FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
DEZBATERE
Text postat de Emanuel Cristescu
Invit membrii site-ului la o dezbatere privind completarea regulamentului site-ului cu următoarele amendamente.

Această dezbatere va fi valabilă până în data de 20 februarie urmând ca propunerile raționale și care ar contribui la mai buna funcționare a site-ului să fie selectate și să completeze prezentele amendamente.


Amendamente

1. Sunt interzise în cadrul site-ului:
1.1. atacul la persoană și referirile la viața personală a membrilor site-ului ținând de familia și profesiunea acestora.
1.2. adresarea ireverențioasă, către alți membri, cu formule de tipul băi, nea, bre și altele de acest tip.
1.3. utilizarea cuvintelor și expresiilor pe care bunul simț le consideră vulgare.
1.4. publicarea de texte sau comentarii vulgare prin conținutul lor.
2. Membrii site-ului, lezați de către alți membri, nu-și vor face dreptate singuri ci vor semnala lezarea suferită, redacției care va analiza sesizarea și și va decide sancționarea vinovatului prin aplicarea următoarelor sancțiuni:
2.1. Avertisment
2.2. Reducerea nivelului la 10 pentru o perioadă de o lună
2.3. Reducerea nivelului pentru o perioadă de trei luni.
2.4. Reducerea nivelului pentru o perioadă de șase luni
2.5. Reducerea nivelului pentru o perioadă de un an.
3. Escaladarea eventualelor conflicte în sensul că userul lezat răspunde, lezând la rândul său, atrage aceleași sancțiuni.

4. Redacția și editorii pot fi sesizați ori se pot sesiza din oficiu. Nesesizarea din oficiu nu înseamnă în nici un fel acordul redacției sau editorilor pentru vreun fel de lezare.

5. Pentru abataeri repetate de la regulament ca și pentru defăimarea site-ului membrii vinovați pot fi excluși de pe site.

6. Persoanele nemulțumite se pot adresa Comisiei de etică. Aceasta urmează a fi înființată în termen de două luni de la data intrării în vigoare a prezentelor amendamente.

7. Membrii site-ului au obligația de a sesiza încălcările regulamentului.

8. Membrii site-ului vor promova în mediile în care evoluează site-ul Europeea.

9. Anual, regulamentul de funcționare va fi analizat și după caz revizuit, completat sau adaptat.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Adrian, centralizezi, nu centralizezi, vremea, ca să zic așa, trece.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-02-19 20:57:23
         
 
  Doamna Iulia
Sa luam inca odata catrenul meu care nu a vrut altceva decat sa contracareze predica negativa a parintelui Sorin Olariu. In el mentionez taurii care simbolizeaza puterea fizica, de asemenea mrntionez armasarii care simbolizeaza iarasi ceva foarte pozitiv, ca sa nu mai vorbesc ca daca mie mi-ar zice cineva ca sunt un magar talentat as fi mult mai flatat decat daca mi-ar spune ca sunt un leu( sunt nascut in zodia leului) care nu are o picatura de talent. Termenul Mioare fiind scis cu litera mare (singurul cuvant scris cu litera mare)
depune marturie in favoarea explicatiei mele si nu a supozitiei dumneavoastra ca eu m-as fi gandit la mioarele care sunt trase in fiecare zi de tate de pofta noastra de a manca branza telemea.
Se poate doamna Iulia ca dupa tot efortul depus de mine pentru a dovedi ca in catrenul meu nu este unul jignitor ci ultra-flatant , dumneavoastra sa lasati in continuare capra sa faca ce-i spune presedintele Traian Basescu si asta numai ca oaia mea sa pata rusinea?!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-19 20:54:19
         
 
  Centralizez, centralizez (doi, zero, doi, zero), cum spuneam, centralizez... îndată ce primesc "actele" de la d-ul Corbu. Domnule Corbu... ?  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2011-02-19 20:09:05
         
 
  Nu.
Nu glumesc. Sau poate glumesc 1% ca si dnu Cioaca in catrenul lui vesel si trist si realist.
Dar pot mult mai bine sa tac.
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2011-02-19 19:32:50
         
 
  În dimineața asta am aflat că doi seropozitivi, pe care-i cunosc - soț și soție - au fost condamnați la moarte!
Tratamentul necesar stopării virusului costă 35 milioane pentru fiecare. Deci 70 milioane lei. Amîndoi nu au nici o sursă de existență. Au doi copii. Și-au vîndut inelele de căsătorie pentru a cumpăra lemne. Părinții lor trăiesc tragedia sfîșietoare a morții copiilor lor.
Am mai aflat că la Victor Babeș se moare pe capete, din lipsa medicamentelor necesare, statul lui Băsescu suprimând complet banii necesari procurării lor.
Spitalele se transformă în aziluri, adică etapa intermediară între viață și cimitir.
Și asta, în timp ce portocalii lu Băsescu construiesc gondole și parcuri comunale de miliarde!
Nu există decît o singură explicație:
STATUL LUI BĂSESCU ȘI-A PROPUS EXTERMINAREA CELOR CARE SUNT VICTIMELE FATALITĂȚII DE A FI!
HITLERISM CURAT!

În aceste condiții, stimați consumatori de, vai! literatură pură, mai puteți înghiți vreun dumicat fără să vi se oprească-n glotă?
Măi poeții lu pește, mai puteți să concubinați cu fantasmele voastre egolatre cînd, lîngă voi, sunt uciși, cu sînge rece, programatic, oameni?

Voi discutați de "comisii de etică"?!!...
Da' etica voastră personală pe unde o țineți?
Cocoloșită călduț în stomahurile voastre protectoare?

Ce mizerie omenească!
Și, unii dintre voi, cum mai faceți pe credincioșii și creștinii!!
Mi-e silă!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-19 12:36:07
         
 
  Doamna Iulia,
Cred ca ati observat ca am scris Mioare cu M mare tocmai spre a da de inteles ca este vorba de pluralul pronumelui Mioara, care este des folosit pentru fetele cu numele de botez Maria. Nu stiu cate Mioare avem in momentul de fata pe site, dar daca nu avem acum nu inseamna ca nu am avut in trecut sau nu vom avea in viitor. Numele de Mioara a fost folosit, probabil, cel mai frecvent in familia mea de olteni care este destul de extinsa. Deci nici prin minte nu mi-a trecut sa ma gandesc la sotiile berbecilor fiinca asa cum spun in partea a doua a versului, noi neavand pe acest site berbeci, ar fi insemnat sa ma contrazic logic. Nimeni pana acum nu a reusit sa marite pe cineva cu un altcineva care nu exixsta.
In concluzie: sunt nevinovat ca un pruc.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-19 02:14:57
         
 
  Iulia, propunerea ta este o gluma, nu-i asa?
Uite, ca sa nu te superi, eu te propun si pe tine. Nu de alta, dar lui nea Mitica, sa imi scuzati domnule Dumitru Cioaca adresarea ireverentioasa, ii place mult si se simte in largul sau printre atatea doamne care nu au depasit masura. bunului simt.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-02-19 00:34:46
         
 
  deh.
unu.
imi dau seama ca au fond dnu Corbu nu-i chiar atat de negru la pene cum pare uneori...
la episodul cu distrugerea textelor evropeice de-a ramas doar scheletul sitului, Dan Carlea nu a fost exclus. am vazut pe alte situri excluderi pt motive mult mai putin evidente, sau chiar extrem de subiective.
deci, pt ca Em Cristescu stie sa ierte, il propun primul pentru comisia aceea sau cum se va numi .
Mai propun, fara multa vorbaraie, pe Elena Stefan, pe dnu' Cioaca, pe Veronica, pe Tea Nicolescu.
motivele cred ca sunt evidente, niciodata nu au depasit masura. bunului simt.
doi.
daca gresesc, aratati-mi.
trei.
Mioare, dnu' Genu ??
vreti sa propun lista de berbeci ?
..................................
patru.
centralizezi, AAA?
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2011-02-19 00:06:34
         
 
  "Ar trebui ca Europeea sa aiba un LOC DE DAT CU CAPUL, o sectiune speciala, unde sa vina berbecii sa isi etaleze puterea coarnelor."
(...Epigramist)

tu cu gluma iar te-ntreci,
c-avem tauri, armasari,
niste talentati magari,
si Mioare, nu berbeci.

 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-18 21:27:17
         
 
  Voi ăștia care ați hotărît, cu votul vostru portocaliu, ce să facem noi, în țara noastră, iar nu a voastră, voi ăștia lăsa-ți-o mai moale cu grețurile că e prea multă politică pe aici. Nu, ci avînd în vedere rahatul oranjadiu în care ne-ați băgat, nu avem încotro, ci milităm peste tot împotriva tîmpeniei guvernamentale și a mafioților care o populează și pe care ni i-ați adus voi pe cap. Literatură? Păi ce credeți voi, că nouă ne arde de poezele, cînd mățicul ăla gros fredonează o doină de jale, de genu: "unde ești coltuc de pîine/ că nu mai tîrziu de mîine/ voi avea soartă de cîine"!/?
Vreți poezie?
Faceți-o la cenaclurile voastre sățioase, de prin Țarile Huzurului, pe unde v-ați aciuat, că pe aici nu e loc de așa ceva.
LOC DE DAT CU CAPUL!
Da, o să amenajăm unul pentru voi. Să avem măcar satisfacția de a le auzi sunetul de chimvale răsunătoare.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-18 20:12:40
         
 
  Problema e alta. De la un timp, pe site-ul acesta LITERAR se face tot mai putina literatura si tot mai multa politica, balacareala, atacuri la persoana (cu sau fara folosirea unor cuvinte murdare), etc.
Am mai semnalat asta si in trecut, dar nu am fost luat in seama. Cum nu am fost luat in seama nici cand am propus sa ma ocup de editarea unei antologii de poezie a Europeei.
Ar trebui ca Europeea sa aiba un LOC DE DAT CU CAPUL, o sectiune speciala, unde sa vina berbecii sa isi etaleze puterea coarnelor.

 
Postat de catre General Motors la data de 2011-02-18 19:51:28
         
 
  Domnul Cristescu
Citind inca odata prevederile noului regulament mi-am dat seama ca la sectiunea cu masuri punitive se face o trecere foarte brusca de la o pedeapsa foarte usoara (avertismentul) la o pedeapsa foaste dura (scaderea nivelului).
Fiindca trebuie sa recunoasteti ca desi pe acest site activeaza si personalitati nascute foarte demult(cum e subsemnatul) la care o scadere de nivel aproape ca nu se resimte, vasta majoritate a faunei poetice de pe Europeea e alcaatuita din vlastare tinere la care o scadere de nivel, fie ea si numai de o luna poate avea efecte dezastruase atat in viata lor literara cat si in cea personala.
De aceea propun ca intre avertisment si reducerea nivelui sa se introduca doua pedepse suplimentare:
-invatarea pe de rost a o suta de catrene de Genuneanu
-un pelerinaj la chilia monahului ateist Peia pentru a-l convinge ca "Tatal nostru" este o rugaciune progresista.
Cu toata stima
Genuneanu
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-18 19:30:08
         
 
  Gheorghe, aferim. ce vremuri, ieri... ce de zbateri, azi...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-02-18 19:05:04
         
 
  Pe vremuri urătura maestrului Radu mi-ar fi dat ideea unui pamflețel, ceva în genul "moșind sonete în umbra marelui Will"..azi tac și sub umbra proiectului de ucaz de mai sus, pot doar să-i urezi și eu doamnei editoare un sincer Travaliu ușor!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-02-18 17:36:23
         
 
  Domnule Corbu,

Am citit cu atenție adaosurile la regulament și mă abțin în a le comenta. Faptul că atacul la persoană nu conține explicit și substraturile prin care poate fi realizat (în speță identitatea națională, religioasă a userilor și nu doar familionul prezent în vizorul presei ori înălțimea, greutatea sau starea civilă a bietului cetățean) mi se pare un mare lips (sic) din orice punct de vedere ai privi situația.

în speță, pe o eventuală poetă Adriana Iliescu o poate caracteriza un user mai cu moț drept nebună, impostoare sau pur și simplu babă flușturatică. E urât și invalidăm mitocănia. Dar dacă am atinge deștept rădăcinile, motivația actului său, dacă i s-ar bălăcări substraturile nu s-ar lovi muuuult mai dur? Poate inadmisibil?

am propus de mai multe ori să se taie răul din rădăcină

 
Postat de catre Cris Banu la data de 2011-02-18 17:34:07
         
 
  Sabino, să fiți sănătoși. iar cînd o fi să fie, și de-oi avea nevoie de-un mic ajutor la marea Opinteală, cheamă-mă, îi fac maestrului o baladă...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-02-18 17:26:16
         
 
  Doamna Sabina,
Folosesc aceasta cale spre a exprima sincere felicitari pentru vestea buna. Sa va dea Domnul un copil frumos, destept si sanatos, chiar daca nu neaparat in aceasta ordine. Ce sa zic, feriti-va in continuare de socuri. S-auzim de bine.
 
Postat de catre sters sters la data de 2011-02-18 14:11:51
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Ștefănescule (mi-a plăcut apelativul aista :D), eu sunt tot 2 in 1, așa că... mulțumesc pentru grijă, mai așteptăm un piculeț. Eu sunt prezentă pe Europeea, citesc, mai și validez texte. De conflicte m-am cam săturtat; recunosc, le evit... (îi fac rău juniorului, zău așa :)) Doar nu vrei să mă apuce născarea citind dialogul Ștefănescu-Peia/ Peia-Ștefănescu, nu?!?  
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2011-02-18 13:19:38
         
 
  P.P.S. mulțumesc pentru verticalitate, Mihai Iulian Matei!  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-02-18 07:31:54
         
 
  bună dimineața, Emanuel!

așa o fi, drept pentru care îți prezint imaculatele mele scuze, dar vezi tu, eu nu (mai, aprilie, iunie) am acces la pagina de comentarii.

"Eu am văzut într-un comentariu de-al tău "î-l"

incredibil! m-o fi durut o măsea, dar cine știe... de altfel, într-o zi eu am văzut "îl" în această formă scris corect de un distins coleg cu nivel 100! știu, ai să zici că nu e adevărat, și totuși, e!

P.S. și job description-ul editorial?
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-02-18 07:27:43
         
 
  Iulia Ralia,

Editorii sunt o categorie.

Membrii comisiei de etică reprezintă o categorie nouă și ar avea ca misiune soluționarea unor conflicte ori nemulțumiri ale membrilor în raport cu alți membri și/sau cu editorii. Mă gândesc la trei persoane fără potențial conflictogen, cu un simț al măsurii, echilibrului și dreptei judecăți și, sigur, cu disponibilitatea de a-și asuma un astfel de rol.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-18 01:40:23
         
 
  Am precizat cine sunt editori conform nivelului de postare.

Prin metoda Uraniu-Toriu-Plumb aplicată atât textelor cât și comentariilor numai în pagina existentă acum în editură, pot fi determinați cu precizie, exemplificativ, următorii editori și texte precum și comentarii, validate de către aceștia:


"8 Ștefănescule, Hai s Mihai Iulian Matei ioan peia O reamintire 2011-02-17 15:43:29
32 Nu cred că arăta ban Atropa Belladona ioan peia O reamintire 2011-02-16 18:34:40
7 O reamintire ioan peia Sabina Datcu poezie 2011-02-16 13:50:45

Editorul Cris Banu, s-a manifestat recent, însă este ieșit din pagină.

Teodosie David, a rămas neactualizat, cu nivel de editor deși nu a mai activat în ultima vreme.

Mulțumesc pentru virgula în plus! Eu am văzut într-un comentariu de-al tău "î-l" N-am fost de acord dar nu mi-am imaginat că ți-ar fi străină gramatica!

Am scris: "Îi rog să confirme disponibilitatea lor de a activa în continuare în condițiile amendamentelor" Care să fi fost scopul întrebării, evident, în afara prilejului de miștocăreală oferit susținătorilor și prietenilor site-ului?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-18 01:35:44
         
 
  inca o mentiune:
"1.2. adresarea ireverențioasă cu formule de tipul băi, nea, bre și altele de acest tip."
Consider ca formularea nu este suficient de clara si lasa loc de interpretari si de polemici interminabile. Ori se enumara toate cuvintele ce fac obiectul pudibonderiei ecoliterare ori se renunta la acest punct. Spre exemplu, neicusorule, daca folosesc aceste cuvinte intr-un text caragialesc, lista de mai sus poate contribui determinat la farmecul textului.
Tot asemenea si in comentarii. Daca un dialog spumos este presarat cu apelativele de mai sus si nu denatureaza intr-un conflict deschis, pot considera ca este ok. Altfel, limita deschisa interpretarilor definita de formularea "și altele de acest tip" poate conduce la abuzuri de interpretare din partea editorilor, in definitiv oameni si ei.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-02-18 00:26:13
         
 
  Iulia, nivelul redus pe care il am pe Europeea si lipsa de activitate a editorilor, corelate intre ele si cu regulamentul site-ului, fac ca postarile mele sa apara cu o intarziere deranjant de mare. Am ales singura posibilitate de a interactiona in mod direct, liber si in timp util cu membrii site-ului, adica prin intermediul comentariilor.
ps- Iulia, din acest motiv postez destul de rar in propria-mi pagina si numai atunci cand scriu lucruri ce pot fi considerate si neinteresante.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-02-18 00:13:29
         
 
  Incepe sa nu (prea) mai fie de inteles.
Propunere : pt Comisia de etica=Editorii.
Se poate lua in considerare ?
ma duc sa vad si eu care sunt editorii activi.

ps- andrei florian, de ce nu faci o postare single ca sa ne spunem parerile acolo ?? poate fi interesant ce zici pe-aici
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2011-02-18 00:01:32
         
 
  doi dintre mohicanii citați mai jos sunt retrași definitiv și se pare, iremediabil (nu mai postează nimic, și nici nu mai activează ca editori, cel puțin aici, încă din pleistocen, fapt ușor verificabil prin metoda carbon 14 din secțiunea "administrare")

al treilea, comentator de profesie, a renunțat la activitatea editorială de cel puțin 3 luni.

al patrulea va fi, în curînd, mamă, dacă nu cumva... oricum, îi țin pumnii

în fine, ultimul pe listă, cu voia dumneavoastră, si singurul binevoitor, are atribuții cu totul minore...

în rest, totul e adevărat.

apropos, ce job description va avea un editor?

P.S. nu sunt de acord cu punctul 9, deoarece conține o virgulă insolentă între subiect și predicat
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-02-17 23:46:28
         
 
  Mai sunt câteva zile până la încheierea dezbaterii privind amendamentele propuse pentru regulamentul actual al site-ului. În mare lucrurile sunt tranșate iar reformulările unora dintre amendamente au ținut seama de propunerile venite din partea membrilor.

În momentul de fațaă pe site activează ca editori

Cris Banu
Belladona Atropa
Datcu Sabina
Matei Mihai Iulian
Teodosie David

Îi rog să confirme disponibilitatea lor de a activa în continuare în condițiile amendamentelor reformulate astfel:

"Amendamente

1. Sunt interzise în cadrul site-ului:
1.1. atacul la persoană, (viața personală a membrilor site-ului, familia și profesiunea acestora.)
1.2. adresarea ireverențioasă cu formule de tipul băi, nea, bre și altele de acest tip.
1.3. utilizarea cuvintelor și expresiilor vulgare.
1.4. publicarea de texte sau comentarii vulgare prin conținutul lor.
2. Membrii site-ului, lezați de către alți membri, nu-și vor face dreptate singuri ci vor semnala lezarea suferită, redacției care va analiza sesizarea și și va decide sancționarea vinovatului prin aplicarea următoarelor sancțiuni:
2.1. Avertisment
2.2. Reducerea nivelului la 10 pentru o perioadă de:
2.2.1. o lună
2.2.2. trei luni.
2.2.3. șase luni
2.2.4. un an.
3. Escaladarea eventualelor conflicte în sensul că userul lezat răspunde, lezând la rândul său, atrage aceleași sancțiuni.

4. Redacția și editorii pot fi sesizați ori se pot sesiza din oficiu. Nesesizarea din oficiu nu înseamnă în nici un fel acordul redacției sau editorilor pentru vreun fel de lezare.

5. Pentru abateri repetate de la regulament ca și pentru defăimarea site-ului membrii vinovați pot fi excluși de pe site.

6. Persoanele nemulțumite se pot adresa Comisiei de etică. Aceasta urmează a fi înființată în termen de două luni de la data intrării în vigoare a prezentelor amendamente.

7. Membrilor site-ului li se recomandă sesizarea încălcării regulamentului și luarea de poziții publice privind încălcarea regulamentului.

8. Membrilor site-ului li se recomandă promovarea în mediile în care evoluează a site-ului Europeea.

9. Anual, regulamentul de funcționare, va fi analizat și după caz revizuit, completat sau adaptat.

10. Prezentele amendamente completează regulamentul în vigoare."


De asemenea, rog și alți membri, care sunt interesați, să-și manifeste disponibilitatea pentru funcția de editor.

Vă solicit să faceți propuneri pentru Comisia de etică.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-17 22:37:42
         
 
  OffTopic:
Cine de aici l-a citit pe Fabian Anton? Cine nu l-a citit il poate citi la adresa http://pseudologiaphantastyca.blogspot.com/
As dori sa aud parerea unor poeti sau poetese. Eventual, poate sa isi dea cu parerea si domnul Peia. Am facut un pariu cu un coleg de serviciu si vreau sa il castig. Pentru a simplifica lucrurile, va propun sa va dati cu parerea in mod transant. Interesant/Neinteresant.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-02-17 01:58:54
         
 
  OffTopic:
As dori sa citesc "Jurnalul unei fiinte greu de multumit" - Jeni Acterian. Ma poate ajuta cineva? Are cineva macar versiunea electronica? - daca o aveti, va rog contactati-ma la adresa [email protected]. Domnule Peia, acum, cand ati descoperit si dumneavoastra cine sunt cu adevarat, ma puteti contacta si pe adresa conspirativa cu numele meu de cod [email protected], fred@b1tv si [email protected]. Va voi raspunde pe orice adresa mi-ati scrie.
Prietenii imi pot scrie si pe [email protected] sau [email protected]
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-02-17 01:24:17
         
 
  Iulia, chestia asta cu editorii am propus-o eu mai demult, deci nu se va aplica niciodată, ia-ți gîndul.

cu privire la consiliul editorilor, da există unul (compus din Emanuel Cristescu și Elena Ștefan), din păcate, măcinat de lupte intestine, motiv pentru care se încearcă mărirea numărului de membri la 3, prin cooptarea lui Alex Popescu.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-02-16 19:49:48
         
 
  1.Eu sunt de acord cu regulamentele, de fapt le respect, din motive de eventual bun simt. O spun si in poezeaua cu ispita.
Problema e ca poetii au o gandire mai deosebita, amflamabila sau, mai rau, gonflabila pur si simplu, cei care nu-s facuti astfel sigur sunt mai putin poeti !
2.Nu sunt de acord la comisie de etica, orice comisie in Ro. duce intr-un fundac, pardon, francezul zice "impasse" atunci cand se infunda strada.
Daca e sa faceti o discutie asupra problemelor de etica si regulament, atunci ar fi f.b. un Consiliu al editorilor.
Acest Consiliu poate sa fie f serios si sa abordeze orice problema, de orice natura, de pe site.
Ce ziceti, dle Corbu si distinsi editori?
sau exista un Consiliu al editorilor deja - si eu nu stiu?
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2011-02-16 19:33:08
         
 
  d-l Agheorghesei.
Scuze pentru proasta ortografiere!
 
Postat de catre Mihai Iulian Matei la data de 2011-02-14 13:21:23
         
 
  Dacă îmi permite d-l Agheorghiesei, aș vrea să îndeplinesc eu acest lucru. Statutul de editor mi-ar acorda ceva mai multă obiectivitate. Ce spuneți, d-le Cristescu?  
Postat de catre Mihai Iulian Matei la data de 2011-02-14 13:20:10
         
 
  Sunt disponibil să centrazlizez chestionarele Aștept parolele. Adresa de mail mi-o știți.

(acesta este comentariul meu cu nr 2000 - fix - pe Europeea)
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2011-02-12 12:03:32

(chestionarele de evaluare useri, de acum 2,3 luni...)
 
Postat de catre Mihai Iulian Matei la data de 2011-02-14 13:17:13
         
 
  Radu Ștefănescu,

Observația nu se reține deoarece, pseudonimele (clonele) care nu-și vor declina identitatea vor avea nivel 10. Așadar textele și comentariile acestora vor fi validate de către editori care cunosc regulamentul. De exemplu, Petre Mocanau ori Ioan Gelu Crisan nu vor solicita mărirea nivelului din dorința, regulamentară, de a-și păstra anonimatul original.

Dumitru Cioacă,

Temerea dumneavoastră este nejustificată. Întâlnirile reale ale membrilor site-ului rămân exclusiv opțiunea celor interesați și se fac fără implicarea administrației Europeea, astfel încât aceasta nu are niciun fel de responsabilitate iar regulamentu nu vizează acoperirea unor astfel de situații. Nici masochismul lor. Aștept în continuare de la dumneavoastră contribuții la fel de profunde, serioase, pline de substanță și relevanță, pătrunse de un mare spirit de implicare și de preocuparea ca site-ul Europeea să funcționeze cât mai bine.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-14 07:45:22
         
 
  "2. Membrii site-ului, lezați de către alți membri, nu-și vor face dreptate singuri ci vor semnala lezarea suferită SI VOR ARATA LOCUL PRECIS UNDE A AVUT LOC LEZAEREA, redacției care va analiza sesizarea și și va decide sancționarea vinovatului prin aplicarea următoarelor sancțiuni:"
Domnul profesor Cristescu, mi-am permis sa propun un mic adaus la articolul doi pe care l-am trecut cu litere mari datorinta importantei pe care i-o acord. Pentru a va dovedi cat de iportanta e locatia in stabilirea gravitatii leziunii va dau un singur exemplu. Sa zicem ca un contrahent mi-a pus laba pe mana , dupa parerea mea, in scopuri dusmanoase. La comisia de judecata daca contrahentul sustine ca a vrut doar sa dea mana cu mine, el va avea castig de cauza, si pe buna dreptate sustin eu, fiindca mana mea poate fi subiectiva. Cu totul altfel stau lucrusrile daca laba vrajmase a fost prinsa strangand alte parti corporale cu care de obicei nici prietenii cei mai apropiati nu au voie sa dea noroc.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-14 06:27:27
         
 
  punctul 5. (Pentru abateri repetate de la regulament ca și pentru defăimarea site-ului membrii vinovați pot fi excluși de pe site)

din motive de IP, e inaplicabil. în plus, omul poate să-și facă alt cont, din moment ce regulamentul chiar îl sfătuiește s-o facă.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-02-14 06:09:11
         
 
  În urma dezbaterilor de până acum am reformulat unele amendamente. Sper să nu-mi fi scăpat ceva.

"Amendamente

1. Sunt interzise în cadrul site-ului:
1.1. atacul la persoană, (viața personală a membrilor site-ului, familia și profesiunea acestora.)
1.2. adresarea ireverențioasă cu formule de tipul băi, nea, bre și altele de acest tip.
1.3. utilizarea cuvintelor și expresiilor vulgare.
1.4. publicarea de texte sau comentarii vulgare prin conținutul lor.
2. Membrii site-ului, lezați de către alți membri, nu-și vor face dreptate singuri ci vor semnala lezarea suferită, redacției care va analiza sesizarea și și va decide sancționarea vinovatului prin aplicarea următoarelor sancțiuni:
2.1. Avertisment
2.2. Reducerea nivelului la 10 pentru o perioadă de:
2.2.1. o lună
2.2.2. trei luni.
2.2.3. șase luni
2.2.4. un an.
3. Escaladarea eventualelor conflicte în sensul că userul lezat răspunde, lezând la rândul său, atrage aceleași sancțiuni.

4. Redacția și editorii pot fi sesizați ori se pot sesiza din oficiu. Nesesizarea din oficiu nu înseamnă în nici un fel acordul redacției sau editorilor pentru vreun fel de lezare.

5. Pentru abateri repetate de la regulament ca și pentru defăimarea site-ului membrii vinovați pot fi excluși de pe site.

6. Persoanele nemulțumite se pot adresa Comisiei de etică. Aceasta urmează a fi înființată în termen de două luni de la data intrării în vigoare a prezentelor amendamente.

7. Membrilor site-ului li se recomandă sesizarea încălcării regulamentului și luarea de poziții publice privind încălcarea regulamentului.

8. Membrilor site-ului li se recomandă promovarea în mediile în care evoluează a site-ului Europeea.

9. Anual, regulamentul de funcționare, va fi analizat și după caz revizuit, completat sau adaptat.

10. Prezentele amendamente completează regulamentul în vigoare."

Aștept în continuare observații, propuneri, sugestii, pertinente și care să contribuie la mai buna funcționare a site-ului și nu la anarhie.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-13 21:07:50
         
 
  Dacă, totuși, în seara aia fost așa de satisfăcut și încă nu nu ți s-au domolit sinapsele, care încă mai reverberează de pe urma ciobănescului meu mioritic, ți-l mai pun o dată la dispoziție, căci e primăvară și l-au apucat și pe el pandaliile.
Ești numai potrivit pentru un cuplu vulcanic, mai ales că nu i-am găsit, încă, o iubită!
Nu pot să asist impasibil la chinurile tale hormonale și să văd cum îți domolești pasiunile sado, frecînd, literar, faianța de la closete!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-13 19:51:24
         
 
  Reche a ramas acelasi om. Probabil asta il face atat de special! Sa te straduiesti sa fii la fel, in contextul in care cu totii progreseaza. Si sa-ti reuseasca! De-a dreptul minunat!

Ioan se lasa pagubas de secole. Ca-n seara aia...
 
Postat de catre Label Black la data de 2011-02-13 13:09:44
         
 
  Ma ofer sa fac parte din comisia de etica si vreau sa candidez pentru un post in aceasta comisie. Voluntar. Se accepta? Sau trebuie sa dau un test de etica?  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-02-12 22:29:12
         
 
  Sau poate trebuie să ne autodenunțăm cînd încălcăm regulamentul?

Am mai întrebat: ce e aia REDACȚIE? Este un termen din regulament? Este o invenție ad-hoc? Cine formează redacția? Din cine se compune? Sau e cumva numele colectiv al patronului ca să poată vorbi cu pluralul majestății: NOI... decretăm...

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2011-02-12 20:24:37
         
 
  Dacă la 2. scrie limpede

Membrii site-ului, lezați de către alți membri, nu-și vor face dreptate singuri ci vor semnala lezarea suferită, redacției care va analiza sesizarea și și va decide sancționarea vinovatului prin aplicarea următoarelor sancțiuni:

De ce mai e necesar 7.

Membrii site-ului au obligația de a sesiza încălcările regulamentului.

Fiecare membru este un polițai? Este apreciat și avansat pentru sesizările făcute? Nu are voie să intre cînd vrea pe site și să posteze sau să comenteze doar ce dorește? Înțeleg că e responsabil de conflictele în care este prins, dar să aibă obligații legate de încălcarea regulamentului de către alții este mai mult decît o aberație.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2011-02-12 20:19:15
         
 
  "Am mai spus-o, pentru oameni liberi, cu un IQ rezonabil, cu minimul educațional de acasă și cu o instruire medie, oricine poate evolua pe acest site în condițiile regulamentului actual."(E. C.)

Cu oarece timp în urmă, sau înainte de a vă spune cele ce urmează (observați ambiguitatea limbajului, atunci cînd vine vorba despre a patra dimensiune?), am participat (din întîmplare) la un interviu pentru angajarea de picolițe, chelnerițe, barmanițe. Patronul stătea la masă, înconjurat de prieteni, cunoștințe și privitori libidinoși (eram și eu printre ei; printre care? vă las să ghiciți!) Fetele veneau și-și debitau siviul (că de curriculum vitae nu știa nici patronul). El avea doar cîrciuma prosperă și un certificat de revoluționar. Interviul se consuma firesc, iar pentru noi, privitorii, totul semăna cu o scaldă ( nu, nu este vorba despre literatura scaldă, nu!) a privirilor; nimic nu ne costa. Pînă cînd a venit Jeta: blondă, băcănită, obosită, minijupă, decolteu. Si-a plantat posterioru-i generos direct pe masă și a gungurit din coardele-i vocale, puțin încărcate de nicotină: "Ei, șefu, corespund!". Șefu a rămas - cum s-ar spune - siderat. A înghițit în sec și după cîteva momente a zis. "Îndeplinești toate condițiile pentru angajare, dar nu pot eu să-ți ofer ceea ce meriți". Atunci i-am iertat toate zigzagurile politice și economice, i-am apreciat sinceritatea de moment, deși, spun - deși, înainte cu cîteva clipe se lăudase cu faptul că trăgea pătura de pe nevastă-sa (cu mult mai tînără decît el) de cel puțin trei-patru ori pe noapte. Sărmana, o cunoșteam, era mereu răcită!
O să vă întrebați ce-am vrut să spun? Nimic! Mă întrebam și eu dacă am o cultură medie, o educație minimală, că despre aiquul ăla abia aștept un test. Apoi îmi voi da cu părerea și despre regulament.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-02-12 19:47:42
         
 
  "Mai invata si tu cum se scriu rimele, ca-n proza bati campii.

Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-02-04 23:53:20

Cercele, dă-mi voie să-ți spun că dacă nu faci afirmația de mai sus din rîcă măruntă de om complexat, atunci habar n-ai ce e aia literatură.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-12 16:56:06
         
 
  Stimate dle Corbu,
Aș distractiv sunteți cînd o luați pe arăturile dv. olimpiene, că, uneori, evit a mai parcurge argumentația dv., de teama de a nu face, doamne fere, un atac de splină mărită, datorat afluxului exagerat de sînge, urmare a hohotului spasmatic care mă cuprinde!

Ziceți:

"Așadar, că vreți, că nu vreți, că înțelegeți că nu înțelegeți, ca să existați, respectați un set de reguli

Ce ar fi ca în loc de "V" dumneavoastră să scrieți "H" în loc de "A" 3. Și tot așa, la bunul dumneavoastră plac, de om revoltat? Ați mai putea comunica? Ați mai putea fi înțeles? Alfabetul, domnule coleg reprezintă un "regulament" o convenție ca oamenii să poată scrie și comunica. Mai sunt și multe alte regulamente, unele scrise, altele nescrise."

Dom’le, îmi îngăduiți să observ că, de-a lungul și de-a latul istoriei, tot felul de indivizi care s-au cocoțat în fruntea mulțimii au stabililt reguli, criterii, norme, paranorme?
Și, fără nicio excepție, și-au impus punctele proprii de vedere…
Șefii de trib, pe-ale lor...
Regii și împărații pe-ale lor....
Oligarhii, pe-ale lor...
Tiranii pe-ale lor...
În fine, democrații lui pește, - președinți, guvernatori, prefecți, primari, portari – secondați de lacheii, care cică doresc o mediere de opinii diverse, și le-au impus pe-ale lor... Astfel că, în minuta doi de la preluarea frîielor, s-au folosit de ele în mod abuziv.
Așa încît: vax reguli și regulamente!
Prin urmare, ar fi trebuit să stați oleacă mai blînd cu argumentația asta și să observați că orice “reglement” – am în vedere aspectul peiorativ al noțiunii – are o doză de subiectivitate… erectilă, ca să zic așa, care duce, inevitabil, la proliferarea găștilor de yesmani, sicofanți și farisei, a căror unică motivație este impunerea convingerilor proprii, de regulă, violent egocentrice și idioate.
Dom’le, eu am o regulă clară: acolo unde sunt mai mult de doi inși care militează pentru o idée suspectă de partizanat comun, déjà vorbim de-o gașcă. Deja vorbim de intenția de a-și pune gheara perversă pe independența celorlalți, luați în parte și acre, din varii motive, încă nu au aderat la organizația în formare.
Vorbiți de libertate? Mă faceți să rîd, în clipa în care – vezi comul – mă puneți, în mod imperativ, să plec unde-oi vedea cu ochii dacă nu-mi convine!
Așa procedează toți dictatorii: își selectează grupusculul de acceptori și îi elimină pe cei care nu-i respectă ordinele, drapate, mincinos, în spatele unor așa zise regulamente. Iar ăla proiectat de dv. este o intenție clară, indusă de veșnicii lingăi ai oricărei comunități, de a-și impune voința parșivă, ascunsă după degetul atotcoperitor al lașității.

Acu să venim la oile noastre...
Deci, ziceți dv, “la sugestia mai multor membri”, – și îmi e imposibil să nu observ cîtă lașitate abjectă cuprinde această formulare, căci acei “membri”, de care pomeniți, nu au avut tăria să vină aici, s-o dea pe față. Asta ar fi fost o dovadă de tărie de caracter. Dar de unde… ?
Nu, ei, funcționînd după veșnica regulă (iacă o regulă virtuoasă!) a delatorilor de totdeauana, au șușotit prin spatele cortinei, și anume la urechiușa dv. receptivă și complice, cum că ăla așa și pe dincolo… că ce reguli sunt astea cînd…. că ar fi mai bine fără ăia care… că una, că alta… cum spuneam, eternul obicei al curviștinei umane care vîră fitile și induce, subersiv, sugestii de natură a trage spuza pe turta lor.

Și ce zici, dom’le?
Dacă eu aș scrie “"H" în loc de "A", aș viola regula alfabetică și nu m-aș mai face înțeles?
Dom’le, vă credeam mai luminat, în ultima vreme!
Păi ce legătura are un cod de scriere cu extrem de diversele conținuturi ale acelui cod?
Îmi permiți să observ că în orice limbă au scris și virtuoși, și ticăloși? Care au respectat normele scrierii respective, evident. Păi mata confunzi marfa cu ambalajul?

Și-apoi, nu te supăra, dar uite că accepți chiar și această minimă regulă de respecatre a codului în acuză să fie vioaltă, de vreme ce permiți, cu seninătate, evoluția unor agramați notorii pe aici!
Și-atunci ce regulament e ăsta? Regulamentul strîmb al “supăraților” cărora li se spune să mai pună mîna pe carte, ca să învețe a scrie măcar decent, dacă nu oleacă mai de doamne-ajută!

Ce spui?
C㠓aici "conflictele" urmând a se desfășura în planul creației, al dezbaterilor, disputelor, polemicilor,“

Păi eu, spre ex., am făcut altceva?
Totdeauna am început prin a comenta un text și nu un autor. Că a fost la modul direct și tăios, fără ocolișuri diplomatice, asta trebuia să îl determine pe autorul în cauză să sară la mine și să mă injure, stîrnindu-mi contrareacția firească? A fost regulă generală, absolută. Oriunde. Păi din acel moment individul în cauză este complet descalificat, atît ca ins cît și ca autor, și, ca atare își merită soarta.
Prin urmare, eu aș prefera o declarație clară a matale, prin caer să spui:” domnilor, aici e un sait de socializare, unul al mediocrității gureșe și mălăiețe, și gata!
Cine vrea altceva să ne lase!
Nu mă lua pe mine cu opturi administrative, că nu ține.

PS: O să vedem care e mulțimea aia de “profesori universitari” de peste ape, care vor să presteze aici și nu are loc de unii care o ia în tărbacă.
Gaudeamus!

PPS: Am scris pe acesta sait, adunate, cred că tot atît cît restul la un loc. Asta s-ar putea numi într-un fel. Anume, dorință de a elimina impresia de diletantism școlăresc a multor "pricepuți" care, în timpul liber, vor și ei să se dea mînuitori de vorbe meșteșugite.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-12 16:54:03
         
 
  PS doar numai prin simpla lecturare a afirmațiilor unui "distins" epigramist:

"Nene Mitica, iarta-ma, dar stii cum e cand calci din greseala in cate-un d-ala, chiar si vechi.
Greu mai scapi de el si mirosul ramane in pingele.
sa fii iubit !
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-02-04 23:55:04


Era si cazul, Gheo', sa te retragi.
Devenisesi deja annoyng.
De cate tampenii ai debitat cred si tu ai obosit.
Dar vei reveni, ca boala ta astfel se manifesta.
Mai invata si tu cum se scriu rimele, ca-n proza bati campii.

Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-02-04 23:53:20
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-02-12 15:48:59
         
 
  Punctul 8. e o obligație? Păi dacă-n mediul meu evolutiv cineva ar citi europeea cred că și-ar face o impresie deplorabilă despre mine, asta e sigur.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-02-12 15:37:26
         
 
  Domnule Peia,

Scrieți să vă aflați în treabă iar autosuficiența care transpare din ce scrieți este în afara logicii normale. Și, aici, o astfel de logică își are rostul.

Spuneți: "De ce m-aș mai strădui să pierd timpul pe aici, cîtă vreme pot fi socotit un veșnic paria, numai pentru că nu fac efortul ipocrit de a fi simpatic" Numai în imaginația dumneavoastră se petrece așa. Întâi că ar fi nefiresc să scrieți aici pentru a fi simpatic! Al doilea nimeni nu v-a pretins și nu vă va pretinde să fiți simpatic! Cum vreți să vă "livrați" public este eclusiv opțiunea dumneavoastră. Al treilea, de unde acest complex de inferioritate? Cine vă socotește un paria? De ce aveți această percepție? Și apoi, de ce să faceți "efortul ipocrit" de a fi simpatic? Fiți dumneavoastră înșivă. Însă trebuie să acceptați că și singur în junglă dacă ați fi tot nu ați putea face ori ce vă va trăsni prin cap. Pentru că extrem de liber fiind, dacă nu veți învăța niște minime reguli de prudență vă veți înscrie rapid în lanțul trofic al junglei. În plus, dacă vă pierdeți timpul aici, vă pun și eu întrebarea: de ce o faceți?

Așadar, că vreți, că nu vreți, că înțelegeți că nu înțelegeți, ca să existați, respectați un set de reguli pe care, nu cred că inteligența domniei voastre nu le percepe, nu le înțelege și, mai ales, nu le aplică.

Ce ar fi ca în loc de "V" dumneavoastră să scrieți "H" în loc de "A" 3. Și tot așa, la bunul dumneavoastră plac, de om revoltat? Ați mai putea comunica? Ați mai putea fi înțeles? Alfabetul, domnule coleg reprezintă un "regulament" o convenție ca oamenii să poată scrie și comunica. Mai sunt și multe alte regulamente, unele scrise, altele nescrise.

Am mai spus-o, pentru oameni liberi, cu un IQ rezonabil, cu minimul educațional de acasă și cu o instruire medie, oricine poate evolua pe acest site în condițiile regulamentului actual. Însă, ca urmare a întâmplărilor de pe site, a conflictelor care apar, a faptului că nu toți membrii acestui site îndeplinesc acele minime condiții expuse la începutul frazei, ei bine, ca urmare a tuturor acestora, și a altora, la sugestia mai multor membri, am inițiat această dezbatere pentru o mai clară și riguroasă precizare a regulilor acestui site. Aveți libertatea să participați sau nu la dezbatere, aveți libertatea de a vă expune punctele de vedre, aveți libetatea de a rămâne sau nu pe acest site. Însă, aveți obligația să respectați regulamentul acestui site, incusiv amendamentele care vor fi adoptate. Pentru că libertatea dumneavostră nu trebuie să lezeze libertatea altor membri, inclusiv a mea de a avea un site în care potențialul conflictogen să fie eliminat aici "conflictele" urmând a se desfășura în planul creației, al dezbaterilor, disputelor, polemicilor, în cadrul regulamentului pe care neipocrit, oricine își face cont aici, declară că este de acord cu el. Adică este de acord cu acest regulament.

Îmi rezerv libertatea de a nu mai răspunde comentariilor dumneavoastră care vor în afara subiectului și care vor releva neînțelegerea temei supuse deezbaterii!

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-12 13:31:12
         
 
  Dom'le,
Decît s-o fredonați atît (aoleu! o fi ECO chestia cu fredonatu'?!) mai bine pune mîna pe boton și banează-i pe ăia care nu-ți convin, și gata.
Uite la mine, încet-încet mă las păgubaș.
De ce m-aș mai strădui să pierd timpul pe aici, cîtă vreme pot fi socotit un veșnic paria, numai pentru că nu fac efortul ipocrit de a fi simpatic, tot așa ca și un Cioacă, spre ex, care, deși violează în mod sistematic limba română, poate trece lejer de acest regulament care numai limba literară nu se poaet spune că o servește...

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-12 12:51:27
         
 
  7. Membrii site-ului au obligația de a sesiza încălcările regulamentului. (din gestantul regulament).

Păi de ce să împrumut alte cuvinte, domnu Elena-Cristescu-Corbu?

Eu cred că cele de mai sus sunt ultrasuficiente!
De-aia nici nu am mai avut nevoie de altele.
Ori dacă mă puneți să "împrumut", respectiv să "găsesc" de prin vecini, rezultă, de aici, următoareledouă, plus una, posibilități:

a. cele care alcătuiesc suavul articol 7 sunt drăgălaș de superflue, astfel încît ar fi nevoie urgentă de un transplant explicativ minimal, spre a le suplini inutilitatea.

b. au o incredibilă tentă de ațîțare la un comportament complet subdemn din partea unui om înzestrat cu un minimum de scrupul moral.

a. ați vorbit ca să n-adormiți!

Dacă un astfel de "regulamnet" - derivata de la verbul viril "a regula", probabil - se va pune-n practică, el va avea darul de a da satisfacție mălăieților care tot o fredonează pe aici cu producțiile lor de doi bani firu' dă praz!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-12 12:46:30
         
 
  Domnule coleg,

Am intitult proiectul de amendamente "Dezbatere" Și nu fără rost.

La "1. 8. Se reține reformularea sub formă de recomandare." Vedeți? Deja am acceptat. Citiți mai jos. Așa că argumentul domniei voastre cade.

La 1.7 cred că am argumentat.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-12 12:14:00
         
 
  (când m-am uitat aseară, pagina comentariilor mi s-a oprit la 1999. |Acu', văd că am 2015 comuri.) wodoo, extratereștrii, ceasul rău, pisica neagră, horoscopul sau sau.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2011-02-12 12:09:41
         
 
  D-le Cristescu, obligația (oricum ar fi înțeleasă), atâta timp cât nu este stipulată (deci legalizată) într-un acord/contract etc, reprezintă un atac la libertate. E foarte simplu și clar. Nu văd rezonabilă vreo dezbatere aici. Ce s-ar întâmpla dacă, pentru că postez pe site-ul d-voastră, v-aș cere (v-aș intenta obligația) să-mi faceți cunoscut numele în toate mediile pe care le frecventați ori să-mi prezentați rapoarte cu sonetele lui Cristian Vasiliu ori parodiile lui Radu Ștefănescu? În fine.

Sunt disponibil să centrazlizez chestionarele Aștept parolele. Adresa de mail mi-o știți.

(acesta este comentariul meu cu nr 2000 - fix - pe Europeea)
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2011-02-12 12:03:32
         
 
  ecobleu  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-12 11:09:54
         
 
  Cîteva comentarii

Luchi Tenenhaus

“De ce Nea și Bre ar fi ireverențioase? Personal nu sunt deranjat dacă sunt apelat cu oricare dintre aceste două.”

Nu sunt formule incorecte însă duc discuția într-o zonă ușor pejorativă.

Dumitru Cioaca

Poate facem o secțiune pentru masochiști și lezațofili. Și poate vă numim șeful masochiștilor! Însă este periculoe. Că vor emite pretenții și sado, și sodo și soli și mulți alții. Și ieșim din ecoleu!

Andrei Florian

1.3. Se reține.

1.4. Este cel mai dificil de definit. Aici aș fi avut nevoie de cât mai multe referințe. Vulgaritatea conținutului textual este extreme de definit în special pentru cârcotași ca să nu zic rău intenționați ori de rea credință. În mintea mea, lucrurile sunt clare. Textual se poate spune orice tranzitivând acel “orice” într-un text literar. Călinescu, în Noaptea nunții, are un pasaj erotic de o frumusețe indicibilă. (dacă are cineva cartea poate îl găsește și îl potează) “Deznhibații” dezinhibiționiști de astăzi, în fapt mulți exhibiționiști pornifili, complexați și lipsiți de talent, prin șocul pe care utilizarea cuvintelor din zone vulgare și promiscue, îl produce asupra pudorii firești, cred că sparg gura târgului și gata sunt mari scriitori.)
Am mai spus-o: nu negăm nici un fel de literatură, nu negăm niciun fel de opțiune. Atâta timp cât există cerere de pornografie va fi existând și ofertă. Însă aici, în acest spațiu, astfel de opera nu pot fi publicate. Ne asumăm aceasta ca opțiune spirituală și de comportament sinceră, declarată și neipocrită. Ba, dacă am fi cârtitori, la rându-ne, am putea să spunem că majoritatea, dacă nu toți așa-zișii deznhibiționiști textuali, sunt niște fățarnici. Unii chiar invocă un mod de viață, chipurile sincer: “să exiști există așa cum scrii” și, cu aceasta au cucerit mulți adepți care au preluat formula pe nemestecate.

1.7. Sunt voluntari însă au acceptat un regulament. Adică lasă să se înțeleagă că împărtășesc anumite valori. De aceea au obligația să apere acele valori. Adică să se implice civic. Altfel nu trebuie să aibă dreptul să reclame sau să reproșeze nimic. Decât dacă sunt lezați personal. Voluntariatul nu exonerează implicarea, responsabilitatea, respectul și apărarea valorilor la care, în mod voluntar, aderi. Și asta nu înseamnă să fii turnător. Pentru că se poate lua atitudine directă pe site. Și dacă zece membri iau o astfel de atitudine, de exemplu, persoanele cu tendința de a încălca regulamentul nu-l vor mai încălca. Așa, este facil, să se lupte câțiva editori și eu, cu aceia care nu respectă spațiul eobleu și, eventual să mai și cârcotească.

1. 8. Se reține reformularea sub formă de recomandare.

Corneliu Traian Atanasiu

Și totuși, în eseuri, păreți a fi înțeles conceptele de valoare, etic, taxonomie, și multe altele.
Mihail Buricea

Pe Europeea operăm cu prezumpția de bună credință. Dacă vor fi existând și infiltrați aici, cea mai mare bucurie a noastră ar fi, ca lecturând ce se scrie aici, nimic subversiv, totul sincer și onest, ca dezbatere literară, filosofică și ideologică să le folosească. Și să adere la aceste valori care sunt umane și să le aducă la cunoștința șefilor lor care le vor aduce la cunoștința ….etc astfel încât României să-i meargă mai bine. Și să ia exemplu de la modul cum a reacționat armata egipteană. Armata și serviciile nu trebuie să se pună în slujba unui partid, unei persoane sau grup de persoane. Ele trebuie să apere țara și democrația. Și să considere că toate forțele politice legale au același drept și același scop. Să acceadă democratic la putere. În SUA, un președinte care a spionat partidul advers a fost obligat, de democrație, să demisioneze.

Adrian A. Agheorghesei,

1. Am luat măsura reducerii nivelului unor useri care au încălcat regulamentul. Am luat poziții publice în diverse spețe. La solicitarea membrilor site-ului am făcut, împotriva voinței mele, ca steluțele să nu mai fie acordate anonim. Am inițiat acestă dezbatere. La nivel de site, este prea mult chiar. De ce nu facem noi să mergă bine ceva ce există și neapărat trebuie să schimbăm? Nu vedeți la ce dezastre duce „reformarea permanent㔠Mutatis mutandis, SUA au o Constituție de 200 de ani și câteva amendamente. Și nu se reformează cu fiecare lider real sau încipuit care ajunge la Casa Albă. Și nu pare a fi pe ultimul loc în lume.
2. Chestionarele: dacă timpul vă permite vă voi da parola de la locul unde se află pentru a centraliza și prelucra rezultatele. Domniei voastre ori altcuiva care se oferă și care sper, se va implica.
7 și 8 nu atentează în nici un fel la libertatea nimănui. Probabil avem accepțiuni diferite de a concepe libertate. Inițiați un topic pe această temă. Libertatea nu însemnă anarhie ori lipsa responsabilității ori a unor minime asumări..

Și de ce ar trebui să se schimbe? De dragul schimbării? Iată, în urma acestei dezbateri vom aduce câteva amendamente la regulament.

Veronica Pavel,

Cu adresările, cred, mi-am spus punctul de vedere mai sus.

1.1. Corectă obsevația. Se reține.
1.3. Corectă observația. Se reține. (a mai fost făcută)
1.4. Nu. Este cel mai sensibil punct. Dimpotrivă aș dori să-l mai detaliem. Să găsim o formulare care să acopere vulgaritatea de conțint. Pentru că, fără a se folosi cuvinte vulgare, se pot concepe texte vulgare. Într-o discuție privată cineva chiar mi-a dat un exempu sugestiv: „cineva care spune despre altcineva că este homosexual” (termenul utilizat a fost altul, va fi sancționat. Însă dacă de exemplu spune c㠄are altă orientare sexual㔠nu deși situațiile sunt perfect simetrice, dpdv al atacului la persoană. Label black a postat acum câteva zile un text fără cuvinte licebțioase însă vulgar. Atenție nu am spus nevaloros. Am spus vulgar, în raport cu SRE adică în raport cu Sistemul de Referință Ecoliterar.

6. Comisia de Etică va funcționa mi-am propus, în maxim două luni de la adoptarea amendamentelor. De asemenea, aș dori ca într-un termen cât mai scurt și noii editori pe care îi vom selecta să-și intre în atribuții. (Aștept propuneri și/sau oferte)

7. Cred că am răspuns mai sus. Consecința neimplicării este că nu au dreptul să se plângă decât când sunt lezați direct. Atât.

Ioan Peia

„M-a lăsat fără cuvinte!” Poate împrumuti, poate găsiți altele. Și așa distinsul CTA mă acuză de amestecarea valorilor. Fără reguli ar fi haos. O să vedeți replica: „Păi se poate mai mult de atât?”

„Și omu' ăsta cică-i democrat!”

Deschideți un topic să discutăm despre democrație. Democrație am spus domnule Peia, nu anarhie. Da sunt un democrat. Contraziceți-mă.

Valeriu Cercel

V-am răspuns. Însă mă așteptam la mai mult de la domnia voastră. Vă mai spun o dată că picătura care a umplut decizia de a iniția aceste amendamente a fost în urma unui comentariu de-al domniei voastre în care îmi reproșați că unele persoane nu-și fac aic cont din motivele pe care am încercat să le elimin de pe site cu ajutorul acestor amendamente.


PS. Pe site activează mult mai mulți. Le aștept punctul de vedere fie și formulat astfe : Sunt (nu sunt) de acord cu amendamentele (amendamentul)


Mulțumesc tuturor și aștept în continuare.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-12 11:09:12
         
 
  Domnule profesor,
reprosuri, va promit ca nu am sa va mai fac, totusi, va rog sa-mi permiteti sa vin cu o propunere.
Traim vremuri zbuciumate, vremuri tulburi, vremuri in care subconstientul lucreaza inaintea constientului. Nu ati putea, totusi, sa lasati o ferestruica mica deschisa, pe forum macar, pentru necajiti, suparati, nervosi, pentru cei cu boli pe careva, pentru cei ce au nevoie de asistenta, pentru Ioan, Gheorghe, sau pentru oricare altul, unde sa-si poata descarca amarul,oful, gușa, pentru ca si ei sunt oameni si trebuie sa-i intelegeti ?!
Regulamentul ce l-ati propus dumneavoastra este minunat, numai ca , in scurt timp, 75% din forta creatoare a siteului va avea nivelul redus si editorii vor incepe si ei sa injure, tot citind si recitind la texte, riscand sa aveti si cazuri de sinucideri, care va fi o catastrofa pentru site.
Ganditi-va, si dati-le o sansa si celor mentionati de mine mai sus. Oferiti-le undeva un coltisor unde poate fi loc de injurat, de insultat si de usurare a sufletului creator.
Iertati-mi inteventia, dar haideti sa gandim si pozitiv.
Cu tot respectul,
Valeriu Cercel
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-02-11 01:44:43
         
 
  Sigur, suntem la Porțile Orientului, exportate de altfel peste mări și țări, unde totul este luat a la legere...

Domnule Cercel, remarca domniei voastre de acum câteva zile, cum că Europeea este accesată, de profesori universitari, etc. etc. a stat la baza acestor amendamente. Coroborată și cu alte observații și discuții pe această temă.

Sigur am simțul umorului și vă înțeleg îngrijorarea preapocaliptică însă, era un priliej de a vă susține ideile și de a contribui la buna funcționării site-ului! Presupun că nu îmi veți mai face pe viitor reproșuri.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-11 01:18:11
         
 
  Domnule Corbu,
aici este o intrebare :

6. Comisia de Etica va functiona deci incepand din 20 aprilie?

pusa de colega noastra, veronoca.

E vorba de 20 aprilie 2011 ori 12, ca de-i asa, va fi prea tarziu. Aceasta comisie nu va fi in putere decat cateva luni, pana in toamna lui 2012, cand va fi sfarsitul lumii.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-02-11 00:44:01
         
 
  Personal cred că regulamentul existent asigură o bună funcționare a site-ului. Însă ca urmare a multor situații care au avut o anumită ambiguitate, ca urmare a propunerilor venite de pe site și pentru, poate, mai multă rigoare, evident ținând seama de necesitatea de a proteja imaginea persoanelor care activează aici am elaborat aceste amendamente.

Așadar, în urma acestor dezbateri, sper eu, vor rezulta amendamente îmbunătățite.

Dacă din dezbateri va rezulta inutilitatea lor ori a unora dintre ele, ori reformularea lor, ei bine, vom decide în consecință.

Fac apel la responsabilitate și implicare.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-11 00:24:33
         
 
  Dar dincolo de asta, acest regulament este un fel de comicărie demnă de o asociație de locatari. Numai ăia mai făceau ce mai făceau și mai inventau niște reguli, deobicei idioate!

Mai stă ce mai stă dom Corbu (apropo: "corbu" nu ar trebuie trecut pe lista cuvintelor interzise, urmare a sugestivei sale rezonanțe negative?!) și mai vine cu cîte o trăsnaie. Ba se mai prind și alții în horă și fac vocalize gratuite, în falset!!

Dom'le, nu mai zic nimic, dar asta e ultima bazaconie la care mă puteam aștepta.
Și omu' ăsta cică-i democrat!
Faceți ce poftiți, la urma urmei!
Dacă doriți un sanatoriu pt tuberculoși, cu numere de cod la gît și banderole de sector sanitar pe braț, n-aveți decît.
Eu, cu sentimentul încarcerării nu mă pot împăca.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-10 23:35:16
         
 
  "7. Membrii site-ului au obligația de a sesiza încălcările regulamentului."

POFTIIIM!
Am citit de cîteva ori și m-am frecat la ochi, ca să nu mi se pară că visez!
Deci mai vede cineva ce văd și eu?
Ăsta nu e un îndemn fățiș, deșănțat la DE-LA-ȚI-U-NE?!!!
Pe toți dracii, abia se mai reabilitase omu' ăsta, cumva, și acum vine cu această monstruozitate!...

M-a lăsat fără cuvinte!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-10 23:25:20
         
 
  5. Pentru abataeri repetate de la regulament ca și pentru defăimarea site-ului membrii vinovați pot fi excluși de pe site.

La propriu vorbind, ar trebui să știm care este faima site-ului ca să știm de ce ar putea fi privat. A vorbi de rău despre site-ul care merge prost, a disprețui ceea ce trenează de ani de zile fără să poată fi ameliorat nu cred că înseamnă a subaprecia ci mai curînd a evalua corect prețul. Un diagnostic poate fi suspectat de denigrare? Sau sănătosul închipuit de nepăsare vinovată?

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2011-02-10 23:04:42
         
 
  D-le Cristescu,

Intai sa ma iertati pentru gluma cu care vreau sa incep, dupa aceea comentez si propunerea dv.

Comentariu la comentariul d-lui Cioaca:

Adresarile "bai" si "ba" vin de la "baiat", sunt simple prescurtari, asa cum "fa", vine de la fata. Deci "bai" sau "ba" nu se intrebuintzeaza cand se adreseaza femeilor si "fa" nu cand se adreseaza barbatilor. trebuie intrebuintzate corect. In plus, "ba" poate fi folsit in fatza adjectivelor care incep cu o vocala (de ex. "ba idiotule"), fiind mai greu de invecinat doua vocale ("bai-idiotule"). Din fericire regulamentul interzice intrebuintzarea lor, deci nu trebuie sa ne batem capul.

Si acum, dupa gluma, vin la propunerea d-lui Cristescu. Comentarii:
1.1: trebuie taiat cuvantul "referiri", ca exista referiri pozitive, doar atacurile sunt sanctionate, si acelea pe toate planurile.
1.3: "utilizarea cuvintelor si expresiilor vulgare". Atat. "Bunul simtz" e o notiune "relativa" si "subiectiva", nu trebuie utilizat in limbajul unui regulament, da nastere la interpretari si confuzii.
1.4 poate fi comasat cu 1.3.

6. Comisia de Etica va functiona deci incepand din 20 aprilie?

7. Cuvantul "obligatie" pentru membrii site-ului e mult spus, daca e chiar asa, atunci trebuie redactata si consecintza nerespectarii "obligatiei". As folosi mai curand termenul "sunt incurajati sa"...

Deocamdata atata.


 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2011-02-10 22:58:43
         
 
  "Deci acum înțeleg eu
de ce s-a lăsat lovit
de poetul cu tupeu:
Genuneanu l-a iubit!"
(Mihail Buricea)

fiindc-l practic de-atati ani:
cel mai formidabil tonic
e iubitul de dusmani...
(dar nu la modul platonic)
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-10 22:52:36
         
 
  D-le Corbu, nu prea (mai) am obiceiul să semnez sub chestii de astea, dar țin să expun și eu două, trei punctulețe:

* fără să fac procese de conștiință, doar observ, deci întreb: câte postări de genul acesta aveți? Foarte multe. S-a luat vreo măsură? Dacă, prin absurd, da, a funcționat vreuna? Câț timp ați pierdut tastând aceste genuri de anunturi? Poate de asta nu aveți niciodată timp...

paranteză: ce s a întâmplat cu acele chestionare completate de useri, acum vreo 2,3 luni? Ceva rezultate? închis paranteza.

* "7. Membrii site-ului au obligația de a sesiza încălcările regulamentului.

8. Membrii site-ului vor promova în mediile în care evoluează site-ul Europeea." - astea-s antologice. Păi unde mai e libertatea?

Și, în final, o părere personală: am impresia că aceste chestii un vin întru schimbare, ci vin ca un recensământ europeeic - hai să vedem cât mai sunt activi...


Pe Europeea nu se va schimba absolut nimic, niciodată. Nimic în bine, evident. Cel mai bun argumetn stă în numărul de ani... Câți să fie, 7? 8?
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2011-02-10 22:52:18
         
 
  Domnilor,
sa asteptam sa vina si maestrul Peia, care, avand nivelul taiat, vine mai greu, in baston.
Sa-si spuna si dumnealui parerea, mai ales acum cand e-n toane bune, auzind el ca pica guvernul.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-02-10 22:47:13
         
 
  7. Membrii site-ului au obligația de a sesiza încălcările regulamentului.

Toți membrii sau numai cei recrutați?
Notele informative vor fi făcute cifrat?
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-02-10 22:39:27
         
 
  Bre nea Mitule, o sa te lezez eu de-o să-l scap pe onorabilul poet Ioan Peia de matale!
(Luchi Tenenhaus)

Sa crezi tu ca o sa ma poti leza unde ii vine greu voinicului, fiindca eu, inainte de a intra pe Europeea,la partea aia imi pun armura, asa cum si-o pun si jucatorii de fotbal american inainte de a intra pe teren. La acesi jucatori procedura e obligatorie, facand parte din contractul prenuptial.
Cu mine au incercat si altii dar in afara de faptul ca au ajuns mai saraci dand banii pe la dentisti pentru a-si repara dintii franti in incercare, alceva nu au realizat.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-10 22:38:08
         
 
  Deci acum înțeleg eu
de ce s-a lăsat lovit
de poetul cu tupeu:
Genuneanu l-a iubit!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-02-10 22:32:41
         
 
  No Mitule, apoi nu-i bai!

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2011-02-10 22:31:13
         
 
  Redacția? Ce redactează redacția? De unde a apărut instituția asta? A înființat-o cineva cîndva? Sau e doar virtuală? Cu atribuții dar inexistentă.

Astea două sînt de o fantezie fără margini:

7. Membrii site-ului au obligația de a sesiza încălcările regulamentului.

8. Membrii site-ului vor promova în mediile în care evoluează site-ul Europeea.

Angajații de la turnătorie și de la propagandă.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2011-02-10 22:29:58
         
 
  "1.3. utilizarea cuvintelor și expresiilor pe care bunul simț le consideră vulgare...";- cred ca se poate formula mai clar, bunul simt fiind o notiune relativa. Sau poate fi eliminta din start pentru ca este redundanta.
".4. publicarea de texte sau comentarii vulgare prin conținutul lor" cine apreciaza gradul de vulgaritate?
Comisiile de etica se aleg sau sunt numite? Pentru ca, spre exemplu, eu as sta mai linistit daca in comisia de etica vor fi alesi Radu Stefanescu sau nea Mitica. Pot miza chiar si pe buna credinta a domnului Atanasiu.
Comisia de etica va fi aleasa uninominal sau pe liste? In cazul in care va fi numita, dupa ce criterii va fi selectionata?
Sedintele comisiei vor fi transparente, adica publice, sau pe sub masa?
"7. Membrii site-ului au obligația..." consider ca nu poate fi obligat niciun user sa devina turnator. Sunt destui voluntari
"8. Membrii site-ului vor promova în mediile în care evoluează site-ul Europeea" considr ca acest punct poate fi reformulat ca o recomandare sau ca o rugaminte
In rest, pare un regulament de bun simt.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-02-10 22:29:15
         
 
  "De ce Nea și Bre ar fi ireverențioase? Personal nu sunt deranjat dacă sunt apelat cu oricare dintre aceste două."
(Luchi Tenenhaus)

Mie nici cuvantul bai nu mi se pare ireverentios atat timp cat nu este pus in fata unor bobitoace care fac parte din septel. Marin Preda l-a folosit des romanele sale fara ca cineva sa se fi scandalizat. E adevarat ca Marin Preda a folosit varianta fara i (Ba Nila, Ba!) dar tot aia inseamna, numai ca bai este varianta intelectualizata a lui ba.

 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-10 22:24:54
         
 
  Mitu, ca minoritar
Are drag de-a fi lezat;
L-aș chema la un pahar
Dac-ar fi mai... alezat!

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2011-02-10 22:21:54
         
 
  Bre nea Mitule, o sa te lezez eu de-o să-l scap pe onorabilul poet Ioan Peia de matale!

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2011-02-10 22:16:31
         
 
  Domnul Cristescu,
Propun ca de al prevederile noului regulament sa fie exceptate persoanele masochiste , cum este subsemnatul, carora le place sa fie lezate si se simt extrem de lezate atunci cand nu sunt lezate.
Sper ca nu veti sa incalcati drepturile mele de minoritate.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-10 22:13:58
         
 
  De ce Nea și Bre ar fi ireverențioase? Personal nu sunt deranjat dacă sunt apelat cu oricare dintre aceste două.

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2011-02-10 22:12:14
         
 
  Aș dori ca fiecare membru al site-ului să-și expună punctele de vedere fie și printr-un "sunt de acord" ori "nu sunt de acord" cu amendamentele (ori amendamentul x)  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-10 22:10:19
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE