FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Marian Badea

De ieri, încerci tot ca sã te percep pe piele,
Vrei sã-þi vorbesc, sã-þi fac deci, o plãcere,
Sã îþi rãspund, oricum, chiar ºi cu vorbe rele,
Sã facem altfel decât bunul simþ o cere...

Nu te-nþeleg, cã eºti artist, nu fiu de lele,
ªi de te roade ciuda, vrajba, ori din alte cele,
Eu mã opresc aici, nici cã vreau iar belele,
ªi chiar stimabilul la care scrii, mi-o cere.

Deci, din respect, cãci vreau sã-þi curm aleanul,
Am sã-þi rãspund, chiar dacã ºtiu cã nu-i ultima datã,
ªi tot gândind cã nu eºti, tu,neghina ce îneacã lanul,
Sper cã prin asta sã îmi schimb privirea încruntatã !

Notã.
Evident o poezie modestã. Eu sunt un writer, nu sunt cicibebe. Chiar dacã unora le-ar place ºi cred în asta cu încrâncenare.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "contex", "influienþat", "strinãtate", oricum "nu te intere"...
semnat-iepurilã
 
Postat de catre Alin Adal la data de 2006-01-31 23:45:28
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Domnule Bordaº,
Eu nu scriu la întâmplare. Nu am fãcut-o niciodatã. Eu scriu numai pentru bani. Aºa sunt eu ºi ºtiu cã lucrul acesta deranjazã pe mulþi. Nu cã aº fi un mercenar. Pentru cã nu sunt. Dar, atunci când scriu ceva mã gândesc cine ºi de ce are nevoie. Fac tot ce se poate ca lucrurile sã meargã pe fãgaºul pe care mi-l creionez. Prin urmare, nu sunt interesat nici de satirã de bun gust, nici de glume de prost gust, pentru cã cei cu care lucrez eu, au alte domenii în care sã-ºi impunã autoritatea.

Nu spun asta numai pentru dvs. Iatã, bunãoarã, am promis unui forumist de aici sã-i analizez scrierile ºi sã scriu ca el. Mã rog, el considerã aceasta ca un plagiat, ceea ce înseamnã cã în pofida faptului cã mi-a pus la vedere Dex-ul ºi mi-a dat cu el în cap, cum cã aº fi necunoscãtor, nu a înþeles esenþa intervenþiei mele. Dar poate cã nici asta nu prea are importanþã.

Iatã, vãd aici, pe acest forum, oameni de valoare, din care faceþi ºi dvs. parte ºi am recunoscut-o într-o discuþie privatã, chiar cu unii dintre cei la care faceþi referire uneori. Ei bine, am recunoscut cu toþii cã unii forumiºti îºi pierd talentul în scheme fãrã valoare. Acum nu zic cã toatã lumea trebuie sã scrie pentru bani. Dar nici nu consider cã trebuie sã rãmâi un writer sãrac ºi sã speri cã vreodatã þi se va recunoaºte talentul. Pentru cã spune un erou al unuia dintre romanele mele: "Frãþioare, trebuie sã vezi pe unde sunt banii ºi sã le simþi miºcarea. Iar dacã ai trebuinþã de ei, fã în aºa fel ca sã îþi intre în buzunar". Dar dvs. vã rezumaþi la lucruri mai mãrunte, la valori cu concretizare incertã. ªi cred cã sunteþi oarecum superficial, pentru cã spuneþi dvs. cu o oarecare ironie "Nu mi-am propus sa inec nici un lan", asta ca ºi când nu aþi fi înþeles sensul acestei propoziþii deci, aþi rupt-o dintr-un anumit contex. Sã fiu sincer m-aº fi aºteptat sã evidenþiaþi propoziþia cu "fiu de lele" care avea o încãrcãturã mult mai "yang" cum ar spune stimabilul cicibebe, cã nu-l mai denumesc altfel de teamã sã nu mai inflamez pe cei ce urmeazã sã citeascã acest comentariu.

Nu mã deranjazã sã discut cu dvs. Existã chiar unii de aici care v-au solicitat o conversaþie dar cãrora nu le-þi rãspuns. Sunt chiar surprins cã mie îmi acordaþi acest privilegiu.

Deci, domnule Bordaº, mã intereseazã satira, dar nu cea gratuitã, "aruncatã peste gard" ºi care nu face dovada decât a unui infantilism cronic. Cãci totul în aceastã viaþã se mãsoarã ºi prin bani, iar cel ce câºtigã bani nu prea are timp de asemenea lucruri puierile sau iepurile, cum doriþi dvs.

Iar textul meu nu vã atacã pe dvs. Evident cã simþiþi oarecum "privirea" mesajului. Textul atacã pe toþi cei ce nu înþeleg obligaþia elementarã de a respecta niºte reguli de bun simþ. Cãci ce poate fi mai de bun simþ decât sã-i spui unuia în poezie sau chiar într-un text civilizat cã a "luat-o pe arãturã". Iar dacã am rãmâne la ideea dvs. cã trebuie sã fim "acizi" acolo unde nu existã chiar un mediu "alcalin", nu am rezolvat nimic, nici mãcar o "sare" dacã mã înþelegeþi.

In fine, mi-a fost drag sã vã rãspund pentru cã eu cred cã dvs. sunteþi foarte înþelept (nu, neapãrat inteligent, dar este posibil ºi aºa !). ªi poate cã veþi da curs ºi invitaþiei, deocamdatã formulatã numai în paginile de forum de a dialoga ºi cu cei ce sunt interesaþi de ideile dvs. (bune, rele, nu conteazã, cãci fiecare învãþãm).

Nu sunt încruntat. Nici nu am fost vreodatã. Creaþia nu presupune încruntare (yang). Ea presupune mai multã destindere (yin).

In privinþa textelor, nu m-am lãmurit. Am prezentat un început de roman. Voiam o pãrere criticã. Pe mine nu mã intere pãrerile pozitive (deci nu vreau stele !), eu vreau numai calitate, o criticã serioasã. Numai cã am rãmas cu ochi-n soare când am vãzut cã oamenii nu au rãbdare sã citescã. Pentru cã acolo am strecurat în mod voit unele curse de logicã, unele referiri la alte dimensiuni care ne guverneazã viaþa. Pe oamenii de aici nu-i intereseazã. Nici chiar pe dvs. Acesta este un adevãr trist.

Dar nu-i nimic, existã diaspora românã unde românii de pretutundeni manifestã interes pentru un altfel de mod de gândire ºi care sã explice anumite fenomene, anumite comportamente. Din nefericire, aici, lucrurile stau foarte prost. ªi vã spun lucrurile astea pentru cã am copii care trãiesc astãzi în strinãtate, care au fost bine educaþi ºi s-au integrat imediat, acolo. Pãi, ce, dvs. consideraþi cã dacã eu am reuºit la acest capitol, mã las influienþat de strigãturile pline de infantilism ale celor de aici, mai tineri, certaþi cu regulile bunei cuviinþe ºi care se vãd deja deschizãtori de drumuri cu toate cã nu ºtiu încã sã elaboreze zece paginii continui de prozã sau ºapte strofe lucrate dupã toate canoanele poeziei ?

In fine, dacã v-am deranjat cu ceva rog iertãciune. Imi place sã-mi fiþi prieten ºi sper cã o veþi face chiar dacã sunteþi puþin cam neîncrezãtor.
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-01-31 14:33:02
         
 
  Am eu o presimtire: Marian zambeste. Iar zambetul este incompatibil cu incruntarea sprancenelor :)  
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-01-31 14:29:24
         
 
  Este, intr-adevar, modesta. Dar, daca ar fi avut si putin umor, as fi apreciat-o chiar daca prin ea ai fi desfiintat tot ce am scris pana acum pe acest site. Oricum, nu asta era problema.
Nu cred, domnule Badea, ca nu ai remarcat faptul ca nu ti-am atacat nici opiniile, nici persoana. Nu am facut decat sa speculez o eroare de redactare strecurata intr-un text (si intr-un context) in care spiritele erau destul de incinse. Eroare care nu putea trece neobservata. Am facut-o la modul umoristic, asa cum multi autori o fac pe acest site, fara nici o rautate,
fara incrancenare. Ai tot dreptul sa reactionezi la astfel de texte, de altfel cred ca ai observat ca aici fiecare raspunde fiecaruia, dar reactia ta la un text satiric mi se pare usor exagerata.
O singura data am facut un atac la persoana in paginile acestui Atelier literar, motivat de dorinta de a raspunde unui atac de acelasi fel.
In rest, nu consider textele mele ca fiind atacuri.
Nu mi-am propus sa inec nici un lan. Nici sa tai buruieni prin el. Nu am pretentia ca as putea face eu o ierarhizare a valorilor, cu atat mai mult cu cat nu am pretentia ca eu insumi as fi o valoare.
In ceea ce priveste convingerea ca versurile de mai sus nu sunt ultimul tau raspuns, inclin sa cred ca e intemeiata. Asa cum textele mele sunt forfecate de altii (motiv pentru care ma feresc sa fac greseli), la randul meu voi forfeca textele altora. Tot ceea ce pot sa-ti promit e ca voi incerca sa evit textele tale. Pe cat se poate...
Acu', spune-mi sincer, poti sa te uiti mai putin incruntat?...Sau a devenit obisnuinta?...



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-01-31 13:35:16
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE