FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Vreau sex cu femei (2)
Text postat de Cristi Iordache
Cred că dacă ar fi avut puterea să se adune, și-ar fi dorit să demolez librăria, în locul alegerii neinspirate de a mă întâmpina. Urmăream cum i se decolorează roșeața apărută inițial pe obraji până s-a albit toată și cum mișca necontrolat capul la stânga și la dreapta, evitându-mă, după care s-a întors către “masa lui Oreste” lasând involuntar să-i văd mâinile tremurânde, împletind degetele, haotic, la spate. Copila asta excesiv de sensibilă, își crease o colivie mentală, de unde doar gestica iconștientă mai răzbea la exterior ; pierduse contactul cu realitatea și instinctul de autoapărare devenise nul. Vulnerabilitatea și neputința ei m-au obligat să repar cât mai repede situația, astfel încât cu un aer patern și zâmbitor îi cer, calm :

-Cartea « Sex cu femei », scrisă de Adrian Suciu și Ștefan Doru Dăncuș.

Apoi pentru a-i îndepărta « colivia » și a o scoate din captivitate, o readuc la momentul dinainte, printr-o acțiune inversă, aceea de inferiorizare a mea, căci nu doar fraza în sine cu aspect de agresiune sexuală o blocase, ci laolaltă cu abuzul asupra personalității sale, prin atitudinea mea gravă și presiunea puternică pusă pe receptorii ei.

-Mă ajutați ? Eu nu reușesc să dau de ea.

-Să încerc pe calculator, zice după ce înghite în sec.

Ieșea din panică. Fătuca mea se purta acum de parcă ar fi vrut să-mi mulțumească. Habar n-avea că fusesem un prădător. Pentru ea eram salvatorul- cel care a scos-o din încurcătură. Cât am stat acolo, chiar dacă librăria era plină de clienți și colegii ei abia făceau față, ea m-a tratat preferențial. Să fi fost încercată de regretul că m-a perceput inițial ca agresor, sau comportamentul afectuos și elegant de după, ori amândouă, plus dezinvoltura mea de cuceritor misterios. Cert este că i-a solicitat doamnei care părea șefă, să butoneze calculatorul de la sectorul audio-video.

- Nu am cartea.

- Cum ? Păi asta-i carte premiată de USR, măi frumusețe ! Știi, am venit să cumpăr câte ceva dar nu orice !

Renunțasem la politețuri ; idee inspirată, pentru că se dezinhibase total și acum epata.

-Adrian Munteanu ?

-Nu știu...să verific.

-Adrian Munteanu, sonetistul; este brașovean de-al tău.

Repet asta tocmai pentru a auzi « doamna șefă », care apăruse între timp și ne asista.

-Și Mircea Petean, îi zic repede, să nu încheie căutarea.

Pleacă pe ușa din spate undeva în depozit, moment propice unui dialog cu “doamna șefă”.

-Observ că aveți numai morți !

-Adică ?

-Autori morți

-Avem și vii.

Na, răspuns ! Îmi indicase din cap o zonă pe care o verificasem.

-Cărtărescu, Patapievici, Liiceanu, mai mulți…vedeți acolo!

-Scumpă doamnă -încerc eu s-o sensibilizez- i-am citit, însă pe lângă aceștia sunt scriitori de mare valoare, lipsiți de mediatizarea agresivă, fără acces la mijloace de promovare și publicați la edituri mai puțin cunoscute. Drept exemplu, iată că aveți lucrări de Adrian Munteanu și Mircea Petean, –și zâmbesc pentru a părea o glumă- care așteaptă cititorii în depozit.

(...)

Va urma



(fragment din "Tehnici de super-viețuire")
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE