FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
epidemii de octombrie
Text postat de nastia muresan
o molimă ciudată ne ucide cuvintele
cad stoluri stoluri V-uri lichefiate lingând marginea cerului
gâturile lungi și aripile lor desfăcute se întind
prin grădini
fără spasm fără zbateri
purtătorul lor de cuvânt
economist de profesie întârzie să-și dea cu părerea
se crede
de vină ar fi aceste derute migratoare
tranzitând de la nord către sud sentimentele
toamna.

nopțile visez periculos - în plină carantină de gradul zero
despre cum ne iubim și nastem puzderie de cuvinte
necontaminate
alte alte cuvinte


de pildă acesta zvelt gânditor pentru singurătate
care să spună mai mult
decât tăcerea mea lângă tăcerea ta.
un cuvânt nou pentru spaimă
altceva decât aceste interioare devastate.
un cuvânt foșnitor pentru moarte
însemnând altceva decât această privire în gol suportând
pe viu toate extirpările.

îmi pot imagina caligrafia măiastră
străbătându-ne
altceva decât acest fluture arzând.

de cealaltă parte Dumnezeu ne încurajează
El crede că nu vor pieri chiar toate cuvintele
poate cele prea des folosite dar
ne vor rămane cuvintele mici
cu și de la dinspre eu tu
acestea stând foarte bine la capitolul imunitate
astfel că mai tarziu vom avea cu ce încropi
o lecție sumară despre tehnicile de supraviețuire.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Dupe cum se obsearvă cu ochiul foarte liber, taman vi le publicarăți ici șa, doamna așa zisă Elena, la fel cum vi le-ați expus și prin alte zone, fără nici un fel de aprobare de la domnu Elen!
Doar că fiind cam încurcălite, - opiniile, ziceam - adică cam savante, la modul gratuit, nu prea sunt digerabile. Deși dv. le dați a fi suptile, profonde și rubiconde!
Fapt pentru care ne-am și esprimatără nemulțumirea public.
Fără să cerem aprobare lu domnu...!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-10-14 19:27:39
         
 
  O mică întrebare: cui ar trebui să cer aprobare pentru a-mi publica și eu aici opiniile? Ar suficentă una singură ori de la toți trei?

 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2010-10-13 14:43:24
         
 
  Doamna Elena,
Vă mulțumim pentru sfaturi!
Data viitoare îmi voi lua caietul de notițe, ca să poci pricepe și eu cum e cu analogistica-euristico-critică, "utilizabilă, în general, în procese comunicaționale simple"! Da' simple rău, nici mai așa!
Adevărul e că pentru mintea noastră redusă era necesară și o lumină christică p-acilea!
Căci înțeleserăm că din categoria "lăsați-i pe alții care înțeleg", numai matale te înscrii în rigorile draconice ale priceperii.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-10-13 13:57:21
         
 
  stimata doamna Stefan, pentru consultatii, extractii, ajustari, amputari, tuning, reglaje, sondaje, foraje si traforaje, implanturi sau dupa caz, transplanturi, va astept cu deosebita placere luni - vineri, 8:00-20:00, la sediul nostru central din strada Ghilotinei, nr 13, sector 9.

cu stima,

dr. Ciomu
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-10-13 13:53:49
         
 
  cred că s-au atins niște ițe-fițe că am fost șters și purtat în alt cont..enfin..citiți răspunsul peste o lună!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-10-13 12:35:33
         
 
  Sau victima?  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2010-10-13 12:15:53
         
 
  Nu mai reveniti, doamna, acum e limpede. Respectele mele si sarutmanusitele, dr. Ciomu.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-10-13 12:12:13
         
 
  Tot analogie, tot cireș! La text, distinse coleg la text sau la idei, mai puțin la canini și alte brain-uri. Cât privește neîndemânarea, lăsați-i pe alții care înțeleg despre ce este vorba.

A fost clar până și pentru copii: mulți autori nu se pot detașa de prea personal, de mesajul direct, particular, de verbiaj, de explicativisme, descriptivisme și truisme care reprezintă lest pentru poem, adică material care trebuie cioplit ori forfecat. Știu, un cuvânt tăiat, pentru unii, este perceput ca o rupere din propriul trup. Însă de multe ori, de cele mai multe ori, asemenea extirpări sunt necesare. Evident autorul decide. Eu am făcut-o exemplificativ, cu onestitate și sinceritate și, mai ales, cu bună credință. Și cine vrea să învețe învață. Diferențele sunt perceptibile. Pour les connaisseurs... Suntem doar într-un atelier.

Dacă tot nu v-ați lămurit, pot reveni. Însă ar fi păcat.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2010-10-13 11:52:11
         
 
  Stimată doamnă,
Dați ture cireșului și pe ramuri nu nici măcar un fruct.Nici allium sativum n-ați mîncat, nici gurița nu vă miroase. Apetența criticoidă adie dinspre molarii dumneavoastră fiindcă mînuiți neîndemînatic și aferată, forfecuța. Pe deasupra aveți un gîlmă de prețiozitate din care plesnesc vocabulele ca aerosolii din Lycoperdon bovista, asta ca să rămînem la botanică!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-10-13 11:35:26
         
 
  Analogistica, folosibilă ca metodă euristică și critică, este și poate fi utilizabilă, în general în procese comunicaționale simple și, mai ales, în scopuri manipulatorii.Însă ca metodă științifică este una limitată întrucât cu metoda analogiei pot demonstra orice teză și, atenție, antiteza oricărei teze.

De exemplu, poemul este asemenea statuii care ființează într-un bloc de marmură. Poetul doar cioplește ce este în plus din blocul poematic. Uneori cioplirea nu este terminată și pentru a obține adevărata strălucire mai necesită și finisări.

Poemul este asemenea orizontului. Oricât ai încerca să te apropii nu-l poți atinge.

Etc. etc.

Însă, fiindcă veni vorba de orizont, pe vreme când Matty publica una pe zi și îl ridiculiza încondeindu-l în caricaturi pe Adenaur, acesta, Adenauer, își vedea de reconstrucția a ceea ce a devenit Germania de astăzi și scria: toți trăim sub același cer! Dar nu toți avem același orizont. La scara istoriei cine să fi fost ridicol cu adevărat? Asta așa, ca să frăgezim un pic apetența de hârjoană criticoidă în context ecobleu și să demonstrăm valențele cognitive ale analogiei.

Ca să nu iau lucrurile foarte în serios, să amintesc și eu o caricatură a lui V. Crăiță Mândra, parcă: un conducător auto, întâlnind un șotron desenat pe asfalt, se oprește și lovindu-se cu mâna peste frunte exclamă: dom'le ce lapsus am! Ce semn o fi asta că nu știu ce să fac!

Lecturarea unui poem prin cheia bibliografică urtica dioica, mai este cineva pe aici în acest registru, poate avea și efecte serioase însă numai dacă nu este lamium album.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2010-10-13 11:12:44
         
 
  PPS Asta dacă nu e cumva Alex Ștefănescu deghizat în fuste!
(vezi:http://alexstefanescupostaredactiei.blogspot.com/)
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-10-13 08:42:26
         
 
  PS. *  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-10-13 08:41:05
         
 
  Dacă stimata critic Elena Ștefan nu și-ar fi învins aprehensiunea de ridicol, n-aș fi citit acest poem. Prin anii 70' Matty publica o caricatură în Urzica, înfățișînd un ins nud care se zgîia la vitrina unui atelier care afișase firma:"Confecționăm haine de piele din materialul clientului!"
Actul critic de a confecționa poezie în acest mod, recomandînd tăieturi într-un text sensibil e similar.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-10-13 08:40:44
         
 
  epidemii de octombrie

o molimă ciudată ucide cuvinte
cad stoluri stoluri V-uri lichefiate
gâturi lungi și aripi desfăcute
prin grădini
fără spasme fără zbateri

aceste derute migratoare
tranzitând de la nord către sud sentimente

nopțile visez periculos - în plină carantină de grad zero
despre cum ne iubim și nastem puzderie de cuvinte
necontaminate
alte, alte cuvinte


de pildă acesta zvelt gânditor pentru singurătate
care să spună mai mult
decât tăcere lângă tăcere
cuvânt nou pentru spaimă
altceva decât aceste interioare devastate.
cuvânt foșnitor pentru moarte
altceva decât această privire în gol suportând
pe viu toate extirpările.

îmi pot imagina caligrafia
străbătând
altceva decât acest fluture arzând.

de cealaltă parte Dumnezeu ne încurajează
crede că nu vor pieri chiar toate cuvintele
poate cele prea des folosite
vor rămane cuvintele mici
cu și de la dinspre eu tu
stând foarte bine la capitolul imunitate
astfel că mai tarziu vom avea cu ce încropi
o lecție sumară despre tehnici de supraviețuire.

Dacă foarfeca lirică și-ar fi făcut datoria am fi putut avea un poem adevărat. Material poetic este.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2010-10-12 09:55:50
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Domnule Peia,

despre asta e vorba aici, pina la urma.Despre o boala care diminueaza/dilueaza continutul cuvintelor.
nici vorba de schimbarea macazului stilistic, asa ceva s-ar putea intimpla unui poet adevarat. in cazul meu e o lamentare si atit. poate amestecata cu teama in fata unei ciudate epidemii care ma lasa fara cuvinte.
 
Postat de catre nastia muresan la data de 2010-10-12 07:49:20
         
 
  Nastia,
Apreciez încercarea de schimbare a macazului stilistic și nota reflexivă a poemului, dar acestuia îi lipsește sintagmatica specifică pt a fi socotit un text poetic. Descriptivismul aproape simplist care seamănă destul de mult cu text în proză, chiar dacă așezat pe paliere prozodice asemănătoare cu cele poetice, nu poate fi socotit poezie.
Totul are aerul unui micro/eseu despre compoziție și substratul ei lingvistic, dar cam firav și “lichefiat” în realizare.
Pentru mine, textul de mai sus este, integralmente, un experiment nereușit.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-10-11 22:17:32
         
 
  si eu as mai scoate cite ceva din cele ce expliciteaza inutil o stare, textul a mai fost scuturat de citeva ori pina acum.
am renuntat la isn't it ironic (iti multumesc, Radu, pt semnalarea omisiunii), desi era legat de o complicitate pretioasa cu cineva foarte legat de poezia mea). am incredere, de regula, in prima impresie 'de cititor' si de aceea va multumesc foarte mult pentru sugestii.
cu siguranta peste ceva timp ma voi intoarce la aceste epidemii, sa le mai curat o data
 
Postat de catre nastia muresan la data de 2010-10-11 18:41:00
         
 
  Votez!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-10-11 16:35:04
         
 
  eu aș scoate doar "isn’t ironic" care mi se pare teribilist și pe deasupra, e greșit.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-10-11 15:13:44
         
 
  pi es: titlul e inspirat.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-10-11 14:55:31
         
 
  Aș elimina unele cuvinte/sintagme care trimit textul într-un oratorism gratuit (tăcerea mea lângă tacerea ta/cuvânt foșnitor pentru moarte/vor pieri toate cuvintele/tehnicile de supraviețuire). O fragmentare mai bună, ori un ritm interior ceva mai muzical ar aduce textul ăsta (unul cerebral) într-o zonă mai lirică. Însa asta nu e musai, zic io. Vot.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-10-11 14:54:32
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE