FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
EPISTOLA RĂZĂȘULUI IFTIME CĂTRE DOMNIE
Text postat de Gheorghe Rechesan
Corbule Măria Ta.
Purces-am cu tainică poruncă să iscodesc schitul cel siniliu al Evropeii, iară ce-am aflat p'acilea strașnic m-a împăroșat! Fîrtații să țîn numa di parascovenii șî măscări, încaltea m'au bagiucurit șî pi mini că-s trufaș și prozodesc făr de folos.
Lavra aiasta samănă mai digrabă cu un staul di ghiti ori cu vreo adunatură di hiare fioroasă, unde fitecare zghiară pre limba sa, iară ipochimenii de duhovnici în loc să să țîie di împărtășanii și binecuvîntări să bat zîoa-ntregă în paloșă, dupre moda ceia franțosifeascî, ori își trag unu' altuia săgeți în, fie-mi iertată voroava proastă, dos.
Despre partea facerii de stihuiri ce poci dzîci: îi la mari cinstire "soneatul", izvodirea ceia talienească cu adăogări de prin Englitera și cu deosebire batgiocura de'i dzîci "paradie", ce'i un soi dă maimuțărealî în derîdere după stihuirile altuia.
De cumințenie or evlavie nici voroavă p' acilea, căci să suduie ca prin șetri, numa io ce'am adunat fo trișopt di mojîcii, sudalme or blăsteme de m' a picnit un junghi la lingurică că de'abia poci țîne condeiu în brîncă!
Pînă șî di celi sfinte să porniră zărghiții aiștea să cîrcotească, ba mai ieri mă prinsără șî' mi smulsără cu anasîna ghietile stelișoare ce dobînditu 'l' am prin osîrdia dzîcerii miele!
Atît vrut 'am dzîci cu plecăciuni,io, Vasîli a lu' Iftimie prozodier dă frunti, dascal în bucoavne șî piuaș în oastea țării

dată în zăci a lu' Gherar ano doaămiișîopt dupe Hristos
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE