sub masca pamfletului, ca "Lilica este o poetă simpatică/Că face sarmale bune, are PC și e o gospodină desăvârșită." eu simt un atac la persoana, iesit cu peste 10 cuvinte de sub plapuma literaturii. Dv v-a facut bine; mie nu, fiindca, dupa cum am spus, sufar cu inima. Si nu un doctor ma poate vindeca, nu ma trimiteti la el, doar o iubire pentru aproape.
Haideti sa facem concesia asta.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-11-02 16:12:51
         
 
  Domnule Nicolae Tudor
Spuneti:"nu interveneam daca simteam ca omul trecut prin scoli si-ar fi canalizat energiile cum a facut-o Caragiale: in sus, spre o grupare politica, spre cei care fac rau fiintei umane."

Credeti ca tuturor ne fac rau aceleasi lucruri?
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-11-02 14:33:34
         
 
  "Vasilico, dacă tot știi că textele tale provoacă alergie, nu ai putea, în virtutea bunătății care te caracterizează, să nu le mai postezi?" (L.B)

Nu spun ca Vasilica Ilie este o poetesa demna de a fi luata in seama pentru posteritate. Ea nici nu vrea sa ajunga acolo, foloseste cuvantul pentru a trai frumos, atat cat il intelege si-l poate simti. Internetul este plin de texte cu mult sub ale Vasilicai.
Dl Corbu nici cand a fost sub centura lovit nu a ingradit dreptul la exprimare, doar a tacut si ne-a sfatuit si pe noi sa facem la fel. Europeea este un spatiu liber, nu este un spatiu privat. Un atelier literar nu este o revista de cultura, ci un fel de cenaclu literar. Iar in cenaclurile literare se si socializeaza. Daca doriti un club faceti-vi-l sau indemnati-l pe amfitrionul nostru sa schimbe statutul de "spatiu liber" si nu este suparare; Vasilica, Nicolae si cine nu mai va fi primit sa plece sau sa-si faca propriile cluburi.
V-am citit candva o lucrare cu avionul si mi-am spus parerea, dar nu v-am invitat sa nu mai postati, ceea ce dv va permiteti cu Vasilica, si astept ca Dl Corbu sa se delimiteze de dv cum s-a delimitat si de mine cand am gresit. Aflati ca si textele provoaca greata, mie cel putin, dar nu v-am spus-o niciodata, doar nu dau clic spre ele.
Am intalnit azi o atitudine rara, care m-a fericit. Pentru “ți s-a întâmplat vreodată să îți vină să îmbrățișezi un om după ce ai schimbat câteva cuvinte cu el? (...) este o experiență unică la mine" Vasilicai ar trebui sa i se ridice o statuie pentru frumusetea sufletului sau, care-i mai mare decat toate capodoperele literare puse la un loc. Ar trebui sa ne ducem la usa ei sa vedem daca ne ia in brate, sa ne masuram, astfel, frumusetea umana, nu credeti?
Nu interveneam daca simteam ca omul trecut prin scoli si-ar fi canalizat energiile cum a facut-o Caragiale: in sus, spre o grupare politica, spre cei care fac rau fiintei umane. Doar cei slabi lovesc femeile si copiii. Oameni fals-intelectuali isi arata disteptaciunea lovind prostii de-a valma, sa primeasca aplauzele cuvenite eroilor. Trebuie facut si asta, dar numai daca simti ca nu poti sa-i razbesti pe cei de deasupra, si-i calesti cu vorbe grele (neuitand sa-i si mangai cand dorm). Un om destept ataca sistemul, lovind puncte care produc reactii in lant. Lovind-o pe Vasilica nu se face ordine nici in literatura, nici in societate - se asterne doar tacere. Lovind-o pe Vasilica impartiti lumea in "noi" si "voi". Iar asta este razboi. Asta vreti? Nu faceti razboi, va rog respectuos.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-11-02 14:03:31
         
 
  Vasilico, dacă tot știi că textele tale provoacă alergie, nu ai putea, în virtutea bunătății care te caracterizează, să nu le mai postezi? Ar fi un gest pe măsura laudelor pe care ți le aduce Nicolae. Literatura trebuie să ne facă mai buni, parcă așa spunea el, nu să provoace suferință semenilor.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2011-11-02 13:00:50
         
 
  Liviu Bordas, cred ca am mai spus ca acel text este o gluma pe care nu ai gustat-o, nici nu am avut pretentia de a fi "literar". Bineinteles, eu ma numesc Vasilica Ilie, nu Adriana Giurca.:)
Poti, oricand, sa ocolesti textele mele daca iti produc alergie.:)
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2011-11-02 12:56:02
         
 
  Sau sa vii cu recesamantul, dintr-un prea plin sufletesc, pentru a aduce lumina acolo/aici unde da sa devina intuneric
Nicolae Tudor

Adînc spus, Nicolae. Recenzorii aducători de lumină. Mii de recenzori, purtători a tot atîtea făclii. Milioane de români, pătrunși de lumina sacră, au ieșit din întunericul în care zăceau. Acolo/aici.

Magnific text, dacă pînă și domnul profesor Mihail Buricea s-a simțit tușat de esența lui la cei patruzeci de ani de la absolvire.

Vasilica are ani buni de cînd este pe acest site. Așa încît și-a putut face o imagine despre fiecare.

Am și eu niște ani petrecuți pe pajiștea bleu. Nu am nicio imagine despre oamenii de aici decît prin prisma a ceea ce au scris. Vasilica poate fi un om bun. Un spirit altruist. Gata să ia cazmaua în mînă pe gerul cel mai aspru sau să înfrunte toate pericolele de pe coclaurii patriei purtînd, din prea plin sufletesc, cum spune Nicolae, lumina făcliei recensămîntului. Mă interesează, din punctul de vedere al unui cititor, prea puțin. Nu am intrat și nu intru aici pentru astfel de evaluări, ci pentru plăcerea de a citi. Plăcere care, atunci cînd dau de textele Vasilichii, lipsește. Cum de altfel lipsește și în cazul textelor altor autori. Și nu mă poate opri nimeni să-mi exprim punctul de vedere cu privire la texte. După cum nici nu sunt obligat să înghit aserțiuni moralizatoare ale unora sau ale altora atunci cînd domniile lor se simt lezați de opiniile mele cu privire la magnifica lor opera literară.

Dacă veți citi atent, aici scrie Atelier literar. Nu atelier de socializare.

Aveți ceva cu comportamentul cuiva de pe aici? Scrieți, domnilor (doamnelor) un pamflet. E un gen literar. Nu veniți cu jalbe pline de lacrimi și de autocompătimire.

Vasilica a făcut recensămîntul. Așa. Și? Din punct de vedere literar, nu mă interesează.

În schimb, mă interesează faptul că Vasilica a venit cu recensămîntul pe Europeea, producînd un text care se vrea literatură, că doar de aia l-a postat pe un atelier literar virtual. Iar cu privire la acel text pot să mă exprim in oricare dintre modalitațile pe care literatura mi le pune la îndemînă. Inclusiv prin a-l lua în derîdere.

Vasilica nu e mediocru ca om. Nu am afirmat și nu voi afirma niciodata așa ceva, necunoscînd-o personal.

În schimb, nimic nu mă poate opri să afirm că, raportat la tot ceea ce a scris pe aici, Vasilica e un autor de literatură mediocru. Altfel, bun cu semenii săi, fapt apreciat de domnul profesor Buricea. Care lucrează cu un dublu standard. Unul aplicabil lui însuși și amicilor de ocazie, celălalt inamicilor din haita talentaților.

Despre opera literară a domnului profesor, altădată.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2011-11-02 12:33:35
         
 
  Nicolae, nici marii autori nu au fost intelesi in esenta, la vremea lor, ce pretentii sa am eu ? N-am domne'.

Iata:

"Privită din acest punct de vedere, lucrarea d-lui Caragiale se învederează cu însemnătatea ei și se arată a fi, în afară de orce comparare, superioară acelor piese meșteșugite din atmosfere străine, care caută în zadar să se intereseze la peripețiile unor marchizi și a unor dame cu camelii, pentru a căror înțelegere lipsește și publicului și actorilor noștri orice element mai apropiat.

Dar dacă poate ni se admite de mulți cititori această parte a meritului d-lui Caragiale, este însă o imputare ce o auzim făcându-se adeseori în contră-i și care, tocmai fiindcă este așa de des repetată, merită o mai de aproape cercetare.

Și fiindcă zicem că merită o mai de aproape cercetare, se înțelege de la sine că nu poate fi vorba de insinuarea ce nu s-a sfiit a se produce și în unele organe de publicitate, că adecă comediile d-lui Caragiale urmăresc scopuri politice și vor să-și bată anume joc de unele apucături ale partidului liberal, și că prin urmare ar trebui oprite de pe scena teatrului din ordinul guvernului de astăzi (pe atunci ministerul I. C. Brătianu).

O asemenea imputare este prea puțin serioasă pentru a fi discutată, și avem numai interesul să dovedim că s-a adus în adevăr prin publicitate.

Citim pe a doua pagină a unui ziar liberal din București, de la 13 aprilie 1885, despre comedia D-ale carnavalului:

Și ce piesă! O stupiditate murdară, culeasă din locurile unde se aruncă gunoiul. Femei de stradă de cea mai joasă speță, bărbieri și ipistați, în gura cărora se pun cuvinte insuflătoare pentru mișcări ca cea de la 11 fevruarie, pentru libertate și egalitate, cari sunt baza organizațiunii noastre politice.

Palma primită de la public, care a fluierat, nu ne mulțumește; e de datoria ministrului instrucțiunii să puie în vederea direcțiunii ce caragialiadă a făcut, și pe acest temei s-o schimbe, ca incapabilă și nedemnă. Voiam un teatru național, nu o gașcă de opoziție nedemnă, în care se insultă poporul și instituțiile țării.

Cerem cu insistență ministrului instrucțiunii să intervie.

Și foaia acelor tineri, foarte tineri, din capitală, care își închipuiesc că sunt socialiști, se grăbește a doua zi să țină isonul ziarului citat mai sus și scrie pe pagina întâi a numărului de la 14 aprilie 1885
"

(http://biblior.net/critice/comediile-d-lui-i-l-caragiale.html?page=2)

 
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-11-02 09:12:59
         
 
  Si comenariul Vasilicai este de bun simt, dar o sa vedeti cum haita talentatilor va sari pe ea!  
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-11-02 08:49:18
         
 
  Un comentariu de om inteligent, bun cu semenii sai, realist si cu mult talent.
Adriana Giurca, ia aminte la cei care au mai multa minte ca tine!
Te crezi buricul pamantului?
Poezia nu te-a ajutat cu nimic ca sa devii mai buna!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-11-02 08:46:54
         
 
  Nicolae, iti aprinzi paiele singur! Or sa "sara" pe tine si or sa te inghita ca ai avut curajul sa scrii asa ceva! Bineinteles ca or sa spuna ( mai ales, cei doi) ca intregesti cercul celor "mediocri"!:)
Acum, serios, ma bucur ca ai scris acest "comentariu" tragand un semnal de "alarma", dar nu cred ca o sa "sensibilizezi" partea "adversa" pentru ca vezi, tu, Nicolae, trebuie ca si ei sa aiba un suflet curat si o inima care sa simta ceva, ei se cred buricul pamantului, ei cred ca stapanesc universul si oamenii sunt la picioarele lor.
Daca am facut recensamantul, eu am vrut, fiindca imi place sa muncesc, sa fiu activa, sa ma implic in mai multe directii, nu-mi place sa am timpi morti. Pentru mine a fost o experienta si, sincera sa fiu, mi-a placut, am intalnit oameni minunati, oameni educati, inteligenti, cu cei 7 ani de acasa si culti, ne-am simpatizat reciproc. Bineinteles ca am intalnit si opusul lor, si am facut diferenta. Am scris si o fila de jurnal despre aceasta experienta, care incepe asa:
"Vorbeam deunăzi cu o prietenă, despre una, despre alta și, la un moment dat, am întrebat-o: “ți s-a întâmplat vreodată să îți vină să îmbrățișezi un om după ce ai schimbat câteva cuvinte cu el? Ea a stat câteva secunde fără să răspundă, s-a uitat la mine mirată și m-a întrebat la rândul ei: “cum așa, fără să-l cunoști în prealabil?” “Da, i-am răspuns, este o experiență unică, la mine! Și am început să-i povestesc contextul acestui fapt."
Nu vreau sa spun mai multe, ma opresc aici, dar, spre rusinea noastra, Romania nu o sa avanseze cu oameni care nu stiu decat sa fure, sa pacaleasca sa stea pe margine, sa nu se implice in nimic, sa rada de altii, asa cum si Adriana Giurca rade de mine in acel text. Macar de-ar fi prin sfertul meu, din toate punctele de vedere - nu, ca as fi lipsita de modestie cand spun acest lucru- dar, de cativa ani de cand sunt pe acest site, mi-am putut face o impresie despre fiecare in parte.
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2011-11-02 07:03:55
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE