FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Marian Badea
Ceea ce veþi citi este irelevant ºi nu are nici o legãturã cu creaþia. Mai ales cã unii au venit aici ca sã înveþe sã creeze ºi este bine sã ºtie cã a crea nu are nici o legãturã cu aprecierea de-o clipã, evident subiectivã, cã o operã are nevoie de mult mai mult pentru a se aºeza printre tabourile de valoare.

Am beneficiat ºi eu de asemenea aprecieri. Era la început, adicã acum o sãptãmânã ºi am privit lucrul acesta cu naivitate, zicându-mi cã cele scrise de mine sunt valoroase din moment ce au fost apreciate cu trei stele, chiar din prima. Astãzi, vãzând neînþelegerile create printre forumiºti dar ºi în simþirea mea, mã privesc uºor decepþionat.

Totuºi, modalitatea aceasta de a aprecia, uneori, scrieri fãrã valoare, într-un mod subiectiv, nu ne aduce nici un folos. Mai mult, steluþele ne bagã ºi mai mult în ceaþã, cã ajungem sã vedem noaptea, în somn, unele verzi, chiar dacã nici nu existã.

Lãsând gluma la o parte, cred cã sistemul acesta este pãgubitor. El ne influenþeazã negativ. Ne corupe gândirea. Ne atrage pe o pantã strãinã preocupãrilor noastre fireºti, pentru cã omul nu poate rãmâne insensibil la aprecieri pozitive, darãmite cel dotat cu sensibilitate de artist, unde trãirile sunt mai amplificate. Iar dacã ne aruncãm ochii cu prioritate la cei ce au steluþe, oare, putem rãmâne noi reci ºi insensibili ? Nu ne încearcã pe noi, invidia ? Nu ne rãscoleºte, oare, spiritul de dreptate ? Nu ne punem noi, întrebãri inutile ?

Prin urmare, voi, cei ce ne apreciaþi cu steluþe ! Chiar vreþi sã citim cu prioritate pe cei cãrora le acordaþi aprecierea dvs. ? ªi ce se întâmplã dacã, dintr-un spirit de frondã, ne decidem toþi sã citim numai ce este fãrã steluþã ? E rãu, nu-i aºa ? Cã poate înstelaþii, chiar spun ceva de valoare.

Iar aici, trebuie sã fac o precizare. Nu acordarea steluþei este problema. Baiul este cã, de cele mai multe ori, aceastã operaþiune nu se face dupã criterii evident clare. Cãci gusturile nu se discutã !

Prin urmare, vã propun o soluþie. Încercaþi sã renunþaþi la steluþe, mãcar o sãptãmânã. Sã vedem ce iese. Cã rãu nu poate fi. Oare ?
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  are si Genuneanu o propunere...

fiindca nu permite site-ul
cu stele sa faci negot
n-ar fi rau zice baiatul
ca sa le tragem la sort

anunt publicitar

dau o stea foarte babana
si-i experta-n multe rele
(plus a ei scurta de blana)
pe doua mai mititele
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2006-01-27 03:38:27
         
 
  Alooooo, nu-mi luaþi stelele ca sã mai pot arunca în cei care mã enerveazã! De fapt, ce-are steaua cu prefectura?  
Postat de catre Alin Adal la data de 2006-01-26 23:00:54
         
 
  Rãzboiul stelelor, etapa a XXXXX, ediþia þâºpea...
Mda!
 
Postat de catre Ina Cirlan la data de 2006-01-26 20:21:22
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  CT Popescu

Crede-ma nu ma inspaimanta arta conversatiei, imi place pana cand se ajunge la injurii. Atunci nu mai vreau si ocolesc subiectul.

Apoi, site-ul e liber la orice fel de text (e notat si in regulament). Se respecta parerea omului care scrie: asadar inregistreaza-le pe amandoua, de ce nu? Arta conversatei ce suna a polemica ne face din pacate sa pierdem un timp pretios. Poate ar fi iesit un text, doua... in loc de 24 de comentarii (parca atatea erau aici).

In concluzie, hai sa scriem texte - ele sunt citite de cei interesati.

De stelute hai sa nu mai discutam. Ele evidentiaza doar parerea celui care le-a acordat. Si apoi curand vor dispare prin reorganizare site-ului.

Elia are dreptate. Cand ne veti cunoaste o sa intelegi ce se incearca aici.

Va invit pe amandoi la al doilea cenaclu Europeea. O sa anuntam din timp data si ora.

Multumesc
 
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-01-26 17:59:28
         
 
  Eu cred cã vã pierdeþi timpul cu toþii....

Uite Marian, tu vorbeºti despre "începuturile" tale. Care au fost acum o sãptãmînã. O sã rîzi amar ºi o sã te superi pe mine dacã îþi propun sã mai vorbim despre asta peste 6 luni, aºa-i??

Crezi tu oare cã pe mine, de exemplu, o stea mã atrage pe un text? Te înºeli. Eu ºtiu cum scrie Adrian Munteanu, de ex, fãrã sã aibã stea în frunte. Eu ºtiu cine e Sache fãrã sã aibã ºi el stea. Eu ºtiu cine e aproape fiecare de aici...fãrã stele. Acum, sincer, îi citesc cu preponerenþã pe cei pe care nu-i cunosc. Pentru cã vreau sã-i cunosc. O sã ajungi sã înþelegi asta... vorbim peste 6 luni de scris ºi comentat la text.
Mã iartã cã nu am citit toate commurile de aici, nu am rãbdare, iar de "polemici" sunt sãtulã. Aºa cã pune mîna de scrie sã vedem ce poþi. Tu ºi toþi ceilalþi!
 
Postat de catre Name Old la data de 2006-01-26 17:37:08
         
 
  Sorine,

Nu vezi cã poporul se cere la conversaþie ?
Bag sama cã vor sã înveþe ºi aceastã artã !
Ar trebui sã te bucure, nu sã te-nspãimânte.

Mã gândeam sã mai bag o poezie, tot d-aia profundã. Chiar cu arta conversaþiei. E bine, e rãu ?

Sau sã aduc un articol d-ãla care dã bine ºi înjurã poporul. Ce zici ?

Dã-mi ºi mie un sfat. Fãrã strigãturi ºi fãrã VOLVO cã pe astea le lãsãm Primului ...
 
Postat de catre CT Popescu la data de 2006-01-26 17:13:48
         
 
  Mariane, ma pensionez inaite de vreme si-o sa iau o pensie mare, mare, mare. Si ma vei avea pe constiinta si pe mine si pe fiica-mea. Stii tu ca ea vrea un VOLVO rosu? Si casa cu piscina? Vai de zilele mele si de cada mea roz...

Zau, hai sa postam texte, ceva sa semene cumva cu literatura. Please...
 
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-01-26 16:25:12
         
 
  Lorry,
Exprimarea ta este oarecum confuzã.
Sunt sigur cã vinovatã de neînþelegere corespunzãtoare este numai capacitatea mea de penetrare (vezi cã n-am mai utilizat particula "eu", cã nu dã bine !) a ideilor.

Sunt de acord, acesta nu este un articol. Este o pãrere. De fapt nici nu are prea mare importanþã unde vom face încadrarea.

Sincer, nu prea înþeleg de ce ar trebui sã-þi spunã cineva cã are posibilitatea sã acorde stele, când suntem conºtienþi cã avem acest privilegiu. Cãci ce stea poate fi mai frumoasã decât aceea care se manifestã în tine ºi îþi trezeºte interesul ca sã citeºti ºi sã înveþi de la ceilalþi. Venind aici, pe forum, lucrul acesta se subînþelege.

Problema are un cu totul alt înþeles ºi Sorin a priceput imediat. Ei bine, nimeni nu te forþeazã sã citeºti ceva. Nici sã vezi un film cu mesaje subliminale inserate între imagini, nu te forþeazã nimeni ! Însã efectul este categoric altul. Pentru cã dacã te adresezi subconºtientului, într-o manierã aparent banalã, efectele sunt diferite. Nu spun cã poate fi ºi cazul tãu ºi sã dea Dumnezeu sã nu ai parte de o asemenea manipulare, pentru cã nu voinþa individului este antrenatã aici, ci experienþa lui.

In rest, toate cele bune.
Marian
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-01-26 16:10:21
         
 
  Anda,

Nu-i nici o tensiune!
Uite, vreau sã mã explic. Când citeºti, fiecare înþelege altceva prin "eu". Bunãoarã, l-am folosit (vezi cã nu l-am mai utilizat acum!) cu caracter general, fãrã sã-l delimitez strict la fiinþa mea. Am vrut sã spun altceva ce se desprindea din contextul opiniilor celorlalþi forumiºti, referitoare la votare, cãci dacã vei citi opinia lui Liviu, vei înþelege ºi de ce am alcãtuit propoziþia aºa. "Eu" se referã tocmai la o asemenea eventualitate ºi nu neapãrat sã procedãm aºa, cã ne râd curcile.

In fine, poziþia mea nu cred cã deranja prea mult atâta vreme cât era una defensivã în contextul celor spuse înainte, mai bine spus, o poziþia de aºteptare.

Nu ºtiu, poate nu am spus prea clar ceea ce am avut în minte, atunci. ªi nici nu consider cã asta era problema.

Problema a apãrut în momentul când ai încãrcat aceastã particulã, într-un mod neplãcut (cãci nimic nu este mai greu pentru cineva care scrie, decât sã constate deturnarea rãuvoitoare a ideilor lui)cu nuanþelele fireºti ale ego-ului primar. Iar în aceastã situaþie, poziþia ta a devenit ofensivã ºi oarecum jenantã.

ªi, sã nu crezi cã m-am supãrat. Dovada acestui fapt se vede ºi din modul în care am continuat, adicã împãciuitor. Nu voiam sã pun "?!" dupã pace, ci numai "!". Ce mai tura-vura, am fost comod ºi meritam sã fiu atenþionat. Poate cã tocmai de aceea þi-am apreciat sinceritatea mai mult decât ar fi fost firesc.

In fapt, poziþiile noastre nici nu sunt ireconciliabile. ªi, deocamdatã nici nu se pune problema aºa (pace ?!). Este o neînþelegere ºi vinovat sunt numai eu. Eu am fost cel comod. Nu, tu !

Oricum îþi cer iertare ºi îþi mulþumesc. Trebuia sã te preþuiesc mult mai mult.

Chiar cu sinceritate,
Marian
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-01-26 15:46:56
         
 
  Ba eu accept doar stele de mare si pipirici cu ghivent pe stanga!  
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-01-26 15:23:01
         
 
  Marian,

Simt o oarecare tensiune (voitã sau nu!)
Nici eu nu ºtiu care-i chichirezu'! Eu m-am justificat la modul sincer pentru steluþa aceea!
Te rog frumos, spune-mi cum ar fi trebuit sã înþeleg sensul acestei propoziþii:
"In fapt, eu contez puþin !? " pãstrând semnele de punctuaþie exact aºa cum le-ai pus.
Era cu totul altceva dacã aº fi vãzut:
"In fapt, pãrerea mea conteazã mai puþin!?".

ªi din nou cel care denatureazã sensurile mi se pare cã ai fi tu. Eu nu þi-am dat un sfat. Am încercat sã destind atmosfera!
Si crede-mã....ºi pãrerea ta conteazã!

Cu aceeaºi sinceritate,
Anda

Pace?!

 
Postat de catre Anda Andries la data de 2006-01-26 15:20:21
         
 
  Bre, sa-i dea unuia prin cap sa dea cu steaua-n mine, ca-l mananc, virgula, cu fulgi cu tot!!!! Ca nu ma mai citeste domn Badea cu stele verzi si fac apoplexie, ce-o fi aia, da' auz ca se poarta! Da' ce vaz, ni se dau note si se face media? Trimestrial, sau cum? Si teza cand dam? Sau verificare pe parcurs? Da...io de ce nu pot acesa site-ul decat o zi da si una nu, astazi nu? Ha?!  
Postat de catre ics ics la data de 2006-01-26 15:16:30
         
 
  Cu tot respectul cuvenit, ceea ce ati postat mai sus nu este un articol, poate fi impresie , jurnal ce doriti dvs. dar articol in nici un caz. Deja ati vazut cine e aici sa invete si cine sa predea. Nu d-le Badea, aici este atelier literar, toti invatam unii de la altii (fiecare dupa posibilitati) daca n-ar fi asa, am fi la autori consacrati, dar pana una alta suntem toti invatacei. Despre stele, eu am avut posibilitatea sa le acord de la venirea pe site, nu am facut-o, am acordat f. putine, dar am dreptul s-o fac si voi uza de acest drept atat timp cat voi fi indreptatita. In alta ordine de idei, n-am inteles cine nu poate dormi de grija stelelor, cei care le acorda, sau cei care le primesc? Mi-a placut ideea de la inceputul ,,articolului`` cu incadrarea in categoria operelor de arta a textelor cu stele. Sa stiti ca sonetele lui Adrian Munteanu chiar n-au nevoie de stele...stralucesc oricum.
cu condescendenta - Lory Cristea
 
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-01-26 15:11:56
         
 
  A, Sorine, deci asa sta treaba.

Si eu, care eram cu camionul la poarta, gata sa-mi incarc saracia de mobila si sa emigrez colo in coasta Carpatilor de curbura...
M-am linistit acu, ca te stiu om de cuvant!
 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-01-26 15:08:27
         
 
  Anda,
Denaturãm (voit sau nu!?) sensul intervenþiei.
Oare de ce þi se pare cã ar fi fost interpretat ca ceva personal ? Cã citind, din nou, cele cinci cuvinte, nu am ajuns la aceiaºi concluzie. Poate numai terminaþia propoziþiei (!?) care are un multiplu sens (l-ai ales pe cel ce îþi place, deh, fiecare dupã cum îl indeamnã inima !).

Insã, de aici pânã la concluzia pe care ai etalat-o degrabã, e cale mai lungã. ªi, chiar de ar fi aºa (presupun cã trebuie sã epuizãm acest subiect anost), care este chichirezul ? Decât numai, poate graba asta de a da un sfat binevoitor. Pe care îl primesc cu recunoºtinþã.

Cu sinceritate,
Marian
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-01-26 14:56:04
         
 
  Ha! Ha! Haa! Ce-ti veni? O sa fie un eveniment acolo si de aceea intreb :)))) Esti de coma! Stelute pe criterii de nationalitate :))  
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-01-26 14:49:26
         
 
 
cine este din Buzau sa ridice manuta in sus!
Sorin Teodoriu

Sorine, ca doar nu ati inceput sa dati stelute pe criterii de nationalitate. Sa inteleg ca aveti ceva cu ardelenii?
Apoi, as intreba daca buzoienii au webcam, ca unora le-o fi amortit manuta de cand o tin ridicata si tu nu-i vezi neam.
 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-01-26 14:39:37
         
 
  Retineti ce a spus Dragos. Site-ul se va schimba curand ca forma, idei, imaginatie. Ca si organizarea cenaclurilor, de altfel. Totul este in continua miscare.

Anda, nici n-ai idee cum poate fi sa citesti tot ce se posteaza :)) Dar o sa-mi iau o saptamana vacanta, altfel o sa spuneti ca am inceput sa scriu tragic nicidecum comic.

A! Si acum o rugaminte: cine este din Buzau sa ridice manuta in sus!
 
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-01-26 14:29:17
         
 
  Da' ceva cu integrale, logaritmi, teoreme, leme si alte dileme pot si eu sa propun?
Ca pare prea simplu sa faci doar niste medii, acolo.

Si sa-i obligam pe cei care noteaza sa citeasca tot-tot. Ca adica de ce sa stea ea Anda sa strencaneasca linistita un fular si sa-si gandeasca in timpul asta viitoarele scrieri? Sa stea la munca pe site, ca d'aia au investit-o cu incredere!
Ce atata fuga de efort si raspundere.
S-aude, sau vocea poporului de rand nu mai conteaza aici?



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-01-26 14:28:37
         
 
  Uite, steluþa incriminatã a dispãrut!
Acum þi se pare cã tu contezi mai mult?!:))

De ce transformi un amãnunt banal într-o problemã personalã?! Încã n-am atins performanþa de a citi tot ce se posteazã pe site...ºi sper cã nu mã va obliga nimeni s-o fac!

Zâmbeºte, mâine poate fi mai rãu!:)

 
Postat de catre Anda Andries la data de 2006-01-26 14:12:09
         
 
  de acord cu domnul Marian Badea, legat de aceste stelute. modul acesta de... evidentiere imi pare cat se poate de subiectiv si va propun un altul care... curand va fi aplicat pe acest site:

pentru fiecare poezie acordati cate o nota ;)
intre note se va face o medie (aprecierea poeziei)
si intre mediile notelor poeziilor se va face o alta medie (aprecierea autorului).

sper ca aceasta varianta sa fie mai atractiva si mai bine vazuta - bineinteles ca notele se vor acorda tot subiectiv, insa per total tinde spre a se mentine o parere obiectiva
 
Postat de catre Doru Alexandru la data de 2006-01-26 14:10:01
         
 
  In fapt, eu contez puþin !?  
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-01-26 13:44:08
         
 
  Mea culpa!

A þinut aºa puþin pentru cã n-am citit textul tãu mai întâi!
 
Postat de catre Anda Andries la data de 2006-01-26 13:41:06
         
 
  Sorine,

Decizia asta a þinut prea puþin. A fost oare pusã la vot pe acolo pe la voi ? Cã de aici se vede numai cã de la 10:38 a þinut pânã la 13:27. Nici mãcar trei ore !

Dar poate ai dreptate. Oare, ce interes am ?
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-01-26 13:29:06
         
 
  Care are obiectii, sa iasa la bataie.
Ca-i fac singur fata.
........................
Matragunooo, pe unde esti, ca m-a luat gura pe dinainte si tare ma tem ca n-oi razbi...
Ca putini stiu sa muste asa ca tine.
 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-01-26 11:19:45
         
 
  He! He! He!

Liviu, de-aia imi sunteti voi dragi: ca n-ati uitat umorul!

OK, eu am fost de acord cu propunerea lui Marian. Ramane sa vedem daca sunt obiectiuni.
 
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-01-26 11:09:49
         
 
  Pai cum, Sorine, asa, fara vot, nedemocratic?
(daca apelarea deranjaza, pot sa revin la apelativul de politete; am vazut insa ca toti procedeaza la fel si mi-am luat si eu inima-n dinti)

Raspunzand autorului:

Nu cred ca s-ar putea aprecia vreodata o opera literara dupa criterii evidente si clare, dupa un fel de evidenta contabila a figurilor de stil utilizate.
Analizezi un aspect care pe mine nu ma deranjaza.
Am citit texte instelate si am trecut indiferent mai departe; nu pentru ca nu ar avea valoare, ci pentru ca mie personal nu imi transmiteau nimic.
Am citit si texte neanstelate asupra carora m-am oprit indelung, dar nu mi-am pus nici o clipa intrebarea - de ce nu le-o fi notat nimeni macar cu o stea?
Influenta stelutelor asupra celui care citeste e o falsa problema. E posibil ca existenta unei stele (doua, trei) sa te determine sa intri pe acea pagina. Dar, de aici pana la influentare, cale lunga.
Ceea ce am postat aici e doar o parere personala si nu o invitatie la polemica. Cel putin nu la una care sa degenereze.

Revenind la Sorin:
Mai amana nitel decizia, macar pana se indura cineva si de mine, sa am ce arata nepotilor la cele batraneti.
Ma aude cineva? Daca nu prietenii, macar inamicii...


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-01-26 11:03:41
         
 
  De acord. De azi 26.01.2006 ora 10.38 AM fara stelute timp de o saptamana.  
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-01-26 10:40:55
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE