FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Există Moș Crăciun? (replică la textul lui Gh. Rechesan, repostare)
Text postat de Veronica Pavel


Ionuț are 8 ani

-Mamă, spune-mi sincer, există Moș Crăciun?
-Sigur că există, ce întrebare mai e și asta?
-Atunci de ce nimeni nu-l vede?
-Cum adica “nimeni nu-l vede”? E pe toate drumurile!
-Nu, mamă, cei de pe strazi și din “”mall” sunt oameni îmbrăcați special ca să se fotografieze cu copiii.
-Da, e drept, ei nu sunt adevaratul Moș Crăciun. Pe el nu-l vedem! Aduce doare cadourile și pleacă.
-Mamă, mie colegii mi-au spus ca ei nu cred în Moș Craciun și au râs de mine când le-am spus că există.
-Uite cum sta treaba: Moș Crăciun există și aduce cadouri doar celor care cred în el.
-Bine, dar și colegii mei primesc cadouri.
-Colegii tăi care nu cred în Moș Crăciun primesc cadouri de la părinți, dar cei care cred primesc cadouri aduse de Moș Crăciun însuși.

Pauză. Ionuț se gândește. E foarte serios și concentrat. După puțin timp se hotărește:

-Mamă, poate că doar în România există Moș Crăciunul de care zici ca-ți spunea Bunicu’ când erai tu copil, dar aici în Canada e altfel.
-M-aș îndoi să fie altfel tocmai în Canada, lânga Polul Nord unde locuiește el.
-Atunci de ce pe etichetele care se lipesc pe cadourile frumos împachetate e tipărit cuvântul “Pentru” și mai jos, “De La”? Dacă toate cadourile ar fi de la Moș Craciun, nu-și are rostul acest “De la”.
-Așa este, dar multă lume nu crede în Moș Crăciun, drept care trebuie să-și cumpere cadouri unii altora și atunci fiecare vrea să știe de la cine a avut cadoul.

Peste câtiva ani, când Ionuț are 12 ani.

-Mamă, până când o sa-mi tot zici povestea asta de copii mici cu Moș Crăciun?
-Nu e poveste, e realitate.
-Da’ tu crezi?
-Sigur ca da!
-Cum poți să crezi? Eu nu cred! Tata e cel care-ți cumpără cadourile, nu Moș Crăciun!
-Chiar dacă mi le cumpără tata, tot Moș Crăciun e cel care i-a șoptit s-o facă, deci există!

Ionuț cade din nou pe gânduri, plin de seriozitate.

-Mamă, nu-i așa că tu nu mă minți?
-Nu, Ionuț, eu nu te mint niciodată!

Mai trec câțiva ani și Ionuț are 17 ani.

-Mamă, m-ai mințit când eram mic, Moș Crăciun nu există!
-Nu te-am mințit, eu cred că există.
-Să fim serioși! Atunci de ce trebuie noi să cumpărăm cadourile în loc să-l lăsăm pe Moș Crăciun să le aducă?
-Eu cred că Moș Crăciun nu e un om, cum e cel de la parada lui Santa Claus.
-Dar ce e?
-E un spirit. E gândul oamenilor de a-și face unii altora cadouri. E bucuria de a dărui.

Ionuț tace prelung și serios. Peste alți câțiva ani, Ionuț e un adult de 22 ani:

-Mamă, se apropie Craciunul.
-Da, știu.
-Tu ce ți-ai dori de la Moș Crăciun?
-De ce mă-ntrebi?
-Eu știu? Poate îl întâlnesc pe stradă cum îl întâlneai tu când eram eu mic și îl rog să-mi dea un cadou pentru tine.
-Păi parcă spuneai că nu exista Moș Crăciun!
-Spuneam eu asta? Când?….


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Anda,

Foarte bun catrenul, m-am mai distrat odata si la tine (AA)la fel de copios (ca la AAA), multzam mult!!!

O asemenea diustractie face bine cand afara sunt minus 15, cum e azi aici :)))

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2010-12-08 15:09:05
         
 
  Gheorghe,

Iti multumesc pentru urari si iti doresc si eu Sarbatori Fericite, desi mai e timp sa ne facem urari!

Cat despre .solitaire, cred ca ar trebui sa respectam aici, in public, anonimatul celui care se ascunde sub un pseudonim, chiar daca stim cine este. Special am scris cum am scris, ca sa respect aceasta regula, chit ca poate stiu cine este .solitaire. Cum vezi, micul tau adaos, chiar si scris in gluma, da nastere unor comentarii off-topic, ori tu erai primul care luptai contra lor, am impresia...:))))

Sa ne citim sanatosi!

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2010-12-07 18:53:09
         
 
  Comentariul lui Adrian mi-a amintit de o epigramă a regretatului Nicolae Ghițescu:

De Sfîntul Nicolae

În noaptea asta șprițuri n-am,
Mă simt sărac peste măsură,
Mi-aș pune ghetele la geam
Dar ce mă fac de mi le fură?

...Așa că avea dreptate Vero să se amuze!

Vă doresc, tuturor, să primiți multe cadouri... indiferent de la cine! (Mai puțin de la Boc și ai lui.)


 
Postat de catre Anda Andries la data de 2010-12-07 18:52:16
         
 
  Uite, vin două buclate cucuiete tot numa' lacrimi de dor și jele, amu' îs la aprobarea editorială!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-12-07 18:13:12
         
 
  Eheiii, domnu' Peia, nu stau solitarele la intersecții să se benocleze toți poeții la nurii lor liricoși!!!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-12-07 18:10:19
         
 
  Gheorghe,
Unde o văzuși, bre, pe solitaire? să păzim și noi intersecția aia norocoasă prin care trecuși matale...!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-07 15:20:35
         
 
  PS:
solitaire e o ea, crede-mă, am văzut-o!:))
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-12-07 14:58:57
         
 
  Vero,
Firește povestea lui Ionuț la toate vîrstele pare și poate chiar e credibilă; eu, unu' pe la șase ani nu credeam nici în Gerilă cel roșu, nici în moș Crăciun(disidentu' pașnic)în Nicolae nici atît, deși îmi făceam ghetele, în fiecare 5 decembrie, cu mult zel; am impresia că grăbindu-te să dai o replică ateului Gheorghe, ai trecut prea ușor peste stratul dramei din textul meu...acesta e motivul pentru care am șters-o!
Acu' despre partea literară:palidă, previzibilă în vălmășagul de dialoguri și cu morala împachetată frumos cu fundă roșie.
Dacă nu ne mai întîlnim anul acesta pe-aici, sărbători cum îți dorești, Happy Christmas, Joieux Noel și toate cele firești!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-12-07 14:58:01
         
 
  .solitaire

Ma bucur ca ti-a placut tie, poet(a) sensibil(a) cum te stiu. Multzam de trecere si apreciere.

Nene Genu,

Vad ca in ultima vreme te inspira din plin textele mnele! Bravo! Da' sa stii ca de data asta hohotele de ras mi le-a furat de la tine colegul nostru AAA!

AAA,

Trebuie sa-ti spun ca m-a pufnit asa un ras cand am citit comentariul tau ca n-am mai putut face nimica altceva decat sa rad timp de cateva minute bune! Efectul de "surpriza" asupra mea a fost cu atat mai puternic cu cat uitasem de acest fel simplu de a fura, traind intr-o tzara in care furtul, daca e sa fie, se manifesta la alt nivel tehnologic!

Mi-a plaut prezentza si aprecierea ta, multzam!

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2010-12-06 20:56:22
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  "-Colegii tăi care nu cred în Moș Crăciun primesc cadouri de la părinți, dar cei care cred primesc cadouri aduse de Moș Crăciun însuși."
(Veronica Pavel)

ca tata de multi copii,
desi cred in Mos Craciun
si-odata nu-l indispun,
tot eu cumpar jucarii!

p.s.
nu mi-l mai cantati prin glosse
ca e darnic si e bun,
cand eu stiu ca Mos Craciun
e de fapt Hagi Tudose.


 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2010-12-06 20:31:30
         
 
  "-E un spirit. E gândul oamenilor de a-și face unii altora cadouri. E bucuria de a dărui."

Aseară, mi-am făcut ghetuțele (3 ore mi-a luat - periuța de dantură era mai mică decât una obișnuită). I-am pus lângă ușă. A doua zi, adicătelea azi, surpriză wow! ia bocancii de unde nu-s!

Sigur, aici e vorba de Moș Culiță, da' tot p'in zona aia e.

Vot, Vero :)
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-12-06 20:16:17
         
 
  -Mamă, se apropie Craciunul.
-Da, știu.
-Tu ce ți-ai dori de la Moș Crăciun?
(Veronica Pavel)

dupa ce-i spune si cosul
ca-n el nu e jucarica:
-ma tem ca ce vrea mamica
nu mai are de mult Mosul!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2010-12-06 20:08:35
         
 
  Reusita ticluire a adevarului despre existenta lui Mos Craciun.
Felicitari.
 
Postat de catre . solitaire la data de 2010-12-06 20:07:35
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE