FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Nicolae întreabă, Cioacă răspunde, Andrei Florian aplaudă… din public
Text postat de latunski criticul
Nicolae întreabă cu o felie de gură, ca o felie de măr dulce; nu că ar fi modest, nu, el are toate răspunsurile pregătite. Fie că este vorba despre cîinii vagabonzi, aurolacii din cartierul lui, schimbarea bruscă a polilor magnetici ai pămîmntului, coliziunea cu un asteroid, invazia de mici chinezi în spațiul Carpato-Dunăreano-Pontic, el are soluții de la „omul și pogonul” pînă la teleportarea semințelor de soia pe drumul de costișă ce duce la Vaslui. Și cum întreabă? Aicea-i șpilul! Cu puritatea naivă a copilului care, după ce s-a jucat toată ziua în șperl㠄de-a tata și de-a mama”, aude noaptea adevăratele gîfîieli, icneli și grohăituri de mulțumire, simte miresmele realității fecunde.
Și îl întreabă pe Cioacă. Cioacă răspunde frumos și simplu. Între Muntele lui Venus și credința care mișcă munții din loc, el are minte să lase munții la locul lor și să tînjească după vădanele din fostele căpițe, din fosta-i tinerețe ( de, putirința dispare, instinctele ba!)
Ascendența lui statistică este din zodia monștrilor plămădiți din resturi de aluat, după ce Jupp B. Itter a creat semizeii și eroii (stimabile Jupiter, oare matale-ai trimis Corbul ce erodează ficatul alcoolicului Prometeu, că am eu o bănuială; în fine, ce mai face doamna Hera?
Titlul ar fi incomplet fără Andrei. Acesta este un personaj monstruos. Nu tu texte, dar ciopor de comentarii, care de care mai insinuante ori mai obediente, cînd agresive, cînd fade. L-aș ierta, dacă ar avea umor cit o doză de bere, necesară pentru a traduce un sonet din Krîlov. Dar nu pot. O să vin pe tanc, din Transnistria, și o să-l caut în lumina reflectoarelor; dar ce spun eu? Acesta stă pitit în spatele tehnicii moderne și nici scenariile nu trec prin nările lui.
Acum scriu un poem cu iepe costelive și pline de sudoare. Sînt trist că nu m-am regăsit în „Caracterele” lui Peia- Bruiere.

Acest text avea nevoie de o prezentare artistică-literară, trebuia să fie un pamflet, avea nevoie de un cadru care să impună, dar de ce să-i iau eu lui Recheșan pâinea neagră de la gură, mai ales că, în ziua de azi ori e greu să mînci o pâine neagră, ori e contrafăcută, plină de coloranți și de aditivi.

Gata! Știu că mă respectați, dar respectul domniilor-voastre nu prețuiește pentru mine nici cît un tranzit intestinal față de stima eternă pe care v-o port !
(această urare o știu de la prietenul meu valah, Kosta Vianu)
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnule Latunski, sunteți într-o regretabilă eroare, nu eu l-am trimis pe Corbu, domnia sa mi-a erodat încăpățînarea de a nu călca pe pajiștea albastră, pînă am cedat... așa sunt eu, cedez repede.
Cît despre doamna Hera, e bine, mulțumim de întrebare, e mîndră că a primit patru stele în Olimp (cîte unul de fiu, bag seama). Am o rezervare la dumneaei pentru o săptămînă începînd cu patru iulie - nu vă mirați, Zeus o închiriază întreagă sau separat, pe camere, după cum vă este buzunarul.
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2011-06-24 12:13:04
         
 
  Nici n-au iesit "tudorii" din pagina ca m-a si luat altcineva la... refec. era sa zic cuvantu-ala cu p. c-asa zicea unu-aseara pe strada, striga chiar: "sa-mi bag (...) in ea de tara!" si nu-mi mai iese vorba lui din cap. este trei si ceva dimineata si nu pot sa pun ploapa peste pleoapa, asa ca mi-am facut o cafea slaba de tot( sa nu faca inima pe nebuna). cand mi-o face nevasta-mea, ii zice "ciorba". Mi-a venit cea mica ieri si prima vorba romaneasca autentica a fost auzita de la un betiv cu bicicleta care striga: "huo, huoo! Sa-mi bag in boc! Sa-mi bag in Basescu!" Cu astia am fost politicos: lasa omu sa-si faca placu'! Da'... sa-si bage si-n tara, domle?
Dar mi-am dat seama ca asta cam facem toti: ne bagam in stanga si-n dreapta, bagam fiecare ce are.
Sa marturisesc cum imi bag eu in limba romana. Mi-am propus sa raspund acestui text pentru ca, nu-i asa? este un joc de societate in care eu joc un rolisor care amuza, sunt un fel de prostu satului, cand te enerveaza cineva si nu poti sa-l bati, il cauti pe nicolae, daca nu vine singur cu fundu la inaintare, si-i tragi un sut sa te simti bine sau sa te afli in treaba. cand nu poti sa tragi cu bombeu', ii tragi cu pamfletu', sau ceva care-i seamana, cum este asta: un pietroi pe care scrie "pamflet", un fel de loc de dat cu capu'.
Si te descarci,/ejaculezi, adica te echilibrezi si totul in jur redevine suportabil, roz chiar. Injuri in loc sa iei drogul. betivu injura aseara tara, in timp ce, tot aseara dar in alt loc, pe europeea tara era nicolae. ca nicolae este un simpatic, da-l in ma-sa, nici un elitist nu-i ia apararea. Injuram/facem sou pe europeea care, din acest motiv incepe sa si devina taraf tv - un nou caraghioslac romanesc.
Ma-ntreaba fata: "Mai, tata, da' ce-i la noi in tara? cum de puteti sa suportati?" i-ote ca putem, i-am incheiat citatu. "Nu!" zice ea, ca-i bataioasa, seamana cu cine stiu io, si din modestie nu spun. (nu vreau s-o tin din paranteza-n paranteza, da' se spune ca numa prostii sunt modesti, a scris unu-ntr-o carte groasa!) "Nu, e bine. maine vorbesc cu Nilo ( asa-l cheama pe barbat'su), sa vorbeasca cu niste spanioli, eventual sa dea anunt pe faceboock: hai sa ne-ntalnim in romania sa le facem o manifestatie de protest, ca romanii, saracii..." Asta ar mai trebui, sa vina la buzau, eventual chiar in fata casei mele, in locu unde striga aseara ala beatu ca-si baga-n tara, sa vina o suta de insi si in loc de una, sa se bage 100 de chestii cu p in ea de romania. sa ma umple de rusine in fata celor care si dupa 20 de ani pandesc dupa perdele!
Eu imi bag in limba romana, dadeam sa zic inainte. in loc sa invat noi cuvinte incep sa ma indoiesc de cele pe care le stiu. voiam sa raspund aici la "plesneala", iar cuvantu asta de-odata a-nceput sa ma irite si sa ma confuzioneze. nu mai eram sigur daca nu se scrie cu z. de la o varsta se pierde auzul, de aceea si are poporul in circulatie un dictionar intreg de cuvinte deformate din cauza surzeniei, plus ca ne comportam balcanic de prea multe ori dupa ureche. Ar trebui sa fac un ham si de maine sa asez dictionaru-n spate, sa-l am la indemana cand ma indoiesc nu de cate un cuvant, ca nu vine singur, atunci cand te indoiesti mai mult, atunci tabara pe tine in cascada cuvintele. Si dictionaru-i o carte cu foi multe si lipite una de alta din cauza subtirimii, plus ca trebuie si sa stii sa cauti in el. In romania sunt deja milioane de oameni care in fata dictionarului sunt ca-n fata calculatorului, stiati? Semanam cu viteii la poarta noua. Multi sunt viteji, am intrebat cativa, si cica-i simplu: fiecare cuvant incepe cu o litera, iar dictionaru are un spil, are trecute cuvintele... pe litere, nu-s alandala, ca paiele-n caru cu fan, i-a spus lui cineva, l-a invatat de bine. Si-atunci e simplu: vreau sa stiu despre "plesneala"? deschid cartea si o iau frumos foaie cu foaie pana dau de litera p! Logic, nu? Sigur dai de p, oameni buni, exista litera p, am auzit ce-si baga ala aseara! Plus ca despre p am invatat la scoala: "mama are pere", va amintiti? Sau... tata? Hait, iar nu mai stiu, mi s-a facut ceata. Parca unu avea mere si altu pere; mama nu putea sa aibe (am spus "aibe" ca basescu!) mere, cred ca nu mai are de cand cu patania din rai, iar biserica nu ar fi permis o asa greseala sa fie scria toma-n abecedar...! Mama-eva a trecut la pere, baiete, sa stii, si "se joaca de-a mama si prostu de tata" indemnandu-l sa muste din para.Ia sa nu mai cumpar io pere de-acuma, ca cioba acoperita e ferita. Dar ce spuneam? Da, cu dictionaru. N-o mai lungesc, spun cu spilu: daca este corect "plesneala" iar poporul spune gresit "plezneala", cand vreau sa-mi bag in limba romana aleg constient varianta b! Si-o tin numa-n b ca o forma de protest, si-asa de-o viata fac pe prostu si raman asa, nu-i asa ca e subtil? Daca tot mi-e frica sa ies in strada protestez astfel,adica ma prostesc de buna voie, asa ca o distractie, sa vedem ce iese! poate vor iesi unii in strada impotriva mea, poate le va pieri frica. Ce destept sunt, stiu si cum poate exploda mamaliga.Deci, d-le latunschi, v-am dat, iata, un nou motiv de pamfletare, bucurati-va! Dar trebuie sa corectati, va rog, titlul. "nicolae intreaba"!. m-ati ghicit la fix, stau si ma simt chiar fericit privind acest mare adevar pe care l-a spus gura lu matale, dar e prea mare slava, nu merit, zau. Nicolae isi baga!
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-06-24 05:36:35
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE