FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
a treia cale
Text postat de nicolae tudor

Despre "a treia cale" incepe imperativ sa se vorbeasca. Analistii spun ca PNL nu are cum sa alunece pana acolo, deci isi pierde timpul; o face, insa, PSD incat Ponta este laudat ca s-a desprins astfel de Iliescu. Ochii tuturor se atintesc spre Blair care, zice-se, a revolutionat Anglia incitand catatenii sa devina parteneri la o guvernare activa prin comunicare continua, justificare publica urmata de sanctiune si constructia de mii de indicatori de eficienta. Daca astazi demodata "a treia cale" a revenit in actualitate, ea va fi tradata fiindca este doar o concesie din partea politicienilor, pana trec... "puntea". Si, regrupati in comandouri elitiste, vor prelua fraiele, siguri pe ei, ca doar, nu-i asa? politicienii "stiu cel mai bine" ce e de facut! Si vor inconjura iarasi sacul cu bani si vor lua iarasi, fara sfiala, facandu-si legi "sa nu dea la nimeni socolteala". Reforma lui Blair este doar un pas inapoi, o concesie, cu dintii inclestati, facuta nu celor multi, ci ideii de maleabilitate politica, o infratire cu "dracul". In realitate masurile cu care s-a definit aceasta politica sunt de-abia firesti, iar politica de exceptie asumata un timp a fost osul aruncat multimii ( sa taca), iar renuntarea la Cale - sugrumarea oricarei incercari de a renaste.

A treia cale este ceva mult mai profund si mai grav numai pentru cei ce se tem de eliberarea cetateanului de sub cizma statului si de dezvoltarea indivizilor in armonie cosmica, statul devenind, in acest caz, ceva lipsit de importanta, un simplu instrument. Inseamna trairea cu sens si realizarea in plan spiritual si nu exclusiv material, inseamna sansa unei egalitati si echitati posibile intre oameni fiindca, rupand sclavii de la jug, exploatatorii nu mai pot castiga nelimitat si se slabeste asurzitoarea turare fara sens a motoarelor care ne intrec in obtinerea unui asa numit progres si civilizatie, progres care umileste fiinta umana si civilizatie evidenta doar in buzunarele unora. Nu e haiduceală sau moft, nici o mare inventie doctrinara, ci scânteia unui viitor mai bun. Ea declanseaza frisoane fiindca societatea se teme de posibilitatea de a fi regandita si transformata.
Unii spun ca a treia cale respinge biserica. Eu cred ca se poate dezvolta chiar in sanul bisericii, cu aportul preotilor fiindca masurile de constrangere a constiintei sunt prelungirea apelului bisericii la constiinta. Aceasta pune accent pe nevoile interioare, pe împlinire, pe căutarea identității și alte neliniști specifice ființei umane, pe respectul pentru demnitatea umană și importanța dată dezvoltării personale. Capitalismul si Comunismul au impus pseudovalorile marginalizand persoanele cu calități și caracter si au eliminat individul si umanul din toate sferele vieții sociale, punand in loc sisteme raționale, dar lipsite de viață.

"A treia cale este o forma de cautare a esentelor -scrie inspirat cineva pe internet. Intre liberalism si comunism, decadenta si teroare, intre capitalism inuman si comunism utopic, intre egoism anarhist si colectivism idiotizant exista o lume care ni se ascunde, o lume normala a oamenilor normali. O lume care ne-a fost furata, o lume pe care trebuie sa o reintoarcem".
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  daca intre 2 puncte exista o infinitate de puncte inseamna ca nu mai putem sa le luam de referinta? politica inseamna probleme de rezolvat. fenomenul actual arata ca poporul roman fura statul pentru ca si statul este un hot. ce reguli avem sa oprim evaziunile? si aplicarea regulilor existente emise duc la eradicarea evaziunii?
iata doar una din propunerile din "program":
"-A treia cale va introduce o altfel de DECLARATIE DE AVERE prin care toti cetatenii prezinta anual situatia financiara. O parte din situatie va fi completata prin declaratiile facute de firme( situatia angajatilor), dar mai sunt venituri suplimentare (impozabile sau nu), iar acestea trebuie cunoscute si reglate financiar. Bineinteles ca multi declara ca n-au obtinut nimic, dar cetatenii care sunt corecti si platesc impozitele ar putea obliga, printr-o implicare civica, sa-i determine pe cei cu care vin in contact sa devina corecti. Daca fiecare va raporta o lista cu cheltuielile proprii in care cetateanul X figureaza ca a primit o suma pentru un serviciu prestat (ar trebui probabil un registru in care sa si semneze), iar respectivul nu o raporteaza, un calculator evidentiaza neregula si acesta poate fi tras la raspundere cel putin cu impozitare inversa (in loc sa-mi dai 16%, vei ramane tu cu 16%!)".

ce reguli avem ca detinutii sa se corecteze in puscarii si sa nu se policalifice acolo?
ce reguli avem sa eradicam saracia?
daca aceste probleme persista nu de ieri, inseamna ca sistemul nu are reguli pentru fond si reguli pentru cei care aplica regulile.
daca 2 legi nu se aplica inseamna ca intre ele lipsesc o infinitate de alte legi care sa le faca functionale.
concluzie: n-avem legi.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-09-17 19:28:31
         
 
  "Esecul politicilor trecute si actuale consta in absenta regulilor"

Într-o abordare sistemică putem afirma că regulile, ca axiome, sunt concepute și adoptate în cadrul sistemului. Iar pornind de la teorema lui Gödel care "a arătat o dată pentru totdeauna limitările consistenței interne a metodei axiomatice, consacrate din timpul lui Euclid. Mai precis, dacă un sistem axiomatic este suficient de bogat pentru a produce ceva ca matematica, atunci acesta nu va putea fi niciodată demonstrat ca fiind consistent. Mai mult, un asemenea sistem va fi mereu incomplet" se poate lesne deduce că orice reguli se vor aproba, sistemul social va fi mereu incomplet. Adică va avea limite și va pute fi în anumite circumstanțe deturnat de la reguli.

Ca atare problema esențială, în opina mea este, ceea ce distinsul nostru coleg denumește "aplicarea lor" a regulilor, ca "fiind alta problema"

În democrație, această "altă problemă" adică aplicarea regulilor este esențială.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-17 11:24:29
         
 
  multumesc pentru comentarii.
stiam despre "capitalismul etic", este cireasa de pe tort. Dar este acesta posibil?
Daca luam "europeea", unde oamenii se manifesta liber si fara vreun scop material, vedem cat de greu se poate asimila banalul ecoverbiaj.
Iata ce spune istoria: "In anii 1920 politicienii liberali au promis un boom economic ca urmare a reducerii de impozite; ei au obținut un surplus important, însă nu l-au investit conform teoriei alegerii raționale în afaceri cu câștig moderat pe termen lung ci în speculații cu risc mare. Cei mai puțin bogați au început să contracteze împrumuturi, crezând că le vor putea plăti în vremurile bune ce se anunțau. Care n-au mai venit, dimpotrivă"
Asta inseamna ca si promisiunile concrete sunt greu de respectat, bogatilor li s-au redus impozitele, au castigat mai mult, iar ei trebuiau doar sa fie... "etici", adica sa investeasca banii si sa puna un adaos mai mic.

Esecul politicilor trecute si actuale consta in absenta regulilor (aplicarea lor fiind alta problema), a regulilor dure prin care cel care accede la putere sa plateasca imediat pentru nerealizarea indicatorilor de competenta. si moralitate, as adauga.

Latunski, nu m-am priceput la virgule, dar cand am avut nevoie de ele, am deschis cartea si am invatat. singur. tot asa cu politichia, cu toate.
o zi buna tuturor
n.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-09-14 09:38:48
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Nicolae, despre a treia cale nu știu nimic. Despre a treia fugă am scris în "Facerea poeziei", pag 56.

A treia fugă

Nu alungarea, ci fuga
din ternul tău paradis
îmi rotunji mie ruga
în foamea Ta de abis

din Eghipet, Doamne, fug
și tu mă porți prin pustiu
(?)dar, de unde Iahve știu
îndreptarea către rug

cum te-aud în sanctuare
și-mi vorbești pe înălțimi
teama mea de-a treia fugă
(?)unde se-ncadrează oare.

Politichie, politichie, dar virgule, virgulele le-am pus bine? Ai? Că și la filologhie ești ass!

 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-09-14 08:40:38
         
 
  Sa ne aducem aminte si de cea mai tare gluma de dupa inghesuiala din decembrie: "Democratia originala". Poate si de aceea social-democratia a ajuns de tot rasul iar social-democratii sunt tratati drept "glumeti".
In fapt, ceea ce traim astazi este chiar capitalismul etic. Daca am fi fost ghinionisti, astazi am fi avut si noi o dictatura consolidata, precum Franta, Germania, Anglia, etc.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-09-13 18:38:40
         
 
  Capitalismul stă extrem de rău la capitolul social dar este extrem de competitiv în gestionarea resurselor. Conduce la polarizare extremă și, ca o consecință, la explozii sociale. Dictatura banului pare a fi impenetrabilă.

Comunismul este total necompetitiv (aceeași națiune sub cele două sistem a ajuns în decurs de cca 50 de ani la Mercedes și la Trabant) și risipitor de resurse. Are o componentă socială relativ bună. Permite ca în timp, puterea să fie confiscată, de lideri și se ajunge la dictatură. Care într-un final conduce la explozii sociale. Dictatura ideologică, mai greu, însă este vulnerabilă și penetrabilă.

Dacă poate fi definită o a treia cale înseamnă că pot fi definite n+1 căi!

Cred că un capitalism etic ar îmbina competitivitatea capitalismului cu aspirația către echitate a socialism-comunismului. Capitalismul etic ar trebui să se bazeze pe proprietatea privată asupra capitalului și participarea la profit a forței de muncă. De asemenea este obligatorie schimbarea sistemului financiar monetar actual, transparență totală a paradisurilor fiscale și reformarea piețelor bursiere. În plus statul trebuie să-și ia în serios obligația redistribuirii PIB-ului.

Aceasta la nivel de principii.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-13 18:19:19
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE