FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Vulgaritate
Text postat de Emanuel Cristescu
Sigur o să vină cineva și o să-mi spună că este dificilă definirea vulgarității în literatură. Și, în cea mai mare parte, îi voi da dreptate. Un text slab, scris ecoliterar, poate fi mai vulgar, axiologic vorbind, decât un text sclipitor care însă poate conține unul ori mai multe cuvinte vulgare. Asta nu înseamnă că vom tolera aici astfel de texte.

Mai știu că aici evoluează oameni cu un IQ peste medie. Presupun că aceștia pot face diferența dintre vulgaritate și non-vulgaritate. Mai știu că mulți dintre ei vor fi cunoscut discuțiile privind ecoliteratura precum și exigențele de limbaj ale acestui site.

Sper ca pe site să se fi conturat o masă critică a membrilor care , fie și conjunctural, adică măcar când scriu pe acest site, scriu ecoliterar. Astfel se poate menține și când nu sunt eu prezent aici, un standard al limbajului care să ne diferențieze de zonele poluate și rău famate ale zonei internautice.

La rigoare, pot utiliza mijloacele constrictive de reducere a nivelului. ( am și făcut-o. cu destulă neplăcere dar am făcut-o)

Simpla înlocuire a unor litere cu puncte, linii ori spații în cuvinte vulgare nu înseamnă ecoliteratură. Ci tot vulgaritate.

Îmi este de neînțeles cum membri Europeea care au fost sancționați pentru limbaj licențios revin cu expresii vulgare în care sunt înlocuite câteva litere!

Nu pot fi prezent pe site tot timpul. de aceea rog editorii să radieze fără milă texte ori comentarii care conțin astfel de cuvinte iar în caz de recidivă să mă sesizeze și voi reduce nivelul acelora care nu înțeleg exigențele acestui site.

Chiar dacă valoric vorbind, atelierul acceptă și texte mai slabe, ori chiar slabe, texte licențioase, chiar valoroase nu acceptă.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Stimată doamnă,
Vă aflați într-un loc în care mesajele, indiferent de conținutul lor, nu sunt interzise. Ba, dimpotrivă. Mai mult: vă amintesc că dv. ați dat buzna aici, ca un tanc rusesc care funcționează cu vodkă, făcîndu-vă masiv publicitate. Fapt pe care eu, unul, nu-l pricep! Păi dacă aveți un sait așa de elitist, în care funcționează onor notoria și prețioasa dv. personalitate și unde creșteți mlădițe lirice cu o grijă maternă, demnă de Geea, atunci de ce vă mai pierdeți timpul pe aici?
Pdap, lasați-o mai moale cu amenințările, că am văzut destui ca domnia-vă și tot nu m-a spăriet. Nu reușiți decît să fiți ridicolă.
Eu v-aș putea replica, așa, în glumă, că tot potrivit aceluiași articol de lege, pe care-l invocați, cu abia stăpînită furie, eu mă simt agresat, stresat, zgîndărit de către mediocritatea gureșă și avîntată a domniei-voastre.Căci fac eforturi disperate de a scăpa de vasilicile și mocăneii care scad dramatic nivelul calitativ al acestui sait și, hop! ne pomenim cu dv. pe cap, care promovați nonvaloarea și prostul gust, cu o fervoare demnă de o cauză mai bună. Aceea de expert contabil, par egzamplu.
Sigur, vinovat e și cel care v-a dat acces cu atîta larghețe, impresionat, probabil, de parada dv. de falsă și bombastică știință critică. Așa că, ar fi bine să vă duceți de unde ați venit, să vă promovați "valorile" în care credeți și să ne lăsați în pace, căci noi nu vă vom deranja în veci, pe saitul ăla nemaipomenit, unde și-au dat întîlnire toate geniile literaturii, în frunte cu dv.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-03 11:46:37
         
 
  domnule Peia
va rog frumos, ca din acest moment, sa nu mai scrieti vreun mesaj cu adresare adei chifor.
va rog frumos sa intrati pe google si sa verificati la ce va expuneti hartuind prin 45 de mesaje, scrise in doar doua zile, un om.
un om, domnule Peia, nu un user, asa cum in marea dvs ignoranta, credeti eronat.
un IP inseamna un om in legislatia actuala.
iar definitia hartuirii e clara atat in coduri cat si in dexuri.

A HĂRȚUÍ ~iésc tranz. 1) (persoane) A deranja întruna cu repetarea insistentă a aceluiași lucru (pretenții, reproșuri etc.); a necăji; a pisa. 2) (dușmani) A ataca în permanență, la intervale de timp mici, pentru a slei de puteri. 3) (ființe) A irita peste măsură în mod intenționat; a zădărî; a întărâta; a ațâța. /harță + suf. ~ui
Sursa: NODEX | Adăugată de siveco | Greșeală de tipar | Permalink

Potrivit articolul 208, alineatul 2, "efectuarea de apeluri telefonice sau comunicări prin mijloace de transmitere la distanță, care, prin frecvență sau conținut, îi cauzează o temere unei persoane, se pedepsește cu închisoarea de la o lună la trei luni de închisoare sau cu amendă, în cazul în care fapta nu constituie o infracțiune mai gravă.

procedural mi se cere sa va scriu acest mesaj si va rog sa il luati in cel mai serios mod.

cu stima, ada chifor

 
Postat de catre YYYY XXXX la data de 2010-06-03 08:31:18
         
 
  "bătăios"! ... taman lui să-i greșesc adjectivu', nu se face!  
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-03 00:45:50
         
 
  Florică,
Iar fugiși de la datorie!
Mai bine ți-ai purta ție de grijă, decît mie, căci nu e de glumă cu caporalul moraru, e vighilent rău. Și bătătios, ca spahii la Verdun! Sau nu? Cred că am încurcat ițele! Dar nu-i nimic: tot un fel de spahiu e și el, mînca-l-ar mama de combativ, cu bărbuța lui ferchezuită și năsucul luuuung, hăt!

Dar să trecem peste asta.
Am înțeles de al tine, carele ești un fervent admirator al Adei Kaleh, că ar trebui să-mi cer scuze.
Dar di șe, bre Florică?
Fincăci ești matale un galant cu galoane sau pt că aș comite impietatea de aspune că, pentru mine, scriitoarea, eseista și, respectiv, poeta nu e nimic din toate astea?
Ești matale convins că e?
Iote, te aștept cu demonstrațiile, nu cu papagalul pe stomahul gol!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-03 00:44:04
         
 
  nimeni nu va va scadea nivelul de acces, va asigur  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-06-03 00:35:20
         
 
  Domnule Peia, hai, lasati-o jos! Mai bine recunoasteti ca ati gresit, cereti-va scuze frumos, iar doamna Ada se va mai gandi pana maine daca va va ierta. Nu va temeti, nimeni nu va va scade nivelul de acces. Plus de asta, o greseala recunoscuta este pe jumatate iertata, deci o puteti scuti macar pe jumatate pe doamna Ada de efortul de a va ierta.
Altfel, prevad cu tristete ca veti suporta toate masurile ce vor veni, cu siguranta, din partea domnului Cristescu.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-06-03 00:34:23
         
 
  Doaman Ada,
Tot nu ați înețeles că aici nu sunteți persoană?
Păi nu puteți fi, din următoarele două simple motive:
1. Cine e Ada Chifor? Nimeni.
2. Chiar dacă vă exprimați ca și cum ați fi o persoană, vă aduc la cunoștință că, aici, sunteți un user oarecare, care postează niște texte supuse judecății altor useri. Că ele sunt semnate Ada Chifor, faptul ista are doar rol de identificare a acelor texte, nu a unei persoane anume. Prin urmare, chestiunea e clarissimă, ca lumina zilei: unii useri au păreri pozitive despre cutare text, alții, dimpotrivă. Cine să fie vinovat pt asta? Diversitatea, vai! Vă propun să chemați la bară pe "tanti diversitatea" asta și să-i cereți socoteală, în numele userului ada chifor, că nu-și bagă mințile-n cap și nu o consideră pe venerabila scriitoare, eseistă, poetă un geniu!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-03 00:32:45
         
 
  Doamna scriitoare Ada Kaleh,
Bre, că altfel nici nu-mi vine să mă pronunț!
Mai întîi și-ntîi, țin să vă aduc la cunoștință că o scriitoare așa de mare ca dv., - căci se vede cu ochiul liber: nici literatura română numai poate să vă-ncap㠖 ar trebui, în calitate de mînuitoare de condei, să se străduiască a scrie corect românește!
Păi, matale, taman acilica, în comul de mai jos - nu mai zic în alte părți, ajunse, cică, să vadă lumina orbitoare a tiparului (!) – taman aci, zic, prin limbajul super-doct și super-elegant - pardon! comparativ cu argoul meu de Ferentari, precum spuneți - dovedirăți că habar nu aveți măcar de scrierea corectă, darmite de însușirea corectă a termenilor pe care-i folosiți alandala, pe miriște.
Dar,- lucru obositor și inutil! - nu mă apuc să vă iau la bani mărunți, dpdv gramatical, minunea de comentariu, ci mă voi distra un pic, încercînd să răspund acuzelor grave, cutremurătoare, vai, aduse mie.

Mai întîi, - o incongruență logică elementară, anume, peste care trec iute:

"ce atestare aveti dvs de a cataloga un om, pe care nu-l cunoasteti?
una de kgb sau de fost securist?"

Eu voi fi avînd, doamna, au ba vreo atestare, dar domnia-voastră onorabilă ce atestare aveți ca să mă "calificați" drept "kgb-ist" sau "bolșevic"?
Ați păpat din aceeași gamelă cu mine, la instruire?
A!… aplic metode jandarmerești, precum spuneți?
Păi trebuie să vă hotărîți. Ori sunt bolșe, ori jandar!
Ori, dacă mă judecați dup㠓metode și porceduri”, precum glăsuiți?
Păi dacă-i așa, taman după aceleași metode și proceduri am ajuns eu la concluzia că dv. sunteți scriitoare, eseistă, respectiv poetă cum sunt eu Turnul din Pisa!
Care-i diferența între cele două metode? A mea duce-n Ferentari și a domniei-voastre, fix, în Cîmpiile Elizee, pe care le tot bateți fără grație!....
Aveți un sait propriu, în care faceți și dregeți?
Și asta are vreo legătură cu talentul și competența? Absolut niciuna, doamna!
Nu vă e rușine cu meseria dv.? Dar ce, am zis eu așa ceva? Nu. Eu cred că ar trebui să vă fie rușine pentru pretențiile exagerate pe care le afișați, cum că ați avea cine știe ce “pregătiri literare”!
De pregătit, nu neg că vă veți pregăti întruna, dar sunteți într-o continuă pregătire, cum se vede treaba, că, de finalizat, nu ați finalizat decît un catalog de vasilici și mocănei lirici, în care, cu supra/dimensionată mîndrie, vă includeți. În rest, după ceea ce ne-ați înfățișat privirii,- apă de ploaie!

Sunt “penibil”, spuneți, și nu am nici măcar o cultură minimă, pentru că nu știu la ce folosește “distonocalmul”? Nu știu, doamna, ce-i drept, dar am bănuit că recomandare pe care mi-o faceți, vine din uzul dv. propriu. și, nu-i așa? am luat-o-n serios. Doar cînd aflai c㠖 potrivit limbajului dv. academic, care nu se coboară la penibilitatea limbajului meu de Ferentari – “nimeni nu mai are ce-mi face”, adică sunt definitiv sărit de pe fix, abia atunci intrai în panică. Căci, dacă nici “distonocalmul”, recomandat și folosit de către domnia-vă, din aceleași motive, nu mă mai poate aduce pe calea cea bună, atunci ce?
Clișee cu murături? Nu sunt clișee, doamna, ci realitatea ce a mai frustă, care glăsuiește ultra/sugestiv despre laborioasa și prolifica dv. pregătire veșnic literară. Era un banal mod de a alegoriza nimicul!
Mai departe, dovediți că nu eu lucrez cu “agenturili” ci chiar domnia-vă, căci văd că ați “scormonit” cu osîrdie, doar-doar veți afla ceva suficient de compormițător despre mine, astfel încît să asociați înaltului dv. verdict critic, de nulitate literară, în ceea ce mă privește, și pe acela de fapte antisociale, ceea ce a dus, finalmemte la “excluderea” mea de pe saitul Agonia, pe care, presupun, un critic, eseist, poet de talia dv. face furori!
Mai departe, mi-ați porvocat un rîs Homeric, cu reverberații de bolte!
După ce îmi pormiteți, drăgălaș, - vai ce flatațiune mă încearcă! – anume că mă veți recenza, pentru a vă dovedi abilitățile critice în detectarea și anihilarea neaveniților în literatură, continuați astfel: “doar eu, din mila pt varsta matusalemica, incerc cu rabdare sisifica sa-i demonstez cat de penibil este.”
Zău dacă pot să mă abține de rîs! Păi dv., doamna, v-ați uita în oglinjoară? Chiar credeți că la cei 50 de anișori bătuți pe muchie sunteți o zînă, scoasă de la cutie?!! Ai zău, chiar vă flatarisiți de una singură cu gîndul ăsta?
Dar îmi place cît de diafan încheiați: “m-ati jignit pe mine, mi-ati cercetat identitatea reala, m-ati facut comunista, perversa, madama, pe mine personal. exista legi pt asta.”
Doamnă, vă rrroooog, nu mă dați pă mîna legii, vă imploooorrr, uite, spun acilea – fără eufemisme – că sunteți cea mai eufemistică scriitoare, esistă și, respectiv, poetă dîn toaaateee vremuriliii care să ezistă!
Să moară Veta!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-03 00:21:44
         
 
  PS.
1. Atacul la persoană și folosirea limbajului neecoliterar sunt interzise pe acest site. Semnalați orice încălcare a regulamentului.

2. Nimeni nu trebuie să-și facă dreptate singur.

semnalez. se intampla ceva? e un atac clar la persoana.
repet.
exista legi pentru hartuire, si e evidenta oricui.
exista legi pentru jignire si au fost mai multe, in limbaj inadmisibil.
unii useri au sesizat si in comentarii.
le multumesc frumos pentru curaj!
 
Postat de catre YYYY XXXX la data de 2010-06-02 23:58:57
         
 
  d-le Peia,
ce atestare aveti dvs de a cataloga un om, pe care nu-l cunoasteti?
una de kgb sau de fost securist?
ce atestare literara aveti rezulta clar din limbajul folosit si din procedurile jamdarmeresti aplicate.
pacat pentru acest site.
dar cu astfel de useri indopati cu ideologie bolsevica nu e de mirare ca din cei 1000 de membri posteaza cei cativa care ori il ignora si bine fac, ori adopta stilul Peia, deci Ferentari, ori tac umiliti, ori ii zic saru/mana pt prostiile care tin loc de comentarii.
repet
am propriul site in care promovez literatura de calitate si faptuiesc ceva pentru tinerii doritori de a scrie. nu fac din asta o lauda si nu tind la premii. recunostinta lor mi-e prea mult.
iar cartea scoasa nu are atestarea Peia! tragedie nationala!
cat despre pregatirea mea literara, mai scormoniti, va rog...luati legatura cu agentii informati.
de meseria mea nu mi-e rusine. dar mi-e rusine de nivelul pana unde va coborati, chiar ca agent KGB-ist...

sunteti penibil.

si nici macar o cultura minima nu aveti.
distonocalmul nu e pentru sanatate mintala. aici nu are ce sa va mai faca nimeni.

cliseele cu muraturile folositi-le acasa, poate scapati de indigestie.

dat afara din agonia? fireste! e cel mai de seama site literar romanesc.
ramas agent numai in Europeea? nici o publicatie?
nici o biografie?

doar eu, din mila pt varsta matusalemica, incerc cu rabdare sisifica sa-i demonstez cat de penibil este.
observati?
va ridic la rangul de personaj!

unul machiavelic...nu va faceti griji! va voi recenza! meritati!:)

si nu incercati eufemisme.
m-ati jignit pe mine, mi-ati cercetat identitatea reala, m-ati facut comunista, perversa, madama, pe mine personal. exista legi pt asta.
 
Postat de catre YYYY XXXX la data de 2010-06-02 23:15:01
         
 
  "Domnule Cristescu, nimeni nu va da dreptul sa tolerati asa ceva."

Ați auzit, dle Cristescu, nimeni NU VĂ DĂ DREPTUL!
Nici măcar doamna Ada, care mai are puțin și vă reclamă la piciorele tronului!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-02 22:15:09
         
 
  err:
"...alt user oarecare..."
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-02 22:11:16
         
 
  Ups!
A prins glas doamna Ada!
A călcat consemnul.
Ca să vezi...
Și cum ziceați că e cu limbajul cela, doamna?
Ferentari? Nu văz că...
Dar văz, în schimb, monstruos și simt enorm limbajul dv. select, din perimetrul borcanelor cu murături?
Și nu vă hărțuiesc pe domnia-voastră, ca persoană.
Aci faceți o confuziune: sunteți un user oarecare, ce se pretinde literat. Ori eu, al tuser parecare, nu sunt de acord cu asta.
De aceea, combat!
Dumneavoastră nu sunteți decît un expert contabil, care confundă cuvintele cu cifrele.
Atât.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-02 22:10:12
         
 
  domnule Peia, ma hartuiti pe fiecare pagina.
ma urmariti, ma catalogati, imi cercetati identitatea.
nu mai e de gluma.
ma jigniti in limbaj de Ferentari si nimeni nu ia nicio masura.
Domnule Cristescu, nimeni nu va da dreptul sa tolerati asa ceva.
 
Postat de catre YYYY XXXX la data de 2010-06-02 22:04:06
         
 
  Se pare că doamna e specialistă în contabilitate. Expertă. Evaluează densitatea de metafore sălcii, pe cm pătrat, produse de către sereleul pe care-l conduce. Căci se recomandă, flamboaiant: scriitor, critic și, evidaman, poetă!
Și, desigur, face pereche selectă cu toți vasilicii și mocăneii talentoși, de pe acest sait. E venită cu sarcină de serviciu, ca și restul locotenenților, calificați întru ascultatul la scrumiera electronică.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-02 13:45:52
         
 
  Sa te fereasca Dumnezeu de vulgaritatea femeilor (inainte de a fi orice, daca numele cu care s-a logat aici nu e u nul fals, dar si dupa calitatea liricii, ada chifor pare a fi o femeie)ea trece dincolo de limitele brutalitatii masculine, devenind cinica. In tinerete am lucrat la o fabrica de paine unde majoritatea angajatilor erau...femei (ma rog!) iar biroul meu era fatalmente vecin cu vestiarele si dusurile celor care bagau mana in coca noastra cea de toate zilele, ca sa zic asa. Ce au fost silite urechile mele sa auda acolo, in materie de mascara, invectiva, vulgaritate, etc nu pot reproduce nici aici nici oriunde altundeva. Si, domnule Peia, nicio educatie, chiar atent condusa, nu o poate scuti pe onorata literata de napasta teribila de a fi fost nascuta femeie. Ghinion, nu? sunt foarte curios daca exemplarul arhicunoscut de pe aici, insultescu, nu are cumva tangente genetice cu specia, ca sa zic asa.  
Postat de catre sters sters la data de 2010-06-02 12:57:55
         
 
  Stimată doamnă,
Eu nu-mi amintesc să vă fi recomandat nici un fel de medicament, făcînd aluzie grosolană la starea dv. mintală. Se pare, însă, că, asemenea vasilicilor și mocăneilor, cînd nu sunteți gîdilați la glandă și vi se pune oglinda-n față, reacționați taman în felul în care vechii secretari de partid o făceau: te înfierau în ședințele de partid, trimițîndu-te la consult psihiatric. Pentru că, desigur, numai nebunii aveau curajul să se opună regimului.
Și, iată, că activismul de partid al vasilicilor și mocăneilor, izbucnește și aici la suprafață, cu toată obida celor care deși nu au putirință, chichirez gîlceava.
Trăiască grupul vocal al vechilor guriști și actuali literați de ocazie!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-02 09:53:40
         
 
  Domnule Peia, e ultima oara cand va raspund si asta pentru ca va aflati aici, acasa la dvs., la vulgaritate, demonstrand.
Eu va respect varsta, banuiesc ca e venerabila, dupa reabilitarea scenariilor inscrise, doar va rog sa va linistiti in ce priveste presupunerea ca as fi.
Pentru dvs nu exist!
totusi, omeneste gandind, luati un nebilet, un distonocalm si meditati la relationare ca relativism.
e tot ce va mai spun. cu stima, ada
 
Postat de catre YYYY XXXX la data de 2010-06-02 08:48:23
         
 
  "...scuzele datorate de comentatorul Ioan Peia care a desconsiderat, jignit, denigrat aici scriitori mari ai literaturii romane, cum ar fi Eugen Dorcescu si Mircea Florin Sandru."

Cine a hotărît că sunt scriitori mari ai literaturii române, doamna?
Dumneavoastră?
O altă pleiadă de "scriitori mari"?
Sau de critici literari de renume?
Vreți să spuneți că, în afara celor care și-au arogat dreptul de a face clasamente, după regula ierarhică a gradelor de comparație: mici, mari, mai mari, foarte mari (!), noi, ăștia care trăim la periferia competenței - cel puțin așa dați a înțelege - nu avem dreptul de a clasifica după propria noastră experiență de consumatori, mai mult sau mai puțin versați?
Suntem, deja, condamnați la vasalitate evaluatorie?
Ne faceți dv. listuța cu lecturile recomandate, așa, ca la școala generală?
Ne impuneți dv. mărimile și micșorimile?
Și cum de ați ajuns la încheierea logică, vai! că următorii pe listă vor fi Andrei Pleșu și Nicolae Manolescu?!!
Ce procedeu, tipic bolșevic, de a formula o acuză, prin procedeul inductiv al trecerii de la particularul anodin, la generalul consacrat!
Aveți școala de spionaj, doamna, se vede treaba, dar, din păcate, ați nimerit în gardul lui Ieremia - mare critic literar și ăsta, din epoca testamentară!

Dacă "scrierile" dv. au foat "catalogate 45 de ani", îmi dau seama cum și de către cine.
Apropo, ceva ode ceaușiste nu aveți, să vă lăudați cu ele?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-01 21:20:27
         
 
  Domnule Radu Stefanescu,
mai mult decat sa va cred si sa va aprob nu-mi sta in putinta.
Daca tot acest rechizitoriu mi se datoreaza Vasilicai Ilie, mi-l asum, domniile voastre sunteti prieteni, sunteti o enclava gata formata si eu nu am de ce sau pentru ce sa ma agit.
cu stima, ada
 
Postat de catre YYYY XXXX la data de 2010-06-01 20:57:40
         
 
  Domnule Rechesan, am explicat in bun simt ca interpretarea prin care afirmatia despre textul d-lui Radu Stefanescu , ca unic literar in tot ce am citit s-a extins tendentios la tot site-ul.

Pana la lecturarea bibliotecii, mi-o mentin.
Dar

Daca eu datorez scuze pentru o atare evaluare primara, insa fara pretentii de diagnostic, cum ramane cu scuzele datorate de comentatorul Ioan Peia care a desconsiderat, jignit, denigrat aici scriitori mari ai literaturii romane, cum ar fi Eugen Dorcescu si Mircea Florin Sandru.
Cum de se permite pe un site ecoliterar asa ceva?

Urmatorii in ordinea recunoscuta sunt Andrei Plesu si Nicolae Manolescu. Repet, nu e admisibil ca anonimatul dat de softul acestui site sa inghita asemenea aberatii.
Cat despre mine, ca am fost catalogata mediocra nu ma sesizez. Scrierile mele au fost catalogate de vreo 45 de ani cum si de cine a trebuit. Ca nu tin la recunoastere e o problema personala, careia nu ii voi da detaliile aici.

Domnul Peia a compus in comentariile sale un silogism de celebritate.

Scrii ca Ienachita Vacareascu.
Esti mediocra.
Vasilica Ilie scrie mai bine ca tine.

In logica unui silogism simplu, Vasilica Ilie va ramane in istoria literara scriind mai bine ca Ienachita Vacarescu.
Si atunci sunt mandra ca a aparut in cartea mea de cenaclu.



Regret enorm implicarea personalitatilor susmentionate, ca sa nu mai adaug pe doctorul si prof universitar Vasile Spiridon care mi-a recenzat volumul, dar nu-mi cereti diagnostice la astfel de marsavii.


Sunt un om modest, imi cer scuze cand e cazul, nu si cand mi se impune o umilire a demnitatii.

Cu stima, ada chifor
 
Postat de catre YYYY XXXX la data de 2010-06-01 20:54:49
         
 
  stimata doamna Ada, vreau sa fie foarte limpede, nu sunt un misogin (desi sunt sigur ca exact in aceasta clipa cateva voci rauvoitoare ar fi gata sa va asigure de contrariul). Cred doar ca femeia, din cauza unor anumite vulnerabilitati anatomice ale sufletului nu poate accede la inalta performanta in poezie (precum in fotbal, unde se stie ca nu poate executa in mod convenabil stopul pe piept). In opinia mea, nici macar mizerabilismul hipermodern nu le sta foarte bine, desi in ultima vreme, beneficiind de un training corespunzator din partea sexului urat si mizerabil, au repurtat si aici unele succese. Cu toate acestea, am convingerea ca femeia e neintrecuta in poezia pentru cei mici! Va ofer mai jos un exemplu. Poezica e insotita de comentariul original.


Noi suntem piticii

Stiti voi, copii, despre ce pitici e vorba? Bineinteles! Toata gradinita stie! Sunt piticii Albei ca Zapada. Ei sunt puternici si curajosi. Cantecul lor voios te indeamna sa fii ca ei…

Versuri: Noi suntem piticii

Noi suntem pitiii-cii
Piticii voiniii-cii
Piticii barbooo-sii
Cu scufite rooo-sii

Mergem in paduuu-re
Dupa fragi si muuu-re
Dupa randuneee-le
Sa zburam ca eee-le

Noi suntem pitiii-cii
Piticii voiniii-cii
Piticii barbooo-sii
Cu scufite rooo-sii

Mergem pe caraaa-re
In padurea maaa-re
Dupa ciupercuuu-te
Si dupa fraguuu-te!

(cantecelul il gasiti usor pe youtube. si nu uitati ca azi e 1 iunie!)
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-06-01 16:16:19
         
 
  Acum reiau comentariul in worsd si o sa dau copy paste. Invat.
Postat de catre ada chifor

E cel mai folositor lucru pe care îl puteți face. Mai sunt și altele. Unul ar fi să citiți și pe urmă să emiteți verdicte. Iar după ce veți fi citit cîte ceva din ceea ce s-a scris pe aici, să nu emiteți verdicte generalizatoare.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-06-01 11:09:37
         
 
  Eu nu m-aș baza pe arbitrajul obiectiv al d-lui editor; în acest moment domnia-sa (așa cum îl cunosc eu superficial, din interacțiunea virtuală pe acest spațiu)e ocupat probabil cu calcularea cotelor la pariul:"rezistă ada chifor mai mult de 72 de ore pe europeea?"
Cît despre proprietar, dînsul tratează cazurile de denunț cu detașare, fiind adeptul în această situație a dictonului: "pe europeea intră cine vrea și rămîne cine poate!"
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-06-01 10:54:36
         
 
  Radu Stefanescu, cer time out.
multumesc.
 
Postat de catre YYYY XXXX la data de 2010-06-01 10:13:25
         
 
  Dl Rechesan, pe Europeea, spune domnul Cristescu, se proclamă libera exprimare.
Vă mulțumesc frumos de urări, vă doresc împliniri în tot ce v-ati propune aici. Scuze, voi răspunde când pot.

Și voi citi revista musai.
 
Postat de catre YYYY XXXX la data de 2010-06-01 10:04:28
         
 
  Doamna Chifor,
Acest comentariu e o tentativă de cere scuze? Dacă e așa mi se pare stîngace.Cîțiva dintre "veleitarii desueți" îi puteți găsi accesînd opțiunea REVISTA EUROPEEA (în partea superioară a paginii principale,în stînga pe banderola bleumarin între Chat și Ajutor)
Vă doresc, în continuare, spor la scris și multă inspirație
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-06-01 09:58:01
         
 
  PS E drept, intenția declarativă de a privi cu detașare și nevindicativ textele, autorii, comunitatea ecobleu e contrazisă sui-generis de un soi de atenționare riscantă, cu damf de pamflet scrîșnit care lipește, taman autorilor cu pricina, o etichetă ridicol de superficială.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-06-01 09:55:25
         
 
  Doamna Chifor,
Acest comentariu e o tentativă de cere scuze? Dacă e așa mi se pare stîngace.Cîțiva dintre "veleitarii desueți" îi puteți găsi accesînd opțiunea REVISTA EUROPEEA (în partea superioară a paginii principale,în stînga pe banderola bleumarin între Chat și Ajutor)
Vă doresc, în continuare, spor la scris și multă inspirație
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-06-01 09:50:50
         
 
  "Epicul de geniu le afișează inocent, cu un soi de imanență.- dar ce sensuri spulberă..." (ada chifor)

Ce le place unora să se dea sibilinici!
"...le afișează inocent, cu un soi de imanență"!!... vorbe aruncate cu lopata, pentru a impresiona periferia, cum că, dragă doamne! ian uite cît de abili manevranți de noțiuni subtile și adînc încărcate de sensuri știm noi pe dinafară!
Caragialîcuri academice, pompoșenie de scrobiți prețioși!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-01 09:48:06
         
 
  Domnule Cristescu,
Observ si la dvs. o deformare, voita sau nu, a celor afirmate de mine. Eu am scris clar in limba română,

am citit un singur autor de texte literare pana acum, aici, Radu Ștefanescu.




Si subliniez încă o dată întru limpezire:

Din ce am citit pe pagina principală, până acum, singurul text elitist literar care m-a impresionat este Zăvoiul lui Radu Ștefănescu.

Aș fi găsit firesc să existe o pagină cu autorii activi ai site-ului, un link, ceva, așa cum acum l-am aflat pe cel al bibliotecii, unde să mă delectez cu texte filtrate, alese, cernute, remarcate sau cum vreți dvs să numiți selectivitatea.

Cât privesc reacțiile mele vă asigur de detașare și ținută nevidicativă. De altfel am și demonstrat-o, la un text considerat bun, al domnului Peia.
În rest, consider că aici literatura este in plan secund, se desfășoară un soi de poveste interactivă, cu narator omniprezent și personaj principal Viorica-Vasilica, dar iarăși consider experimentul interesant și demn de urmărit.

Spuneați de spulberare...Mi-ați amintit de o carte care m-a impresionat profund, Aprilie spulberat, un autor, Ismail Kadare, caruia îi doresc Nobelul cu toată simțirea mea literară... În această carte vulgarul este relevat ca lege de stat întru mascarea violenței. Sunt mână în mână, vulgarul și violența. Epicul de geniu le afișează inocent, cu un soi de imanență.- dar ce sensuri spulberă...


Vă asigur de toată prețuirea mea, vă respect regulamentul și opțiunea conținutului site-ului cu imunitatea caracteristică celor care nu...tind!


Cu stimă sinceră, ada


 
Postat de catre YYYY XXXX la data de 2010-06-01 09:35:00
         
 
  Si, a propos, voiam sa va zic de la inceput dar am crezut ca nu merita: exemplele de versuri laudate de dumneavoastra si de alti cativa ilustri necunoscuti in operele pe care cu atata maiestie le-ati examinat, in calitate de exeget expert, nu m-au dat pe spate, sincer vorbind. Sa fie de la veleitarism, ori poate de la vetustete? V-as mai intreba cu respect, fireste, cu ce drept considerati dumneavoastra la modul atat de global activitatea unor distinsi creatori, din moment ce nu cunoasteti decat partial operele acestora? Aveti cumva daruri de vizionar? Puteti sa nu-mi raspundeti. Nu cred ca va puteti cobori chiar la nivelul oricui, sa fim seriosi.  
Postat de catre sters sters la data de 2010-06-01 09:23:22
         
 
  stimata doamna Ada, m-ati dezarmat complet!

(om sunt si eu)

tocmai ma pregateam sa va critic putin! acum, o las pentru 2011...

sfasiat de sentimente ploioase, complexe si contradictorii,

cu respect,

Radu
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-06-01 09:19:35
         
 
  Stimata Ada Chifor,
Recunoscandu-ma imediat in expresia folosita de dumneavoastra cu atata acribie intelectuala si simt estetic exacerbat, numesc aici sintagma "veleitari desueti" ma intreb cu (sper eu) justificata nedumerire, daca acest gest al dumneavoastra, in calitate de nou-intrata in acest viespar, nu reprezinta chiar ceea ce incriminati: un gest manelist. Sa ma explic. Nu intri in casa cuiva (speram ca o putem numi astfel, aceasta pajiste pe care ne dam cu totii in caruciorul literaturii, pe o panta din ce in ce mai abrupta) si mai ales nu strigi tare din prag "sunteti o gasca de prosti", adica exact asa cum se traduce expresia dumneavoastra. Eu va multumesc, oricum, pentru etichetare. Rar am gasit un critic sa poata exprima mai exact raporturile mele cu literatura, iar dumneavoastra ati fost aproape profesionista (urat cuvant!). Va doresc in continuare succes in activitatea critica si sper sa puteti exprima si in poezie (cu care vad ca incercati sa cochetati, destul de timid, dupa umila mea parere) acelasi inimitabil talent la injuraturi. Cu un sentiment aproape prietenesc, KV.
 
Postat de catre sters sters la data de 2010-06-01 09:10:53
         
 
  Am raspuns cu stima, d-le Cristescu, dar pana am terminat am fost delogata. Acum reiau comentariul in worsd si o sa dau copy paste. Invat.  
Postat de catre YYYY XXXX la data de 2010-06-01 09:10:27
         
 
  În mod firesc aș aproba atenționările sapient moralizatoare ale onor proprietarului lavrei bleu, dar scepticismul mă împiedică să sper că vor avea un efect vizibil; autoarea inchizitorialului comentariu, prea proaspăt poposită pe sait ar avea scuza că a reacționat umoral și vindicativ,dacă n-ar fi vizibil că percepția realității europeice nu trece de dioptriile propriei veleități!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-06-01 09:08:08
         
 
  "in rest, doar veleitari desueti"

Distinsă colegă,

Aprecierea de mai sus este generalizatoare și incorectă.

Aici sunt foarte mulți autori de valoare, pe care, sigur, nu ați avut nici ocazia nici timpul să-i întâlniți. Câțiva, doar câțva, veți putea găsi în revista Europeea http://www.europeea.ro/main.php

Cum bine știți, vanitățile și reacțiile pe care rănirea acestora le provoacă, de cele mai multe ori sunt asimetrice. Aș putea spune excesiv asimetrice. Nu vă lăsați pradă unor asemenea situații și lăsați textele să vorbească. Mai mult vă sugerez să nu aspirați la unitate de aprecieri, la unanimități. Diversitatea culturală, de educație și de gust pot conduce la valorizri dintre cele mai surprinzătoare. Care trebuie respectate ca atare. Chiar și capodoperele sunt receptate diferit și de multe ori contestate. Este de ajuns să amintesc receptarea în timp a poetului nostru național (știți câți vor sări la întâlnirea acestei sintagme?) și veți realiza că este adevărat ceea ce vă spun.

Dacă domnia voastră crede în textele pe care le scrie atât aprecierile cât și contestările trebuie primite cu paciență. Eventual, acolo unde și dacă este cazul, puteți da replici argumentate însă recomandarea mea este să nu escaladați discuțiile și să nu fiți provocatoare. Când se aruncă cu noroi tu luminează și el se va preface în praf pe care îl va spulbera vântul, spunea un autor. (Spre rușinea mea nu sunt sigur cine. Să fi fost Maiorescu?)

Așadar fie demonstrați că "in rest, doar veleitari desueti" fie vă reconsiderați poziția. Pentru că, și vă rog să faceți un exercițiu empatic, o asemenea apreciere nu va putea fi bine primită într-un spațiu literar unde, vă asigur, evoluează inteligențe sclipitoare. Care, firesc, vor reacționa. Și, pe urmă, probabil, vă veți simți inconfortabil.

Prin urmare, libertatea de expresie nu poate fi cenzurată iar un text apărut într-un spațiu public axiologic nu vă mai aparține. "Habent sua fata libelli" spuneau anticii și bine spuneau.

PS.
1. Atacul la persoană și folosirea limbajului neecoliterar sunt interzise pe acest site. Semnalați orice încălcare a regulamentului.

2. Nimeni nu trebuie să-și facă dreptate singur.

Formatul acestui spațiu care consideră că dreptul la liberă exprimare ca prevalând asupra calității textelor permite coexistența textelor valoroase cu acelea mai puțin valoroase ori chiar slabe. Valorizarea textelor se poate
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-06-01 07:20:00
         
 
  textul este un flash a exact ce se intampla, și regret, pe acest site.
am citit un singur autor de texte literare pana acum, aici, Radu Ștefanescu.
in rest, doar veleitari desueti, cu pretentii de cerberi ai literaturii si limbaj manelist. Maneaua este vulgara, domnule Cristescu. Ori aici comentariile sunt maneliste.Sper sa introduceti in regulament constatarile din acest text(Vulgaritate) iar editorii sa-si faca treaba cu obiectivitate.
Sper ca fiind un site literar, sa numiti autorii dupa criterii si merite literare si nu după declaratii proprii, înfoiate.

Doresc acestui site viata lunga dar in calitate si scoala literara autentica!
Tot respectul meu pentru el si pentru dumneavoastra!
ada
 
Postat de catre YYYY XXXX la data de 2010-06-01 06:38:09
         
 
  Un experiment Pitești, extins la scară națională!
O fatalitate cu adresă precisă...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-05-31 14:21:28
         
 
  „N-am crezut niciodata in specificul national, in "sentimentul romanesc al fiintei", in tot ceea ce filozofii culturii si psihologii maselor ne-au atribuit ca sa ne distinga de alte popoare.

Nu cred ca suntem mai ospitalieri decat altii, mai harnici sau mai hoti. Nu-mi pare nici bine, nici rau ca sunt roman. Uneori regret ca nu m-am nascut elvetian, dar imediat imi aduc aminte ca as fi putut sa ma nasc ugandez. Suntem si noi, romanii, undeva "la mijloc de rau si bun", cum scria Ion Barbu, un neam sub soare, nici prea-prea, nici foarte-foarte.

Daca n-am luat nici un premiu Nobel, in schimb am inventat stiloul. Daca zidul ni s-a prabusit peste noapte, ne-am apucat, cuminti, a doua zi sa-l ridicam la loc, si tot e ceva. Am fi putut, in definitiv, sa-l lasam in plata Domnului de zid si sa ne caram cu totii in alta parte...

Cu toate astea, exista ceva specific romanesc, ceva atat de adanc in firea noastra, a celor care traim azi pe acest plai de dor, incat m-as hazarda sa spun ca este insasi esenta "romanismului" in acest moment istoric. Este cercul vicios al isteriei provocate de stres si al stresului provocat de isterie. Dati-mi voie sa fiu, in continuare, mai explicit.

Daca traiesti numai in Romania, e posibil sa nu-ti dai seama ca e ceva in neregula cu lumea din jur. Ai culoarea mediului si te misti o data cu el. Esti una cu toti ceilalti. Dar daca te intorci, dupa o vreme indelungata, in tara e cu neputinta sa nu fii izbit de cat de anormala e umanitatea de aici. De cat de chinuiti sunt oamenii si de cat de rai devin din cauza asta.

Nu se poate sa nu fii uluit de faptul, de pilda, ca una dintre cele mai raspandite strategii de supravietuire e mitocania agresiva. In orice tara civilizata oamenii incearca sa-si menajeze nervii cat se poate de mult. Sunt prevenitori unii fata de altii in forme duse aproape pana la caricatura.

Si-au dezvoltat zambete sociale si ritualuri de contact care sa elimine, practic, posibilitatea oricaror conflicte. Cand cineva te contrazice, ii zambesti si spui: "We agree to disagree" ("am cazut de acord ca nu suntem de acord"). Cand cineva te calca pe picior, te grabesti sa-ti ceri tu scuze.

O ipocrizie blanda si surazatoare te intampina peste tot, ca un balsam care alina toate ranile si satisface toate susceptibilitatile. Aceasta ipocrizie poarta numele de politete si e esentiala pentru fluidizarea substantei sociale.

Romanul nu este asa pentru ca nu poate fi, obiectiv, asa. Pentru ca la noi, daca esti bun, esti calcat in picioare. Sa ne imaginam o tanara care devine vanzatoare. Isi iubeste meseria si isi propune sa fie cat mai draguta si mai serviabila cu clientii.

Zambetul profesional, acel zambet care vinde marfa, i se va sterge insa curand de pe fata dupa ce vreo cinci-sase insi ii vor tranti cate-o badaranie sau vor incepe sa urle la ea ca nebunii, chiar din prima zi de lucru. Sunt toate sansele ca dupa o luna de zile zambetul sa-i dispara complet, iar dupa un an sa avem vanzatoarea noastra standard, acra si scarbita, care te repede de nu te vezi.

Badaranii de care-am vorbit nu sunt nici ei badarani din nastere. Si ei sunt bieti oameni la care s-a urlat si care-au fost umiliti de cand se stiu. Au devenit scarbosi pentru ca au simtit pe pielea lor ca nu tine sa fii dragut cu ceilalti. Pentru ca, la toate ghiseele, au rezolvat numai urland. Pentru ca doar fiind mitocani au avansat social, calcand peste cei blanzi.

In armata, soldatii sunt extrem de chinuiti "in perioada" de sergentii lor. Cand ajung ei insisi sergenti, ii chinuiesc pe noii recruti si mai abitir. Si tot asa, in toate straturile sociale si la toate nivelurile, romanii isi sunt propriii calai si propriile victime intr-o societate profund alienata psihic, o societate isterica.

Cred ca asta ne distinge, ca romani, in lume, la ora actuala: tensiunea continua la nivelul vietii cotidiene. Starea continua de explozie, care ne provoaca ulcere si atacuri cerebrale. Conflictul generalizat al fiecaruia cu fiecare. Nu vreau sa spun prin asta ca suntem fundamental rai.

Fireste, ne-au impins spre asta saracia si lipsa de orizont, carentele de educatie, perplexitatea maselor taranesti dezradacinate si aduse in ghetourile marilor orase. Pot fi si alte explicatii obiective. Dar e inca ceva, mai subtil, mai intunecat in tot acest chimism social. Inraiti de lumea in mijlocul careia traim, cu timpul incepe sa ne placa sa fim rai.

Sadismul nostru rabufneste atunci in insulta si obscenitate. Incepem sa ne mandrim cu grobianismul nostru si, exhibitionisti ai moralei, ne dezbracam voluptuos de caracter in aplauzele excitate ale publicului. Curand, devenim la fel de cinici, la fel de incapabili de a distinge binele de rau ca tarfele, securistii si noii imbogatiti.

Ascensiunea (sau doar supravietuirea) noastra sociala e marele premiu castigat cu pretul mitocaniei noastre.

Iar cercul acestei nevroze nationale nu ar putea fi spart decat printr-o lunga terapie care, ca orice demers psihanalitic, ar fi lunga, scumpa si cu un rezultat incert. Nu cred ca ne-o putem permite deocamdata. ”
(Sentimentul romanesc al isteriei, de Mircea Cartarescu)
 
Postat de catre Dan Marcu la data de 2010-05-31 12:46:44
         
 
  Domule Kosta Vianu,

Delogarea domniei voastre și delogarea mea nu au niciun fel de legătură cu site-ul Europeea ( absolut niciunul)

A fost o vreme când mă logam printr-o linie telefonică și multe dintre textele mele pe care intenționam să le postez aici ori aiurea au luat calea cyberhăurilr! Așa că mi-am format un reflex: înainte de orice postare îmi copiez textele în clip-board și, dacă mă trezesc nelogat, mă loghez din nou și le postez.

Acum am o legătură cable-link și în general logarea se menține cât doresc. Însă, iată se întâmplă și rateuri. Eu cred că logarea delogarea este o problemă care ține de echipamentul și legătura celui care se loghează. Spun aceasta deoarece delogări am mai avut și pe alte site-uri. Dacă totuși informaticienii ne vor spune că are o vină și softul Europeea și dacă există o soluție de contracarare a acestui fenomen vom vedea ce este de făcut.

Până atunci, iată, cu bunăvoință reciprocă, am depistat ce vi s-a întâmplat și putem astfel ELIMINA supoziția domniei voastre cu privire la o posibilă acțiune premeditată din partea cuiva de la Europeea.

În altă ordine de idei, nu, nu sunteți pe nicio listă de tip nomina odiosa. Timpul va dovedi și această aserțiune a mea și sper, va elimina și această supoziție dintre percepțiile domniei voastre.

Mai rămâne să găsim o cale de mijloc și în ceea ce privește toleranța față de ceilalți membri ai site-ului, chiar, eu aș spune, mai ales, dacă nu ne plac.

Cu privire la polemica de idei sper să vă fi convins că putem fi compatibili. Nu întotdeauna de pe aceeași poziție dar compatibili.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-05-31 10:08:37
         
 
  Domnule Cristescu,
Deoarece imi faceti cinstea de a va adresa persoanei mele va multumesc pentru explicatie. Tardiva si nu prea, dar nu o consider impolitete. Oricum am observat de mult ca sunt pe un fel de lista cu "nomina odiosa" si ca mi-ati mai adresat, adesea, indemnuri sau comentarii fara a-mi pronunta numele, dar nu m-am suparat. Asadar, nu am innebunit iar cele relatate de mine vi s-au intamplat, iata, si dumneavoastra. Daca exista o limita de timp in care o logare este pastrata valida, va asigur ca aceasta limitare este o tampenie, chiar daca ea este o caracteristica a programului care asigura, la nivel de sistem de operare, logarea. Daca este insa o trasatura de design al paginii, va sfatuiesc sa renuntati la ea, este o idiotenie crasa sa obligi pe cineva sa "produca" un comentariu intr-un interval de timp dat. Iar daca acest fapt este dictat de anumite limitari hardware sau software, ma indoiesc despre faptul ca nu exista o plaja de toleranta, un interval in care se poate stabili durata acceptata. Oricum, apreciez faptul ca mi-ati raspuns, chiar si asa, in felul in care o faceti. E o dovada certa de educatie solida cum in zilele noastre nu se mai poarta.
In alta ordine de idei, sunt si eu partizanul declarat al eliminarii din textele literare a cuvintelor licentioase. Consider ca pomenirea gonadelor pe numele lor neaos este o dovada crasa de imbecilitate si vulgaritate si nu cred ca un om inteligent nu poate gasi o cale de a le pomeni altfel decat textual. Imi amintesc faptul ca in copilarie, pe cand pasteam caprele cu baciul Enache, un hatru cu o bogata colectie de versulete "deochiate", acesta ne recita o astfel de "productie" care nu continea niciun cuvant deochiat dar exprima vulgaritati indicibile. Spre a intari cele spuse, si nu pentru a va deprecia in vreun fel efortul, le voi cita aici: "marita-ma, mama mea/ ca s-a facut cat a ta/de le punem la masura/e mai larga-a mea la gura etc". Sper ca nu am comis nimic impardonabil si grav cu acest exemplu.
 
Postat de catre sters sters la data de 2010-05-31 09:43:04
         
 
  Pîn' la urma urmei, povestea asta este un simplu moft juvenil, care decurge din excesul de serotonină și progesteron, amestecate, în mod nefericit, în creier. Nu stă soarta și profunzimea unei idei în faptul că folosesc au ba un cuvînt mai piperat.
Poți găsi o mie de echivalențe, infinite căi de expresie, la fel de sugestive, dacă nu chiar mai, dacă ai meserie-n tine.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-05-30 00:03:26
         
 
  Cu un editor inteligent, care ar ști ce se cuvine acceptat și ce nu, nu cred că derapajul e posibil!
Dar, mă rog, cum doriți... eu nu sufăr așa de tare că, la o mie de vorbe, nu am un cuvînt mai "jucăuș" așezat în clenci!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-05-29 23:53:46
         
 
  "Regret că nu aveți curajul de a risca acceptarea ideii că nu tot ce e frust, e și vulgar!"

Ecoliteratura nu neagă valoarea niciunui fel de artă. Așadar sunt de acord cu aserțiunea de mai sus, care vă aparține.

Însă menținerea "purității de rasă" a conceptului impune intransigență față de limbajul frust. Vă imaginați cum ar arăta site-ul după cel mai mic și poate justificat compromis? S-ar "legaliza" promiscuizarea site-ului. Fapt inacceptabil.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-05-29 23:46:53
         
 
  Cred că tot ceea ce-mi rămîne de făcut este să te ignor, invalidează ce vrei, dar nu mă mai plictisi cu bățoșenia asta ipocrită de editor, vezi doamne, obiectiv și imparțial!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-29 22:32:37
         
 
  Halal editore , Mucart Cluj, carton presat, clișeu garantat! Mitocănia matale chiar începe să mă plictisească, e doar arțag de două parale, nici strop de spirit!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-29 22:10:31
         
 
  Dle Cristescu,
Sunt unul dintre cei care am avut nenumărate meciuri pe tema asta, cu cei care confundă literatura cu pornografia și limbajul lejer, pînă la scîrbă.
Am preferat să plec din acele peisaje viciate, în care tinerei imberbi se cred viteji și talentați, numai pentru că sunt slobozi la gură și tastatură.
În acest sens, am scris o adevărată filipică, îndreptată împotriva acestor corifei mizeri ai subculturii, pe care, din păcate, nu o pot posta aici, pentru că - ei, aici e-aici! - limbajul folosit de către mine nu poate căpăta acceptul intrării în pagină, aici. Ei bine, de data asta consider că avem de-a face cu o exagerare. Există, desigur, granițe mult prea subțiri între și între, și e nevoie de un bun mînuitor de cuvînt, pentru a nu cădea în vulgaritate, precum și de un la fel de bun lector, pentru a ști să disece între licențiozitate pură, premeditată, și varianta grosieră, mitocănească, ce-și pune poalele-n cap, din plăcerea de a șoc cu orice chip.
Resping promiscuitatea stilistică, dar nu coalizez cu exagerările sanitare, de genul: nimic peste limita pudorii absolute!
Acu, ce să zic?
Regret că nu aveți curajul de a risca acceptarea ideii că nu tot ce e frust, e și vulgar!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-05-29 21:21:01
         
 
  maestre, mai e ceva: principial, traducerea exclude pastisa sau plagiatul. daca nu pricepi, voi recurge la un desen, ca de obicei. daca nici desenul nu te va ajuta, nu-mi ramane decat sa sper ca o data cu trecerea anilor, ai sa uiti. ai vazut ultimul episod din Muppets?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-05-29 21:18:17
         
 
  nu, domnule Rechesan, distihul de mai jos e in acelasi registru cu gratiosul omagiu "pelicanul și iglița și-au amanetat codița!" - pe care mi l-ai daruit ceva mai la vale. daca n-ai gustat glumitza, sau daca ti se pare nesarata, scuze.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-05-29 21:13:05
         
 
  QED
Comentariul acesta(unde-s editorii să-l radieze)e mitocănesc prin intenție și prin limbaj, Dacă ți-aș răspunde că ești inutil arțăgos și suburban în expresii probabil că l-ai șterge( 'ți-cîntă berea în pocal, pastișînd pe Will banal)
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-29 20:53:10
         
 
  maestre Gheorghe, cred ca iar ai mancat pe burta goala. nu prea inteleg ce legatura am eu cu subiectul. (fraged, canta samagonu', Ghita tunde avionu' si multam pentru vot).  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-05-29 20:31:19
         
 
  Domnule cristescu,
Probabil că aveți o lacună de memorie, chiar pe europeea, acum un an și ceva era postat un anunț despre saitul roliteratura; totuși dacă l-ați fi accesat ați fi observat că nici acolo nu scriam licențios.
Nu, nu e vorba de nici o autovictimizare era doar o opinie se pare incomodă, o părere care se pare că vă irită prin referirea la o marotă atît de dragă dumneavoastră...dar mai bine să rămînem la părerea că a fost un malentendu!
maestre Radu,
Unde dai și unde crapă! V-am cerut eu să vă explicați itinerariul literaro-artistic? Apetențele? Caracterul? Mi-amintesc că refuzați cu încăpățînare să postați acolo cu un foarte duios argument...matrimonial!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-29 20:21:12
         
 
  maestre Rechesan, de felul meu sunt pudic, ma stii. astfel ca adaptarea la regulile europeice nu mi-a cerut niciodata un efort deosebit.

da, e adevarat ce spui, am mai scris uneori si in alta parte, si poate ca nu tocmai cuminte, (probabil in momente de ratacire), dar nu vad legatura.

pentru conformitate, ma angajez ca de acum incolo sa furnizez sub fiecare text postat in europeea linkurile catre site-urile cu care am inselat-o, spre o eventuala - desi putin probabila - iertare a pacatelor mele, acum si-n vecii vecilor.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-05-29 20:08:57
         
 
  Nu distinse coleg Recheșan nu v-am văzut și nu la domniile voastre mă refeream. Și nici nu știu site-ul. Am urmat link-ul care m-a dus la un așa-zis poem! Domniile voastre sunt libere de orice contract așa că vă puteți manifesta gusturile în plenitudinea tuturor fațetelor pe care doriți să le expuneți ori nu.

V-am mai vorbit parcă de sentimentul autovictimizării. QED.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-05-29 19:50:29
         
 
  Chér monsieur propriétaire,
Cîtă intransigență...ați găsit pe un sait concurent useri care...mon dieu, ce ipocriți!
Nu știam că eu, sau Radu Ștefănescu alias Dan Radu pe roliteratura am semnat cu europeea vreun contract de exclusivitate! Probabil ați observat că exista acolo și atenționarea pentru limbaj obscen și licențios..cred că totuși pledoaria aceasta ecoliterară-elitist-exclusivistă manifestată în acest mod..hmm intransigent-pudibond strică!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-29 19:29:32
         
 
  Eu mai cred că prin valoarea textelor, ținuta și decența intevențiilor, cei care se vor simți incompatibili fie vor învăța și se vor ridica la nivelul standardelor fie se vor rușina și se vor abține.

Domnule Peia,

Suculența întâmplării istorisite nu poate fi și probă în justificarea aserțiunii domniei voastre. Este adevărat, poate distrage atenția și poate determina un comportament tranzitiv al lectorului: de la ingenua pensionistă către ținta mesajului, premeditat sau nu manipulator. Pentru cei mai fragili în ale gândirii. Un fel de băsism argumentativ.

Eu nu amestec planurile. Sexul, vraja lui și toate cele legate de acesta își pot găsi locul foarte bine în literatura erotică, vulgarismul în literatura promiscuă, etc. etc. Pot fi definite zone distincte pentru toate gusturile și pentru toate vârstele.

Ce vă este dificil a înțelege? Că sunt și oameni neipocriți care acceptă convențiile sociale fundamentale milenare și nu amestecă planurile? Că militează sincer pentru o literatură nepoluată? Că admit pudoarea (am zis pudoarea, nu falsa pudoare!) ca un sentiment uman firesc și necesar, poate singurul care ne deosebește de animale?

Zău domnule Peia, măcar domnia voastră nu are nevoie de invocarea unor astfel de exotisme comportamentale ori artefacte stilistic-sexualo-dezinhibiționiste pentru a-și susține creația. Aveți, din ce ați publicat aici, texte autonome, care se susțin prin ele însele și care nu au nevoie "afrodisiace textuale" Unii suplinesc lipsa valorii și chiar a talentului printr-un astfel de procedeu: șochează gusturile neformate și comportamentul snob al unor așa zise mode dezinhibiționiste, inserând cuvinte licențioase, mizerii verbale, obscenități de mahala și altele în așa-zise texte literare.

Un distin coleg mi-a trimis mai zilele trecute un link spre un site literar cu remaraca "dacă asta mai este literatură mă las de poezie" Am accesat link-ul. O înșruire de obscenități. Fără legătură cu literatura. De gustibus... Însă am rămas neplăcut surprins să constat acolo și câțiva useri Europeea. Fără a-i judeca mi s-a părut, poate mă înșel, că reflectă ipostaza perfectă a ipocriziei. Repet poate mă înșel. Poate acesta va fi fiind trendul în secolul dereglementat și sălbatic în care trăim. Ei bine, domnule Peia fie și ca exercițiu intelectual eu cred că mai există pudoare, mai există frumos, mai există puritate și mă constitui împeună cu toți membrii Europeea care cred în aceste valori, în punctul de sprijin pentru ecoliteratură. Nu pot și cred că nu putem să acceptăm mondializarea maculării ca valoare literară. Nu vă acuz, nu vă scuz, nu vă cer să înțelegeți. Vă rog totuși să meditați la rolul Europeii în acest neobabel spiritual. Dacă puteți. Și dacă vreți. Și să optați.

PS. Domnule Kosta am trăit experiența domniei vostre cu delogarea. Am scris acest comentariu în casetă însă din fireacă prudență înainte de a da click pe postare l-am copiat în clip-board. Apoi am dat click pe postare. Mă delogasem și dacă nu mi-aș fi copiat textul, dus ar fi fost. Așa că, pe viitor procedați ca mine. Nimeni de pe Europeea nu vă poate deloga. Nu știu cum se întâmplă dar delogare intervine probabil când stai mai mult pe un topic și scrii ceva.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-05-29 19:12:18
         
 
  Dl Cristescu seamănă cu o fată de pension care, avînd secrete aspirații către un sportiv de seamă, îl caută într-o zi, după meci, pentru a-i solicita un autograf. Naivă și neesxperimentată fiind, nimerește taman la dușurile băieților, în plină efervescență peisagistică! Și încremenște, sărmana, cu ochii fixați pe licențiozitățile zdravene din posesiunea băiețior.
Ei bine, de atunci refuză să pronunțe în clar cuvîntul "penis" - scuzați eufemismul! - pe motiv că ceea ce a văzut ea era mult mai idilic decît corespondentul său noțional!...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-05-29 17:02:32
         
 
  Unul din cei vizați am fost și eu dar până la urmă am înțeles că trebuie să vă respect dreptul la proprietate, doar atât. Sunt în vizită și trebuie să mă comport ca un vizitator, pot să mă așez în fotoliu? dacă da, pot să stau confortabil sau doar în vârful iluziilor? dacă pot sta în vârful iluziilor am voie să le mai și dezbrac de cămeșă, răspuns ,,nu,, atunci de ce să stau confortabil, de ce să stau pe fotoliu, de ce să bat, de ce primiți în vizită???
Recent am scos un volum de poezie ,,alte poeme, alte femei,, acest volum cuprinde unele din poemele postate pe europeea. Respectivul volum a fost bine primit de critică, dar nu prea a fost bine primit pe europeea. Poetul Adrian Alui Gheorghe face niște referințe pozitive, editorii de pe europeea mă etichetează în fel și chip.
Totuși revin din când în când iar atunci când revin citesc tot ce se postează și încerc să ajut cel puțin la nivel de ,,a b c,, cât despre postări, aștept să cadă frunza.
 
Postat de catre vasile iftime la data de 2010-05-29 15:30:56
         
 
  Nu doar pentru a vă combate opiniile, punctual:
-m-am înșelat atunci cînd am acceptat să fiu editor
-m-am înșelat cînd am revenit pe europeea
-mă înșel crezînd că reacțiile la textele pe care le postez vor fi constructive
-mă înșel în mod evident atunci cînd vă contrazic
La revedere!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-29 12:43:32
         
 
  "am obosit să vă trimit prin e-mail pledoarii inutile"

Înțeleg că domnia voastră nu acceptă că se poate înșela.

Chiar în pagina actuală de texte am fost atacat. În opina mea pe nedrept. Si incorect. Nu la texte ci la persoană. Am ignorat. Sigur când lucrurile au depășit o anumită limiă am ripostat. Fără menajamente, dur chiar însă decent!

Există câțva membri care ar dori mijloace, eu le consider ușor rasiste, constrictive în sensul eliminării altora de pe site. Ei bine eu nu sunt adeptul unor asemenea mijloace. Am mai spus-o: prefer cu argumente, tact și răbdare să-l pun pe preopinentul care acuză ori care greșește în situația de a se autocontrazice. Și mai știu că violșența naște violență.

PS. Cunosc și apreciez textele la care faceți referire și vă invit să le repostați. Ca polemist și editor, din păcate, v-o spun sincer m-ați dezamăgit. În loc de pace ori polemici cordiale pe site aduseserăți un fel de război, care pe care, fapt ce m-a făcut să iau, cu regret măsura pe care am luat-o. Poate mă repet: cred în scriitorul Recheșan. Editorul nu m-a convins.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-05-29 12:13:26
         
 
  Eu mai cred că prin valoarea textelor, ținuta și decența intevențiilor, cei care se vor simți incompatibili fie vor învăța și se vor ridica la nivelul standardelor fie se vor rușina și se vor abține. Dacă intri într-un loc în care domnește o curățenie impecabilă, cu siguranță numai dacă ești neam prost, complet needucat ori bădăran scuipi semințe pe jos. Eu cred mult în puterea exemplului și în puterea civilizatoare a majorității. Când aceasta, majoritatea, există. Am fost la Istambul și nu am fost încântat de curățenie. Am fost la Munchen într-un bloc locuit de cetățeni turci. Nu am făcut diferența între acesta și blocurile locuite de nemți!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-05-29 12:01:41
         
 
  Domnule Corbu,
Mă plictisește să argumentez motivele care-l determină pe PM să fie grobian în mod inutil; am obosit să vă trimit prin e-mail pledoarii inutile.
Efortul dumneavoastră de a păstra o brumă de rspectabilitate e de asemenea în van, cîtă vreme aemenea inși se preumblă prin lavră( amintiți-vă totuși ce decorațiuni literare am cioplit în ușa invocată și maniera în care am făcut-o)
Baiul cel mare, în opinia mea pentru sait e lehamitea care-i cuprinde pe mulți actuali și foști membri de a mai posta texte în această companie. Vă revendicați o nișă cu pretenții elitiste, dar nu ați reușit să curățați saitul de veleități păguboase și de inși fără haz.
Mă întreb de data aceasta neretoric: nu e evident ce am oferit eu europeei? V-ați pus vreodată cu onestitate întrebarea de ce am ales să-mi retrag textele? Nu sunt dintre cei care țin să aibe întotdeauna dreptate, dar modul în care evoluează saitul între indiferență și mediocritate mă face să cred că am procedat corect.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-29 12:01:15
         
 
  Sunt de acord cu domnia voastră. Am remarcat-o și, prin intervențiile mele, cred, am făcut aprecierile care se cuvin.

Aștept de la domnia sa un e-mail in care să-mi comunice coordonatele pentru a o contacta direct. știți doar că aceasta este procedura. ([email protected])
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-05-29 11:55:35
         
 
  PS Fiindcă tot veni vorba de nivel, îmi permit în calitate de veteran al lavrei bleu să recomand acordarea unui nivel adecvat doamnei Ada Chifor.
Chiar dacă textele lirice postate, în opinia mea, sunt de un amatorism dezarmant, recenziile propuse au stîrnit oareșce efervescență printre fîrtați...oricum e jenant pentru acest sait ecoliteraro-elitist, ca domnia-sa să fie legitimată cu drepturi analoage insului pomenit anterior
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-29 11:51:49
         
 
  Eu am răbdare. Am făcut și voi mai face aastfel de intervenții, apeluri, etc. Pentru că viața are o anumită dinamică, pentru că userii mai uită, pentru că unii vin iar alții pleacă, și, în ultimă instanță o voi face ca un fel de remember. Sper să nu vă deranze foarte tare. Știți doar: repetitia mater studiorum.

Munca de editor este una ingrată și...voluntară. Spectrul motivațional ar trebui să fie unul dezinteresat, altruist în sensul manifestării unei reale pasiuni care trebuie să fie comună tuturor acelora care evoluează aici. Dacă sunt abuzuri semnalați-le. Însă trebuie să înțelegeți că simpla semnalare nu înseamnă că și este abuz. Nu știu de ce am rămas cu părerea, oarecum difuză și, în acest moment neargumentabilă, că nici domnia voastră nu păreți a fi "ușă de lavră" și că aveți niște replici care de multe ori provoacă ori chiar sunt identice acelora pe care le reclamați. Păstrând proporțiile vă sugerez să fiți mai tolerant, să nu dați curs provocărilor, să reacționați cu decență demnitate și ținută și relativ proporțional. Totodată, înainte de a cere de la Europeea să vă gândiți ce oferiți Europeii!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-05-29 11:48:34
         
 
  Monsieur Corbu,
Retoric mă întreb al cîtelea apel la decență și vigilență editorială este acesta?
Editorii dumneavoastră sunt ori nemotivați :)) ori afurisit de subiectivi; nu e niciun bai așa cum nici mitocăniile repetate la adresa mea, a domnului Peia și a onorabilului critic latunski apărute de sub pana unui user cu nume predestinat colocviilor suburbane nu ne mai provoacă reacții emoționale, ajungînd să-i răspundem cu aceeași monedă dar într-un registru mai spiritual.
Punitatea aplicată insului e la fel de inutilă, ce să-i scădeți din nivelul de postator cînd nici nivelul IQului nu-i depășește cifra minimă administrativă pe europeea?!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-29 11:29:22
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE