FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
despre un campion mondial la ratari (pamflet)
Text postat de Dumitru Cioaca
Un campion mondial la ratari este un individ caruia nu i-a reusit nimic in viata. Atunci cand s-a lansat ca inginer, ideile lui ingineresti, find la fel de motate ca si produsele digestiei sale, au fost respinse de colegii de profesie. Si de atunci ii uraste pe toti inginerii, mai ales de au ajuns cumva si profesori universitari. Cand a incercat sa cultive capre, ingropandu-le pana la barbita in glia stramosesca, acestea, in loc sa atinga dimensiunea unor girafe, s-au incapatanat sa moara. De atunci uraste toate caprele care dau lapte din abundenta, plus doi iezi pe an, numai vecinilor. Atunci cand a incercat sa fie poet, epigramist, pamfletar, dramaturg eseist, nuvelist, romancier si epo-peist, toata suflarea literara din Romania s-a coalizat impotriva impotriva uriasului lui talent. De atunci ii ureste pe toti scriitorii consacrati din Romania. Tot de atunci dusmanii sai de moarte sunt toti scriitorii amatori din Romania pe care ii banuieste ca i-ar pune piedici de-alungul drumului gafait spre consacrare. El a luat in piept toate "evenimentele istorice corozive" numai pentru a se convinge inca odata ca nu poate avea nici cel mai mic succes. Pentru esecurile lui repetate sunt vinovate toate guvernele pe care le-a avut Romania in trecut, guvernul ei actual si guvernele ei viitoare. Stind ca nu s-a inventat inca tara in care sa poata fi biruitor, el "nu a tuns-o niciodata din habitat", ascunzindu-si lasitatea sub lozinci patriotarde precum "eu nu-mi voi parasi niciodata tarisoara!" Nereusind niciodata sa aiba succese ca rezultat al propriilor eforturi de inteligenta, el banuieste pe toti romanii care au succese in Romania sau diaspora ca fiind agenti ai Securitatii, KGB-ului CIA-lui sau Mosadului. De cand Dumnezeu a refuzat sa-i trimita direct din cer biletul castigator la loterie, obligandu-l sa-si strice banutii castigati cu greu prin cersetorie cinstita pe bilete necastigatoare, a devenit un ateu atroce.
Pe el nu trebuie sa-l inviti la o petrecere fiindca va da oricum buzna, asa cum da buzna o musca in fundul calului. Atunci cand nu da de mirezmele ravniata de proverbiala musca, va incepe sa improste cu mustar produs de matul lui gros, gazdele. Daca-l inviti spre a-i da, din mila, un blid de fasole primul lucru pe care il face, inainte ca sa se apuce sa manance, va fi acela de a-si arunca mucii in el, pentru ca sa iti piara si tie orice pofta de mancare. Daca ii dai o bere, va urina imediat pe piciorul mesei la care l-ai asezat, desi l-ai facut atent ca buda se afla la doi metri. Pentru el buda e un lacas sfant, acolo isi scrie capodoperele.
Lui nu trebuie niciodata sa-i intinzi o mana in care se afla un condru pe paine. Va insfaca bucata data, dupa care, in loc sa se gudure asa cum ar face orice javra decenta, te va musca imediat de mana, ca tu sa fi cel care moare de morbul turbarii la care el e imun.
De cand un ciocanar i-a ciocanit iubita pe care el, neavand cu ce, nu a ciocanit-o niciodata cum trebuie, a devenit dusmanul tuturor ciocanarilor de pe mapamond.
Vanand toata viata lui numai lipsurile de succese a devenit cel mai temut vanator de semne de punctuatie care lipsesc. Cu el nu poti duce o discutie normala, fiindca daca nu pui punctul pe i-ul care l-ar gadila pe el la o palma sub buric in modul cel mai placut, se face ca nu te intelege.
Orice incercare de a te lua de piept cu "demnitatea lui abrupta", indiferent de cat esti de viteaz, voinic sau temerar in lupta, te va duce la dezastru: pe un rahat, cu cat il strivesti mai tare, cu atat vei lua mai mult din duhoarea lui.


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 
Dintre cati ai invitat,
Ca un bun amfitrion
Din nasuc ar fi stambat,
Tot un Gheorghe si-un Ion !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-15 17:19:32
         
 
  Domnul Rechesan
Cred ca la mijloc e o neintelegere. Eu niciodata nu am bagat pe gatul unui musafir ceva care nu ii place, nicidata nu l-am bagat cu forta in casa mea. Si cu toate astea la ziua mea de nastere si la cea onomastica am cate saizeci de musafiri care simtindu-se bine vin an de an. Daca asi avea unde sa-i gazduiesc asi avea si mai multi. Faptul ca abia acum imi spuneti ca nu v-au placut bucatele mele ma face sa va pun o intrebare sau mai multe.
Ati observat ca nu va plac de la inceput sau dupa citirea pamfletuli? Daca ati observat de la inceput ca nu va plac de ce ati continuat operatia de inghitire?
Cat despre "fie-le tarana usoara" sa stititi ca pana nu imi spune parintele Sorin Olariu, care dupa cum stiti este prelatul oficial al site-ului, ca sunt moarte, eu nu ma grabesc sa le ingrop.
Va multumesc pentru ultima vizita care mi-ati facut-o urandu-va numai succese pe toate planurile si sanatate.
Cu toata stima
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-15 11:28:48
         
 
  D-le Cioacă,
Acest text este bomboana de pe coliva textelor dumneavoastră:epigrame, catrene sprințare, pamflete(!!!). Din aceste motive se cuvine să spunem: fie-le țărîna ușoară.
Cred că nu voi mai vizita pagina dumneavoastră niciodată.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-15 07:48:18
         
 
  Cioacă,
Fii pe fază, că vrea să te facă pușcă celebru-n românica!
Dar îți dau un sfat: angajează un corector serios, ca dacă-ți pui nădejdea-n pușcă care (scuze, n-am găsit altă continuare!) pune virgula între subiect și predicat, ca un scriitor serios ce se află, atunci te faci de nu mai spun ce!

Apropo: așa, între noi: cu cît tre să-l omenești pe transhumant ca să te vîre-n ADUSUMA lui?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-06-15 01:10:24
         
 
  Domnule Cioacă, am rugămintea să mă contactați -cât mai repede- pe mail: [email protected] pentru a discuta cateva lucruri pe marginea textului de mai sus.
Va multumesc.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-14 09:05:46
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  "Mai lipsește unu, da’ va apărea în curînd, sunt sigur de asta: sulfiții la sulfiți trag, cum spuneam!"

Păi, după cum vedeți, avui dreptate!
Tusea și junghiul!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-06-13 23:26:21
         
 
  “Nene Mitica, ma vad silit sa recunosc ca sunt invidios pe eleganta cu care ati stiut sa raspundeti provocarii.” (afeistu’)

Să vedem cîteva mostre de eleganță ciocănară, – care l-au sedus pe sergentu’ major din rromânica, subordonat al maiorului din ameríca, amîndoi slugi băsiste – găsim :

“o musca in fundul calului”
“musca incepe sa improste cu mustar produs de matul lui gros gazdele.”
“Daca-l inviti spre a-i da, din mila, un blid de fasole primul lucru pe care il face va fi acela de a-si arunca mucii in el,”
“Daca ii dai o bere va urina imediat pe piciorul mesei la care l-ai asezat,”
“in loc sa se gudure asa cum ar face orice javra decenta,”
“De cand un ciocanar i-a ciocanit iubita”
“pe un rahat cu cat il strivesti mai tare cu atat vei lua mai mult din duhoarea lui.”

Elegant, nu-i așa? Greșelile gramaticale sunt parfum pe lîngă scîrboșeniile miticilor bășiști.
Cum trag mediocrii mizeri las mediocrii mizeri!
Cum se ling între ei, ca javradorii care se evaluează din miros!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-06-13 23:19:21
         
 
  Nene Mitica, ma vad silit sa recunosc ca sunt invidios pe eleganta cu care ati stiut sa raspundeti provocarii. Ma gandeam sa o fac eu, dar citindu-va textul imi dau seama ca nu o pot scrie mai bine decat dumneavoastra.

"nu mi-e ciuda ca sunt eu nefericit, mi-e ciuda ca sunt altii fericiti" :)
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-06-13 19:47:47
         
 
  ma tinusem sa nu uit si-am uitat sa va multumesc pentru eleganta dv disputa despre monarhie. asa se face, cu bun simt si fara sa stanjenesti libertatea de actiune a celui cu care nu esti de acord. dumnealui voia sa-mi strangeti cu ura beregata, sa ma alungati de pe europeea...  
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-06-13 19:31:40
         
 
  Bade Nicolae, Vali,
Eu i-am iertat incursiunile pe care le-a facut de nenumarate ori sub nasucul meu sperand ca odata si odata va prinde coaje si parfumul lui nu va mai fi atat de patrunzator. Dar el nimic, se autoscarmana spre a-si pastra prospetimea. Le-am rabdat si pe astea. Pana m-a acuzat de sentimente total straine naturii mele. Auzi domnule sa-mi zica el mie ca sund cumsecade numai din lasitate. Mie care ma trag direct din Misu Bataiosu!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-13 18:37:16
         
 
  A, uite-l și pe apendicele dăltuitor în lemn sec, Cercel!
Sulfiții agramați se adună la strigătul de goarnă al sergentului și cîntă, în cor, băsineza!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-06-13 16:53:58
         
 
  Nene Mitica,
felicitari pentru acest pamflet de zile mari.
N-ai scapat nimic.
Comentariile sunt de prisos.
Sa fii iubit !
Valeriu
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-13 16:07:40
         
 
  A, și am uitat ceva: povestea cu “loteria” și “biletele”.
Ce fel de loterie, ce fel de bilete??
Tranca-fleanca, mere acre!
Ca să nu mai spun de chestia cu “ateismul”, pe care o tooot mesteci în gol de ceva vreme, fără să vezi deloc în ce plasă pici singur, tov maior din solda băsistă…
Nenicule, trăiești în țara care se laudă că acceptă toate confesiunile și probabil că așa și este: sunt pe-acolo, de-a valma, creștini de diferite rituri, musulmani de varii convingeri, evrei, budiști și taoiști complet diferiți, ba chiar îndîrjiți cît privește ideea de divinitate etc. Distractiv e că, privind lucrurile de vizavi, îi putem numi pe respectivii drept păgîni, ghiauri, goimi, necredincioși, în general: eretici!

În mod cert, vor fi fiind și dintre aceia care au serioase îndoieli că o credință ori alta ar exprima adevărul suprem. Că o credință nu e mai mult decît o părere oareșcare despre inexplicabil, adică un mit prelucrat social, de-a lungul mileniilor. Iar dacă ar exista, cu adevărat, un zeu suprem, indiferent cum s-o numi el, apoi acesta ar trebui să fie extrem de ofensat de ideea, mai întîi creștină, cum că a făcut, după calapodul lui, așa nevolnici de pământeni! La fel cum Alah, Buda, Iahve sau Pazvante ar trebuie să își ia la păruit pămîntenii care îi conceptualizează după modele lor mintale. Pe bună dreptate zicea, cîndva, un filozof cunoscut – cred că Feurbach – că dacă elefanții ar avea zei, atunci aceea ar purta chip de elefanți.
Prin urmare, pretenția ta, musiu Cioacă, cum că ești în regulă cu dumnezeu, în fața căruia, desigur, ai avut grijă să te faci simpatic (!), este cel puțin hazlie.

Dar mai e ceva: dacă te consideri un om realizat, atunci este sigur că ești și un om fericit, nu suferitor ca mine!
Păi, în cazul ista, eu sunt mai creștin decît matale, căci cei mai profunzi credincioși, interpretînd doctrina mîntuirii, spun că nefericirea, suferința, boala duc pe om la dumnzeu, iar nu binele lumesc.
Sau matale vrei și cu p…-n c…, și cu sufletu-n rai?!! Apăi asta nu se cam poate, musiu Cioacă, prin urmare, dacă ești așa credincios cum te dai, mai umblă la capitolul satisfacții și mai taie din plăceri, ca să nu te poemenești în fundul gheenei, spre deosebire de mine, ateul, carele o să stau de-a dreapta Domnului!!
Iu-huuu!

PS: Crezi că dacă ai numit chestia de mai sus, atît de pretențios, pamflet, chiar așa și este? Pardon,- ar fi trebuit să ții capul la cutie și să nu te faci de kko.
Cu tot entuziasmul pamflețului de mai jos, care a detectat nu-ș' ce talent prin comicăria de mai sus, nu este vorba de un pamflet, ci de un... citez din giuvaerul matale coproliterar, ca să nu fiu acuzat de indecență: "un rahat" pe care "cu cat il strivesti mai tare cu atat vei lua mai mult din duhoarea lui."!

Ori eu nu strivesc... corola... matale talentoasă!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-06-13 13:24:11
         
 
  Mr. Cioacă,
Mai întîi am să-ți inventariez noile greșelile gramaticale, în ciuda străduinței vizibile pe care depuseși, la perfectul simplist, semi/oletenesc, pentru a nu mai călca-n străchinile ortografice ale limbii române. De unde vine acest grosolan viol asupra graiului în care, se pare, v-ați nimerit cîndva?
Simplu: din faptul că nu mai locuiți de mult în ea, mr. Cioacă. Spălarăți putinica, sir, și v-au rămas pe mîini reziduurile procesului de fermentație viscerală. Acum ați adoptat altă limbă. Limba transoceanică, șoptitoare, - aș zice chiar: hormonală, că văd cum sar hormonii pe matale mai ceva ca puricii pe cîine. Hormoniada lunii martie, cea potențatoare de zoo-instincte.

Corecturi:

1. “Atunci cand s-a lansat (virgulă) ca inginer(virgulă) ideile lui ingineresti (virgulă) fi(i)nd la fel de motate ca si produsele digestiei sale(virgulă) au fost respinse de colegii de profesie. Si de atunci ii uraste pe ingineri (virgulă) mai ales de (dacă) au ajuns(virgulă) cumva (virgulă) si profesori universitari.”

Aci se cuvine și o completare : cînd dai cu pamfletu-n fasole, mr. Cioacă, regula e să te legi de ceea ce iese vizibil în evidență la persoana supusă tirului satiric, nu să inventezi bazaconii care nu au nici un fel de atingere cu realitatea. Eu, dacă ai observat, m-am legat, în pamfletul meu, de obiceiurile matale super/evidente. Dar aici, în sărătura-ți de “pamflet”, ce fel de idei inginerești știi că am lansat eu și care-s “colegii” care le-au respins? Vorbă să fie, că substanță mai va!
Dar e distractivă subtila limbă trans-oceanică, din ultimul paragaraf, trasă unui anume profesor universitar, - căci una din calitățile matale de top este șia ceea că îi dai cu feleștocul gîdilirii orgoliului cuiva, pentru a-ți asigura doza de simpatie necesară. Cum spuneam. Adică, un fel de lugu-lugu, dă-i cu plugu’!

2. “Cand a incercat sa cultive capre(virgulă) ingropandu-le pana la barbita in glia stramosesca(virgulă) acestea(virgulă) in loc sa atinga dimensiunea unor giraffe(virgulă) s-au incapatanat sa moara. De atunci uraste toate caprele care dau lapte din ambundenta(virgulă) plus doi iezi pe an numai vecinilor.”

Vorbeam mai sus de invenții desumflate, care nu au nici au nici un corespondent în construcția pamfletului. Și aici lucrurile se repetă sălciu, fără nici o noimă: ce “capre”, care să ajung㠓giraffe”, (oh!) am… “cultivat” eu? Capre… “cultivate”, vai ce spiritual! – și, încă, din acea rasă care dă lapte din “ambundență”?!!
Nene, “ambundența” matale lingvistică și ortoepică nu are limite! Și, aici, certamente, nu e greșeală de tastare. Cunosc un oltean care o ține langa cu termenul ăsta. Și cu încă unul: “indentic”! Cred că ești “indentic” cu olteanul ăla, nea Cioacă. Indentic de ambudent, adicătelea!...

3. “De atunci ii ureste pe toti scriitorii consacrati din Romania (virgulă) la fel de mult ca si pe cei amator(virgulă) pe care ii banuieste ca ii pun piedici de-alungul drumului spre consacrare. El a luat in piept toate "evenimentele istorice corozive" numai pentru a se convinge(virgulă) inca odata(virgulă) ca nu poate avea nici cel mai mic succes.”

Aci, cît privește termenul de “consacrare”, e de discutat dacă acesta presupune, musai, și ideea de valoare incontestabilă. Pentru că, în comunism, au foat o droaie de consacarați din ăștia, buni doar de lătrat. Dacă ai fi vorbit de scriitori de valoare, alta ar fi fost situația, dar iarăși dai cu bîta-n baltă, căci habar n-ai pe cine consider eu scriitor român de valoare și care-i lista ce-i conține.
Ea enumeră scriitori români PE CARE I-AM CITIT, mister Cioacă, și de care matale s-ar putea să nu ai habar, darmite să-i mai și parcurgi. Cît privește amatorii, oh, dacă am ajuns să mă ofilesc de “concurența lor”, atunci ar fi cazul să mă apuc de “cultivat”, gospodărește, capre și… giraffe!
Ralativ la “evenimentele” alea “corozive”, nene, de ce nu s-ar putea adică spune că le-am luat în piept, laolaltă cu conaționalii mei, rămași p-acilea, în calea răutăților? Căz doar n-am tulit-o-n Patagonia, ca matale, ca să-mi fie viețișoara mai ușoara!

4. “Pentru esecurile lui repetate sunt vinovate toate guvernele pe care le-a avut Romania in trecut, guvernul ei actual si guvernele ei viitoare. Sti(i)nd ca nu s-a inventat tara in care sa poata fi biruitor, el "nu a tuns-o niciodata din habitat", ascunzindu-si lasitatea sub lozinci patriotarde precum "eu nu-mi voi parasi niciodata tarisoara mea!"

Interesant punct de vedere, musiu Cioacă!
Deci, toți cei care NU au zbughit-o la trai nineacă, adecă taman fro 22.000.000 de români, sunt lași!
Și eu, laolaltă cu ei, evident. Ei bine, o ‘seși!
Apăi da, guvernele care au fost – ca orice guvern iresponsabil, abuziv și incompetent – sunt vinovate pentru eșecul cetățenilor ei, adică, lauți în ansamblu, ai țărișoarei pe care se face că o guvernează. Așa e oriunde, în lumea asta. Dar cine ai vrea să fie vinovat? Țața Veta, de la cratiță? Sfîntu’ Atanase? Gigi de la sculărie? Din păcate, sunt o mulțime de țuțeri care pupă-n bumb stăpînirea, așa cum faci matale cu Băsescu, pentru că ți-a fost și-ți este șef cazon, la divizia doișiunsfert, țuțeri care trăiesc bine, fără să le pese de cei din jur.
Și de tuns, nu am tuns-o, nea Cioacă, și știi de ce? Nu pentru că am fost “patriotard”, Așa cumglăsuiești, malițios. Ci dintr-un sentiment omenesc simplu, dar profund: nu m-am putut deslipi de locul în care am văzut lumina zilei, de părinții mei, de copilărie, de adolescență, de aerul pe care l-am respirat. Sună patetic? Poate. Dar aș completa cu ideea că NU am plecat nici măcar la o bătaie de piatră mai departe de locurile în care, o parte a vieții mele – cea mai frumoasă! –, am pulsat și am visat. Am avut rădăcini adînci, sir! Matale ce rădăcini ai avut? Din alea care se prind pe oriunde, ca ale buruienilor?!...


5. “Nereusind niciodata sa aiba succese(virgulă) ca rezultat al propriilor eforturi de inteligenta(virgulă) el banuieste pe toti romanii(virgulă) care au succese in Romania sau diaspora(virgulă) ca fi(i)nd agenti ai securitatii, KGB-ului sau mosadului. De cand Dumnezeu a refuzat sa-i trimita) virgulă) direct din cer(virgulă) biletul castigator la loterie, obligandu-l sa-si strice banutii castigati(virgulă) prin cersetorie cinstita(virgulă) pe bilete necastigatoare(virgulă) a devenit un ateu atroce.”

Păi, mr. Cioacă, unde să mai încapă și succesul meu, dacă România-i plină de “succesuri” băsiste? E atît de plină de “succesuri” din astea, elevate, de analfabeta lu’ tăticu’, membră a Uniunii Evropenești, înfiptă acolo, prin manevre electorale pungășești, încît pînă și ideea de succes, corect gramatical și social, devine utopică. Ce să mai zic de “succesurile” diaspornice ale agenților, respectiv: securității, kgb-ului și mossadului (că bine le ‘seși!)? Păi cine a făcut avere, neicusorule, după loviluțiile din 89? Eu? Vecinul de scară? Tușa Floarea? Nu. Ci alde matale, bre, băiețeii cu ochișori albaștri, ca ai piratului de la Anvers, în solda căruia sunteți toți!

Restul așa zisului pamflet să ți-l corecetezi singur, musiu, căci eu nu intru în latrine. Pînă la urmă ți-ai dat în fapt caracterul! N-ai mai rezistat și îți deversași conținutul pe covorul “simpatico” și “stilat” de la baie!

Cao concluzie, redau un fragment din pamfletul meu, care se validează încă o dată, ca o consecință firească a “capodoperei” matale mirositoare!

“…cioacănarul, exasperat de atacurile simpatoide asupra redutei inconformilor, care-s sfîrșite, de fiecare dată, prin eșec, se asociază cu… sulfiții electrochimici și emană gaze perfide! În scopul de a uniformiza habitatul haotic în care legea este făcută de cioaca șmekeră și glumițele răsuflate.”

Îți veni iute, în ajutor, după cum vezi, un alt pîrît, care papă și el o felie de pîine jigărită din palma mai-marilor.
Mai lipsește unu, da’ va apărea în curînd, sunt sigur de asta: sulfiții la sulfiți trag, cum spuneam!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-06-13 12:20:25
         
 
  As adauga ca ingineru lu matale seamana cu puscariasul care, pentru a-si asigura confortul, cum intra in celula, ii si ia la cafteala pe toti. Avem de-a face, asadar, cu o animalicie poleita cu aparente intelectualicesti.
M-ati surprins placut cu pamfletul acesta intrucat ati patruns in substraturi unde numai cu talent se poate ajunge.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-06-13 09:38:11
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE