FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Vladimir Tismaneanu acuza
Text postat de ecsintescu virtual
Kitsch politic si obscenitate publica: Parada modei in viziunea Oanei Niculescu-Mizil

Intr-un acces de auto-compatimire, deputata PSD Oana Mizil isi amintea, acum cativa ani, ca ea si familia ei au dus-o greu sub comunism: “Inainte de Craciun, mergeam cu bunicul meu sa culegem vreascuri pentru focul din semineu”. Era regim de austeritate, se traia de azi pe maine, se chinuiau sarmanii tovarasi, sectia Gospodariei de Partid nu-i mai aproviziona cu lemne “numai pentru uz intern”. Semineul se afla in locuinta rezidentiala de pe strada Emile Zola, langa strada Muzeul Zambaccian, in zona Aviatorilor-Dorobanti. Cate case din Bucuresti aveau semineu?

Membru al Comitetului Politic Executiv, activist devotat al “frontului ideologic”, magnat al dictaturii, Paul Niculescu-Mizil a stat alaturi de cuplul Ceausescu in sediul CC al PCR pana la sfarsit, a votat obedient ceea ce a cerut infricosatul tiran paranoic (deschiderea focului impotriva protestarilor “in numele cauzei”)). Nu a rupt cu Ceausescu nici in conditiile maltratarii bestiale (la Spitalul Elias, unde s-a efectuat un avort ilegal in luna a cincea) a fiicei sale Donca. Mizil nu a putut sa-si viziteze fiica, a urlat, a batut in poarta, dar nu i s-a permis sa intre. Nu a rupt cu idolul sau. Fracturile, ranile din raporturile interpersonale nu se converteau in despartiri politice. Loialitatea pentru secta era mai puternica decat orice alte sentimente.

Imediat dupa ce acaparat puterea, vechiul sau prieten si fostul sau protejat, Ion Iliescu, l-a numit ministru al comertului interior (urmand a se ocupa de aprovizionarea publica). Mizil fusese apropiat si de Valter Roman, tatal noului premier, emanat, ca si Iliescu, din intrigile sordide ale nomenklaturii. Au urmat proteste (in special in Romania Libera), Mizil a fost demis, apoi arestat. Probabil ca deputata PSD nu poate uita vizitele la inchisoare cand il vedea pe adoratul ei bunic, campionul national-stalinismului, nostalgicul alegerilor furate din noiembrie 1946, al Gulagului romanesc, in straiele ce i cuveneau. Travesti ieftin si kitsch politic, demonstratia Oanei Niculescu-Mizil tine de ceea ce Andrei Plesu numeste obscenitatea publica.

Sotia lui Niculescu-Mizil, Lidia, a mers in acei ani la ministrul culturii Andrei Plesu cerand sa se dovedeasca omenie si compasiune pentru sotul ei inchis (in viziunea familiei, pe nedrept). Iata ca acum nepoata celui care a condus cu mana de fier Sectia de Propaganda a CC al PMR, apoi a servit ca secretar al CC, ca membru in Prezidiul Permanent, ca ministru al educatiei, ca ministru de finante etc etc, se distreaza de-a simbolurile, uitand ca ”uniforma” pe care o afiseaza este aceea purtata la Aiud, Sighet si Gherla de cei intemnitati in numele idealurilor”luminoase” ale bunicului sau. Nimeni nu trebuie judecat prin genealogie, pe baza unor criterii ce ignora libertatea individului de a fi el insusi ori ea insasi. Dar atunci cand o persoana, fie ea nepoata lui Mizil ori a lui Mussolini, continua fara jena linia politica a stramosilor nu putem sa nu notam aceste regretabile, nelinistitoare continuitati.linia politica a stramosilor nu putem sa nu notam aceste regretabile, nelinistitoare continuitati.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Citeste aici:
http://www.agonia.ro/index.php/poetry/1764935/Balada_ciumei_roșii
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2010-09-25 06:37:03
         
 
  .................
când minciuna s-a-mpuțit
au dat-o iar la cotit
însă unul mai mișel
un oportunist de fel

a făcut o condamnare
a ciumei la drumul mare
pe care al său părinte
ne-a adus-o mai-nainte

iar acum cădelniță
o nouă găselniță
fac mereu mobilizare
pentru o globalizare

să aibă lumea în mâini
să fim toți niște străini
în Republica Globală
ca-ntr-o minunată oală
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2010-09-25 06:16:55
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE