FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Pornind de la "baliverna" distinsului Corneliu Traian Atanasiu
Text postat de Emanuel Cristescu
Europeea a fost și este un proiect finanțat exclusiv din buzunarul meu. Orice tip de finanțare europeană sau nu, impune precizarea sursei de finanțare. Mi-aș dori o astfel de finanțare și, dacă voi avea timp și voi găsi un program, voi depune o aplicație.

Proiectul, pe ansamblu, nu s-a dezvoltat așa cum a fost conceput. Am mizat pe cooperare, implicare, voluntariat, caracteristici bine-cunoscute nouă românilor! Și nu numai! Europeea este un proiect frumos, un vis frumos. Regret că nu am banii necesari să-l pot dezvolta. Așa cum este conceput. Regret că nu am timpul necesar pe care portalul l-ar merita. Dar "ceva", în raport cu "nimic" este imens.

Din 2003, când a fost inițiat, acest proiect a fost atacat de nenumărate ori. Și trădat de multe ori. Și astfel a făcut și pui! Tot de nenumărate ori i s-a prezis eșecul. Proiectul se încăpățânează să existe. În condițiile în care acceptă, și nu se teme de aceasta, orice text, care trebuie doar să respecte regulamentul, adică să fie scris într-un limbaj ecoliterar și să nu fie un atac la persoană. Mai mult, acceptă publicarea sub pseudonim. De ce toate acestea? Pentru a duce, cât poate, mai departe ideea de liberă exprimare, care iată, și am anticipat aceasta cu mult înainte, este din ce în ce mai mult amenințată. Europeea a făcut ca de pe alte site-uri să dispară utilizarea explicită a conceptului de "cenzor" care făcea mult rău, în special tinerilor care se puteau obișnui cu această malformație ideologică și astfel puteau crede că este firesc în viața socială un asemenea concept.

Europeea face posibilă ruperea textului de orice context ombilical-contextual. Pentru cine este interesat. Textul în sine! Și acordarea anonimă a steluțelor tot acest aspect îl viza. Sinceritatea aprecierii și netraficarea steluțelor. Proiectul refuză constrângerile de orice fel, mizează pe adeziunea voluntară la valorile europeice și se bazează mult pe legea morală. Pentru că sunt oripilat de gâdilările reciproce, de encomiastica de jos în sus, de sus în jos și laterală și de câte alte tare "scriitoricești".

S-au scris și se scriu texte valoroase pe Europeea, mulți au învățat aici și vor mai învăța. Regret că nu am găsit încă metodele de a-i face să înțeleagă pe cei care activează aici și sunt mai dezvoltați ori stăpânesc bine condeiul să nu mai fie așa de tranșanți și să nu mai alunge, în special tinerii de aici.

Regret multe. Ar trebui să fac un adevărat exercițiu de umilință pentru a-mi exprima toate regretele pentru neîmplinirile proiectului. Funcționează "literatura online" sau "atelierul literar", zic eu, acceptabil, în situația asumării unor condiții pe care puține site-uri (chiar va fi existând un alt site care să funcționeze în astfel de condiții?)ar avea curajul să și le asume. (Să permiți oricui, indiferent pregătire, orientare politică, religioasă, etc. să se exprime, inclusiv să te critice și, mai ales fără asumarea identității, spun eu nu-i puțin lucru! Însă, și asta sperie, de aceea se și încearcă subtil contracararea, cultivă dreptul sacrosanct al oricărei ființe umane de a se exprima! (am primit un e-mail în care un alt intelectual pe care-l prețuiesc îmi spunea frust că unora, nu ar trebui să li se permită acest drept ba, mai mult, îmi spunea, parcă, expresis verbis, că ar trebui să li "se dea peste bot")

Corneliu Traian Atanasiu. Regret că nu l-am putut menține ca aderent al Europeii. Este un personaj dificil, îl bănuiesc de mizantropie în intimitate. Însă este un om inteligent și cu un fin spirit al detaliului și al conexiunilor, un observator acid și analitic al realității. Intelectual veritabil. La aceste valori, nu-mi explic doza de vindicativism de care, de multe ori, este atins. "Radiografia" (nedreaptă pe alocuri) pe care a făcut-o proiectului este corectă, cu tăietură ca de brici. Confirmă neîmplinirile pe care eu însumi le știu, le constat și mi le asum. Și, în mod special, regret nedezvoltarea secțiunii "Revista Europeea" care vizează partea asumată valoric în care nu mai prevalează dreptul la liberă exprimare ca în secțiunea atelier. În această secțiune, asumată de către mine și redacție, ar trebui să prevaleze valoarea textuală. Această secțiune ar trebui să reprezine zona elitistă a proiectului. Cu multă durere și chiar suferință, resimt aceste neîmpliniri. "Habent sua fata libelli" spuneau, și pe bună dreptate, anticii.

Știu, aș putea fi considerat ipocrit, dacă v-aș întreba: ce să fac? Să abandonez proiectul ori să continui cu secțiunea care funcționează? Evident că știu răspunsul. Evident că nu-l voi abandona. Și, dacă și când voi putea, îl voi aduce în parametrii proiectați.

Cei care doresc sunt așteptați în continuare cu texte aici.

Cei care critică proiectul sunt de asemenea bine-veniți.

Cei care încalcă regulamentul și cei care vor defăima site-ul sunt rugați să plece. În caz contrar nu vor mai avea posibilitatea să publice direct.

A bon entendeur, salut!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Iar v-am supraestimat. Când nu înțelegeți, când nu aveți argumente o dați pe pubertate. Că asta e pe înțelesul oricui. Și încercați să jigniți.

Responsabilizați-vă distinse coleg. Încercați să înțelegeți ce paradigmă propune acest site. Nu asepsia cenzurată a spațiilor închise ci forța libertății de gândire. Confruntarea cu realitatea, cu viața concretă.

Aici au publicat, și mulți vor fi învățat câte ceva, autori valoroși, autori care au confirmat. Nu știu, și este mai puțin interesant pentru mine, dacă poartă recunoștință, respect stimă sau dimpotrivă acestui site. Însă aici și-au confruntat textele, ideile, mulți oameni valoroși. Aș putea să-i nominalizez însă nu o voi face.

Mai departe nu marșez. Ați coborât nivelul discuției așa de jos că se prefigurează universul acela de care vă vorbeam.

Sper totuși să vă opriți la zona acneică! Dar cine știe? Păreți impredictibil!

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-03 14:55:02
         
 
  "Ce ați vrea sî fac eu?"

Inocența Voastră, pentru că tot mă întrebați, cine are un site unde vrea să edifice un așezămînt cultural atît de vast și de prestigios poate scrie pe paginile goale cu butoanele POLITICĂ SĂNĂTATE ARTĂ TEHNOLOGIE ECONOMIE STIINȚĂ CIVICĂ SOCIAL ECOLOGIE, unde apare doar titlul SUMAR:

site în construcție

Desigur ăsta ar fi un eufemism, pentru că s-ar potrivi mai mult o cruce pioasă cu inscripția:

să-i fie țărîna ușoară.


 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2011-02-03 14:52:01
         
 
  Derapajul dv. este controlat. Megalomania așa pățește. Pornește cu o revistă cioclopedică de la Atlantic la Urali și, din impotență, alunecă-n literatura ecologică botezată lipsă a cenzurii. Cică-ar vrea valoare literară și, din lipsa ei devenită cronică, se mocirlește-n smîrcurile politichiei de baltă.

Oricît ați perora, nu veți putea ascunde că sînteți din speța activiștilor reciclați. Vă aflați în treabă. Este și ăsta un mod de a-ți da importanță. Știți totdeauna să vă alegeți cotlonul, nișa. Acum ați schimbat miza, în lipsa virtualului, aveți erupții acneice de patriotism vulcanic.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2011-02-03 14:34:42
         
 
  Iar am uitat să semnej:

un incorigibil incorect politic.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-03 13:03:18
         
 
  Eu am adus în discuție "derapajul politic", nu-i așa?

Eu nu am obsesii politice, am idealuri! La domnia voastră, să fie vorba de un act ratat? Ori de extrapolarea exorcizatoarie a propriului eu asupra altora?

Și cine interzice ca pe un site literar să nu se dezbată, civilizat, probleme politice? Vă opresc eu? Susțineți-vă argumentat ideile. Asumați-vă adeziunea față de idolii domniei voastre, acesti filosofi care se gratuleză în văzul lumii și care au independența zgărzii! Cu ce dosare vor fi fiind ei pilotați de nu au curajul să rupă zgarda? Aud că unul ar fi fost chiar și pălmuit și totuși se gudură!

În limbajul și concepția mea nu există "punerea în serviciul", etc. etc.
Eu sunt un om liber și încerc să conștientizez cât mai mulți oameni de acestă minunată valoare. Ininteligibilă zgărzii!

Repet, nu neg, în mare parte analiza pe care o faceți stadiului acestui proiect. Care, pentru mine, este un violon d'Ingres. Ceea ce nu înțelesesem în primă lectură era de ce atâta sârg și de ce acum. M-ați lămurit. Este ceva similar gestului de a muri de grija componentelor alianței, grijă de care nu mai pot dormi distinșii domni de la guvernare.

Și ce ați dori să fac distinse coleg? Să mă înregimentez în corul "democrației mute și pasive"? Vă deranjează un site și nu vă oripilează pervetirea democrației! Adică să fiți condus de un guvern cu peste o sută, parcă, de voturi împotrivă și niciun vot pentru? Pentru un intelectual a denunța acest fapt fără precedent ar trebui să fie o obligație. Dumneavoastră ați găsit călcâiul lui Achile. Europeea! Succes și fiți mândru distinse coleg. Intelectualii de pe vremea vechiului dictator nu aveau de ales. Cei de acum, nu știu pentru cât timp încă, mai pot alege. Nu Europeea este miza distinse intelectual. Ci orizontul de râmă care ni se pregătește pas cu pas ar trebui să vă oripileze și să vă cutremure. Orizont pregătit cu intelectuali de mucava șantajați și cumpărați.

Ce ați vrea sî fac eu? Să mă las, creștinește, lapidat de "baliverna" dumneavoastră?


 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-03 13:02:36
         
 
  Sînteți o ființă mult prea lunecoasă, predispusă deci la derapaje. Faptul că reveniți mereu la obsesiile politice cînd vă simțiți descoperit vă arată a fi din tagma virtualului rămas de pomină. Ne amăgiți cu mizilicuri culese din tramvaiul 21.

De ce nu vă puneți serviciile în slujba vreunui parlamentar îndrăcit?

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2011-02-03 12:26:21
         
 
  " derapajul politic vă deranjează."  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-03 11:29:37
         
 
  Am uitat să semnez:

un incorect politic.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-03 11:24:07
         
 
  QED. Europeea, înțeleg, este monitorizată iar la dosar se află totul. Dacă mai căutați găsiți și proiectul. Care, în contextul depus, nu a fost finanțat.

Distinse coleg, am înțeles: derapajul politic, vă deranjează. Între intelectuali și nu numai, aceasta ar putea fi o temă de discuții, dezbateri, polemici, șamd. Pentru că "derapajmetrul" nu este apanajul nimănui în democrații.

Așadr dorți contracararea "derapajului" politic al site-ului și, ori nu vă țin curelele unei polemici ori situația a devenit presantă. De aceea ați ales o metodă profesionistă: denigrarea și decredibilizarea adversarului caricaturizându-i limitele, slăbiciunile, erorile, neîmplinirile( Vladimir Volkoff, Tratat de dezinformare,Editura Antet)

Dacă vă place cum arată parametrii economico-sociali ai României de astăzi sub omnimanagementul ofițerilor civilați, adică îmbrăcați în haină civilă, ați putea fi un om fericit! Și mă opresc doar la atât. Rolul ofițerilor în orice stat civilizat este să apere democrația. Nu să se dea drept civili și să reprezinte ei democrația pentru că avem de-a face cu un conflict în termeni. Ați văzut grupul compact de "civili" din diverse partide democratice cum au executat la timp și fără comentarii ordinul de a face un nou partid? Ca intelectual rasat ce sunteți, nu puteți să spuneți că nu ați înțeles mișcarea. Ați văzut cârtița "analistică" politic cum și-a schimbat dintr-o dată convingerile? Etc, etc. Și, măcar dacă aș vedea o speranță, un trend crescător de dezvoltare al României! Domnule coleg, nu trebuie băut întreg butoiul pentru a-ți da seama de calitatea vinului. Iar veninul nu trebuie băut deloc! Cei care nu înțeleg și se lasă manipulași au o scuză, aceea a sărăciei duhului. Însă cei asemenea nivelului domniei voastră de inteligență ar trebui să aibă cutremure de conștiință. Nu se poate guverna împotriva guvernaților. Ci cu ei și pentru ei! Ieri am participat la înmormântatarea unui brav ofițer care a făcut infarct după ce s-a întors de la sindicatul care le apără interesele și care urma să-l reprezinte în procesul pentru recuperarea unui drept al său. Salvele de foc trase de soldați în onoarea sa nu cred să fi salvat dezonoarea la care, la vârsta senectuții, a fost supus.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-03 10:43:33
         
 
  Nu vreau să spun vorbe mai tăioase, deși mai exacte, referitor la primul paragraf al textului dv. Poate că aveți o firească amnezie (desigur retorică) și vă contraziceți la distanță de vreo 7 ani, dă bine la auditoriu. Iată ce am găsit eu în propaganda pe care o făceați atunci proiectului:

"Exista in momentul de fata un proiect Europeea depus la organismele Comunitatii Europene pentru obtinerea unei finantari care ar permite realizarea în integralitate a site-ului respectiv traducerea în toate limbile tarilor CE."

Se poate să fi șters precizarea, am sesizat că, măcar de rușine, unele lucruri, cum ar fi articolul dv. despre uneltele de grădinărit, au dispărut. Se poate, la fel de bine, ca depunerea proiectului să fi fost doar o gogoriță lesne uitată.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2011-02-03 09:47:51
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE