FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Marian Badea
Te privesc ºi vãd prea bine,
strâmbi rimele ca oricine.
Iambul chiar, scumpã domniþã,
parcã-i numai periniþã.
Iar troheul, vedem bine,
nu-i nici ãsta pentru tine.
Fã mai bine o narare,
poate are cãutare,
poezia, vezi prea bine,
cã n-o scrie chiar oricine !

PS.
Dar de scrii, chiar pentru bani,
fãrã sã priveºti la fani
ai mãcar o bucurie,
poþi rãmâne totuºi, Vie !

Cu drag ºi fãrã resentimente,
Marian Badea

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Retractez.
Este, din pãcate, un pitic.
Îmi pare rãu de personajele din poveºti...

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-02-01 19:13:53
         
 
  Bordaº - Ecs, treci pe postul unu !
Acolo vorbeºte Mao !
 
Postat de catre CT Popescu la data de 2006-02-01 18:46:48
         
 
  Pot admite ca nu am vazut toate planurile. Pot admite si ca in intentia autorului ar mai fi existat si altceva decat ceea ce ne-a aratat. Ce nu pot, e sa ma entuziasmez in fata unui text fara nici o valoare literara, impiedicat in rima si ritm, text care evoca intamplari tragice intr-o maniera, dupa parerea mea, cel putin nepotrivita.
Pot admite ca nedreptatea poate ucide a doua oara ceea ce autorul faptei stramb judecata a ucis prima data. Ma revolta, la fel ca pe multi altii. Dar nu e vina mea ca un manuitor de versuri nu este in stare sa transmita prin textul sau ceea ce, repet, nu numai eu am simtit. Sau, daca nu revolta, macar sentimentul de neputinta in fata indiferentei celor care i-au trimis aici atat pe Van Goethem, cat si pe Aliosa.
Sigur, Teo Peter a murit a doua oara.
Stiam.
Nu aveam nevoie de un text infantil sa-mi aduca aminte...
Nu afirm ca autorul ar fi un pitic, cum sugerezi...Reafirm insa ca am citit un text mic, mic de tot.


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-02-01 15:49:10
         
 
  Liviu,

N-ai greºit stimabile, vezi bine. Eu nu zic sã sã scrii altceva. Fã-o cum îþi place, cã fiecare este slobod la minte. Numai cã, eºti, tu oare, sigur cã ai vãzut toate laturile problemei ? ªi nu mã refer la mine, cã eu nu am talent la poezie ºi poate cã nici la prozã n-oi fi eu vreun Balzac, în devenire. Dar sã-i spui unuia care gândeºte atât de departe cã este un pitic ºi cã l-a jignit pe Teo Peter (cã parcã Teo Peter ar fi fost cãlcat de tanc pe vremea sovieticilor), înseamnã cã nu analizezi corect conþinutul. Apoi Teo Peter este un simbol, nu un fitecine. Iar simbolul i-a depãºit cu mult mãiestria sa muzicalã. iar onorabilul nici cã s-a gândit la cele ce improvizezi, tu, acolo.

Dar, ºtii ce ? M-am sãturat de prosteala asta cum cã aº fi altcineva numai pentru cã sunt bãgãcios din fire. Ce-i greu de priceput aici ?

Nu mai gândiþi de ici, pânã iciºa.

Iar empatia nu înseamnã ceea ce ai scris în pagina mea. Empatie înseamnã sã înþelegi pe celãlalt ºi sã te identifici chiar cu el. Am mai spus-o: "Ce fel de scriitor poate fi acela care nu are empatie ?"... Onorabilii forumiºti mi-au rãspuns tot într-o veselie: "Poþi sã-mi ceri sã fiu empatic, dar nu poþi sã-mi fii simpatic!". Cã asta mã intereseazã pe mine. Sã fim serioºi. Nici nu doresc sã vã fiu simpatic. Tocmai aici este chichirezul ! Când o sã pricepeþi ?

Urmãream la televizor un scriitor de succes în lume, necunoscut suficient la noi cu toate cã este român, iar Ion Cristoiu îl întreba: "Totuºi, chiar puteþi sã trãiþi din scrieri ? Iar, omul a rãspuns senin: "Da, chiar foarte bine !". Cristoiu i-a spus: "Curios, credeam cã nu se poate aºa ceva. Dar evident, elementele acestea paranormale, de meditaþie ºi altele asemenea, dau culoare operei dvs. de excepþie". I s-a rãspuns: "Acolo, da. Aici, nu !" ªi nu a mai vrut sã comenteze în nici un fel.

ªi iatã, acum puteþi sã vã vedeþi pe voi cei care vã pierdeþi timpul în analize aiuristice, evident spunându-vã neapãrat pãrerea, cãci altfel nu se poate !

Buimãcit, te întrebi: "Unde ne deosebim ?". Iar rãspunsul este simplu: "Pe ici pe colo, în pãrþile esenþiale !".
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-02-01 14:47:58
         
 
  Mãi, fraþilor, voi nu-nþelegeþi cã fiecare dintre noi scrie ceea ce simte ? ªi nu putem sã simþim toþi la fel.
Marian Badea

Si fiecare din noi comenteaza asa cum a simtit ceea ce a citit.
Nu vad unde ne deosebim in privinta asta.

Empatie...



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-02-01 14:19:12
         
 
  Domnule Bordaº,

A fi teribil este puþin !

A fi inteligent este mai mult !
A fi înþelept este ceva ce nu poþi înþelege !

Oricum nu-mi foloseºte la nimic, sã îmi pierd vremea cu tine.

Fã bani mãrunþi prin impresia deocamdatã, favorabilã. Nu este de duratã !
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-02-01 14:11:36
         
 
  Mãi, fraþilor, voi nu-nþelegeþi cã fiecare dintre noi scrie ceea ce simte ? ªi nu putem sã simþim toþi la fel.

Empatie, fraþilor, empatie ! Nu simpatie cã asta este mai greu printre scriitori.

Am vãzut acum o scriere din partea unui forumist în pagina altuia, mai de excepþie, fãrã nici o legãturã cu realitate, plinã de subiectivism ºi sentimentalism primitiv, rigid ºi intransigent pânã la Dumnezeu. Nu numai cã nu i-a fãcut onorabilului, nici un serviciu ºi, din câte ºtiu eu, a pierdut toate punctele pe care le-a câºtigat în faþa omului.

ªi, spun: "La ce vã foloseºte ? Cã dacã dragoste nu e, nimic nu e !".

 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-02-01 14:06:51
         
 
  ªi totuºi, nu te-ai sãturat, dom'le, sã vezi tot negru, acolo unde-i alb ?
Marian Badea

Ba da, as putea rade la o inmormantare, imbracat in costum alb, cu o cravata in culori tipatoare la gat.
Astept ocazia...
 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-02-01 14:00:03
         
 
  Lory, bag sama cã privirea-þi rãmâne întunecatã. Ori poate nici nu poþi privi altfel. Dar de aici pânã la Bivolaru este un drum pe care nici ca-i sã strãbaþi vreodatã.

Este greu sã vezi ce se întâmplã acolo, dacã tu nu înþelegi nici ceea ce se întâmplã cu tine.
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-02-01 13:46:38
         
 
  mi s-a cam umplut paharu' - cred cã trec la Bivolaru

langa, danga...danga, langa
mã forþez în Katacanga
cum sã-i alicesc pe popa,
nea Diviza ºi Atropa
 
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-02-01 13:26:12
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Domnului Liviu Bordaº,

Mulþumesc pentru atenþia acordatã (în altã paginã numai cã de aia nu mã ating - lasã sã-þi rãspundã apropitarul, care ºtiu cã te stimeazã !).

ªi totuºi, nu te-ai sãturat, dom'le, sã vezi tot negru, acolo unde-i alb ?

Cã atunci când te citesc, mã întreb dacã te mai citeºte cineva în viaþa realã.

Or fi ºi d-ãºtia cu un suflet înclinat spre yang. ªi s-or gândi la legile acelea cum cã din prea mult yang rezultã (în sfârºit !) yin.

Pentru gânduri mai fericite,
Marian Badea
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-02-01 12:46:54
         
 
  Bre, Mariane, ca tot ai vrut-o sa ne zicem pe nume, bre, ma lesi cu yang-ul si cu Yin-ul ista, ca m-ai chinezit de tot la cap, mai am putin si scriu in hiragana si katacanga sau cum s-or mai numi idiogramele celea...da' io incep sa ies idioata rau de pe urma comentariilor lui matale! :)
Iaca, amu ma incrunt! :(
 
Postat de catre ics ics la data de 2006-02-01 12:43:27
         
 
  Carmen,
Nu ai sesizat subtilitatea întrebãrii. Nu m-a deranjat asta. M-a deranjat faptul cã, degrabã ai schimbat "macazul". Oare de ce ?

Cine este CT Popescu ? Indiferent cine este în spatele acestui pseudonim ºi chiar de-ar fi cineva cunoscut, el nu poate fi un maestru ! In ale poeziei, binenþeles. Nu vezi cã totul este o joacã ? Dar Teo Peter a fost un maestru ! Ai observat capcana din text, mult prea târziu.

Am citit ºi eu ceea ce a scris Liviu Bordaº. Am rãmas numai dezamãgit. Cu o logicã imperfectã ºi cu atitudini vãdit "moralizatoare" nu faci România mare.

Tu ridici deasupra. ªi în ultimã instanþã, curajul este cel mai important lucru în viaþã... câinii latrã, caravana trece !

Oare greºesc ?

PS. Nu vreau sã fii încruntatã.
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-02-01 12:36:54
         
 
  Lory,
Nu trebuie sã te superi.
Am semnat: cu drag ºi fãrã resentimente.

Îþi înþeleg încruntarea.

Eu nu sunt epigramist. Am recunoscut mereu. Însã asta nu înseamnã cã nu pot învãþa câte ceva de la voi toþi. Pentru mine este o mare plãcere.

Vã monitorizez numai reacþiile. Tot sã învãþ unde greºesc eu, unde greºesc ceilalþi. ªi, de regulã, nu scriu pentru lãmurirea celor care mã iscodesc, pentru cei ce fac presupuneri puierile sau se bagã singuri în seamã, aºa cum vãd cã este chiar ºi azi, la modã. ªi, totuºi, oare ieri ºi azi, de ce am fãcut-o ? Pentru cã aþi dobândit mai mult yang. Dar unde vã este yin-ul ? Unde vã este extazul creaþiei ? Cã dacã alergi dupã vreunul, numai pentru cã te intrigã, nu faci decât sã laºi sã þi se fure energia creatoare. Iar voi sunteþi poeþi, nu writeri.

ªi, vreau sã cred cã pânã acum numai eu am greºit. Da, mereu greºesc ºi am privilegiul sã îmi arãtaþi unde. Cât mai prezint interes. Dupã aceea voi mai vedea.

ªi, mã întreb uneori: este posibil sã nu prezinþi interes pentru celãlalt ? ªi, cred cã rãspunsul este afirmativ. Pentru cã, aºa cum am mai spus, oamenii sunt prea comozi.
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-02-01 12:20:40
         
 
  ,,Fã mai bine o narare,
poate are cãutare,``

poetesã de pripas
de vrei sã-mi ajungi la nas
fã-mi mai bine o narare
una cât poþi tu de mare

cool epigrama mr. writer, sper sã nu cereþi bani andrisantei cã zicea cã n-are mãrunt
 
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-02-01 11:58:11
         
 
  Revin, pentru a nu se intelege gresit unul din comentariile mele de mai jos:
din respect pentru maestrul Teo Peter!
 
Postat de catre ics ics la data de 2006-02-01 11:56:27
         
 
  Ok, Carmen... :)  
Postat de catre ics ics la data de 2006-02-01 11:30:55
         
 
  Sã înþeleg din acest dialog, cã trebuie sã mã adresez dvs. cu "doamna Anghelina" ?
In acest caz, îmi cer scuze.

Eh, aºa sunt bãrbaþii ãºtia, când le place o femeie frumoasã: trec imediat la pertu - fãrã acceptul lor. ªtiþi cum este ? Fac totul în grabã !

Da', nu-i nimic, niciodatã nu e prea târziu ! (pentru o adresare politicoasã, evident. Dar, ce credeaþi ?).

:) domnul Badea
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-02-01 11:27:36
         
 
  Domnule Badea, eu doar am glumit.
Tot cu sinceritate.
 
Postat de catre ics ics la data de 2006-02-01 11:22:02
         
 
  Mã, nu pot sã vã înþeleg.

Ieri, ca sã fiu în ton cu maestrul, unul de pe aici (cred cã Al Andali, nu mai þin minte) mi-a scris numele cu minusculã (badea), cã aºa credea el cã îmi poate arãta dispreþul sãu. (ªtiþi cum era prin '90, nicolae ceauºescu ... evident cã nu are nici o legãturã, poate sã fie numai un prilej pentru cei perpeliþi de vrajbã,de a mai scie ceva acid).

ªi m-a pufnit râsul. Cum, dom'le, numai atât ? Adicã, nu putea el sã scrie ceva versuri acide, chiar ºi proaste, cã nu mã deranja, cel mult mã inspira. Nu. Nu a fãcut nici un efort. Pãi, nenicã, d-aia moare þara asta ! Suntem comozi. Pãi, uite, am scris ieri un articol. Nu mi-a plãcut sã scriu aºa, a-nproastelea, dar mi-am fãcut socoteala cã am de învãþat ceva. ªi mi-am dat seama cã nu m-am înºelat. Deci, este suficient sã vrei... ºi poþi ! Numai cã pe aici, unii îºi tot dau cu presupusul ºi vezi cã nu sunt în stare sã scrie nimic coerent. Li se spune cârcotaºi. Adicãtãlea, vezi Doamne, am rãmas încã sub impresia lui Huidu ºi Gãinuºã ºi tare ne dãm în bãrcile acestui fel de plãcere nepotrivitã, de a cârcoti.

Acum vãd la tine Carmen, ideea aceasta cu majuscula A ºi trebuie sã-þi spun cã nu am vrut sã exagerez. Aºa a ieºit. Admiraþia este sincerã ºi am spus-o fãrã ironie. Imi placi ºi te privesc din umbrã. Nu pentru cã ai fii sclipitoare, cã am mai vãzut asemenea femei, ci pentru cã ai suflet. Iar asta conteazã mult mai mult, pentru mine.

Totuºi, vreau sã clarific oarecum lucrurile cã poate nu se înþelege prea bine. Da, este "A" dupã virgulã, dar la capãt de rând. Este numai ceva spus fãrã nici o ironie ºi deci mã întreb:
Nu cumva, activitatea pe forum (poate era mai bine - aciditatea !?) este cauza multor neînþelegeri ? Cã, chiar de-ai scrie perfect, crezi cã poþi fi mai complet ? Mã refer la cazul acesta când un bãrbat îi spune unei femei cã o admirã.

In fine, am scris prea mult.

Cu sinceritate,
Marian Badea
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-02-01 11:16:53
         
 
  Domnule Badea, cum imi scrii dupa virgula Admiratia cu A, eu nu pot decat sa ma bucur, ca adica admiratia asta pentru mine e majuscula, era mai rau daca-mi scriai numele cu minuscula, ca as fi suferit rau de tot, ca-s cam sensibiloasa, despre textul cu Teo, iti spun ca l-am citit si ca am iesit in varful picioarelor, din respect. Pentru maestru.  
Postat de catre ics ics la data de 2006-02-01 10:50:14
         
 
  Carmen,
Admiraþia mea pentru tie nu are limte.
Te iubesc sincer ºi aº comite un sacrilegiu sã te consider o poetesã (mã refer la DEX98). ªi nici de pripas.
Îþi înþeleg gândurile "încruntate". Dar uneori, ceea ce este spus la general, face ºi bine ! Iar cu precizãrile necesare, face ºi mai bine. Vorba poetului, sau romancierului cã nu ºtiu cine de la cine s-a inspirat: "Culorile sunt imporante. Insã, nuanþele spun totul !". ªi fac aceastã remarcã pentru cã þi-am remarcat comentariile, unele chiar acide, care m-au entuziazmat, nu numai pe mine.
Dar, apropos, ce spui de "Teo Peter a murit a doua oarã!".. ? Sunt chiar foarte curios ºi vreau sã-þi cunosc opinia. Eu, nu maestrul !
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-02-01 10:31:54
         
 
  Domnule Badea, unele poetese de pripas suntem cam grele de cap, mai bine ne ziceai de-a dreptul, pe nume :)
Vorba matale, fara resentimente...
 
Postat de catre ics ics la data de 2006-02-01 10:23:14
         
 
  Da, domn Bordaº, aveþi dreptate !
Numai cã am vrut sã fiu puþin mai yang, sã priceapã poetesa cã-i rost de ceva "încruntare" ºi alt'datã sã punã mâna pe carte.

Oricum, vã mulþumesc.
Un prieten
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-02-01 10:18:38
         
 
  (Marian Badea)
Iar troheul, vedem bine,

Nici de ritm nu mi-e rusine...
(Liviu Bordas)

Curge lin, fara poticneli...

Tot fara resentimente.


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-02-01 08:54:16
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23927
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE