FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Dați-mi aer să mă nasc
Text postat de Cristi Stanculeasa
dați-mi aer să mă nasc,
să-l văd pe omul cel nou
așezându-și gândurile
pe alte așezăminte.

dați-mi aer să mă nasc,
să-l văd pe omul cel nou
prăvălindu-și zeul în genune.

și dați-mi aer să mă nasc
să mă supun unei alte voințe.

nașterea mea devenise
o învelire a aerului,
a omului.

eu rămân, rămân o mirare
a nașterii mele!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  D-le Mihai

"Starea care neîndoios (indubitabil) "îl sufocă" pe autor nu și-a găsit calea de la vocabule la cititor!"
Nu se referă la text!
De aceea am fost susceptibil!
Eu am fost cel lezat, însă sunt obișnuit!
Pe viitor aș dori mai multă atenție, obiectivitate.
Și eu vă mulțumesc

 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2010-02-27 00:11:22
         
 
  D-le Stanculeasa, Dragos Iovan a făcut observații strict legate de text. D-voastră vorbiți despre persoana sa. Vă rog ca pe viitor, pentru ca editorii să nu fie nevoiți să vă invalideze comentariile, să vă limitați la apărarea textului, iar dacă spiritul/inerția unui offtopic este prea puternic(ă), evitați să lezați persoana celui căruia vă adresați. Vă mulțumesc!

 
Postat de catre Mihai Iulian Matei la data de 2010-02-26 23:38:51
         
 
  Cristi,
Îți voi menaja susceptibilitățile și orgoliul, poți respinge o opinie subiectivă, dar răspunsul tău nu are nicio legătură cu textul, așa că îmi voi permite să--l șterg.
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2010-02-26 23:38:34
         
 
  Dragoș,

În opinia mea com.este emfatic!
Crede-mă, ceea ce afirmi este "pe dos"!
De fapt poate asta vrei!
Știu, dincolo de nume este un alt nume!!!
Nu mă interesează, nu vreau să intru în polemică, nu este genul meu!
După stilul de a comenta îmi dau seama cine este!
Stai liniștit, nu te voi da de gol!!!
Dragoș, aș fi bucuros să-ncepi să-nțelegi poezia!
Azi ți-am "văzut" câteva comentarii!
Puteam să jur că vei trece și pe la mine!
Mă opresc aici. Nu vreau să te "sufoc" cu prea multe!

 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2010-02-26 22:59:01
         
 
  Repetativ și emfatic în opinia mea.
Starea care indubitabil "îl sufocă" pe autor nu și-a găsit calea de la vocabule la cititor (oricît de amorf ar fi el)
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2010-02-26 14:55:19
         
 
  Iulia,

nașterea mea este omul din mine.
nașterea mea este și omul ce va să devină.
nașterea mea este și omul prezent, dar și omul ce ar vrea să devină.
am rămas la "devenise" pt. că o parte cred, o parte vreau să cred, că sunt acea persoană pe care mi-o doresc, mi-am dorit-o!
sunt acea persoană acum!!!

de aceea spui și tu că nu ne simțim prea bine actualmente, de fapt M. Twain!

mulțumesc
cele bune și de la mine
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2010-02-26 14:51:17
         
 
  Cristi, nu sunt printre autorii mari ai sitului.
Poate contez doar pentru bun simt si un anume echilibru.poate da, poate nu.

as zice ce e mai logic "nasterea mea va deveni //sa devina "...
ca o continuare a strigatului, cum zice Vero, "dati-mi aer sa ma nasc"...
Care strigat aminteste de zicerea aceea a lui Twain ca nu ne simtim prea bine actualmente,
cele bune,
de la mine




 
Postat de catre iulia ralia la data de 2010-02-24 22:07:00
         
 
  Cristian,

am citit de cîteva ori com. tău.
nu, n-o să te imit.
sunt imperativ, cer ca viața să mă ajute să mă "integrez" în partea, latura bună a ei, a lucrurilor!
de aceea "rămân o mirare" la toate schimbările existențiale!
la toate bune ale ei, la toate bune ale tale...

îmi asum apartenența la toate ideile și cuvintele

mulțumesc pt. tot

cela bune să rămână

Cristi
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2010-02-24 14:34:19
         
 
  Vero,

Cred că te-ai obișnuit într-un anumit fel cu mine!
E o ștachetă pe care n-o vrei să o vezi uneori coborâtă. Poemele mele au un caracter filosofic. Expresii "tari", așa cum spui tu, sunt expresii de adâncime, de trăire mai intensă!
Înțeleg ce spui!
Mde, nu ne rămâne decât să străbatem din când în când oceanul de apă și cuvinte, de la tine către mine și invers!

Eu rămân, rămân...

Cristi

 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2010-02-24 14:21:07
         
 
  Cristi,
am citit de câteva ori textul tău.
Este un poem cu accent narativ.
Respect trăirea pe care ți-o exprimi imperativ.
Metafora principală, în opinia mea, este întreaga invocație retorică.

Îmi asum votul și argumentez prin apartenența la orice mișcare de regăsire a umanului în om.

Cele bune.
Cristi
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2010-02-24 07:50:43
         
 
  Cristi,

Am urmat un curs de engleza scrisa acum un numar de ani (e teribil de greu!!) si acolo era un profesor (exceptional) care ne-a zis asa: cand nu se intzelege din ce scrieti exact ce ati vrut sa spuneti, de vina nu e cititorul ci voi, cei care ati scris.

Nu la tine ma refer ca nu se intzelege, ci la mine. Daca nu ai intzeles com-ul meu inseamna ca l-am exprimat gresit si ca trebuie sa o iau de la capat. Ceea ce incerc acum sa fac.

Exact asa am simtit si auzit "aerul" tau, ca pe un strigat, asa am si spus, ca ceea ce ai scris s-a vrut un strigat. Dar expresia "dati-mi aer" e prea slaba pentru toata gama de trairi pe care ai vrut sa o transmiti. Eu am intzeles perfect ce vroiai sa spui, si in legatura cu aerul si cu omul, si cu toate esentzele trairilor. Dar acelasi lucru l-as fi intzeles si cu expresii mai "tari". Cea aleasa de tine, cu aerul, "ad literam", mi s-au parut ca n-are destula fortza.

Cat despre "omul nou", am intzeles perfect ca esti tot tu, te-ai nascut din nou, dar si aici, m-am lovit de niste cuvinte care se suprapuneau in capul meu peste niste lozinci (trecute).

Cum vezi, am intzeles poezia, si daca nu m-am exprimat bine in primul com, e vina mea.

Uite, sa-ti mai dau exemplu de expresie care, sa spunem, ar fi slaba: "Ajutor". Strigatul "ajutor" este vital, nu? Este radacina vietzii, scotetzi-ma din apa, ma innec, ajutor! Dar, daca pui titlul unei poezii "ajutor", e ceva care nu merge, e prea exact, prea "medical", nu mai exista metafora...

Infine, nu stiu cum sa spun, poate ca, in fond, nici n-am dreptate. Si, cum bine zici, incercarile de reparare ale cuvintelor intr-un poem mai rau il strica!

Cu aceeasi pretzuire,

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2010-02-24 02:09:51
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Vero,

Expresia "dați-mi aer" este rădăcina poemului și rădăcina vieții pământene, sursa existenței, sursa trăirii acestui trup.
"Dați-mi aer" este viață, este respirația, este hrana acestui trup, fără de care sufletul nici nu poate locui!
"Dați-mi aer" este naștere, este omul...
"Omul cel nou! este renaștere, trezire spirituală, haină nouă.
"Omul cel nou" este calea cea dreaptă, viața adevărată, viața veșnică!
Iartă-mă, ai văzut altceva, ai simțit altceva!
Nu are de-a face cu politica ceaușistă sau alte chestii de genul acesta!
Este o poezie trăită, simțită!
Se observă f. clar în final!

Ce să mai spun ...
Mulțumesc

Cu aceeași considerație

Cristi
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2010-02-24 01:34:08
         
 
  Cristi,

Am citit poezia ta si am cateva mici observatii, subiective, evident (altfel cum?):

Mi se pare ca expresia "dati-mi aer" e slaba. Cred ca ai vrut sa fie un strigat, dar, alegand aceste cuvinte, impactul este mult redus.

Mai este expresia "omul cel nou". Oricare ar fi contextul, aceasta expresie "omul nou" a fost atat de utilizata in politica ceausista incat a ramas in subconstientul celor care au trait vermurile in care "omul nou" era "scopul educatiei comuniste pe acea vreme. As incerca, in locul tau, sa evit formula asta.

Cu aceeasi pretuire si prietenie,

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2010-02-23 19:08:20
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE