FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Luni dupa program
Text postat de roxana niedl
Luni dupa program


Ai deschis ușa apăsând tare pe clanța, ca de obicei…Fierul tare a scarțâit asurzitor și-a tresărit crinul din glastră, tremurându-și apa statută spre mine.
-Ce vrei? Ai venit să-mi ceri iar 5 lei de bilet?
-Nu, ai spus roșind, nu de asta am venit. Am văzut lumina din dormitor și m-am gândit că nu te-ai culcat inca...Voiam....
-Ce? 10 lei? De data asta îți iei bilet dus-intors?
Ai tăcut.
Nu te priveam. Aveam gândurile intoarse de la tine, plecaseră spre sicriul din mijlocul camerei pe care-l vegheam de ieri, ghemuită în vârful fotoliului, cu ochii țintă la cana de pământ goala așezată cumva dedesubt.
Murise cu o zi înainte, imediat după orele de program, parca așteptase cuminte să nu deranjeze pe nimeni din traseul zilnic, inconfundabil –casă, muncă, trafic, casă...Murise la 16,30, calculat, da, ieșise toată lumea de la muncă, se îndreptau in șir spre casă, zâmbind a lene și a somn. Murise luni, ca o trecere organizată în detaliu pentru el și nefirească pentru noi.
Tu nu l-ai văzut. Tu nu l-ai văzut că murise, de fapt, pentru noi, să plecăm mai departe în săptămâna nouă mai eliberați de o povară. Luni, după program, eram pregătiți să ne ocupăm de moarte.
..........................................................................................................................................................
Dimineață te-am privit cum iți tragi grăbit tricoul și îmbraci invers pantalonii de doc. Strigam fără vorbe, strigam cu toate gândurile încă adormite...o sa plouă din cauza ta, o să aduci ploaia peste mine pentru că nu poți fi atent cum te-mbraci și te urăsc dimineața, te urăsc ca nu ești atent la nimic și mergi mecanic prin casă, te urăsc pentru că nu te mai iubesc...dar n-auzeai gandurile mele, preocupat de cum e vremea la Galați azi și câti kilometri poți să mergi cu 15 litri de benzină...
M-am ridicat in cot și te-am privit, ești urât dimineața când vine cald soarele prin fereastră, ești zbârcit pe obraji și ai gândurile fleșcăite, nu-ți strălucesc ochii și nu știi să te uiți în oglindă.
-Pleci? Te-am intrebat cu o diplomație incredibilă pentru ora 5, când de fapt aș fi vrut să te intreb te mai întorci?, dar am realizat că mintea mea era încă prizoniera Lui, visul răsărit de nicăieri după ora 2, după ce-am mâncat ciocolată și-un biscuit cu ovăz și-am schimbat canalul la filme interzise ca să mă eliberez de energia sexuală acumulată în nopțile dormite lângă tine.
Atunci a venit El, sălbatic, m-a avut pasional și fără urmă de romantism, m-a abandonat tremurând de plăcere în sute de alte vise ce-au urmat, nu m-a sărutat și nu s-a uitat înapoi, m-a avut și și-a văzut de drum.
- Mă întorc diseară, mi-ai răspuns la întrebarea nerostită, scuzându-te parcă pentru că nu știi cum să dispari în liniște.
-Îhi....drum bun...am mai șoptit si-am lăsat cotul să se odihnească flexat pe lângă corp, iar eu m-am ascuns iar în spatele pleoapelor închise, chemându-l pe El, încă o dată și-ncă o dată....
..........................................................................................................................................................
Când m-au sunat să-mi spună c-a murit eram la barieră. Așteptam cuminte în randul oamenilorcemergacasadupaprogramlunea să treaca trenul și să ne reluam existența de trafic încrâncenat și nervos. A murit? Adica...cum? Era acolo, respirand, jumate viu, incapabil să vorbeasca, incapabil să înghită, era viu, adică horcăia încă, cum să moara așa, pur și simplu? Și eu...eu sunt aici, în rândul oamenilorcemergacasadupăprogramlunea și mai am până ajung, da, vin, să nu plece nicăieri, să mă aștepte că vin acum, a, a murit, da, n-o să plece, am înțeles, vin....
Era tot acolo, în pat, era tot el, cu același maieu alb și pantaloni rosii, cu aceleași mâini scheletice și piele uscata, descuamata, era el...M-am apropiat de pat să nu-i tulbur somnul, să-l mai văd puțin așa cum era dimineață, dar ai venit și-ai apăsat pe clanță tare, ca de obicei, și-a jeluit ușa cu glas scrâșnit de fier și el a plecat înainte, s-a ridicat și-a plecat ca o umbră, lăsându-mă mirată lângă patul unde dimineață era viu.
Un domn în blugi și cu bisturiu i-a crestat pieptul ca să-l facă un mort ca lumea, drept și fără burtă, îmbrăcat în costum și strâns cu cravata veche de 30 de ani. Și l-a așezat pe masă în mijlocul camerei, să-i veghem trecerea pe lumea cealalta...
Ce lume? Ce trecere? Ce vreți de la mine? E luni azi și mâine e marți și am întâlniri și trebuie să ma întorc de la serviciu pe la barieră și nu înțeleg de ce stau aici cu ochii pironiți în cana asta care...cine-a pus-o aici? Și-acolo pe masă cine e?
- E taică-tu, fată, Dumnezeu să-l ierte....să iei colaci cu capete și sarmale de post și să prinzi prosoapele de cruce că se dau prosoape și batiste și să-i luați pălărie și verghetă de alamă că i-o fură ăia la groapa....și ai grijă că tre să vină popa să-i zică stâlpii și n-ai întins steagul și unde e groapa?
Și tu stăteai acolo, în mijlocul camerei și-mi ziceai ceva de bilet.
- Îți dau 10 lei să-ți iei bilet dus-intors? Te-am întrebat iar pentru că nu mai știam ce spuneai și colacii nu voiau să intre în groapă și steagul nu zicea stâlpii și popa nu era de alamă.
- Nu, ma întorc diseara, mi-ai răspuns deja stresat că până la Galați nu poți s-ajungi cu pălăria...sau era batista? Nu-mi mai amintesc...
- De ce? Ți-am șoptit cu curajul pe care mi l-a dat veghea in capul fotoliului incomod de ieri, luni, după program. De ce te mai intorci?
Dar nu m-ai auzit. Oricum nu m-auzi. Nu știu dacă am vorbit atunci, daca n-am strigat din toate puterile să pleci, să mă lași acolo, cu sicriul și cu visul meu. Tu n-ai murit. Tu respiri și vorbești și îți pui pantalonii pe dos, iar el e acolo, ciopârțit și strangulat cu cravata și nu mai vorbește cu mine și nu deschide ochii să-mi zică ce să fac acum. Și eu până la urmă de unde găsesc steag de alamă să-i pun în deget și de ce groapa n-are capete?
..........................................................................................................................................................
Miercuri plouă torențial. Plouă cu șiroaie care ne udă până la piele și face ca mersul până la groap㠖 pe care până la urmă am reușit s-o învăț să spună stâlpii – să fie un imens joc de-a cum să-ți conduci părintele pe ultimul drum fără să-l scapi în mocirlă.
Suntem învingători într-un final dar nu înaintăm prea mult prin cimintir pentru că ăștia n-au pus bărci la șosea și apa ne ajunge până la oase și nu știu dacă-i apa sau tu, dar cineva imi spune de-un bilet la Galați.
Te-ai întors iar ca să mă privești zbârcit din mijlocul camerei, fără să știi cum să vii mai aproape sau să pleci, agățat de-o iluzie veche pe care eu, în graba parastasului, am scuturat-o de praf și s-a destrămat.
Acum iluzia vieții noastre e doar o pânză zdrențuită prin care se mai văd din loc în loc niște resturi de gând, nu-mi dau seama dacă e gândul meu sau al tău. Și nu știu cum să merg mai departe de groapa din cimintir unde l-am părăsit pe tata în miercureacuploaietorențială fără să mă pot apropia să-i sărut ultima dată fruntea înghețată.
Tu ești viu. Respiri și te miști haotic în universul meu încremenit. E miercuri iar și nu plouă. E vreme de îngropăciune dar nu mai am un mort să-l duc la cimintir.



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  imi place. mai pune.

 
Postat de catre Lidia Vernescu la data de 2010-08-31 23:27:24
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23932
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE