FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
No man's land
Text postat de Vasile Popovici
Ne terminați,
iar rosturile ni-s caduce,
lăsați-ne,
până la capăt cu trăitul!
nu ne-a rămas așa de mult,
iar isprăvitul,
de unde am venit,
acolo ne va duce.

S-ajungă leatul general…
încă o tresă;
ni-i veacul nefecund,
prea scurt
și prea sinistru
și orice agramat
e atestat ministru,
iar orice fâță e pe post
de ministresă.

E prea departe Cerul
s-audă
când te rogi;
ne scoatem țara-n cârje
la mezat prin târguri,
ne ardem semnele heraldice
din burguri,
întindem mâna peste țară,
am ajuns milogi.

Ne ducem greul, greu
– izbeliștea-i mai veche –
cu jalba în proțap la vodă
cu zapisul;
îngălbenit,
nu i se mai cunoaște scrisul,
iar vodă,
fariseu,
fudul e de-o ureche.

Din drag de glie,
întrebatu-te-ai vreodată?
moșia mea e no man’s land
și nu e bine;
ce mai avem
nu se mai scrie cu aldine;
cum e să fii sărac
în țara ta bogată?!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Nu, nu este suficient!
,,Domnul a-a-are, din păcate, dreptate". Are!
E bine, acum, d-le Jupp? Și Domnia Ta a-a-are...
dreptate!
Nici așa nu-i bine?
Cu respect,
 
Postat de catre Vasile Popovici la data de 2011-04-12 22:57:15
         
 
  Domnul A. A. A. a-a-are, din păcate, perfectă dreptate. Vedeți, nu este suficient să aveți peste tot 13 silabe pentru a avea și ritm.

În plus, nici "târguri" nu rimează cu "burguri".
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2011-04-12 21:18:17
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Alte aritmii:

E prea departe Cerul s-audă

peste țară, ajunși milogi.

ngălbenit, nu i se

ce mai avem nu se mai


(le pot si argumenta teoretic - în poezii sunt genial, in versificare, fenomen)

Cu simpatie.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2011-04-12 20:14:09
         
 
  ,,Semant:
Strâmtorel Cameliu,
poet smardoi și genial deodată,"
Vi se potrivește! De minune! Ca o mănușă...
Vedem paiul, dar nu vedem bârna...
Cu virgula aceea...e lungă calea spre o discuție, dar cu ,,ienițițovăcărescian", nu vrem să vedem bârnoiul. Mai voiam la capitolul:,,aritmii", în loc de etc. și altele...
Domnule A.A.A., mă alintați patern cu ,,Vasilică".
Eu nu-mi permit să vă spun: ,,Adrienuță a lu' Aghiorghesei!" Nu invoc codul bunelor...
Vă salut respectuos, distinse A.A.A.!
 
Postat de catre Vasile Popovici la data de 2011-04-12 19:46:57
         
 
  ...D-le Popovici, sau, mai simplu, Vasilică, îmi pare sincer rău până la jignire că nu știi că eu sunt MMIT (marele maestru internațional al typo-urilor). Le fac cu artă revelată, so, nu te lua de mine!

Aritmii: "lăsați-ne, până/nu ne-a rămas așa/S-ajungă leatul general…, încă" etc.

...Specific veleitarilor: fuga la nenea gugăl, dex, țac-pac, ce literați suntem. Nu prea merge așa! Ca să poți folosi cum trebuie dex-u' ăla, e musai să ai o bază de cunoștințe lingvistice. Altfel, ai să ajungi să-i dai crezare chiar și atunci când te minte cu "ochi straini si goi". Spui tu:

"Argumentez: în limba română avem așa-zisele post-verbale: a mânca-mâncare; a crăpa-crăpare; a isprăvi-isprăvire(subst.)" - cred că te referi la infinitivele lungi...

"Să vedem ce scrie la DEX: ISPRĂVIT s.n. Faptul de a (se) isprăvi; sfârșit. Așadar: isprăvit-sfârșit(sinonime). ,,Isprăvitul" este subiect, exprimat prin s.n...." - corect. Există contact! Întocmai ca un arbitru din liga lu' Mitică, ești acoperit regulamentar. Numai că eu nu mă refeream strict la agramatism așa cum, probabil, îl înțelegi tu. Vezi tu, "isprăvitul" ăla, până să fie un substantiv (tras de păr, să ne înțelegem!), e un participiu, apoi un adjectiv. Așadar, eu ținteam neadecvarea semantică, frate, care, între noi și suta de useri fie vorba, e un fel de înapoiere lingvistică, de unde și: "În concluzie, cum spuneam atlădată, un poporanism retrograd, un lexic ienăchițovăcărescian cu intercalații din negru vodă, o ideatică niculce ureche, versificație ploaia-n țigle = (egal) text de impresionat doamne single 50 plus de pe poezii biz.". Poate acum pricepi mai bine ce și cum.

...Admir finețea și originalitatea cu care pui virgulă după punctele de suspensie! Jur cu mâna pe cooler și bateria bios! Hint gratuit: după punctele de suspensie, se lasă - musai - spațiu. Nu și înainte și după, nu înainte... Doar după.


Cam asta-i!

Semnat:

Strâmtorel Cameliu,
poet smardoi și genial deodată.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2011-04-12 18:19:12
         
 
  Domnule A.A.A.!
Reformulez replica la comentariul Domniei Tale. Aș pune pentru început între ghilimele : ,,să bagi", ,,ritimul", ,,ești surd", ,,trântești semnele de punctuație", ,,poporanism retrograd", ,,un lexic ienichițovăcărescian", ,,o ideatică niculce ureche", ,,versificație ploaia-n țigle=)egal", ,,text de impresionat doame single 50 plus de pe biz". Oare ce-o fi însemnând ,,doame?”Las pe cititor să comenteze. Puteți să enumerați câteva aritmii? Argumentez: în limba română avem așa-zisele post-verbale: a mânca-mâncare; a crăpa-crăpare; a isprăvi-isprăvire(subst.) Și-acum, citez: ,,Pomenești de agramatism, dar folosești un participiu articulat ca subiect..." Să vedem ce scrie la DEX: ISPRĂVIT s.n. Faptul de a (se) isprăvi; sfârșit. Așadar: isprăvit-sfârșit(sinonime). ,,Isprăvitul" este subiect, exprimat prin s.n....etc. Și o vocală, o consoană, silabă, poare fi subiect.
În rest, vă respect profund! PROFUND!!!!!!
PS. Citez:,,un lexic ienichițovăcărescian”. Eu știam de Ienăchiță Văcărescu; dacă Domnia Ta știe de ,,ienichiț㔅
Las pe cititor să tragă linia …să-și dea cu părerea…și-mi mai cer scuze! Dacă mi le acceptați, d-le A.A.A.
 
Postat de catre Vasile Popovici la data de 2011-04-12 15:35:35
         
 
  Erata: Văcărescu  
Postat de catre Vasile Popovici la data de 2011-04-12 12:50:29
         
 
  err: paranteză inversă după "pseudo", paranteză în loc de "9", "altădată", paranteză inversă înainte de "egal".  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2011-04-12 01:27:46
         
 
  Frate, tre' să știi că ai ceva în comun cu Alecsandri: unde (pseudo(ritimul o cere, ai un talent să bagi cuvinte de umplutura 9și cât mai arhaico-dexiste) de numa-numai :).

Bun. Presupun că ești surd - altfel nu-mi explic aritmiile groaznice. Trecem peste. Trecut peste. Pomenești de agramatism, dar folosești un participiu aritculat ca subiect și trântești semnele de punctuație dupa ureche. Și, așa cum spuneam, tu ești surd.

În concluzie, cum spuneam atlădată, un poporanism retrograd, un lexic ienichițovăcărescian cu intercalații din negru vodă, o ideatică niculce ureche, versificație ploaia-n țigle = )egal) text de imrpesionat doame single 50 plus de pe poezii biz.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2011-04-12 01:16:01
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE