FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Carusel
Text postat de Florin Mihut
Inutilitatea se mulează pe amintiri
Ca un grohotiș de verbe
Imagini sparte undeva în cel mai frumos albastru
De la facerea ideii de albastru.

Un fel de păianjen uriaș ne ține prizonieri
Plătim înmiit libertatea de a ne lăsa înlănțuiți
Amăgiți parcă de o flacără nevăzută.

E un timp pentru toate
Și cuvântul se zvârcolește ca un așternut pentru privire
Pentru aripă
Pentru asfințit.

Fiecare plăcere
Este doar un fel de cătușă
Care ne condamnă la slăbiciune.
Una și încă una și încă una…

Cu fiecare întâmplare
Ochiul viclean se rostogolște
Uneori țipă alteori regretă.

Trăim cu patos singurătatea
În grupuri mari, din ce în ce mai mari
Până la a deveni TOT.

Ca un imens carusel de vise încremenite
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Textul e naiv și slăbuțel, doamna Ralia, naiv și slăbuțel!
Mă dezamăgiți, validîndu-l!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-25 00:49:17
         
 
  Dl Peia, mersii moi non plus. dar nu urmariti logica textului (meu :))...
Ati spus : "chestii cu trestii.."! deci, sunteti un om normal.

La "Doi" DA= "Si" Peia poate stabili... Eu ma gandisem ca NUMAI dv credeati ca puteti stabili.

iar "Poet Mare prin troc afectiv"...ahh ce-mi place expresia, parca mi-as dori :)
nu cred insa ca asta inseamna a fi "simpatic tuturor", ar fi mult prea simplu, dv plus alti eliteni ati intra in randul "tuturor", ca asa zice enuntul - si mi-ati elibera un certificat corespunzator.
(ei, prostii, Hector!- asa zicea bunica-mea...)

...despre spoi-tingirism si poezie, ar fi interesant un eseu, ce e mai important, tingirea sau spoitul, e tingirea un obiect fara de care viata nu se poate, care dintre vieti, cea a zacushtilor pentru familie sau cea dintr-un eseu de Hawking... samd samd.

...mai bine ascult indemnul din textul de mai sus, e timp sa tac
Pentru aripă
(cat ne-o dorim...)
Pentru asfințit
(...)
Pentru patos in singuratate
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2011-09-24 23:38:23
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  "Pai... despre orice sit de poeti pot spune oamenii normali : "chestii cu trestii ale spoitingiristilor". Dar dv sunteti convins ca unii sunt mai cantori la tingiri decat ceilalti. Aici sunt de acord. Dar cine stabileste care...? Dl Peia, desigur."


Să înțeleg, doamna Ralia, că eu sunt anormal, nu?
Bun, mersi!

Doi: Da! Și Peia poate stabili care-i spoitingirist pe acest sait. Aceasta, mai întîi, pentru că zgomotul tigăilor lirice se aude dihai. Și surd &i orb să fii, tot sesizezi despre ce e vorba. A, că dorești a fi surd și orb, de dragul ideii de a deveni simpatic tuturor și, în consecință, POET MARE, prin troc afectiv, asta-i altă poveste?!! Uite că eu nu doresc asta. Deranjevu? Cum spuse cineva, pe-aici, o vorbă la locul ei (singura!): Depinde în fața cui performezi"!
Dacă matale, suavă domniță, dorești a performa în compania spoitingiriștilor, nu ai decît.
Îți doresc glorie spoitingiristă eternă!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-23 21:46:38
         
 
  Ca domnul Ioan Peia este agresiv in comentarii este opinia mea care se sustine exact putin mai jos.
Pai... despre orice sit de poeti pot spune oamenii normali : "chestii cu trestii ale spoitingiristilor". Dar dv sunteti convins ca unii sunt mai cantori la tingiri decat ceilalti. Aici sunt de acord. Dar cine stabileste care...? Dl Peia, desigur.

Domnule Radu Stefanescu, a fost o gluma. Mi-am permis. Sau conditia mea pe sit este de membru umil si nu era cazul sa-mi permit? Am inteles.
Impresia mea e ca ati inceput sa folositi toporul inainte de a vedea daca e de taiat copacul...

(Desi parerea dv despre mine /sau, ma rog, despre comentariul meu/ este atat de proasta, atrag atentia ca am scris ce am crezut la momentul respectiv despre text si se poate citi inca.
Dv ati lovit fara sa cititi, fara sa observati ca m-a atras textul acesta. Trebuia sa ridic o exegeza, perpendiculara pe punctul/punctele de atractie, eh, data viitoare.)

Nu stiu cine e Florin M. Daca e nou pe sit, dl Cioaca ii va inchina catrenul de bun venit, sper ca el va fi mai vesel.

...din partea comitetului de ceremonii și amandine de la "școala de dans și bune maniere",
amicalement.
ps -
expresia retro din ghilimele e una fericita, imi aduce aminte de lumea buna de altadata.

iar acum :

Ca un imens carusel incremenit fara vise






 
Postat de catre iulia ralia la data de 2011-09-23 01:23:37
         
 
  "...există și un fel de cutumă. Când ceva place cuiva, uneori, numai din spirit de frondă, vor fi persoane cărora nu le va plăcea." (Elena Ștefan)

Sau vinvers: cînd ceva nu place cuiva, numai din spirit hermenutico-otovist, se va găsi Helena lu Ștefan, care va fi pierită dupe expresiuni precum: "libertatea de a ne lăsa înlănțuiți", "cuvântul se zvârcolește ca un așternut pentru privire", "Fiecare plăcere este doar un fel de cătușă", " (trăim) singurătatea în grupuri mari," "imens carusel de vise încremenite", care,- după părerea celor ce nu șe lasă pieriți întocmai - sunt niște banalități sforăitoare, lustruite cu lingurița de cositor a spoitingiriștilor!

Chestii cu trestii!!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-22 17:32:25
         
 
  Îmi place. Ar merita un comentariu aplicat. De remarcat ineditul unor formulări "inutilitatea se mulează pe amintiri", "libertatea de a ne lăsa înlănțuiți", "cuvântul se zvârcolește ca un așternut pentru privire", "Fiecare plăcere
Este doar un fel de cătușă", "singurătatea
În grupuri mari," "imens carusel de vise încremenite"
Ca o siluetă abia ghicită printre faldurile de mătase care acoperă chipul unei femei frumoase.

PS. Ai venit aici. Trebuie să te obișnuiești sau pleci. Aici unanimitatea nu există și este foarte bine că este așa. Însă există și un fel de cutumă. Când ceva place cuiva, uneori, numai din spirit de frondă, vor fi persoane cărora nu le va plăcea.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2011-09-22 17:02:39
         
 
  acum văd ce-a scris Peia dedesubt...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-09-22 16:31:56
         
 
  ce-am ajuns... dăm vot pe textul x doar ca să-i facem sîc-sîc lui y. și nici nu suntem în stare să argumentăm, măcar de ochii lumii. la fel și cu stelele date din oficiu. din partea comitetului de ceremonii și amandine de la școala de dans și bune maniere.


despre text, nu m-a convins, dar în niciun caz nu e de trash. e ceva ciudat aici. nu știu cum de aceeași mînă poate scrie "Plătim înmiit libertatea de a ne lăsa înlănțuiți" și imediat dedesubt, platitudinea absolută "Amăgiți parcă de o flacără nevăzută".

ultimul vers mi se pare cel mai reușit.

e o părere.

mai aștept.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-09-22 16:27:41
         
 
  Mihuțe, tată, nu te panica! Iesplicațiunea e simplă: buricii, mocanii, afereii, egzemații și etceterații, adică taman "cunoscătorii" de literă românească, au voie de la stăpînire să se dea-n bărci p-acilea, adică să posteze, necenzurați, tot ce vrea mușchiu lor. Dar io, care am scris pe acest sait cît toți uzerii la un loc, nu. Prin urmare, cînd nu vezi un com, să știi că e-n așteptare, întrucît eu trebuie să fiu căutat la icre ca nu cumva să ripostez, - legitim, desigur - tuturor literaturnăucilor care fac pe scriitorii pe aici.
Așa să știi.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-22 16:21:44
         
 
  Știi ce, doamna Ralia,
Dacă dai vot din motive exclusiv personale, adecă de kiki replicant, apoi asta se cheamă joacă la sîc, nu evaluare corectă!

PS: Of, iar vocative lăsate de izbeliște! Mama ei de gramatică! Ea, care poate fi, ce-i drept, neglijată într-un text poeticesc, dar, într-un com, nicium!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-22 09:35:05
         
 
  Era să cred că nu am nimerit bine site-ul.
Văd 5 comentarii și apar 4. Îmi explică și mie cineva?
Mulțumesc.
 
Postat de catre Florin Mihut la data de 2011-09-22 07:59:43
         
 
  Acesta a fost un sms balbait, da.

Acum, vorbind oleac' mai serios...
poate "de la facerea lumii de albastru" mi-ar fi placut mai mult.
si punctele sunt prea multe si enervante, mai bine ar lipsi punctuatia de tot, ca uneori e, alteori nu.
Asezat altfel, textul acesta ar semana cu textele grave ale Danei Banu, daca nu ar fi atat de... generalist.
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2011-09-22 01:09:39
         
 
  stii ce domnu peia s'teti super agresiv agresiv asa ca uite eu eu dau vot!  
Postat de catre iulia ralia la data de 2011-09-22 00:55:32
         
 
  Băi ăla care deduși vot, nu vrei să lași oleacă lașitatea deoparte și să-ți justifici gestul?
Că tare aș vrea să știu și eu ce te entuziasmă atît, încît să-ți vibreze naturelu la versurilii dă mai sus!...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-21 17:47:29
         
 
  Expresii pretențioase, căutate cu lumînarea, tivite cu pedanterii sapiențiale care se perpelesc într-o banalitate sforăitoare, insipidă.

"Imagini sparte undeva în cel mai frumos albastru
De la facerea ideii de albastru."

Cînd s-o fi "făcut ideea de albastru"??! O fi pus mâna Tata-Moșu pe lopată și mistrie, să meșterească o așa minunăție de idee colorată? Mai știi! Dacă face el și desface TOT, de ce nu și asta?
Hazliu!

"cuvântul se zvârcolește ca un așternut pentru privire
Pentru aripă
Pentru asfințit."

Nenorocire! "Zvîrcolirea" asta îmi evocă un cap tăiat de ghilotină: zdrang! în coș și... gîl! gîl! gîl!, vorbele plescăind de pe limbă și surpînduse-n colector!
Horror!

"așternut pentru privire" (!!)
Ca să vezi! Avea și privirea un așternut!
Somn ușor! Adică nu: agitat!

"Cu fiecare întâmplare
Ochiul viclean se rostogolște "

E o rostogolire continuă pe aici!
S-o fi dînd poetul pe derdeluș și nu se pricepe să țină cîrma-n mîinile-i poeticești. Probabil, în caruselul ăla de "vise încremenite"!! Cum dracu o veni asta? O încremenire... rostogolită perpetuu! Asta da metaforită!









 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-21 12:35:32
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE