FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Acolo
Text postat de boris marian
Acolo


Acolo s-au mutat bunicii, nepoții,Rădăuții, Adjudul, Bacăul, Piatra- Neamț, Botoșanii, fără petunii, fără căruțe,fără păduri de molizi și de fagi, mișunând de mure și de zmeură vie ca niște ălbăticiuni,fără tălăngile vacilor, fără caimacul cel gros de un deget, fără câini ciobănești, trenuri mărfare, țigăride cincizeci de bani, pachetul, fără anii de după război, acolo miroase a portocale, a cedru, jasmin, a lapte și miere, acolo este o stradă, un colț, o umbră ce amintește de Rădăuții bunicii mele cu sufletul pur precum floarea.

Omului să-i fie accesibilă întâlnirea cu superlativul autentic, al existenței sale, spune profesorul alunecând pe patine sub plaoia muzicală a becurilor colorate, gigantismul unei naturi exotice, simplu desfpșurată ar trebui sp dezechilibreze imaginarul, adagă sugând din înghețata servită la mantinelă, ar trebui să plec pentru mulți ani în munți, dar nu mă lasă nevasta, se consolează, inspirând noaptea și aerul ei tainic, mărunți sunt munții, dubioși sunt unii oameni, strigă la ieșirea din patinoar, căutând cu ochii un taxi, desupra tuturor este Femeia Iubită, ca un acoperiș de pagodă. Am rămas singur repetând cuvintele profesorului.

Vezi viața prea simplu, spuse profesorul, ștergându-și cu piele de căprioară ucisă lângă un carpen, ochelarii înrămați în plastic gălbui, fiecare om trăiește și moare în felul lui, de pildă voi îmi spuneți profesorul, dar eu nu sunt decât un vagabond care tocmai se duce, nimeni nu-mi cunoaște adevărata veselie și adevărata foame, spuse profesorul punându-și ochelarii ca două lacrimi mari, înghețate.

Malum est absentia boni, spuse profesorul trăgând la vâsle și suflând greu, somnul netezea apa lacului care se scurgea încet spre centrul pământului, soarele urva treptele norilor, vâsleam în zorii unei zile norocoase, nimic nu ne tulbura și totuși profesorul repeta, „Malum est absentia boni”, până când papa se scurse toată și în craterul uscat puteam fi văzuți împingând inutil aerul.
Boris Marian
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23932
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE