FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Interviu cu poetul Ioan Peia
Text postat de Dumitru Cioaca
Genuneanu: (in fata unei usi masive din lemn intarite cu fier forjat pe care scrie mare "Nu intrati, caine rau!" incepe sa bata in use. Boc! Boc! Boc!)
Peia: (din spatele usii cu o voce foarte amenintatoare) Daca nu incetati imediat cu propaganda voastra pentru acest guvern criminal pun cainele pe voi!
Genuneanu: Boc! Boc! Boc!
Peia: Ba, care esti acolo? Ba tu n-auzi? Sau esti fudul de urechi?
Daca nu incetezi sa sti ca-mi asmut pe tine toti dusmanii.
Genuneanu: Numele meu este Ecsintescu Virtual si am venit sa reluam discutia de unde am lasat-o data trecuta...
Peia: (cu o voce foarte muscatoare) Aaa, bibicule de cand te asteptam! Ai venit singur sau adus pe brate de plosca? Te-a gonit baba si n-ai unde innopta, ai?
(deschizand usa si vazandu-ma pe mine devine la inceput furios dupa care se inveseleste brusc) Ie-te-te la ce stratagema poate sa recurga un securistul pentru a-si duce la bun sfarsit sarcina pe care i-a incredintat-o FBI-ul! Hai intra ca de mult nu am mai stat de voroava cu un turnator. Ce sarcina patriotica te aduce pe meleagurile pe care le-ai tradat?
Genuneanu: Domnul Peia as vrea sa culeg de la dumneavoastra cateva informatii despre Europeea...
Peia: Majoritatea faunei care misuna pe acel site nefericit e alcatuita din gugumani care nu stiu nici o alta limba straina. Pentru a te putea intelege cu ei trebuie sa-i ataci in dialectul guguman.
Genuneanu: Si ati obtinut ceva rezultate?
Peia: Slabe! Chiar foarte slabe! Capul gugumanilor europeeici avand acelasi diametru cu gatul cum le pui latul cum evadeaza din el fara nici o vatamatura. Pe cativa din ei i-am spanzurat de picioare dar au venit cei de la protectia animalelor si le-au dat drumul. De cand suntem in Comunitatea Europeana dobitoacele au mai multe drepturi decat oamenii.
Genuneanu: Nu considerati metodele folosite de dumneavoastra prea dure, prea neliterare?
Peia: Istoria ne invata ca metodele blande au dus la disparitia unor imperii civilizate sau civilizatoare. Numai doua exeple. Imperiul Roman nu a patit nimic cat timp ii dadea pe crestini ca papa pentru lei.
Cum au venit la putere imparati care au decis ca leii trebuie sa moara de foame cum crestinii au pus mana pe imperiu pentru a-l distruge. La fel cu imperiul rus. Pe timpul lui Ivan cel Groaznic lucrurile mergeau destul de binisor. A trebuit sa vina Gorbaciov cu ideile lui blande pentru ca acest mare imperiu sa dispara.
La fel si cu Europeea. Metodele civilizate ale domnului Cristescu au distrus deja o jumatate si un sfert din ea. Daca lucrurile merg tot asa curand va dispare si cealalta jumatate de sfert.
Genuneanu: Ce parere aveti de domnul Cristescu?
Peia: Are un cap si jumatate care ar putea valora milioane daca nu s-ar fi ales gatul pe care si l-a ales. Cu un astfel de gat nu mai valoreaza nici doua parale. Poate cat o ceapa degerata.
Genuneanu: Eu Credeam ca domnul Cristescu a primit gatul pe care-l are prin nastere nu pe cale democratica.
Peia: Eu nu ma refer la gatul de care domnul Cristescu isi agata cravata atunci cand merge sa le invete pe studentele domniei sale economia de piata. Eu ma refer la gatul lui literar care mai este cunoscut si sub numele de Ecsintescu Virtual. Cum incerci sa indrepti capul domnului Cristescu spre probleme literare arzatoare
cum acest gat nefast il suceste cu 180 de grade, adica in directie opusa.
Genuneanu: Si fiindca ati adus vorba de Ecsintescu...
Peia: Sa nu mai pomenesti in prezenta mea numele acesta. Ai vazut cu ce scop s-a dus labagiul sa se interneze la spital? Cand am citit nu mi-a venit sa cred! Era cat pe ce sa ma inchin! Noroc ca mi-am adus la timp aminte ca sunt ateu.
Genuneanu: Sa revenim atunci la domnul Cristescu.Nu puteti nega ca sub obladuirea domniei sale au aparut pe acest site talente reale cum ar fi Loredana Cristea,
Peia: Cineeee?!
Genuneanu: Loredana Cristea.
Peia: Iti curg balele dupa ea, nu-i asa?
Genuneanu: Domnul Peia eu nu sunt singurul cititor al poemelor Loredanei Cristea. Mai sunt si altii.
Peia: Fiindca la toti va curg balele dupa ea. E suficient sa va arate o gaurica din ciorapii ei ca sa o declarati mare poeta.
Un cititor adevarat trebuie sa aiba taria de a trece peste defectele fizice ale producatorului de poezie fiindca sa sti ca in cazul Loredanei Cristea frumusetea ei este cel mai mare defect. Suceste mintea cititorilor. Sa-ti dau un exemplu din experienta mea de cititor. Prin anii saizeci ai ultimului secol din mileniu trecut
am auzit de una Nelly Sachs de care tu neauzind de ea in viata ta precis ca-i vei scrie numele pocit. Era o nemtoica printre ale carei rude se numara si unul Solomon, poet destul de bun la vremea lui. Nu, nu! , nu Petru Solomon al nostru ci altul pe care la facut unul David intr-o noapte.Nu singur ci ajutat si de o concubina. Nemtoica asta se hotarase sa ia premiul Nobel pentru literatura taman cand eu terminam de citit cateva poeme de ale ei. Domnule in toate poeziile alea erau cele mai mari furnale de ars oameni pe care le-am vazut in viata mea. Asta m-a facut si mai curios deci mi-am zis ce-ar fi sa-i citesc toata opera. Numai cea antuma fiindaca poeta fiind inca in viata la vremea acea nu se hotarase inca ce va publica dupa moartea ei. Am reusit cu mare greutate sa fac rost de volumul care cuprindea toate volume ei. Dar cand l-am deschis si i-am vazut portretul labartat pe prima pagina asa cum cerea premiul Nobel,sa cad jos. Poeta nu numai ca era constituita numai din zbarcituri dar avea si mustata. Si inca ce mustata! Daca o ajustai putin puteai sa juri ca e furerului. Cu o concentrare extraordinara am reusit sa trec peste acest impediment major si am reusit sa-i citesc volumul din scoarta-n scoarta. Nu pot sa spun ca operatia a fost fara dificultati fiindca volumul nu era scris in germana gotica pe care o stapaneam mai bine ci in germana social-democrata a lui Willy Brand care numai cu putin timp inainte ca Nelly sa puna laba pe premil Nobel pusese si el mana pe puterea politica din Germania Federala. Comitetul Nobel a facut de-a lungul timpului destule gainarii, nu i-a dat premiul lui Tolstoi ca sa nu mai vorbim de altii care desi vorbeau Limba Romana l-ar fi meritat. In cazul poetesei Nelly nu a facut insa nici o greseala. Atat de vii erau furnalele ei de ars oameni si atat de inecacios era fumul care iesea din ele ca trebuia sa-ti pui masca de gaze ca sa-i poti biruii poezia. Eu am avut si ceva noroc fiindca odata am plecat acasa de la un curs de ALA (Apararea Locala Antiaeriana) nu singur ci insotit de o masca de gaze care ura comunismul chiar mai puternic decat mine. In concluzie: un poet nu se poate considera un mare poet pana nu este descoperit de un Mare Cititor care mai bine moare cu el de gat decat sa-i lase nedescoperit cel mai mic sens din cea mai mica crapatura a poeziei lui.
Genuneanu: (entuziasmat) Exzact, exact! Asa gandesc si eu cand incerc sa descos sensurile ascunse ale poeziei scrise de Lor...
(Scimband repede vorba)Chiar asa de urata era poeta Nelly?
Peia: Nu domnule, nu era urata, poza aia contrafacuta era strecurata in volum pe neonazistii care incepusera sa infloreasca cand au aflat ca Willy Brand era Kagebist sovietic. Mai tarziu am dat de o poza de-a ei in care puteai sa-i simti caldura interioara de la zece kilometri chiar pe timp de iarna.
Genuneanu: Dece va acuza Amelia Cojocaru ca nu o cititi in adancime?
Peia: Fiindca pe unele poetese, prozatoare sau profesoare nu merita sa le citesti in adancime. Am incercat de cateva ori si am fost foarte dezamagit. Mi-am dat seama ca mai fusesm pe acolo. Pierdere de timp.
Genuneanu: Cei care va admira opera au observat ca in poezia dumneavoastra lipsete cu desavarsire tema dragostei. Ne-ati putea spune de ce?
Peia: Fiindca eu sunt un poet care ataca teme originale si nu un carpaci care sa puna petece la gaurile lasate de altii.
Genuneanu: Cum adica?
Peia: Incepul poeziei de dragoste in Literatura Romana a fost destul de promitator. Boierul Ienachita Vacarescu descrie destul de convingator suferinta pasaricii aleia, cum ii zice...
Genuneanu: Turturea
Peia: Exact! Aaa ce vroiam sa spun?
Genuneanu: Despre tema poeziei de dragoste.
Peia: Da , cum spuneam, pasarica fiind tema principala a tuturor poeziilor de dragoste indiferent ca e mentionata explicit sau nu sufere destul de convingator si la boieruli Ienachita dar suferinta ramane neterminata. Deci iata gaura! Unii vor spune ca poetul intentionat nu a spus ce se intampla cu ea dupa greva foamei pentru ca cititorul sa-si puna devla la contributie si sa decida el ce i s-ar fi putut intampla pasaricii. Asi fi de acord cu ei daca lipsa lui de finalitate nu s-ar fi transmis si la alti poeti care l-au urmat. Sa-l luam pe marele Eminescu. De la prima poezie poetul plange dupa iubita la a doua poezie iar plange si numai asta face in tot volumul. Cred ca observi influenta nefasta a lui Ienachita care l-a facut sa fie nefericit pe Eminescu. La Arghezi este deandoaselea. Fara nici o pregatire, preaviz sau lacrima, poetul trece direct la finalitate. Iti aduci aminte de renumitele lui poezii Rada si Tinca. Intr-una poetul vrea sa puna o manza la pamant cu scopul de a o potcovi. Nu spune insa nimic despre sentimentele care l-au facut sa aiba astfel de fantezii. Nu zic ca poetul nu are si un merit, il are fiindca introduce pentru prima data tema violului in Literatura Romana. Din poezie nu reiese ca manza ar fi de acord cu actiunea lui si e normal sa nu fie de acord fiindca e o manza nevinovata si nu o iapa unsa cu toate alifiile. Deci poetul viseaza nu numai la comiterea unui viol ci la comiterea unui viol asupra unei minore!
In poezia cu tiganca Arghezi are iarasi un merit fiindca ridica pentru prima data perversiunea sexuala la rangul de valoare poetica.
Iti aduci aminte de ce vrea s-o muste poetul pe mireasa cand aia ridica piciorul spre a-i arata ca, nepurtand chiloti, el e liber sa-i vada bujorul de sange?
Iti imaginezi de cate ori s-o fi scuipat in san prelatul Nichifor Crainic dupa ce a citit aceste doua poezii?
Dupa asta nu-l mai scotea pe Arghezii din "poet pornograf"
Genuneanu: Ce parere aveti de sonetele lui Shakespeare descoperite de Vasile Voiculescu?
Peia: Se putea sa nu aduci tu vorba de Radu Stefanescu? Domnule unde va ajunge Literatura Romana daca si securistii au ajuns sa-si incerce puterile cu elizabetanul. Daca oasele lui Shakespera ar sti romaneste si ar putea citi traducerea facuta din ordinul securitatii nu numai ca s-ar rasuci in groapa dar ar si pleca din ea pentru a putea sa-si ia lumea in cap. Si asta nu e parerea mea ci a lui Ioan Jorz care este un om de genul neutru.
Genuneanu: Domnul Peia, eu ii consider pe toti cei care incearca sa-l traduca pe marele Willy niste eroi...
Peia: Nu-mi vorbi mie de eroi din astia fiindca eroi in viata nu exista! Un erou adevarat moare pentru cauza lui la locul unde vrea el si la varsta la care vrea el. Ai observat apucaturi din astea la Radu Stefanescu?
Genuneanu: Totusi si pe Europeea sunt oameni pe care eu ii consider eroi, Valeriu Cercel de exemplu, a facut doua facultati pe care nici eu nici dumneavoastra nu am avut curajul sa le facem...
Peia: Ai auzit de Ursu, de inginerul Ursu?
Genuneanu: Am auzit cate ceva...
Peiaa: Ala da erou! S-a dus la inchisore cu gandul sa moara acolo si a murit acolo. A dejucat toate planurile securitatii care voia sa-i dea drumul spre a dezinforma pe altii cu povestiri de groaza despre beciurile ei. Nu ma lua pe mine cu Cercel care a facut de doaua ori parnaie numai pentru a-si creia un alibi pentru planurile pe care le avea cu el securitatea in Statele Unite si Canada.
Pe mine nu ma duceti voi cu povesti din astea diasporeze.
Genuneanu: ...?!
Peia: Ce te uiti asa la mine ca un tauras la o juninca noua. Sa stii ca nu-ti merge cu mine. Au incercat si altii mai vanosi la limba decat esti tu si praful si pulberea Literaturii Romane s-a ales de ei. Daca n-ai fi in casa mea unde nu pot sa fiu decat politicos ti-asi spune eu cine esti, lepra!
Marsi de-aicea!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnul Jorz
Multumesc pentru luarea stelelor care si asa nu-mi stateau prea bine. Asa cum am mai spus-o, daca erau de Hollywood dai treaca mearga, dar asa la ce-mi folosesc?!
Voi incerca sa corectez pe ici pe colo sperand sa stric mai rau.
Cu toata stima
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2010-09-17 23:43:42
         
 
  Ți le trimit pe mail, ca să evităm neplăcerile informațiilor publice.

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2010-09-17 23:43:41
         
 
  Luchi draga
Nu vrei sa-mi dai si mie numarul tau de telefon ca si pe al lui Nelu pe care nu-l mai am?
S-ar putea sa trec pritr-o scurta vajiala bucuresteana si mi-ar face placere sa va revat.
Nu pot sa-ti spun data exacta de teama ca domnul Peia o sa puna vamesii pe mine
Sanatate la toata lumea
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2010-09-17 23:40:18
         
 
  Nea Mitule, dacă ai sughițat aseară e doar de la faptul că te-am bârfit copios împreună cu amicul meu și vărul matale, aflându-ne la o cină festivă. Cât despre text, la câte cuvinte ai risipit pe-aici scriai ca la vreo 200 de catrene! Las-o-ncolo de proză că o scrii la fel de bine și în versuri! Multă sănătate!

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2010-09-17 23:24:41
         
 
  Nea Mitică, nu te supăra, dar îți șterg stelele! Nu de alta, dar s-ar putea să le vezi verzi, dacă mă mai pomenești așa, netam, nesam! Lăsând gluma la o parte, cred că modul inedit în care vezi sex peste tot, (la Arghezi am râs copios!), ar merita oarece steluțe, dar lipsa semnelor diacritice, plus multele greșeli – de toate felurile, fac imposibil acest lucru. Poate corectezi câte ceva?! Ce zici?

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-09-17 22:35:57
         
 
  Dom, Mitică, dom' Peia, solicit indulgențe medievale pentru această postare!
Doar o vorbă să le mai spun altora, apoi mă retrag în spatele ferestrei spre lume, pe care o acopăr cu diario și cu tembelizorul:
-Am sperat să devin un biet poet-microbist ori un vașnic microbist-poet(pe ei, pe ei, pe mama lor!)
Speranțe deșarte!. Doar ce s-a încheiat meciul dintre Beșinaș și Urinese (4-1). Nutriționistul de la Beșinaș a introdus în dieta fotbaliștilor fulgi de fasole, iar arbitrul Prostamol a ținut în mod vădit cu Urinese.
Vivat poeții-microbiști(!), sănătate și virtualitate...
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-09-17 15:47:00
         
 
  Un comentariu fără legătură cu contextul,doar în măsura în care aceasă postare este ceva mai vizionată.
-Alburică, ai comis-o și de data asta. Ești cel mai tare de pa sait, cel mai talentat și croisant. Împreună cu Ada Chifor și Andrei Florian mă alătur celor siderați. Baștane!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-09-17 15:14:55
         
 
  Precis ca a plouat numai in terenul nostru !
Dar stii cum se spune pe la noi pe-aici ?
Decat sa iei o injuratara de mama de la un roman, mai bine primesti un sut in cur de la un strain. (mai ales oltenii zic asta)
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-17 00:33:56
         
 
  4-1 (patrula unu). cam asta e si diferenta de valoare, desi scorul imi pare usor exagerat.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-09-17 00:21:06
         
 
  Nene Genule,
Si io am votat cu mata ca suntem dintr-acelasi partid !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-17 00:18:48
         
 
  Da care-i scorui' frate ? ca la noi nu am prins meciul ca astia joaca tzurca aici in Canada !  
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-17 00:16:43
         
 
  nene Genu, acu, ca macelul de la Liverpool s-a terminat - si cum ma stii sensibil de fel, iti marturisesc ca nici nu prea m-am uitat, intre timp i-am scris o poezica doamnei Sanda - as vrea sa-ti zic ca din punctul meu de vedere textul nu mi se pare rau deloc, mai ales pentru un debutant. lasasem un vot aici, fara comentariu, daca nu puteai sa dormi la noapte de curiozitate, acu afli, era de la mine.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-09-17 00:08:05
         
 
  Nu stiu altii cum simt, dar, eu i-as mai da o stea Stelei daca as avea dreptul.Nu i-as mai da insa, nici un gol.Deocamdata ii 1-1 si se joaca ...  
Postat de catre Camila Petrescu la data de 2010-09-16 23:18:48
         
 
  Multumiri, raspusuri, scuze
1) Ecsi, multumesc pentru vot desi sunt convins ca nu este pentru mine ci impotriva domnului Peia care de data asta chiar ca nu are nici o vina. Bucata aia cu spitalul si cu sora a fost traznet. Pe timpul meu asistentele medicale erau mai intelegatoare mai dadeau si medicamente care nu erau prescrise de doctor.
2) Domnul Rechesan, aveti perfecta dreptate. Este cea mai vasta lucrare a mea, mi-a luat trei ore de munca intensa plus vre-o jumatate de ora de certuri cu greselile. Munca nu ar fi fost atat de extenuanta daca PC-ul meu nu avea ce avea cu guvernul Boc. Cum inaintam nitel cu textul cum sarea innapoi la Boc! Boc! Boc! E prima mea opera majora pe care o scriu pe PC fiindca opere de mai mica intindere (dar de mare concentrare intelectuala) le pleostesc direct pe site.
Si cu epopeea recenta asi fi facut la fel dar site-ul asta se plictiseste destul de repede si imediat ce da de aceasta stare sentimentala ma delogheza nu numai de nume dar si de text.
Aveti dreptate domeniul atacat de mine este vast si ar fi o mare bucurie si mandrie pentru mine daca dumneavoastra i-ati da si o interpretare cronicareasca pentru ca generatiile viitoare sa stie peste ce vremuri tulburi a domnit domnul Cristescu.
3) Domnul Peia, daca ati fi crestin v-asi cere sa ma iertati pentru toate mascarile pe care vi le-am pus in cont dar cum sunteti ateu m-as multumii daca ati spune "da-l dracului de nebun!" care, dupa cercetarile mele este cea mai folosita forma de iertare la atei. Va asigur in continuare de tot respectul meu chiar daca el ia cateodata o forma perversa asa cum s-a intamplat in bucata de mai sus.
4)...Epigramist si Valeriu Cercel, va multumesc mult pentru comentariile ultraelogioase care inca odata confirma proverbul "corb la corb nu-si scoate ochiul" Deci domnul Cristescu vederea dumneavostra nu are de ce sa se teama de noi fiindca noi nu ne pricepem decat la jumulit pene.
5) Radu Stefanescu multumesc mult pentru flamura pacii pe care ai introdus-o in subsolul meu.
Fara efectul ei benefic nu asi fi avut curajul sa cobor fiindca francezii spun ca atunci cand se bat bivolii mor broastele. Si inca ceva: sper sa nu mi-o iei in nume de rau fiindca eu am adus vorba numai de Vasile Voiculescu.
6) Domnul AAA, desi aprecierile pentru mine v-au venit dupa placerile pentru meci nu ma supar ca si eu am stiut candva ce inseamna o pasiune peternica... (pentru fotbal).
7)Imi cer iertare celor doua varfuri ale poeziei romane sau mai bine imi cer iertare memoriei lor pentru sacrilegiile comise. Cum atacurile lui Hasdeu nu au reusit sa lase nici o urma asupra lui Eminescu si cum nici Iorga nu l-a putut impiedica pe Arghezi sa strice limba romana sunt suta la suta convins ca latraturile unui nimeni nu vor avea o influienta prea mare asupra statuilor acestor doi giganti.
Si lui Nelly ii cer iertare desi sansele unei absoliviri de pacate vor fi mai mici fiindca ea nu graia decat pe nemteste.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2010-09-16 22:38:44
         
 
  Sa ne consolam ca ne bat altii si nu ai nostri !
Dar sa vedem ghemul !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-16 21:48:37
         
 
  Mh, nu prea cred. Orice antrenor ar fi fost la Steua, care să fi avut tot lotul la dispoziție, tot ar fi luat-o. Prindă liverpool-ul cea mai proastă zi și Steaua, cea mai bună, tot ne mănâncă. :(.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-09-16 21:32:44
         
 
  2 sau 3-1 pt liverpool, si asta pt ca steaua n-are antrenor si nici lotul complet. daca ar fi avut, ii incurcam, pt ca si aia sunt la pamant. doar ca pamantul lor e ceva mai sus.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-09-16 21:28:36
         
 
  Pe Peia il arde cati bani iau jucatorii stelisti de la Becali !  
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-16 21:10:58
         
 
  La ei si ii maturam! Sa moara Peia de necaz. Chiar daca e frate cu Banel. 2-0!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-16 21:04:16
         
 
  Deci intr-o ora.
Jucam la ei, sau la noi ?
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-16 21:02:47
         
 
  Nene Genu, mie mi-au plăcut unele poante din text.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-09-16 20:53:00
         
 
  Meciu-i pe pro tv (acolo unde comentatorii ridică penibilitatea la rang de artă).  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-09-16 20:50:06
         
 
  Liverpool joacă la 22 (ora româniei), Steaua se bagă cu bipu-n poartă tot la ora aia. Io zic că ne dau "englejoii" v'o 4, iar noi nu dăm niciun șut pe poartă. Luăm și un cartonaș roșu, și ne tăvălinm pe jos v'o 10 minute adunate. Alte pronosticuri? Radu... ?  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-09-16 20:48:40
         
 
  Ioane,
Eu nu te-am facut prost.
Am gasit ca ai inversat neste cuvinte intr-o fraza, de tine scrisa, si am zis sa te corectez si eu asa cum faci tu cu altii.
la ce ora-i meciul ?
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-16 20:34:52
         
 
  Dacă eu aș vrea să-ți spun că ești idiot, Cercele, dar "glumind" așa, ca tine, cu mă sfătuiești să fac?
Ceva de genul: "Cercele, ești idiot, ha! ha! ha! - este o glumă, te-ai prins?"
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-16 20:29:19
         
 
  Sa-mi lasi "i"-ul in pace !  
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-16 20:20:14
         
 
  Ioane,
lasa ca l-ai facut pe unu', intr-un com, "prost de doua ori" ! si ai fost foarte serios cand ai zis-o.
Eu doar am glumit. Macar atatasa intelegi. de gluma.
Tu cu cine tii ? Cu Steaua ?!
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-16 20:17:21
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  er:
"fie mă caracterizau în fel și chip."
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-16 20:12:00
         
 
  Cercele,
Atîta vreme cît am fost pe aici și aiurea, m-am străduit, cît am putut, și chiar am reușit, deseori, să nu fac aluzie directă la persoana reală a unui autor, ci să critic - chiar dacă am ales calea bășcăliei - prestația unui AUTOR.
Din nefericire, după ce făceam asta, autorul, în carne și oase, sărea la gîtul meu și, fie mă-njura, așa cum mi s-a întîmplat pe agonia - saitul morțiilor vii - sub protecția neroadă a editorilor care se vedeau"răzbunați" de răbufnirile orgolioase ale unui neica-nimeni; fie mă caterizau în fel și chip. Evident, reația mea era pe măsură, că nici mielușel blînd nu-mi pot permite să fiu.
Așa cum au făcut mulți și așa cum ai făcut și tu, Cercele, enervat că te iau peste ițar! M-ai făcut "prost", și parcă ai și plusat.
Ei bine, acum te repeți, mai jos, pozînd în pielea unui, - vezi, Doamne - ironist fin!
M-ai făcut, din nou, prost, deci!
Așa, fără nici o jenă...!
Cam ce fel de reacție crezi că ar trebui să aibă un om normal, într-o situație ca asta? Cu toate că observațiile mele, în integralitatea lor, vizau greșelile tale de tip literar. Unele, de o evidență incontestabilă, altele - subiective, poate.
Acu, ce să zic?
Nu spun că cine zice, ăla e, dar aștept, cu infinită paciență, să văd ce răspuns de "om stilat", precum te tot recomanzi, dai!

PS: Chiar crezi că e cazul să dai taman tu lecții de gramatică?
Vrei să mor de rîs?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-16 20:11:03
         
 
  Radule, atunci fraza trebuia scrisa astfel :

Eu doar mă opun, atît de prost, lucrului făcut...
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-16 19:56:53
         
 
  @ioan peia: si la cele mai bune teatre din lume, unde joaca numai vedete, exista sufleuri si la cele mai bune edituri din lume, la care publica numai genii, exista corectori...
Asa ca nu vad de ce faci atata caz de asta.

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-16 19:55:27
         
 
  si fratilor, am si eu o intrebare de baraj: chiar nu putem sa ne intelegem si sa ne toleram micile fixuri? macar in seara asta, cand joaca Steaua cu Liverpool.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-09-16 19:54:06
         
 
  Valeriu, Peia a scris corect, teoretic nu e necesara nicio virgula. e cert.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-09-16 19:51:21
         
 
  Ioane,
Vezi ca la fraza de mai jos
"Eu doar mă opun lucrului atît de prost făcut..."
ai uitat sa pui doua virgule.
Cred ca asa trebuia scris :
Eu doar mă opun, lucrului, atît de prost făcut...
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-16 19:03:09
         
 
  Pai daca n-ai petrentii, ce te tot consumi atat ?
Faci, pe-acilea, teorii, faci morala, nu mai zic de baloane. Cata-ti si tu ceva serios de facut. Cauta-ti o slujba, macar ca voluntar pe undeva,
decat sa-ti pierzi vremea si sa te mai si nervozezi.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-16 18:40:40
         
 
  Nu-mi amintesc să mă fi dat precum spui, nea Cercele!
Chiar te-aș ruga să-mi arăți unde...
Eu doar mă opun lucrului atît de prost făcut, încît ar trebui să se rușineze, în prezența lui, pînă și păunii!
Dar dacă nu aveți matale & the rest, organul specific jenei de a citi prăpădenii, asta nu e vina mea.
Ar fi trebuit să aveți la activ toate marile reușite ale marilor autori, pentru a putea face comparații și a aspira, eventual, la statutul de bun receptor de literatură. Cum, însă, văd că nu aveți nici minimala exigență de a scrie corect românește și a vă exprima cu abilitate, ce pretenții să mai avem?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-16 18:34:45
         
 
  D-aia zic și eu, dom Cercel!
Criteriile estetice după care operați ar trebui extinse, că, nu-i așa? ce atîta elitism? Coana Frosa, care posedă reale talente culinare, nu poate și ea să pape o pensie de creatoare, ca și ăia care suntără hartiști ai poporului?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-16 18:28:18
         
 
  Tu de mult esti turnat la fisc, Ioane ! Ca prea te dai scriitor !  
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-16 18:28:10
         
 
  Două stele?
Păi aia nu mai e poșircă, frate!
Înseamnă că maurul a călcat în gura sărăciei și a slobozit un coniac de calitate! Cine știe ce urmărește?
Ai să trăiești, patroane!
Așa da, reclamă!
Problema e, dom' Cioacă, următoarea: pentru interviul dat ne datorați niște parale, mai întîi, mie și, mai apoi, onor statului român.
Mie îmi achitați prin western union.
Iar sacrosanctului stat,- atît daoriile mele către el, cît și pe ale domniei-voastre, prin cont specific!
Vedeți cum faceți, că, altcum, vă torn la fisc!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-16 18:25:56
         
 
  Ioane,
Io vad ca tu esti exaltat.
Gasisi neste virgule lipsa si parca ai descoperit America.
Apropos de Uniunea aia in care tu nu poci sa intri, a scriitorilor, macar sa mai iei o juma' de pensie :
pai acolo este, bre, si manelisti. Ce e rau cu ei ? Daca-s talentosi, si ei are dreptu'sa fie membri.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-16 18:24:04
         
 
  Pardon, UOP: Uniunea Oenologilor de Pretutindeni!  
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-16 17:56:13
         
 
  Nene Mitică,
L-ai făcut fe fe fericit pe Cercel!
Uite-l cum exultă!
Ba chiar emite judecăți de valoare.
E fericit ca un un chefliu, la cîrciuma de cartier, căruia, patronul, pentru a-și face reclamă pe gustul minor al clinetului, i-a dat poșirca zilnică pe gratis! Bravo, patroane! Ai o pivniță, hîc, pe cinste! Dacă mai dai una te înscriu în UEP = Uniunea Eonologilor de Pretutindeni!

Iar Sorin cică ar avea nevoie de corectori, ca să ne-nvețe a scrie corect românește!
Păi atunci, bre Sorine, hai să vîrîm corectorii în Uniune, ce zici? Ba, încă, pe lîngă ciorăpiști, n-ar strica și niște maneliști, ca să completeze paleta diversității teritoriale!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-16 17:55:18
         
 
  Cand Mitica face proza
Nu-i sitatia prea roza :
Ori, ca si-a pierdut, el, stima,
Ori...nu-si mai gaseste rima !

Nene Mitica, textul e foarte reusit !
Nu-i lua in seama pe gelosi ca asa cum e, cu mici greseli, este original, marca "Mitica Genuneanu" !
Sa fii iubit !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-16 16:33:58
         
 
  Uite ca din cauza lui Ioan Peia am descoperit un mare poet, pe Leonard Ancuta, dar si un mare prozator, pe Dumitru Cioaca.
Greseli de redactare? Pai atunci de ce mai exista corectorii?

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-16 16:26:39
         
 
  Eu nu pot trece peste foarte multele greșeli gramaticale! Dar cred că mi-ar trebui o veșnicie să le inventariez, așa că renunț.
Sigur, știu că e foarte supărat autorul pe faptul că i-a jicnit amoarea înciorăpato-platoncă, și a ținut și el să facă pe cavalerul teuton, care tornă-n loc beton, orș'cât!
Bravo!
Culmea e că rostește niște mari adevăruri, crezînd că le descalifică.
Gura păcătosului!
Dar ce mi-a plăcut mie cel mai mult și mai mult este faza cu ecsintescu "labagiul"!
Și mi-a plăcut, la nebunie, faptul că "labagiul" și-a supervizat calificativul cu un vot!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-16 14:25:16
         
 
  Domnule Genuneanu,
Vă felicit pentru primul text(probabil)în proză pe care-l produceți!
Trec peste erorile sintactice și ortografice ca să remarc curajul de a vă apuca de un subiect atît de generos. Textul este însă palid, sunt cîteva poante dar se pierd în hățișul poveștii, satirei îi lipsește "zvîcul" (dacă doriți pot să explicitez noțiunea)limbajul cam căznit, iar personajele cam schematice. De încurajare aș putea să las un vot, dar nu cred că v-ar folosi la ceva, fiindcă sunteți în ingrata postura a celui care s-a aruncat în valuri fără să știe să-noate...metaforic vorbind!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-09-16 11:07:55
         
 
  Mare arta! Vot!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-16 10:45:36
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE