FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
explicatii lexicale
Text postat de Dumitru Cioaca
"Avînd în vedere priceperea ta terminologică, și nu numai, și văzînd, deasemenea, că faptul nu a fost sancționat de Marele EDITOR, prin urmare e regulamentar, atunci poți să-mi explici, în limbajul tău elegant, ce rădăcină terminologică și înțeles ar avea cuvintele "cufurist", respectiv "cufureală"?!
Că, după știința mea, e un fel de rahat moale, care ibucnește, aici, din epigrama dumitale."
(generaul Ioan Peia catre subalternul sau genuneanu)

Tovarase general,
In primul rand vreau sa ma scuz ca am intarziat cu raspunsul dar abia astazi am avut ragazul sa va citesc ordinele. Si acum cateva clarificari.
Un poet cufurist nu este ceeace v-ati ganditi dumneavoastra ca este. El nu este deci un poet deranjat la stomac, asa cum dati dumneavoastra de inteles ca ar trebuii sa fie, ci unul care scrie cu foarte multa furie. Ce am facut eu a fost numai adjectivarea epresiei "cu furie" in "cufurist". La inceput m-am gandit sa folosesc forma "cufurierist" dar nu mi-a placut datorita faptului ca inglobeaza in ea cuvantul "furier".Ori toata lumea stie ca "furier" este un contopist in uniforma militara care nu are nici in clin nici in maneca cu noul curent literar pe care dumneavoastra l-ati infintat. In al doilea rand cred ca si dumneaavoastra trebuie sa fiti de acord ca "cufurist" suna mai poetic decat "cufurierist"
De asemenea termenul "cufureala" folosit de mine nu are intelesul popular pe care dumneavoastra l-ati explicat cu atata maiestrie, ci este o pur si simplu provenit dintr-o comprimare a expresiei "cu furie reala" din care particula "rie" a fost suprimata.
Deci nu trebuie sa ma mai suspectati ca asi umbla cu peschesuri pe la Marele Editor pentru a-mi trece cu vederea expresii, care numai in interpretarea dumneavoastra capata un aspect murdar. Toata lumea a inteles ce am vrut eu sa spun in acele nevinovate catrene, numai dumneavoastra v-ati facut ca nu intelegeti!
Cu tot respectul!
Sa traiti!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Mitică, Mitică
da-i-o fără frică
Peia-ti poartă pică
fi'ndc-o are mică
rima la-o-adică
nici nu se compară
cu nimeni din țară
când scrie, el ară,
cuvinte de-ocară
parc-ar fi o fiară
de odinioară
din era precară!

 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-06-23 18:52:11
         
 
  Tovarase general Peia,
Buneinteles ca puteti sa folosititi numele curentului literar cufurist, pe care l-ati infintat dupa nenumarate incercari stilistice, de cate ori va trece. Tin insa sa va atrag atentia asupra unei alte erori pe care o faceti. In interventia dumneavoastra sustinet ca termenul de cufureala s-ar referi la, reproduc textual, "un fel de rahat moale". Nimic mai fals. Taranul roman a acuzat de cufureala numai dobitoacele ierbivore din propria lui curte, atunci cand acestea au produs balegi de o consistenta foarte diluata. Niciodata taranul roman nu a asociat un poet cu termenul de cufureala indiferent cat de productiv a fost acel poet.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-23 18:21:14
         
 
  Buriceo,
Guști și tu originalele noțiuni ciochiste?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-06-23 11:46:22
         
 
  Cioacă,
Faptul că, și aici, halești virgule cu polonicu', nu mai e, de mult, surprinzător, întrucît ne-ai dat de înțeles, în repetate rînduri, că ăstea-s plăceriel tale particolere, de băiat fugit de la tata.
Literare.
Dar cu "trebuii", "înfințat", (aici) "fii", în loc de "fi", "ași", în loc de "aș" și etc etc, ce ai? (n-am stat să-ți fac inventarul, că ți-i vocabuleru' plin de bîzdîgănii din astea "cufurite"! (Urmare a interpretării sui generis pe care o dai noțiunii, o pot folosi fără ezitări de natură ecoliterară, nu?)

Deci, dacă e să analizăm, procentul de "cufureli ciochiste" care-ți împănează opera de epigramist rectocolic, te pot defini lejer ca fiind cel mai prolific "cufurist" literar pe zonă. Exagerez dacă spun că ai cîteva mii bune de "cufureli" epigramate la activ?
Acuma, faptul că te simți excelent, plimbînd prin gură astfel de noțiuni și catrenizîndu-le cu un entuziasm papilar fără limite, nu mă poate determina decît să-ți zic: poftă bună!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-06-23 11:45:36
         
 
  Excelente explicatii... dar Pe(i)Ea intelege cam ce vrea si poate el!
Ar mai putea fi si alte explicatii, ca de ex:
Cufurist o anagramare a cuvintelor Curist fu, Cu furist(Cu un hot),ist Cufur, etc
Iar la Cufureala putem avea:
Fu la Cur ea! Cu Ea Fu (r)Ala, etc
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-06-23 11:14:46
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE