FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Buriciada (reluare)
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu
Ca de obicei, domnul Buricea nu vrea să ia contact cu părerile celorlalți. Modestia în a evita să fie apreciat este dublată de modestia (eufemistic spus) catrenului postat. Mă bucur că site-ul păstrează textele mai vechi în care talentul său este elogiat.

Buriciada



Creația buriciană este dominată de un sentiment titanic al eului. Este o tentație juvenil-acneică prelungită însă mult dincolo de vîrsta cronologică și biologică. Autorul rămîne, în ciuda lamentațiilor unei maturizări proclamate retoric, la vîrsta exaltată și pentru el veșnică a primelor poeme megalomane.

Dovezi de netăgăduit sînt viziunile apoteotice în care se confundă pînă la identificare cu astrul zilei: „Din prima clipă când am răsărit / pe-a timpului cărare absolută”, „și când pe cer eu străluceam mai tare / și mă credeam un rege-al tinereții”. Vedenii de care nu se dezbară nici atunci cînd îndoielile îl copleșesc și înțelege (doar declamativ) c㠄tot ce naște moare”: „atunci pe-a lumii roată-alunecam / și eșuam în sfintele altare”.

Aglomerarea clișeelor lirismului de oracol școlăresc: „a timpului cărare absolută”, „să-nțeleg mai mult enigma lumii”, „drumul meu în sfânta aventură”, „iar când răspunsurile nu le-aveam / la marile-ntrebări răscolitoare”, scapă însă adesea caii și regăsește, bătînd cîmpii, umorul involuntar al unor formulări de bîlci filosofard:

„a spațiului redută revolută”

„cotă din aventura sfântă a luminii” (să fie măsură topografică, contribuție samavolnică, nivel atins la bursă?)

„tainele luminii din natură”

„cu atât mai multe clipe-oculte
mă-mpovărau pe-a lumilor curbură”


De fapt, încercările sale sînt doar fragmente dintr-o infinită epopee cu titlul Buriciada.

(cu linkul din titlu ajungeți la pagina unde sînt și comentariile la prima postare a textului, unele delicioase, altele deschizînd ochii celor ce nu știu istoria patriei)

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  D-le Pusca, să lăsăm compătimirile și sintagmele gen "om frustrat" pentru alte site-uri. Vă rog!

D-le Peia, vă rog să dați dovadă de înțelepciune și să încheiați această dispută. Dacă nu se poate pune punct, măcar duceți-o într-un spirit regulamentar. Mulțumesc!

p.s: "Fii schimbarea pe care vrei s-o vezi în lume"...

 
Postat de catre Mihai Iulian Matei la data de 2010-03-01 21:29:25
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  În off e Pușcă, cu tot arsenalul lui de plișcoace literare!  
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-01 13:48:42
         
 
  Domnule Peia,
Sunteți în offtopic...foarte plastică exprimarea dar prea aplicată la persoana colegului de sait
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2010-03-01 13:42:51
         
 
  PS: Vezi că pupincurismul, pe aici, a căpătat o nouă definiție: curling!  
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-01 13:40:35
         
 
  Ce zici tu, măi Pușcă!
Vorbești de ”inaniție intelectuală”, din parte-mi și de ”frumoase șarje ironice” din parte-ți?
Nu mai ai ce face pe la ”șoșonul literar” și te-ai mutat, cu arme și bagaje, aici?
Fratello, mai întîi să te întreb tranșant, că nu vorbesc din auzite: tu mai torni în tine basamac? Cînd te scremi p-acilea, într-o prozodie chinuită, ești treaz?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-01 13:39:14
         
 
  Domnule Pușcă, punct ochit, punct lovit. Muscă.

Domnul Buricea se luptă doar să-l imite slugarnic pe insultescu, culege plumbii și îi aruncă iar cu praștia. Submediocru fiind, îi place să sară pe sub ștachetă.

Felicitări editorilor care i-au șters urmele.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-03-01 11:33:42
         
 
  Nu am mai intrat de ani buni pe europeea și iată de ce sunt uimit că frumoase șarje ironice si ironizatoare primesc drept răspuns strigătele jalnice cum ar fi 'pușcă a tras cu glonț de bulion' sau 'se folosește in multe alte domenii, neică!' strigăte ale unor suferinzi de inaniție intelectuală. Domnule C.T.A. Respect! pentru frumoasa paradă cu care punctați aici. Dl Buricea se pare nu este un adversar pe măsura dvs..
Vă rog!Lăsați-l ca să treacă, drumu-i lung/
Mai îndemnați-l blând: Buri, hăis ori Buri,cea /
E obosit de cât a tras la plug/
și-ar vrea să pască liniștit într-o vâlcea.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2010-03-01 03:03:12
         
 
  Ce mare ești, nea dascăl de sport!
Cota, nu este numai măsură topografică sau de apreciere la săritura în înălțime, se folosește in multe alte domenii, neică!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2010-02-28 21:29:03
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE