FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
extreme
Text postat de . solitaire
azi cerul toarnă iar ninsoare de parcă cineva
ar da cu var
pe mîinile mele pe pleoape
peste casele privind cu mirare


uneori se întîmplă să vreau să mă simt îndrăgostit
dar strada să fie pustie
sîngele o deltă
pescărușii să poarte aripile ciudat de leneș
și lumina să fie o prelungire prin crăpătura ușii


de-mi vine atunci să mușc din primăvară
așa cum aș mușca dintr-un măr





alteori sceptic îmi șterg fereastra cu dosul mănecii-
și șterg
și șterg
pînă cînd


pămîntul devine un pitic ținînd felinar drept umbrela
de pe care îmi văd vîrful pantofilor

ultimul centimetru solid



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  err:
"Singurul lor merit a fosta acela că au forțat..." (rînd 5, din comul de mai jos)
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-05-30 23:55:00
         
 
  Dacă putem discuta, hai s-o facem pe tema "nici ei nu au toate poemele reușite", să vedem care!
Căci nu știu unde și ce ai găsit.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-05-30 23:53:32
         
 
 
:))) nu voi sterge poemul prin urmare
o placere dialogul
multumesc
sper ca nu ar trebui sa trag o concluzie proasta si anume ca trebuie sa scrii uneori si mai slab ca sa ai dialoguri constructive :)

tocmai am citit o parte din autorii pe care i-ati dat spre cunoastere intr-o lista pe o alta pagina, si am vazut ca nici ei, cei deja afirmati, nu au toate poemele reusite.
 
Postat de catre . solitaire la data de 2010-05-30 23:45:41
         
 
  Totul ține de expresie, - hai să o tăiem pe scurtătură! Istoria poeziei este, în fapt, istoria expresiei. Degeaba băteau avangardiștii monedă pe dicteu, pe irațional, pe lipsa completă a coerenței retorice, căci, în fapt, ei vizau doar schimbarea hainei. Din păcate, au pus haina asta pe o formă complet lipsită de fond. Singurul lor merit a fosta acela că a forțat granițele expresiei, contribuind substanțial la reformarea conceptului despre tehnica poetică. Căci temele fundamentale sunt, pînă la urmă, cîteva. Diferența dintre stiluri vine, în mos exclusiv, din diferențele de nuanțe expresive. Și acestea conferă o foarte bogată paletă de stiluri posibile. Căci expresia e cea care induce, pînă la urmă, viziunea. Nu mai e ca-n clasicismul cuminte, în care imaginea căuta expresia și o contura. Ei, și cum multitudinea figurilor de stil, vizavi de realitate, era, totuși, limitată, poeții ajungeau la un moment dat să se epigonizeze reciproc, astfel că toți deveneau, fatalmente, o apă și-un pămînt. Doar marile condeie reușeau să-și impună vocea și acestea NU NUMAI pentru că aveau un plus de chemare ci – s-o recunoaștem – și pt că apucau primii la rînd. Cei care veneau după erau, inevitabil, condamnați la secundariat minor.
Ei, vizavi de mica dizertație ținută mai sus – ca să mă justific - pe mine, cel puțin, nimic nu m-a agățat de rever, ca să-mi rețină atenția, decît... ultimul vers!
Asta-i tot.
Ai avut mai înapoi o poemă - nu mai știu care și nu a timp de verificări - care mi s-a părut a fi o reușită și de la care îți propuneam a continua în sus.
Dacăpunctul meu de vedere îți pare a fi valid, bine.
Dacă nu, nu.
În fond, la atîta miticism care bîntuie pe aici, ce mai contează unul în plus!
Asta-i tot.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-05-30 23:12:02
         
 
  dar asta nu inseamna ca daca iti accept punctul de vedere sunt de acord si cu argumentarea

un ex- nevoia de indragosteala nu este ceea ce ai afirmat si iti fac o trimitere spre Eliade
strada din nou nu este neaparat ceea ce ai afirmat
cum ca ar fi locul doar unde se agata o persoana
(cam livreasca viziunea, dar ma rog)

 
Postat de catre . solitaire la data de 2010-05-30 22:14:46
         
 
  asa mai vii de acasa
ok
nu am cazut in capcana laudacilor
voiam doar sa iti sustii afirmatia sa pot pricepe si eu de ce din punctul tau de vedere
 
Postat de catre . solitaire la data de 2010-05-30 20:07:59
         
 
  În orice caz, e destul de greu să ajungi a vede diferența.
Unul dintre lucrurile cele mai importante este să urci în știința de a deosebi calificarea de mediocritate, simțul valorii de cel al comunului comod, guraliv, găunos.
Iar cînd ai ajuns a face asta, abia atunci să încerci să vezi dacă și tu poți participa la acest concert de viori exersate.
Cine-ți spune dacă...?
Ei, aici e aici!
Daimonul!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-05-30 17:53:49
         
 
  err:
"Apoi, chestia cu pescărușii ăia “leneși” care, măi-măi! au în zborul lor un fel de lentoare relaxantă."
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-05-30 17:38:04
         
 
  Păi, s-o luăm metodic, dacă:

“azi cerul toarnă iar ninsoare de parcă cineva
ar da cu var
pe mîinile mele pe pleoape
peste casele privind cu mirare”

Ce stilistică banală! Că cerul… “toarnă ninsoare”!
În primul rînd, cred că imaginea asta, pe lîngă că este extrem de previzibilă, de la îndemîna oricui, încît invocarea faptului că va fi fost folosită de o mie de ori pînă acum, este superflu㠖 pe lîngă toate astea, chiar și suportul noțional, venit în sprijinul acelei imagini, este comun: “toarnă ninsoare”. O turna, nu zic nu, dar ce mare șmekerie, ce formulare spectaculoasă, originală vezi în asta?

“de parcă ar da cu var”

Da, și?
Redundanță, supralicitare, lipsă de prospețime.
Eu, cititorul care am un oarecare stagiu în consumul de poezie, nu mai pot vibra la evocarea unui astfel de moment, prin folosirea și refolosirea acelorași sintagme. Mai vreau și altceva, ceva care să mă surprind㠖 și ca fapt, și ca expresie.
Vezi? în asta constă pericolul colocvialității comode, co-fraterne: ai un grup de cititori slab exersați și vag informați despre fenomenul poetic și, zbang! cazi în capacana laudativă a mediocrității leneșe. A vasilicilor!

Mai departe:

“uneori se întîmplă să vreau să mă simt îndrăgostit
dar strada să fie pustie
sîngele o deltă
pescărușii să poarte aripile ciudat de leneș
și lumina să fie o prelungire prin crăpătura ușii”

Că vrei tu să fii îndrăgostit(ă), o fi ceva, că și “vrerea” asta, nu știu cum să zic? dar parcă nu vine comandată, la colet, prin post-restant. Și nu pleci creanga, pe macadamuri, să găsești pe cineva dispus să corespundă la amoarea ta. Fie ea și… poeticească! Afară doar dacă nu ai plecat la agățat!
Dar să trecem peste asta și să ne legăm de alte trei sintagme, care sunt de un clișeism înfiorător, un fel de “hai să adunăm în desagă și niște ziceri flatante, ca să rupem gura tîrgului cu ele”!
“sîngele ca o deltă”(!!)
Ete, na! Ca o delta-gamma-alfa-beta, îmi vine să continui.
Ce sugerează asta? Nimic. În plus, dacă ai curajul și tenacitatea de a face un inventar al cam acelorași comparații, vei găsi mii, te asigur.
Apoi, chestia cu pescărușii ăis “leneși” care, măi-măi! au în zborul lor un fel de lentoare elaxantă. Și lumina care, iavaș-iavaș! se prelinge prin nu știu ce crăpătură.
Și? Care-i schepsisul, care-i legătura cu ansamblul, decît aceea că sunt lipite aci cu mistria, doar pentru decorațiune?

“de-mi vine atunci să mușc din primăvară
așa cum aș mușca dintr-un măr”

Pfuu! Vezi să nu-ți strepezești dinții, îmi vine să zic!
Muști din “primăvară”?
Cum, bre?
Cîți vor fi mușcat din primăvara asta și nu mai știe nimeni de ei.
Altă expresie demnă de o vasilică!

“alteori sceptic îmi șterg fereastra cu dosul mănecii-
și șterg
și șterg
pînă cînd

pămîntul devine un pitic ținînd felinar drept umbrela
de pe care îmi văd vîrful pantofilor”

Vorbe să fie, fără substanță, fără profunzime, fără sugestie, ci doar suprapuneri de vopsele peste alte vopsele, deja compromise, ca tablou!

În fine, cînd apare o promisiune de expresie ceva mai atractivă, mai implicativă, mai provocatoare, taman că sfîrșești. Cred că ai greșit-o! Se pare că atunci cînd greșești, adică rezonezi inconștient la lucruri care vin de dincolo de rațional, de undeva din liricul instinctiv, - sau cine știe de unde, că e greu de explicat - reușești să nu mai “încondeiezi”, ci să exprimi. Nu e vorba de dicteu, în felul în care îl concepeau dadaiștii, ci de altceva: o comunicare greu sesizabilă, din afara contingenței, a lumii nominale, pentru care își trebuie musai un pașaport, ca s-o poți convinge de propria-ți existență.
Pe scurt, cam asta ar fi.


 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-05-30 17:36:24
         
 
  Ioane, atata timp cat vii fara argumente afirmatia ta iau ca pe o chestie subiectiva.
Fara suparare.
 
Postat de catre . solitaire la data de 2010-05-30 14:43:06
         
 
  slăbuță!

eu cred că abia ultimul vers era o promisiune.
abia începută, din păcate!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-05-30 14:01:11
         
 
  Multumesc Vasile, dar ultimul vers e de fapt ca o trecere. In fine.  
Postat de catre . solitaire la data de 2010-05-30 13:53:44
         
 
  mi-a plăcut acest poem, melancolie, cumințenie, blândețe, neputință însușită față de emoție dar și față de natură, stări și imagini autoacceptate.
(+)
- …peste casele privind cu mirare
- uneori se întâmplă să vreau să mă simt îndrăgostit
- sângele o deltă
pescărușii să poarte aripile ciudat de leneș
și lumina să fie o prelungire prin crăpătura ușii
- și șterg
pînă cînd
pămîntul devine un pitic ținînd felinar drept umbrela
de pe care îmi văd vîrful pantofilor

(-)
- ultimul vers este inutil, explici.
Simple părei.
 
Postat de catre vasile iftime la data de 2010-05-29 14:28:10
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE