FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Singurătatea roții de rezervă
Text postat de latunski criticul
Cum stau eu așa de comod în habitaclul special conceput pentru mine, îmi pasă mai defel de faptul că gumele alea, care se cred asemenea mie, n-au loc de parcare. N-au decît să-și lase calea de rulare prin toate intersecțiile și să li se-nfigă-n balon tot felul de sîrme, cuie, știfturi, dibluri – cîte-or fi pe marginea drumului. Aud că guma din față-dreapta mi-a lipit pe partea radială apelativul de „a cincea roată la căruț㔠(nici măcar la mașin㠖 nota mea). Iar guma din stînga-față a început să filosofeze pe tema locului de parcare. De, fiind ea roată motrice și cea mai apropiată de volan și de bipeda care confundă constant frîna cu accelerația, se dă mai mereu laureată a gîndirii metafizice. Cică ea răspunde în cel mai prompt și sigur mod la schimbarea de direcție și la noema (sau noima) supremă, niŽ la ea! Că uită cum în jurul meu se depozitează toată hîrțogăraia, plus laptopul (din motive de siguranță); și că eu am acces la toate informațiile. Dar tot nu sunt așa de infatuată și nici nu mă dau așa rotundă, deși sunt mai echilibrată și cu plumbii la zi. Ontologic vorbind, am de cele mai multe ori o înălțime mai bună a talonului, o serie mai curată, o omologare de mai mare durată și fac parte dintr-o familie mai bună de Tubeless.
Azi am avut parte de o experiență stranie și înălțătoare, în același timp (care mi-a confirmat paradoxul lui Zenon). Cînd am fost extrasă din „locația” mea și mi s-a imprimat o mișcare circulară către compresorul care, după cum spune și Plotin, este mijlocitor între aerul rarefiat și aerul comprimat, eu am parcurs o distanță A zero. Pentru că șoferița a uitat să tragă frîna de mînă. Toate cele patru gume au parcurs și ele o distanță A unu. În timp ce eu parcurgeam o distanță A doi, fenomenul se repeta la infinit (și nu prea). Doar pînă cînd eu m-am oprit în poziție verticală și lipită de compresor, care este „sufletul divin”, iar nefericitele de gume s-au oprit și ele în peretele atelierului de vulcanizare. Ca să vedeți la cît se reduce sensul vieții, zbaterea, fuleul, rotirea milenară!. Și se mai spune că roata de rezervă este doar o formă fără fond, o existență ternă…
Darie Ridiche* spunea: „Ca să mișc osia indiferenței trebuie să mă asigur mai întîi că am o roată de rezervă”. Iar Marin Carcalete** îi spune zilnic șefului său de atelier: ȘefuŽ, nimic nu slăbește și nu distruge mai mult bacurile universului (sau ale universalului?) decît o roată prost echilibrată”. Zic eu, este indicat să mai adaug două citate. Primul, al părintelui Arsenic de la Bisericuța dintr-un Arbore de Cauciuc: „Roata lumii se-nvîrtește/ cît presiunea nu slăbește”, iar altul aparținînd unui poet contemporan, Ionuț Capdecauciuc: „Sîntem născuți din sex artificial”.
Constat cu regretabilă stupoare că, în cele mai dese cazuri (și aici nu este vorba despre o cazuistică îndoielnică) nu se ia în calcul conceptul de „rezervă”. Fie că este vorba despre rezerve (inter)naționale, copii de rezervă, jucători de rezervă, soluții de rezervă, roți de rezervă. Se omite mereu reglarea presiunii în diverse principii sau fenomene și periodic se ajunge la o stare de presiune existențială. Dreptu-i că, nici legiuitorul nu specific㠄în clar” obligativitatea echipării celor enumerate de mai sus cu gume și soluții de iarnă ori de criză.
Mai zilele trecute, bipeda de la volan și-a uitat laptopul deschis în portbagaj, așa că am reușit să intru pe „net”, de unde am aflat că e în „pan㔠de inspirație, nu și de transpirație, eliminînd ea, în continuare, prin toți porii neuronali tot felul de elucubrații. Cred că nu mai poate păstra aerul comprimat, are pori, fisuri, o fi și blondă reșapată, cine știe? Vai de familia ei, cît or fi suferind și părinții ei… Că am mai auzit eu de un rege care avea trei fete cucuiate, nici una nu știa să schimbe o roată de rezervă, cum plecau din parcare cum chemau Asistența Tehnică. Nu mai știu ce fac ele, dar „babacul” n-a ajuns de loc bine, și-ar fi dat toată averea pentru un cal, pentru un cal, auziți voi dealeri și trilleri auto?
Pe măsură ce mi se dezvăluie aceste adevăruri, începe să mă învăluie un complex de inferioritate, chiar mă enervez de-a binelea. Și mă gîndesc cu nostalgie la înapoiașele mele din anii `50 ai secolului trecut și la rolul pe care ar fi putut să-l aibă în procesul de parcare. Chiar nu înțeleg de ce soluția roții de rezervă motrice și plasată paralelă cu puntea din spate n-a prins în practică.
Iosephus Michelinus Dunlop*** în „Tratatul despre standarde” despică în patru firele care compun țesătura de bază a unei gume și elaborează o teorie originală despre roata de rezervă (și despre rezerve, în general). Firul conducător al teoriei este că nu te gîndești niciodată la rezervă pînă cînd nu ai nevoie de ea. Cum nici eu nu mă gîndesc la Entitatea Supremă de Cauciuc Natural, îmi trăiesc viața în artificial.
Dar știu mai bine decît gumele care se tîrăsc prin noroi că, odată și odată, tot voi fi combustibil pentru încălzirea bipezilor care vor ieși în piețe și pe maidane, strigîndu-și neîmplinirile din postura de roți de rezervă. Și n-o să mă mai simt singură, BEEP-ul ei de viață, că nicicum nu-i bine!



* - filosof contemporan.
** - operator pe utilajul de echilibrare a roților.
***- originar din Danubiana, pe malul stîng al Universității Danubius

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  da, savuros, ăsta-i termenul potrivit..sau spumos(că de la zeul poliuretan se spumui anvelopa); scuze nu știu ce să mai bîigui, izoprenat de apropierea tempestei pe teme lirice și numai iscate de ultima postare și de fulgerele de recuzită a lui Peia-prometeic înălțat spre kazkazu' elenei.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-08-05 12:46:53
         
 
  Savuros. Ma gandesc si io ca prostul ce-ar putea povesti șaua bicicletei (unei anume biciclete, nu oricare, caci nu e una oarecare!) daca i s-ar oferi spatiu de exprimare! Entitatea Suprema a Pielii Naturale, Zeul Vinilin și soția sa, Toval, ori alte zeitați pieloase ar avea ce auzi, în chip de rugăciuni ori imprecații!  
Postat de catre sters sters la data de 2011-08-01 16:02:04
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE