FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Un "poem" care s-ar vrea copită literară
Text postat de Emanuel Cristescu
Un distins și demonstrat mincinos îmi dedică un așa-zis text literar, chipurile satiric, ori ceva, în care se preamărește pe domnia sa în antiteză cu mine și alți câțiva colegi cărora ne atribuie, la propriu, calificativul de "gloabe". Atât îl duce mintea atât face. El nu a auzit de transfigurare, de act artistic, de intertextualitate, de artă, de literatură, de etică, de morală, de educație și multe altele. Sau dacă va fi auzit nu va fi înțeles nimic din aceste concepte. Domnia sa în cel mai primitiv stil proletcultist ne dedică un text tezist de care s-ar rușina până și Sorin Toma. Grohotiș textual, aglutinări peste aglutinări, metafore în genitiv, un iarmaroc de expresii care, chipurile, îi sună bine în propria sa preamărire de personaj accentuat cu dezvoltări logice bazate pe premise false. Însă lecturând "poiemul" și întâlnind expresii de tipul "cu coame" "cu pielea de nectar", "câmpii uniforme", "în căutarea unei plăceri nebănuite" "stele de criță" "margini ale infinitului" "podoabe de pus în părul iubitelor", "frunze de cer" "albastru cu gust vesel,(aici m-am amuzat copios), "pulpe de stele" "tălpi de soare" "cosițele zilei de mâine" etc. etc. te luminezi. Parcă am fi în preistoria literaturii. Succes și la mai mare. V-am luat prea în serios distinse postator. Dacă aș râșni un dicționar ar ieși ceva mai creativ în ale textului.

Iată de ce, vă spuneam, nu vă voi reduce nivelul. Pentru spectacol. Îl presimțeam. Aștept continuarea.


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  în noianul de vești proaste, una care m-a întristat mai mult decît aș fi crezut

http://www.realitatea.net/faimosul-columbo-peter-falk-a-murit-la-varsta-de-83-de-ani_847448.html

Dumnezeu să-l odihnească.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-06-24 23:01:01
         
 
  ce faci securistă mică, mi-ai luat urma? Faci cercetare la obiectiv? Da, stau pe str Măgurii și te trimit în beznă, oricînd, pușlama fără fitil.
Nu mai bea bere, fermentează în burdihan și explodezi fără fulmicoton, măi archebuză!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-24 20:37:45
         
 
  Recheșan , măi, găinațule, eu o alint cum o alint dar tu cum ii spui: ”stangulicea” sau ”dreptăciune”? Pe ce stradă zici că stai? pe Măgura la nr 13?
Poate ieșim la o bere în vara asta, marțafoiule...
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-24 19:37:48
         
 
  ”cum o alinți în intimitate? pușculița, lupulica?
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-24 07:21:53
da' cînd se întîlnesc un moț d'ăsta cu moața lui știi ce iasă? diaree, nenică!
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-24 07:20:32 ”

Domnule Cristescu Corbu, să înțeleg că acesta este un vocabular ecoliterar? Cu apropouri despre familie? Permiteți așa ceva din câte observ? Editorii sunt în vacanță sau se amuză?

 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-24 19:35:24
         
 
  cum o alinți în intimitate? pușculița, lupulica?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-24 07:21:53
         
 
  da' cînd se întîlnesc un moț d'ăsta cu moața lui știi ce iasă? diaree, nenică!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-24 07:20:32
         
 
  Recheșan, marțafoiule,
ÎȚI RECOMAND să NU o amesteci -sub nici un fel de formă- pe soția mea, în mizeriile pe care le vomezi pe aici.
În rest ești liber ca musca. Intră sub orice coadă de cal vrei.
Marș, Toa`lent recheșan!
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-24 00:16:31
         
 
  lupișorule, hai să-ți reîmprospătăm memoria, fiindcă văd că pe lîngă grobianism suferi și de o ușoară amnezie:
"A face astfel de greșeli este semn de scădere a masei creierului. Și doar o singură boală face acest lucru. De unde ai luat-o și tu și Peia, nu e treaba mea.
Du-te Recheșan și bucură- te de soare, de pădure, de viața pe care o mai ai de trăit , fă-ti din viata mizera pe care o duci o viata normala, ieși comunică cu cei din jurul tău folosind judecăți și raționamente de valoare...."

Recunoști citatul? Păi hai să-ți dăm un raționament valoric:cînd întîlnești moțuri ce-mpușcă putori pe cărare ocolește-le, nu merită să le analizezi structura fecaloidă. Ești de acord?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-23 23:33:49
         
 
  Singurul ridicol de aici tu ești Recheșan. Nu au mers celelalte modalități de de provocare și acum faci referiri la soția mea, în comentariile tale mizerabile?

Vezi că ai sărit dincolo de cal. Nu iți recomand să mai faci referire la familie.
Sub nici o formă, to`arșu lent.
Scuipa de trei ori în sân și ai grijulică să nu îți rămână vreo , rimă , pe limbă. Concluzia rămâne cum am stabilit: marș, mă, to`așu lent.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-23 21:27:13
         
 
  mă lupulică(ia-ți și tu un pseudonim mai de doamne ajută, ăsta-i ridicol, încearcă "lupan";vezi dex.din 1962)fiindcă începi să devii simpatic, hai să-ți explic (am mai făcut-o de cîteva ori, da' tu pricepi greu și uiți repede)uite cum e cu strateghia și pîrdalnica asta de tactică literară(că te pretinzi "literat", nu?):
În principiu, nu interesează pe nimeni cine ești și ce număr poartă la pantofi nevastă-ta(care sunt convins că e o femeie de bun simț[[în căsătoriile izbutite contrariile se atrag]și te sfătuiește s-o dai dreak dă poezie și să nu te mai faci de rîs tropăind ca un mînz pe saituri)poate să te cheme și Ben-Laden dacă scrii bine;ori mătăluță(nu e doar părerea mea)compui ca o ciubotă fără căpută(probabil tot o reminiscență a educației cazone)ba pe deasupra te-nfoi cu un CV care a stîrnit curiozitatea legitimă în legătură cu reclama gratuită ce o faci unei așa-zise intreprinderi culturale.
Apropos, ce grad ai avut după absolvirea(cum ai zis SPMS?ce-i aia, școala pramatiilor megaloman-schizofrenice?)fiindcă dacă ești tablagiu major trebuie să mi te adresezi cu "să trăiți d-le locotenent, permiteți să raportez, etc)și să saluți reglementar.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-23 10:08:26
         
 
  Pe tine de ce nu te-au trimis sefii la Stefan Gheorghiu după absolvirea Grupului Școlar de Turnatori Informatori? Nu aveai medie, sau udai cearșafurile? Observ că ai o paleta larga a ideilor de provocator? La asta te refereai când spuneai că provoci evenimente? Care-i planul? Pregătești terenul pentru dl Corbu? Marș, măăăă...  
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-23 09:48:48
         
 
  În sfârșit, ai zis și tu ceva bun! Da, absolvirea unei SPMS explică de ce gamdirea și exprimarea mea este mai logică, mai rapidă și mai complexa decat mostrele tale de tavanizare intelectuală. Acum ce faci o muți pe dreapta? Parcă era Scoala militara de la Bârlad (?) după aia nu terminam colegiul economic de la Iași, ia vezi scoala generală din Craiova terminat-o?  
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-23 09:39:47
         
 
  nu te-am întrebat dacă ți-ai supt deștiul pînă la 8 ani nici dacă udai așternuturile;ești sau nu absolvent al Școlii militare? Asta explică multe...  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-23 08:43:15
         
 
  Mai insistă, Recheșan, vezi că idioțeniile pe care le servești nu se susțin în realitate. Mergi la caietele din școala de agitatori P.C.R. și mai repetă ce ai învățat acolo. Recitește-ți comentariile ca să vezi mostre de mitocănie crasă.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-23 08:33:58
         
 
  pușcă,în principiu accepta să mi semnaleze erorile de redactare dar nu de către cineva care scrie frecvent "sau" în loc de "s-au" și "intro". Cred că realizezi că faci involuntar și foarte multe greșeli de exprimare și de topică a frazei.
Altfel, mitocănia ta a atins cote maxime, referințele la viața personală, sănătate, familie sunt metehne tipice ale unui securist/nu mai veni cu gogorița că n-ai fost nici măcar utecist)care atunci cînd nu știe cum să riposteze trece la calomnie.În rest, bucuros că mai stai pe aici, profilul tău psihologic și realizările în domeniul cultural constituie o sursă bună de inspirație-n pamflete(atenție urmează episodul "școala"; e adevărat ce se zice , pușcă, n-ai fost în stare să termini nici măcar colegiul economic din Iași?)
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-22 23:41:07
         
 
  Pușcă,
Pentru mine, unul, nu mai e de mult un secret că niște repetenți, în politică, - asemeni ție, în credința că ești un oarece cu moț - au adus țara asta la dezastru. Prostia lor monumentală este asemenea unui bolovan uriaș: este imposibil a fi urnit din loc. A ta, e un bolovan mai mic, dar tot atît de ultra/gravitațional.
Dacă pământul era oleacă mai poros, ai fi intrat în pământ pînă la gît. Deși, dacă-ți rămânea gura afară, tot un torent de tîmpenii monumentale ai fi îndrugat, ca și acum.
Cunosc destui proști semeți pe lumea asta, dar tu ești esență!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-06-22 20:54:05
         
 
  ”Da, e un text reușit;” Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-22 19:40:44

Q.E.D.

Stimate Recheșan, atunci felicitări și la cât mai multe texte de aceeași valoare. Sănătate și spor la ”clemfăit”.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-22 19:53:11
         
 
  Da, e un text reușit; faptul că reacționezi așa cum ai reacționat ca un tablagiu beat la cîrciuma dein mahalaua Bîrladului îmi întărește această convingere.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-22 19:40:44
         
 
  Domnule Nicolae Tudor, admir dorința dvs de a stinge un duel al orgoliilor, care s-a transformat până la urmă intro șarjă corect proportionată de trei la unu. Trebuie să avem in vedere că sau spus prea multe vorbe grele și cineva va fi șifonat de această desfășurare de forțe. Deocamdată cel mai tare sunt tăvăliți soții Peia și Recheșan. E frumos că după ce dai cu ei de pământ se mai trantesc și ei unul pe altul, unde e noroiul mai mare.

Circul e deplin.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-22 16:17:18
         
 
  Erată: Sărmanule!  
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-22 15:50:55
         
 
  Recheșane, tu consideri textul acela o reușită literară?
Poate să apară într-o revistă? sau poate fi citit intrun grup de scriitori și apoi să se poarte discuții pe marginea, lui referitor la idee, punct culminant al acțiunii, gradarea intrigii, relevanța tensiunii, procedeele artistice folosite, intenția auctorială și reușita ei, credibilitatea textului și autenticitatea lui, final pozitiv sau negativ și posibilitățile de a continua lucrarea? Chiar crezi că se pot detalia elementele de mai sus cu informația existentă in text? Pentru că este totuși un material recomandat de redactie...
Adică reprezintă un text important pentru imaginea sitului.

Recheșane, tu verși lacrimi de ciudă și neputință.
Sunt de aceeasi teapă cu Andrei Florian și dl Cioacă? înseamnă că sunt de parte buna a vieții de pe europeea întrucât pe niciunul nu l-am vazut atacând gratuit un coleg de sit sau degenerând o discutie despre un text într-o serie de răzbunări pentru actele personale ratate.
Este o iubită dificilă europeea? Greșești, voi o faceți dificilă.
Privește cum moare situl:
6 zile de la cererea de scuze și mulțumiri a d-lui Corbu. 19 texte si 9 autori. Oare ce însemana acest lucru?

Eufemistic vorbind, ai pus tu mana pe țeava mea și ai văzut că nu mai am gloanțe. Cum sunt? Chitros? Dar ce ai vrea să vă multumesc că mă jigniți că vă bateți joc de munca a 25 - 30 de oameni spunând că revista e un fâs? Crezi că te poți compara literar cu media celor publicati in revistă? Te compari cu Dan Ursuleanu? Cu Marius Popa? Cu Gruia Lucian? Cu Stefan Mureseanu? Poți să compari ce scrii tu cu ce scriu ei? Poți, dar tu pici pe locul doi.

Presupunând că aș lua bani de la Ministerul Culturii, te-ai gândit înainte de a scrie ”de cheltuit bani publici pe fleacurile ce le intitulează evenimente culturale” te-ai gândit că la minister sunt niste oamnei mult mai deștepti decât tine care consideră oportune proiectele noastre și ei le numesc manifestări culturale? Sau cei de la minister sunt proști și tu deștept? Si daca ne sponsorizeaza mereu insemna ca le organizez bine, imi indeplinesc obiectivele, aduc mereu plusvaloare cultural, public tânăr, etc. Tu faci așa ceva? Ah scuză-ma tu provoci evenimente culturale? Unde in spatele curții după ce ai mâncat păsulă?
Ti-ai pus vreodată problema că nu trăim ca să împărțim ”pumni virtuali”? Asta iți dorești tu? un loc in care să te înjuri și să îți arăți toate dedesubturile nespălate? Nu observi că semeni tot mai mult cu Peia? Âla măcar e bolnav, dar se pare că e contagioasă boala lui. Oricum ăla măcar mai are câte o sclipire de imaginație. Crezi că vocabularul ăsta de cocalar îți va aduce nemurirea poetică? Crezi că te va cataloga vreun critic literar in vreo carte pentru că ai vorbit murdar despre și cu mine?

Ești naiv în acest caz.. Pierd timp ca să răspund mahalagismelor tale și ale lui Peia pentru că am încredere că o să înțelegeți într-o zi că nu a fi supărat și a-i jigni pe cei care sunt mai buni mai fericiți mai bogati, mai deschiși la nou decât voi este calea. Eu îți ignor în principiu lucrările. De ce? Pentru că dacă le citesc găsesc un ”acuș” sau un ”clemfăi” pe care nu le pot ignora . A face astfel de greșeli este semn de scădere a masei creierului. Și doar o singură boală face acest lucru. De unde ai luat-o și tu și Peia, nu e treaba mea.
Du-te Recheșan și bucură- te de soare, de pădure, de viața pe care o mai ai de trăit , fă-ti din viata mizera pe care o duci o viata normala, ieși comunică cu cei din jurul tău folosind judecăți și raționamente de valoare, nu ”pumni virtuali”.
Sămanule...
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-22 15:50:33
         
 
  erată:pe fleacurile ce le intitulează evenimente culturale...  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-22 14:30:13
         
 
  europeea e o iubită cam dificilă, flutură catrințele pe sub nasu' veleitar, se vrea altar liric da' e o tribună de-mpărțit pumni virtuali.
acu' eufemistic vorbind pușcă ăsta e un non-sens cu moț; s-ar vrea vînător să mînce și gura lui o aripă de muză, da' n-are gloanțe pe țeavă; se dă ciocoi, da' cerșește bani de la ministerul culturii ca să-i funcționeze tiparnița, defilează-n rușinea goală și urlă că alții-s impudici și se dă, vezi doamne jocheu da' nu-i capabil să stea în șa...din partea mea e liber să se joace cu rușinea și-n nisipul clepsidrei, atîta vreme cît respectă convențiile,da' taman asta a demonstrat: că-i chitros, pueril și poartă rîcă pentru pișcăturile pe "pulpe" de stele, dar de cheltuit bani publici pe fleacurile ce le autointitulează jubilînd și salivînd spre chiolhanuri, nici vorbă, ar trebui să i se taie macaroana, se vede cu ochiu' liber că insu' e un profitor fără scrupule.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-22 14:28:46
         
 
  eu iubesc europeea si toti oamenii ei. am fost al 24-lea inscris. am incercat sa invat de la oricine si de cateva ori mi-am permis sa fac observatii sefului sitului, dar in limitele decentei. acum avem un conflict banal oarecum, s-a vrut mai mult o intaratare si, trebuie sa recunoastem, este placut sa fii si spectator la asa ceva. dar se pune prea multa patima si se escaladeaza limitele din toate partile. daca actorii prefera sa joace, este ok. dar vin cu o rugaminte: sa nu uitam ca suntem in casa unui om si sa ne temperam un pic reprosurile cand este vorba de dansul. am fost si in alte spatii si am fost lucrat marsaveste din butoane. de noi toti depinde daca si-n oaza albastra se va purcede la fel. este frumoasa libertatea, sa zburdam oricat, dar s-o tinem in frau ca sa fim impreuna. si nu numai atat, sa ne putem intalni oricand la o bere.
cu stima pentru toti europeii,
n.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-06-22 13:08:24
         
 
  pușcă, ai curaj dacă ai intrat pe acel text...acu înțeleg că te ustură dosu' dar păstrează-ți apucăturile dobîndite la Școala de subofițeri și comandă răcanilor de la ADSUM și cenaclu' vîrcolacilor:companie...drepți, stînga-mprejur, 'nainte marș! Aici ești pe-un sait literar, dacă ai replică civilizată o dai dacă nu ia o gură de apă și taci mîlc; unguent pt ulcerații îți dă AF și mister Cioacă, că tot sunteți de-aceeași teapă!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-22 12:32:28
         
 
  Iată și explicația edificatoare a onorabilului IT-ist, soțul dlui Peia. ”în soft nu există opțiunea să te trateze ca pe un moft: blocarea contului și arivederci nenincă, spumegă în alte cotloane!
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-22 12:00:29 ”

Din cauza lipsei acestei opțiuni in soft, scrii matale ”clemfăiau” în loc de clefăiau?
Anunță și tu proprietarul rozei vândurilor să remedieze problema.

Hai, măi, ne lași, te rugăm... ”acuș” apasă ambreiajul bagă a-ntâia și demarează...
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-22 12:21:42
         
 
  tu, pușcoci ești singurul care te faci de rîs aici, veleitară mică și pidosnică; pe orice sait ai fi fost scos cu șuturi în dos, pt calitatea poezelelor și jubilația autosatisfăcută cu care comentezi; aici te-ai pripășit doar pt că în soft nu există opțiunea să te trateze ca pe un moft:blocarea contului și arivederci nenincă, spumegă în alte cotloane!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-22 12:00:29
         
 
  erată:
distinsul
din cauza a două trei lichele (trebuie să apară și gumilasticul imediat)
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-22 11:21:15
         
 
  Domnule Nicolae Tudor, eu v-am atras atenția! Târziu, se pare. Îmi cer scuze pentru modul brutal in care soțul domnului Recheșan v-a făcut cunostință cu operațiunea ”Vânătoarea Lupișorului cu colți de argint” și vă previn că, odată ce mi-ați luat apărarea, veți fi ”căutat de virgule” până ori veți renunța la prezența pe sit (metoda Peia -Recheșan) sau până vă veți cere scuze și le veți mulțumi sfios, supus și spășit (metoda Cristescu-Corbu). Acum sper să înțelegeți , domnule Nicolae Tudor, de ce am fost acid când mi-ați sugerat că aș face un salt artezian cooptându-l pe colericul sitului în colectivul de redacție al Revistei.
Este un mod de reacție agresiv , stupid dar normal pentru o adolescență târzie, neconsumată la timp . Și, repet, nu sărmanul Peia e devină, el este bolnav incurabil. (Am primit și eu chestia cu web-ul, e haioasă).
Vinovați sunt EDITORII care îi permit să publice mascările.
Dar acestea conform părerii vener-abilului domn Cristescu Corbu nu sunt niște ordinare atacuri dușmănoase, ci sunt numai niște nevinovate replici colegiale, pline de umor:

”Umorul, satira bine construită, etc. ne amuză și ne permit ca într-o lecție să insctarizăm la "așa nu". Pentru că "arta datului peste nas" ca valoare noneuropeică permite. Ba chiar provoacă. Gaudeamus.
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-06-21 11:44:04 ”

”eu, noi toți userii europeici cu simțul umorului și percepția fenomenului liternautic nedeformat.
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-21 11:29:01 ”

Oricum pentru confirmare citiți (sau ca să fim și noi în rând cu lumea conferențiar-universitară: lecturați) și cele două încercări timide ale soților Peia-Recheșan încercări care, alături de cea în subsolul căreia ne aflăm, transmit un mesaj evident: lipsa unui inventar de termeni specifici criticii literare, absența mijloacelor artistice, nevoia de a minimaliza NU opera ci omul, orice acțiune din cadrul poemului fiind scoasă din context și atribuită în mod fals, autorului.
Nevoia de manipulare, de a marca drumul pe care cititorul trebuie sa meargă, se simte/ este specificată din primele cuvinte ale mesajului:
A) ”Un distins și demonstrat mincinos îmi dedică un așa-zis text literar” (Corbu) se răstoarnă mersul corect al evenimentelor: premise, ipoteze, concluzii.
B) ” s-a obișnuit cu pomenile omu’, umblă din poartă-n poart㔠(soțul lui Recheșan) care continuă cu un agramatism utilizat frecvent de dikstinsul comentator: ” Acuș nu avu tupeul să cerșească chiar așa” (ACÚȘI adv. (Pop.) Îndată, imediat. Iaca acuși se face ziuă (SADOVEANU) ).
C) ” Zilele trecute, am acceptat .... invitația trimisă de un oarecare I.G. Dușc㔠(soțul domnului Peia) care pentru a nu rămâne de căruță aduce și el agramatisme în limba română: ” ... și inși întinși pe iarbă care clemfăiau de zor” CLEFĂÍ, cléfăi, vb. IV. 1. A mânca urât și cu zgomot; a plescăi, a clefeti.

Dar pentru a completa imaginea trebuie să vorbim și despre comentariile pe care le primesc textele. La textele soților Peia și Recheșan, există un comm al venre-abilului Criestescu Corbu care se extaziază în faț㠔clemfăielilor” recheșeniste, un comm împăciuitor al dlui exintescu și unul înspumat de ura peistă căreia adăpostul monirului îi dă libertate să latre, dar îi bagă și ....pumnul în gură. Se pare că aceștia sunt singurii convinși de adevărurile lor.

Ce spuneți dmnule Criestescu Corbu , eu, de fapt, mint acum, sunt numai calomnii în acest comentariu nu-i așa? Cine spuneați că se face de râs?
Păcat că din cauza două trei lichele nu pot publica in liniște oamenii care vor să schimbe impresii despre ideile lor poetice. Asta este..
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-22 11:19:04
         
 
  neculuță,
Eu, unul, nu mi-am imaginat vreodată că pe domeniul ăsta,- cică al literelor - ar putea să se întîmple oameni care nu realizează ridicolul în care se află. Dar deloc, deloc, deloc!
Muuultă vreme, după ce am abordat, ca să zic așa, lumea asta, a mestecătorilor de vorbe pă irtie, m-am tot minunat și minunat. Pentru că plecam de la premiza,- moștenită de la oamenii satului meu, care aveau un respect deosebit pentru ăi cu carte - că n-are a se petrece, om cu carte, prost cît zece!
Dar, doamne, o mulțime de mulțimi, de "literați", din ăștia, nu sunt buni nici de dos de căciulă!
Cu alte cuvinte, nu sunt decît o adunătură de lătrăi cu mintea prinsă-n piuneze ori - varianta hard: parșivi și flecari complet săriți de pe axă.

Nu am nici cel mai mic respect față de persoanele lor particolere - căci, finalmente, tot nește particolere suntără, cu aceleași vicii, cu aceleași apucături, cu aceleași metehne și, în general, cu aceeași eternă prostie, înfiptă adînc, în moalelele țestei lor zbuciumate!

Asta fără nici un apropo, neculuță, căci tu ești băiat deștept, se vede de la o poștă!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-06-22 10:41:21
         
 
  multumesc, maestre Peia, pentru ca ati dat cu mine de pamant, asa si merit daca-mi bag nasu'! ma bucur ca nu am decat la activ decat neculutu/cutu-cutu. urmeaza "neicusorule/..., neculici/..., nekulai/... nu am vrut sa fiu impotriva cuiva, mi-am exprimat partial si in mare graba opinia (e greu sa scriu in cativa cm patrati cu nevasta zorindu-ma din usa, la piata: "haide, ma! haide, ma!" ) am tinut mai mult sa va spun care-i spilu cu tactilu. dl Pusca a facut o trimitere ajutatoare pentru "stele crita".
ma invata Dl Cristescu intr-o zi ca important este ce cred ceilalti despre tine. pe dv nu pot sa va conving de ceva. daca veniti cu interpretari in acest stil, nici o poezie n-are sansa. as putea sa va copiez analizand "copil al ierbii", dar mi-e rusine sa aud ce-as putea spune (despre preput, out si alte uturi!), si nu mi-as ierta-o fiindca ar trebui sa manjesc o creatie buna.
acelasi,
hamham
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-06-22 07:50:34
         
 
  pușcă-n dușcă,
apreciem gestul tău îndrăzneț:după ce ai închis ușa grajdului să nu-ți zbughească mîrțioagele-n peisaj, te-nființez cilea'șa, curagios nevoie-mare să dai chiept cu dujmanele! Măi, afanisitule, la cîtă atenție ți s-a dat ar trebui să dai de băut, da' nu nectar dăla chior cu care-ți adapi muza ci cabernet de tutova, din acela care-l stîmperi cîte-o duzină de damigene pe lună! Dacă n-ai fi real și editore la mazeta aia de gazetă ar trebui să te inventăm să aibe de ce rîde curcile din Bragadiru. La care ai vrea să le iei pieile dînd cu tifla proprietarului c-o mîndrețe de poemă hipică...diii pușcociule, dii și p-aicea să mai vii!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-22 07:31:29
         
 
  ”... arta datului peste nas.
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-06-21 09:27:10 ”
Domnule Cristescu Corbu evoluați ca un carcinom: rapid. Mă bucur că ați simțit. Asta vă absolvă de anumite bănuieli. Dar știți cum se spune: orice șut în buzele moi ale soților Peia și Recheșan, este un pas înainte pentru dumneavoastră.

”"Cine să-și piardă vremea cu domnia-voastră?" Adică să vă dușmăneasc㔠Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-06-21 11:44:04

Dmnule Cristescu Corbu observ că ori ați lipsit de la ora de logică ori dacă ați fost prezent, s-a lipsit ea de dvs.
Dacă facem un recensământ la minut, intre data de 2011-06-20 orele 19.00 si data de 2011-06-22 01:10:36 s-au publicat pe Europeea 6 texte, după al meu. Din aceste 6 texte trei încearcă, cu un vocabular pueril , cu un instrumentar iNparțial, incomplet și incompetent, să demonstreze că poezia Caii negri, nu-i privește. Măcar proporția este corectă! Trei, Doamne și toți trei (porumbei) moțați, contra Unu, dar bun.

Acum având în vedere rezultatul recensământului, îi dau dreptate soțului dlui Peia care afirmă fără echivoc: ” eu, noi toți userii europeici cu simțul umorului și percepția fenomenului” . Așa este, subliniem TOȚI! Apoi, de la înălțimea scaunului de toaletă declamă:
”Veniți să vânăm Lupișorul cu colți de argint și să-l insectarizăm /
să-l lovim cu boldul de lemn, să-l lovim îndrăzneț, nu mai stați! /
Cu boldul de fier săltăreț, pe la ghiare să-l atingem acuma, fârtați /
Nu stați învinși de dispreț, veniți cu boldul de foc, să-l nectarizăm ”. (forțați și voi un pic la final!)

Să înțeleg că acestea NU sunt manifestările unei coaliții rudimentare, NU sunt neputința care se agață de orice și strigă pițigăiat ”uite cât e de slab! Călcați grăsuțul în picioare, că e slab!” NU este nicdecum nevoia viscerală de a spumega : ” Domnia sa în cel mai primitiv stil proletcultist ne dedică un text tezist”
Am o veste rea și o întrebare pentru dvs: vestea rea e că tata a fost leneș. M-a făcut in 1969 așa că nu am apucat, ca dvs, să practic despre proletcultismul. Aveam 20 de ani în `89 .
Așadar, INTREBAREA: dacă eu sunt cel care scot articolele lui Liviu Rebreanu de sub praf, și sunt acuzat de proletcultism, dvs ce faceți? manipulați în virtutea inerției pe cei din jur? Că de schimbat nu ați schimbat prea multe. Inainte de `89 mi-ați fi spus chiabur, acum îmi spuneți proletcultist. Domnule Cristescu Corbu, repet: ori ați lipsit de la ora de logică ori dacă ați fost prezent, s-a lipsit ea de dvs.
Pe soțul dlui Rechesșan îl înțeleg. E coleric, e atlet (dacă îi spun că încă fac mia de metri în 3:40 iar îi face vizite lui Marinescu), e singur și nemângâiat, iubește virgulele, etc.
Pe soțul domnului Peia, iar îl înțelegem: îi tremură mâinile de la mânat zebre chioare din poartă în poartă , are inSuficientă respiratorie și trebuie să stea în roza a vânturilor cuiva, în plus l-a lăsat și curajul de când toți (îndeplinim regula de trei din șase) de pe Europeea îi fac cadou șpițuri în zonele lirice.

Dar dvs, care vorba aia vă luminați când auziți de ”stele de criț㔠? Sper că nu v-ati gândit la varianta adverbială?
Hai, o zi ușoară. Ne mai auzim pe aici sau.. nu...
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-22 05:51:47
         
 
  "Domnule Cioacă, Eu am apreciat și susținut activitatea domnului în cauză. Însă amicus Plato sed magis amica veritas. Când a greșit l-am atenționat. Distinsul personaj însă culpabilizează pe oricine, mai puțin pe domnia sa și este incapabil să-și recunoască greșeala. Ba, mai mult, atacă persoane, jignește, etc. Nu pot accepta ideea că un astfel de personaj s-a rătăcit printre noi."
(Emanuel Cristescu)

Domnul Cristescu,
Eu cred ca Dumnezeu l-a lasat pe domnul Pusca printre noi cu un anumit scop, fiindca Atotputernicul nu face nimic la voia intamplarii.
De cand domnul Pusca misuna alaturi de mine pe Eoropeea, eu, care stiu bine cat de japita sunt, ma simt un om de onoare stiind ca domnul Pusca este o japita si mai mare. Deci eu zic sa lasam lucrurile asa cum sunt, ratacitul Pusca este necesar ca aerul acestui site. De cand Ecsintescu s-a mutat la Calarsi pentru a putea sa scrie in liniste despre Oana Niculescu-Mizil sa stiti ca s-a creat un dezechilibru pe site, puterea generalului Peia devenind din ce in ce mai amenintatoare. Atata timp cat domnul Pusca se lupta cu mana lui dreapta iar eu incerc sa-i imobilizez piciorul stang mai merge cum mai merge. Dar daca domnul Pusca este scos din lupta printr-un ordin dat de comandantul suprem, sunt convins ca generalul Peia va trece la represiuni impotriva mea care vor insangera Europeea. Ori numai un mort nu-i lipseste in momentul de fata Europeei.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-22 02:28:29
         
 
  Domnule Nicolae Tudor, vă mulțumesc, este măgulitoare viziunea dvs asupra textului meu. Mă tem, însă, ca nu cumva gestul dvs să vă coste o ploaie de invective din partea celor trei C. Rai. Deși probabil acum îți conservă energia pentru mine.
Aș fi vrut ca materialul să fie scris special pentru aceasă dispută, dar din păcate el are o vechime de 4-5 ani. Este însă foarte adevărat că mesajul primar al textului se mapează perfect pentru momentul acesta.
La bună recitire!
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-22 00:53:43
         
 
  Scurt și vioi rezumat din reflecțiile lu neculuță, kritik de serviciu la mazeta "kutzu- kutzu, nu-ți mai mîngîia prepuțu"!

“poemul //caii negri// este o izbucnire a sinelui prin care incearca sa se refugieze in adevarul lumii proprii din lipsa unei interactiuni "materne" dintre confrati.” (neculuță, acest guță al hermeneuticii!)

Stăi, stăi, stăi, stăi să reluăm zgubilitica exprimare!
Am citit perle școlărești, care mai de care mai hazlii, da’ neculuță kritiku e maestro!
Deci “sinele” ăla pușcolian, după ce – tîgîdîm!... tîgîdîm!... – a luat-o la sănătoasa, de pe “cîmpiile virgine”, hop! că haterizează la punct fix, unde e taman adevărul ăla, în suc propriu. Da’ de ce asta? Simplu: pentru c㠓materna” dintre confrați nu interacționa! Sau “confrații” nu con/”maternau”! Sau “maternele” nu înfrățeau, mă rog, ceva pe-acolo!

“autorul intra intr-un plan imaginar tarand prin fraie un real cu care care produce confuzii aratandu-ni-l.”(neculuță, fără uță)

Stați domol, că acilea e scris adînc! Să nu ne grăbim cu intertextualizarea, că greșim algoritmica lirică!
Prin urmare: “autorul” – care și așa este el cam desincronizat cu imaginea, aflîndu-se într-un moment de focalizare cam turmentat㠖 trage, după el, o funie prin praf, precum rățoiul, după actul țanțoș al fecundării, și-și închipuie că e “realu” lui!
Păi bine, bre, n-ți e rușine? Ne-arăți realu, ptiu, bagabontule! Sau borealu? Ăla, pușcolian, care apare, mintenaș, prin cap.de.opera mestrului de la "kutzu-kutzu" - această mazetă fără egal pe plan mondial!

“astfel autorul intra intr-un plan imaginar tarand prin fraie un real cu care care produce confuzii aratandu-ni-l. alege simbolistic negrul, cand albul era mai logic sa apara la tample. alege negrul pentru contrast, ca forma de lupta, cand albul ducea la intelepciune, lumina, dumnezeire.” (neculuț㠖 din căruță:

Dupe cum vedeți, vine tare, din urmă, logica și zice: băi, ian ascultați colea, cu “simbolistica” răscrăcărată la maximu cel mai mare: deci cînd albu e negru, vine de se face contrast, adică un ce pe dos, cum ar veni, care, ce, e de fapt negru, că e ca o scăriță, pe care urcă cine coboară și invers că e la tîmple deci intervine simbolistica cu balistica și se face conjuncție îmbîrligată dă nici dumnezeu nici dracu nu le mai dăscîlcește cu toate că albu e dumnezeirea iar negru …ăăă … stai…. să mai citim o dată… e lupta, bre, da, lupta albului cu negru când negru care e alb cam înspre negru care creatoru care opera care uniforma care reforma care platforma scărița pipița și steau crița…

Deci, să ne mai înconcentrăm, totuși, un minuțel, că suntem extaziați de așa judecăți infatigabile sulfide, ba nu: infailibile și ilizibile cu invizibile:

“limbajul este o funie cu trei funii.”, deci, una “dură”, una prin crăpătură și alta pe arătură care cum spuneam imagini șocante cu parapante și buze crocante mirobolante care cu copita care cu cercelu care cu zăhărelu și nectar și criță și bărbiță ...

...hooooo, băăăă, că aici e un interpret “tactil” și “gustativ” și prezervativ și...
...cine dracu le dă drumu la măscăricii ăștia pe drumeag, nenică, să calce din șanț în șanț, cu un lemn legat de-un lanț, care cică-i dorobanț ce tot roade-n sec: kranzt! krantz!

Eu cred că de la eclipsa de mai alaltăieri noapte i se trage! I-au mâncat vîrcolacii și ultimul neuron în viață!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-06-22 00:13:05
         
 
  Gheorghe, ia-ti o vacanta si du-te la bai, relaxeaza-te, mai citeste si tu o carte, doua, insectarizeaza si tu cateva beri, ca oameni suntem. Si omenosi, nu?
Vezi ca la a doua incercare ai dat cu oistea in gard.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-06-21 15:27:11
         
 
  Să-l "insectarizăm" deci.

cînd poetu' bea o dușcă
se-ntîmplă pe-ndelete
ca să i se plimbe-n plete
cai ce bîzîie și mușcă

de rime, zău, n-are habar
dar pocnește ca o pușcă
pegasu-i de insectar
e o lindină ce mușcă
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-21 15:00:19
         
 
  "Cine să-și piardă vremea cu domnia-voastră?" Adică să vă dușmănească. Acesta era sensul. În rest distinse domnule Recheșan este OK. Umorul, satira bine construită, etc. ne amuză și ne permit ca într-o lecție să insctarizăm la "așa nu". Pentru că "arta datului peste nas" ca valoare noneuropeică permite. Ba chiar provoacă. Gaudeamus.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-06-21 11:44:04
         
 
  "Cine să-și piardă vremea cu domnia-voastră?" (pseudoretoric d-l Cristescu)

eu, noi toți userii europeici cu simțul umorului și percepția fenomenului liternautic nedeformat.
știu, nu merită dar mă amuză din vreme-n vreme s-o fac, demonstrînd(mai e nevoie oare) că opera și realizările cvasiculturale ale lui igp sunt un fîs.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-21 11:29:01
         
 
  Antologic! Iată esența puscociană ori pușcăliană: arta datului peste nas. Aștept și alte perle.

Cum vă spuneam faceți dezvoltări logice bazate pe premise false: ca să fiți dușmănit ar trebui să fiți ceva ori cineva! Cine să-și piardă timpul cu domnia voastră?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-06-21 09:27:10
         
 
  Erată:
Iarăși aveți reacții hilare.
se poate
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-21 09:21:55
         
 
  am admirat intotdeauna cand raspunsul unui scriitor aflat intr-un conflict de idei a fost printr-o creatie.
poemul "caii negri" este o izbucnire a sinelui prin care incearca sa se refugieze in adevarul lumii proprii din lipsa unei interactiuni "materne" dintre confrati. astfel autorul intra intr-un plan imaginar tarand prin fraie un real cu care care produce confuzii aratandu-ni-l. alege simbolistic negrul, cand albul era mai logic sa apara la tample. alege negrul pentru contrast, ca forma de lupta, cand albul ducea la intelepciune, lumina, dumnezeire. negrul, cu oricata frumusete, ca simbol, il receptionez ca o treapta pe care creatorul este atras sa o urce. de aici si "uniformul" campiei/creatiei proprii.

limbajul este o funie cu trei funii. una dura: ",macelarind", "tropotind", salbtici, focul, gloabe, alerg. alta poetic-mangaietoare:pielea de nectar, cautarea unei placeri, vis, culoare ce nu poate fi numita culoare. intalnirea dintre acestea in procesul de impletire naste imagini socante prin frumusete :"îmi fac semne cu copita pe umeri, /pe cercel, pe buze." imaginea poetului lovit cu copita cailor sai peste buze imi da certitudinea ca expusul astfel este un puternic, cel putin, si nu pot decat sa fiu atent, ca privitor/intelegator la spectacolul sau.
a treia funie este de o poeticitate ciudata fiindca poate sa-l distruga prin neintelesul de catre o parte a publicului sau sa-l inalte. expresii gen "cu pielea de nectar", "- stele de criță -" sunt comune oamenilor din lumea mea. aici se produce un fenomen, un fel de lovire o bilei prin recul din mantinela. adica se creeaza o continuitate printr-un gol evident pus acolo ca o bariera pentru a te face gandesti. este funia care o ia inaintea gandului si eu prefer sa inteleg cu iubire curajul expresiei si sa iert eventualul esec al compozitiei. cand spune "pielea de nectar" eu inteleg o catifelare extrema, nu cleiosul dulcelui. golul este versul care sa faca trimitere la identificarea nectarului ca loc. gandul imi este indreptat spre flori, spre puful staminelor, respectiv "pielea" acestora care asimileaza dulcele si face rocada intre simt tactil cu cel gustativ.

Nu pot decat sa admir cand un creator alearga "dintr-o alergare în altă alergare" "fără a întreba de ce"
Dar cad pe ganduri cand acesta vede/simte cerul camerei sale plin cu clai si gloabe care "măcelăresc cu grijă maternă".
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-06-21 09:21:55
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Care lume d-le Cristescu Corbu? Despre ce lume vorbiți? Cea care se lasă manipulată de eschivele dvs?
Iarăși aveți un reacții hilare.
Câte patru , cinci indivizi (am observat că s-a mărit cireada gloabelor) care strigă măscări la poartă, sunt chiar necesari pe lângă curtea omului.
Ca să mai dau lacheilor dvs un motiv de discuție: amintiți-vă -păstrând desigur proporțiile- despre câte a avut de indurat Liviu Rebreanu de la dusmanii lui (eu nu mă pot compara valoric cu scriitorul Liviu Rebreanu, iar dvs nu aveți nici pe departe valoarea detractorilor lui).
Dovada este artificiul pe care îl faceți în textul de mai sus! Acesta este nivelului! Vă deranjează capra vecinului și o vreți moartă. Nu se paote. Dacă sunteți așa de evoluat de ce nu puneți pe picioare Revista Europeea ca să îmi dați peste nas?
Aveți curaj?
Mă îndoiesc!
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-21 09:19:14
         
 
  Ați devenit total neinteresant și necredibil. Puteți să arătați și soarele într-o zi senină și lumea va avea dubii. Pentru că o faceți dumneavoastră. Sigur faptul că ați intrat în legalitate și nu mai invocați "informația de presă" este de salutat. În rest descărcările de catecolamină vă frăgezesc, oarecum, comportamental. Pentru spectacolul în curs. Mă amuzați domnule. Atât. Continuați cu ridicolul.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-06-21 08:42:22
         
 
  Domnule Cristescu Corbu,
observ că textul, care este slab, așa cum a observat colegul Andrei Florian, și-a atins scopul.
Aveți un tupeu care depășește cu mult curajul meu de a vă asocia gloabelor care sapă gropi și pun piedici (asta faceți permanent!).
Dvs faceți o confuzie din neștiință, dați cu numele lui Rebreanu de pământ, fără să știți despre ce vorbiți ..... și concluzia eu am greșit..
Vă spun că nu aveți dreptate, că am atuuri, am semnături etc, -dovada este că sunteți singurul inflamat de preluarea articolului de presă din RL- DAR DVS VĂ DORIȚI CU ARDOARE să vă mulțumesc și să vă cer scuze.
Sunt eu darnic, dar vă trebuie altă abordare pentru a gusta tortul unei Reviste.
Sunteți corect? Atunci DE CE EVITAȚI, TRECEȚI SUB TĂCERE DOVADA DE NEȘTIIȚĂ PE CARE AȚI DAT-O REFERITOR LA ARTICOLUL Goana Torțelor de Liviu Rebreanu? Recunoașteți că ați greșit, și poate vă spun ce atu am. Cum spuneam o să râdeți si dvs de comicul situației în care ați intrat!
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-21 07:53:35
         
 
  Domnule Florian (evident, ignorat cu grație) Am avut mai multe discuții contradictorii, chiar polemice. M-ați și amenințat. Am depășit eu vreodată cadrul unei dispute de idei? Dacă v-aș fi abordat cu "gloabă" nu m-aș fi făcut de râs. Nici măcar într-un pamflet nu se fac asemenea afirmații la modu propriu.

Domnule Cioacă, Eu am apreciat și susținut activitatea domnului în cauză. Însă amicus Plato sed magis amica veritas. Când a greșit l-am atenționat. Distinsul personaj însă culpabilizează pe oricine, mai puțin pe domnia sa și este incapabil să-și recunoască greșeala. Ba, mai mult, atacă persoane, jignește, etc. Nu pot accepta ideea că un astfel de personaj s-a rătăcit printre noi.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-06-21 04:17:36
         
 
  Banuiam eu ca este vorba de o graqgoste mai veche, ca altfel nici domnul Cristescu nici domnul Pusca nu mergeau la paganul Ilderim sa le faca farmece.  
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-21 03:19:18
         
 
  Domnule Cristescu, cred ca reactia dumneavoastra este exagerata si mai cred ca, dincolo de polemica nascuta de textul semnat de Rebreanu, intre dumneavoastra si IGP exista o legatura care transcede tematica polemicii iscate. Poemul cu pricina este un poem slab, recunosc, si, poate, din aceasta cauza autorul a hotarat sa il dedice asociatiei :)
In fond, meritul domnului IGP este ca, pe langa faptul ca a nascut o noua revista de literatura, a facut ca Europeea sa nasca Bocancul Literar, copil din flori si lipsit de educatie, dar copil si el, fiinta literara nascuta dintre dragostea sincera si spiritul financiar contabil. Toate ar fi fost frumoase daca Oedip, fiul lui Laios, regele cetatii Theba, si al Iocastei nu ar fi existat.
Rog un editor sa invalideze textul domnului Cristescu pentru (Radule, iarta-ma!) overreactedotionismul exagerat al domnului Cristescu.
Zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-06-21 02:36:04
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE