FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
MĂSURI
Text postat de Emanuel Cristescu
Ca urmare a propunerii făcute în subsolul editorialului de mai sus, de a se lua câteva măsuri energice, iată mai jos câteva dintre ele. Pentru a le citi pe toate, pe care le-am gândit până acum, accesați editorialul, unde puteți comenta și propune și alte măsuri.

"Cine va utiliza cuvinte neecoliterare va trebui să aștepte să i se valideze textele ori comentariile pentru că va avea nivel 10.

Cine nu poate face diferența dintre ecoliteratură și vulgaritate nu are ce căuta pe acest site.

Cine va denigra site-ul și va milita, subtil ori mai puțin subtil pentru destructurarea lui, ori prin acțiuni vădit anti-site îl va defăima, va trebui să-l părăsească. O poate face de pe alte site-uri. Cărora le vom răspunde sau nu.

Cine nu va respecta regulamentul va suporta rigorile lui.

Voi face și experimentul de a coopta autori valoroși pentru "Revista Europeea" http://www.europeea.ro/main.php În această secțiune a site-ului, valoarea textuală va fi aceea care va determina promovarea membrilor și nu....." citiți mai departe comentariile de la editorial.

Pentru mai nou sosiții pe site: se recomandă publicarea a maximum trei texte pe zi. La comentarii nu există această recomandare.

Când scrieți un comentariu, aveți grijă să scrieți în fereastra de dialog pe primul rând al acesteia. Adică, imediat sub linia maron care delimitează partea superioară a ferestrei și deasupra căreia este scris "Conținut" Altfel, comentariul nu poate fi validat.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  simplu, fiecare cu proprietatea lui, în garsoniera mea de la etajul 10 eu mi-s stăpân.  
Postat de catre vasile iftime la data de 2010-12-27 01:17:18
         
 
  Domnule Iftimie,

Gruparea noastră, cu aspirații literare, nu neagă niciun fel de artă. Ba chiar, respectă dreptul, la opțiune artistică, al oricui. Gruparea noastră în mod liber și conștient aderă la acest spațiu pe care îl denumește "ecoliterar" și în care nu acceptă cuvinte vulgare, conform regulamentului.

Da, niciunul dintre scriitorii amintiți, dacă scriu cu vulgarități, chiar dacă logica ori structura textului le-ar justifica, nu vor putea publica acele texte aici. Mai mult, chiar dacă un astfel de scriitor primește Premiul Nobel, dacă utilizează în texte vulgarități, acele texte NU VOR FI ACCEPTATE AICI. Aceasta nu înseamnă că le ne găm valoarea. Noi credem în dreptul la opțiune, în complementaritate și alteritate. Într-o lume în care obscenitatea, așa zisul dezinhibiționism, pornografia și toate cele se află în creștere exponențială, ave dreptul să apărăm această oază ecoliterară. Nu putem fi acuzați de discriminare. Dimpotrivă îi putem acuza de ipocrizie, lipsă de consecvență ori chiar înșelarea site-ului, pe aceia care, deși când își fac un cont pe acest site declară că sunt de acord cu regulamentul iar apoi nu-l mai respectă.

Ca atare insist și vă rog să punem punct acestei false probleme. Dacă respectați regulamentul, vă respectați acceptul, respectiv cuvântul dat în momentul în care v-ați făcut cont și sunteți binevenit. Dacă nu-l respectați veți suferi rigorile regulamentului.

Vedeți distinse coleg? Lucrurile sunt foarte simple.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-12-26 20:32:26
         
 
  Domnule Cristescu,

Multumim pentru interventie. Masurile care sunt promise ar trebui sa fie puse cu fermitate in practica.

Sigur ca literatura sau expresia oamenilor astazi este diferita de cea de ieri. "Blandetzea" de ieri poate fi perceputa astazi ca fiind "prafuita". Dar violentza cu care omul de astazi se revolta se poate exprima nevulgar, in cuvinte admise pe site, nu tot ce este "indecent" este o foarma de "deschidere" si "sinceritate", cred eu.

Exista, chiar si in bruitalitate, o varianta civilizata care sa "sugereze", nu neaparat sa "descrie".

In ceea ce priveste felul in care scaderea nivelului se va face, propun ca la prima abatere (sau invalidare a unui text sau com), autorul sa fie avertizat, dar a doua oara direct sanctionat. Si aceasta procedura sa fie clar scrisa in regulment si folosita fara exceptii. Fermitatea induce respect, blandetzea provoaca de cele mai multe ori neincredere.

Am tzinut si tzin la acest site, stiu ca oamenii de astazi, eu insami printre ei, nu sunt aceeasi cu cei de acum patru ani. Stiu ca atmosfera din 2006, cand am venit pe site, nu poate fi reprodusa exact, dar incerc sa cred ca ar putea exista varianta 2011 a acestei bune si camaraderesti atmosfere de atunci.

Urez actualilor si viitorilor useri ai acestui site intrarea "cu dreptul" in aceasta noua atmosfera a anului 2011, atmosfera de care vom fi cu totii responsabili.

La Multi Ani,

Veronica
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2010-12-26 17:31:58
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  erata_ati umbla cu..  
Postat de catre mihai robea la data de 2010-12-26 17:11:02
         
 
  mă așteptam la o așa replică, chiar nu are rost să argumentez, să vă fie bine.  
Postat de catre vasile iftime la data de 2010-12-26 14:35:28
         
 
  nu va banuiesc neaparat ca a-ti umbla cu ocaua mica, poate atata puteti intelege, dar sunt sute de poeti cinstiti care scriu si nu o fac deloc rau, scriu poezie, cateva zeci am intalnit si pe site-urile astea, nu au nimic de a face cu deprinderile vechi, eu in ei cred, cu un singur gest i-ati anulat pe toti sau ii ignorati, nu este prea frumos ce faceti.  
Postat de catre mihai robea la data de 2010-12-26 13:32:00
         
 
  domnule Vasile Iftime, nu mai tulburati mintile oamenilor cu pretinsele d-voastra repere, repere care exista doar in imaginatia d-voastra si a altor cativa. Lucrurile stau mult mai simplu: in ciuda unor eforturi perseverente de a-i face cunoscuti, o buna parte din cartile acestor autori(nu ma refer la toti cei enumerati) scoase in 500-1000 de exemplare au fost returnate de librarii editurilor care i-au scos; cunosc fiindca am o oarecare atingere cu acest spatiu. Oamenii pot alege singuri, pot ocoli uratul sau il pot savura, este optiunea fiecaruia, fiindca aici nu de revolta este vorba, asta nu e nimic nou, ci de mijloacele de exprimare aflate la indemana fiecaruia.  
Postat de catre mihai robea la data de 2010-12-26 13:18:05
         
 
  Craciun fericit tuturor!  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-12-26 12:46:11
         
 
  Anul acesta premiul ,,național de poezie Mihai Eminescu,, Opera Prima, l-a primit Bogdan G Stoian, un poet care se revoltă în poezie, care lovește, care aruncă cu versul, un poet care culege poezia din insalubru, din prostituție, din moarte, un poet al viciilor,
(nu un viciat) deși cred că și pentru vicii se pot găsi clemențe unui artist, acest autor nu este ecoliterar și totuși este un poet bun.
Este vulgar, și….? poate că a venit vremea să se scrie mai răspicat, mai cu tupeu, mai direct. Este un curent pe care îl apreciez, un curent care se va sedimenta, se va limpezi iar dacă în urma lui vor rămâne câteva repere, va fi un câștig pentru literatură iar reperele sunt vizibile: Doru Mareș, Dan Bogdan Hanu, T.O. Bobe, Liviu Georgescu, Răzvan Țupa, Cristian Pohrib, Dan Sociu, Teodor Dună, Claudiu Komartin,i Dan Coman, Bogdan Perdivară, Sebastian Sifft, Andra Rotaru, Diana Geacăr Oana Cătălina Ninu, Livia Roșca, Rita Chirian, Florin Partene, Svetlana Cârstea, Bogdan Stoian.
Vor ajunge acești poeți în manuale? Nu știu, dar în istorie, parte de ei vor ajunge….și apoi ce scriitor contemporani găsim în manuale? Istoriea i-a pus la naftalină, politica învățământului, este mai mult decât conservatoare. Poate că le este mai comod așa, mai simplu. Trec anii și mă crucesc când descopăr în unele manuale pe limbuții ceaușiști, pe turnători, lichele, mizerabil…nu le dau numele decât tangențial amintesc niște titluri: ,,patria și poezia,, ,un viitor al certitudinilor,, , ,,un sentiment numit ceaușescu,, , ,,el omul muncii,, , ,,primul muncitor al țării,, , ,,gândire creatoare,, , strălucit ctitor de cultură,, etc, etc, etc. Ei au locul lor, aparțin unui curent literar, s-au delimitat repede, au scuze, scot texte de altă factură, primesc premii, își dau premii între ei, se citesc între ei, se laudă între ei. Sunt scriitorii care acum tronează pe la diferite edituri, sunt oameni de afacere, ei dau girul, ei fac ierarhii.
Din acest motiv înțeleg revolta celor tineri, sunt vulgari….vulgaritatea lor spune ceva, să-i ascultăm.

 
Postat de catre vasile iftime la data de 2010-12-26 11:56:11
         
 
  Să spunem că prin absurd unul din marii noști romancieri ar dori să posteze fragmente din scrierile sale pe acest site, mă refer la Radu Aldulescu, să înțeleg că nu ar avea loc doar datorită acestei politici, păcat….sau poate Emil Brumaru, sau Eugen Gălățeanu,
Inventați o ferestruică cu cifra 18, nu cred că literatura poate fi pusă în canoane doar de dragul unui ,, site de calitate,,
Calitate? Calitate între limite, nu există.
Nu accept injuriile, aici este de cenzurat, dar dacă într-un poem se cere un cuvânt atunci să lăsam cuvântul să apere de cuvinte.
Cu stima, v.i.
 
Postat de catre vasile iftime la data de 2010-12-26 11:00:10
         
 
  Distinse coleg Cristian Vasiliu,

1 Încercați să vă detașați de partizanat.

2. Nu o putem lua de fiecare data de la Adam și Eva.

3. Găsiți ceva bun pe acet site?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-12-26 11:00:01
         
 
  Aceste declaratii sunt tardive... si daca nu ma insel se repeta periodic... ca urmare o unor evenimente neplacute... sub titulatura... "de data asta nu luam masuri, dar de data viitoare..."

Repet... nu cred ca exista sait literar unde sa se tolereze cuvintele porcoase si injuraturile cum se tolereaza pe acest sait... Injuraturile lui ecsi au stat pe sait ore intregi (in timp ce dl Corbu ignora "presiunile" si "santajul" unor autori de a-l trece la nivel 10 - pentru a proteja saitul nu pentru a-l cenzura)... Injuraturile de mama ale lui Jorz la fel...

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2010-12-26 10:42:07
         
 
  Distinse coleg,

Am văzut poemul. Era, în opinia mea, la limită.
Comentariul și editorialul nu vizau acest poem și în esență nu pe cineva anume. Ele vizează principii. Pe care trebuie să le respectăm pentru ca site-ul să fie unul de calitate și cum bine spunea domnul Robea, să nu ne fie jenă că activăm aici.

Eu cred că dacă, înainte de a da "enter" pentru postare fiecare membru s-ar întreba: "acest text, (comentariu) poate fi publicat într-un manual școlar, multe dintre probleme s-ar rezolva. Domnia voastră, sunteți un autor valoros. Rugămintea mea este ca , pe acest site, să publicați doar texte ecoliterare.

Mulțumesc.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-12-26 10:29:44
         
 
  Tocmai ce mi-am șters poemul vizat, mă gîndeam că s-a mai schimbat politica pe europeea, repact punctul dv de vedere, Crăciun frumos și peste această bucată de cer, sper să mai revin.  
Postat de catre vasile iftime la data de 2010-12-26 10:23:34
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE