FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Cele douăsprezece diferențe dintre o oaie și un soldat, sau de ce nu avem oi în Parlament:
Text postat de Marian Tudorel Lazar
Când primește un ordin, un soldat spune „am înțeles” și acționează, o oaie zice doar „bee”;
Un soldat este antrenat sa-și păstreze uniforma curata, o oaie este antrenată să-i spele blana altul;
Apărându-se, un soldat știe să mânuiască tot felul de arme, o oaie nu știe să se apere singură;
Un soldat, rămas singur, devine general, o oaie, rămasă singură, devine mic dejun, prânz, cină sau gustare;
Un soldat, învins, se retrage în ordine, o oaie, învinsă, îți arată dosul;
Un soldat se lasă umilit, să se antreneze, o oaie nu se antrenează, doar se lasă umilită;
Un soldat postește, să învețe să nu moară de foame, o oaie moare de foame, că nu știe să postească;
Un soldat este plătit, că se luptă, o oaie este plătită, că a fost cumpărata;
Un soldat are camarazi frați, o oaie are doar o turmă de urmat;
Pe un soldat naiv îl momești cu un ideal, o oaie naivă o momești cu un braț de iarbă verde.
Un soldat este condus de un superior, o oaie este condusă de un cioban.
Un soldat rămâne totdeauna soldat și nu acceptă să stea printre oi, o oaie rămâne totdeauna oaie, deși acceptă să stea printre soldați.

Revenind la titlu, nimeni nu poate nega faptul ca d-l președinte Băsescu este un bun soldat. Ca orice bun soldat, știe să se lupte și nu va accepta niciodată să fie oaie, nici cioban. Va accepta să conducă doar niște soldați disciplinați, care spun „am înțeles” după ce, întradevăr, au înțeles ce au de făcut și de ce au de făcut.
Acei oameni, care au refuzat să voteze, nu au fost o turmă, ci niște soldați disciplinați. Niște soldați care au înțeles că, de modul cum se achită ei de sarcină, depinde soarta țării și a idealurilor pe care le apără. Ca orice buni soldați, au înțeles și că nu toți îi vor aproba, dar toți vor avea de câștigat în urma faptei lor.
Pe de altă parte, ce au făcut ciobanii? Au fluierat, au chemat turma și au așteptat ca aceasta să înspăimânte lupii prin număr. Nu au explicat de ce, nu au explicat cum, au spus doar „ța”. Ei înșiși au ieșit în fața lupilor, dar având oile tampon între ei…Nu au uitat, totuși, să pună un braț de iarbă înaintea oilor. Cam ofilită iarbă și fiind conștienți că nu va ajunge decât pentru câteva oi, dar destul de eficientă ca momeală. Până la urmă oile au luat-o la fugă și ciobanii au rămas față în față cu lupii (de mare). Acum, dacă sunt băieți deștepți, or da-o la pace cu lupii, sacrificând niște oi. Dacă nu sunt băieți deștepți, or chema iarăși turma în ajutor, până când or lua destulă bătaie, încât să împrăștie turma definitiv. Și atunci, singura șansă a tuturor oilor va fi să devină soldați. Buni soldați!









Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Extrem de interesanta remarca, domnule Cristescu. Ma intreb, insa, pentru a avea mai mult decat o democratie a turmei sau o democratie cazona, nu ar trebui, ca,oamenii sa stie ca pot si sa poata sa fie, mai mult decat oaie sau soldat? Este, acesta, cazul nostru?  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-11-07 11:08:03
         
 
  Pledoaria pentru "democrația cazonă" versus "democrația turmei" mă scutește de efortul unei replici. Democrația înseamnă cu totul altceva decât ceea ce este elogiat mai sus! Și, abia de la acel altceva, s-ar putea discuta.

PS. MTL poate posta în continuare și își poate păstra nivelul atâta timp cât respectă regulamentul și nu se mai comportă grobian. (vezi proteza, etc) Când va ieși din zodia soldatului, dacă va ieși, vom mai vedea.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-11-07 05:49:03
         
 
  Oaie, berbec, deocamdata este presedintele Romaniei si asa ar trebui tratat. Cu acelasi respect, care se datoreaza si drapelului national, pentru ca, presedintele Romaniei, orice culoare politica ar avea el, va fi, totdeauna, stindardul Romaniei.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-11-07 00:48:02
         
 
  Tudorele, neică, ai dreptate! Băselu nu e oaie, e berbec! Care e altă mâncare de cârnați, de Pleșcoi, dacă mă-nțelegi. Să fii tu sănătos, că oile sunt căprăria altcuiva!

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-11-06 19:56:46
         
 
  (...) MTL un ins incomod! Nici vorbă! Nu rezistă nici macar la o adiere polemică.(...) Dacă doriți, distnse amic, eventual sub arbitrajul neprețuinei Nina Lapșenninikova, îi las cici ture în avans și o să vedeți! (...) Dar, ca să vedeți, îi voi ridica nivelul începând de acum și îi las 9 postări. Topice ori comentarii. Voi interveni după a zecea!
Postat de catre Elena Stefan la data de 2010-10-29 18:54:52

5(CINCI)!!!

Cu grijă, Tudorel666. E și cinstea obrazului meu în joc. (Nu și dacă opiniile tale politice nu concordă cu ale d-lui profesor). Important este să fii pe aceiași lungime de undă cu Elena Ștefan!
Nina Lapșenninikova stă cu fluierul agățat la butoniera vestonului sovietic!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-10-31 13:24:16
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Referitor la "votul gresit", nu stiu daca sa rad sau sa plang. Sa explic de ce:
Este vorba despre doua proiecte de legi, una referitoare la reducerea TVA la 5% pentru alimentele de baza si cealalta la neimpozitarea pensiilor sub 2000 lei. Prima lege a fost adoptata cu unanimitate de voturi, a doua cu 286 pentru, doua impotriva si doua abtineri, deci iarasi aproape unanimitate. Niste legi care sunt, intradevar, necesare, laudabile, dar nu le-a venit timpul, inca. Din greseala, deputatii nu si-au dat seama si au votat pentru. Cred ca nu mai trebuie explicat de ce. Si eu as fi votat pentru, la fel cum ar fi votat pentru oricare om din tara aceasta, afectat de criza, inclusiv cei care "chitibusaresc" acum.
Din pacate, intrucat este necesar, cele doua legi vor fi "remediate".
Vot gresit? Mie mi se pare doar un vot anticipat, grabit.
Sa fiti sanatosi!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-10-31 11:36:00
         
 
  Nu am voit sa-mi exprim opinia in legatura cu votul "furat" de Roberta Anastase, inainte de a ma documenta catusi de putin. Sa vedem, deci, ce s-a intamplat:
Acest vot s-a dat intr-o miercuri, cam pe la miezul noptii, dupa o zi extrem de agitata. Proiectul legii asupra sistemului de pensii trebuia sa treaca neaparat, nu pentru ca asa dorea Roberta Anastase, guvernul sau PDL-ul, ci pentru ca asa cerea FMI-ul, pentru ca sistemul de reforme din tara noastra sa continue si sa avem in continuare sprijinul lor. Deci, o problema de interes national. Ce fac insa parlamentarii PSD si PNL? Asa cum ne-am obisnuit deja, se pun contra. Nu vor ei sa voteze si pleaca din sala pentru ca, in mod intentionat, nu vor sa inteleaga faptul ca depindem de FMI si trebuie sa ne supunem directivelor lor, directive carora se supun inclusiv tari mult mai dezvoltate decat tara noastra, cum ar fi Franta, tara unde legea pensiilor a dus la ample miscari de strada, cu mult mai ample decat la noi. Asa sa fie insa? Sa nu stie parlamentarii opozitiei ca trebuie sa adoptam legile cerute de FMI? Sa nu stie oare parlamentarii opozitiei ca insasi legislatia tarii noastre ne obliga sa ne aliniem la legislatia UE?! In mod sigur nu. Ei stiu ca suntem obligati sa facem aceasta aliniere. Atunci, de ce se mai pun contra? Simplu: vor sa negocieze. Ce vor sa negocieze? La fel de simplu: bunuri, pozitii, avantaje. Iar acum era momentul! Era momentul sa stranga puterea de "bilute" pana cand primeau ceva in schimbul slabirii stransorii. Nu le-a reusit si ma bucur ca nu le-a reusit.
Partea urata este ca ei fac acest lucru, aceste jocuri, in contra intereselor poporului, de grija caruia, chipurile ar muri ei. Tergiverseaza indeplinirea unor obiective (care si ei vor sa fie indeplinite), pentru interese meschine de partid sau, si mai rau, personale, ale unor lideri.
Ce face puterea in cazul acesta? Face pe dracu in patru, si adopta legile fara a ceda santajului.
A furat Roberta Anastase? Discutabil. Dar, si daca nu ar fi discutabil, daca ar fi sigur "furtul" ei, a facut ce trebuia sa faca si nu a facut-o pentru sine (chiar a fost impotriva intereselor sale !!!), nu a facut-o pentru interese de partid, a facut-o pentru interesul tarii, inclusiv al celor care o condamna acum!
Imi ridic palaria si ma plec in fata acestei DOAMNE:
Cinste ei!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-10-31 11:00:45
         
 
  Io zic să-l facem prim-ministru pe viață. Iar post mortem, propun să desființăm postul de șef al guvernului, semn că nația română nu va fi în stare, în vecii vecilor, să nască un urmaș pe măsura staturii celui care a păstorit de cinci ori la rînd guvernul țării.

Cu el în frunte, sintagma români fericiți va deveni oximoron. Iar pensionari fericiți nu va avea egal în materie.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-10-30 22:11:42
         
 
  Asta e din puțul gîndirii strategice portocalii? Acolo nu poate exista nimic. Doar o gaură neagră.

Eu nu am văzut soldați. Nici lupi. Doar niște șacali gata să belească pielea celor pe care îi cred biete oi în turma lor.

Culmea e că se găsesc unii să gîndească în acești termeni - de-o parte, soldații disciplinați ai marelui cîrmaci, de cealaltă parte restul, turma proastă, incapabilă să înțeleagă că singura soluție este aceea de a-și vopsi blana în culoarea portocalei, cîntînd ode pentru hîrtia de ziar servită pe post de otavă pe timpul iernii.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-10-30 21:52:11
         
 
  "Ciudat este ca, de data aceasta, tocmai opozitia a cazut in "pacatul" de a te pregati sa votezi una si a vota aialalta." Amice, ai o gandire pervetita de basism. Ceea ce tu numesti "pacat", oamenii normali numesc democratie. Da! Oamenii au votat! Asa cum i-a dus capul si inima! Dar au votat! ...

Dar vad ca nu ai nicio opinie despre votul furat de Roberta Anastase! Si nici despre votul "gresit"!...

Faza cu lupii de unde ai imprumutat-o? De la Elena Udrea???

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2010-10-30 19:58:42
         
 
  Ciudat este ca, de data aceasta, tocmai opozitia a cazut in "pacatul" de a te pregati sa votezi una si a vota aialalta. Ca, se pare ca au fost mai mult de doua voturi necesare pentru trecerea motiunii.
Dar de, cine sapa groapa altuia...sa vada daca nu i-a sapat-o lui, altul, mai intai.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-10-30 18:22:58
         
 
  Amice, esti, vorba lui Caragiale :)

Dovada ca parlamentarii PDL sunt niste biete oi (sau nevertebrate cum le-a spus Crin Antonescu) este votul "gresit" pe care l-au dat la legea Voiculescu. Nu au inteles nimic! Habar nu au pe ce lume traiesc!

Au fost impiedicati sa voteze tocmai pentru "cineva" s-a temut ca vor devia de la linia partidului. De ce nu si-au exprimat sustinerea pentru guvern? Ce guvern este asta care are sustinere 0 in parlament?

Doar Basescu nu demult facea apologia votului uninominal. Dar asta era doar vrajeala pentru prosti. Si uite ca sunt multi!

De ce nu ne explici si cum e cu votul furat de Roberta Anastasa?...

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2010-10-30 18:18:19
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE