FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
exercitiu
Text postat de nicolae tudor

In 1990 Japonia avea 1 bugetar (adica 1 om care gestioneaza bunul mers al unei tari si al carui salariu e suportat de cetateni prin impozite si taxe) la 300 de locuitori - potrivit statisticilor vremii. Romania, din cauza nepotismului si centralizarilor comuniste avea de 4 ori mai multi (1 la 70). In cifre inseamna ca aveam aprox.300.000 in loc de 70.000 cati ar fi avut Japonia, daca ar fi fost Romania. Azi avem... 1.200.000! (1 la 16 locuitori, foarte aproape de sintagma "1 cu sapa si 10 cu mapa"!) Cum de a fost si este posibil asa ceva?

Iar tema de gandire:
a. Tara noastra poate functiona intr-o formula restransa la... 50.000 de bugetari (datorita usurarii muncilor prin aparitia calculatorului) - cate 10.000 pentru administratie, invatamant, sanatate, justitie si aparare?
b. Sunt suficienti un Presedinte si 5 ministri ( cel al administratiei -primul ministru- sa fie ajutat de 3 secretari: externe, finante si economie), iar fiecare dintre acesti "stalpi" sa aiba voie sa-si angajeze cate 1 om fiecare sa-i ajute cu hartogaria?
c. Pot fi functionale un parlament cu 50 de oameni iar primariile judetene cu cate un primar si 3-5 consilieri (cate 1 din fiecare partid)?
d. Daca pentru fiecare om al sistemului s-ar aloca 5000 lei pe luna, din care jumatate sa-i fie salariu iar cu restul sa se cumpere ce trebuie pentru a functiona la parametri, am avea
50000 x 5000 = 250.000.000 lei/luna x12 luni = 3 mld/an. Ar fi gresit sa fie despovarat cetateanul, fiindu-i statului suficienta doar taxa pe valoarea adaugata de... 10%? (daca 5 milioane de familii cheltuie lunar 500 lei, rezulta necesarul de 250 mil/luna obtinut din tva 10%).
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Observații corecte. Din păcate, iată, în secolul al XXI-lea într-o țară europeană, se poate "brancona" un copil ba mai mult, se poate "brancona" o națiune!

Din păcate altă formă de a contracara astfel de oribilități, decât mijloacele democratice, nu avem!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-08-27 09:44:47
         
 
  Basescu si-a pus peste 300000 de pedelisti in jurul sacului comun si acestia sug abitir din sudoarea poporului saracindu-l. Maine vor mai fi adusi inca. Pana vor mai lucra cativa in tara si fara ca acestia sa mai aiba vreaun drept la viata. Deja in Romania s-a intamplat cel mai groazic fapt care se poate intampla unui om: cineva a intrat in ograda unei familii, a luat la bataie femeia, a luat la bataie barbatul, le-a luat din fata ochilor fiica de 12 ani si-a dus-o la casa lui. Filmul se poate opri aici. Ca voia s-o violeze si fatuca a scapat cu ajutorul bunicilor animalului nu mai conteaza. Se intampla in Romania in lumea fizica si pentru asta individul ar trebui nu inchis ci omorat in piata publica fara nici o judecata, ar trebui omorat de cei care il inconjurau pe cel slab numai fiindca cineva a facut asa ceva in fata lor, in jurul caselor lor.
Dar ... este democratie... Iar democratia presupune... ce dracu tot presupuneti, domnilor democrati? Viata nu este literatura, nici joaca.
Impozitele cu care incarcati fiintele umane in numele democratiei sunt exact ce a facut animalul ieri ala, decat ca intr-un plan mai.... subtil. Prin impozite imi bati, nevazut,nevasta (o obligi la umilinta), imi iei copiii si pe mine ma ingenunchezi.Inventand permanent motive sa-mi iei agoniseala nu faci decat sa ma impingi sa te urasc, sa urasc viata, sa nu mai vreau sa traiesc.
Iat tu, latinskiule, arunci sotii veninoase care depasesc granitele glumei si spiritualitatii, care rad de oameni.Si nu ai sclipirea ca in felul acesta razi de insusi Dumnezeu.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-08-27 07:59:12
         
 
  Domnule Nicolae Tudor, această țară poate funcționa doar cu bugetari care să-și exercite funcțiunile duminica. Ei vor fi selectați dintre personagiile d-voastră, vor folosi limbajul aferent și vor respecta programul de funcționare al braseriilor și al restaurantelor, așișderea. Luni va fi fără atmosferă, Marți vor aștepta asolizarea, Miercuri va fi prea aproape de Soare, Joi va fi zi sacră (Joe, știi tu!), Vineri va fi ziua Sfintei Vineri (sau ziua femeilor, care sînt de pe Venus), Sîmbăta e sabatul. Rămîn Duminicaliile...  
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-08-26 21:14:10
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Mr. Cioacă,
Dacă băsiescu este un copilaș, propun să-i dăm biberonul!
(generalul Ioan Peia)

Domnul general,
Eu in aceasta proble, ca cetatean american, imi declar neutralitatea fiindca nu vreau sa ma amestec in biberoanele interne ale Poporului Roman. Dar daca dumneavoastra, elefant roman, reusiti sa-i infigeti biberonul lupului de mare, eu in calitatea me de soricel american nu am nimic impotriva.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-08-25 22:03:39
         
 
  de ce am gresit? 3 mil la 300 mil inseamna 1 la 100 de locuitori, ceva mai prost decat japonia (1 la 70). noi avem de peste 6 ori mai multi bugetari decat america! asta ar insemna sa avem macar de 6 ori mai putini, adica 200.000 si nu 1.200.000!
Eu gandesc o minimalizare a statului si visez disparitia oricarui impozit. Ar fi suficient in acest caz tva de 19% si un impozit de 10% pentru firme.
Cred ca popoarele sunt exploatate si saracite pentru a se colecta bani si a se plati "ai nostri" si a se face afaceri cu sacul comun.
Asta este hotie.

maestre Peia, limbajul dv ma farmeca, multumesc pentru ca acordati atentie "Martei"(a se citi "Proastei") din targ.
nu inteleg cuvantul"poltroceniste". ati vrut sa spuneti cumva polcotroceniste?
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-08-25 21:46:57
         
 
  Mr. Cioacă,
Dacă băsiescu este un copilaș, propun să-i dăm biberonul!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-08-25 21:32:14
         
 
  Todoraș,
Eu aș propune să te numească pe tine șeful cancelariei prezidențial!
Stai bine cu limbile și cu socoteala, precum se vede mai jos și mai sus!
Poate, cine știe, vă înțelegeți amîndoi de minune și iese ceva, frun plod mai luminat!
Dar atenție la Udrea, te poate încontra cu farmecele ei, exercitate dibaci la miez de nopți poltroceniste!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-08-25 21:31:42
         
 
  "Azi avem... 1.200.000! (1 la 16 locuitori, foarte aproape de sintagma "1 cu sapa si 10 cu mapa"!) Cum de a fost si este posibil asa ceva?"
(Nicolae Tudor)

In calculul dumneoavoastra s-a strecurat o eroare: ati luat 1.200.000 de aqmploiati ai statului care sunt oameni buni de munca si iati referit la restul polulatiei care include si categoria celor pana la 20 de ani care nu este in campul muncii cat si categoria celor trecuti de 60 de ani care este la pensie. Amploiatii de stat sunt platiti numai din taxele amploiatilor particulari. Am auzit ca in Romania ar lucra in sectorul particular circa cinci milione de oameni. Deci, daca este asa, un amploiat de stat trebuie platit din taxele colectate dela cinci amploiati particulari. Tot din taxele colectate de la amploiatii particulari mai trebuie facute spitale, drumuri, puscarii, scoli si alte asezaminte de binefacere. Mie imi este foarte clar ca o tara in care raportul dintre amploiatii particulari si cei de stat este de patru la unu nu poate merge decat spre faliment.

p.s.
Guvernul vederal al Statelor Unite are trei milioane de amploiati la o populatie de trei sute de milioane. Dar si aceasta tara binecuvantata de Dumnezeu a luat-o pe calea falimentului datorita politicienilo care care fac, din taxele stranse de la populatie, nu numai poduri peste rauri caare nu exista, dar si razboaie cu bani luati pe datorie. Razboiul din Irak si Afganistan a costat fiecare pana acum un trilion de dolari, (un trilion este egal cu o mie de miliarde, nu o mie de milioane) ambele trilioane luate cu imprumut de la chinezi, si va mai costa inca doua trilioane cand se vor plati si dobanzile la cele doua trilioane inca neplatite. Parerea mea de american get-beget, este ca nu ar trebuii sa dam banii inapoi chinezilor datorita faptului ca in loc sa ne dea bani norocosi, ne-au dat numai trilione nenorocoase care ne vor duce la pierderea ambelor razboaie. Domnule, presdintele Traian Basecu este fata de fostul presedinte al Statelor Unite pre numele lui Tufis al Doilea (pentru caare eu am votat de doua ori) un copilas nevinovat.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-08-25 20:40:13
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE