FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Demonul angelic
Text postat de Vasile Popovici
Visez,
iar visul meu parcă-i
aevea
și-același demon-înger
mi s-arată;
el este
cum e în poveste Féea
și seamănă
c-un drăcușor de fată.

Ești îngerul,
ori demonul din vale
ce îmi apari mereu în vis?
nu știu,
dar îți aștern în cale
covor de flori de măr
și de cais.

De ești un înger
despre care-au scris poeții,
ori demonul
din Valea-adâncă,
cobori din vis
în pragul dimineții
ca roua zorilor
în luncă.

Te voi culege
în mănunchi de primăveri
cum noaptea
își culege-un cer de stele,
să fii și îngerul,
și demonul printre luceferi,
să fii și demonul,
și îngerul trăirii mele.

(Din vol. Demonul angelic)
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Doamna Elena Ștefan,
cred c-am încurcat borcanele cu termeni literari consacrați, servindu-vă cu tocană biblico-mistică. Retractez: nu este! Ce nu este? Nu este ce am spus!
Absența mea se explică printr-un blocaj sever de hard (știți mneavoastră, ăla în care dai cu piciorul), combinată cu o bîlbîială de soft (întîi a mea, apoi, a dracului fatalitate, a computatorului). Mă spăl cu isop și mă curăț de erezie; cred pe mai departe în dogmele impuse, dar voi reveni asupra lor, pendinte de Renaștere, bogomilism literar și atitudinea rascolnicilor. Dacă aveți puseuri tip Torchemada, culeg eu vreascuri uscate pentru rug. Înainte de a-l aprinde, să-l lăsați pe Afranius să mă întrebe: Te lepezi de Satana?!
Și iarăși vă rog să-l reabilitați pe Iuda din Kiriat, că, fără trădarea lui, veșnic fi-vom lipsiți de apariții (excepție făcînd Margareta și criticul Ababkov); nima-n sait n-o mai zice: paște mielușeii mei, paște oițele mele. Acum și-n pururea…Urmează corul.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-01-19 21:19:01
         
 
  Mult prea distinse latunski critic și neprețuită Nina Lapșenninikova,

Cu tot respectul, insist să demonstarți pleonasmul demon angelic. Dacă o veți face, convingător, anticipat, vă prezint scuzele mele. Până atunci, cred că, totuși, este vorba de un oximoron. În logica domniei voastre laptele ar fi un fel de pleonasm al vacii iar Tiraspolul pleonasmul Marelui Imperiu. Nu pare simplu că un înger decăzut și devenit demon este antitetic îngerului, adică altă categoremă? Unde vede domnia voastră "genunchiul piciorului" în aceste două categoreme? Elevul repetent să fie un pleonasm pentru că este un elev care nu a trecut clasa?

Chiar și în explicația domniei voastre nu "avansați înainte" în a-mi demonstra contrariul. Altfel spus contextul romantic devine cumva ilegitim literar și ontologic? Logica deductivă, adică principiul lebedei negre, spune că oricâte lebede albe ar vedea cineva nu poate spune că toate lebedele sunt albe însă o singură lebădă neagră dacă vede cineva are dreptul să afirme că nu toate lebedele sunt albe. Mai simplu spus, fie și numai exemplul domniei voastre și este suficient ca să demonstreze vă contraziceți.

"Vasea Popovici crede că domnia voastră (Domniță scumpă și frumoasă,,,sorry!") l-ați acuzat de pleonasm; cînd de fapt era Nina Lapșenninikova." Obsevația neprețuitei este irefutabilă!

"Vedeți, dacă Eminescu rămîne veșnic actual" Vedem!
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2011-01-15 15:52:54
         
 
  Doamnă Elena Ștefan,
nu sînt un exeget al operei lui Eminescu dar, dacă nu mă înșel, se pare că termenii: înger - demon au fost folosiți acolo în context strict romantic, după cum urmează:
- înger - cu sensul figurativ de persoană perfectă;
- demon - personificare a curajului, răzvrătirii, suferinței.
Afirmația mea anterioară aș putea să o susțin cu probe biblice și cu inepții patristice, mitologice - dar nu sînt eu teologul de serviciu al saitului.
Vasea Popovici crede că domnia voastră (Domniță scumpă și frumoasă,,,sorry!") l-ați acuzat de pleonasm; cînd de fapt era Nina Lapșenninikova.
Vedeți, dacă Eminescu rămîne veșnic actual și "caracuda de la Junimea" este idem și la fel.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-01-15 15:23:13
         
 
  V-am înțeles, distinsă doamnă, Elena Ștefan!
Și mai adaug că, chiar vă stimez!
Cu prețuire,
 
Postat de catre Vasile Popovici la data de 2011-01-15 15:19:18
         
 
  Distinse Vasile Popovici,

Eu am înțeles oximoronul din titlul poemului.

Referirea mea îl viza pe distinsul coleg, pe care sincer îl apreciez, Latunski, și căruia, probabil, i-a scăpat. Domnia sa a scris: "Un demon angelic este un pleonasm, sorry." și m-am gândit că, poate, ohrana țaristă va fi împiedicat ajungerea poemului "Înger și demon" scris de Mihai Eminescu, prin părțile Tiraspolului. Acum ați înțeles despre ce este vorba? dacă nu, promit să detaliez. Nici angelo-demonic nici demono-angelic.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2011-01-15 15:13:01
         
 
  Domniță scumpă și frumoasă,
,,sorry!"
Ce-mi place mie lumea asta care-i tare pricepută!
La orice!
ATENȚIE!!!!!!!!!!!
Eu am caligrafiat: ,,demon-angelic" - o metaforă la care țin nespus de mult!
În poezia mea am făcut un pact și cu demonul, și
cu îngerul, îngemănându-i într-o entitate ,,demon-înger" pe plan oniric.
Sper să nu fiu confuz!
S-auzim de bine, sărut mâna!
PS Vă înțeleg foarte bine - tenta de pleonasm!
 
Postat de catre Vasile Popovici la data de 2011-01-15 14:14:10
         
 
  "Un demon angelic este un pleonasm, sorry."

"Înger și demon" Pleonasm de Mihai Eminescu.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2011-01-15 13:43:44
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Stimabile, m-ai dat gata cu intelighenția d-tale,
scriind ,,servici" Se spune ,,serviciu", nu?
Pentru așa ceva profesorul te lasă ,,repechinche".
Nici o femeie de serviciu nu scrie servici!
Dar:1. de când mi-ați dat pe gârlă comentariul, v-a venit la loc glăsciorul duios care vine, vine, vine
dintr-o doină de jale(doinele, mai sunt și de jale).
2. Dacă sunteți veteran aveți dreptul la polonic, iar eu, dacă-s nou, e musai să folosesc numai lingurița ceea mică, mică...?
3. Chiar nu realizați cât de ranchiunos sunteți?
cât de diabolic, de rău la inimă, de răzbunător?
4. Chiar nu vă dați seama că folosiți un vocabular
abject, infestat...?
5. Chiar nu puteți să vă opriți, să puneți frână?
6. Din tot ce-i omenesc, nu mai păstrați nimic?
7. CHIAR nu puteți nimic, nimic...?
8. PĂCAT! Vă compătimesc!
9. Când ajungi să fii compătimit, nu e bine! Deloc!
10. Să vă aibă Dumnezeu în pază!
 
Postat de catre Vasile Popovici la data de 2011-01-15 13:27:10
         
 
  er:
plecările unor oameni care scriu bine să fie...
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-01-15 12:30:03
         
 
  "domnule" Vasile P.
Hai să lămurim lucrurile ca să nu-ți mai arunci sudălmile fără motiv...evident ai putea "înjura" literar și-atunci supărarea matale pe lume ar avea măcar o formă civilzată.
Intervenția mea a fost în limitele bunului simț, e evident că ți-a inflamat veleitarismul, dar avea menirea(și gestul e motivat văzînd că te strădui silnic să compui și nimeni nu te comentează)să fie un duș rece(Veronica , pe care o stimez, pt tactul și eforturile de a citi operele celor mai săraci în har, te poate ajuta pînă-ntr-un punct, de acolo e nevoie de o oglindă și de opinii mai tranșante)Se pare că am greșit dușul nu ți-a priit, văd că o ții pe-aceeași coardă în ciuda atenționării editorului de servici.
Stimabile,
E evident că nu mă cunoști, nici eu pe matale, așa că cel mai indicat ar fi să ne ignorăm reciproc; matale ești de puțină vreme pe europeea, așa că nu ai căderea nici morală nici valorică să scrii lozinci cu sudalme și îndemnuri de ostracizare(s-ar putea ca plecărilor unor oameni care să scrie bine să fie taman vecinătatea cu poezici mediocre de genul celei de mai sus)
Văd că te plîngi că în replică te-aș bălăcări cică...păi ai auzit proverbul osetin: "Bufnița zice vrăbiei că are capul mare"
Dacă ești o clonă a cuiva pe care l-am "urzicat" în trecut te iert pentru dezlănțuirea colerică cu îndemnul să nu mai îmi pomenești în veci numele.
PS pe sfaturile lui AF nu te baza prea mult, el e din brigada de agitație portocalie și e ofuscat fiindcă i-am contestat capacitățile poetice(deși e explicabil și previzibil că mîrîie periodic cînd vede un scandal, mediocritățile textuale se apropie)
Astea fiind zise, sănătate la bilă și inspirație fertilă!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-01-15 12:28:13
         
 
  Domnule Mihai Iulian Matei,
Cu toloaca și cu crâșma...parcă ar începe un nou recital al Maestrului Rechesan!
V-ați uitat la comentariile d-lui Rechesan, la maniera de abordare, la vocabularul folosit?
Uitați-vă și la dialogul civilizat și în spiritul de atelier literar dintre mine și Veronica Pavel!
Nu se vede diferența? nu se vede că Veronica Pavel este o distinsă doamnă în fața căreia mă înclin?
Nu vedeți... vreți să vedeți numai ceeea ce vreți?
Aveți dreptate în ceea ce spuneți, dar mai ogoiți-l pe d-l Rechesan, să mai pună frână din când în când.
Cu tot respectul,
PS DE ce mi s-a scos comentariul postat? Ce vede lumea? Să vadă și comentariul meu! Nu credeți?
Numai într-o GAȘCĂ se întâmplă asemenea lucruri,
ori aici suntem pe un site serios.
CHIAR! CER REPOSTAREA COMENTARIULUI. De n-o faceți
voi crede și altceva.



 
Postat de catre Vasile Popovici la data de 2011-01-15 11:48:34
         
 
  Mare dreptate ai, te admir, Andrei Florian, dar nu vezi câtă agresivitate, câtă ură, câtă pornire
antropofagică de te devorează în hălci sângerânde?
De pe care planetă au venit aceste venale entități?
Parcă au un legâmânt cu Dracu, parcă vin din Tartar!?
Rând pe rând au părăsit mulți site-ul și o vor mai face și alții. Eu prețuiesc mult oamenii valoroși de pe acest site. Uite în ce vocabular se bălăcărește MAESTRUL Rechesan: ,,behăit elocvent ovin"...POETIC! Până și un golan vorbește mai acătării. ,,Dumnezeu să-i ierte!", că nu știu ce spun.
Totuși: îmi doresc din suflet ca acest site să nu
fie un fiasco!
Cu prețuire și numai bine!
 
Postat de catre Vasile Popovici la data de 2011-01-15 10:36:56
         
 
  Vasile, iarta-i sau ignora orice comentariu care nu face nota bunei intentii. Altfel, se vor aduna din ce in ce mai multi.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-01-15 01:31:52
         
 
  Domnule Vasile Popovici, am să vă rog ca pe viitor să vă cântăriți răspunsurile. Domnul Gheorghe Rechesan s-a referit la textul d-voastră, pe când d-voastră la persoana lui. Aici este un site literar, nu toloacă la margine de crâșmă. Sper că s-a înțeles.  
Postat de catre Mihai Iulian Matei la data de 2011-01-15 01:26:25
         
 
  PS
Nu ai trimis încă jalba în vîrf de băț, domnului Corbu? Mă scutești de un efort, iată-i adresa:
[email protected] de la Academie și USR probabil că le ai!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-01-15 00:58:42
         
 
  domnule popovici,
Sunteți sigur că mie mi-ați adresat colegiala replică? Nu de alta, dar observîndu-vă verva colocvial-suburbană similară unui behăit elocvent ovin aș înclina să cred că v-ați adresat unui exemplar de caardus nutans care vă sîcîie de ceva vreme apendicele codal lînos.
Ca să nu-ți irosesc încă cîteva minute prețioase din viață explicîndu-ți că observațiile mele se adresau operei fruste și nu persoanei frustate de insuccesul pe lîngă poalele multiple ale unei eutherpe mai oacheșe, te-ntreb doar atît:
Te razi zilnic, musiu? Nu de alta, dar știi ce ziceau strămoșii latini: barbas non facit philosophum! Poate-ntr-o viață anterioară ai fost frizer, cine știe...în acesta ești sigur, dacă nu poet, măcar conducător paricopitat de turme.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-01-15 00:55:46
         
 
  lăsați-l pe tangent de alfa!
în lunca afrodisiacă iubiți gonflabila săracă,

mărfarul ciugulind în bozii
guvidul, soarele, nărozii - iubiți, iubiți stabilopozii,

la fel, lichidele casante, perfuzia și filoxera.

(iar la semnalul "adelante" iubiți-l pe armand assante, poeții, leru-i lera, orca.
lăsați-mi-l pe Garcia Lorca): iubiți scrumbii cu sîni rotunzi. iubiți, iubiți nebunii blînzi.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-01-14 20:22:47
         
 
  PS
Nu!!!!!!!!!!
Cardul de acces la bloc râmâne ,,apropritarului"!
 
Postat de catre Vasile Popovici la data de 2011-01-14 19:56:00
         
 
  poezia este cat se vede..adica e loc de mult mai bine. Atata timp cat nu ma lezeaza, ca membru al acestei (din ce in ce mai mici) comunitati, prin acordarea unor aprecieri repetate si iluzorii, pentru mine nu este nici o problema. M-ar deranja, insa, incalcarea regulilor unei polemici civilizate, mai ales ATACUL LA PERSOANA. Cred ca se poate raspunde unei pareri(chiar daca transanta, poate brutala) de o maniera rezonabila, la fel de plastic!  
Postat de catre mihai robea la data de 2011-01-14 19:23:00
         
 
  Și încă ceva - un preambul: Demonii, conform mitologiei biblice, sînt îngeri căzuți, decăzuți din drepturile celeste. Ei rămîn tot îngeri, chiar dacă au fost condamnți. Un demon angelic este un pleonasm, sorry...  
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-01-14 16:59:40
         
 
  Vasea Popovici,
n-o să-ți comentez creațiile (deocamdată), dar o să-ți spun o istorioară pe care am auzit-o de la un prieten, fost membru PCR: Se făcea că unul din membri organizației de partid se căsătorise cu o evreică și urma să plece (de tot, da de tot) în Israel. Avea toate aprobările, drept pentru care s-a convocat o ședință fulger pentru a i se retrage carnetul de partid. Totul curgea în spiritul vremurilor, cu simpatie pentru "evadat", cu indiferență pentru formalități; cînd un habotnic s-a ridicat să-l înfiereze pe "trădător": "Să-i luați și carnetul de șofer!", a zbierat acesta.
Drept pentru care mă raliez propunerii tale: să-i interzicem lui Recheșan, nu numai accesul pe acest sait, chiar și accesul la Metro, la bibliotecă, la restaurant. Totuși, ar fi o pedeapsă prea mare ca să-l reclami la Academie și la USR, apoi domnului Cristescu, Este ca și cum l-ai ucide, apoi i-ai trage o mamă de bătaie. Colosală comparația cu Manea, din baladă; cum adică? se te înjunghie el pe la spatele textului cu două comentarii călduțe, în loc să-ți coacă pe față un mic pamfletaș, ai?
În locul tău i-aș ocupa și locul de parcare, i-aș fura chiar cardul de acces în bloc!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-01-14 16:47:49
         
 
  PS
Fiindcă tot suntem în zona romantică după canoanele criticii maioresciene forma e ponosită rău, iar fondul strălucește banal și repetativ prin mediocritate-i crasă...
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-01-14 08:12:06
         
 
  Citind astfel de poetizări desuete mă-ntreb sincer și retoric care este cartea,textul de poezie lecturate recent de autor?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-01-14 08:09:50
         
 
  Mulțumesc mult, Veronica! Întotdeauna ești sobră în expresie și interpretare. Observ o cultură elevată
la care țin în mod special.
Iartă-mi, sinceritatea!
Cu stimă, Vasile
PS.Sugestia cu ,,zorilor" e binevenită.
 
Postat de catre Vasile Popovici la data de 2011-01-13 18:58:06
         
 
  Frumos, Vasile, mi-a placut, imaginile si "melodia" sunt placute.

Repetitia "diminetii"- "diminetzilor" ar fi putut fi eventual evitata prin inlocuirea celui de al doilea cu "zorilor"....

Sigur, astazi acest gen de poezie le suna uneora "desuet", mie mi se pare ca forma poetica nu e decat "haina" pe care o imbraca o "zicere" si, cand "zicerea" e poezie, ea ramane poezie orice forma ar imbraca.

Vot.


 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2011-01-13 17:18:25
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE