FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Formația de vuvuzelași
Text postat de Ioan Jorz
Nucu Oarză își drese glasul, printr-un hârâit tabagic, hârâit pe care el îl considera a fi o tuse fină, elegantă - o tuse de orator, carevasăzică. Nu se hotărâse asupra formulei de început. Dragii mei... sau dragii noștri. Oricum, după ambele formulări trebuia să urmeze o pauză, pauză menită a sugera virgula, dar și solemnitatea momentului, precum și importanța anunțului ce urma. Întreaga suflare din Corboteca, condusă de fruntașul obștei, Ghindoc Orbu, se înghesuise pe băncile de lemn ale căminului cultural, de-a lungul unor „mese lunge”, în așteptarea anununțului. Așteptă să înceteze fojgăiala aceea, cu specific românesc, când publicul, vizibil emoționat, își fâțâie dosul pe spațiul de ședere, parcă pentru a mai disipa din emoție, dar a-l și uza - că intră în prețul biletului, doar...

- Dragii noștri... (optase pentru această formulă, care excludea orice urmă familiarism incipient, adică: socializăm, socializăm, dar nu ne tragem de șireturi!) avem a vă anunța intenția noastră de a revigora... desigur, cu ajutorul fruntașului nostru, domnul Ghindoc Orbu... viața culturală a obștei... prin înființarea, în premieră națională... și probabil europeană, a unei formații de vuvuzelași.

Nici n-apucar㠄dragii noștri” – formulă de politețe, din vârful buzelor, pe care profesorul o folosea, eufemistic, pentru „onorată adunătur㔠– să-și manifeste uimirea, prin rotunjirea ochilor, țuguierea buzelor și scărpinarea în cap, că ușa, (scârțâind ca o poartă de lagăr, neunsă), se deschise brusc, și prin ea pătrunse, în „scunda tavernă mohorâtă”, un individ cam mototolit, îmbrăcat într-o pufoaică de culoare incertă, pe care un tișlăr cususe o duzină de buzunare aplicate. Aaaa! răsuflă gloata, ușurată, recunoscându-l pe „Exsmintescu”, tractoristul din Corboteca, care scria versuri, de unde și cele douăsprezece buzunare aplicate pe pufoaică, fiecare conținând un carnețel și un creion chimic, fapt pentru care nea Ion Pielea îl botezase așa, spunând că individul, care umbla mai tot timpul bine aghezmuit, a fost nebun, adică simintit, dar cum umblă mereu năuc, este ex-smintit, cum a zis Macedonski despre Eminescu, de unde și porecla de „Exsmintescu”.

Nucu Orz, singurul care nu scosese vreun sunet, păstrându-și acea stăpânire de sine, specifică oratorilor de ocazie, întorcându-se spre mai marele adunării, fruntașul Orbu, i se adresă chiar acestuia:
- Vă rog să nu fiu întrerupt, domnule Ghindoc! Vă rog mult!
- Dar nu vă întrerupe nimeni. Continuați!
- Atunci... vă rog să-l poftiți pe năbădăiosul dumneavoastră poet să ni se-alăture... și să nu se mai bălăngăne în cadrul ușii... Distrage atenția, domnule!
- Dar nu distrage atenția nimănui. Vi se pare. Continuați, vă rog! Aquila non capit muscas – ca să zic așa!

Lângă ușa închisă, de către femeia de serviciu, Anda Viforeanca, tractoristul obștei sughița de zor, de se cutremura pufoaica pe el, cu întreagă duzina de „note-book” și creioane chimice. Evident că se cutremurau, cu această ocazie... mă rog, se scuturau pe el, și „MARILE TEXTE” – cum avea să observe domnul Ghindoc Orbu, starostele Corbotecii.
Cum situația era, deja, scăpată de sub control, în murmurul mulțimii, plictisite, dar ușor agitate, se auzi vocea, de țârcovnic sătesc, lui Florică Andreica: „Jos cenzura! Jos comunismul! Trăiască partidul „PD-L”! Și toată lumea, adunată în „scunda tavernă mohorâtă”, știu ce avea să urmeze. Anticomunistul avea să le-arate creștetul capului, unde l-au bătut minierii aduși de Iliescu, dovadă clară că aceștia nu au bătut doar intelectuali, ci și ziariști. Apoi avea să dea foc unei momâi din paie, pe care colegul său, Bradu Fănicălescu, anti-comunist „sub acoperire”, scrisese „Stalin=Iliescu”. Semn pentru colega și consuferinda lirică, Doremila Scurtu, să alerge la primul P.C, conectat la „NET”, și să caute un „video-clip” adecvat gestului anti-comunist. Apoi, în fața mulțimii, crăcănate de emoție, și în sunetele vreunei „șansonete” a decedatei Edith Piaf, (că, de, n-a găsit, la repezeală, altceva!), preacucernica Milica Acojocăresei, de la jarul tămâiei fumegânde, avea să dea foc momâiei, tămâind mulțimea, ca la mort, cântând „În Iordan boteza-Tu-Te-ai Tu, Doamne!”.
Nucu Orz, cu toată stăpânirea de sine – specifică oratorilor de ocazie – simți că i se confiscase momentul. Că haita aceasta de exaltați, ideologic și religios, intenționeaz㠄să pun㔠de o confiscare a revoluției sale, culturale - desigur, și a anunțului, privitor la înființarea formația de vuvuzelași, autohtoni. Citind, din mimica fruntașului Ghindoc Orbu, dictonul latin; „audiatur et altera pars!”, conchise că e momentul să anunțe deschiderea listei, pentru cei care se oferă, voluntar, să facă parte din formație, chiar dacă știa că pe ea, pe listă, se vor înscrie și vuvuzelașii profesioniști, și protestatari, din principiu, aflați în oranjadă, până în gât, adică toți turbulenții, în frunte cu: Bradu Fănicălescu, Florică Andreica, Doremila Scurtu, preacuvioasa Milica Acojocăresei, poate și responsabila cu măturoiul „esteic”, Anda Viforeanca.
- A dracu’ și democrația asta!...

(Va urma! Dac㠄rating-ul” este pe măsură!)
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Vasilica Ilie, și eu îmi doresc același lucru, doar că din alte considerente.

Elena Toma, ce se vor fi făcând dacă ar trebui să citească "Toamna patriarhului" - a lui Gabriel García Márquez ?! Să vezi acolo, fraze lungi, de trei-patru pagini! Mulțam pentru atenționare!

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-07-08 21:27:16
         
 
  J...

unii nu sunt invatati cu fraze lungi, necesita memorie:)) intelegi !
 
Postat de catre - ipocrizie la data de 2010-07-06 20:56:07
         
 
  Nene Jorj, crede-ma, nu-mi doresc mai mult decat sa fie armonie pe Europeea. Hai, sa ai o seara buna!:)  
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2010-07-06 20:50:38
         
 
  Așa pățesc când mă distrează scrierea unui comentariu.  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-07-06 20:47:52
         
 
  Se scrie "a-ti aduce", maestre. Hai, nu fi trist. A patit-o si Ovidiu...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-07-06 20:44:11
         
 
  Ștefănicule, să înțeleg că ai citit, recent, povestioara din care citezi? Calitatea de părinte te pune în situația de ați aduce la zi lecturile, doar că ai început cam de pe la "paș'opt"! Mai arde, și tu, niște etape, mai citește pe sărite! Încearcă să tragi cu urechea la scriitori, că ești băiat descurcăreț!

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-07-06 20:38:55
         
 
  'Nț, tanti Vasilico, acolo mă luam de Radu Ștefănică și de modul în care trebuie scrisă o parodie! Textul matale era pe post de "material didactic". Te vei lămuri citind comentariile de-acolo și de la "Liza și Psihanaliza"!

Ioan J

P.S. Crede-mă, sunt sigur că nu-ți dorești mai mult!
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-07-06 20:31:16
         
 
  Nea Jorj, bre, de ce mințiși? Vezi ca o sa-ti creasca nasul ca la pinochio! Sau, deja, Ți-A "IEȘIT"? Nu m-ai parodiat matale, colea, mai jos, "În umbra brizei"?. Nici acolo nu ȚI-A "IESIT", bre!:))  
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2010-07-06 20:14:28
         
 
  Jorz, mie din toata școala mi-a plăcut "Puiul", schița lui Brătescu Voinești. Sincer, mai mult nu m-a dus capul.

Mă gîndeam că tu, acum, îți aperi prostioara asta cu același eroism cu care acolo, sărmana pasăre își apăra puiul...

parcă aud cum puiul își întreabă mama, cu legitimă speranță:

"— Mamă, (N.R. în cazul nostru "tată") nu e așa că o să mă fac bine? Nu e așa c-o să merg și eu să-mi arati cetăți mari și rîuri, și marea?"

dar la final, parcă, parcă-mi vine și mie să storc o batistă pentru puiu' mic, slăbuț si îmbîcsit "ca blana unui... " etc, (citez din marele latunski).

"Se clatină într-o parte și într-alta, și pică mort, cu degetele ghearei împreunate ca pentru închinăciune."
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-07-06 20:07:34
         
 
  ha, ha, ha, comentariul îmi aparține, dacă tu crezi că are nevoie de ghilimele și sursă citată acuză-mă de plagiat. mă faci să rîd și la final  
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-07-06 19:52:52
         
 
  Tanti Vasilica, nu-mi amintesc să mă fi luat eu, vreodată, de legumele matale! (Mi-)A ieșit! Așa că jubilăm mai târziu, în altă parte! Pa!

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-07-06 19:44:29
         
 
  latunski criticul, te poftesc să-ți plimbi comentariul, așa cum e - fără ghilimele și sursa citată, prin subsolul altor pagini, unde e general-valabil și evident!

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-07-06 19:41:06
         
 
  degeaba vede cioara puii de priveghetoare.
chiar de-i admiră-n gîndu-i,
chiar de simte un impuls al comparației,
în scurt timp îi revine convingerea
că tot ai ei sînt mai frumoși.
și cîrîie fericită pe sanctuarul lui Apollo...
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-07-06 19:11:02
         
 
  Bordaș, ți-am citit vechitura. Slabă rău, da rău de tot. Umor diluat, care parcă a picurat dintr-un nor, răzlețit pe cerul de toamnă, dacă înțelegi ce doresc să spun. Abia acum, după lectură, înțeleg de ce îmi ataci scrierea. N-am să-ți devoalez motivul. Rămâne-ntre noi!

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-07-06 18:39:37
         
 
  Adriana Giurca, nici nu-ți imaginezi câtă dreptate ai! Doar că, mai întâi, ar fi trebuit să observi cum cei doi "mecanici", cu moace de ciocli, au venit la "demontat". N-au prea avut chei pentru o așa mașinărie, ba și-au mai dat și cu șurubelnița peste dește. Oricum, bucuros de vizită și semn. Cu amiciție,

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-07-06 18:31:27
         
 
  Vasilica, timpul meu nu a trecut :)

Am înțeles ce ai vrut să spui. Așa o fi...

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-07-06 10:50:24
         
 
  Iar eu rămîn minunat chiar fără să mă minunez :)

Te legi de amănunte, Adriana. Cum să mă dau dus, mai ales acum, cînd tre' să-mi vindec întîi bătăturile din talpă și să-mi scot țepii lăsați de scaieții umoristici? Unde mai pui că am simțit și niște săgeți pe care, zic io, probabil că le merit. Și atunci e musai să rămîn și să încerc a drege ce se mai poate drege. Desigur, din intervențiile mele, nu din text, care text poate fi dres doar cu niscai piper și sare, pe care numai autorul le mai poate presăra. Da' nu pe tălpile mele :)))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-07-06 10:48:12
         
 
  Ioan Jorz, nu prea ti-a reusit, trebuie sa recunosti in fata vuvuzelasilor!:))

P.S. Deschizand link-ul, Liviu, si citind textul tau, nu-mi vine sa cred ca a trecut timpul cu voi, atat de repede! Formidabil!:)
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2010-07-06 09:09:25
         
 
  (Va urma! Dac㠄rating-ul” este pe măsură!)


Presupun ca va urma. :)

Sau, mai corect, vor urma:

- Obiceiul casei : atacul la subiect, subiectul care este initial luat prin surprindere si coplesit de atentia criticilor.
Totusi, nu lipsit de maniere, riposteaza la inceput inocent, apoi isi invita adversarul care nu se da dus sa mai faca o plimbare prin text. De data asta, descult. Alfel simti bolovanii cuvintelor cu talpa goala. Si apoi, pe urma nu-ti mai arde de comentat impotriva. Ai o grija.
Pentru a fi si mai convingator il indeamna in maniera biblica: "Crede!" (si nu cerceta! ) Din pacate pentru autor, are de-a face cu un ateu. Soarta!
- exemplele constructive- autorii mai vechi isi vor scoate de la naflatina Marile Texte. Le vor expune cu modestie, vuvuzelind fiecare pe limba lui. Rezultatul ar fi la fel si daca ar vuvuzeli fiecare pe limba celuilalt.
- apelul domnului Corbu la toleranta, dsi experienta ne spune ca ar fi mai util un apel la 112.
- Io, care ma minunez pe zi ce trece. Deci, raman minunata. :)

Cu simpatie si intelegere pentru voi toti.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2010-07-06 00:40:25
         
 
  asemanatoare intru totul... doar ca unele personaje au disparut. oricum, e nevoie de un update. daca nu ma ucide nimeni intre timp, o sa-l fac :)  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-07-06 00:03:56
         
 
  :)))

asemănătoare cu ce? că m-ai pus pe gînduri

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-07-05 23:54:23
         
 
  o, lume buna... o sa repostez si eu o vechitura asemanatoare. vreau si eu sa ma fac de ras.

oricum, mi-e dor de Rechesan. repet, de Rechesan. a nu se confunda cu Iovan.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-07-05 23:50:55
         
 
  Ioane, mă vei acuza de lipsă de modestie. Îmi asum riscul. Vrei să vezi ceva despre Corboteea? Uite colea:

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=23933

Sau ia textele despre lavra sinilie, ale lui Gheorghe Recheșan. Sunt și mai și.

Mai vorbim. Sau mai vuvuzelim. Fiecare pe limba lui.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-07-05 23:39:13
         
 
  Să crezi, Bordașe! Să crezi! Să plângi, să mănânci, și să crezi! Și să umbli "Desculț" - de Zaharia Stancu - prin textul meu! Hai, pa!

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-07-05 23:29:44
         
 
  Vivat, Ioane. Crescat. Floreat.

să auzim de bine, prin zgomotul vuvuzelelor tale, deși nu prea cred.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-07-05 23:24:59
         
 
  Zău! Chiar așa?! Am nimerit-o, ca ștefănica-n gard? Domnilor, dumneavoastră aveți umor, "eco" - cu ar spune distinsul Ghindoc Orbu! Sănătate!

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-07-05 23:21:50
         
 
  :)))))

Începi să ai umor.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-07-05 23:12:44
         
 
  Preacucernica Milica, Acojocăriței, nu leapădă nimic. Ea, aidoma cinului ortodox, pe ce pune mâna, apucă, și bagă-n gură, că Domnul a dat, Domnul a luat...!  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-07-05 23:11:18
         
 
  E puțin, Ioane. Chiar foarte puțin. Umoristic vorbind.

Altfel, ca predică bună de ținut în biserică sau la ora de educație cetățenească, merge. Sigur, la nivelul celor care au statutul de nou-născut.



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-07-05 23:10:35
         
 
  :)))))))))))))

Poate că, după așa lipeală, dă și ea naștere unui plod care să poată stîrni măcar un zîmbet. Unul sănătos adică!

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-07-05 23:07:57
         
 
  Ia, mai citiți încă odată textul! Cred că nu ați realizat despre ce e vorba! Acolo, în text, se oferă multora, dintre trăitorii pe "Corboteea", posibilitatea de a deveni vuvuzelași, adică de a-și depăși statutul de maneliști! E mult, e puțin?

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-07-05 23:07:36
         
 
  ...preacucernica Milica va încerca s-o facă cu meșterul latunski :)))...(Liviu S. Bordas)

N-am nimic contra, da ea știe de "lipeală"?

 
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-07-05 23:04:54
         
 
  Bordaș, textul are statutul de nou-născut!
Postat de catre Ioan Jorz


Nu i-ai spus Milichii cît trebuia să-l gesteze... :))))

L-a lepădat la patru luni :)))))))))))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-07-05 23:04:07
         
 
  Eutanasiază-l, alfel vei da lumii un handicapat!

Postat de catre latunski criticul


Sau cum somnul umorului naște formații de vuvuzelași

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-07-05 23:00:48
         
 
  No, poate că, neputîndu-mă convinge, preacucernica Milica va încerca s-o facă cu meșterul latunski :)))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-07-05 22:59:22
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  "...textul are statutul de nou-născut! Adică are vreo douăzeci de minute!"
Zău că n-are șanse, nici cînd va crește. Eutanasiază-l, alfel vei da lumii un handicapat!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-07-05 22:58:46
         
 
  erată

lui Dumitru Fărcaș


E din cauza rîsului. Unul sardonic :))



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-07-05 22:57:02
         
 
  Bordaș, textul are statutul de nou-născut! Adică are vreo douăzeci de minute!

Ioan J

P.S. Pe tine nu te va putea convinge nici, măcar, preacucernica Milica Acojocăriței, chiar dacă îți va da cu tămâia în cap!
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-07-05 22:55:23
         
 
  Pentru a fi mai la obiect: în materie de umor, textul ăsta ar fi cam ceea ce e, în materie de doină, vuvuzeaua pe lîngă taragotul nui Dumitru Fărcaș.



no, nu mai semnez
 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-07-05 22:55:17
         
 
  Ioane, e greu cu umorul... Mai acu' un an - poate doi - spuneam că umorul e de două feluri. Ori îl ai, ori ba.

Să nu-mi spui că textul a fost apreciat la nușce concurs. Nu mă vei convinge. Așa cum nu m-a convins nici textul.



vuvuzelașu' din Carpați

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-07-05 22:49:19
         
 
  Responsabilă cu video-clipul este poeta Doremila Scurtu, așa cum țin să vă (re)amintesc! Probabil că va fi "Internaționala" - interpretată la vuvuzea!  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-07-05 22:47:46
         
 
  Dragii mei, am uitat să vă pomenesc! E ceva scuzabil, sau din aceste motive nu veți fi dintre cei care se înscriu în formația de vuvuzelași?

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-07-05 22:44:36
         
 
  latunski dear, crezi că Ariman va pricepe în caz de videoclip? Ce te faci dacă dînsul (videoclipul, nu Ariman) este la fel de îmbîcsit precum textul?

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-07-05 22:42:31
         
 
  Zic io că nu prea va urma. Și nu doar din motiv de "rating" :))



vuvuzela mecanică

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-07-05 22:39:45
         
 
  Meștere Jorz, ce-ai scris mai sus poate fi catalogat așa: proză îmbîcsită precum blana unui cîine comunitar. Exces de ghilimele, de virgule și o lipsă totală de umor. Eu, care cunosc despre ce și despre cine ar fi vorba în frazele cioplite cu barda, tot mă îngrozesc de exprimarea bolovănoasă. Dar colegul meu, criticul Ariman, n-a priceput nimic. Drept pentru care te roagă să postezi un videoclip cu "formația de vuvuzelași".  
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-07-05 22:35:52
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE