FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Parcă
Text postat de Sanda Nicucie

Era-ntr-o vară fără ploi,
și toate ne erau permise -
Gara de Nord, peronul, joi,
sau vineri seara, pare-mi-se.

În ochi ni se citea văpaia,
în trenul plin de cetățeni,
la clasa-a doua, spre Sinaia,
sau parcă, parcă spre Bușteni;

Timidă nu spuneam nimic,
când mi-atingeai câte o dată,
cu buzele un deget mic,
sau parcă, parcă mâna toată;

Doar ciripeam: “Ah suflețel!”
când mă priveai pe sub sprânceană.
am stat la single la hotel,
sau parcă-n duplex la cabană-

Ultramodern... ce draperii!
cu mov în dungi și picățele,
sub geamurile fumurii.
sau parcă, parcă, jaluzele;

Când în final pe canapea
ușor, ușor ne-am așezat,
(ce bine te-asortai cu ea!).
sau parcă, parcă era pat,

Tu mi-ai șoptit: ‘’Ah, ce noroc,
în ochii tăi să văd înaltul!’’
și ne pupam așa cu foc...
sau parcă mă pupam cu altul.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  As scrie titlul "parca, parca", iar strofa finala:
"Tu mi-ai șoptit: ‘’Ah, ce noroc,
în ochii tăi să văd înaltu'!’’
si ma pupai asa cu foc...
ori parca, parca era ... altu'?
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2010-03-26 20:31:13
         
 
  Grabitei Sanda Nicucie, cu toata stima!

Am in permanenta un carnetel in geanta, uneori ma opresc pe strada si scriu.
Asa ca, aseara cand am intrat in posesia calculatorului, am scris-o repede, am pus diacticile cu copy/paste, ca nu sunt setate in calculator – nici macar word nu am - (sa nu mai spun ca virgulitele mi-au fost si-mi vor fi mereu o problema), copiii (gemenii) imi stateau amandoi in spate: “mami cat mai stai, ne lasi si pe noi?”...
(Sanda Nicucie)

cand sotul i-a spus razand:
-opt copii vreau printre semeni.
-n-am timp sa ti-i fac pe rand
deci sa ma iubesti de gemeni.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2010-03-26 15:44:25
         
 
  "*Domnule Peia,
Astept cu nerabdare o zi in care sa va revina pofta de scris vers clasic." (Sanda Nicucie)

Am cîteva sute deja scrise, Sanda. Răspîndite printre cele în vers alb.
Ba chiar, pe cele care au scăpat de coș, le-am aranjat cu propria-mi mînuță, în cîteva cărțulii.
Ele se numesc, în ordine:
1. Cîntece de dragoste și pierzanie.
2. Telegramă din infernul cu maci.
3. Foarte departe, în lume.
4. Poeme bio/degradabile.
5. Terente & alte băsniri.

Dar nici una nu a apărut tipărită după toate regulile cerute.
Și foarte bine că nu.
Cum am mai spus, azi poezia arată complet diferită de ceea ce ne imaginăm noi pe aici că este.
Azi am recitit o parte din ele, după ce le-am aranjat, cumva, să arate ca și cum ar fi fost ieșite de sub tipar. Sincer, fără falsă modestie, nu e mare brînză de ele. Confesiuni minimale, lipsite de tehnica necesară, și atît!
Cred că am să postez cîteva poeme ale unor autori foarte buni, care sunt reprezentanți notabili ai poeziei de azi. Asta, pentru a servi un exemplu de luat în seamă și pentru a marca distanța incomensurabilă dintre ceea ce însăilează amatori ca noi și ceea ce înseamnă performanță.
Sper să nu încalc vreo regulă și sper să nu provoc supărare autorilor citați, căci nu fac altceva decît să-i scot în evidență.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-26 11:30:46
         
 
  *Adrian, multumesc,
ce surpriza!

*Monica,
iti multumesc!


*Domnule Cioaca,
imbratisari cu pupaturi.

si cand eram liceeni,
(nu mai stiu in care an)
tu mi-ai zis, fi'nd la Busteni,
sa o facem pe-un bustean.
(Dumitru Cioaca)

Ce vremuri, deh, ce liceean!
erai de-atunci doar bun de gura-
am spus, ok, dar pe bustean
am pus gratarul de friptura.


*Radu,
ce nu fac eu pentru o stea si mai ales atunci cand ai dreptate.
Modificarile facute de tine, imi plac, asa ca mi le insusesc, cu riscul de-a ma acuza de plagiat.


*Mihai,
Daca tu zici ca eu, aici, l-am luat in serios pe Radu…
Imbratisari si tie!


*Mari,
Multumesc, ma bucur ca ti-am adus un zambet.


*Domnule Peia,
Prezenta dvs.ma onoreaza indiferent de motiv- ca apreciati, criticati, ori ca-mi numarati virgulitele.
Astept cu nerabdare o zi in care sa va revina pofta de scris vers clasic.


*IBG
Multumesc de aprecieri.


*Si acum daca-mi dati voie, am sa ma justific nitelus.
Eu n-am timp de scris, de bibilit, de stat la calculator, mi se intampla foarte rar.
Poezia asta am inceput-o ieri in metrou si am terminat-o in maxi-taxi.
Am in permanenta un carnetel in geanta, uneori ma opresc pe strada si scriu.
Asa ca, aseara cand am intrat in posesia calculatorului, am scris-o repede, am pus diacticile cu copy/paste, ca nu sunt setate in calculator – nici macar word nu am - (sa nu mai spun ca virgulitele mi-au fost si-mi vor fi mereu o problema), copiii (gemenii) imi stateau amandoi in spate: “mami cat mai stai, ne lasi si pe noi?”...
Stiu ca asta nu justifica graba mea de a posta imediat, dar asta e!
Radu chiar a spus mai demult cand am venit cu o scuza asemanatoare, ceva de genul: “ nu ne grabesc de la spate editurile sa ne publice”

Si vreau sa va mai spun ceva: nu-mi place scandalul, nu suport cearta, nu-mi place ce se intampla aici pe europeea si nici nu pot inteleg de unde si de ce atata rautate.
Cu drag pentru voi toti,
sanda
 
Postat de catre Sanda Nicucie la data de 2010-03-26 10:48:24
         
 
  Nu inseamna nimic, stiu, e un joc. La urma urmei, chiar daca ar insemna ceva aici, dincolo, ma indoiesc... Praf!  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-03-26 10:37:51
         
 
  "asa e, Ioane, dar schioapata usor, ca fulgul :)

mai bine fa si tu una, ca tot te lauzi ca faci de-astea 10 pe minut, sa-ti caut si eu nod in papura...
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-03-26 00:10:27 "


" nu-l întărâta, că acuși te pomenești că o toarnă în pagină! :))
Postat de catre adrian mihai la data de 2010-03-26 00:22:14 "


Dacă aș fi avut convingerea că versul clasic mai înseamnă ceva, în ordinea cronologică a evoluției, aș fi turnat km de poeme. Am în sînge ritmul și rima, dar prea tîrziu pentru aceste vremuri. Iar joaca simplă de-a versificația mă obosește.
Poezia se află în cu totul altă parte, astăzi.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-26 09:42:05
         
 
  Dle Cristescu,
V-aș invita să urmăriți, în mod special, felul în care joacă bambilici cei de pe contul ibg.
Nu se potolesc nicicum.
Vîră fitile și bagă zîzanie.
Nu pot trăi decît cu deștele-n nas și scuipatul în colțul gurii.
Și asta, în special către miezul nopții, cînd bolbotinele încep să fiarbă-n ei, iar șeherezada, turmentată, dă în bobi și caută-n stele.
După care își ia țîncul, îi vîră botul în ugerele scîlciate, îl strînge matern între pulpele-i feciorelnice și-l pune să-i dezvăluie noi figuri de kamasutra.
Văd că numesc aceste reprezentații: circ!
În bună tradiție HBO, ei fiind tigori și circari!
Se simt bine în pielea personajelor, se vede cu ochiul liber, dar nu au decît să dea spectacole pe blogurile lor sau în piața publică, dacă le dă mîna. Pe aici nu suntem prea încîntați să-i avem în cinescop.
Dacă nu le puneți botniță, îi vom reclama la CNA.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-26 09:35:59
         
 
  Circul este una din reprezentatiile artei. Daca urmareai HBO vedeai ca sunt familii intregi de tigori sau circari. Noi nu insinuam sau provocam. Noi scriem literar pe un atelier literar. Daca te deranjaza apropurile si esti un editor destoinic te poti inspira din commurile ..nu stiu cum sa-i spun..aluia. Orice cenzura are la baza un regulament. Adica o lege si nu o cutuma. In niciun caz interpretatea ei. Inalta Curte de Casatie adica Ion Corbu o poate face. Ori stergi toate comms care ar genera circul unde tu esti la trapez fara plasa, asta ca sa te gratulam cu merite deosebite, ori lasi povestea sa continuie.
Te asiguram de toata mimica noastra :)
 
Postat de catre I BG la data de 2010-03-26 00:51:58
         
 
  Vă rog să evitați insinuările, provocările, apropourile și orice altceva care să fie îndeajuns începerii unui nou episod de circ!  
Postat de catre Mihai Iulian Matei la data de 2010-03-26 00:43:21
         
 
  De ce ne stergeti comms? Putem purta un dialog?

Este o satira buna si o votam. Felicitari Sanda!
 
Postat de catre I BG la data de 2010-03-26 00:42:51
         
 
  nu-l întărâta, că acuși te pomenești că o toarnă în pagină! :))  
Postat de catre adrian mihai la data de 2010-03-26 00:22:14
         
 
  asa e, Ioane, dar schioapata usor, ca fulgul :)

mai bine fa si tu una, ca tot te lauzi ca faci de-astea 10 pe minut, sa-ti caut si eu nod in papura...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-03-26 00:10:27
         
 
  Obiecții:
1. Faceți și corecția gramaticală completă, dacă tot sunteți la faza asta.
2. Versul 2, din strofa 4, la "sau așa", șchioapătă și el.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-25 23:55:59
         
 
  sau așa:

dând filmu-oleacă înapoi,
atâta-ți zice taica: vise...
a fost așa: era-ntr-o joi
când personalu-ncetinise,

eu încercam să vorba aia
din mers, în gara din Pucheni,
tu ascultai, credeai că-i ploaia
cântând un lied in buruieni,

sub tufele de orz pitic
crescând din dragoste curată.
eram frumos, eram voinic,
iar tu erai, se pare, fată,

și ciripind: "ah, suflețel,
o viață te-am tot căutat!
Mitică, Radule, Costel"...
degrabă ai căzut din pat.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-03-25 23:43:46
         
 
  :)))
Până una-alta, păstrează stima lui Radu și ia steaua de la mine.
Dacă n-aș avea obiecții legate de ortografie și punctuație, parcă, parcă n-aș fi eu, dar mă încred în acel "știu că poți" de mai jos și te las să revizuiești. :)
 
Postat de catre Mariana Ghicioi la data de 2010-03-25 23:19:06
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  sanda, iată dovada cea mai bună că, intr-adevăr, critica e constructivă...

radu ți-a cerut să scoți "patul", iar tu, luându-l în serios, ai scos cu mult mai mult, o poezie absolut reconfortantă.

la mai multe critici și realizări pe măsura lor!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2010-03-25 23:10:35
         
 
  de ex:

Era-ntr-o vară fara ploi,
si toate ne erau permise
in Gara Basarab, (sau joi,
sau vineri seara, pare-mi-se).

In ochi ni se citea văpaia
în trenul plin de cetățeni
la clasa-a doua, spre Sinaia
sau parcă, parcă spre Bușteni.

Timidă nu spuneam nimic
când mi-atingeai câte o dată,
cu buzele un deget mic
sau parcă, parcă mâna toată.

Doar ciripeam: ah suflețel!
când mă priveai pe sub sprânceană.
am stat la single la hotel
sau parcă-n duplex la cabană-

ultramodern... ce draperii!
cu mov în dungi și picățele
sub geamurile fumurii
sau parcă, parcă, jaluzele.

Când în final pe canapea
ușor, ușor ne-am așezat
(ce bine te-asortai cu ea)
sau parcă, parcă era pat-

Tu mi-ai șoptit: Ah, ce noroc,
în ochii tăi să văd înaltul!
și ne pupam așa cu foc...
sau parcă mă pupam cu altul.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-03-25 22:38:46
         
 
  e foarte haioasa, dar prozodia e cam varza, Sanda, ori o faci ca lumea (stiu ca poti) si atunci iti dau si eu o stea, ori o lasi asa, si atunci ai doar toata stima mea :)

- rime involuntare -

posibil replica
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-03-25 22:30:15
         
 
  dragoste buculicaCând în final pe canapea
ușor, ușor ne-am așezat
(ce bine te-asortai cu ea)
sau parcă, parcă era pat-
(Sanda Nicucie)

prima data, ooo, domnita!
cand ne-a prins o ploie rea
nu fost pe-o canapea
ci pe fan, intr-o capita.

p.s.
si cand eram liceeni,
(nu mai stiu in care an)
tu mi-ai zis, fi'nd la Busteni,
sa o facem pe-un bustean.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2010-03-25 22:18:13
         
 
  Credeam că în final veți spune: “Și am căzut din pat…” (adică totul a fost un vis)…dar oricum a fost amuzant și cu acest final.
Felicitări!
O seară frumoasă!
Monika
 
Postat de catre Adra Pescarus la data de 2010-03-25 21:59:28
         
 
  Meserie!
*/vot
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-03-25 21:52:01
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE