FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
ORBIRE
Text postat de Emanuel Cristescu
Patima, excesiva patimă, ca vanitate nemăsurată, orbește. Ingnoră și rațiunea și frumusețea sentimentelor firești, de bucurie și plăcere de a scrie și de a citi, de a coexista într-un spațiu generos și onest.

Avem două exemple recente în care, doi autori talentați, orbiți de patimă, orbiți de vanitate, au luat cele mai proaste decizii posibile în raport cu evoluția lor pe acest site. Este vorba de colegii noștri Ioan Jorz și Radu Ștefănescu.

Ioan Jorz, numai când aude ori vede scris "Radu Ștefănescu" vede roșu în fața ochilor. Nimic nu mai contează. Reacția lui este disproporționată! În viziunea lui, William Shakespeare este un fel de tabu la care nu pot avea acces decât persoane pe care, domnia sa, le consideră sacrosancte și demne de acest mare spirit. Victimă a prejudecății potrivit căreia apropierea oricui altcineva de creația marelui Will, în afară de idolii săi, reprezintă un fel de lezcultură, nu poate accepta că un "intrus" chiar și unul talentat în accepțiunea mea, și fac trimitere la Radu Ștefănescu, poate să ne ofere o viziune originală, o viziune coerentă și valoroasă a sonetelor celebrului autor. Viziune care nu impietează traducerile anterioare. Dimpotrivă: le diversifică, le potențează, le aduce în actualitate, le integrează în ceea ce înseamnă percepția unor capodopere. Pentru că, o astfel de receptare peste secoli nu poate însemna altceva decât valoare. Valoare eternă! Așa se explică faptul că, văzând numele "Radu Ștefănescu" distinsul și talentatul autor, Ioan Jorz, victimă a orbirii despre care v-am vorbit mai sus, nu vede precizarea "Antologie" și nu vede autorul unui poem, antologic, postat de către Radu Ștefănescu! Și, în buna tradiție a "orbitului" "desființează" căzând înztr-o evidentă EROARE, poemul amintit, atribuindu-l postatorului și nu autorului!

De partea cealaltă, Radu Ștefănescu, în loc să-și savureze cu măreție și serenă detașare, neașteptata victorie, nu găsește altceva mai bun de făcut decât să acuze Europeea și pe mine că nu am procedat precum "Agonia"! Jalnică aspirație. Intervenția mea fusese, magnanimă. Amendasem reacția distinsului Ioan Jorz și remarcam insolita situație. Mai mult invalidasem comentariul eronat și ofesator! Comentariu care, în contextul dat, și pentru IQ-uri normale, incrimina, în fapt ...autorul. Nu al postării ci al comentariului.

Ce găsește de cuviință distinsul coleg Radu Ștefănescu? Să mă șantajeze! Dacă nu-i reduc nivelul lui Ioan Jorz, el pleacă de pe site. Ei bine, NICIODATĂ, dar absolut niciodată nu voi da curs NICIUNUI TIP DE ȘANTAJ. Voi închide Europeea dar nu voi accepta să fiu șantajat. Și distinsul coleg știa aceasta. Și a plust. În loc să-și svureze victoria, s-a supărat precum văcarul pe sat. Ana Karenina în varianta ecobleu! Păcat. Omul Radu Ștefănescu, asemenea multora dintre noi, are păcate. Dar are și talent. Dintre care, de departe, traducerea sonetelor shakespearine se detașează. Este neimporatnt efemerul turnesolism ecsintescian, în raport cu această MARE REALIZARE, îi spun perenă însă de fapt ar trebui să-i spun ETERNĂ. Cu toate contestările. Care, cel puțin până acum, s-au dovedit a fi simple contestări. În niciun caz acuzații dovedite.

Plecat sau nu, nici nu interesează, încă viu, și îi doresc mulți ani, proiectul imprimării traducerii sonetelor mă interesează și sunt dispus să public volumul. În rest, "seul le silence est grand, tout le reste est faiblesse"!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Faptul este consumat, iar discutiile pe aceasta tema sunt inutile. Radu a facut apel la autoritatea site-ului sa intervina in spiritul regulamentului, iar autoritatea s-a simtit santajata de faptul ca i se cere sa respecte regulamentul.
Autoritatea devine iluzorie atunci cand este discretionara.
Este binecunoscut cazul cand un celebru cuplu prezidential a racit la plamani invocand marea adunare nationala in apararea sa dupa ce a dat ordin ca "huliganii protestatari" sa fie lichidati.
Parafrazez replica devenita celebra "Ori suntem golani ori nu mai sunten" cu "Ori avem un regulament ori nu mai avem"
Nu stiu eu d'astea, dar banuiesc ca sunt "doo"
Zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-12-23 02:28:53
         
 
  "Iar, după cum bine știi, cimitirele lumii sunt pline de oameni de neînlocuit."

Ce sofism gratuit!!
Ce poate să scoată din mînecă omul ăsta!
Ai verificat matale coeficientul de inteligență al tuturor defuncților, domnu Cristy, și ai constatat o discrepanță dură între realitate și panegiricele lor?
Vorbă să fie! Luată, probabil, dintr-un antic de-al dumnealui!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-22 19:12:43
         
 
  "as observa ca in cazul altor plecari (anuntate sau nu) din europeea, nu ai mai apelat la scrisori deschise pentru readucerea la stana a oitei ratacite. pare ca eu sunt primul beneficiar."

Observația este falsă. Din două puncte de vedere. textul, nici măcar conotativ nu a avut rolul pe care, forțat i-l atribui. A avut doar rolul de a diseca și explicita o situație. Al doilea, martor îmi poate fi sper, colega noastră Adsriana Giurcă, și nu numai. Într-un moment când intenționa să plece, îmi reproșa cineva o mizerie comisă de către un user la adresa ei, nu mai țin minte cine, însă dacă voi găsi un răgaz să mă concentrez, cred că îmi voi reaminti, acum trebuie să plec urgent,am rugat-o să nu plece și nu a plecat. Dar nu mi-a cerut să scad nivelul celui care o agresase. Dacă ar fi făcut-o aș fi procedat la fel. Pentru că nu vreau să creez precedentul. Altfel, a doua zi x ar condiționa rămânerea lui de plecarea lui y iar z de plecarea lui w. Șamd. Iar, după cum bine știi, cimitirele lumii sunt pline de oameni de neînlocuit. Plăcerea de a fi ori nu pe site rămâne la latitudinea userului. dacă respectă regulamentul Dacă nu poate fi și "plecat" de pe site!

Voi mai răspunde însă vreau să-l rog pe distinsul coleg Vasiliu, dacă poate, să argumenteze ce a afirmat.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-12-22 17:21:05
         
 
  Domnule Ten, mulțumesc. Nu am făcut-o nici cu intenție nici din neștiință. Din grabă și din lipsa de timp le-am făcut. Nu am verificat textul. Eu apăs toate tastele. Însă nu toate tastele și, mai ales, nu întotdeauna, își îndeplinesc rolul. Fac mea culpa. Însă, între un text perfect, scris în afara timpului său, și unul imperfect, îl prefer pe al doilea. Oricum sincer mulțumesc.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-12-22 16:50:39
         
 
  surzenie
desi mi-ai interzis accesul pe aceasta pagina prin incalificabilul gest al scaderii nivelului, nu pot sa nu te felicit, patroane, pentru performantza, numai de guvernul boc egalata, de a fi surd la orice argument in favoarea bunului simtz. mai rar sa reziste cineva cu educatie ca a dumitale la orice glas al ragtiunii si la orice argument oricat de binevoitor ar fi. De ce spun asta? De ce revin mereu si mereu aducandu-ti aminte (Bunule Doamne, a cata OARA?) CA PROSTIA AGRESIVA NU TREBUIE COCOLOSITA, ea rezista oricum, prin natura ei grobiana, trupesa, viguroasa ca orice lucru brut. De ce ai ales sa fii protectorul micimii de caracter, a vulgaritatii deghizate in manea literara, a prostului gust semnalat cu atata insistentza de multi, e treaba dumitale. ca n-ai avut ochi sa vezi caracterul adevarat al Venenei Voma, al lui joarza viezure barza, a bacilicai dilie si a altor asemenea, nu e treaba mea sa ma intreb. dar nici principiul, stimabile? nici pe acela nu-l respecti? n-ai sanctionat nici macar in treacat rizibila definitie data de pupilul meteleu literaturii si artei in general. poate n-ai citit. dar sigur ai fi auzit, daca n-ai fi fost surd de-a binelea. Ma rog Dumnezeului, Celui Adevarat sa-ti redea vederea, auzul si alte simturi, pe care se pare ca le-ai pierdut, sper, temporar. Adio, am intrat aci numai si numai fiindca era vorba de talentatul Radu Stefanescu. PS: vorbeste matale cu editorii sa invalideze acest comm, nu e favorabil imaginii dumitale si te mai si arata asa cum esti de fapt. Kaveul, un indurerat cu adevarat de soarta unei initiative literare initial (sic!) benefice.
 
Postat de catre sters sters la data de 2010-12-21 13:03:40
         
 
  Radu, regret sincer plecarea ta. Europeea pierde unul dintre cei mai talentati autori ai sai. Cu toate acestea, Radu, drum bun si sa ramai acelasi oriunde vei gasi de cuviinta sa iti publici textele!
Demnitatea gestului tau nu lasa loc compromisului, iar drumul de intoarcere tocmai ti-a fost blocat de textul sub care comentez.
In plus, site-ul este plin de "razganditi".
Sarbatori fericite, Radu!
Cu respect, Zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-12-20 22:14:06
         
 
  er: elucubrații  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-12-20 20:09:27
         
 
  Cristian Vasiliu,
Cred că pe patron ar trebui să-l pună pe gînduri simplul fapt că trei inși, care nici măcar nu-s amici la cataramă pe considerente literare au exprimat păreri vis-a-vis de presbitismul său, uluitor de asemănătoare; așa cum îl știm toți, în încăpățînarea sa "neșantajabilă" da' a naibii de interșanjabilă n-o va recunoaște în veci. Cred că ar trebui ca noi, cei cîțiva cărora ne pasă realmente de sait și care am investit cevașilea vreme pe-aici să facem grevă pînă prin martie-aprilie ca să-l lăsăm să se delecteze doar cu poezelele noilor sosiți, proapseți, promițători în scotocirea poalelor bleu-eutherpice, cu epigramele venerabililor, comentariile elenei toma și eculubrațiile cu damf biblic ale lui tudorică fără frică și gramatică!
Respectele mele pentru ultimele intervenții de bun simț!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-12-20 20:08:16
         
 
  Dle Corbu, despre orbirea cui vorbiti? Pe saitul dvoastra "ecoliterar" Ioan Jorz posteaza injuraturi de mama (cum facea in trecut ecsintescu) si alte mizerii si nimeni nu ia nicio masura. Purtati exclusiv vina plecarii lui Radu Stefanescu...

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2010-12-20 17:55:45
         
 
  Dacă mai există cineva serios care-și imaginează că această mistificare, numită Europeea, a însemnat pentru onor domn Cristescu-Corbu, altceva decît un adenda-moft la activitățile pedagogice ale domniei sale, acela este un mare naiv.
Judecând modul în care sunt lăsați să zburde pe aici tot felul de arierați, fără alte preocupări, în timpul lor excesiv de liber, decît acelea de a socializa aiuristic prin zonă, ei bine, nu poți ajunge decît la concluzia că sa(i)tul ăsta fără cîini este doar un negativ absolut al modului cum ar trebui să arate o astfel întreprindere.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-20 12:38:45
         
 
  Dmnule Cristescu-Corbu aka Elena Ștefan,
N-am să discut oportunitatea postării acestui anunț-articol-scrisoare deschisă sau ce-o mai fi, nici n-o vă sugerez vreo soluție pentru dezmorțirea și salubrizarea europeei(apropos, ați tras vreo concluzie constructivă în urma sondajului de opinii?)ca nu cumva să vă simțiți șantajat de opinia mea. Am să discut doar situația silențioasă ce concluzionează textul.
Retragerea lui Ștefănescu, în urma ciorovăielii relatate(dacă ați fost prezent ați fi observat căde data aceasta Jorz e cel care a dezgropat tomahawkul)e provocată de sfioasa prezență editorială,de nivelul literar sub fundul broscuței din mină al postărilor din ultima lună și nu în ultimul rînd de-o senzație de lehamite, zic eu, normală, care ne încearcă pe toți cei care am crezut în acest proiect și ne-am pierdut nenumărate ore postîndu-ne textele aici.
Orbire? Nu, e doar o reacție normală, poate oleacă de prezbitism, dar e cert, cînd un bufon semidoct și agramat se-apucă să scrie pe zidurile lavrei "mene, mene, tekel, upharsin" cred că e momentul să vă schimbați dioptriile, cecitatea e-n ograda dumneavoastră și dacă nu le schimbați, cînd o da dezghețul probabil că vă veți delecta pe-aici doar cu pseudoepigramele lui Cercel, poezele de doi eurocenți ale clonelor, copypastului după blogul oanei mizil,comentariile elenei toma(aflată din nou în efervescență posttraumatică) sau bolboroselile lui tudorel 666!

P.S. Fraza finală din textul de mai sus,cred că frizează cinismul(asta dacă nu e coafată de o naivitate greu de acceptat),eu în locul lui Radu mi-aș lua toate sonetele răstălmăcite și le-aș posta pe agonia.ro, care de bine de rău i-a oferit o modestă bursă pentru publicare!
La mulți ani, să ne regăsim după sfîntul Ion cu cristalinul mai limpede!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-12-20 11:06:31
         
 
  domnule Corbu,

1. as observa ca in cazul altor plecari (anuntate sau nu) din europeea, nu ai mai apelat la scrisori deschise pentru readucerea la stana a oitei ratacite. pare ca eu sunt primul beneficiar.
2. pe de alta parte, mi-e greu sa cred ca ai uitat numarul meu de telefon, adresa de mail si/sau adresa de acasa, pentru a utiliza unul dintre celelalte mijloace de comunicare: telefon, mail, sms, scrisoare, colet, curier, fax, porumbel voiajor, fum aprins pe dealuri, solie cu naframa-n varf de bat, caine cu covrig in coada, etc.
3. aceasta scrisoare deschisa pleaca de la prezumtia ca o voi citi (eveniment, orice s-ar spune, incert), dar mai ales de la certitudinea ca o vor citi altii.

din 1 2 si 3, evaluand dupa o logica simpla miza feedback-ului asteptat din partea galeriei, si trecand rapid in revista cele N promisiuni neonorate pe care mi le-ai facut in ultimii 2 ani, rezulta ca aceasta scrisoare deschisa nu e decat un simplu (al catelea?) exercitiu de imagine, executat, de ce n-as recunoaste, cu oarecare abilitate.

in consecinta, te rog sa-mi permiti a nu-l lua in serios.

in ceea ce priveste fondul chestiunii, si lasind la o parte orice falsa modestie, le aduc la cunostinta celor care ma contesta cu peiorativul "traducator" sau cu abjectul "plagiator, traducator al lui X sau Y", ca traducerea e un act de creatie, si ca sunt multumit de ce am realizat aici, prin eforturi la vedere si absolut oneste.

adaug ca retorica ta favorita, citez: "absolut niciodată nu voi da curs NICIUNUI TIP DE ȘANTAJ" e complet falsa.

faptul ca refuz gazduirea intr-un hotel de lux cu plosnitze e doar un act de igiena elementara.

P.S. ii rog pe cei care doresc sa ma balacareasca in absenta, sa incerce adresa mea de mail, sau sa-si faca un cont pe agonia. in caz contrar, le voi raspunde, cel putin pentru o vreme, aici, in termeni similari, si identic regulamentari.

...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-12-20 10:28:33
         
 
  Maestre Cristescu, din grabă probabil v-au scăpat multe erori:
plust - plusat
svureze - savureze
nimporatnt - neimportant

Pe astea le-am găsit fără să le caut, dacă doriți mai scotocesc.


 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2010-12-20 09:44:53
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE