FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
„Probleme” și probleme reale
Text postat de Emanuel Cristescu
Un exemplu care evidențiază arbitrariul poate fi rezumat astfel:
- spune o cifră.
- 6.
- 7 te-am bătut!
- Spune altă cifră.
- 2.
- 1 te-am bătut!

Am putea denumi procedeul decizia bunului plac în baza regulii dinamice a decidentului.

Într-un celebru poem, care a dat și titlul unui volum, dacă-mi amintesc bine, Marin Sorescu scria:

O, suflete, bun la toate!
La privit pe fereastră
La întuneric,
La mersul femeilor
Și la apreciat distanța între două gâze.


Un inamic așa cum este terorismul definit cu multe costuri, (11 septembrie, de exemplu) permite orice decizie. Este suficient să invoci arme biologice și gata poți justifica orice decizie intervenționistă. Adică este bun la toate!

La noi, concepte precum securist, securitate și altele din aceeași gamă pot oferi pretextul pentru orice decizie. O modalitate perfect manipulatorie.

Atenția de la un dezastru economic fără precedent, având consecințe sociale incalculabile, poate fi relativ ușor deturnată făcând trimitere la sechelele și la traumele pe care mentalul colectiv încă le resimte, ca efecte ale acțiunilor temutei instituții!

Problemele noastre actuale sunt multe, grele și, poate, la fel de traumatizante ca acelea din timpul în care instituția amintită deținea ideologic puterea. Nu financiar ca acum. Și, dacă dictatura ideologică mai poate fi penetrată, dictatura banului este aproape imposibil de străpuns.

“Securiștii buni” îi acuză pe “securiștii răi” și invers iar noi ne ducem de râpă. Însă acest spectacol permanent distrage atenția de la adevăratele probleme.

Răul major, în societatea noastră, pornește de la furtul voinței electoratului adică de la furtul votului. Care este o problemă fundamentală și care ar permite renașterea României. Ei bine această problemă este amânată sine die, este trecută în umbră, este ocultată și împinsă în afara spațiului public. Iar încercările de a o aduce în atenție sunt rapid contracarate.

La adresa:
http://www.parlamentultau.ro/metoda-impotriva-fraudarii-votului-dezbatere157.aspx
am încercat inițierea unei dezbateri pe acestă temă. Am prezentat ideea și aici.

Textul ideii de dezbatere vi-l prezint mai jos:

„Se fură cu votul, cu urna, cu procesul verbal, cu softul.

Partidele s-au acuzat și au recunoscut practica fraudării voturilor. Instituțiile statului nu și-au făcut datoria iar lumea este scârbită. Trebuie refăcută încrederea cetățeanului în democrație și în votul democratic. În Parlament votul ar trebui să fie deschis și exclusiv electronic.

Parlamentarii sunt niște reprezentanți iar alegătorii au dreptul să știe cum au fost reprezentați. Mai mult, în timpul unei sesiuni, parlamentarii care nu mai reprezintă alegătorii, la inițiativa unui grup de să zicem 20% dintre alegători (putem dezbate procentul) să poată fi demiși prin alegeri declanșate în colegiul respectiv.

Pentru eliminarea fraudelor de la alegerile generale și locale:
- în prmă fază ar trebui utilizate buletine de vot cu regim special. Adică având număr unic de înregistrare, și un cod de bare, elemente de securitate contra falsificării și o hologramă;
- elementele de identificare ale buletinului de vot ar trebui plasate pe colțul din dreapta sus de exemplu. După repartizarea buletinelor pe secții, în prezența reprezentanților partidelor ai cetățenilor și sub monitorizarea unor web cam-uri colțul, înegrit pe spate, se îndoaie se lipește și se ștampilează. Se asigură astfel votul secret și se împiedică falsificarea votului.
- deschiderea urnelor se va face în aceleași condiții și sub monitorizarea web cam-urilor. Se desface colțul și se scanează codul de bare respectiv numărul unic al buletinului de vot și se introduc informațiile într-un program și de asemenea se introduce în programul informatic opțiunea de vot existentă pe buletinul de vot respectiv. Urnele trebuie să fie transparente.
- rezultatele trebuie să apară instantaneu pe monitoare interne și externe și să fie transmise în direct prin televiziune.
- la deschiderea urnelor să poată participa un număr de cetățeni; obligatoriu să existe web cam-uri. Și reprezentanți ai mijloacelor de informare în masă.

Evident trebuie implementat un sistem informatic, la nivel național pentru acest lucru. Este posibil de realizat. Într-o fază următoare se poate trece la votul electronic pentru cetățenii care au cunoștințele informatice necesare. Mă gândesc dacă nu ar trebui introdus și un vot cde tip cenzitar.

Sigur, sunt multe probleme însă pentru o posibilă dezbatere cred că elementele de mai sus sunt suficiente. Pentru a impune un astfel de sistem cetățenii ar trebui să boicoteze sistemul actual și să nu se prezinte la vot.”

Ei bine, dacă veți accesa link-ul respectiv veți avea mostra încercării de contracarare: 979 de „comentarii” în timp alte subiecte au 18-20 comentarii. Este limpede că, în mod expres, cineva dorește să trimită în ridicol subiectul și să-l contracareze. Mă aștept ca și aici să apară batalioanele de asalt.

Și totuși, cred că ar trebui să medităm și să acționăm. Cum vă spuneam și altă dată, democrația nu este ca un fruct care crește se coace și ne cade în gură! Democrația trebuie apărată clipă de clipă. Altfel poate fi prea târziu!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Pentru că domnul Emanuel Cristescu și alți domni fie ei mereu stimați!) se ocupă cu soft-ul sistmului de vot, eu mi-am permis să mă ocup de hard-ul sistemului (știți, ăla în care poți să dai cu piciorul). Dar, pentru a nu perturba latura serioasă și productivă a "problemei", vă direcționez către textul: "Loc de discutat cu distinsul coleg latunski criticul și cu neprețuita sa secretară Nina Lapșenninikova"
Citiți și vă cruciți!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-03-18 13:44:35
         
 
  Urmând link-urile de mai jos veți putea auzi cum funcționează sistemul de vot prezentat de către domnul consilier prezidențial Cătălin Avramescu și echipa sa.

http://www.youtube.com/watch?v=IThG_0EGens&feature=BF&list=PL89A22A21EAE958F1&index=10

http://www.youtube.com/watch?v=xbCzJMeXJqo&feature=BF&list=PL89A22A21EAE958F1&index=11

Formula de vot descrisă mai sus are vulnerabilități majore care sunt prezentate ca mari avantaje însă în fond nu asigură alegeri corecte. Dimpotrivă, permite, cu ușurință, falsificarea oricăror alegeri desfășurate potrivit procedurilor prezentate în acest sistem.

1. sistemul permite introducerea în urnă a altor buletine de vot decât cele înmânate în cadrul secțiilor electorale. Pentru sistemul de vot acestea sunt în fapt buletine falsificate (pot fi introduse în urne câte sunt necesare pentru un anumit interes!). Adică pot fi buletine gata votate. Neexistând posibilitatea verificării post factum a buletinelor înmânate în cadrul secției de votare iar buletinele putând fi realizate ușor de către oricine dispune o mașină de produs voturi, nu există siguranța votului

2. sistemul permite manipularea informatică a datelor.Orice bază de date și orice cheie pot fi manipulate de către informaticieni.

3. prin faptul că alegătorul rămâne cu o parte din buletin, parte care are codul care îi permite alegătorului să verifice dacă votul său a fost numărat în cadrul procesului electoral, ei bine acest avantaj, de fapt, este o variantă simplificată a votului suveică. Întrucât alegătorul poate demonstra celui care este interesat să-i cumpere votul, modul cum a votat! Și, astfel, să primească, de exemplu, bani pentru modul cum a votat.

Sistemul poate functiona într-o țară unde nu există cumpărători și falsificatori de voturi. La noi, nu. Pentru că toate partidele au acuzat și au recunoscut practica furtului votului. Sistemul propus mai sus se mulează perfect pentru furtul voturilor. De aceea nu trebuie acceptat.

Un sistem care să redea încrederea alegătorilor în vot și democrație nu trebuie să permită înlocuirea (în fapt falsificarea) buletinelor de vot primite de la Secțiile de vot, cu alte voturi gata votate și să asigure secretul votului.

Iată o variantă posibilă:

-buletinele de vot trebuie să aibă regim special. Adică să aibă un număr unic de înregistrare, ca la bancnote, un cod de bare, elemente de securitate contra falsificării și o hologramă; Toate acestea trebuie să permită verificarea post factum a faptului că în sistem nu au fost introduse alte buletine în afara celor înmânate în secții. Se asigură astfel, imposibilitatea falsificării buletinelor de vot și, prin urmare, a voturilor.

- elementele de identificare ale buletinului de vot, menționate mai sus, trebuie plasate pe unul dintre colțurile sale, de exemplu stânga sus. Acest colț, pe care sunt plasate numărul unic, holograma și codul de bare, este înegrit pe partea cealaltă, astfel încât, prin îndoire și lipire, să nu mai permită identificarea niciunuia dintre elementele care fac din buletinul de vot un buletin unic. (Îndoirea și lipirea colțului se fac la fel ca la tezele din cadrul examenelor de admitere riguroase) După repartizarea buletinelor pe secții, în prezența reprezentanților partidelor, cetățenilor și sub monitorizarea unor web cam-uri, colțul, cu elementele de identificare și înegrit pe spate, se îndoaie, se lipește și se ștampilează. Se asigură astfel secretul votului și se împiedică falsificarea votului

-alegătorul se prezintă la secția de votare, se legitimează și primește un buletin securizat, nefalsificabil, cu colțul îndoit, lipit și ștampilat și care nu mai poate fi înlocuit. Dacă totuși va fi înlocuit, înlocuirea va ieși la iveală, post factum, adică după votare, deschiderea urnelor și numărarea voturilor. Când vor apărea buletine de vot având numere unice care nu au fost înregistrate în prealabil în sistem ori când vor apărea buletine de vot cu numere de înregistrare care vor fi dubluri ale altor numere. Aceste buletine TREBUIE ANULATE întrucât reprezintă voturi falsificate.

-alegătorul intră în cabina de vot, votează, iese și introduce votul în urnă. Urna trebuie să fie transparentă.

- deschiderea urnelor se va face în prezența reprezentanților partidelor, a presei și sub monitorizarea web cam-urilor. Se desface colțul, se înregistrează votul și se scanează codul de bare respectiv numărul unic al buletinului de vot. Informațiile se introduc într-un program oficial de numărare și în programe paralele de numărare, rezultatele trebuie să apară instantaneu pe monitoare interne și externe și pot fie transmise în direct prin televiziune.

-se întocmește procesul verbal privind situația voturilor, se semnează, se scanează și se publică imediat pe net într-un portal public.

- la deschiderea urnelor să poată participa un număr de cetățeni; obligatoriu să existe web cam-uri. Și reprezentanți ai mijloacelor de informare în masă.

-se poate lua în calcul inclusiv laminarea buletinelor în folii de plastic, înainte de numărare pentru a nu mai putea fi anulate buletine prin votare multiplă în procesul numărării voturilor.

- alegătorii care intenționează să voteze vor trebui să se prezinte la secția de vot ori la biroul electoral zonal pentru a fi înregistrați. Cei care nu se înregistrează să nu poată vota. Se elimină astfel „votul decedaților”, al posibilelor acte de identitate false, al autobuzelor cu votanți mobili, etc.

Acest sistem ar trebui supus dezbaterii publice și testat în prealabil pentru depistarea eventualelor sale vulnerabilități. Apoi, inclus în modificările Legii electorale, publicat și explicat în detaliu prin mijloacele de informare în masă inclusiv prin spoturi care să redea modul concret de realizare a buletinelor de vot și a modului cum se desfășoară scrutinul utilizând acest sistem.

Un astfel sistem, poate mai laborios, este sigur și poate reda încrederea cetățeanului în vot și democrație. Adică îi poate reda încrederea că votul său contează.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-03-18 06:11:34
         
 
  jumatatile de masura pot produce in cel mai fericit caz jumatati de adevar. restructurarea din temelii, asta ne-ar trebui, dar stiti mai bine decat mine ca noi doi cel putin, nu o vom apuka. mi se pare ca vorbim despre lucruri diferite. seninatatea dumneavoastra e tonifianta pentru cine nu s-a lovit de "binefacerile" democratiei romanesti, pentru cei crescuti afara, pentru...nici nu mai stiu pentru cine. dar pentru un roman neaos, constient de ce este cu el pe lume, niciodata. om trai si om vedea, desi nu ma astept sa-mi dati vreodata dreptate, sunteti tot de aici si dvs, asa cum, din pacate, si AF este, n-ar fi mai fost! s-auzim de lucruri fine, ca de grosolanii ne-am saturat.  
Postat de catre sters sters la data de 2011-03-17 16:37:14
         
 
  "recâștigarea electoratului" se va citi "recâștigarea încrederii electoratului"  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-03-17 11:36:45
         
 
  Domnule Pușcă,

Fără un sistem de vot care să nu mai permită falsificarea alegerilor, totul este aqua chiorensis: nu contează câți și cum votează! Nu minimalizați acest aspect care este ESENȚIAL.

Suveica, procesele verbale, urna, softul și nu numai le-am dat ca exemple. Nu m-am concentrat pe unul anume. Ci pe faptul că s-au furat și se fură voturi. Întâi să ne asigurăm că suntem capabili să imaginăm și să impunem un sistem de vot corect și apoi să contribuim la recâștigarea electoratului în alegeri corecte și democrație. Pentru că de aceea sunt oamenii scârbiți. Pentru că ei votează una și iese alta.

De acord cu dezbaterile, de acord cu mobilizarea, cu implicarea (și eu am făcut-o deja)cu explicare și conștientizarea electoratului. De acord cu inițierea unei mișcări, etc. Însă, până atunci, haideți să finalizăm o propunere de sistem de vot care să nu poată fi fraudat. Și vă întreb dacă se înțelege sistemul propus de mine și dacă are vicii ori vulnerabilități.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-03-17 11:35:16
         
 
  Domnilor, revin.
D-le Cristescu, exemplul dat de dvs cu buletinul scos la tiparnițele din beciurile partidelor, votat si vândut către țugulanul doritor să cheltuiască un Vlaicu la crâșma din colț, poate fi adevărat. Dar eu nu consider acesta un furt demn de luat în seamă. Nu acolo, la trocul mic, incorect și murdar, se greșește. Nu acolo se duc bani grei din fondurile partidelor. Trocul pe care il pomeniți este valabil și e posibil să aibă efecte vizibile numai după ce la toate radiourile și la emisiunile de propagandă politică au apărut slogane gen: ”Sara și Vintilă nu voteaza, nu vota NICI TU!” ”Să-i pedepsim prin neprezentarea la vot.” Ei bine, aici s-au bagat bani grei creindu-se o falsa premisă ca s-ar putea ca neprezentându-ne la vot să îi facem pe politicieni sa fie responsabili. Așa s-a ajuns ca să obtina magiarii 5% si sa spanzure acum simboluri ale natiunii române, așa a căpătat curaj si evreimea de a comandat aberatia de monument dedicat ”victimelor holocaustului” pe malul Dâmboviței, in față la MIRA.

DACĂ VREȚI SĂ FACEM CEVA , HAIDEȚI SĂ CHEMĂM TOT ROMÂNUL LA VOT! Hai să începem de pe acum implicarea românilor în schimbarea vieții politice. Domnule Cristescu, aveti influentă hai sa facem o intalnire cu toti cei care vor sa schimbe ceva și să stabilim un program de conștientizare a necesității de a vota. Dacă toti românii cu drept de vot vin la urne , indiferent cu cine votează din partidele românești, nu o sa mai fie nevoie sa apelam la UDMR pentru a obtine majoritate in parlament pentru ca UDMR-ul nu va mai intra in parlament si asa nimeni nu va mai ataca articolul 157 (desi mie imi convine ca ungurii sa ceara modificarea articolului 157 din Consitutia României) iar noi ne vom putea pastra liniștiți COTA 152 (titlul unui articol din Revista ZIP aflata acum la rotativa).

Daca vom aplica in continuare politica mioritică , vom sfarsi sfâșiați de oameni ca Barna, Goldenberg, sau Hunor. Latunski strigă adunarea basarabenilor si hai sa ii aducem acasa si pe ei.
Astept d-le Cristescu un semn de viata ca sa organizam o dezbatere pe aceaste teme. Lasati micile dispute dintre partidele romțnești. Nu de orgolii ne pasă acum cand ungurii ne spanzură si ne amenintă in curtea noastră. Aștept: [email protected] .
Adsum! noi suntem prezenți.. voi ce faceți?
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-03-17 11:07:43
         
 
  Privind de pe malul stîng al Nistrului (cu o privire mai mult sau mai puțin critică), Transnistria (cu diminutivele de mai jos) se află în Parlamentul și în Guvernul ei. Pot constata după sterilitatea și apetența discursurilor.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-03-17 10:07:47
         
 
  În Românistria, Găgănia,Transmânia, Romuzia și altele, după cum și necriticii pot constata, da!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-03-17 09:56:45
         
 
  Asemenea anomalii, descrise de către domniile voastre, nu se pot întîmpla nici în Transnistria nici în Găgăuzia. Voi aveți idei, noi avem soluții,(!) cum spune și reclama...  
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-03-17 09:52:14
         
 
  Domnule coleg,

Observațiile sunt, în principiu, corecte și pertinente. Însă generalizare lor la nivelul întregii Românii mi se pare excesivă.

Este adevărat nimeni dintre noi nu este înger. Și nu numai în România. Oriunde pe Planetă. De altfel, am mai spus-o, guvernarea este necesară pentru că oamenii nu sunt îngeri!

Cu toate acestea viziunea domniei voastre este una defetistă, resemnată, nonactivă. Democrația este fragilă chiar și în zone cu tradiție. La noi nu mai vorbesc. De aceea trebuie apărată. De aceea trebuie implicare. De aceea, în condiții date, aparent fără ieșire, trebuie găsite soluții.

Topicul de mai sus își propune o dezbatere pentru identificarea unor astfel de soluții. Care există ori pot fi imaginate. Și apoi trebuie impuse. Iar dacă nu pot fi impuse există varianta boicotării alegerilor.

M-ar interesa să contracarăm orice posibilitate de a fura alegerile în condițiile unui buletin de vot care să asigure secretul votului și imposibilitatea de a fi falsificat. Așa cum am descris mai sus. Dacă nu se înțelege voi reveni.

Formula pe care o propune distinsul consilier prezidențial are, cum parcă am subliniat mai jos, câteva vulnerabilități majore care sunt prezentate, chipurile, ca mari avantaje

1. sistemul permite introducerea de buletine falsificate (câte este nevoie) în urnă.
2. sistemul permite, cum bine ați remarcat, manipularea nformatică a datelor.
3. prin faptul că alegătorul rămâne cu o parte din buletin, parte care are și un cod care, chipurile, îi permite alegătorului să verifice dacă votul său a fost numărat în cadrul procesului electoral, ei bine acest avantaj de fapt este o variantă simplificată a votului suveică. Întrucât alegătorul poate demonstra celui care este interesat să-i cumpere votul, modul cum a votat!

Și, dacă vom fi pasivi, acest tip de vot s-ar putea să fie imlementat în modificările Legii electorale la care se lucrează și care va fi impusă prin metoda, deja încetățenită, a asumării responsabilității Adică se va legifera o mare prestidigitațieși ALEGERILE VOR PUTEA FI FURATE CUM VOR CEI CARE SE AFLĂ LA BUTOANE

DE aceea trebuie spus nu acestui sistem și trebuie imaginat un sistem onest, corect și verificabil în care nimeni să nu mai poată fura

Sistemul propus de către mine poate face aceasta. Însă pentru verificare vă rog să-i găsiți fisuri. Dacă le are. pentru a le înlătura.

În ce mă privește l-am prezentat conducerii unui mare partid, care l-a apreciat și nu mă voi opri aici. Voi prezenta și celorlalte partide și am să încerc să implic și ONG-uri televiziuni, etc.

De aici poate porni RENAȘTEREA ROMÂNIEI, de la eliminarea furtului electoral și de la respectul votului.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-03-17 09:41:51
         
 
  solutiile, oricat ar parea de incredibile, nu sunt decat cateva: educatia in spiritul cinstei, dreptatii si respectului, frica de Dumnezeu, puterea de a nu ravni la ceva nemeritat, restaurarea scalei valorilor, rasturnata cu susul in jos de lungii ani de dictatura comunista si de libertinismul si desantarea ultimilor ani, restaurarea respectului fata de familie, care este, oricat ar parea de bombastic, patria cea mica si asa mai departe. Lucruri grele pentru noi, cei deprinsi din frageda pruncie sa scuipam pe icoane, sa mintim, sa furam, sa inselam, sa spunem las-o ma, ca merge-asa, da-o dracu' de purcea, nu mananca? nu-i mai da! etc. Lucruri simple dar extrem de daunatoare pentru fiinta democratiei, care este sensibila la minciuna si furt, ea fiind o modalitate de guvernare bazata exclusiv pe cinste si corectitudine, pe sentimentul apartenentei la un grup cu interese comune. La noi, interese cu adevarat comune nu au decat hotii, intelesi o vreme cat dureaza furtul. Cam asta. Incolo, scrieti ce vreti, injurati-ma, dar fiti sinceri, mai ales cu dumneavoastra insiva.S-auzim de lucruri delicate.KV  
Postat de catre sters sters la data de 2011-03-17 09:09:57
         
 
  In România se fură masiv voturi și se falsifică orice, în timp ce se mimează voios democrația. Este un fapt pe care nu îl poate nega niciun om de buna credință, care a asistat, asa cum am asistat eu, la scurgerea peste biata noastră țară, a câtorva scrutine importante, sub comunism ca și sub această tristă democrație de carton gălbejit. Numai cei interesați pot susține altceva, dar li se vede adevărul pe sub...toate cele, nu mai insist. Am să vă povestesc ce am auzit, cu urechile mele, pe strada, a doua zi dupa alegeri, am mai facut asta si altadata dar se vede ca nu ati inteles ce voiam sa spun. Doi indivizi discutau in spatele meu. Ce faci? pe dracu, sunt obosit! de ce? am alergat aseara cu banu pe la astia din blocuri sa iasa la vot! Aceasta discutie poate fi intoarsa pe oricare fatza vor admiratorii chiorului, concluzia cinstita nu poate fi decat una singura, aceea ca interesul de a da bani unora nu putea fi decat al celui disperat ce din urne nu iesea ce trebuie. Las la o parte faptul cert ca mijloace de a sustine un efort masiv in acest sens nu putea avea decat puterea. Asadar, nu va mai chinuiti sa demonstrati evidentza. Celor tentati sa considere numaratoarea electronica drept solutie infailibila le spun sa se potoleasca: nimic mai usor de manarit decat un depozit de date electronice! Ce Dumnezeu, suntem copii? Adevarul nostru l-a exprimat, odata demult, cand a venit in romanica, Madame Catherine Lalumiere, unguroaica get-beget, traitoare in Franta, fosta presedinta a consiliului Europei, parca. in discursul final de dupa vizita ea a scapat pe gura ce gandea despre noi, o chestie care ar putea parea magulitoare pentru prosti, dar nu este: vous etes un peuple tres inteligeant et, pour cela, difficile a gouverner. Nu pretind ca am reprodus exact, dar cam asta e: vom gasi totdeauna noi si noi mijloace de a minti, de a fura, de a insela, de a macula. La asta suntem maestri. Pacat! si cat iubesc aceasta tara! cat ma doare neputinta ei de a se curatza definitiv de raia minciunii! Doamne, ajuta-ne!  
Postat de catre sters sters la data de 2011-03-17 08:54:00
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Da, aveti dreptate, am scris confuz.

Reluam: alegatorul se duce cu actul lui de identitate si cineva la circumscriptioe circumscriptiei ii da un buletin de vot si il taie de pe lista notand ca i-a dat buletin de vot. Au ei o numerotare cu creionul din care stiu ca au dat buletin alegatorului, fara a identifica buletinul cu alegatorul. Secretul e pastrat.

Buletinele de vot sunt in numar egal cu al alegatorilor de pe lista de votare. Alegatorul, cu buletinul de vot in mana, se duce in cabina, voteaza si iese cu foaia pe dos, care e trecuta printr-un scanner sau numarator electronic si apoi buletinul este impaturit si pus in urna tot de alegator. In felul acesta se elimina fraudele sau erorile la numaratoarea de voturi.

In peroiada de 30 de zile de campanie electorala, diverse agentii intreaba un segment de populatie cu cine va vota ca sa faca predictii procentuale carora li se calculeaza si eroarea si aceste predictii se dau saptamanal la TV.

Daca numarul de buletine de vot care se trimit la circumscriptie e fix, nu vad de unde cineva ar putea fura buletine ca sa le vanda altora.

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2011-03-14 03:01:38
         
 
  Despre colaboratorii cu securitatea si despre colabaratorii colaboratorilor cu securitatea nu mai vorbesc. Fiecare voteaza cu cei pe care ii simt mai aproape de firea si apucaturile deprinse in famile. Suntem o tara libera si asa trebuie sa ramanem.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-03-14 00:07:20
         
 
  Bine, pana la proba contrarie este suspect de comunism. Tovarasul Ponta, si el? ...dar sindicalistii vamilor?  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-03-14 00:01:38
         
 
  Ma intreb daca tovarasul Iliescu mai trebuie sa fie dovedit de justitie ca a fost comunist :)
Trebuie?
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-03-13 23:59:51
         
 
  Domnule Cristescu, oricat de absurd vi s-ar parea, sunt de acord cu dumneavoastra. Daca nu ma considerati eligibil, probabil ca topicul nu este corect ales. Imi permiteti, macar de aceasta data, sa fiu de acord cu dumneavoastra? Va rog.
La urma urmei, completarile mele nu se refera decat la comunisti si la turnatori. Restul textului este perfect argumentat.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-03-13 23:21:26
         
 
  Domnule coleg,

Este ultima șansă pe care v-o acord înainte de a vă declara neeligibil într-o conversație referitoare la topicul de mai sus.

Puteți să vă exprimați pe fond, față de topicul de mai sus? Dacă nu, apreciez bunăvoința domniei voastre. Însă limitarea cognitivă de care dați dovadă vă face neeligibil într-o discuție cu mine. Succes.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-03-13 23:08:58
         
 
  Desigur,iar aveti dreptate. Comunstii si turnatorii la securitate nu pot fi considerati decat cei dovediti in justitie. Ceilati nu sunt altceva decat suspecti.
Dupa cum vedeti, sunt intr-un total acord cu dumneavoastra.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-03-13 22:59:57
         
 
  Greșiți total. Cine stabilește comuniștii și turnătorii la securitate? Alți comuniștii și turnătorii la securitate?

Domnule coleg, nu disprețuiți electoratul. El știe, compară și înțelege.

Problema noasrtă este să respectăm acest VOT. Și să avem un scrutin mai presus de orice suspiciune. Vă este inconfortabilă o asemenea exigență?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-03-13 22:53:13
         
 
  Chiar daca vi se pare nefiresc, sunt de acord cu dumneavoastra. Imi ingaduiti?  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-03-13 22:51:43
         
 
  Domnule Cristescu, iar sunt de acord cu dumneavoastra. Basescu nu mai merita votat.
Insist, totusi, ca romanii sa nu mai voteze comunisti si turnatori la securitate.
Considerati ca gresesc?
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-03-13 22:48:42
         
 
  Dacă aș adopta tehnica domniei voastre v-aș face KO din câteva fraze. Domnule coleg, președintele României a fost comunist și prin faptul de a fi fost reprezentantul României la Anvers poate chiar mai mult decât atât. Va fi fiind domnia sa un comunist bun? Ori rău? Este neinteresant.

Insist, problema este de a respecta votul electoratului.AZI! Nu mai deturnați. Nu mai fiți arborescent. Nu mai paraztați. Ce soluție propuneți dumneavoastră pentru a nu se mai FURA VOTURILE? Ori în cadrul scrutinelor electorale din România nu se fură voturle? În situația în care nu vreți ori nu puteți să tratați subiectul, permiteți-mi să ignor intervențiile off topic ale domniei voastre.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-03-13 22:44:40
         
 
  Cu ale cuvinte, dumneavostra va pozitionati de partea comunistilor si securistilor buni?
Insist sa fiu de acord cu dumneavostra, dar numai cu privire la elementele de securizare a votului.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-03-13 22:33:34
         
 
  Sincer, mă așteptam să fiți logic și coerent. În condițiile postării de mai jos, actualul președinte, primul ministru, PUNRE-ul și mulți alții ar trebui lustrați! Nu acesta este scopul meu. Nu sunt comuniști buni și comuniști răi, securiști buni și securiști răi. Această zonă este o fundătură. Insist situați-vă democratic și detașat în zona strict tehnicxă. Propuneți o soluție care să nu mai permită FURTUL VOTURILOR. Democrația se bazează pe vot. Ați înțeles ori nu?  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-03-13 22:29:40
         
 
  Domnule Cristescu,
Propunerea dumeavostra este absolut rezonabila. Important este sa nu votam comunisti si nici turnatori la securitate. Sau colaboratori ai colaboratorilor cu securitatea. Asta spun si nimic mai mult.
Daca considerati ca gresesc, va rog sa ma combateti argumentat.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-03-13 22:21:54
         
 
  Distinse Andrei Florian,

Nu pot uita că m-ați amenințat, voalat, este adevărat. Însă eu nu contez în miza acestui topic. Am marea rugăminte să nu deturnați sensul acestui topic. Sunteți pentru alegeri corecte? Sunteți îpotriva furtului electoral? Militați pentru acesta. Propuneți o soluție. Argumentați propunerea consilierului prezidențial. Combateți propunerea mea. Veniți cu o propunere validă. Nu uitați: scopul și misiunea acestui topic sunt acelea de a găsi soluții irefutabile DE A NU SE MAI FURA VOTURILE ÎN CADRUL SCRUTINULUI ELECTORAL

Îmi calc pe inimă și intru în discuție cu domnia voastră. Miza este prea mare. Normal nu ar trebui să o fac pentru că nu v-ați prezentat scuze pentru incalificabilul gest pe care l-ați făcut. Însă repet: depășesc stadiul personal. Miza acestui topic o reprezintă O SOLUȚIE CARE SĂ ASIGURE UN SCRUTIN CORECT, NECIURUIT. Pentru aceasta sunt dispus să fac un armistițiu cu domnia voastră!

Sper să fi fost suficient de explicit și de clar.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-03-13 22:15:52
         
 
  Distinsă colegă, poate detaliați. Buletinul de vot are un cod sau număr de înregistrare unic? Și se înmânează acest buletin alegătorului cunoscându-se acest cod? Atunci, practic, nu se asigură secretul votului. Pentru că numărul unic poate fi notat în paralel cu numele ori datele de identificare ale alegătorului. Apoi se poate identifica modul cum a votat acel alegător. Ceva este în neregulă. Poate nu am înțeles eu bine.

Ceva de acest gen propun și eu. Adică să nu mai poată fi puse oricâte buletine de vot în urnă și, mai ales, să nu se mai fure voturi. Pentru că, din păcate România nu este Canada. România este un fel de Șmenlandia.

Aș dor să știu dacă alegătorii canadieni își exprimă intenția de a vota înainte de data scrutinului. (Evident sunt interesat cum se întâmplă și în alte țări)

Peizez că acest topic nu l-am inițiat așa ca să fie. Sunt extrem de interesat de cât mai multe aspecte legate de votul prin zone democratice. Iar eu mă voi implica la modul concret în a susține un mod de a vota care să nu mai permită falsificarea voturilor, furtul alegerilor și manipularea alegătorilor. M-am implicat la modul propriu. Marți voi avea o întâlnire cu secretarul general al unui partid și apoi voi încerca să prezint problema și altor partide. Inclusiv PLL-ului. Sunt curios să văd care partide vor opta pentu alegeri corecte.

Acum, în România, voința electoratului nu contează. SE FURĂ VOTURILE. TOATE PARTIDELE AU SPUS ACEASTA: NU SE MAI POATE TOLERA.

Așadar, îi rog pe membrii Europeea care trăiesc prin alte spații geografice și democaratice să prezinte modul cum se desfășoară scrutinul acolo.

Vă mulțumesc anticipat.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-03-13 22:04:10
         
 
  Chiar asa, stiti ce poate fi mai rusinos decat sa fi fost colaborator al securitatii? ...adica sa iti torni rudele de sange la securitate.
Raspunsul corect este:
Mai rusinos decat sa iti torni rudele la securitate, adica sa fii colabor al securitatii, este se fii colaborator al colaboratorilor la securitate :)
Amintesc pe aceasta cale ca Antonescului nu ii este rusine :)
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-03-13 22:01:29
         
 
  Nu conteaza cu cine votati, important este sa o facem. In cabina de vot nu ne poate manipula nimeni, putem alege orice altceva decat pe comunisti si securisti.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-03-13 21:56:09
         
 
  Ma scuzati, am o nedumerire. Nu intzeleg cum pot fi buletinele de vot manipulate.

In Canada fiecare alegator primeste, la venirea la vot, un buletin care are un cod unic, pe care persoana din comitetul de votare i-l da si il inregistreaza pe alegator cu actul lui de identitate si numarul de buletin de vot pe un act separat.

Alegatorul merge in cabina, inegreste cu creionul o bulina (sau pune un X intr-un patratzel) in dreptul numelui candidatului dorit si apoi iese din cabina cu foaia lui de vot tinuta cu fatza in jos pentru a fi respectat secretul, care e trecuta printr-o masina electronica ce inregistreaza votul.

Apoi, alegatorul impatureste acea foaie deja scanata si o pune in urna. Nici alegatorul nici buletinul de vot nu se pot "duplica".



 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2011-03-13 15:12:32
         
 
  Mie îmi spui să ne întoarcem la carul cu boi?

Eu sunt realist. Ai idee cam câți dintre alegătorii români sunt analfabeți informațional? Și atunci? Ideal așa ar fi. Iar democrația reprezentativă ar putea deveni participativă. Mă și te întreb: când va fi posibil? Pentru că acum vorbim de un milion de analfabeți la propriu, adică din aceia care nu știu să scrie și să citească!

Așadar, în aceste condiții, distinse coleg, trebuie să imaginăm soluții funcționale ca să nu se mai fure votul. Ori vei spune că dacă sunt analfabeți nu mai au drept de vot?

Asupra soluțiilor concrete te-aș ruga să te exprimi. De exemplu asupra soluției propuse de către distinsul consilier prezidențial. Poate nu am înțeles-o eu. Ori asupra soluției propuse de mine. Și care presupune din beloșug informatizare. Atât că trebuie să nu mai permită falsificarea buletinului de vot să asigure secretul votului și să nu mai permită furtul alegerilor.

Eu propun ca în fiecare secție de vot să existe web-cam-uri, scanere pentru scanarea buletinelor de vot, rețea informatică sigură și funcțională, accesul presei în secțiile de votare la deschiderea urnelor și număratul voturilor, publicarea pe net a tuturor proceselor verbale, etc. Sunt pentru preluarea cât mai multor sarcini de către sisteme informatice. Însă în condițiile în care mulți alegători nu știu să utilizeze calculatorul, ar fi un abuz să-i obligăm să votze electronic. Și aceasta nu pentru că eu aș dori întoarcere la carul cu boi. Ci pur și simplu din respect față de alegători și față de votul fiecăruia.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-03-13 11:42:32
         
 
  Emanuel, așa o fi, poate că e mai eco să dăm dracului foc la Intelu' ăla diavolesc și să ne întoarcem la carul cu boi, îmi alunecase un picior în utopeea, scuze.

Marianne Toneta.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-03-13 10:39:05
         
 
  operatorul  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-03-12 22:42:55
         
 
  Computerul nu minte de la sine. Dar oeratorul îl poate face să mintă cât cu gândul nu poți gândi!

Sigur, ai șansa de a intra în galeria marilor personaje de tip Marie Antoinette, regina Frantei care a ramas în memoria colectivă prin fraza "Sa manance cozonac, daca nu au pâine" ori mai nou “vizitați România cu elicopterul”

Într-o țară cu partide și guvern oneste și comportamente democratice, am dat cândva exemplul, parcă, al lui Temistocle care, rugat de un alegător care nu știa să scrie, și-a scris propriul nume pe cochilia de scoic㠖 ostragon- cu care se vota exilarea sa, nu ar fi nevoie decât de buletine de vot simple. Și atât. Ori nu este cazul în situația de față. Așadar, utopia propunerii denotă cred un simplu exercițiu de ingenuitate.

Pentru pragmatici, eu cred că trebuie făcut ceva dacă nu vrem ca România să se prăbușească iremediabil. Am propus o soluție practică și concretă de a elimina furtul electoral de la ficare partid! Aceasta poate contracara propunerea consilierului prezidențial care nu este altceva decât un număr de prestidigitație și o premisă pentru un furt electoral de proporție!

Însă democrația presupune civism, nu nepăsare, apatie, lene, etc. Din păcate, fără coeziune, tupeiștii vor da tonul. Și un personaj autist economic poate fi impus ca erou!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-03-12 22:38:10
         
 
  singura entitate care nu minte e una nonumană, computerul.

soluția e card de identitate cu cip, cabină de vot securizată cu cititor de card, cetățeanul intră, i se citește cardul, pe display-ul touchscreen apar cele 2 sau 3 sau N nume de partide sau candidați, omul apasă cu degetul propriu și personal unde are chef și GATA.

mai departe face computerul toată treaba, inclusiv numărătoarea.

iar babele, invalizii, expații, bolnavii, etc, pot vota, cu semnătură electronică, online.

pentru asta nu trebuie cine știe ce bani, rețeaua, terminalele, în linii mari, există, iar softul nu costă enorm. ceea ce face proiectul irealizabil e lipsa de voință politică.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-03-12 16:35:15
         
 
  Stimați colegi,

Nu pot să cred că toate partidele au mințit când s-au acuzat, reciproc, de furt electoral. Toate au avut dreptate. S-a furat. Mult. Și s-a deturnat și se deturnează voința electoratului. Rostul acestui topic este să găsim soluții să nu se mai fure. Atât în cadrul scrutinului propriu zis cât și în perioada de campanie electorală.

Naivităților de tipul "nu s-a furat" le voi da câteva exemple și voi pune punct acestei colateralități. Așadar când buletinul nu este securizat, adică poate fi tipărit oriunde, se pot face milioane de buletine și ștampile în afara cadrului legal. "Alegătorul manipulabil" primește un "buletin votat". Intră în secția de votare, primește buletinul oficial, intră în cabină, îl introduce în buzunar, îl scoate pe cel "gata votat" iese din cabină și îl introduce în urnă. Merge la cumpărătorul de voturi predă buletinul oficial nevotat și primește o sumă convenită în prealabil.

Acolo unde se reușește constituirea de "comisii cu membri șantajabili" ori "de vânzare", se înlocuiește urna cu totul.

Un alt exemplu: înlocuirea procesele verbale.

Nu mai vorbesc de voturile de afară!

Etc.

Vă rog să mai dați exemple, dacă știți, eu m-am documentat, și de alte modalități de furt electoral.

Pentru a contracara astfel de tehnici trebuie realizat un buletin de vot nefalsificabil și care să asigure secretul alegătorului și o procedură care să nu permită fraudarea. În topicul de mai sus am făcut o astfel de propunere. Dacă nu se înțelege o pot detalia. Dacă se înțelege, criticaț-o, găsiți-ii punctele vulnerabile. Cum am făcut eu cu soluția distinsului consilier prezidențial. Care reprezintă premisa fraudării complete a alegerilor.

Vă aștept.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-03-11 23:25:22
         
 
  Ion Gabriel Pusca, apreciez interventia dumneavoastra, stiu ca votarea a fost corecta si nu s-a furat la urne, dar consider ca, in lipsa acestor elemente de siguranta, USL va avea foarte mult de comentat pe tema furtului. Apreciez ca votul meu valoreaza suficient de mult incat sa fie securizat.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-03-11 20:28:32
         
 
  Domnilor îmi permit să intervin deoarece nu am reușit să înțeleg un lucru și nu sunt lămurit dacă dvs dezbateți o problemă pe care o știți în amănunt sau doar tratați această problema ca pe politică și fotbal (ma refer la procedura de vot și de contabilizare a voturilor.).
Propuneți cele mai sofisticate materiale și idei pentru securizarea votului, fără a vă gândi că de fapt sistemul de votare este deja verificabil pe loc.
1. la orice sectie de votare există câte un reprezentant al partidelor care au efective disponibile. cu alte cuvinte cel putin 10 persoane fac parte din comisia unei secții de votare.
2. există liste pe care sunt trecute toate pesoanele V care votează la sectia respectivă. pe ea semneaza un numar V1= LL+LS (lista locala, lista speciali) de persoane care au votat la sectia respectivă pe parcursul a 12-16 ore.
3. acest numar V1 trebuie sa se regaseasca in urna dupa formula: un numar Vv de buletine valabile si un nr Va de buletine anulate.
3 Stimati domni, in momentul in care s-a inchis votarea s-a inchis si lista de votare.
Din acest moment se trece la numaratoarea pe hartie, fara a se desface urna care este pazita de politie. dupa ce s-au facut calculele, pe hartie. se trece la numararea voturilor. toate cifrele trebuie sa se ”pupe”.
Nu se pupa, toata lumea sta pe loc se sesizeaza politia, cateva ore de interogatoriu si studiere a concordantelor / neconcordantelor din declaratiilor tuturor celor de la sectia de votare si se află imediat toate problemele. Simplu.
Am un prieten care din `90 incoace merge ca reprezentant al unui partid la sectiile de votare. In ultimii 15 ani a fost de fiecare data sef al sectiei de votare. A respectat acest protocol –dupa ce l-a citit dimineata inainte de primul vot , tuturor celor din sectia de votare si a clarificat cu ei eventualele probleme- si nu a avut niciodata, nici o problema. Intotdeauna dupa ce a facut intai calculele pe hartie si dupa aceea a deschis urna.
Oameni buni, furtul de voturi la sectia de votare nu se face daca fiecare membru al comisiei este constientizat ca intra la puscarie daca misca ceva. Iar daca se fura in alta parte, este cu atat mai usor de depistat.
S-ar putea da intr-adevar o lege care sa prevada pentru cei care falsifică voturi o pedeapsa de 20 de ani, de inchisoare –fara eliberare pentru buna purtare- la fel si pentru cei care falsifica datele pe traseu, la comunicare sau la introducerea in calculator.
Parerea mea este că furtul de buletine de vot este o vânătoarea de vrăjitoare a inceputului de secol. Aaaa, furtul de votanți , asta este altceva și cere o altă discuție.
Ceva tot s-ar putea face: o baza de date cu CNP ul tuturor celor cu drept de vot si odată ce ai votat, sa nu se mai poata utiliza a doua oara acel CNP si daca totusi se foloseste sa se afle unde,ora și cine l-a introdus .
Pentru Cârcotași: daca tot vine omul la vot , ia-i si un formular cu specimen de semnatura, asa ca, daca, eu NU am votat dar ma regasesc pe listele celor care au votat, pot cere expertiza semnaturii!
Eu zic sa stam linistiti, sa ne clarificam fiecare cu cine și de ce votăm , dar mai ales sa mergem la vot!! Să nu mai ascultăm campanii făcute cu nerusinare pe posturile FM : Băi, Sara și Vintilă nu merg la vot, nu mergeți nici voi! Hai sa ii pedepsim! O praștie cine nu vine la vot ne pedepsește pe toți inclusiv pe el. Domnilor, abia aici se poate vorbi despre vânzare de voturi!!! Sugestionând nehotărâții să nu meargă la vot, câștigă cel care se mobilizează mai bine și cel care ”cumpără votantul” cu o vodca, cu un kil de făină, cu un spectacol, 10 lei etc.
Sper să nu luați această intervenție drept o ofensă. Mulțumesc pentru răbdare.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-03-11 19:31:21
         
 
  Domnule Cristescu, trebuie sa aveti incredere in actuala guvernare. Este cinstita, iar de aceasta calitate ne putem convinge lejer numai daca trecem in revista campania de curatenie din vami sau faptul ca justitia incepe sa masoare cu balanta calibrata corect, vei cazul turnatorilor la securitate.
La urma urmei, nu prea avem de ales. Executivul organizeaza si supravegheaza alegerile. Oricat de mult i-am banui, nu cred ca pot fura intr-atat incat sa urce de la cele 10 procente si sa depaseasca cele 90 de procente de incredere acordate lui Voiculescu, membrul fondator al USL.

 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-03-11 18:18:10
         
 
  Am ascultat propunerea facută de către domnul consilier prezidențial. (Se aude și se înțelege destul de greu. O voi reasculta) La prima analiză, în opinia mea, nu asigură nici nefalsificarea votului nici corectitudinea alegerilor. Este pur și simplu un efect de prestidigitație în care atenția este deturnată către o mașină de numărat a cărui cheie o deține cineva. Și va "ciurui" voința electoratului rezultatele fiind controlate dirijat. Va fi o fraudă mai mare decât cea de la alegerile precedente.

Cum pot constata că au votat doar cei îndreptățiți să voteze?

cum se poate decela un buletin fals de unul adevărat?

Cum poate constata că nu au fost introduse în urne buletine votate de către altcineva sau cum pot constata că nu au fost înlocuite urnele?

În situația noastră actuală, ]n care partidele au furat pe rupte și în care suspiciunea este totală, o soluție care să asigure imposibilitatea falsificării votului în tot procesul electoral și totodată să asigure secretul votului este soluția prezentată în topic. Adică buletin de vot imprimat pe hârtie filigran securizată, (ca la bancnonte) atribuirea unui număr unic cu regim special fiecărui buletin de vot și chiar o hologramă pe fiecare buletin de vot și posibilitatea acoperirii acestor elemente prin îndoirea și lipirea colțului buletinului de vot, colț care pe spate este complet negru. După vot colțul se dezlipește și se înregistrează numărul în sisteme informatice paralele orice dublură a acestui număr demonstrând apariția unui buletin fals.

Insist să ne concentrăm atenția asupra siguranței ori vulnerabilității sistemului de vot și mai puțin, ori deloc, asupra altor aspecte colaterale.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-03-11 17:56:06
         
 
  A, o mica lectie de gramatica, gratis, domnule ziarist: "sa-i toleram crestineste" sau "sa-i toleram in mod crestinesc". Asa cum ai scris e aiurea, crede-ma! Vezi cat sunt de nesuferit? De ce sa mai stai de vorba cu unul ca mine? Reprofileaza-te.  
Postat de catre sters sters la data de 2011-03-11 16:13:56
         
 
  ai spus bine "am gresit"! cum reusesti? Idolul matale n-o spune nicicand! e semn ca incepi, incet-incet sa te vindeci. nu e putin lucru!
in alta ordine de idei, foaie verde lemn cainesc, te-as iubi, da' nu-ndraznesc... ar trebui, odata cu matale sa ii iubesc si pe ceilalti pedelei, in frunte cu scaunul caruia i te inchini. Nu pot, crede-ma si pe mine, imi vine sa vars numai cand ii vad ochiul ala mai inchis si pe celalalt, si mai inchis. Incolo, fiinta a Domnului vei fi fiind, nu zic, dar si diavolii au fost initial tot ai Lui, stii povestea. Asa ca, asta e! Nu ma fortza sa te suport asa cum esti, schimba-te intr-un om normal si promit sa te suport pana cand voi muri. Nu mai e mult pana atunci, asa ca ar trebui sa te grabesti sau sa renunti.
 
Postat de catre sters sters la data de 2011-03-11 16:05:28
         
 
  ma iertati, am gresit, iar greseala si iertarea sunt omenesti:
"intru mantuirea sufletului"
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-03-11 15:54:10
         
 
  Domnule Kosta, comunitatea si regulamentul acestui site permit oricarui autor sa isi publice textele. Talentat sau nu, inspirat sau nu, cu conditia sa se exprime decent. Domnul Cristescu a dovedit din plin ca nu are un caracter resentimentar si am observat ca nici domnia sa nu tolereaza apucaturile specifice securistilor si comunistilor. Sunt, insa, dintre noi, printre noi, mosteniti de pe vremea regimului criminal comunist si trebuie sa ii toleram in mod crestineste, pentru ca, in ciuda aparentelor, si ei sunt fiintele Domnului.
Domnule Kosta, iubiti-va aproapele!
Iubiti-ma, domnule Kosta, intr-u mantuirea sufletului si iertarea pacatelor. Cele cu voie si cele fara de voie.
Dumnezeu sa va dea sanatate!
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-03-11 15:50:36
         
 
  Domnule Cristescu,
Va sunt alaturi in tot ceea ce ati scris, sunt de aceeasi parere ca acest guvern (pus cu fortza de vointza totalitara a unui presedinte care nu accepta ca altcineva ar putea avea, eventual, dreptate alta decat a sa) e o catastrofa rezultata in urma unui sir de incalcari grosolane a legii. Si a bunului simtz. Din pacate, preopinentul dvs AF e anesteziat. Vrajit. Drogat. Nu poate sustine decat adevarul sau, care e adevarul lui TB, unicul adevar care se pare ca ar putea conta pentru unii. Restul sunt fie comunisti, fie securisti, fie dusmani ai poporului. Uitand ca de fapt un reprezentant al Romaniei in strainatate pe vremea mult prea tarziu impuscatului NU PUTEA FI DECAT SECURIST. ALTII NU PUTEAU FI ADMISI, ERA O REGULA. Dar, iata ca va permiteti un dialog cu AF, in timp ce mie mi-ati refuzat constant dreptul la o opinie diferita de a dvs privitor la asemenea "trancalai" care nu au ce cauta pe aici, neavand opere literare care sa le sustina pretentiile stupide. Cu simpatie, KV
 
Postat de catre sters sters la data de 2011-03-11 14:36:54
         
 
  Din pacate la 15 am curs și trebuie să plec. Voi asculta intervenția distinsului consilier prezidențial pe această temă să văd despre ce este vorba. Presupun că această intervenție vizează doar calitatea de cetățean a distinsului consilier pentru că în fișa postului domniei sale nu există o astfel de prerogativă.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-03-11 14:26:37
         
 
  Articolul nu și-a propus să trateze exhaustiv problemele legate de legea electorală. Ci să inițieze o dezbatere care să vizeze măsurile privind contracarare furtului voințeielectoratului .

Sigur, am ajuns în situația în care putem spune "teme-te de portocalii chiar și când au intenții bune!" Dacă Boc va face o astfel de lege pe care o va impune "democratic" prin asumarea răspunderii, am serioase dubii cu privire la onestitatea unei asemenea legi. Pentru că există precedentul unor altor legi. Un guvern cu un nivel de credibilitate de 10% nu mai are calitatea morală să propună o astfel de lege fără consultarea largă a electoratului și fără dezbateri parlamentare. În cazul în care o va face nu mai rămâne decât soluția boicotării alegerilor și a presiunii publice prin ieșirea în stradă pe durată nedeterminată.

Pe mine mă deranjează oricare partid care fură voturie. Care a fi modalitatea de a realiza buletine de vot care să nu mai fie falsificate?

Cum ar trebui să se voteze ca să nu mai existe voturi, câte sunt necesare, pentru a "ciurui" voința electoratului?

Credeți că ar fi bună ideea ca toți aceia care voteză să se prezinte la secțiile electorale cu maximum o săptămână înainte și să se înscrie pe listele electorale? Dacă nu se înscriu nu pot vota.

Poate fi admis votul prin corespondență ca vot corect la nivelul de organizare actual? Ce ar trebui făcut ca acesta, dacă va fi acceptat, să nu poată fi pus sub semnul suspiciunii?

Care sunt vulnerabilitățile sistemului actual și cum pot fi ele eliminate?

Și multe, multe altele.

Vă aștept pe aceia care aveți capacitatea și intersul civic să contribuiți la dezbaterea acestor probleme expuse exemplificativ de către mine.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-03-11 14:20:16
         
 
  Va rog sa ma scuzati ca am uitat sa pun si ultima parte:



O zi si mai buna!
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-03-11 14:06:28
         
 
  Iata ca vin in sprijinul articolului domnului Cristescu si cu o inregistrare video postata pe youtube:



O zi buna!
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-03-11 14:01:57
         
 
  Articolul este foarte bun, dar incomplet. Adica se regasesc in el doar o parte din masurile de modificare a sistemului de vot pe care coalitia de guvernare si premierul le vor propune spre adoptare. Va fi o lege electorala ampla, care va contine tot cadrul juridic al urmatoarelor alegeri.
De mentionat ca softul de centralizare a voturilor trebuie modificat, dar in niciun caz de firma Asesoft.
Cu toate acestea, eu il consider un articol bun. Pentru informatii complete pe aceasta tema, cautati inregistrarile discursului tinut de consilierul prezidential Catalin Avramescu la ISP.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-03-11 13:42:51
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE