FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
reportaj de pe front
Text postat de Dumitru Cioaca
Deunazii, plimbandu-ma pe una din cele mai linistite strazi europeiice m-am trezit fara voia mea intr-un subsol. Pentru aceasta neplanifica vizita de vina au fost in primul rand ochii mei care se inchisesera spre a-si reaminti in liniste de timpurile fericite cand pe aceisi straduta o intalneau pe dotata poetesa Loredana Cristea. Asta inainte ca ea sa fi fost zburuita de poetul Ioan Peia si altii ca el care desi se lauda ca au, nu au nici instrumentele si nici priceperea cu care se percepe frumusetea. O vinovatie la fel de mare o poarta si gaura de canal care si-a imprumutat pe timp nelimitat capacul (cu o bunavointa care ar trebuii pedepsita de lege, fiindca imprumutul a fost a fost facut fara ca pietonii sa fie instintati) unui poet rrom aflat intr-o mare ananghie financiara.
Spre surprinderea mea cand am ajuns in subsol in loc sa simt in nari aroma unui vin de calitate sau parfumul pe care doar o tuica batrana e in stare sa-l produca, m-a izbit o duhoare de praf de pusca insotita
de strigate de bataie ale caror voci imi pareau cunoscute. In timp ce ma ciupeam singur de fund spre a ma convinge ca ce aud si miros in camera subterana nu este vis ci realitate, organele mele de vedere, care incepusera sa se adapteze la intunecimea lacasului, mi-au comunicat o surpriza si mai mare. Subsolul in care eu cazusem pe nepusa masa era de fapt
un camp de lupta pe care poetul Ioan Gabril Pusca incerca sa faca fata fortelor coalizate compuse din poetii Radu Stefanescu si Ioan Jorz sub comanda cronicarului Gheorghe Rechesan. Imediat mi-am dat seama ca lacasul in care aterizasem apartine poetului Pusca findca numai un dujman comun ii poate face pe cei trei muschetrai sa suporte impreuna claustrofobia aceluiasi acoperis.
Lupta dintre cele doua tabere parea din punct de vedere numeric atat de dezechilibrata incat am hotarat imediat sa-mi declar neutralitatea de partea poetui Pusca. La luarea deciziei mele a contribuit si flinta cu care era inarmat puscasul Pusca care se parea a tine destul de bine piept celor trei prastii adverse.
Ajutorul pe care eram hotarat sa-l dau poetului Pusca nu putea sa fie decat unul pasiv findca eu cand plec la vanatoare de fete nu iau cu mine decat armele cu care m-a blagoslovit Dumnezeu, arme pentru a caror purtare politia pana in momentul de fata nu mi-a cerut nici un fel de taxa sau permis.
I-am oferit deci poetului Pusca doar un umar pe care el sa-si poata sprijini archebuza spre a putea tintii mai bine. Pericolul la care ma expuneam era minor fiindca numai ieri am primit trei ravase de dragoste din partea cronicarului care a inteles imediat manevra mea: nu faceam altceva decat sa-i dau un scop cat mai nobil straduintelor sale militare, lupta lui transformandu-se dintruna de agresiune intruna de eliberare a catrenistului iubit din giarele teroristului Pusca. Ajutorul meu, care asa cum am spus a fost minor, s-a dovedit pana la urma a fi hotarator in destramarea coalitiei fiindca plumbii trimisi de comandantul meu se apropiau ingrijorator de urechile prietenilor mei Stefanescu si Jorz care fiind amandoi robiti de intelepciunea Perfidului Albion si vazand si din ce directie bate vantul victoriei au sters-o englezeste.
-Cu ce ati reusit sa-i impacati pe cei doi adversari pentru ca sa poata lupta cot la cot impotriva dumneavoastra? Io-l stiam pe Radu Stefanescu partizanul tuturor sonetelor shakesperiene traduse de el (care, intre noi fie vorbasi mie imi plac), iar pe poetul Ioan Jorz dusmanul de moarte al tuturor sonetelor shakesperiene care nu au fost traduse de regretatul poet si traducator Gheorghe Tomozei, l-am intrebat eu pe strategul Pusca.
-Nu-ti face probleme, au venit aicea numai spre a se antrena in comum pentru viitoarele buzduganeli pe care si le planuiesc unul altuia, mi-a raspuns generalul Pusca pe un ton militaresc.
Spre stupoarea mea autorul de letopisete in loc sa ceara armistitiu dupa disparitia de pe campul de lupta a aliatilor sai infiati, se pare, numai pentru o perioada limitata de timp a reusit sa reechilibreze situatia prin viteza din ce in ce mai mare cu care isi reincarca prastia. Convins ca, oricat de viteaz ar fi Miron Costinul europeeic, Evul Mediu nu pote poate castiga in lupta cu o arma moderna care stia deja cu ce se mananca o victorie ( poetul Pusca imi spusese ca aceiasi flinta il ajutase pe strabunicul lui sa obtina nenumarate su stralucite victorii contra liftelor pagane in luptele de la Plevna) ma pregateam sa-l felicit pe comandantul meu suprem pentru victoria iminenta din a carei glorii speram sa primesc si eu cateva faramituri cand vocea lui tunatoare m-a culcat la pamant:
-Iti ordon sa scri imediat un text SOS prin care sa ceri in numele meu ajutor militar domnului Cristescu.
Textul se va afisa fara intarziere deasupra subsolului.
-Nu se poate generale, suntem la un pas de victorie, o archebuza nu poate pierde in fata unei prastii, de la marele rege David nimeni nu a mai castigat o lupta folosinde-se de prastie...
-Executa imediat ordinul ca altfel vei avea onoarea sa faci cunostinta cu ultimul meu glont. O pusca nu face nici doua parale cand nu mai ai gloante. Ori eu in momentul de fata nu mai am decat douazeci si trei de gloante si jumatate. Fara un ajutor rapid din partea domnului Cristescu razboiul este pierdut fiindca adversarul are tone de bolovani in jurul lui.
Imediat dupa afisarea ceruta de comandantul meu, textul si subsolul textului au fost distruse de o puternica detunatura. Atat eu cat si comandantii Pusca si Rechesan ne-am trezit imbratisati de explozia nimicitoare pe straduta pe care odata talentata poetesa Loredana Cristea isi misca atat de poetic pulpele. Ce sa zic decat ca totul e bine cand se termina cu bine. Dar abia astept sa-l intalnesc pe pasaroiul sef pentru a-l descoase despre noua arma care distruge numai cladirile lasand nevatamate toate vietatile si dobitoacele oplosite in ele. Nu ca bomba cu neutroni descoperita de imperialistii americani care face egzact pe dos.

p.s.
Fac un apel serios catre toti poetii si injuratorii europeeici: fratilor, nu mai apelati la ajutor militar
din partea domnului Cristescu fiindca am auzit ca domnia sa chiar si in momentele extrem de rare cand il mai imboldeste curajul sa intre pe site-ul care-i apartine, intra numai dezarmat. Si asta de frica!
Nu-l condamn, fiindca si mie, care sunt dupa cum stiti un pacifist inrait, imi mai vine sa omor pe cate cineva atunci cand intru pe Europeea.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnul Pusca,
Nici eu nu stiu ce se intampla cu acest site, ca parca si-a bagat dracul coada in el, si asta in ciuda faptului ca noi suntem printre putinele site-uri care avem si preot. (Pe parintele Sorin Olariu) Domnule, cand am venit eu pe acest site aproape ca aveam reprezentanti din toate meseriile, aveam o gospodina, aveam un general, aveam un avocat, aveam o groaza de poetese tinere, talentate si frumoase, aveam un ziarist fara nici un Dumnezeu care se lua de un poet ateu si viceversa, intr-un cuvant nu ne lipsea nimic.
Praful si pulberea s-a ales de acele timpuri idilice. Au inceput sa fuga toti de Europeea cum fuge poetul ateu Ioan Peia de tamaie. De asta eu propun ca astia putinii care am mai ramas sa strigam in gura mare catre prelatul nostru:
-Parinte mai vino si tine niste molifte pe Europeea, ca alt iti pierzi parohia!

p.s.
Regret sincer orice plecare de pe Europeea. Nu ar trebuii sa se intaample, e loc pentru toata lumea, indiferent de micimea sau marimea talentului.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-09 15:37:48
         
 
  Nea`Mitica, nu mai poate omul sa dispară două-trei zile sa scrie un proiect pentru o tabară de creație că uite ce discuții aprinse apar..:)
Eu cred că greșești nea` Mitică, intoleranța exista si in perioada interbelică, ți-o spune unul care in ultimul an a citit câteva zeci de reviste din acea perioadă. Diferența majoră este că discutiile in contradictoriu apareau intre intelectuali si tonul era bine cântărit la fel ca si vocabularul. Iți pot da numeroase exemple de atacuri si parade intre literati care sunt un deliciu al lectorilor.
Din nefericire ai observat bine că sunt multi care renuntă să mai publice pe situl Europeea din cauza unor indivizi care, sub pavăza inconștienței dar și mizând pe faptul că cine este mai rău de gură câștigă, ii atacă de foarte multe ori nejustificat. Interesant este că cei care fac aceste lucruri, le maschează sub titlul de ”comentarii literare” deși toți (ii numeri pe degete de altfel) se declară foarte putin sociabili, dușmani declarati ai intâlnirilor de tip cenaclu, solitari de cursă lungă, schimnici care nu ating un pahar cu vin, o femeie, o friptură bine făcută sau o discuție civilizată despre literatură.

Problema cu politica este mai simplă. de regulă politrucii înflăcărați încep să copie comportamentul si demagogia exemplelor majore din partidul cu care țin. Știu un amic al unui dramaturg din cercul meu, care fiind cooptat în grupul de analisti ai Partidului România Mare după vreo 4 ani a început să reacționeze coleric-agresiv la orice idee care nu urmărea sirul intuit/ inchipuit de el. Si bineinteles toată lumea era fost turnător, fost securist, fost membru de partid, etc.
Din păcate cu acest gen de oameni orice discutie pe un ton normal se transformă vrei nu vrei in război de etalare a capacității de a jigni. Când nu mai există argumente logice, orice discuție se transformă în ceva de genul: esti bețiv, ești securist. ești portocaliu, ești afemeiat, ești îngâmfat etc.

Probabil le dam multă prea multă atenție și de aceea își permit. Discuția care a generat textul de mai sus, s-a purtat sub un anunț prin care ii rugam pe colegii de sit interesați să trimită materiale despre evenimente culturale intâmplate în ultimele trei luni (întâlniri de cenaclu, lansari de carte, cluburi de discuții, activități ale ONG urilor etc.) pentru a fi publicate in Rvista ZIP. Nu știu exact ce a urmărit Recheșan făcând acel circ în subsolul textului dar știu sigur două lucruri:
1. am primit peste 40 de mailuri de la colegi de sit care mă rugau să nu mai pierd vremea cu el
2. am făcut o colectie impresionantă de afise de manifestări culturale, vreo 18 cărti si, ceea ce mă bucura cel mai tare , foarte multe, repet foarte multe informatii despre revistele care sustin viata literara, informații care au si luat forma unui articol care va fi inserat in revista sunb semnatura celui care a centralizat informatiile. Eu mi-am rezolvat problema, am mai luat legatura cu cativa colegi de pe europeea care vor fi publicati in Revista, am adunat materialele noi de care aveam nevoie, așa că toate micile înțepătrui ale lui Recheșan nu au făcut rău altcuiva decât lui Recheșan. Am schimbat la un moment dat -când Recheșan din lipsă de argumente a început să se lege de familia mea și să nu mai aibă controlul vocabularului.
Poate într-o zi va înțelege că un dialog civilizat este o dovadă de inteligență și că oricât de mare ar fi coeficientul de inteligența dacă este neșlefuită, necizelată de buna-creștere nu valorează doi bani.

Florian nu te bucura prea devreme... din piele netăbăcită nu faci niciodata manusi fine. De altfel cred că observi răspunsul.
Oricum nea Mitule iți mulțumesc pentru umărul pus la civilizarea discuțiilor europeice, dar tine minte ce îți spune Gabriel: până conducerea sitului nu sanctionează drastic de două trei ori comportamentul abuziv al celor cu vocabular de speluncă, oamenii vor continua să părăsească încet, încet situl pentru un loc mai civilizat. Se pare că a și apărut deja de vreo câteva luni. Am întâlnit vreo 10 europeici pe acolo, multi roliteraturisti, agonici samd

Uite opinia unui coleg :..
”November 11th, 2009 at 01:13 buna! cum se sterge un cont de pe un asemenea site? nu ai posibilitatea sa stergi decat doar textele. si pe roliteratura ca si pe europeea... scandaluri mai rau ca pe otv. mai incearca cate unu sa aduca echilibru, dar sar pe el ca in jungla. site plin de oameni fara bun-simt care se cred mari critici literari, mari scriitori si mai ales mari poeti „sensibili””

Alta adnotare, semnata Horia Gârbea: ”Enumerați locurile (virtuale) în care ați publicat și astfel mi-am dat seama cîte asemenea situri pentru mîngîierea orgoliilor noastre există în jur: Hyperliteratura, Fdl.ro, Timpul, Singur, Hermeneia, Roliteratura, Europeea, Agonia (romană și franceză), Rețeaua literară, Cuvintele, Atheneum.ca, lithera.ro, Omnigraphies.com, Oasis des artistes, Oniris.be. Nu vă faceți iluzii! Nici o astfel de publicare nu contează decît dacă, spre deosebire de sutele de veleitari care se grămădesc asupra lor, ați avea de spus ceva nou și important.”

Altă opinie:
”Revenind la Europeea, am descoperit în plus câteva fenomene și mai șocante : atacul la persoană și vulgaritatea excesivă.”

Aș putea continua pentru că sunt zeci de rezultate la o căutare pe google, care rezultate nu sunt publicitate! Sunt opinii negative și sunt mult mai multe decât aprecierile.
Când oare un Recheșan, un Peia, un Stefănescu, exintescu si alti trei, patru ca ei vor întelege că situl este un spațiu de antrenament pentru literatură, de discuție intelectuală și dacă el este sau nu prietenos -așa cum îl dorim majoritatea- depinde doar de participanții la discuții.
Roliteratura a dispărul, agonia este sub dictatura cenzurii la fel si bocancul literar, hermeneia este cum este, fdl s-a transformat intr-un fel de Realitatea TV, cafeneaua.com poezie.biz sunt locuri de suflet al celor fără reușite literară. Singurul care mai tine steagul sus este Noduri si semne.
Prieteni, stimati colegi, dacă vreți să lăsați o urmă în literatură publicați in revistele pe suport de hârtie. ele sunt inregistrate, stocate si luate in calcul cand se vorbește despre o istorie A LITERATURII. Câti dintre noi nu au pierdut texte când a dispărut cate un sit literar așa cum a dispărut roliteratura? Poate va reveni poate se va rezolva , dar dacă nu? Și in aceeași situație se află și europeea.. ori moare din cauza lipsei de cititori, ori va fi atacata intr-o zi de un haker mai isteț decât cel de data trecută și se va pierde zbaterea anti-oranj a lui Recheșan, dar se va pierde si munca noastră..
Acum de fiecare cum vrea si cum il indeamă inima .
Multumesc dle Cioacă pentru îngăduinta de a folosi spațiul din subsolul articolului și timpul dvs pentru a-mi vărsa ”of”-urile.
Doamne ajuta.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-08 19:28:26
         
 
  zexe, din ceea ce ai răspuns-aluziile matale put tare a oranj și a usturoi de import(hai să vedem dacă știi ce doctrină european-populară a importat insu' ăla ales-are sau nu elena udrea nostalgia blugilor, kentanelor și covoarelor orientale importate fără taxe vamale?)și se constituie exact ca atacuri nu la persoană ci la bun simț...chiar așa zgămău mic și microfonizat de unde știi matale că eu am deformații profesionale și alte alea? Viceversa aș rezuma că matale ai sughițuri de afaniseală cînd presupui despre orișicare care-ți bagă evidențele sub nas sau te-nghesuie-n corzi tot felul de mizerii!
Prin urmare florică, neneacă bariera este între cei care mimează și cei care neagă...bineînțeles între ei se strecoară și pupătorii de dos portocaliu, haimanalele,curvele cu afinități politico-ideologice și poale scurte, hoții și toată partida de șemecheri de la palatul Victoria.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-08 11:24:15
         
 
  Gheorghe, ai dreptate! Am gresit grosolan.
In fapt, ideea era ca si elitete intelectualitatii, elite crescute si educate in mare parte sub atenta supraveghere a aparatului represiv-criminal al comunistilor, sunt dominate de acelasi sentiment nostalgic raportat la sistemul care i-a promovat.
Ca sa nu te superi iar si ca sa iti arat ca dialogul se poate purta si intr-un spirit tolerant, iti voi raspunde punctual la intrebari:
1. Pe cand Iliescu a chemat minerii sa sadeasca panselute in Piata Universitatii, ministru al transporturilor era domnul Traian Basescu, actualul presedinte al tuturor romanilor de pretutindeni, ales in mod liber si democratic. Desigur ca acarul Paun este intotdeuna vinovat, dar cum spiritul justitiei comunistoide inca mai dainuie, intrebarea ta nu ma mai mira. De altfel, poate ca stii decizia curtii europene in cazul Maries. Pe scurt, crimele comunistilor comise in '89 nu se mai prescriu.

2. Nu stiu unde erau rudele lui Boc si nici nu ma intereseaza "originile sanatoase" ale acestuia. Faptul ca te mai preocupa sa stii daca a avut rude in strainatate sau daca au fost "curate" din punct de vedere genealogic, banuiesc ca nu este o decat o deformatie profesionala.

3. Nu am nicio idee care au fost salariile celor care au elaborat lucrarea respectiva, dar cu siguranta au fost corect impozitate si cinstit remunerate. Pentru ca, Gheorghe, romanii ar trebui sa invete sa nu stea cu mana intinsa la stat, iar daca statul le cere vreun serviciu sa invete sa isi evalueze munca la justa ei valoare. Consider ca nu este absolut necesar sa te cuprinda nostalgia si cu privire la munca patriotica obligatorie.


Vezi? Dialogul poate exista si in absenta atacurilor la persoana. Ma bucur ca ai reusit sa treci peste aceasta bariera.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-06-06 19:51:02
         
 
  erata:
textele
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-06 19:30:47
         
 
  Domnul Rechesan
M-am uitat in testele postate de dumneavoastra si nu am gasit comentariul si nici catrenu cu pricina. Probabil ca a fost la un text postat inainte de 2010 pe care l-ati retras. Ceeace imi reamintesc este ca in acel nefericit catren postat
in subsolul textului dumneavoastra era si numele dumneavoastra pe care mi-ati interzis categoric sa-l pronunt, lucru care m-a obligat sa folosesc de cateva ori formula "cineva al carui nume nu mai am voie sa-l pronunt"
Numai bine.

p.s.
Salut prezenta lui A.F. in subsolul meu. Mi-a placut tot timpul atat tonul temperat al comentariile cat si continutul lor. Dar si comentariile dumneavoastra imi plac desi uneri le gasesc prea piperate. Nu cele adresate mie(sunt obisnuit cu piperul) ci cele adresate unor colegi la care se vede clar ca nu le place sa consume piper in cantitati exagerate.
Numai bine
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-06 19:29:29
         
 
  pies:șterge chestia aia "Cat priveste orientarea si atitudinea elitei intelectualitatii romanesti, si aceasta se supune aceluiasi rationament al nostalgiei dupa vremurile dictatorial-comuniste. " că poate mai citește Nașu' decimalu cumva și te taie pă statul(degeaba)de plată!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-06 14:53:13
         
 
  nu-i musai să-mi răspunzi nu e un chestionar comandat politic, doar și tăcerea poate fi un răspuns...  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-06 14:50:51
         
 
  Floriane, am 3 întrebări absolut nevinovate pt tine:
1.cine era ministrul transporturilor în vremea mineriadelor?
2.unde erau rudele lui Boc în timp ce florii intelectualității romînești i se scuturau cu forța petalele-n pușcării?
3. ce sumă a fost plătită lui V. Tismăneanu pentru raportul acela care înfierează comunismul?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-06 14:49:05
         
 
  Nene Mitica, aveti dreptate si nu prea. Este adevarat ca multi dintre activistii regimului criminal comunist mai traiesc si astazi iluzia acelor vremuri, dar timpul si contactul cu lumea civilizata a facut ca generatia copiilor acestor activisti sa se emancipeze si sa vireze spre dreapta. Sa nu uitam ca in '89 eram o tara de comunisti. Este foarte adevarat ca dupa 20 de ani de deschidere au mai crescut si tineri cu vederi de stanga, putini, este adevarat, dar acestia au decenta sa accepte jocul democratic.
Altfel spus, intoleranta despre care vorbiti nu se manifesta atat de plenar. Nu cred ca in era internetului si a libertatii de informare se vor mai naste monstri criminali de sorginte comunista care sa ajunga la putere in mod electoral. In schimb, observ o alunecare mondiala spre rosu datorata in mare masura degradarii constante a expresiilor politicilor de dreapta. Cat priveste orientarea si atitudinea elitei intelectualitatii romanesti, si aceasta se supune aceluiasi rationament al nostalgiei dupa vremurile dictatorial-comuniste. Romania renaste cu greu din cenusa comunismului, pentru ca samanta democratiei a fost deportata, aruncata in puscarii sau ucisa cu sange rece. "Noi muncim, nu gandim", "Moarte intelectualilor", etc.
In ceea ce il priveste pe Gheorghe, gasesc ca ati fost intelept ca l-ati iertat.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-06-06 14:24:27
         
 
  3 observații:
-nu-mi amintesc să fi fost deranjat de vreun catren compus de domnia-voastră, dacă găsiți comentariul relevant în arhivă puteți să-l postați aici, vom putea spre deliciul cîrcotașului oranj AF să reluăm polemica
-prezența susnumitului în acest subsol n-are altă menire decît să se constituie ca o semnătură în condica de prezență,eventual ca un imbold spre continuarea unei controverse fără obiect sau spre ațîțarea intoleranței de care ați vorbit
-Floriane, ești sigur că linkul e pe aceeași temă? Mie unu' mi se pare mai degrabă un chestionar și o încercare neizbutită de a arăta cum te joci tu la nisip cu băieții șmecheri!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-06 14:00:52
         
 
  Andrei,
Sa sti ca m-am intrebat de multe ori de ce au devenit romanii atat de intoleranti intre ei. Se pare ca inainte de razboi nu erau asa. Cred ca am gasit raspunsul la aceasta intrebare. Un stat condus pe timp indelungat de o dictatura care este de fapt intoleranta dusa la extrem reuseste sa faca din cetatenii ei mici dictatori care incearca sa-si impuna neaparat adevarurile lor sacre asupra celorlalti. Numai asa imi explic ca un roman care a votat cu Basescu il dusmaneste cu furie pe alt roman care a votat cu Geoana sau invers. Pentru ei dreptul pe care ti-l da o democratie de a vota cu cine vrei tu devine o jignire personala atunci cand cel pe care l-ai ales nu este si alesul lor, findca numai ei sunt in posesia adevarului absolut. Din pacate o astfel de atitudine se intalneste si la intelectualii romani de talie.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-06 13:19:45
         
 
  Domnul Rechesan
Mi-ar pare rau daca v-ati sterge textele de pe acest site din cauza mea fiindca nu acesta a fost scopul raspunsului meu la interpelarea dumneavoastra. Intradevar nu ati invitat pe nimeni sa plece, dar un musafir poate fi gonit dintr-o casa si fara sa i se spuna: pleaca ba de-aici! Daca cineva imi intra in casa si ma uit la el de trei ori urat el va pleca imediat spunandu-mi ca si-a reamintit de o traba pe care o are de facut in alta parte. catrenele si epigramele sun genuri literare tendentioase prin natura lor. Imi amintesc ca o data cand ma aflam pe alt site am afisat un astfel de catren in subsolul unei poezi scrsa de o tanara poeta care si-a retras din cauza asta poezia. Desi m-am scuzat imediat raul fusese facut. De atunci in general evit sa mai afisez catrenele care-si iau ca motto versuri din anumite poeme in subsolul acestor poeme fiindca daca apr probleme nu le mai pot sterge. Nu fac acest lucru cu gaspadin latunski fiindca nici domnia sa nu ma iarta cand ma prinde. Insa fac acest lucru cu Sorin Olariu, Valeriu Cercel, Sanda Nicucie si altii fiindca stiu ca nu se supara pe mine.
Imi amintesc ca odata cand v-ati suparat pe mine pe un catren m-am scuzat imediat si v-am promis ca nu mai scriu catrene luand citate din opera dumneavoastra. Sper sa ma fi tinut de cuvant suta la suta. Fac cu acesta ocazie apel la toti care se simt lezati de catrenele mele sa imi scie in subsolul catrenului cu pricina acest lucru si el il voi sterge imediat. Mai mult nu pot face fiindca un actren si o epigrama asa cum am mai spus sunt prin natura lor genuri literare care denatureaza adevarul. Pe cei ce nu ma cred ii rog sa citeasac volumul lui Pastorel Teodoreanu dedicat lui Nicolae Iorga.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-06 12:59:44
         
 
  Nene Mitica, nu va mai faceti sange rau de pomana. Veti constata ca este inutil. Pe aceasta tema am scris si eu o compunere, iar reactiile din subsolul acesteia au demonstrat ca intoleranta de tip infantil este prezenta si la varste inaintate si ca intre aceasta si volumul lecturii acumulate in timp nu este nicio relatie de dependenta. Din acest punt de vedere, consider ca dialogul pe care il incercati nu poate fi decat un dialog al surzilor.

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol=39126
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-06-06 12:20:06
         
 
  D-le Cioacă,
Aveți un mod original și ușor tendențios, propriu epigramiștilor, de a denatura adevărul.Dacă dumneavoastră găsiți în comentariul meu vreun îndemn care să vă gonească pe dumneavoastră de pe sait(sau pe oricare alt user prezent aici) eu îmi șterg contul și toate textele în acest moment.(de fapt ar trebui să o fac oricum, ca o concluzie firească a abundenței de texte postate în ultimele 3 luni)
Mă întreb cam ce reacție ați avea dacă eu aș afirma că epigramele adresate unor autori conținînd citate din opera lor(îndeobște poeți)i-ar determina pe aceștia să nu mai posteze aici?!
Recitiți comentariul meu la glumița dumneavoastră neliterară(cred că opiniile mele critice, dat fiindcă ne aflăm într-un atelier literar și nu în clubul de golf al pensionarilor de origine română din California, sunt îndreptățite)și cîntăriți mai cu parcimonie concluzii dintr-acestea intolerante!
Așadar stimabile, eu zic să vă exersați talentul cum doriți, în catrene, comentarii de tot rîsu' sau așa-zise schițe umoristice, nimeni nu vă are grija și citească-vă tot natu' lavrei, eu nu prea am timp și sper că pe viitor cînd veți redacta pamflete(recte glume la adresa mea)s-o faceți într-un mod mai fericit!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-06 12:15:05
         
 
  -chiar dacă situația reală petrecută e abordată în stil umoristic, desfășurarea narațiunii mă conduce la o concluzie că finalul e fîsîit, adică n-are vigoarea necesară pentru a plesni ceea ce trebuie plesnit
(Gheorghe Rechesan)

Domnul Rechesan,
Aici aveti perfecta dreptate, finalul nu este numai fasait dar si abrupt si neplauzibil. Nazdravania am scris-o direct pe calculator si obosisem scriind asa ca trebuia sa o inchei cum-necum. Aveti dreptate si in ce priveste lipsa plesnelii dar acest lucu a fost intentionat findca eu nu vreau sa plesnesc pe nimeni. Atunci cand s-a intamplat sa o fac am facut-o din prostie nu din rautate sau cruzime.
Cu tot respectul
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-06 11:56:08
         
 
  Domnul Rechesan
Imi recunosc toate invinuirile atribuite. Facem si noi ce putem. Asa cum v-am spus nu urmaresc nici un fel de cariera literara findca stiu ca 99,9% din condeieri romani sunt peste nivelul meu. Scriitura mea nu s-a dorit a fi pamlet ci o gluma care imediat ce va trece pagina va fi uitata.Romaqnia in momentul de fata nu duce lipsa de sriitori buni ci de cititori de literatura. Eu stiu foarte bine ca ce afisam noi pe Europeea nu e citit de foarte putine persoane care nu aprtin Europeei. Ne citim intre noi. Propunerea pe care le faceti dumneavoastra unor membri al acestui site, aceea de a se lasa de scris findca nu au talent cred ca cel putin in cazul meu este indreptatita. Dar ce castig aveti dumneavoastra daca eu sau alti amatori ca mine ne-am lasa de scris? Prin gonirea de pe site a oricarui membru Europeea pierde in primul rand un cititor al operelor dumneavoastra sau a altor autori talentati care afiseaza texte pe acest site.Intoleranta fata de cei mai putini dotati sau scoliti decat dumneavoastra nu duce la nimic bun. In general observatiile facute de dumneavoastra sunt la obiect dar asa cum spun romanii tonul face muzica. Pe mine copil de clasa patra cum spuneti dumneavoastra nu ma deranjeaza ca-mi ziceti ca scriu ca un copil de clasa doua, dar pe altii ii deranjeaza si pleaca. In ritmul plecarilor de acum s-ar putea intradevar ca Europeea sa dispara. Eu tot nu inteleg de ce acest lucru v-ar bucura.

 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-06 11:32:19
         
 
  Mister Cioaca,
Poate că povestirea de mai sus va face deliciul cititorilor americani de origine română, ahtiați de vești în legătură cu mersul democrației în patria mumă. Dacă o vor citi ca pe o nuvelă sciente-fiction probabil că nu vor avea nevoie de un dicționar de arhaisme fiecare dintre ei vor recepta neologismele " dujmani" "giare" , europeiice", "egzact",etc. ca pe niște termeni utilizați cu precădere în limbajul lor către niște entități de pe planeta Oltenia, sistemul solar Muika!
Acum în ceea ce privește subiectul ales, el este generos, dar stilul de narațiune adoptat de către dumneavoastră nu depășește imaginativitatea unui puști de 8-10 anișori care-și povestește într-o compunere la limba română isprăvile de pe maidan sau în vacanța petrecută la bunici,la țară.
Cunoscînd causticitatea autorului mai trebuie să remarc faptul că dacă specia literară de mai sus are pretenția de pamflet, apăi șfichiul ei nu prea plesnește din mai multe motive:
-umorul e atît de prezent ca părul pe spinarea broaștei
-stilul, așa cum deja am amintit e la nivelul adoptat într-o compunere de clasa a IV a de căte un școler mediocru
-chiar dacă situația reală petrecută e abordată în stil umoristic, desfășurarea narațiunii mă conduce la o concluzie că finalul e fîsîit, adică n-are vigoarea necesară pentru a plesni ceea ce trebuie plesnit
-fiindcă în convenția pamfletului autorul nu adoptă numele reale ale personajelor ci apelează la caracterizarea lor, realizînd portrete ușor recognoscibile sau recurge la anagramarea numelor reale ori le botează în așa fel încît să fie recunoscute în manieră satirică, părerea mea e că n-ați scris un pamflet ci doar o bazaconie cu adresă revanșardă, cel mult o încercare de a vă etala valențele mucalite în legătură cu niște colegi de sait.
Din aceste motive, fără a avea pretenția că sunt un critic cu patalama ci doar un cititor avizat, v-aș recomanda să lăsați genul satiric în proză altora mai dotați decît dumneavoastră și să vă ocupați de ceea ce vă e la îndemînă: catrenele cu aluzii sexuale și intenții epigramistice.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-06-06 08:54:20
         
 
  Domnul comandant Pusca,
Cuvintele dumneavoastre frumoase la adresa umarului meu nu zic ca nu sunt meritate findca sunt, dar mult mai bine s-ar simtii acel umar daca ar avea un galon si o decoratie in plus.
Dar nu a fost sa fie! Insa dupa o batalie pe care numai o explotie divina a salvat-o de la un dezastru pe care voia sa ni-l atribuie eu zic ca ar fi cazul sa incepem sa cautam vinovatii sau vinovatele. Domnul Rechesan s-a purtat intr-adevar vitejeste, dar nu trebuie sa uitam ca pietroaiele domniei sale au prins curaj taman in momentul in care noi terminam gloantele. Acest lucru confima inca odata genialitatea marelui strateg militar prusac Klausewitz care a afirmat ca o pusca trebuie sa traga numai atunci cand are gloante. Cand nu are gloante o pusca trebuie sa taca, a mai afirmat acelasi ganditor.
Cu toata stima
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-05 12:33:03
         
 
  Stimate cronicar al redutelor europeice, vă salutăm cu respect necondiționat și vă admirăm arta cu care exemplificați strategiile de luptă dar și minuțiozitatea cu care redați hărțile războaielor de uzură și urzeală dintre cei care își apără pagina, ideile și dreptul de a păși pe cărări deschise spre luminișurile literare și onorabilii combatanți cu ștate vechi în lupta ideologică de balcon, în strategii curriculare de boxă și tenaci păstrători ai vechilor tradiții împământenite printre scriitori în perioada antedecembristă (amintim aici și pe înaintașii lor: Constantin Turturică și Dumitru Stoica, decorați prin decret clasificat cu ordinul ”Trompa lui Eustachio” de către Serviciul de interese de care aparțin).

Dar, stimate confrate, aici suntem pentru a aprecia așa cum se cuvine munca de pelasg bătrân pe care faceți. Felicitări și la mai mare.

Dacă documentele salvate din explozia finală vă fac trebuință, pentru a analiza formele de manifestare și simptomele bolilor necontagioase de care suferă căuzașii vă stau la dispoziție. Avem de ce râde o vreme.

cu neîndoielnic respect salutăm umărul pus la demolarea zidurilor de prostie..
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-04 19:44:36
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE