FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
din avatarurile unui slujbas americano-oltean(1)
Text postat de Dumitru Cioaca
Concedierea

Acum patru ani sefel meu a intrat in biroul meu spunandu-mi:
-Hai cu mine la personal ca avem ceva de discutat.
M-am luminat imediat la fata fiindca m-am gandit ca singura problema care se discuta la personal in prezenta sefului este leafa. Ori leafa mea refuza sa creasca cam de vreo zece anisori si de asemenea lefuri incapatanate nu se ocupa nici resviciul de personal nici sefii fiindca stiu ca nu au nici o sansa sa le schimbe parearea. Altfel stau lucrurile cu lefile care sunt pe cale de a face un salt calitativ pentru ca tu sa te poti bucura mai cantitativ atunci cand mergi la piata. Atunci esti invitat la serviciul perosonal unde in prezenta sefului esti instintat cu mare pompa despre marele eveniment. Prima indoiala ca nu ar fi vorba de leafa mi-a venit cand seful a insitat ca in calatoria nostra spre serviciul personal el sa mearga in urma mea. Niciodata nu mai facuse asa ceva. Ba odata cand ma trecea foarte tare si am vrut sa bau buzna prin usa de veceu inaintea lui mi-a pus chiar piedica. Dar tot mai aveam o speranta: poate ca seful mergea in urma numai ca sa nu-mi dea posibilitatea sa fug de o leafa cu care nu eram obisnuit. Ajuns la usa biroului de personal seful a insitat si mai tare ca sa intru in biroul din care parintele personalului avea o grije parinteasca de noi toti inaintea lui desi i-am spus ca in acel moment nu ma trece nimic. Toate incercarile mele de al convinge ca pentru mine intaietatea lui este sfanta dand gres a trebuit sa cedez rugamintilor lui care luasera forma unor ordine . Cum am intrat, seful, in timp ce eu ii inmanam scaunul pe care seful de personal cu bunavointa mi-l cedase mie, a inceput sa se scuze:
-Acum va las singuri sa discutati ce aveti de discutat, eu trebuie sa ma retrag.
-Nu e nevoie am prostestat eu, doar stiti ca nu am fata de dumneavoastra nici un fel de secrete, iar daca domnul sef de personal are astfel de intentii secretoase eu refuz categoric sa iau parte la ele.
-Stiu draga, stiu, dar trebuie sa merg urgent la spitalul unde ieri mi-am internat nevasta. Nu am nici o indoiala ca o sa-mi spui despre ce ati discutat cand ma voi intoarce. Mie seful nu mi se adresase cu "draga" nici in momentele cand ma iubea fara voia mea. In afara de asta eu stiam ca seful tine prea mult la sotia lui pentru a se exprima atat de vesel si jovial despre nenorocirea care se abatuse asupra ei. Ce-i drept din cand in cand o mai batea dar de la o bataie din dragoste pana la o internare in spital este o cale ca de la cer la pamant. Dupa plecarea sefului indoiala mea a inceput sa devina panica. Nu cumva nenorocitul ma mintea numai ca sa poata sa ma lase singur cu seful de personal care era un gay inrait? Sa se fi plictisit oare de mine in asa hal incat sa ma dea pe o mana cu care nu eram familiar fara ca sa-mi ceara in prealabil acordul, m-am intrebat eu trist? Surprizele insa nu s-au oprit aici fiindca dupa plecarea sefului cel mai mare peste personal a devenit intradevar foarte curtenitor, dar curteneala lui nu era din cele menite sa apropie fiindca era foarte rece.
-Luati un loc mi-a spus el din nou pe o voce destul de distanta. O cafelutaa?
-Multumesc i-am raspus eu, dar in dimineata asta parca ma simt mai vioi ca de obicei si o cafea m-ar face superactiv intr-un moment in care nu e necesar. Insa daca ma mai invitati la o discutie si dupa amiaza o voi accepta cu placere.
-Din pacate timpul nostru este foarte dramuit asa ca eu sper sa terminam ce avem de discutat intr-un sfert de ora a glasuit el uitandu-se ingrijorat la ceas.
Apropos, care mai este starea de sanatate a genunchilor dumneavoastra?
-Destul de multumitoare deci nu pot sa ma plang. Dar cum ati aflat ca incheieturile mele ar avea probleme cu sanatatea? Dupa cate stiu eu in Statele Unite dosarul de sanatate al amploiatului
este mult mai secret decat cel mai secret dosar de-al FBI-ului sau CIA-ului. De ce se afla intre copertile lui au dreptul sa stie numai pacientul si doctorul care-l oblojeste. Nasucurile care intra intre filele mediacale spre a mirosi lucruri neplacute despre sanatatea slujbasului sunt foarte sever pedepsite de lege.
-Aici nu este vorba de nici o incalcare de lege ci de cofirmarea unei banuieli pe care o am asupra sefului dumneanoastra. Saptamana trecuta mi s-a plans ca in ultimul timp numarul de matanii pe care i le faceti a scazut simtitor. Prin aceasta intrebare eu am vrut numai sa verific daca seful spune sau nu adevaraul.
-La mijloc este o neintelegere care se datoreaza nu sefului ci mie. Numarul de plecaciuni a scazut fiindca am luat in serios o gluma de a lui prin care imi dadea de inteles ca ploconelile mele au inceput sa-l pliciseasca. Incepand chiar de azi voi corecta aceasta eroare. In afara de asta tin sa va asigur ca la toate sedintele cu clientii la care seful mi-a facut onoarea de a ma invita el a mintit cu un talent iesit din comun numai in interesul companiei. Deci nu trebuie sa va indoiti de cinstea si devotamentul lui fata de companie. Insa si eu sunt un om cu simtul onoarei asa ca va trebuii sa-mi informez seful de banuielile dumneavoastra. Daca nu o fac si el afla din alte surse nivelul inalt de cordialitate si increde dintre noi s-ar putea sa sufere. Ori dece sa introducem noi suferinte intr-o lume care si asa e plina de suferinte? Voi face acest lucru chiar astazi.
-Nu cred ca vei avea posibilitatea fiindca, din prudenta, seful tau a uitat sa ne spuna la ce spital e internata sotia lui.
- Atunci o fac maine.
-Cand vom reusi sa ducem la bun sfarsit discutia vei observa ca nu vei mai avea timpul necesar pentru asa ceva.
-Cum adica?
-Scopul principal al disutie este leafa dumneavoastra. Ce am discutat pana acum nu a fost decat faza de incalzire pentru a putea intra in miezul problemei fara poticneli.
-Ma bucura sa aud acest lucru. Sunt convins ca e vorba de o marire substantiala fiindca stiu ca dumneavoastra nu va pierdeti timpul cu mariri minore.
-Banuiti bine, e vorba de o marire mare care sa poata documenta progrese substantiale pe care le-ati facut pe linie profesionala.
Ultima inventie pe care ati facut-o, este vorba despre "dormitul participantilor in timpul sedintelor de productie pentru a se putea concentra mai bine asupra spuselor sefului", a avut un succes fenomenal.
-Domnule, aceasta descoperire nu-mi apartine mie ci fostului presedinte Ronald Regen. Daca el nu dormea in timpul sedintelor de cabinet ci asculta de toti ministrii lui care ii dadeau sfaturi de prudenta imperiul sovietic nu ar fi cazut niciodata. Nu pot sa-mi asum un merit care nu-mi apartine.
-Da dar dumneavoastra ati fost primul care ati implementat acesta idee in industria particulara.
-Cu succes imi permit sa spun, fiindca dupa introducerea ideii preluata de la marele om de stat timpul mort alocat sedintelor de productie a scazut la jumatate iar certurile care au loc in aceste sedinte a scazut aproape la zero. Atmosfera din companie s-a imbunatatit substantial.
-Metoda introdusa de dumneavoastra a avut intradevar un suces fenomenal. Azi nu mai este o sedinta de productie in care cel putin unul sa nu sforaie.
Daca metoda nu ar avea si un efect minor negativ noi v-am fi duplat salariul.
-Puteti sa fiti mai specific?
-Dupa introducerea somnolentei in timpul sedintelor s-au inmultit numarul de decizii proaste luate de sefi.
-Nu-i putem invinuii de aceste hibe pe cei care nu au luat parte la discutii.
-La prima vedere asa pare dar daca gandim mai adanc nu putem sa-i scutim pe cei adormiti de orice vina. Prin faptul ca nu au criticat in nici un fel propunerile sefilor acestia au inceput sa se creada infailibili si au luat decizii in favoarea concurentei.
Pe acest motiv noi am hotarat sa va marim leafa numai cu cinzeci la suta dar fiindca exista si un dar...
-In afara de marirea lefii eu nu-mi mai doresc pana la Craciun nici un alt dar.
-...dar din pacate compania nu are bani pentru marirea lefurilor.
-Din ultimul raport financiar al companiei reiese ca toate cadrele de conducere de la acesta companie incepand cu presedinte si sfarsind cu portarul sef au primit mariri de salariu.
-Noi nu am vrut aceste mariri dar ni s-au impus.
-De cine?
-De bordul de directori care are painea si cutitul fiindca ii reprezita pe actionari. Ne-au spus sa acceptam acest sacrificiu pentru binele companiei. Daca nu ni se maresc salariile toata lumea va crede ca intreprinderea merge prost si pretul actiunilor va scadea.
-Si daca se maresc si salariile la amploiati lumea nu va crede ca acestei copmanii ii merge extrem de bine?
-Nu ca lumea nu are cum sa afle, salariile celor care depun munca efectiva in intreprindere sunt protejate de o lege care ne intezice sa le facem publice, pe cand ale noastre apartin tot prin lege domeniului public. Ca sa nu facem escrocherii.
-Domnule daca nu se poate nu se poate, eu nu am fost niciodata lacom de bani, asa cum am stat zece ani pe acelasi salariu mai pot sta inca zece ani.
-Pai tocmai aicea e buba.
-Ce buba?
-De cand ati introdus dumneavoastra inventia cu statul pe salariu numarul celor care lucreaza pentru salariu a scazut simtitor in favoarea celor care stau pe el.
-Domnule eu sunt inginer, si un inginer cu cat sta mai mult cu atat este mai bine pentru compania in care lucreaza. Un inginer are nevoie de timp si liniste ca sa genereze idei. Ideile nu-ti vind asudand ci stand si cugetand. Am citit
undeva ca un laureat al premiului Nobel pentru chimie disperat ca dupa zece ani de sedere inca nu-i venise ideea demna de renumitul premiu a hotarat sa se culce. Si voala, nici dupa o jumatate de ora de somn a visat formula chimica demna de premiul care poarta numele inventatorului dinamitei. N-as vrea ca acesta companie sa adopte renumita doctrina a minerilor din Romania care scandau "noi muncim nu gandim". Nu stiu ca vreunul din ei sa fi luat vreun premiu. Ba din contra, am auzit ca majoritatea lor au fost dati afara.
- Fiindca tot ati adus vorba de funie in casa spanzuratului: dandu-ne seama in sfarsit de calitatile dumneavoastra de mare inventator dar neputandu-ne permite sa va platim dupa cum meritati am hotarat sa va concediem.
-O scadere de salariu nu ajuta la nimic?
-Nu, fiindca daca afla presa cat de slab platim noi un om de stiinta de talia dumneavoastra se duce in balarii toata reputatia pe care noi cu greu am reusit sa o atarnam de acesta companie.
-Chiar daca jur ca n-o sa spun la nimeni?
-Nu ca toata lumea stie ca sunteti un ateu fara nici un Dumnezeu care poate oricand sa vanda aceasta informatie secreta la revistele de scandal pentru a pune laba pe un milion de dolari. Si singurul lucru care ii mai lipseste acei companii ca sa se duca de rapa este o presa proasta.
-Chiar asa de bine platesc ziarele de scandal?
-Ba inca si mai bine daca aveti ce vinde.
Aici se afla plicul cu ultima ramasita de salariu pe care v-o datoram. Pe noi ne-ar bucura daca va veti putea angaja la competitie. Va vom da referintele cele mai bune si nu avem nimic impotriva daca implementati si la ei cele doua mari inventii descoperite pe banii nostri: " dormitul in sedinte" si "statul pe leafa" fiindca nu vrem ca guvernul sa ne acuze ca monopolizam ideile bune. Va dorimm din toata inima succes.
Dupa aceste vorbe foarte magulitoare la adresa mea seful de personal a apast pe un buton. Imediat a aparut un tip cu o uniforma ca de general inarmat pana in dinti.
-Va rog sa il escortati pe domnul pana la iesire. Daca ii mai vine cumva vreo idee pe drumul spre iesire, in caz ca ea vrea sa mai ramana in companie ordinul este sa trageti in ea imediat. De acum cinci minute atat acest om de stiinta cat si ideile lui nu mai sunt proprietatea noastra.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnul Andrei
Afirmatia mea ca domnul Rechesan reufuza abia de la a zecea performanta in sus, desi nu este obtinuta din observatie directa findca domnia sa nu m-a invitat niciodata la asemenea sedinte de lucru spre a-i tine contabilitatea, cred ca este totusi corecta. Zic asta deoarece am dedus-o cu o formula matematica foarte precisa. Iata cum am procedat: am pornit de la numarul mediu de atentate in care domnia sa incearca sa-mi faca figura in subsolul oricarui text afisat de micimea mea care este cifra cinci. La aceasta cifra am aduagat doua numere de corectie in favoarea unei fete care i-ar atrage atentia critica cronicarului nostru: cifra 3 fiindca ea e fata si nu baiat cum sunt eu si cifra 2 fiindca sigur este mai tanara ca mine. Iese zece sau nu iese?
In cazul dumneavoastra imi pare foarte rau, dar neatentand niciodata la nurii mei, nu pot sa va dau decat suma ncelor doi coeficienti de corectie, ceeace ar insemna cinci. Dar asta nu inseamna ca dumneavoastra trebuie sa va oprititi la cinci numai spre a respecta formula matematica descoperita de mine.

Domnul Buricea
Tin sa va anunt ca ortografia mea nu a suferit prea mult datorita departarii de tara, fiindca atunci cand ai o slabiciune pentru cineva sau ceva nu uiti usor. Ori ortografia a fost slabiciunea mea de mic. In privinta gramaticii lucrurile stateau altfel, imi placea sa cred ca nu sunt chiar atat de slab, dar purecand din nou textul am mai gasit vreo trei sau patru dezacorduri pe care le-am facut datorita repeziciunii cu care am scris textul. Dar nu aveam alta solutie, atunci cand mi se scoala talentul eu trebuie sa scriu repede ca nu ma tine mult. Asa cum v-am spus am apreciat gestul dumneavoastra dar nu trebuie sa va suparati pe cronicar din cauza asta fiindca nu numai ca si-a exprimat un drept pe care-l are dar a si spus pe ce motiv si l-a exercitat. De asemenea nu cred ca e bine sa-l numiti cum il numiti, chiar atunci cand el va numeste cum va numeste. (Nu vreau sa neg ca eu, find un pervers, nu m-am amuzat la numele pe care vi le atribuiti reciproc, dar daca intradevar dorim sa se mai imbunatateasca atmosfera pe acest site trebuie sa mai lasam sa traca de la noi.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-09 00:44:15
         
 
  Zgîrburicea,
Iaca cum devine cazu' ca să priceapă și circuitele lu' matale, alea afectate de agramatisme și catrene-n doru' rimei:
-suntem pe un sait literar? Suntem nene cacatrenist ! E intitulat acesta Atelier literar? Așa-i afanisitule, ai ghicit-o și p'asta!
Păi dacă-i atelier de ce să nu învețe nea Cioacă barem la bătrînețe ce-a uitat la tinerețe...nu te gîndi la porcărele ca de-obicei, e vorba de limba căruia matale-i siluiești ghiersul zilnic fără scuza depărtării de glie, acribie ori impotență...telectuuală bre!

PS Neică ești cu frati-tu, mie eventual mi te poți adresa cu "domnule Recheșan!"
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-08 23:59:11
         
 
  Nea Nechezan,
uiți sau nu vrei să știi de ce Domnul Cioacă are scăpări gramaticale... Locuind de atâta vreme departe de țară, de exersarea și practicarea limbii române, este normal să aibă scăpări... Crezi că eu nu le-am observat?
Am apreciat, cand am înstelat, narațiunea bine ticluită și preserată cu umor de situație, așa cum de altfel dl Cioacă știe s-o facă...
Cauți, ca de obicei, să nu vezi copacii din cauza pădurii... Urât caracter ai, neică!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-06-08 22:04:37
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Nene Mitica, intr-adevar, daca refuzi o invitatie din zece nu cred ca ar fi vorba de dispret. Numai ca unii o refuza pe ultima, precum in exemplul invocat de dumneavoastra, in timp ce altii o refuza pe prima.
Oricum, pe mine m-ati facut sa plesnesc de invidie :)
Dar pentru ca tot veni vorba, invatati-ma de bine si spuneti-mi de la a cata invitatie refuzata mai pot iesi cu renumele nepatat?
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-06-08 20:17:01
         
 
  Domnul Rechesan
Dumneavoastra cand mergeti la o femeie si refuzati a zecea invitatie la lucru o faceti findca o dispretuiti?
Nu domnule, o faceti ca nu mai puteti.
Asa si cu scrierile mele: nu gresesc din dispret pentru cititori ci din neputinta.
Cu toata stima
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-08 15:36:09
         
 
  D-le Cioaca,
Știu că doriți cu tot dinadinsul să fiți spiritual, dar o redactare dezastruoasă, cu numeroase hopuri în scîrba gramaticii și ortografiei e îndeobște un semn de dispreț la adresa cititorilor; acu' fiindcă văd ca aici sunt doar doi(inclusiv subsemnatul)din care doar unu' e deranjat de modul de redactare a textului înclin să vă dau dreptate: aruncați-le nene cu furca, doar-doar s-or potrivi pi dijaba!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-08 15:00:35
         
 
  Mihai, ma bucur mult ca ti-a placut. Se vede ca suntem aproape din acelasi sat. Cat despre voturi si stele lasa-le in plata domnului, nu vreau ca personalitatea cea mai importanta si cea mai insurgenta a Europeei sa banuiasca lucruri rele despre noi si anume ca am fi in cardasie.

Domnul Rechesan, imi pare rau ca trebuie sa ma repet, dar trebuie sa o fac: aveti perfecta dreptate!
Pentru a va alina suferinta datorata unor lipsuri din textele mele pun mai jos cate o gramajoara din care sa va autoserviti:
,,,,,,,:::::!!!!????....aaaabbbbccccddddeeeeffffgggghhhhiiiijjjjkkkkllllmmmmnnnnooooppppssssssss(la ultimi patru de s va rog sa puneti dumneavoastra codita findca al meu calculator nu vrea) tttttttt(la fel la ultimi patru de t) uuuuvvvvwwwwyyyy.
In caz ca gasiti litere sau virgule in plus va dau mai jos o multime de semne minus pe care le adaugati la literele sau semnele din gramajoara de mai sus dupa care reunindu-le cu cele din text vor contribuii la anularea lor reciproca.
------------------------------------------------
Cu toata stima.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-08 14:53:59
         
 
  e de-nțeles, profesorul zburicea să răpezi înfricoșat(de sucombarea subită a severului de sait bleu..doamne-ferește) ca la un eseu cu balonu' oval și-nstelă excesiv textul de mai sus.
Eu, îmi exercit dreptul steluțar(regulamentul de funcționare intempestivă a saitului Atelier literar Europeea)și-mi permit să șterg semnul exaltat al trecerii dînslui pe-aici..deci * -3.
Mootivația:"eseul" e ratat din pricini evidente:
-punctuație defectuoasă;autorele are fobie la virgule și a dezvoltat o alergie generalizată pt diacritice și reguli gramaticale
-numele expreședintelui american e redactat eronat ceea ce ne-ar putea tîrî lavra într-un scandal diplomatic
-dialogurile miros a traducere din californiană în oltenească, dialectul de sub munte.
-umorul și trama narațiunii sunt atît de rarefiate încît mi-e teamă că onorabilul nostru catrenist-epigramist s-ar putea sufoca
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-08 11:56:41
         
 
  Excelent eseu!
Mitică, ești MARE și e(se)uri!
Felicitări, l-am citit pe nerăsuflate!
Vot și stea!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-06-08 11:01:28
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE