FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
68
Text postat de nicolae tudor




Basescu s-a schimbat vizibil. Cred ca si-a pus coada de scorpi(e)/on sub labe, ca un pisic ce se vrea mangaiat pe crestet, si-a retras in sine acul veninos, ca o gheara imblanzita. Mesajul sau virulent "Voi sunteti vinovatii!", a devenit:" Va rog frumos, tineti cont si de mine, bagati-ma in seama, nu faceti rau Romaniei!" Imparatul chior a devenit in cateva ore... cersetor.

In acest timp regele Mihai si-a dus crucea (a se vedea scaunul) in Parlament, visand, intr-o ultima zvancnire, sa dea o lovitura decisiva de stat. Si-a cumparat o sala umpluta la refuz, pregatita sa arunce definitiv tara in bratele unui strain, sa ne vanda cu totul, dupa ce au smuls in ultimii 20 de ani din trupul ei partile cele grase si aromitoare.

Am vazut sala cea pregatita pentru tradare, din care lipseau doua piese importante: Patriarhul care sa unga si Basescul pentru rocada. Am vazut doar ochi sticlind la perspectiva zornairii in buzunare fara fund a cate 13 arginti. Erau acolo Iliescu, devenit prieten, cum Petre Roman cu Piata Universitatii, dupa ce au fost adevarate brute cand detineau puterea.

Lipseau servilii care au cautat acum cativa ani prietenia regelui si acum sunt contra.

Regula naturii: permanent castigi sau pierzi ceva. Regii castiga intotdeauna, saracii niciodata. In tara, Dan Diaconescu împarte romanilor pâine și ciorbă de fasole, un procuror si sotia se asociaza cu contrabandistii, un primar face braconaj.



Regele este invitat sa vorbeasca.

Tacere.

Este tacerea regelui. Mihai cica impresioneaza prin tacere, o tacere impinsa la limita cand poti sa crezi ca ai in fata un mocofan. Imi urechi au inceput sa-mi rasune versurile lu Solacolu: "Ea spune un cuvant, taceti, taceti..." Si am tacut certandu-ma de ce nu iubesc regii? Fiindca este plina istoria de ei si razboaiele duse au fost declansate de multe ori din nimic? Nu cred, oare, in morala lor fiindca si-au inlaturat parintii si fratii prin comploturi sangeroase, mai mereu cu mainile proprii decapitand? Caesar si-a mancat fatul de teama ca acesta va creste si-i va lua locul! Mihai priveste sala de la stanga la dreapta, exact cum scrie la carte, acordand insemnatate fiecaruia, apoi priveste balconul de unde s-a aruncat nu demult un disperat de viata. Acolo sunt copiii lui.Imi spuneam: acum asteapta sa tasneasca in fata lui un lacheu care sa-i ia cuvantul din gura, poate apare Tariceanu pe motocicleta si va propune salii sa voteze revenirea la monarhie, sa se declare ilegala abdicarea de acum ani si ani... Dar nu se misca nimeni. Sala nu stie nici macar ca regele va fi scurt si cuprinzator. Altfel s-ar ridica in picioare in semn de respect, sau ar ingenunchea ca-n biserica, in semn de supunere. Ba mai mult, unu Niculita si-a facut aparitia scarpinandu-se la oua si a trecut nepasator prin fata batranului tocmai cand acesta vorbea, patand cu umbra sa jegoasa memoria colectiva a zilei de 25 octombrie 2011.

Si Mihai a vorbit. 8 minute. Mesajul a mers multora la suflet, fiindca a pus degetul sau inelat pe toate ranile mult incercatului popor roman; insusi Basescu a plans prin reprezentanti (Blaga)!

Un "discurs perfect" de 300 de semne scris in 20 de ani. Unii spun ca n-a fost un discurs de tinut minte. Eu sunt doar surprins ca cele 10 randuri nu au fost tinute minte si au trebuit citite. Analizand mesajul raman contrariat, totusi. "Politica parsiva" este condamnata, dar ea este instigata de Duda care nu da 2 bani pe Constitutie zicand ca este suficient sa vrea 2-3 care trebuie si regele-i pe tron, ca nu conteaza articolul 1, facem articolul 2 care anuleaza articolul 1...  Mesajul indeamna sa luam tara cu imprumut de la copiii nostri, dar regele a inteles-o ca pe o mostenire de care se si bucura din plin. Florin Calinescu il acuza ca in 20 de ani regele nu a facut ordine in istorie, ca n-a declarat ce s-a intamplat zi de zi intre 1939-1947, ca o plata cu o istorie adevarata facuta poporului ca i-a retrocedat averile. Mi-a placut cand a zis ca "se cuvine sa rezistam prezentului" si mi-am amintit de primul ministru cand zicea "trebuie sa avem curajul s-o luam toata viata de la inceput". Pun in balanta cele doua filozofiii si-i dau dreptate Celui Mic!

Apoi... aplauze. Un glas lesinat striga: "Traiasca Regele!" Unu Zvonea (sau Zgonea) ii daruieste Colanul. Mihai se uita la el o clipa si-l inchide ca pe o tabachera. Dar politicianul de serviciu, i-l ia din mana, il redeschide si-l arata salii. Ce tristete! In loc sa primeasca coroana, regele a primit colana.

Apoi Mihai pleaca trist si demn calcand rar si ajutat pe covorul rosu pedeselist de la intrare. Dana Grecu ramane suferind fiindca frumusetea clipelor traite devin imposibile de-acum. Regele pleaca deocamdata in Elvetia. Cand o pleca le Belu o sa-l ia, probabil, si pe Nelu, sa ne scape de incordare.



Spunea Dan Puric: chemati statul si trageti-l la raspundere. Cine este statul? Basescu e statul!

-Cum de am ajuns noi, Ma, sa "sa rezistam prezentului"? După două decenii de revenire la democratie, de ce "oamenii bătrâni si cei bolnavi sunt nevoiti să treacă prin situatii înjositoare"? De ce "cinismul si interesul ingust" ne ocupa viata? Ce cauta "bunul plac" in institutii? Ce ti-a lipsit sa pui lucrurile la punct, Ma? O singura rasteala asteptam, un simplu, clar si tunator "AJUNGE! Daca ai vazut ca nu esti in stare de ce nu te-ai dus dracului?



Daca aveam de azi, cand scriu aceste randuri, monarhia iar postasul, nu numai ca n-ar mai fi cerut spaga la inmanarea pensiei, ci ar si refuza-o cu noblete, daca cel de la ghiseu ar trata zdrentarosul cu zambetul pe buze, daca tu, omule, oricare de pe intinsul tarii, de astazi ai fi devenit altul numai si numai fiindca ne-ar fi condus regele, atunci te urasc, popor roman!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  de pe internet. nu moare, el este poporul roman.  
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-10-28 00:06:39
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  De unde e fotografia ?

...el stie ca o sa moara.
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2011-10-28 00:04:13
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE