FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
unui poet care isi acuza colegii ca nu au citit cat a citit el
Text postat de Dumitru Cioaca
sa imi fac prea bogata zestre,
din lecturi, Doamne fereste!,
ca mi-ati dovedit, maestre,
ca prea mult citit tampeste.

p.s.
pohta lui cea nefireasca,
pentru mii de carti pe an,
roase ca de-un sobolan,
nu-i da timp sa mai gandeasca.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Rog pe toti editorii sa nu-l mai cenzureze pe domnul Rechesan atunci cand se afla intr-o disputa de idei cu mine fiindca nu vreau sa castig prin neprezentare. In afara de faptul ca sunt impotriva oricare forme de cenzura.  
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-08-03 22:13:32
         
 
  Domnul latunski,
Nu pot sa inchei o pace cu dumneavoastra fiindca eu nu stiu sa va fi declarat vreodata razbel. Si nici ca dumneavoastra sa-mi fi aruncad vredata manusa. In cazul in care ati fi facut-o, eu asi fi ridicat-o, cei drept, dar nu cu intentii dusmanoase, ci cu speranta ca mi-o veti daruii si pe cealalta, fiindca am auzit ca manusile transnistriene care sunt facute dupa o tehnologie siberiana sunt cele mai calduroase din lume. Deci cum puteam eu, care nu am trecut niciodata prutul, sa innot pestre Nistru?
O alta dovada certa ca nu ne aflam in starea de beligeranti este faptul ca dumneavoastra mi-ati recoandat niste lecturi care sa-mi dezghete mintea si sa-mi intareasca sufletul.
Nu am acceptat propunerea de teama sa nu ma..., uite iar era sa pronunt cuvantul care v-a gadilat pe dumneavoastra la modul cel mai neprielnic.
Dar asta nu inseamna ca nu apreciez gestul, numai un prieten adevarat este in stare sa transpire numai ca tu sa progresezi pe taram politic si cultural.
Cu toata stima
genuneanu

p.s.
Sa stiti ca eu va citesc in continuare cu mare placere. Nu am indraznit pana acum sa va laud scrierile fiindca stiu cat sunteti de suspicios la parerile americanilor.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-08-03 22:08:08
         
 
  Pînă una alta sunt eu cenzurat pentru că editorul se sfiește să recunoască limpede, bărbătește că a avut o clipă de entuziasm homosexual.
Scutiți-mă de restul disputei, e o falsă polemică ați scris și catrene mai slabe, am spus deja ce am avut de spus, insistența asta de-a puia gaia mă plictisește, mai ales că polemica e prea zgomotoasă pentru pretextul unui catren atît de slab.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-08-03 21:59:06
         
 
  pies: păi dacă tu poți într-un text scrie "măsa" și "mîncaiaș" ce mare scofală și ce non licet bovi că am scăpat io într-un com "raitingu". m-ai bine ți-ai drămui partipriurili (sic)ca tot românu imparțial!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-08-03 21:45:38
         
 
  Domnul Rechesan,
Pana identitatea victimei nu e dezvaluta nu se poate face dreptate. Avand in vedere ca dumneavoastra sunteti rusinos ca o fata mare atunci cand este vorba de desvelirea celui sau celei care a suportat violului meu literar, si mai si sustineti ca taoata lumea stie care este persoana necinstita de mine fac apel la toata lumea: fratilor va rog sa ma anuntati si pe mine care este gingasa fiinta la care eu m-am dedat fara stirea mea?
Cat priveste continul catrenelor, raman la parerea, au exista carti care au tampit o multime de lume, probabil ca mai exista si cred ca vor mai exista.
Aceasta este de fapt tema catrenelor mele, chiar daca ea nu a putu fi prinsa dupa standardele dumneavoastre de calitate. Au exista si poeti care citind astfel de carti au sfarsit-o rapusi de boala de care m-am ocupat eu in catrenele mele, unul din ei fiind Boldur Schirach (cred ca asa il chema pe acest talentat poet austriac care a devenit poetul de curte al lui Hitler si sef la Hitlerjugend)
Ori dumneavoastra imi loc sa-mi atacati idea ma cicaliti cu banuieli si gelozii neintemeiate.
Cat priveste propunerea dumneavoastra de reintroducere a cenzurii, nu cred ca este o propunere prea fericita. Raul trebuie distrus cu argumente logice. Vararea lui sub pres ii face viata mai grea dar nu-l evaporeaza.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-08-03 21:45:11
         
 
  * - cu pantofi în galoși;
** - bicicletă;
*** - scroafă gestantă;
**** – pui de găină
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-08-03 21:26:48
         
 
  Domnule Mitică Cioacă (sau Cioaca?), nea Genule!, hai să facem pace. Antiamericanismul? (dacă poate fi categorisit așa) îmi este inoculat de un prieten de-al meu, de aici, din Tiraspol. A cărui stră-străbunică (Luna care se răsfrînge în lac) a emigrat la Odessa, în 1879, împreună cu tatăl (Șină Paralelă) și cu fratele ei (Pană de Cauciuc). Ei erau din tribul Sioux, iar prietenul meu și urmașul lor, care, pe lîngă numele de Vasilii (Vaska) Pohilă și-a păstrat în onomastică și fermecătorul nume de indian Sioux – Giacă de Bizon – îmi este și vecin de apartament. Ăsta (adică Vaska, adică Giacă) este ferm convins că, odată și odată, nu va mai exista nici Casa Albă, nici Silicon Valley, nici Zona 51, iar Camp Davis va fi parcelat în loturi de cîte (cel mult) un acru. Ca între vecini, pot eu să-l contrazic? El speră în ce crede (sau invers) iar eu îi cînt în strună și mă gîndesc la toate popoarele migratoare, dar mai ales la gepizi și la nevestele lor, la crahuri financiare, la țiganii lor (scuze, la afroamericani) la New Orleans, la soarta Imperiului Roman; și la cum s-or întoarce nepoții luŽ matale acasă, în Oltenia natală, „încălțați cu ghete-n ghete"*, "călare pe tocilete"**, de-or trebui să-nvețe din nou ce-i aia hoarcă***, dar ce-s ăia țăcănei****.
Constat că, pe acest sait doar noi doi ce mai avem imaginație, eu cu gîndul la soarta imperiilor și domnia-ta la băbuțe și minore. Sper ca scuzele mele să fie suficiente și bine primite.
Că acum nu mai am timp de dispute, trebuie să mă concentrez asupra a două postări (cu asupră-mi de măsură). Și să văd cum pot să-i surclasez (ori măcar să-i imit) pe Recheșan și pe Ștefănescu. Ca să binemeritez eu de un comentariu savant din partea doamnei Elena Ștefan: „ La tine Doamn(ă)e îmi înalț sufletul” (Psalmul 25:1)
Marele Manitu să-ți călăuzească pașii, domnule Cioacă (sau Cioaca)
Hogwt!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-08-03 21:06:08
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Gheorghe, de scris, se scrie "rating", în rest, se pronunță cum vrei tu.

mulțumesc pentru menționarea mea (fie și involntară), cu pluralul majestății, la capitolul succese.

amin
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-08-03 20:45:42
         
 
  nu e vorba de curaj, e vorba de discreție și bun-simț; n-am să intru în jocul somațiilor și aluziilor pe care-l desfășurați, a ghicit toată lumea cine e poetul,de altfel omul tîmpit de lecturi s-a recunoscut în catrenul acesta tîmp, a intrat în pagină și și-a spus opinia. Așa cum și eu, fără alte argumente decît insalubritatea ideii mi-o susțin: textul ar trebui șters din motivele arătate....de calitatea lui literară n-are rost să vorbim veleitarismul curge șuvoaie prin lavră, mediocritatea a sporit ca buruienile,totul e de rîpă: atitudinea, editorii și raitingul, iar frumoasa denumire atelier literar care ne-a adus pe mulți dintre noi aici e o firmă fără conținut.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-08-03 20:36:38
         
 
  "motivele îngrijorării mele sunt pur colegiale și de natură medicală: gîlci,hipertensiune arterială, hernie de disc, ombilicală, etc."
(Gheorghe Rechesan)

Din toate betesufurile pe care mi le atribuiti nu pot recunoaste decat exsistenta galcilor, pe care inca le mai am. De asta nici nu-mi prea place cand cineva vrea sa ma stranga de ele. Nu trebuie sa ma condamnati pentru asa ceva, fiindca si dumneavoastra, daca le-ti avea, nu v-ar place sa fiti pipait la ele.
Cu toata stima.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-08-03 18:03:25
         
 
  Si inca ceva domnule Rechesan,
eu atunci cand am in vedere pe cineva numesc persoan respectiva persoana in incercarile mele catrenistice. Cred ca ati observat acest lucru.In cazul acesta nu am facut-o fiindca fiindca personajul meu este, asa cum v-am mai spus, imaginar. Peci nentru a lamuri nelamurirea va rog sa-mi veniti cu banuiala dumneavoastra.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-08-03 17:36:27
         
 
  Domnul latunski
Ma bucur enorm ca biblioteca dumneavoastra este ma bogata decat a mea in astfel in acest fel de literatura culta. De fapt trebuia sa-mi dau seama ca ati citit mai mult in acest domeniu dupa felel cum puneti probemele. Probabil ca anti-americanismul din Rosenberg l-ati luat. Eu nu am avut inca ocazia sa-l citesc pe acest genial autor care, cred ca stiti, a avut o soarta extrem de tragica: a fost spanzurat.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-08-03 17:21:21
         
 
  Domnul Rechesan
Iar imi faceti proces de intentie cum va cam este obiceiul. Inca odata fac apel la dumneavoastra: numiti persoana daca aveti curajul, pentru a va dovedi, punct cu punct, ca personajul meu este imaginat si nu are nimic de-a face cu realitatea. M-am repetat, dar a trebuit sa o fac, fiindca dumneavoastra ma atacati in continuare fara sa produceti nici o evidenta.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-08-03 17:15:02
         
 
  "In legatura cu afirmatia mea ca "cititul tampeste" trebuie sa ma intorc la capodoperele lui Adolf si Karl. Exista anumiti indivizi care sustin ca cititul acestor carti a tampit milione de oameni. O fi adevarat sau nu, ma intreb eu? Dumneavoastra, care ati citit mai mult decat mine, ce parere aveti?" (Dumitru Cioacă)

Dacă e să-mi dau și eu cu părerea, domniei-voastre v-au fost de folos. Altfel nu se explică seva și consistența "epigramelor". Și pentru că tot considerați că am citit mai mult, vă recomand ultimele apariții editoriale:
Lupta mea* cu mitul secolului XX**;
Manifestul partidului comunist împotriva lui Dühring.***

p.s. alea**** cu băbuțe, vădane și minore sînt bune, bune!
La asta***** se mai poate lucra pe text. O să vă spună și Piter Mocan, ce și cum.
Cu plăcerea lecturii.

* - Mein Kampf;
** - Alfred Rosenberg – Mitul secolului XX;
*** - Anti- Dühring;
**** - „epigramele”;
***** - cea de mai sus.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-08-03 15:20:52
         
 
  în final nici nu contează personajul asupra căruia sa oprit "ironia" lu' matale din moment ce catrenelul conține referințe limpezi asupra faptului că persoana nu gîndește și s-a tîmpit de la atîta citit; altceva e cînd îi urzici profilul literar adică opera sau moravurile cu nește epitete...de pildă unui poet lipsit de har care scrie despre experiența sa liricoasă cu ursa mare îi poți potrivi:icsulescu mare bard/se opri cu oiștea-n gard, etc.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-08-03 13:00:59
         
 
  iar mocanu nu știe de ce-i bun șofranu darămite consecințele excesului de cultură.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-08-03 11:47:02
         
 
  stimabile epigramist,
Cred că n-are rost să susțineți că n-aveți halena usturioată cînd știm toți la cine v-ați referit; scuze d'astea inspirate din subproducțiile hollywoodiene care prezintă curtea cu juri sunt penibile. Io zic să vă revizuiți targetul și să nu ridicați pe post de pietricică un bolovan a cărui tonaj vă depășește forțele; motivele îngrijorării mele sunt pur colegiale și de natură medicală: gîlci,hipertensiune arterială, hernie de disc, ombilicală, etc.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-08-03 11:45:15
         
 
  "Sigur, sunt și tîmpiți școliți, sunt și lichele cultivate!"
(Ioan Peia)

Domnul general, iarasi aveti dreptate in tot ce spuneti. Eu o astfel de lichea scolita mi-am imaginat cand am scris ce-am scris. Poate ii convingeti dumneavoastra de domnul latunski si Rechesan ca astfel de indivizi exista. Nu stiu ce au cu mine, ma acuza de tot felul de chestii care nu au nimic de-a face cu substratul productiei mele.
In legatura cu beneficiile pe care le aduc lecturile iarsi sunt de acord cu dumneavostra. Si eu incerc sa mai citesc cate ceva, dar recunosc ca nu totdeauna reusesc sa emit judecati de valoare. Dar nu acuz cartile pe care le-am citit pentru acest betesug. Vinovat este creierul meu care, functionand gresit, rastalmaceste intentiile cartilor pe care le citesc. Sa va dau un exemplu: de curand am re-rasfoit "Mein Kampf" care este o carte de capatai in cultura umana. De asta i-am si dat un loc de cinse in biblioteca mea, sta alaturi de "Manifestul Partidului Comunist" de Karl Marx. O mai rasfoiem odata, cu 30 de ani in urma, pe cand ma aflam in Germania Federala, desi acolo aceasta carte era interzisa. Dar tot am facut rost de ea de la un amic bavarez. Nenorocirea a fost ca una voia autorul sa ma faca sa inteleg si alta intelegeam eu. Crezand ca incompatibilitatea dintre mine si filozoful-practician care a ticluit-o provine de la faptul ca opusul era scris in gotica ( nu stiu daca stiti ca renumitul autor, cat a trait, nu a permis ca aceasta carte sa se tipareasca in patria lui adoptiva decat cu caractere gotice), cum am ajuns in America, am zis s-o citesc in engleza ca poate suna mai bine. Nu a fost greu sa fac rost de ea fiindca americanii permit editarea acestui tratat filozofic cu aplicatii practice. Acelasi dezastru: una incerca autorul sa-mi spuna si alta intelegeam eu. Cand am revenit in Romania, dupa 89, am vazut ca se editase si o editie in Limba Romana, dar cum nu cunosc prea bine aceasta limba, mi-am zis ca nu are nici un rost sa o mai cumpar. Ceeace am vrut sa va spun cu polologhia mea este ca exista si carti care vor sa ilumineze creierul, asa cum existe si creiere care refuza sa se lase iluminate, preferand sa ramana tampite. Eu se pare ca am un astfel de creier, de asta nici nu ma supar cand personalitati ca domnul latunski si Rechesan ii iau in deradere judecatile. Dumnealor, fiind mult mai scoliti, au tot dreptul sa faca asa ceva. In legatura cu afirmatia mea ca "cititul tampeste" trebuie sa ma intorc la capodoperele lui Adolf si Karl. Exista anumiti indivizi care sustin ca cititul acestor carti a tampit milione de oameni. O fi adevarat sau nu, ma intreb eu? Dumneavoastra, care ati citit mai mult decat mine, ce parere aveti?

p.s.
V-as ruga, de data asta, sa luati in consideratie numai continutul si nu stangaciile de limba de care ma fac vinovat. Pentru a putea intretine un dialog.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-08-03 10:57:44
         
 
  Mocane,
Dacă ai scrie măcar un singur rînduleț din proza lui Recheșan, ai fi genial.
Așa, tot un cioturos cu ifose de literat rămîi. Și nu vei fi, în veci, capabil să discerni între bun și rău, într urît și frumos. Lumea-i plină de ciocîrdei ca tine, care fac praf în jur, doar-doar o remarca cineva că există și ei!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-08-03 10:34:39
         
 
  Si inca ceva domnule Rechesan, daca aveti curajul, v-as ruga sa numiti persoana la care va ganditi dumneavoastra pentru a va dovedi, punct cu punct, ca nu e vorba de ea.  
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-08-03 09:54:04
         
 
  iar s-a supărat ciurdarul,
satul pare mult prea mic
când boier-apropritarul
a trecut la inamic
.....................
imparțialitatea coastă
dom' Cristescu, văd și eu,
recheșan are o coastă
'n plus, pe cea de derbedeu

știu că nu o să validați niciodată ce am scris și sunteți ursuz de nedrept domnule Cristescu...recheșan poate da cu zoaioe în numele a nu știu cărei genialități văzute de dumneavoastră
iar noi, ăștialalții trebuie să-i suportăm ifosele...acum m-am lămurit, mai mult decât peia, recheșan și alți câțiva, dumneavoastră purtați cea mai mare vină pentru singurătatea siteului...mă rog, e al dumneavoastră și faceți ce vreți...măcar lăsați mai moale echidistanța că măcăie
mulțumesc
 
Postat de catre Petre Mocanu la data de 2011-08-03 09:51:16
         
 
  Domnul Rechesan,
Eu nu m-am referit la nici o persoana. Daca dumneavoastra indentificati poetul imaginat de mine cu cineva in carne si oase, asta e problema dumneavoastra si nu a mea.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-08-03 09:44:15
         
 
  Poate fi socotit și un atac la persoană, să zicem. Dar e un atac, mai degrabă, generic la un adevăr ultra/evident: cît mai multă carte, cît mai bună calificare! Indiferent cu ce te-ai ocupa. Diversitatea lecturii, insistența de a asimila cuceririle spiritului omenesc, fac din individ o entitate biologică superioară. Cei care "știu carte" sunt oameni instruiți, stăpînesc multe cunoștințe, au un anume orizont existențial, pot evalua corect lumea în care trăiesc, sunt, de regulă, indivizi, pe care poți miza în judecățile lor de valoare și în manifestările lor sociale.
Sigur, sunt și tîmpiți școliți, sunt și lichele cultivate! Cred, însă, că aceia sunt doar excepții nefericite, care, oricum – și cu, și fără carte – tot lichele sunt programați să rămînă.

Faptul de a ști carte este de rușine, adică blamabil, numai pentru proști, care nu prea pricep rostul pierderii timpului cu "cea mai dulce zăbavă" – deși definiția neculciană cuprinde în ea o anume doză de orientalism lenevos, specific zonei. Cînd eram copil și veneam de la bibliotecă trebuia să mă strecor cît mai abil pe uliți, cu cărțile bine ascunse sub haine, pentru ca să nu fiu reperat de către ceata idioților care flecăreau pe marginea șanțului și începeau să hăhăie și să miștocărească dacă mă vedeau cu ele sub braț. (Bine, nu a fost o mare surpriză ca mulți dintre idioții de atunci, și alții de mai tîrziu, care îi disprețuiau pe zăbavnicii buchei, să devină, ulterior, mari ștabi și conducători de destine! Dar asta face parte din alt catalog de excepții ironice ale existenței, adesea irațională!).
Ei, cînd unii își ating limitele competenței – parcă există un panseu murphyan pe tem㠖 și cînd văd că se află sub nivelul de cunoștințe al altora, nu mai au decît o soluție: miștoul găunos, de șanț comunal, gen "cititul tîmpește"! Nu, nu cititul tîmpește, ci lenevia mentală, căci creierul e și el un organ vital și, ca orice organ, nefolosit, se atrofiază!
A-ți face un titlu de glorie din faptul că tu nu-ți pierzi timpul cu citanii și a continua să bravezi, făcînd pe cocoșul semeț care domină poiata și călcînd în străchinile amatorismului și, vai, agramatismului, este mai mult decît ridicol: e de Gîgă!
Deci ce-am putea să mai spunem despre judecățile creierelor atrofice?!...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-08-03 09:15:05
         
 
  mizeria de mai sus e un atac jegos și ridicol la persoană; prezența ei pe prima pagină e o dovadă în plus de comportament discreționar, editorele hăbăuc asistîndu-l pe autor ca o moașă comunală la fătarea unui vițel fără picioare da' cu patru căpățîni de iamb.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-08-03 07:52:54
         
 
  maestre latunski, nu mai fiti atat de modest...

"Stimate "coleg", vorba unei doamne, nefiind eu poet și nici avînd pretenția de fi citit mai mult decît alți colegi, te asigur că mă voi tîmpi dacă îți voi mai citi simulacrele astea de "epigrame". Ți-aș fi răspuns tot cu o "epigramă", dar am simțul ridicolului și nici nu vreau să-i tîmpesc pe alții."
(latunki criticul)

chiar si-un individ incult,
cum eu mi-s, este in stare
sa vada, din comportare,
c-ati citit, deja, prea mult.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-08-02 21:01:06
         
 
  erata:
acest critic LITERAR
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-08-02 20:45:11
         
 
  unui critic literar

acest critic liter,
are-n el si un tumult,
ce-ti vorbeste de-un om cult
dedublat de un magar.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-08-02 20:39:03
         
 
  Stimate "coleg", vorba unei doamne, nefiind eu poet și nici avînd pretenția de fi citit mai mult decît alți colegi, te asigur că mă voi tîmpi dacă îți voi mai citi simulacrele astea de "epigrame". Ți-aș fi răspuns tot cu o "epigramă", dar am simțul ridicolului și nici nu vreau să-i tîmpesc pe alții.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-08-02 20:23:41
         
 
  Ăl de care zici Mitică
Că citește și-i dăștept,
De-l întrebi, la o adică
Nu știe ce-i alfabet.
 
Postat de catre Petre Mocanu la data de 2011-08-02 19:44:15
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE