FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
DE MEDITAT
Text postat de Emanuel Cristescu
Am primit astăzi câteva mesaje. Cum știți, unul dintre principiile mele este și acesta: „primum non nocere”. Prin urmare am elminat din texte cuvintele care ar putea răni. Însă fondul mi se pare de analizat. Și de meditat asupra lui. Și de ținut seama pentru că multe lucruri spuse în aceste mesaje sunt reale și ar trebui să ne facă să ne schimbăm atitudinea pe acest site. De exemplu aversiunea față de tineri a unora, misoginismul manifest al altora și altele. Pentru cine este capabil. Pentru că, simpla deținere a dispozitivului de gândire nu înseamnă și gândirea însăși.


„D-le Corbu,

Aveti dreptate in tot ce scrieti. Situatia de pe site, cu cei cativa veleitari mahalagii si misogini care tin femeile si alti useri departe e ingrijoratoare.
Acum pe prima pagina sunt postari 20% femei si 80% barbati, ceea ce nu e normal. Cum posteaza o femeie talentata ceva (Ecaterina, de exemplu), chiar daca unul din "asi" lauda, se gasesc ceilalti sa contrazica si se incinge discutia intre cei doi, care acopera restul.
Aveti dreptate cu […], s-a luat si el dupa ceilalti si a devenit [……] si cererile lui sunt nefondate.
Ce cred eu: dv sanctionati pentru cuvinte neecoliterare. Dar, cred, regulamentul ar trebui sa contina un articol legat si de interdictia de a-l afronta pe proprietarul site-ului.
O proprietate privata nu e un loc democratic, el apartine celui care-l plateste.
Faptul ca d-l […] e talentat nu-l scuza pentru mahalagismele si ura pe care o manifesta fatza de dv si anumiti editori.
Stiu ca dv incercati sa fiti "domn" cu niste "[…]" si mahalagii.
Daca in regulament ar exista un articol care ar putea permite sanctionarea acestor manifestari de ura si mahalagism, atunci i-ati mai putea inchide gura lui […]. Da, e talentat, si […] e talentat, si […], dar cand se naste un schimb intre ei, nu mai are loc nicio femeie si dupa foarte putzina vreme incepe schimbul de comentarii de proasta calitate.
Am vrut sa postez ceva in acest sens, dar mie nu-mi plac mahalagismele sub nicio forma.
Cand dv sunteti proprietar nu intzeleg DE CE se mai discuta. Sunt discutii sterile si neaducatoare de nimica.
[…] poate posta oriunde, si, daca îi scadeti nivelul si altii se revolta si pleaca, nu-i nimica, vin altii, poate mai sunt o multime care stau "pe tusa" tocmai pentru ca nu vor sa se bage in asa noroi creat doar de cativa.
Ceea ce v-am scris e o parere personala si n-as vrea sa divulgati numele meu, ca sa nu iasa cine stie ce comentarii.
Cu stima si admiratie pentru eroismul de care dati dovada,
[…]
PS: nu e nici o problema daca acceptati demisia lui [……], in fond, dupa o vreme, va reveni!


”Ma intreb si eu despre mecanismul psihologic ce se petrece pe acest site comparativ cu altele, unde, peste tot patronii sunt respectati implicit si neconditionat... poate asta e pretul unor oameni insemnati si talentati (si colerici in acelasi timp) care s-au cuibarit aici si ei fac legile interpersonale... acum ma gandesc ca poate nu numai curiozitatea fata de valorile literare ii magnetizeaza pe unii, dar si galceava, conflictele, ironiile violente, pentru unii acestea constituie necesitate, pentru altii - spectacol... in acest sens pot fi unii, care de aceea deschid Europeea, sa vada cine cu cine se mai cearta? Ca motivatie, nu-i buna de loc.

Pe de alta parte, daca am inteles eu bine, EI doresc o preselectie riguroasa, dar cine sa faca aceasta selectie si cat de riguroasa ar putea fi. Sunt site-uri pe acest model, s-ar putea sa doreasca EI suprematia, deci puterea in a selectiona valorile dintre non-valori. Parerea mea, ca si daca le-ati da mana libera la o astfel de tehnica, nici ei intre ei nu s-ar intelege.

Europeea a devenit un loc de intalnire si de ciocnire a pietrelor tari, campul literar se transforma intr-un camp de lupta.
M-am intrebat frecvent: e posibil sa fii proprietarul unui site si sa nu poti face ce vrei tu? ..sau sa nu te respecte membrii? ...alti patroni mai dau afara pe cate unu care sare calul.”



Extras din răspunsul meu adresat uneia dintre corespondente

„4. Cat priveste respectul, eu nu am nicio frustrare. Din pacate puțini de aici sunt capabili să poarte o polemică civilizată si argumentată cu mine. Se rezuma la jigniri sau argumentum ad hominem. Eu imi cunosc valoarea și nu intru în astfel de jocuri.

5. Nimeni nu ma poate opri sa sanctionez. Însă eu nu sunt adeptul forței. ( decât în situații extreme) Eu experimentez aici limitele democratiei și ale creației Și vreau să forțez aceste limite”
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Ok.
Atunci, noi, destructivii, să ne retragem în chiliile noastre și să așteptăm abundența de talente ascunse ochilor noștri orbi!
Să citim Panciatranta și să extragem cîte pilde voim, spre a le transforma în bancuri hazoase!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-14 22:57:37
         
 
  Vizează-o turmă, de mioare,
Iftimie - ca un berbec -
Ce-i încălzit, nu de la soare,
Ci, pare-aprins... de la un bec!

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-03-14 21:04:45
         
 
  ok, mă dau rănit.  
Postat de catre vasile iftime la data de 2010-03-14 20:59:58
         
 
  Distinse Vasile,

Insistența domniei voastre mă duce cu gândul la o celebră butatdă în care un domn inadecvat rolului de june prim se zbate și ajunge în fața comisiei de selecție spunându-le "Pe mine să nu contați"

Nu din cauza domniei voastre au plecat ori nu mai au curajul să posteze.

Dar fiindcă tot ați adus vorba haideți să facem în așa fel încât tinerii și femeile, și evident nu numai ei, să găsească aici un site prietenos creației. Ecoliterare.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-03-14 20:52:29
         
 
  Maestre, ia și fă dreptate,
Femeile ne părăsesc
Iftime-i vinovat, socoate
Câte-au plecat, câte lipsesc
Câte urmează să se nască
Și nu au loc de-a lui condei
Trimite-l rogu-te să pască
Acolo unde nu-s femei.


 
Postat de catre vasile iftime la data de 2010-03-14 20:46:40
         
 
  Meditez pe oricine. Democratic. Indiferent de nivel, 50 lei lecția.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-03-14 18:56:24
         
 
  un comentariu pentru 10 paranteze pătrate.

,,Vasile, tu scrii poezii frumoase. Hai, spune-mi sincer: de ce tii neaparat, daca vezi ca site-ul asta platit de proprietar, pe care tu postezigaris, nu accepta anumite cuvinte, de ce nu-ti alegi alt site si te plangi de acesta?

Chiar nu intzeleg. Da, cuvintele din "Cassandra" chiar daca sunt in Dex, aici deranjeaza aici. "Unde-i lege nu-i tocmeala." Ecsintescu a fost sanctionat de mai multe ori. Nu intzeleg de ce joci rolul victimei, cand ai totala libertate sa postezi pe multe alte site-uri?

Eu nu comentez acuma justetzea regulamentului, ci faptul ca, daca vrei sa postezi aici, respecti ceea ce proprietarul impune. Simplu.

Cu stima pentru talentul tau,
Vero ,,

Postat de catre Veronica Pavel la data de 2010-
 
Postat de catre vasile iftime la data de 2010-03-14 18:35:14
         
 
  O, cît de mult apreciez parantezele pătrate și, odată cu ele, "eleganța" domnului Corbu, în a ne proteja contra "rănilor" provocate de spiritul vitejesc, rectiliniu și... pîrîcios al anonimului "binevoitor"!
Și cît de impresionat sunt de "grija" zelosului volunter, în a bandaja autoritatea ultragiată a patronului!
Trebuie că mult vă mai plac delatorii, dle Corbu, de vreme ce abia dacă puteți rezista ispitei de a le divulga anonimatul.
Dar, apropo, chiar nu dați pe nimeni afară?
Propunerea mea e să treceți la represalii și să faceți un țarc special, populat de femei și copii!
Păi ce să tot înăbușim în fașă mocnindele talente care zac la peluze, din lipsă de promovare!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-14 18:28:20
         
 
  Maestre Corbu, nu mă simt vinovat pentru procentul redus de femei pe acest site, vulgaritatea mea este mai subțire decât a celora prezente pe această pagină, citiți și veți descoperi. Dacă Veronica Pavel consideră că nu-i locul meu aici și dacă v-a convins cu argumentele ei în procente, cereți-mi și voi pleca așa cum am venit, cât despre respect, nu am jicnit nicio femeie pe acest site, verificați, Ana Sofian, Ecaterina Bargan, Carmen Stanciu, Loredana Cristea, Vasilica Ilie, Tania Roman, Tea Nicolescu pot confirma spusele mele.
Cât despre model și modele, vă dau un sfat, fiți unic, așa cum și europeea este unică.
 
Postat de catre vasile iftime la data de 2010-03-14 18:08:49
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE