FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Gang nach Canossa
Text postat de Gheorghe Rechesan
-melocomédie într-un act

PERSONAJELE
Stephen von Radow , senior-editor al publicației Blaue Kirchen
Iohannes Schriftart-Rabe , proprietarul gazetei Blaue Kirchen
Andreas Blume, rîndaș, cîntăreț în strună, om bun la toate
Adrienne Gelbseerose, juristă și poetesă
Ludmila, emigrantă din est
Raschid, emigrant din Maghreb


DECOR:
O sală întunecată, cu birouri, rafturi pline de volume, maldăre de ziare vechi. Așezat într-un fotoliu, cu o sticlă de bere în mînă, Stephen Radow răsfoiește încruntat o gazetă.


SCENA I
STEPHEN VON RADOW (iritat, pufnind pe nas):
-Tausende von teufel, ce porcărie e asta? (citește cu voce joasă ). „Onorabilul redactor șef al gazetei Blaue Kirchen își face de cap în petrecînd în timpul liber prin crîșme, alături de curve, bețivi și interlopi...” (motolește ziarul și-l calcă în picioare, apoi ia altul de pe birou, citind )...”S.R. cunoscut în oraș ca un inflexibil cerber al moravurilor, senior-editor al unei cunoscute publicații catolice se dă în stambă scriind versuri licențioase pe tejghelele tavernelor din oraș și recitîndu-le în public...” (zbiară):Andreas, komm schnell!

(intră Andreas Blume, cu o găleată și-o cîrpă murdară în mînă)

ANDREAS BLUME (zîmbind obedient):
-M-ați chemat maestre? Uite acuș termin curățenia și vă mai aduc o bere!
S.R. (agitat, plimbîndu-se în lungul și latul încăperii):
-Las-o dracului de bere! (îi întinde ziarele): Ai citit mizeria asta?
A.B. (silabisește cu voce scăzută, apoi se scarpină în cap):
-Eiii...și ce dacă? Vreau io să văd pă ăla care nu să relaxează normal ca orișice bărbat sănătos...
S.R. (trîntind un scaun):
-Nu pricepi, amice, că-s atacat la modu’ cel mai murdar...cineva îmi urmărește pașii și cînd merg la budă... vrea să mă discrediteze cu orice preț!
A.B. :
-Cre’ că de la Ludmila vi se trage! Bună bucățică...mă duc s-o caut și s-o aduc aici!
S.R.:
-Las-o dracu’ pă Ludmila... află cine a scris delațiunile astea!
A.B:
-Ce-i drept, io v-am spus să nu vă-ncurcați cu rusoaice...or fi ele muieri țapene, da’ la o adică nu știi niciodată dacă n-au ascunse în desuuri vreun microfon...mai bine luați o asiatică, știu niște thailandeze și chinezoaice nubile, o splendoare, am cîteva fotografii dacă vă dă ghes inima, oricînd pot să le contactez...
S.R.:
-Tu nu pricepi? Chestia e serioasă, află cine m-a pîrît și ia măsurile necesare, e pericol mare... dacă patronu’ pune botu’ la zvonurile astea risc să-mi pierd slujbulița!
A.B.:
-Am înțeles, maestre, îl dibuim imediat...și cînd îl găsesc să vezi ce-l mai scarmăn! Păi nu l-am înfundat io pe cutărică müller cu știrea că a fost informator la STASI sau pe icsulescu schwarz mare ex mahăr între marxiștii extremiști?!
S.R.:
-Fă cum știi, numa’ să ies bine!
A.B.:
-Jahowl, herr Radow, am plecat!


SCENA II

Iohannes Schriftart-Rabe stă așezat la un birou și răsfoiește ziarele; brusc obrazul i se împurpurează, începe să tușească și își toarnă repede un pahar cu apă, îl bea și monologhează.
I.S.R.:
-Incredibil, nu pot să accept...în toți acești ani eu l-am crezut un ins decent, devotat familiei, util societății, cu credință sinceră în dogmele sfintei biserici apostolice și cînd colo...
(se ridică scoate un volum din bibliotecă și citește):
„ Atunci cînd fantasmele nerușinate îți dau tîrcoale, opune-te încercărilor cărnii trăind curat, refuzînd proteinele, alcoolul, cafeaua și alte stimulente, plimbîndu-te în aer liber...ferește-te de amiciții dubioase de însoțirea cu inși sau inse dedate luxurii și vei scăpa de tentațiile imunde și de căderea în păcat...”
(se aude o bătaie discretă la ușă și intră Raschid)
RASCHID:
-Salam aleikum...pardon, bitte entschuldigen sie...am vrut să spun guten tag...
I.S.R.(acru):
-În fine, ce doriți?
R:
-Pentru mine nimic...știți sunt musulman și în mod firesc n-am motive serioase să mă amestec în ciorba catolică, adică în filele gazetei pe care o conduceți, dar...
I.S.R.:
-Hai, omule, vorbește, nu mă perpeli!
R.:
-Dumneavoastră plătiți un redactor șef la gazeta Blaue Kirchen, pe numele său Esteban Radovski...sau Stefano Radov, nu am reținut numele exact...
I.S.R. (făcîndu-și cruce):
-Maică Tereza, apără-ne de ispite, deci e adevărat?
R.:
-Ce să fie adevărat?
I.S.R.:
-Că umblă prin cîrciumi și petrece în compania femeilor ușoare?
R.:
-Aișa și Fatima nu sunt deloc ușoare, cîntăresc împreună un chintal jumate, sunt profesioniste, dansatoare din buric la „Delights of litlle Tanger” un local unde io lucrez ca body-guard ...familiste și femei serioase de altfel...problema e că domnu Radesky, Radulov, Radew sau cum îl cheamă nu le-a achitat dansurile în poală de care a beneficiat neîntrerupt de vreo trei luni încoace...
I.S.R.:
-În timpul dansului făcea și altceva?
R. (naiv):
-Ce să facă?
I.S.R.:
-Unzucht...chestii de fornicație, păcate carnale?
R.:
-Fornicație? Nu, furnici nu avem..am avut goange de bucătărie, șvabi cum li se spune popular, dar am chemat deratizarea și am rezolvat...
I.S.R.:
-Da’ în timpul dansurilor alea, hmmm...etnice, bea, priza, fuma hașiș și-o băga în venă?
R.:
-A, nuuu! Intra doar într-un fel de transă și ne recita în engleză tot soiu’ de chestii despre doamne brune și fătălăi elisabetani compuse de el...
I.S.R.:
-Herrgott, s-a apucat și de pastișat clasicii...mulțumesc domnule, nu v-am reținut numele...
R.:
-Raschid din micul Tanger...
I.S.R. (scoțînd portmoneul)
-Cît ziceați că vă datorează angajatul meu?
R. (socotind pe degete):
-Zece euro dansul, de cinci ori pe seară , joia și-n weekenduri, cînd era lună plină venea și noaptea, să zicem așa, fără bacșișuri, cam 600 euro.
I.S.R. (înmînîndu-i banii):
-Ne paște un adevărat faliment...moral!
R.:
-Atunci io plec, scuze de deranj..aleikum salam...adică, pardon, auf wiedersehen!


SCENA III

O nouă bătaie în toc și de după ușă se strecoară cu sfială, Ludmila. Are pletele oxigenate, ciorapi din plasă neagră, minijupă și un tricou transparent sub care-i saltă pieptul generos.
LUDMILA:
-Privet gaspadin boss...dumnivoastră suntieți apropritar la ăsta gaziet, beserica blio?
I.S.R. (privind-o cu severitate):
-Blaue Kirchen? Da, eu...ce doriți?
L.:
-Cum să vă spui...io-s fatucă sarmană, nu mă prișep la scris, cetit ș-alte daiastea...
I.S.R.:
-Spuneți direct, fără menajamente!
L.:
-Îl știți pă nenia Stepan, Stepan Raduov?
I.S.R.:
-Stephen Radow, vreți să spuneți...da, normal că-l cunosc, e salariatul meu!
L.:
-Tari ghini că-i slujbaș c-altfel merjiam la polizai...uite aci...(scoate o foaie din poșetă)...dînsu’ mi-a făcut vizite muuulti...șî parale ioc...nu-s scumpă, trizăci ieuro pi ceas, da’ s-adunară f’o trizăci di ciasuri pobieda...
I.S.R. (dînd ochii peste cap):
-Apără-ne imaculată fecioară...
L.:
-Dîn Kazan...io-s fatucă credinșioasă, mă rog la maica preșista în fitece sară...acu’ dacă-i omu’ matale, zîc să-i plătești datoria că altfel merg la polițai și-l leagă...sau mai bini vini Alioșa al mieu c-o canistră dă kierozăn șî vă dă foc la coșmelie...dîn două una!
I.S.R.(scoțînd bani din portmoneu):
-Poftim, poftim, du-te cu dumnezeu!
L.:
-Spasiba, iești galanton...
I.S.R.:
-O ultimă curiozitate dacă nu te superi...se deda și la perversiuni?
L.:
-Depandă, ce-nțălegi matale pîn perverziuni...în jeneral ierea liniștit, își videa dă treabă...cîteodată îmi recita dîn Esenin șî Pușkin și mă punea să mă dezbrac la pielea goală șî să juca cu mine c-un nagan vechi ce-l am dă la babușka..da’ n-avea cartiuș pi țavă!
I.S.R.:
-Cine, naganu’?
L:
-Eiii, iești și matale olecuță voaieur...firești că naganu’!

(iasă unduindu-și șoldurile, urmărită de privirea lui)

I.S.R.:
-Oricum am scăpat ieftin, dacă mergea la franțuzoaica de pe Rotenlanternen Straße mă costa dublu...



SCENA IV

În încăpere intră Adrienne Gelbseerose; respiră un aer candid și liniștit și-n ciuda vîrstei tinere e îmbrăcată sobru, într-un taieur cenușiu, lung , o bluză severă și poartă o servietă mare din piele de genul celor văzute prin tribunale.

ADRIENNE GELBSEEROSE:
-Am venit repede...e vorba de videopoemele mele cu nenufari, nu-i așa? V-au plăcut, sper...
I.S.R.:
-Da, mi-au plăcut, dar nu de asta v-am apelat, stimată domniță...dumneavoastră aveți oareșce cunoștințe în domeniul juridic, iar eu sunt într-o încurcătură...
A.G.:
-Dacă aveți probleme cu fiscul nu mă bag, chemați un expert contabil...
I.S.R.:
-Nu, nu cu fiscul...îl cunoașteți pe redactorul meu Stephen Radow?
A.G. (zîmbind):
-Sigur că da...i-am citit acum jumătate de an din poemele mele...
I.S.R.:
-Sper că erați îmbrăcați...
A.G.(roșind):
-Vaiii, ce sugerați?! E drept, e un tip cam impertinent și orgolios dar niciodată n-a îndrăznit să...
I.S.R.:
-Domnișoară, problema e că a încălcat perceptele sfintei biserici apostolice care dirijează și existența publicației mele și mă gîndeam..adică doream să aflu dacă...mă rog cît m-ar costa un proces...
A.G.:
-Dacă contestă concedierea? Nu prea mult, dar dacă a făcut-o de oaie s-ar putea să vă coste toate abonatele habotnice care nu lipsesc pentru nimic în lume de la vecernie!
I.S.R.(luîndu-și tîmplele-n pumni):
-Aoleo, la asta nu m-am gîndit...Vaaai, ce e de făcut ...risc să-mi pierd credibilitatea și nu numai!
A.G.:
-Domnule Rabe de ce nu încercați o lovitură de imagine?
I.S.R.:
-Cum...cînd imaginile scatologice mă lovesc necruțătoare ele pe mine!? Curve, alcool, dansatoare din buric și cine-știe ce mai porcării!
A.G.:
-Un singur cuvînt preacucernice domn: Canossa!
I.S.R.:
-Canossa? Extraordinar, sunteți genială! Firește, Canossa...


SCENA V

Stephen Radow se preumblă neliniștit prin birou. Intră Andreas Blume care îl bate pe umăr.
S.R.:
-Eiii, ce-a zis patronu’?
A.B.:
-Ce să zică? Canossa!
S.R.:
-Canossa? Păi ce dreak suntem în evu’ mediu tipuriu?
A.B.:
-Maestre, tot e bine că n-a zis Giordano Bruno...e un fleac, ascultați-mă, că mă pricep la chestii d’astea...mare scofal㠄gang nach Canossa”...vă puneți niște straie ponosite și-o luați pă gang pînă la biroul lui herr patron, care o să se dea mare, o să vă mustre oleacă și gata...
S.R.:
-Amice, da’ penitența? Nu, nu, e inacceptabil...barbar, de-a dreptul...adică pentru cîteva vizite la bordel și niște beri să abjur, să mă umilesc în halu’ ăsta...
A.B.:
-Eheee, păi cîte nu face omu’ în numele dreptei credințe...n-aveți grijă, vă pregătesc o flanelă pe sub rantia din păr de capră ca să nu vă roadă pielea...suntem în septembrie, așa că nu e rost de zăpadă să pășiți desculț pe ea...nu riscați nici măcar o pneumonie ....
S.R.:
-Da’ îngenuncherea...pupatul scăriței de la cal?
A.B.:
-Fleacuri...vă pun o perniță sub genunchi și împrumutăm un ponei de la Zoo!
S.R.:
-Dar e sigur că după aia sunt lăsat în pace?
A.B.:
-Firește, dragă maestre...delatorul a fost cumpărat, dacă revine îl șantajăm fiindcă l-am înregistrat...după ce se gată tărășenia cu penitența, plecați pentru două săptămîni la Ibiza, în concediu....a fost sugestia patronului...cică se află acolo moaștele unei sfinte, Santa Barbarella, Mutter der Huren și faceți frumușel un reportaj fierbinte, pe viu!
S.R.(dezbrăcîndu-se și descălțîndu-se)
-Bine,așa mai merge... Dă-mi țoalele...ține încălțările și ciorapii...Gott mit uns!
A.B.:
-Firește că-i uns, fiindcă altfel n-ar aluneca...

(cortina)
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE