FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Casandre, utopii și alb debil
Text postat de Emanuel Cristescu
Istoria ne spune că asumarea aratului, ca act sine qua non în teoria satisfactorilor vitali, poate fi subiectivizată la extrem prin percepția asimetrică asupra realității. Demonstrația lafontaine-ană este intrată în galeria marilor achiziții ale spiritului uman și ar trebui să constituie un reper în autoimplicarea cuiva în acte și fapte pentru care simțul său olfactiv pare a fi ori chiar este atrofiat. Ori, în cel mai bun caz, reprezintă un rudiment.

Partea utopică a Europeii constă în ambiția mea de a crede în rousseau-nianul „bon naturel” care, se afirmă, ar popula orice ființă prevăzută cu un „dispozitiv” natural de gândire. Dispozitiv care presupune o condiție necesară. Nu și suficientă!

Oameni de diverse calibre educaționale, culturale, ideologice și comportamentale, pot coexista într-un spațiu definit de doar doi vectori genetci anentropici: nu limbajului licențios, nu atacului la persoană. Și, acestă coexistență, în respectul de sine al fiecăruia, în respectul asumării voluntare a unor reguli democratice și în respectul față de ceilalți, credem, poate stimula realizarea unor creații ale spiritului care pot fi definite ca valoroase. Acesta este fondul a ceea ce s-ar putea numi „utopia” Europeea ori „sistemul” Europeea. Care, în virtutea acestor principii, poate, mă repet, utopice, conțin inclusiv subsisteme antisistem. Adică spirite cu porniri centripete atavice, cu o puternică și de neînlocuit, forță distructivă.

Spiritele casandrice, vindicative și opace nu vor înțelege niciodată teleologia unui astfel de demers. Mai mult, premeditat ori involuntar, vor face totul ca inadecvarea lor la o astfel de „utopie” să fi justificată. Și vor utiliza toate mijloacele pe care idiosincrasia lor funciară față de o astfel de întreprindere le presupune, cu scopul mefient de a o torpila, dezagrega iar, speră ei, într-un final pentru a o distruge. Spre nefericirea acestor casandre second-hand visul lor va rămâne la stadiul de himeră.

De nenumărate ori s-a cântat prohodul Europeii. Se încearcă ducerea în derizoriu a demersului proorocindu-i-se eșecul, condamnarea, lipsa de viabilitate a „utopiei” și aneantizarea conceptului care o guvernează: ecoliteratura.

Ei bine, din 2003 și până acum, Europeea a existat și, sper eu multă vreme de acum înainte, va exista. Purtând „în blană”, ca o expresie a maximei democrații și toleranțe, chiar și virușii care încearcă să o distrugă. Pentru că, am convingerea, tot ce este bazat pe forță, este sortit eșecului ori disprețului. Europeea se bazează pe afinități, pe aderarea voluntară, pe respectarea neipocrită a regulilor.

Ecoliteratura este un concept care definește o stare existențială de fapt. Asemenea celebrului personaj care vorbea în proză fără să știe, mulți, cred eu cei mai mulți, dintre noi și nu numai, scriu și se comportă ecoliterar. De aceea ecoliteratura rezistă și va rezista. Așa cum mediul înconjurător este poluat și spiritul uman a fost este și va fi poluat. Degenerarea limbajului, inducerea în comportamentul ființei umane a comportamentelor animalice și ridicarea nonpudorii la rang de virtute sunt pericole majore. Cohortele de apologeți ai urîciunii și spurcăciunii câștigă spații tot mai largi. Însă, atâta timp cât va exista specia umană se vor naște și reacții la astfel de manifestări. Pentru că promiscuitatea, reîntoarcearea la instincte, abandonarea frumosului și a moralului nu pot cuprinde totul! Chiar dacă ipocrizia așa ziselor sincerități ale neorealismului capitalist le trâmbițează. Chiar dacă sălbăticia capitalismului non-etic manipulează și speculează tot ce se poate specula, prin prisma neuromarketingului, din ființa umană.

Știu lumea nu se împarte în alb și negru. Știu că ipocrizia face ravagii. Însă mai știu că oricât de decăzut ar fi cineva acolo, între doagele lui, mai mult ori mai puțin etanșe, rămâne cel puțin aspirația către albul pierduut, către frumosul visat, către utopia binelui în care cel puțin o dată în viață va fi crezut. Iar această aspirație reprezintă sfârștul a ceea ce am putea defini albul-debil existențial. Și, fie și din acest ultim refugiu, lumea are rezerva propriei renașteri.


PS. Oricine, detașat și fără patimă, poate constata creații valoroase în orice pagină europeică. A vedea totul în alb-debil denotă o debilitate personală.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Costel, scuze. A se vedea I. Baiesu, al de-a mai scris Balantza si chiar Presul.  
Postat de catre sters sters la data de 2010-03-15 16:50:22
         
 
  Sabina Datcu, daca nu ti s-ar vedea atat de tare simpatia pentru exultescu spirtual prin...toate celea, scuzat sa fiu de expresie, poate ca ai fi in vreun fel credibila. Si daca te-a mai si pus Dumnezeul emmanuel editoare, acum inteleg toate masurile arbitrar-represive si excesive pe care habar nu aveam cine le ia. Acum m-am lamurit. Traiasca impartialitatea si echidistantza, traiasca si Coste, traiasca Tantza. Un observator miop, c-un ochi in sticla, celalalt in dop.K  
Postat de catre sters sters la data de 2010-03-15 16:48:41
         
 
  "Suntem atenti. Uneori chiar prea."

Amprenta școlii făcute cu dispensă. Cu scutire de la orele de orto. Și nu numai.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-03-15 00:36:50
         
 
  "Credem ca misia de editor are niste coordonate clare tinand cont ca nimeni dintre ei nu are cunostiinta de critica literara."
IBG si ecsintescu

al doilea "typo" :))

cunostinta- 1 i
constiinta- 2 i

Suntem atenti. Uneori chiar prea.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2010-03-15 00:23:42
         
 
  Acum scriu cu litera mare: Domnule Cristescu, am permisiunea de a posta pe site un anunt pentru un concurs cultural sustinut de o fundatie, cu link la fundatie?

IBG
 
Postat de catre I BG la data de 2010-03-14 23:53:01
         
 
  doamnelor, domnilor, scuze pentru typo. fiti atenti ca acum scriu cu litera mica la inceput de propozitie. e un semn, nu?! :)

kiss u all

domnule cristescu, pentru dumneavoastra si atat: comentariul este scris de mine personal, conceput de mine si ecsintescu.
va multumim!

IBG
 
Postat de catre I BG la data de 2010-03-14 23:51:00
         
 
  Simplu și logic.
Dar nu pt dl Cristescu.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-14 22:50:10
         
 
  "Iată de ce nu am luat."

Domnule EC, sînteți confuz pînă-n măduva oaselor.

Acum am înțeles. Mulțumesc. Însã nu-l pot pedepsi pentru cã a scris "IBG&EV". Dacã Ioana ar depune mãrturie ar însemna cã i-a însușit contul. Așa, operând prezumția de bunã credințã, înseamnã cã textul a fost publicat de comun acord. Cã nu avea cum sã publice dacã nu avea parola.

Deduc că numai dacă semna ecsintescu ați fi acționat, deși mă gîndesc că ar fi acționat prezumția cum că i s-ar fi furat parola ca să i se facă un rău.

Inteligența dv. seamănă ca două picături de votcă cu a celui pentru care pledați.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-03-14 22:38:23
         
 
  Domnule Cristescu, buna seara!
Dumneavostra hraniti iluzia ca ar exista printre noi anumite persoane rau intentionate fata de Europeea, un fel de dusmani ai poporului sau elemente reactionare, golani, huligani, samd. Ecsintescu are dreptul sa isi exprime opinia in mod liber si ecoliterar si fara sprijinul Ioanei, si fara al Sabinei, si fara sprijinul dumneavoastra. Faptul ca dumneavoastra i-ati luat acest drept este motivul pentru care ecsintescu incearca sa scoata capul pe sub fusta contului IBG, tras de par in mod vizibil de Sabina. Este o pozitie nedemna pentru un barbat care isi asuma propriile atitudini prin respectarea unui regulament, dar il inteleg, ca si dumneavoastra, pentru ca de europeea de desparti cu greu, iar cand se intampla sa nu ai acces in prima pagina sunt sanse mari sa intrii in sevraj. Comentariul scris de pe contul IBG nu spune nimic altceva decat ca, iata, chiar si pedepsit, ecsintescu este printre noi. In spiritul cel mai crestinesc, consider ca ecsintescu trebuie iertat. Iertati-l, va rog, altfel va fi nevoit sa scoata capul in modul cel mai lipsit de barbatie, folosindu-se de tot soiul de artificii neprevazute in regulament. E absolut penibil.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-03-14 22:17:13
         
 
  Am scris în editorial "Daca va posta de pe contul IBG indiferent ce va posta, imediat ce voi lua cunoștință de acest fapt voi reduce și nivelul acestui cont." A găsit acea soluție care, deocamdată îl acoperă regulaentar. Și unii membri acribici îmi reproșează că nu am luat măsuri. Iată de ce nu am luat.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-03-14 21:42:51
         
 
  Eu cred ca nu ar trebui pedepsit nimeni atat timp cat se exprima decent si nu incalca demnitatea sau viata privata a unui om. Nu sunt adeptul executiilor. Pe de alta parte, nu am nicio indoiala ca ecsi are acordul Ioanei sa posteze de pe contul ei. Asa cum v-am spus, eu ii combateam numai teoria Sabinei, in sensul ca nu e asa imposibil sa aflam cine a scris efectiv.:)

 
Postat de catre . Fiinta la data de 2010-03-14 21:29:50
         
 
  Acum am înțeles. Mulþumesc. Însã nu-l pot pedepsi pentru cã a scris "IBG&EV". Dacã Ioana ar depune mãrturie ar însemna cã i-a însușit contul. Așa, operând prezumþia de bunã credințã, înseamnã cã textul a fost publicat de comun acord. Cã nu avea cum sã publice dacã nu avea parola.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-03-14 21:22:17
         
 
  "eii, domnule CTA,
probabil ca aveti dreptate, dar cum sa dovedim ca acele comentarii nu au fost postate de IBG? Stilul, poate, dar... daca a apucat-o pe Ioana sa scrie asa... mai ambiguu, mai telegrafic.(stilul te poate si insela - vedeti discutiile Dragos Iovan) "
Sabina

""Plus de asta sunteti una din cele mai avizate voci care poate sa-si de-a cu parerea despre valoarea sau non valoarea unui text, despre talentul unui postator."
IBG si ecsintescu virtual.

Ma indoiesc ca IBG ar face vreodata o asemenea impardonabila greseala de redactare."
.Fiinta

Iata relevanta. Stilul ca stilul, dar in afara de stil exista ceva caracteristic in scrisul nostru care ne tradeaza, indiferent cat ne straduim sa fandam. Ioana ar putea sa isi schimbe stilul, dar niciodata, absolut niciodata nu ma va putea convinge cineva ca va putea fi agramata. Eroarea apartine exclusiv LUI. Incheiat pledoaria.


 
Postat de catre . Fiinta la data de 2010-03-14 21:07:56
         
 
  OK AG. Însă nu prea am priceput. Eroarea din textul invocat aparține exclusiv lor. Poate îmi explici și mie relevanța în contextul pledoariei!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-03-14 20:45:18
         
 
  Mulțumesc pentru help prințe. Eram prins în mai multe discuții și am citat din memorie. Însă cum stați cu fondul? Ați înțeles ori trebuie să revin.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-03-14 20:43:22
         
 
  De fapt stiti bine ca ultima mea dorinta este sa ma implic in conflictele astea si nici nu cred ca as avea vreo satisfactie personala daca un user sau altul si-ar pierde nivelul. Interventia mea s-a datorat provocarii Sabinei, careia am reusit sa ii combat pledoaria cu un amanunt. Un singur amanunt. Care, uneori, poate darama o teorie.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2010-03-14 20:22:01
         
 
  Domnule Cristescu, probabil v-ati obisnuit sa vi se faca dumneavoastra toate procesele de intentie. Pai asa ma stiti pe mine? Am fost eu nedreapta vreodata cu cineva pe site-ul asta? Cui i-am stricat jocul acum? Ia ganditi-va putin... Lui ecsi. :) So, m-am gandit ca imi va sari putin la gat. Poate m-am inselat. Poate nu. Eu am jucat fayr. Ca de obicei. Asta-i tot.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2010-03-14 20:06:16
         
 
  Acu', dacă tot sîntem orbi, chiorul ține să ne ducă de nas. "Nu eu am validat textul." Nu e un text, sînt comentarii care n-au nevoie validare de pe contul IBG.

Dom' EC, asta se vede cu ochiul din frunte.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-03-14 20:03:55
         
 
  Luminăția Voastră, sînteți pe-aproape.

Tot adâncul unei strofe,
Nu oricăruia s-arată...
Orbul nu vede lumina.
Ce-i lumina vinovată?!

Adică tot după corcoduș. Sînteți prea voinic, ca să nu zic planturos, și aveți o vizibilitate de invidiat.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-03-14 19:59:02
         
 
  "Stiu ca o sa-mi pierd capul pentru asta"

De ce distinsă A...

Pentru că faceți un nemeritat proces de intenție? Îl faceți, sper,cu bună-credință și aveți circumstanțe atenante. Din câte îi cunosc pe cei doi cred că își vor asuma eroarea. Nu eu am validat textul. Așa că nu înțeleg de ce ar trebui să vă pierdeți capul. Știți doar că în plus, vă și prețuiesc. Asta nu înseamnă că nu putem avea păreri divergente.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-03-14 19:51:26
         
 
  "Acest site realizează perfecțiunea echivocului."

Pentru surzi și orbi.

"Tot adâncul unei strofe nu oricăruia s-arată
Orbul nu vede lumina, ce lumina-i vinovată?"

Parca Cincinat a spus-o.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-03-14 19:38:42
         
 
  "Stiu ca o sa-mi pierd capul pentru asta. :D"

Nu-l poti pierde ca e... limpede. (codoșlîcul)



 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-03-14 19:36:14
         
 
  Deduc că prevederea respectivă:

"Daca va posta de pe contul IBG indiferent ce va posta, imediat ce voi lua cunoștință de acest fapt voi reduce și nivelul acestui cont."

a fost o fandare premditată în colbul drumului pentru a arunca praf în ochii galeriei. Nu există procedură. Cei care aduc la cunoștință sînt neaveniți, cei care ar putea constata n-au instrumentul necesar, cei care judecă se urcă-n corcoduș. Acest site realizează perfecțiunea echivocului.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-03-14 19:33:47
         
 
  Habar nu am despre ce vorbești și nici nu mă forțez să aflu.
Și nu te mai face că unii este deștepți, fiindcă se dau dupe corcoduș, și alții este proști, fiindcă nu se duc cu pîra la picioarele tronului.
Gata.
Nu mai am chef de pierdut timpul!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-14 19:31:20
         
 
  "Plus de asta sunteti una din cele mai avizate voci care poate sa-si de-a cu parerea despre valoarea sau non valoarea unui text, despre talentul unui postator."
IBG si ecsintescu virtual.

Ma indoiesc ca IBG ar face vreodata o asemenea impardonabila greseala de redactare. Se pare ca ecsi n-a fandat destul de inteligent... pe toata lumea. Stiu ca o sa-mi pierd capul pentru asta. :D
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2010-03-14 19:29:18
         
 
  Domnule Peia,
ati facut cu ochiul la camera in momentul in care Domnul Atanasiu a precizat fraza respectiva din editorial si nu v-ati putut abtine...
Apoi, nu trebuie sa "va dati singur in freza", si nici sa va pocniti pumnisorii de chip, trebuie numai sa treceti de fraza (din editorial) cu ecsintescu, si sa ajungeti la urmatoarea.

sau credeti ca toti raman blocati la punctu' 1?
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2010-03-14 19:11:50
         
 
  eii, domnule CTA,
probabil ca aveti dreptate, dar cum sa dovedim ca acele comentarii nu au fost postate de IBG? Stilul, poate, dar... daca a apucat-o pe Ioana sa scrie asa... mai ambiguu, mai telegrafic.(stilul te poate si insela - vedeti discutiile Dragos Iovan)
In plus, exista niste comentarii invalidate (dupa impunerea "restrictiei"), marca ecsintescu virtual, postate chiar de pe contul lui.
Si mai exista si altele, la fel de invalidate, in care nu era respectat punctul 2 din editorial.

Nu stiu daca "judecătorul fandează foarte iute în avocatul diavolului.", dar cert este ca jucatorul fandeaza binisor. Si propretaru' nu prea poate face nimic in acest caz. Corcodusul prea subtire infloreste, ca doar ii primavara.
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2010-03-14 19:04:48
         
 
  Păi ce vă oprește, domnu Cristecu, să faceți ce trebuie?
Păcat, doar, că ați năpăstuit perechea princiară atîta amar de vreme! Ei care, ați văzut cît vă iubesc!
Parcă-mi vine să le plîng de milă!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-14 19:02:11
         
 
  Nu mai spune!
Auzi, doamna, se spune, deseori, că a face cu ochiul, complice, la cameră și a-ți pocni pumnișorii în chip de "sîc-sîc, ați văzut ce frumos v-am dat-o-n freză?!", se cheamă oricum altcumva decît pricipialitate. Se cheamă, par egzamplu, parșivenie!
Vedeți altceva... cumva... doamna ?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-14 18:59:26
         
 
  Ce înseamnă un ochi proaspăt Sabina.

Acela era răspunsul pe care distinșii domni trebuia să-l dea.

Regulamentul mă ajută în situații normale. Cum s-a văzut, de multe ori, oamenii nu respectă democrația și nu știu ce să facă atunci când libertatea este absolută. Iar consecința este suspendarea, aici pe termen limitat, în alte spații.... pe termene mult mai mari. Așadar când situația tinde să scape de sub control îmi rezerv dreptul de a lua măsurile care se impun pentru menținerea spiritului europeic.

PS. Potențialul conflictogen al domnului Peia și CTA constat acum, există în sine. Ecsintescu era doar un pretext pentru domniile lor.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-03-14 18:58:37
         
 
  SD, la

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=37059&id_comentariu=152016

sînt două comentarii fără contrasemnătură. Și stilul este evident al EV. Corcodușul este prea subțire. Iar judecătorul fandează foarte iute în avocatul diavolului. Vorbesc de EC.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-03-14 18:48:47
         
 
  Comentariul respectiv, postat de pe contul IBG, este semnat "IBG si ecsintescu virtual". Nu a scris ecsintescu. (astfel incat sa fie sanctionat conform paragrafului din editorial)
Daca domniile lor nu pot scrie altfel decat impreuna, ce ati dori, domnilor? Sa-si faca un nou cont pe numele "IBG&EV"?

PS: Domnule Peia, (pentru ca stiu ca imi veti sari la beregata... premonitiile astea ma omoara, zau asa), daca tot ati comentat atat de vehement paragraful respectiv din editorial, ce ar fi sa treceti si la urmatorul, din acelasi editorial:
"Îl atenționez pe domnul Ion Peia pentru atac la persoană și-i acord circumstanța provocării. Orice referire pozitivă sau negativă fie și aluzivă la adresa domnului ecsintescu de acum înainte va avea drept consecință pașii de la punctul 1."

vedeti ceva.. cumva...
Ete, na!
Suntem principiali doar la momente festive!


 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2010-03-14 18:30:16
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Mă mir că ați uitat să menționați că sînteți supus unui șantaj și că șira anchilozată a spinării nu vă permite să vă îndoiți.

Nu v-am înștiințat, e evident că știți totul, am vrut doar să vadă toaăt lumea ce înseamnă pentru dv. consecvența.

În rest, ca totdeauna, dovediți gustul vulgar al vicleșugului perfid pe care-l apladuați ca inteligență. Și îl și imitați:

"mă obligați să-l apăr!" Halal caracter.

Dar de asta ce ziceți?

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=37059&id_comentariu=152016

Nu mai știu pe unde, dl. Cristescu a atenționat că folosirea unui cont al unui user de către alt user, reprezintă o încălcare a regulamentului, fapt ce atrage după sine sancționarea posesorului de cont care a îngăduit acest lucru.
De pe contul IBG, userul ecsintescu își face, în continuare, de cap.
Ce măsură va lua dl. Cristescu?


Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-12 11:49:24



 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-03-14 16:32:21
         
 
  Păi, da!
A fandat... inteligent!
Adică vă lăsați tras în piept cu entuziasm domnu Corbu! Și ne mai prostiți și pe noi în față!
Că noi suntem inabili, nu știm să fandăm! Adică, să fentăm: dăm pe de-a dreptul, nu avem abilități de șmekeri parșivi!
Fromos, domnu Corbu, fromos, n-am ce zice!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-14 13:50:20
         
 
  "Daca va posta de pe contul IBG indiferent ce va posta, imediat ce voi lua cunoștință de acest fapt voi reduce și nivelul acestui cont"

A fandat inteligent. O bilă albă pentru cel care va înțelege și va explica în ce mod a făcut-o.

PS. Este sancționat iar dvs. mă obligați să-l apăr!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-03-14 13:30:27
         
 
  Ete, na!
Suntem principiali doar la momente festive!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-14 12:00:51
         
 
  Mă refer la ce scrie negru (i-adevărat pe bleu) în spumosul editorial:

"Daca va posta de pe contul IBG indiferent ce va posta, imediat ce voi lua cunoștință de acest fapt voi reduce și nivelul acestui cont."

Ia s-o vedem și pe-asta.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-03-14 11:46:48
         
 
  „Taiati in carne vie. Va spun acest lucru cu deplina sinceritate si fara nicio urma de ipocrizie.”

„Europeea este singurul atelier literar liber in care postarile nu trebuie sa contina referiri apreciative la colegii de site...” (alde IBG)

Ce demonstrație de „bună-cuviinț㔠și de la cine venită!
Plus periuțele de rigoare.
Dacă ne-am vedea...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-14 11:37:53
         
 
  "Este de datoria noastra sa il sprijinim neconditionat pe domnul Emanuel Cristescu. O facem fara nicio urma de ipocrizie."

Asta înseamnă o susținere interesată a unui management debil. Vorba vine necondiționată, proptesc pe cel care închide ochii binevoitor și nu-și respectă cuvîntul în favoarea lor.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-03-14 11:26:27
         
 
  Persoanele majore știu bine că ambiția nu e o garanție a capacității de a atinge vreun scop. Trebuie proiecte, strategii, eforturi concertate de a te apropia treaptă cu treaptă, pas cu pas de ceea ce intenționezi. Spiritele puerile uită acest lucru și se culcă pe-o ureche. Pe perna gonflabilă oricînd a utopiei care, cînd și cînd, se mai desumflă-n trîmbițe.

Iar cînd se trezesc, se umflă-ntîi în pene.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-03-14 10:06:16
         
 
  Am spus mai sus: "Spiritele casandrice, vindicative și opace nu vor înțelege niciodată teleologia unui astfel de demers."

QED
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-03-14 08:59:35
         
 
  "Partea utopică a Europeii constă în ambiția mea de a crede în rousseau-nianul „bon naturel” care, se afirmă, ar popula orice ființă prevăzută cu un „dispozitiv” natural de gândire. Dispozitiv care presupune o condiție necesară. Nu și suficientă!"

Veleitarul are probleme de resurse. Capacitatea, dotarea, talentul său nu sînt pe măsura pretențiilor pe care le emite. El revendică drepturi, merite, privilegii fără să-și evalueze corect resursele. Mai precis, fără să vrea să știe cu adevărat cine și ce este, ce dovedește clipă de clipă și ce ar putea să facă în caz că s-ar strădui cît de cît pentru asta. În cele mai multe cazuri este evident vorba doar de afișare: aere de superioritate, ifose.

Veleitarul este caracterizat deci de o opinie exagerată în legătură cu meritele proprii, însoțită de dorința ambițioasă ca această opinie să fie adoptată și de alte persoane. Este un înfumurat, pretențiile lui sînt inconsistente ca fumul – nejustificate și deșarte. Nejustificate pentru că nu au un temei în înzestrarea lui și deșarte pentru că n-au cum să se împlinească. Și asta și pentru că veleitarul nu folosește pentru a se impune motorul, ci doar claxonul.

Veleitarul este doar un ambițios. Ambiția este o dorință mai intensă, mai puternică de a realiza ceva. Ea riscă însă mereu să fie deturnată de la o realizare autentică (fapte, producție, creație, împlinire umană) și deturnată către parvenire, către vînarea onorurilor și gloriei facile.

Veleitarul este suficient și satisfăcut. El nu ține să afle cine este, ci să-și ateste și să-și impună suficiența drept autoritate, merit, valoare. Ambiția lui nu este să fie cu adevărat (străduindu-se pentru asta), ci să se dea și să fie luat drept ceea ce de fapt nu este și nici nu poate fi vreodată.

(http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=37064)
 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-03-14 07:22:37
         
 
  Domnule Cristescu,
Taiati in carne vie. Va spun acest lucru cu deplina sinceritate si fara nicio urma de ipocrizie. Am citit textul de mai sus. Pentru noi este lipsit de echivoc chiar daca am risca un alt punct de vedere despre pornografie versus literatura erotica sau despre polemica-pamflet versus atac la persoana. In foarte scurt timp o sa scriem un articol.
Constatam cu surprindere crearea artificiala a unui front comun de opozitie atat fata de persoana dumneavoastra dar si fata de site-ul insusi. Fenomenul Che Guevara (resuscitat dupa difuzarea de hbo a unui film controversat) capata valentele unei fronde literare. In fapt este de vorba de teoria formelor fara fond, de o galceava dusa la extrema nu atat ca forma ci mai ales ca fond, asa cum spuneam.
Acest site va apartine. Plus de asta sunteti una din cele mai avizate voci care poate sa-si de-a cu parerea despre valoarea sau non valoarea unui text, despre talentul unui postator. Cui nu-i convine sa plece!
Le reamintim distinsilor colegi revansarzi fata de propriile frustrari ca Europeea este singurul atelier literar liber in care postarile nu trebuie sa contina referiri apreciative la colegii de site pentru a primi din partea patronului stele, stelute voturi si alte premii Nobel.
Credem ca misia de editor are niste coordonate clare tinand cont ca nimeni dintre ei nu are cunostiinta de critica literara.Incalcarea coordonatelor reclama inutilitatea editorilor.
A mai existat un fenomen Sorin Teodoriu, parca. Europeea exista fara el bine mersi.
Este de datoria noastra sa il sprijinim neconditionat pe domnul Emanuel Cristescu. O facem fara nicio urma de ipocrizie. Motivele le vom expune in urmatorul text.
IBG si ecsintescu virtual
 
Postat de catre I BG la data de 2010-03-14 01:24:36
         
 
  Oricît de greu ți-ar veni să crezi, Floriane tată, n-ai nimerit-o! Era vorba, în fapt, de o categorie de indivizi, destul de rari, pe care tu nu ai cum să-i cunoști, căci habitatul în care ființezi nu a avut cum să-ți servească astfel de modele. Și nici ilustrele tratate de ziaristică pe care le-ai răsfoit și din care ai învățat că, a fi ziarist echivalează cu a fi în toate modurile posibile, numai bine să-ți fie!  
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-13 23:11:50
         
 
  Ceea ce nu am înțeles, pînă la urmă, totuși, este dacă "excelența" mea, - cadorisire cu care m-a onorat dl Cristescu - a fost, au ba, aptă a fi în stare să pătrundă profunzimile abisal-specultaive ale textului domnie-sale. Căci, din contra/cometariu, ar rezulta că sunt un fel de papă-lapte ironico-hermeneutic, care stă pe margine și cască gura la zei, întrebîndu-se, perplexat de viziune, în ce mitologie absconsă și-or executa ritualurile.  
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-13 23:06:45
         
 
  Nu știu din care categorie de excelențe face parte domnul Cristescu, dar consider că nu se găsește printre cele enumerate de dumneavoastră.
Constat, însă, că enunțul de la punctul 2 este definiția pensionarului, nu?
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-03-13 23:06:18
         
 
  Domnule Cristescu, va doresc o noapte frumoasa, senina si blanda! :)  
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2010-03-13 22:55:36
         
 
  E, așa mai vii de-acasă!
Dar nu e nevoie să-ți spun că, par un examplu, pot fi întîlnite următoarele specii de "excelențe" :
1. Una contrafăcută, de trotuar, care poartă papion și nu se dă în lături să mănînce firimituri la mesele aristocrate,
2. Alta, mai puțin manifestă, cu un anume aer "proletar", dar care, fir-ar să fie! obișnuiește să trăiască din propriile-i resurse!
Diferență de gastronomie... morală, cum ar veni!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-13 22:51:08
         
 
  Cu stima pentru originea dumneavoastra sanatoasa, ploretara, domnule Peia, nu as fi indraznit sa ma adresez tocmai dumneavoastra astfel.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-03-13 22:44:06
         
 
  Știu Vasilica, știu dar nu mai încurca activele corporale cu ideea de corpus literar. Că se încurcă toate conturile și în loc de dividende avem deficit în trezorerie și trebuie finanțat NFR-ul. Cu primul text ai făcut progrese. Cu al doilea nu. Însă până nu te autodepășești, da știi cum? muuuuuuuult, foarte foarte mult să nu uiți ultima mea rugăminte. Literatura poate fi contabilizată dat contabilitatea nu poate fi literaturizată! Sper că înțeleg nuanța.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-03-13 22:43:29
         
 
  Aci sunt două "excelențe", Floriane!
Dacă ți-a mai rămas ceva timp liber, din cel pe care ți l-au acordat colegii de partid, să te relaxezi, în urma crîncenelor lupte din subteranele politichiei, fă precizarea necesară!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-13 22:37:03
         
 
  Domnule Cristescu, ma scuzati dar i-am promis domnului Vasile Iftimi acest text si eu cand promit, ma tin de cuvant. Acum, daca nu este, s-a "infruptat" domnul Peia din el. Nu-l tin mult, voiam ca domul Iftimi sa-l vada! Va multumesc!
P.S. Am vrut sa fie o zi vesela pe Europeea, dupa atatea zile de razboi. Eu sunt o persoana care, intotdeauna a vrut binele Europeei si a tuturor colegilor; nu sunt ranchiunoasa, invidioasa, daca nu v-ati convins pana acum, imi pare rau.
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2010-03-13 22:34:07
         
 
  Excelență, comentariul domniei voastre mi-a smuls un mic hohot de râs  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-03-13 22:23:45
         
 
  Problema este de o simplitate dezarmantă. În niciun caz editorii nu trebuie să interfereze decizional iar deciziile lor trebuie să fie în spiritul valorilor europeice. Editorul care preia un text este responsabil de acel text. Altă intervenție editorială peste acel text nu este permisă. Avem editori inteligenți și situația se va remedia. Și, sper eu, avem și membri talentați și neipocriți. Adică membri care nu au aderat aici formal ori din considerente de oportunism. Colega nostră Vasilica Ilie a dat o soluție de o ingenuitate și frumusețe cuceritoare. Se află în pagină. Păcat că după aceea a venit cu un text nonliterar care ar putea fi publicat într-o secțiune a forumului care s-ar putea intitula Hormoneea ori Invideea.

PS. Trimiterea la 1453, pe lângă că este forțată, denotă și paralelismul domniei voastre cu textul care este unul care militează pro valorile europeice.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-03-13 22:23:39
         
 
  Se vede treaba că vizualizezi constantinopoluri în derivă, mr. Florian!  
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-13 22:16:26
         
 
  http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=37084
adica aici
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-03-13 22:09:15
         
 
  http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-03-13 22:07:38
         
 
  Domnule Cristescu, decat sa stabiliti sexul ingerilor impreuna cu domnul Peia, consider mai nimerit sa arbitrati in spiritul textului dumneavoastra un fapt pe care eu il consider un abuz facut in numele ecoliteraturii  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-03-13 22:06:57
         
 
  Alo domnu cu dubla personalitate, care nu știu cine a zis anume unii cunoscători dă p-acilea cică ăla nu e Froid (să scrie cum să citește că eu nu știu ovreiește dă saxonia) că Froid ăsta e cu inconștientu care face ce face și dă pă răscoale în conștient, una-doauă, ș-atunci, iote, că apare Iodip a lu Șecspiru, importat dă la greci, via misticismu ăla la lor păgîn, care cică nu știu ce făcea cu mă-sa, nu i-ar fi rușine, că dacă era pă Evropeea, adică p-acilea, nu trecea el dă nenea Iovan, arhangelu Mihail șî Gavril dopotrivă, cu toată șecsperia lui deghizată în șefănești, care a băgatără spaima-n burgejii literaturii, adică arhangelii amîndoi dodată, cu incesturilii lui, cu mă-sa.
Deci care va să zică, domnu, să revenim la oilii noastre, deci care țintă? Eu nu trag la ținte, bre, n-am treabă, eu sunt temperat de felul meu, îmi iau temperatura la timp și dacă să întîmplă dă dau în fiert, înghiț iute hapul cu hașu ăla en unu doi sau cum îi mai zice, a lu nea cercel, că acuș dă cînd nu mai are cu ce să ne-nțepe dîn cauză dă institut pă blat, a lăsat-o mai moale. Deci pe cale bucală e mai bine.
Da ce voiam să vă zic, a, domnu, nu mă luați în balon că eu n-am chitit ce și cum cu țidula matale științifico-lingvistico-moralistico-alea-alea, că dacă vă iau la bani mărunți, oioi, vă storc toată redundanța dîn el, dă vă uitați ca necredincioșii la cometa halei, dă nu le vine să crează, cică și-a vîrt coada diavolu șî o bălăngăne pîn cosmos, ptiu drace!
Deci eu vă mai trag un semnal de alarmă și vă previu iar dîn nou că nu glumesc, vă trag la judecată șî vă cer despăgubiri dă n-o să puteți să le duceți.
Așa că.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-13 18:40:56
         
 
  Excelență,

Eseul domniei voastre, de hermeneutică aplicată, mi-a smuls mai multe hohote de râs. Mânuiți bine verbul de parcă ați fi din poveste și parcă, parcă, asimptotic, ați putea fi perceput ca având oareșce simț olfactiv pentru text. Ați invocat multe, prea multe, redundant de multe, doar, doar, nu vă va scăpa ceva ca să puteți spune: vedeți? am înțeles totul. V-am spus eu! Cu toate acestea, maestre, diluviul exegetic al domniei voastre se încadrează, sper eu premeditat, în specia parodii, subspecia satiră genul ironie. Atât. Sunteți pe lângă semnificația textuală iar dacă vă veți fi pus mâna în cap ați procedat ca și ilegaliștii care se ascundeau nefiind căutați. Mai încercați. Alta este ținta.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-03-13 15:42:49
         
 
 
Domnu Corbu, domnu Cristescu, adică domnu cu dublă identitate, pe aici!
Deși v-am avertizat – vedeți comul din subsolul Expedimentului ! – să nu vă mai vînturați prin preajmă fără treabă, nu mă înțelegeți! Ei bine, înainte de a vă trimite în compania solomonicului primar oltean, așa cum v-am promis, țin să vă demontez, pas cu pas, îmbîrligata demonstrație de mai sus, în care încercați să ne dovediți oarece, dintre care:

1. ...că țăranii ieșiți la „arat”, încă din zorii atavici ai civilizație, cu sinecvanonul echipat cu una singură brazda, nu au reușit să-și „asume” pedologia aplicată, căci, „subiectiv㔠fiind această aumare, sau asomare, nu știu cum să-i zic mai bine, au intrat cu „satisfactorii vitali” prea adînc în glod și, zbang! s-a dus dracului plugul lafontenian!
Astfel că, rămași cu „olfactivele atrofiate”, era inevitabil să rămînă blocați în „rudimentul” mamei lor, dă atavici primitivi!

2. ... c㠄bonul” naturel de masă... russeiască, – pentru ca să mă esprim mai radical epopeic! – deși ar fi trebuit să păstreze intactă snaga ancestrală a purității sufletești, hop! că tot nește primitivi... moderni se dovediră, care pentru că aveau nevoie de cereale, – niște bampiri nesătui! – care ne-au supt snaga noastră națională atîta amar de vreme, drept pentru că și spunea un poet modern, citez cu revoltă patriotică : „de la rîu pînă al rîu / trec vagoanele cu grîu”! , în robespierii mamii lor dă ruseiști!
Impresionant!
Am ezitat să adaug din ce cauză motivațională complexă (asta-mi aparține!), căci cauza este subtil încastrată în atît de elaboratul articol polemic al domniei-voastre, adică, precizați acolo-șa, din lipsă d㠄dispozitiv” naturel dă pricepeală, recte: creieraș genealogic, pă filiera Dacica-Romanica!
M-am prins!

3. Urmează una mica demonstrație de logică subliminală care pe mine, unul, m-a podidit admirația, dă era cît p-aci să dau cu nasu-n „vectorii genetici anentropici” și să emit vreo licență rușinoasă, doamne-fere! care să mă plaseze, sancționant, în afara eco/metriei lirice! Îmi pun totuși sprența în acele secrete „subsisteme antisistem” care, pentru faptul că implică, hegelian, un pentru-contra generator de salturi calitative, hop că vom sări, direct din Utopie, în Realitatea cea mai pragmatică posibil, ca să zic așa. Ceea ce mă îndreptățește la foarte optimiste speranțe de viitor, - un „centripetru atavic” fiindu eu, cu toate cercurile concentrice focalizate la maximu cel mai mare!

3. Mai nasol cu “spiritele casandrice” care nu avea de lucru doamna, de la care li se și trag metehnele, și care doamna, una-două se apuca să le spună fraierilor dă troieni, băăă, vedeți că șmekerii lu Ulisee vă lucrează pîn culise, vă tragepă sforicele, ei, nu și nu, că ce, de unde știe ea, ce e cumva vreo mamă omidă, transbordată, anistoric, în epoci atavice? Și, cînd colo, taman așa era, ceea ce troienii demonstrează că erau proști d-a binelea, ceea ce le-a și adus pierea, venită de supt burta calului! Ca, mai tîrziu, romînilor, care “supt” Mihai Voevod cel Viteaz și Sfînt, pardon, ăla sfînt e altu… etc…
Prin urmare, aș zice că să nu faceți pe priamii neîncrezători, că nu să știe! “Distructivii” păzeșteră în gură dă peșteră, să ne ia gîtu!

4. Ptiu! să nu vă fie gura aurită, dar chiar nu trebuia să pomeniți de “prohod” în casa spînzuratului! Drept care trec iute-iute peste asta.

5. “Ecoliteratura este un concept care definește o stare existențială de fapt.”

Aci m-ați dat gata și mărturisesc c㠔existențiala” mea faptică, raportată asimptotic la ”existențiala” ordonatei europeice, se întîlnește, fericită, undeva, la infinit. Tot e bine. Infinitul ne paște pe toți!

6. Dar cum, din păcate, lumea mea e mai puțin curcubeică, ba chiar lipsită de grade diferite de gri, mărturisesc, maniheistic, că aci ne despărțim: eu zic că de la atîtea nuanțe ni se trage! Adică, bre, ori e albă, ori e neagră, jocul de-a alba-neagra ducînd, dupe cum se vede și străvede, la cenușii abilități etnice, care nu ne fac, pardon! nicio cinste. Nouă, - neam de daci cumanizați, îmbibați de demnitate atavică și arători, cu pluguri sinecvanonice, prin cîmpia parșivă a istoriei!

În fine, cum, și ”detașat” și făr㠔patim㔠mă consider, parcat în ”albul” meu ”debil”, vă somez, încă o dată, să nu vă mai învîrtiți pe aici, că reclam la picioarele tronului…
…Imperatorului nostru, Traian, din care ne tragem toți, cu chiu cu vai!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-13 13:59:10
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE