FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Bacoviană
Text postat de Adrian A. Agheorghesei
Din tavanul orașului static,
Se dizolvă cartușe de griș,
Pe furiș, s-a murit acrobatic,
S-a-nserat aiurind, pe furiș;

În saloane-ambulante, de schele,
Se pansează clădirile gri,
Bulevardele-n cârje și-atele
Decupează, din oameni, stafii,

Și e totul final, ca o gară,
Și e tot ca-nceputul de lași,
Felinarele curbe coboară,
RMN-uri schilozilor pași,

Și contururi în piele nocturnă
Se salută și-ntreabă de drum,
Se întârzie-n toate, și-n urmă,
E devreme în toate de-acum,

Și eu stau suspendat între mine,
Ca un parc între două statui,
În căprui mi-au crescut serpentine,
Și în pleoape, o floare de cui.

Mă întreb obosit și-nțeleptic*
De-am trăit ca-ntrebări sau răspuns...
Când e viața reflexul cel septic,
O fi moartea un calcul de-ajuns?

Mai e timp de-o tăcere ușoară,
În frunziș încă picură var,
Și e totul final, ca o gară,
Și e totul încet și-n zadar.


*încercare de licență poetică
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Salutare, Iulia!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-11-13 18:43:19
         
 
  foarte foarte dragutz :) de mi se permite si ca sunt acuma asa foarte prostuta :)


salutare cu drag de sub o umbrela nu stiu ce culoare :) merci!!!
 
Postat de catre Iulia Elize la data de 2010-11-12 16:16:44
         
 
  Merci, Gheorghe!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-11-11 15:38:30
         
 
  Bravo, Adriene,
Vin și io să aplaud această producțiune(deabia acum cînd se potoliră "virguloșii" și erecțiile clonale).E un poem unicat(chiar de-o fi o pastișă elegant asumată, eu îl citesc fără prejudecăți)și sunt sigur că mulți de pe aici și-ar da toate tastele de la PC puls antologiile bacoviene ca să-l fi scris ei. Licența nu mi-a plăcut, dar restu' e de stea. Nu ți-o dau, ai destule(doar un vot la botu' calului) ca să nu pici în narcisism.Poetic, firește!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-11-11 10:25:05
         
 
  :)))

Io zic să-l felicitați pe autor.

Mă distanțez și eu. Prea multe confuzii pe metru pătrat de spațiu bleu.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-11-10 18:57:45
         
 
  Dacă vi se întîmplă mereu, îmi iau libertatea să mă distanțez de adeziunile dumneavoastră. Cea din urmă nefăcînd excepție. Rîsul este sănătos, nu vă opriți, chiar dacă ultimul comentariu e de... rîsu'plînsu'. Felicitări pentru "Iter in Indiam"(sper să nu fac o confuzie)!  
Postat de catre Homo Novus la data de 2010-11-10 18:43:48
         
 
  E simplu. Stai după un nickname și arunci cu ce apuci. Prin prisma unor multiple interpretări.

Domnule Homo Novus - mă pufnește rîsul, dar asta e, respectăm conveniențele, iar ascunderea sub un oarecare nick e una dintre ele - deci, domnule, speram să nu cădeți în păcatul comportamental al copilăriei, acea copilărie caracterizată prin zicala cine zice, ăla este.

M-am înșelat. Mi se întîmplă mereu.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-11-10 18:05:33
         
 
  * Poate fi interpretată prin prisma mai multor PERSPECTIVE.  
Postat de catre Homo Novus la data de 2010-11-10 16:31:57
         
 
  Domnule Bordas, cred ca m-ați înțeles greșit, nu vă supărați. Dați-mi voie să reiterez: Domnule VC (Vasiliu Cristian),[...] Acestea fiind spuse, pentru orice fel de polemici sterile, mergeți la VC (Vasiliu Cristian). Ce altceva? :| Mi-am permis să mă adresez stimabilului nostru coleg de site prin intermediul inițialelor numelui și prenumelui, cum și dumnealui a ales să-mi stîlcească nickname-ul, trimițîndu-mă, în mod indirect, înapoi în istorie, cînd nu era cazul. Așa l-am trimis și eu pe dumnealui, dar trimiterea nu se restrîngea la nivelul unei singure persoane, într-o călătorie către sine. Poate fi interpretată prin prisma mai multor interpretări. Eu aș dezlega semiotica temerității mele ca o încercare de revizuire a unor atitudini și opinii, nefavorabile din punctul meu de vedere. Lăsați gîndurile plumburii la naftalină. Sănătate!  
Postat de catre Homo Novus la data de 2010-11-10 16:27:29
         
 
  Domnule VC,... Acestea fiind spuse, pentru orice fel de polemici sterile, mergeți la VC.

Homo Novus



Făceam mai jos afirmația că prezența lui Homo Novus este una agreabilă.

Începe să nu mai fie.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-11-10 16:00:21
         
 
  * a achiesat  
Postat de catre Homo Novus la data de 2010-11-10 15:03:01
         
 
  Domnule VC, un poet impune forma cea mai apropiată de structura arhitecturii sale interioare. Nu și-o înregistrează la OSIM, ce-i drept, dar nici nu e nevoie, căci lectorul avizat taxează imediat orice încercare febrilă de-a poza în ceea ce autorul tributar nu e. "Mecanismul monotoniei, latența versului din vers, mișcarea nemișcată", elemente la care domnul AAA a achesat cu premeditare, fac parte, alături de "estetică, buchete de cuvinte, simbolistică", din imaginea de ansamblu a liricii bacovinie. Că Bacovia a scris cum a scris, fiți siguri că n-a făcut-o pentru că era "cool", adică îi citise și el pe Baudelaire, Verlaine, Mallarme, a făcut-o pentru că s-a apropiat teribil de mult de felul de a fi al poetului. Acestea fiind spuse, pentru orice fel de polemici sterile, mergeți la VC.  
Postat de catre Homo Novus la data de 2010-11-10 14:50:56
         
 
  Cristi,

...Legat de licența poetică, am încercat obținerea unui adverb din "înțelept". Știu că nu-s indicate în scrierea de formă clasică, licența asta mi s-a mai reproșat, dar așa am gândit-o atunci, asta e. Nici mie nu-mi place deloc "cel" din "reflexul cel septic". Prozodia... Am să caut ceva mai bun. Merci!
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-11-10 13:40:16
         
 
  Adrian, Homo Novus,

se pare că m-am pripit de două ori. O fi, vorba omului nou, de la vreo contuzie! :))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-11-10 09:52:45
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Un poet nu poate monopoliza niste forme, niste metafore sau niste sentimente. Poezia nu inseamna innoire continua ci si adancire, nuantare si adaugare. Astfel incat, Adrian, cred ca polimizarea cu Homo Erectus nu isi are rostul. H.E. si-a dat si el cu parerea. De aici pana la critica si polemica e cale lunga...

Poezia este, parerea mea, foarte buna. Vot...

Carcoteli:

Penultima strofa:
- licenta poetica???
- "reflexul cel septic"

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2010-11-10 09:41:50
         
 
  Mulțam Liviu! E fain Iașiul, dar vezi că acolo, în text, e Lași. Mi s-a spus, pe alt site, că "Și e tot ca-nceputul de Lași" ar fi fost mai reușită ca "Și e tot ca-nceputul de Iași". Deci, știai tu oareșce.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-11-09 23:36:52
         
 
  Domnule Bordas, mă tem că faceți o confuzie. Dar mai bine să faceți confuzii decît contuzii. Ne mai auzim.  
Postat de catre Homo Novus la data de 2010-11-09 23:04:49
         
 
  Este dreptul dumneavoastră să nu fiți de acord cu mine, și-aș lupta ca dumneavoastră să-l puteți exprima neîngrădit. Să se consemneze faptul că n-am pomenit nimic de "pastișare", deși pledoaria mea înspre acolo părea să se îndrepte. Sper, totuși, că textul de mai sus este un "2-10, 2-10", și nu concertul propriu-zis. În ceea ce privește pronosticul, mi-aș dori să cîștige fotbalul, dar mă îndoiesc că ar avea ceva de cîștigat. Să zicem: bate Steaua sau Rapid.

O seară de pomină!
 
Postat de catre Homo Novus la data de 2010-11-09 23:02:28
         
 
  Verbul fervent al lui Homo Novus aduce o ușoară briză din universul critic latunskian. Parcă se simte și parfumul discret al Ninei :))

Iar dacă mă înșel, prezența este una agreabilă.

E doar o presupunere, nu un pronostic.


Adrian, îmi plac Ieșii tăi. Bacovieni, dar nu de-ai lui Bacovia, cum ar spune HN.



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-11-09 22:59:15
         
 
  Este dreptul dumneavoastră să nu fiĆŁi de acord cu mine, Ɵi-aƟ lupta ca dumneavoastră să-l puteĆŁi exprima neĂźngrădit. Să se consemneze faptul că n-am pomenit nimic de "pastiƟare", deƟi pledoaria mea Ăźnspre acolo părea să se Ăźndrepte. Sper, totuƟi, că textul de mai sus este un "2-10, 2-10", Ɵi nu concertul propriu-zis. În ceea ce priveƟte pronosticul, mi-aƟ dori să cüƟtige fotbalul, dar mă Ăźndoiesc că ar avea ceva de cüƟtigat. Să zicem: bate Steaua sau Rapid.

O seară de pomină!
 
Postat de catre Homo Novus la data de 2010-11-09 22:37:16
         
 
  err: paradoxală ȘI măgulitoare  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-11-09 21:56:33
         
 
  Mariana, mulțumesc!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-11-09 21:55:17
         
 
  ...D-le Novus, pentru un epigon desăvârșit, paradoxală-i comparația cu Cărtărescu, chiar de contextul e unul negativ. Sunt la curent cu textul acela, numai că, să nu ne fie cu bănat, aia e o pastișă bacoviană, asumată, reușită, dar pastișă. Textul meu, nu. Apoi, io am priceput sublinierea d-voastră, numai că nu-s întru totul de acord cu ea. Ok, textul poate fi slab pentru ce s-a propus, dar nu pentru că nu-i glasul imanent al lui Bacovia în el.

Numai numai de bine!

pi punct es: un pronostic la meciul de cupă Rapid-Steaua? :)
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-11-09 21:54:50
         
 
  Tea, mereu surprins de sensurile noi descoperite de cititor. Mulțumesc!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-11-09 21:49:11
         
 
  Nu, domnule Agheorghesei, am aterizat pe un site literar fără a-l fi citit pe Bacovia. Trimiteți-mă la bibliotecă, nu mă supăr. M-aș fi supărat dacă m-ați fi trimis la meci. Am recunoscut intențiile dumneavoastră vis-a-vis de împrumuturile pe care le-ați făcut (sper că fără dobîndă), însă eu am dorit să subliniez altceva. Și Cărtărescu a împrumutat cîteva elemente din Bacovia, dar parcă a dispus de-un rezultat mai favorabil. NUMAI de bine!  
Postat de catre Homo Novus la data de 2010-11-09 21:29:45
         
 
  AAA, prezenta, ca totdeauna (chiar si cand "nu-ti spun)
"Ma intreb obosit si-nteleptic
De-am trait ca-NTREBARI sau RASPUNS..."

Grozava( in toate sensurile) balansarea aceasta, mai ales ca o "caram" dupa noi...

Nu stiu unde ar putea fi epigonismul , Baconia este mult prea "incrancenat" in atmosfera , "rascolirile" nu-i sunt proprii.

regards,
Calvar*
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2010-11-09 21:24:34
         
 
  err: metru de 10/9 silabe. Măsurasem picioarele metrice ca la iamb ori troheu.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-11-09 21:18:32
         
 
  Și, dacă nu vă supărați, d-le Novus, nici cu "forma aduce o briză..." n-ați prea nimerit-o, pentru că, forma textului meu (metru de 5 și 4,5 picioare/rimă încrucișată/ritm anapest) nu prea se întâlnește la Bacovia; iar de ritm, ce să zic, foarte puține spre deloc textele bacoviene scrise, cap-coadă, în acest ritm. Dacă vă refereați la faptul că ne asemănăm că amândoi am scris în strofe de câte 4 versuri, da, aveți dreptate, altfel, nu prea :).  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-11-09 21:15:30
         
 
  ...Poate n-ați citit bine titlul, d-le Homo - e "Bacoviană", nu "Pastișă bacoviană", ceea ce, într-un mod simplist spus, înseamnă că autoru' (adicătelea, io) împrumută conștient unele elmente, trăsături... nu tot stilu', și nu deodată, înțelegeți? Nu știu cât ați citit din marele "poet de plumb" (în treacăt fie spus, a avut ghinion că s-a născut în perioada în care ecourile eminesciene erau mult prea violete - ca să fim în ton -), nu știu cât ați citit, spuneam, n-aș vrea să vă trimit în bibliotecă, dar ar trebui să-l recitiți, să-i observați, eventual, mecanismul monotoniei, latența versului din vers, mișcarea nemișcată, dacă-mi permiteți, pentru că asta am imprumutat eu (plus nițică atmosferă) de la el, nu estetica, nu buchete de cuvinte, nu simbolistica.

...Despre "epigonul desăvârșit", numai de bine. N-aș fi primul nici ultimul, dar permiteți-mi să mai vorbim de asta peste ceva vreme.

De bine!
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-11-09 21:06:39
         
 
  Forma aduce o briză din largul marelui poet de plumb, însă fondul e din alt univers (altul decît cel poetic). Altfel, domnule Agheorghesei, sunteți un epigon desăvîrșit. Carul Mare Evropeic fie cu dumneavoastră! Amin!  
Postat de catre Homo Novus la data de 2010-11-09 20:39:27
         
 
  Mulțumesc și cititorilor secretoși, mulțumesc mamei, învățătoarei dintr-a patra, mulțumesc amicilor de bloc, iubitei mele de la șase ani, pro tv-ului, generației de aur, strămoșilor, acum și-n vecii vecilor, amin!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-11-09 20:01:07
         
 
  Mulțumesc, Adriana!
Mulțumesc, Veronica!
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-11-09 19:56:36
         
 
  "Și e totul final, ca o gară,
Și e totul încet și-n zadar."

Mi-a placut foarte mult atmosfera poeziei si las un vot, in special pentru final.

V.



 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2010-11-09 19:47:12
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE