FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
MĂSURI
Text postat de Emanuel Cristescu
Probabil vreun intempestiv “daltonism estetic” va fi infestat unii useri europeici astfel încât în loc de Europeea ei au ajuns să vadă aici un fel de Mahaleea. Ei bine se înșală amarinic. Începând de astăzi se instituie un tratament rapid și eficient, pentru ca fenomenul să nu devină pandeic.
Așadar, fără prea multe vorbe și explicații:
1. Orice atac la persoana cuiva, fie și aluziv, se va solda cu reducerea nivelului.
2. Orice cuvânt vulgar care va apărea într-un text sau comentariu publicat aici va avea aceeași consecință asupra autorului, ca la punctul 1.
3. Aștept pe adresa [email protected] oferte pentru funcția de editor. Editorii care nu mai activează, la 1 martie își vor pierde nivelul.
4. Distinșilor Octavian Ciurtin, Vasilica Ilie, Mihail Buricea, și alții ale căror texte cu mare greutate își găsesc locul aici: valoarea textelor domniilor voastre nu vă indreptățește să emiteți judecăți de valoare pe Europeea și mai ales să scrieți comentarii ofensatoare. Acceptarea multora dintre textele pe care le publicați s-a făcut dintr-un sentiment de înțelegere omenească. Vă rog să vă vedeți lungul nasului textual.
5. Nu credeam să ajung la vorbele lui Dan Cârlea însă iată, libertatea neasumată ajunsă la discreția unora care nu știu ce să facă cu ea ori o utilizează abuziv impune intervenția forței reglementative.
6. Pe Europeea a început „deratizarea etică și estetic㔠Cine nu se conformă va avea nivelul scăzut. Cine nu acceptă ca Europeea să fie un spațiu de referință PLEACĂ de aici. Măsurile se vor aplica fie și cu riscul de a rămâne aici 10 useri. Voi uza inclusiv de instituirea statutului de „persona non grata” pentru recalcitranți. Sine ira et studio.
7. Vă solicit tuturor celor care doriți să rămâneți să reconstruim și să perenizăm spiritul europeic să respectați aceste măsuri și să mă sprijiniți în implementarea lor.
8. Nu-mi solicitați justificări sau explicații. Respectați și rămâneți. Nu respectați plecați. Punct.

Vă mulțumesc.


PS. Mă simt ca în povestea cu „nu știe bărbatul ce știe tot satul”. Prezint scuze tuturor autorilor valoroși care au plecat de aici jigniți de persoane iresponsabile. Păcat că nu m-au informat mai demult. Aștept pe adresa de e-mail numele persoanelor care au părăsit site-ul ca urmare a unor atacuri la persoană săvârșite de alți membri ai site-ului.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 
domnule Andrei Florian,
Dupa ce iti va trece (sper) raceala la cap, sper ca te vei tine de cuvant si nu-mi vei mai scrie numele si ma vei ignora, asa cum am promis si eu ca voi face in ceea ce te priveste. Daca nu, nu, deoarece in ceea ce te priveste mi-am pierdut orice sperantza de indreptare, in sensul bunei-cuviinte. Pacat de sangele varsat in toate ocaziile.
 
Postat de catre sters sters la data de 2010-02-24 13:03:13
         
 
  Domnule Peia, daca nu puteti intelege ceea ce pana si domnul Kosta a inteles, adica raspunsul meu la greata si scarba vesnica a acestuia, nu incercati sa intrati in discutie cu orice pret. Nu veti fi editor pe europeea pentru ca aveti antecedente. Nu stiu de ce Loredana si-a inchis sirul comentariilor dar cred ca stiti dumneavoastra.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-02-24 12:56:56
         
 
  .... nu vitală, ci organică...  
Postat de catre ioan peia la data de 2010-02-23 23:37:07
         
 
  Err:
”...orice semn de afecțiune vitală...”
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-02-23 23:36:13
         
 
  ”Dincolo de lamentarile fara de sfarsit nu exista nimic altceva decat o grava problema de bila. Colebil.” (Andrei Florian)

După cum reacționează inșii ăștia, perechi-perechi, care au zelul profesional al unor doftoroaice de mahala, spre distribuirea de sfaturi și oblojeli naturiste, ai zice că lumea asta este împărțită în două: ăia perfect sănătoși, ca ei, și restul, eventual aflați în stadiu de cadavre ambulante, bune de a fi expediate, neîntîrziat, pe lumea ailaltă. Grijulii sanitari ai restului lumii, acești Hipocrați de ocazie, au impresia că sunt intangibili, invincibili și, mai ales veșnici. Te aștepți ca, odată cu ei, să dispară în lume orice urmă de descrescență vitală, orice semn de afecșiune, orice decădere în neantul dispariției. Zici că, gata, de-acuma, omenirea, potențată de gonadele lor selecte, se va transforma într-o imensă menajerie de armăsari pur-sînge. În plus, manifestă o voioșie de-a dreptul suspectă, de parcă-n fiecare zi s-ar scula din țoale cu trompetele aurii ale îngerilor paradisului, intonîndu-le imnuri orfice, la ferestre, și cu viitorul agățat de nas, ca un breloc auriu al izbînzii depline întru toate cele. Poate că un pesimism exagerat, cauzat de circumstanțe agravante, să însemne o atitudine nu tocmai recomandabilă, dar o veselie ultra/optimistă, de prostălău decorat în bazarurile iluziilor goale, e o dovadă de tîmpenie calificată.

PS: Sper că editorii vor avea inteligența și tactul necesare, pentru a face despărțirea firească între un atac la persoană și o comentariu colateral, care vizează un principiu.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-02-23 23:27:42
         
 
  "Un cîrciumar, hoț ca toți cîrciumarii" (C.T.A)

Jurati-va si va cred:((((((((
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2010-02-23 15:13:42
         
 
  "Cum este posibil ca o persoana pe care o consideram un intelectual titrat sa scrie o asemenea ineptie?"

Domnul IC nu o spune fățiș, dar e o chestiune care se deduce lesne, un corolar al celebrei inscripții pe poarta site-ului (aidoma aceleea înscrise pe poarta infernului: „Lasciate Ogni Speranza, Voi Ch'entrate”: "în Europeea intră cine vrea și rămîne cine poate".

E lesne de înțeles că aici lucrurile sînt dure și, ca în orice spațiu dușmănos (jungla, de pildă), importantă e supraviețuirea.

Un cîrciumar, hoț ca toți cîrciumarii, scrisese cu sinceritate pe peretele din spatele barului:

Băutura e cel mai mare dușman al omului!


și completase apoi mai jos:

Cine fuge din fața dușmanului e un laș.


 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-02-23 14:43:56
         
 
  Nu cred o iotă în măsurile luate, care sunt pur convenționale, publicate la gazeta de perete, pentru a salva niște aparențe demult compromise. Nu poți scăpa de lepră mestecînd vorbe. Este fără tăgadă că anumite lucruri sunt imposibil de corectat, singura modalitate de a înlătura efectele lor nocive fiind aceea de a le elimina cu ajutorul scalpelului. Ce a ieșit stricat din căiță, stricat va sfîrși. Ce s-a întrupat în virtutea unor legi bio-psiho-fizice iremediabil eșuate, nu poate fi eliminat decît prin tratament tarpeian. Orice tip de toleranță, justificată de cine știe ce principii de mult prea lejeră moralitate, nu face altceva decît să prelungească starea de confuzie morbidă și să riște extinderea ei și în restul comunității. Astfel încît, cei responsabili poartă o vină de o mie de ori mai mare decît entitățile reactive deformate, care își urmează draconicele legi, sub fatalitatea cărora s-au întrupat.
Nu va trece mult și mustul otrăvitor al vietăților puse temporar sub obroc, va izbucni, printre crăpături, la suprafață. La fel și mediocritatea, care, chiar dacă funcționează în alt plan, este la fel de nocivă. Deja, văd, avem o mică demonstrație de recidivă, imediat după declararea vînjosului edict de mai sus.
Drept care, în nume propriu, pentru a nu mai activa pe acest sait decît în calitate de simplu postant, fără a interacționa în nici un fel, voi folosi spațiul care-mi este destinat numai în chip de arhivă: voi posta, adică, și-mi voi închide comentariile. Este evident că nici altă parte nu voi mai comenta. Fapt ce poate fi interpretat și ca un mod de protest față de măsurile debile de mai sus.

PS: Personal, nu voi comunica, niciodată, cu nimeni, și nu voi solicita niciodată, de la nimeni, nimic, pe e/mail, în scop de pîră sau prezentare de omagii servile, în scopul dirijării, din umbră, a regulilor acestui sait. Totul, pe față, aici, onorați useri, care aveți acest prost obicei de țațe comunale.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-02-23 13:33:05
         
 
  "În spațiul acesta inițiatic ești provocat la o încercare eroică și rămînerea este supremul merit. Cei care au plecat sînt evident niște nevolnici."
(Corneliu Traian Atanasiu)

Domnule CTA, nu va dau dreptate! Nu ma leg de altii, ci de cazul meu.
Atata vreme cat domnul Cristescu, dupa ce ma incude intr-o lista de persoane"sacrificate"pentru un razboi pe care vrea sa-l castige cu dusmanul si scrie mai departe:

..."valoarea textelor domniilor voastre nu vă indreptățește să emiteți judecăți de valoare pe Europeea și mai ales să scrieți comentarii ofensatoare."
eu ce as fi putut sa fac, decat sa fiu mai inteleapta decat dansul, sa cedez si sa plec de pe acest site, unde domnia sa este patron si isi permite sa ma judece si sa ma puna la zid, sa ma execute exact ca pe un prizioner din lagarul de exterminare de la Auschwitz fara sa ma apar si fara sa pretind "judecati de valoare" in viata asta!
Cum este posibil ca o persoana pe care o consideram un intelectual titrat sa scrie o asemenea ineptie? Dupa ce lege isi permite sa ma judece dansul? Oare viata mea,(chiar si literara) este in mainile dansului si face ce vrea cu ea?
Am ramas, efectiv, cu un gust amar de ceea ce am citit in ultimul timp, aici, si ma face sa-mi pun a nu stiu cata oara intrebarea: incotro, ne indreptam, noi, oamenii?
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2010-02-23 11:08:27
         
 
  Completare necesară la comentariul anterior:

...și la plecarea cărora am rostit totdeauna suveran (pentru că mă simțeam șantajat): "în Europeea intră cine vrea și rămîne cine poate". În spațiul acesta inițiatic ești provocat la o încercare eroică și rămînerea este supremul merit. Cei care au plecat sînt evident niște nevolnici.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-02-23 10:21:28
         
 
  "Au fost reconfortante e-mailurile de sprijin pe care le-am primit și văd că, iată și acum le mai primesc"

De ce primește oare patronul adeziuni de susținere neabătută numai prin email? Se jenează oare persoanele entuziaste să se exprime aici? Să arate tuturor că sîntem cu toții strîns uniți în jurul conducătorului iubit?

"Putem face un spațiu de elită și îl vom face."

Ce ușor e să spui vorbe fără acoperire. Să strigi lozinci mobilizatoare în piața publică. Cu cine să-l faci însă, cu aplaudaci de apartament sau cu pletora de veleitari de pînă acum?

Mă-ntreb de ce n-ar începe dînsul această nouă și glorioasă etapă printr-un exercițiu salutar de umilință. Călcîndu-și peste inimioara generoasă și spunîndu-ne: am trimis personal emailuri cu scuze și rugămintea de a reveni tuturor celor care au părăsit site-ul din cauza proastei gestiuni de care sînt vinovat.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-02-23 08:41:53
         
 
  Vă rog să încetăm aceste dispute. Insist și vă rog pe toți aceia care doriți să rămâneți să începeți să publicați texte și să comentați texte.

Ecsintescu și Label Black vor fi în carantină o lună de zile. Le voi valida sau invalida textele numai eu. Îmi asum această responsabilitate. Pt ca să nu mai valideze/invalideze alți editori textele lor iar mie să mi se atribuie responsabilitatea.

Dacă voi fi obligat să le invalidez un singur text sau comentariu perioada se va prelungi la 6 luni. Dacă și în această perioadă voi fi obligat să le invalidez un singur comentariu vor deveni "persona non grata pe Europeea"

Mulțumesc tuturor celor care vor să sprijine acest proiect la care țin.(Au fost reconfortante e-mailurile de sprijin pe care le-am primit și văd că, iată și acum le mai primesc) Mulțumesc și celor care s-au oferit deja să activeze ca editori. Am cooptat deja 2. Vreau să văd cum vor evolua lucrurile și apoi voi mai coopta și pe alții. Acum dacă se mai oferă și alții vor rămâne în portofoliul de rezervă.

Din păcate la ora 5 trebuie să plec pentru că la ora 9 am evaluarea în teren a unui proiect și trebuie să fiu acolo când vin experții. Am cu mine un smart pt cuplarea la internet însă din practica nu prea funcționează sau funcționează greu. Sper să nu se mai nască vreun scandal. Dacă va fi totuși, fără milă voi aplica măsurile. Suntem aici un grup de oameni inteligenți, instruiți, unii cu talent mai mult alții mai puțin. Putem face un spațiu de elită și îl vom face. Cu cei care sunt capabili să participe la acest proiect. Ceilalți fie respectă regulamentul, fie pleacă.
V-am prevenit mai demult să nu luați toleranța și înțelegerea de care dau dovadă drept slăbiciuni. Europeea nu este sat fără câini.

Succes.

Dacă totuși unii vor redeschide vreun conflict în afara unor polemici literare, pe texte sau pe idei, rog editorii să mă sune să vedem ce pot face de pe acolo pe unde voi fi.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-02-23 04:25:24
         
 
  Cred ca nu ati intleles sau ca va faceti ca nu intelegeti. Domnul Cristescu nu v-a chemat sa schimbati regulamentul site-ului, v-a chemat sa il respectati. Nu vreau sa aduc nicio culpa, nimanui, dar este evident ca lipsa unei moderari in spiritul regulamentului a determinat aparitia deselor alunecari din subsolul textelor. Pe Europeea a început „deratizarea etică și estetică”, nu este un indemn indreptat spre cenzura dupa un oarecare bun gust artistic. In opinia mea, consider este expresia unui indemn la respectarea regulamentului si atat. Bunul gust nu poate fi cuantificat, normat sau standardizat dupa un etalon cu chipul si bunul gust al editorului, oricare ar fi el.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-02-23 02:44:41
         
 
  De-a lungul mai multor luni de zile, atat distinsul si ilustrul poet contemporan - cat si kosta Vianu - au dus un razboi necontenit cu domnul Corbu. Adica au ponegrit imaginea europeii in zeci de moduri cu putinta si la fel si pe stapanul ei. Ii vad astazi pe amandoi destul de cumintei, ca niste catelusi. Ei bine, exact ipocrizia asta nu-mi place mie. Nea Peia, imi doresc sa fii editor. Sa-ti iasa manevra ieftina, domnul Cristescu sa se indure de linguseala ta si sa-ti indeplineasca dorinta. Uhh.. cata falsitate! Jalnic!  
Postat de catre Label Black la data de 2010-02-23 01:38:13
         
 
  ” Aștept pe adresa de e-mail numele persoanelor care au părăsit site-ul ca urmare a unor atacuri la persoană săvârșite de alți membri ai site-ului.” (Em. Cristescu)

Dac㠔persoanele care au părăsit saitul”, dle Corbu, chiar ar fi trebuit să facă acest gest, fără îndemnuri ceva mai contondente, e bine că au făcut-o!
Trebuie operată o binefăcătoare diferențiere calitativă, totuși.
Nu de alta, dar s-ar putea să vă pomeniți iar cu o duzină de maeștri și mastre, mestecători de vorbe goale, care să ceară statut de rezidență permanentă, fără clauză de reziliere.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-02-22 22:09:27
         
 
  Distinșilor Octavian Ciurtin, Vasilica Ilie, Mihail Buricea, și alții
mulțumim șefu... ce e scris și pentru noi, bucuroși le-om duce-n lume, de e pace, de-i război!
 
Postat de catre Ernesto Che Guevara la data de 2010-02-22 21:55:10
         
 
  Nasol!
Am schimbat ceva, între timp, considerînd că fac bine și am dat-o cîș!
Acuș ce să zic, e mai simplu pentru voi să intrați pe chromul ăla, decît pentru mine să reinstalez totul.
Scuze!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-02-22 21:53:09
         
 
  Latunski, SÎC-ul era din tastatura...

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-02-22 21:51:02
         
 
  Textul e OK. "...mici și mulți" era o expresie pentru latunski. E greșit: eu sînt "mare și tălîmb" (via Mocanul sau Label). Și nici nu pot fi editor, sînt critic oficial. Intră sub incidența cumulului de funcții.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-02-22 21:50:25
         
 
  Eventual, se poate face un fel de mențiune, pe puncte, cu respingeri, respectiv, aprobări editoriale, și textul va apărea, astfel, însoțit de această etichetă evaluoatoare. În felul acesta, democrația critică poate funcționa fără hopuri contradictorii.
Bineînțeles că-mi fac iluzia că nu vor trece texte care chiar nu au ce căuta în perimetru, chiar dacă puse într-o balanță, fie și un pic grosieră.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-02-22 21:50:15
         
 
  Ioane, cei cu browsere de genul mozilla, google chrome sau IE7, IE8, citesc textele tale corect, dar eu de ex. cu IE6, vad patratele in loc de diacritice, doar daca e mult de citit deschid textul cu google chrome. Pe scurt nu e vina celui care scrie, ci a cititorului.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-02-22 21:48:13
         
 
  Domnule Latunski!
Intenționez să propun ca cel ce acceptă sau respinge un text, în calitate de editor, să-și motiveze gestul la vedere.
Apoi, să lase responsabilitatea postării sau respingerii lui, eventual de către un alt editor. În felul acesta, eu, care l-am respins, sau acceptat, potrivit propriilor mele ”criterii estetice”, mă pot considera absolvit, în fața conșiinței mele critice, de responsabilitatea ce o implică un astfel de gest editorial.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-02-22 21:44:44
         
 
  Nu înțeleg!
Pe sait apare textul meu deformat?!
Îmi poate confirma și altcineva în afară de carpe diem, care e posibil să aibă tot cam un același fel de defecțiune ca și mine?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-02-22 21:40:14
         
 
  erata: virgula, invalidat, criterii estetice etc. Parol că mi s-a blocat tastatura...  
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-02-22 21:34:40
         
 
  "4. Distinșilor Octavian Ciurtin, Vasilica Ilie, Mihail Buricea, și alții ale căror texte cu mare greutate își găsesc locul aici: valoarea textelor domniilor voastre nu vă indreptățește să emiteți judecăți de valoare pe Europeea și mai ales să scrieți comentarii ofensatoare. Acceptarea multora dintre textele pe care le publicați s-a făcut dintr-un sentiment de înțelegere omenească. Vă rog să vă vedeți lungul nasului textual. "

mulțumim sefului nostru! promitem să... nu promitem!
dorim să... nu dorim. Ne angajăm să... nu ne angajăm!

pentru partid... fără!

astăzi mai mult... mâine... mai puțin!

vă dorim vizionare plăcută...
 
Postat de catre Ernesto Che Guevara la data de 2010-02-22 21:33:05
         
 
  domnule Peia
cred ca scrieti dupa un laptop, de aceea diacriticele sunt ilizibile
continui sa sustin numirea dv. ca editor, cu conditia de a lasa la usa orice trecut dureros
toti suntem oameni: dar pe taramul literei scrise sa triumfe doar talentul si maiestria de-a aduna oamenii intru cuvant!
 
Postat de catre carpe diem la data de 2010-02-22 21:31:45
         
 
  Domnule Peia, în calitatea d-voastră de editor, vă rog să ivalidați comentariul lui Radu Ștefănescu. Pentru că mi-a dat cu SÎC!!!
Și apropos, textele care nu vor corespunde pricipiilor estetice promovate de domnia voastră vor vedea lumina virtuală?
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-02-22 21:31:44
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Iertare pentru greșelile de redactare - oboseala accentuată mă obligă la aceasta.  
Postat de catre ioan peia la data de 2010-02-22 21:26:19
         
 
  Dacă cineva ar fi avut răbdarea să urmărească, de cîte ori (cred că de vreo șase ori!) am stabilit un fel de moment zero, luînd o pauză mai lungă de timp, pentru a reveni și a-mi vede de misia simplă de user: aceea de a posta și comenta texte, ar fi observat că, de fiecare dată, fără excepție, s-a petrecut același lucru:
Imediat, postatori rău intenționați, precum Ecsintescu, în mod specialse insinua sub textul sau comurile mele, provocator și diversionist, fie cu comentarii îngălate, conținînd aluzii directe la prezumtiva mea infirmitate fiziologică, fie recurgînd la jigniri suburbane, fie inventînd fel și fel de situații în care aș fi fost implicat, userul ecsintescu dovedin astfel un pervers și gratuit mod de manipulare, – pe care, dealtfel, l-a și recunoscut de curînd – mod izvorît, în mod clar, din plăcerea parșivă de a provoca animozități inflamante și de a se hrăni cu efectul lor conflictual. Toate acestea, culminînd cu o seară binecunoscută de către o mare parte dintre useri, în care și-a dat măsura proprie-i infirmități morale, devoalîndu-și, în plin sait, prestația grosieră, de individ aflat într-o gravă falie psihică.
Chiar și în situații în care era direct atenționat, se insinua sub text cu aluzii care, dpdv strict literal, nu erau evident injurioase, dar, mascat, jignea, rînjind diabolic și complice, făcînd aluzii colaterale, care aveau vectori clari de creare a unei stări diversioniste. Printre ele, de fiecare dată, de-acum consacrata expresie: ”rămîne ca-n seara aia!”, seară în care și-a dat măsura abjecției caracteriale (nu este un termen tare, ci exprimă realitatea dur㠖 realitate postată pe google, la adresa: ECSINTESCU MINOR – OPERA MAGNA, pentru cine dorește să se documenteze…)
Insul acționa premeditat și isteric, procedînd în așa fel încît userii care erau apreciați de către mine la modul pozitiv, deveneau, subit, indezirabili și erau trecuți la capitolul ”rateuri”, în timp se mediocri iluștri erau gîdilați la naturel, numai pentru că eu îi sancționam ca atare. Ori, este evident pentru oricine că acest mod complet neproductiv și lipsit de seriozitate, ca să nu zic altfel, de a trata activitatea pe un sait, nu poate duce decît la derapaje iremediabile. Antrenînd, în cele din urmă, și oameni care, dezgustați de starea de lucruri creată, intrau în aceeași horă, pentru că, nu-i așa? nu poți răspunde unei mușcături veninoase cu triluri de privighetoare!

Poate că ar fi mai multe de spus și le voi spune că următorul prilej, dar acum o iau pe scurtătură, și vreau să fac o ofertă dlui Corbu, ofertă pe care am tot evitat-o, conștient fiind de implicațiile ei și responsabilitatea pe care o incumbă, anume: aceea de a fi acceptat în calitate de EDITOR. Cer public acest lucru, fără a mă ascunde în mod laș, după deget. M-am hotărît să solicit această incomodă postură, pentru că m-am săturat să tot văd cum, again and again, același scenariu revine obsedant: inși care nu au ce face și își satisfac nevoia de joacă internautică, tratează o problemă care are generoase intenții de răspîndire a culturii și, eventual, implementarea de modele educaționale, cu un fel de sictir superior, opunînd unei astfel de lăudabile intenții modelele lor debusolate de avedea lumea și implicațiile existențiale jegoase ce decurg din aceasta.

Am cca opt ani de experiență pe saiturile literare, cunosc bine o bună parte din excursioniștii care le frecventează și am învățat a face deosebiri clare între cei care fac doar act de prezență, provocînd derapaje majore în funcționare, și, respective, cei cei ce depun suflet și cheltuiesc timp prețios pentru a fi implicați, în mod activ și pozitiv, în acest tip de prestație care reclamă ceva cunoștințe de profil, precum și seriozitate și dorință de face un lucru agreabil. Eventual, urmat de performanță, pentru cine nutrește astfel de aspirații.
Nu visez la notorietăți derizorii, dar, ca o dovadă a implicării mele fervente în atare activități, cred că, într-un posibil clasament, aș fi unul din cei mai fertili mînuitori de tastatură de pe toate saiturile, de profil literar, la un loc. Puțini au stat cît mine în fața calculatorului și au adunat o cantitate impresionantă de texte și comuri. O mare parte din ele radiate, din varii motive, dar și în aceste condiții, este posibi să ocup un prezumtiv loc fruntaș.
În fine, garantînd că de exigența mea nu va trece nimic, nici texte minore și agramate, nici comportamente deplasate, urmează să văd dacă oferta mea este acceptată și să revin cu propuneri, zic eu, contructive și eficiente.


 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-02-22 21:13:54
         
 
  de ce nu stefan radulescu?
si de ce conditionati? poate doar protejati de atacurile schizoide ale celor care se cred valori incontestabile, neintelese si neinstelate???

pt.Ioan Peia, da! pt. Elena Munteanu, da!
sa mai avem, insa si acordul domniilor-lor

Corneliu Traian Atanasiu a mai fost editor aici, demult.... sunteti mici multi... si a fost tratat cu aceeasi lipsa de luciditate ca si acum... ce usor e sa judeci!

pacat ca nu reusesti sa te muti si in locul celui judecat...

ati avut aicivalori, reale valori, cafre au ales sa plece fara declaratii bombastice si fara texte idioate de bun ramas... perdantii nu sunt ei... in nici un caz!
 
Postat de catre carpe diem la data de 2010-02-22 21:05:29
         
 
  Am niste idei pentru functia de editor (nicio ironie): Elena Munteanu, Ioan Peia, Liviu Bordas, Corneliu Traian Atanasiu, Latunski Criticul (sic).

Si neaparat sub nume real. In niciun alt site editorii nu sunt conditionati sa activeze sub pseudonim. E de la sine inteles ca oamenii trebuie sa-si asume deciziile, bune sau rele.

Sa ma cheme Ion Corbu, de data asta i-as invita. Si am motivele mele sa cred ca, daca cel putin 2 dintre ei accepta, lucrurile ar merge un pic spre bine.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-02-22 20:18:41
         
 
  In cazul acesta va multumim, domnule Kosta. Sa fiti sanatos si dumneavoastra!  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-02-22 16:43:07
         
 
  George Cosbuc: “Din alte zari de soare pline, / Pe unde-ati fost si voi, straine, / Veniti dragi pasari inapoi, /Veniti cu bine!”  
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-02-22 16:39:25
         
 
  Iata, domnule Cristescu, ce ziceam: cum sa porti un dialog pe teme literare cu insi care fac aluzii indecente la eventuale boli de fiere, de ficat sau de prostata ale altora! Cum sa poti dialoga cu asemenea specimene, care se cred, iata, specialisti in medicina? Cate texte literare ale domnului AF ati avut ocazia sa cititi, domnule Cristescu? Eu unul, marturisesc, n-am gasit niciunul. Numai partizanat politic si jigniri. Aici, intr-un asemenea spatiu vi-i doriti inapoi pe Vasile Munteanu, Aurel Ganea, si altii si altii? Eu nu cred ca vor reveni! A, pot sa creada asta protejatii dumneavoastra. Sa fiti sanatosi! K  
Postat de catre sters sters la data de 2010-02-22 16:30:38
         
 
  Nu pot sa nu va admir naivitatea, stimate AF! Comunismul e mort, spuneti dvs! Dar principiile lui sunt sustinute abitir de catre chiar cei ce ii declama sus si tare moartea, condamnandu-l, recte chiorul si ciracii sai, de trista amintire in veci acestui biet popor. Nu aveti dreptul sa va pronuntati despre eventualele mele boli de ficat, deoarece, presupunand prin absurd ca ati fi doctor, nu v-am rugat s-o faceti. Va invit, de asemenea, cat se poate de ceremonios sa ma evitati cat puteti, oricat de tare il admirati pe exintescu, deoarece eu va voi ignora total de aici inainte. Nu-mi sunteti preopinent, nu-mi puteti fi, sunteti insolent iar insolentza e vulgara. Nu va doresc plecat de pe site. Va consider numai incompatibil cu bunul simtz, si de aceea am plecat, din cauza unora ca insultescu sexual, ca dumneata, ca altii pe care nu-i mai pomenesc. Astept cu mare nerabdare momentul in care veti intelege cu adevarat pe ce lume traiti. Pana atunci, sa fiti sanatos!  
Postat de catre sters sters la data de 2010-02-22 16:21:07
         
 
  Domnule Kosta, este o insanitate sa ma acuzati ca postez texte care pot fi considerate si altceva decat literatura. Ori nu stiti despre ce vorbiti, ori vorbiti despe ce nu stiti, alegeti dumneavoastra. In pagina mea nu veti gasi decat texte ce se incadreaza in rubricile acestui site. Altfel, daca doriti sa imi cenzurati comentariile si opiniile politice pe temeiul ca nu se incadreaza cu majoritatea celor ce se exprima pe acest site, consider ca este o tendinta comunistoida de care vreau sa cred ca am scapat odata cu deschiderea Romaniei spre civilizatie. Accept polemica dar nu inteleg intoleranta. Comunismul este mort, domnule Kosta, si odata cu el a murit si cenzura comunistoida. Nu de tot,e adevarat. Mai da bezmetic si convulsiv din picioare, dar nu mai are vlaga. Resemnati-va si intorceti-va pe Europeea mai senin si mai tolerant cu cei cu care nu intrati in acord.
Repet, nu stiti despre ce vorbiti. Regret ca nu pot da curs invitatiei de a parasi site-ul, ca o conditie necesara a intoarcerii dumneavoastra, dar consider ca avem loc cu totii aici, chiar daca sunt minoritar.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-02-22 16:03:30
         
 
  Cu profund respect pentru valorile pe care eventual le reprezinta opiniile lor, invit pe toti acei care confunda acest spatiu cu un forum al unui ziar on-line sa posteze acolo. Moral si logic ar fi ca opiniile lor sa-si regaseasca acolo contra-opinii pe masura. Aici, cel putin asa sustine proprietarul, se poate vorbi despre literatura. Daca nu ma insel eu, ca totdeauna.
respectuos cu cei care respecta, cu toate ale trupului in deplina sanatate, KV. Nu voi mai raspunde eventualelor insanitati.
 
Postat de catre sters sters la data de 2010-02-22 15:39:42
         
 
  "Domnule CTA domnia voastră știe să construiască?"

Da, domnule EC/IC/etc, dar construiește lucruri în care are încredere, pe care le controlează și în care investește cu folos pentru cei pe care-i îndrumă . Nu din cele care se duc de rîpă pentru că sînt lăsate de izbeliște. O să-mi spuneți că e o nouă etapă, un nou hei-rup. V-am mai spus, spiritul europeeeic este doar o abureală, iar al dv. personal este cel al unui activist care nu știe să acționeze decît claxonul. Ignorînd voios motorul. Și urînd de-a dreptul cîrma.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-02-22 15:32:18
         
 
  Domnule Kosta, am luat nota de greturile dumneavoastra si de lipsa bunelor maniere de care dati dovada pentru a nu stiu cata oara. Dincolo de lamentarile fara de sfarsit nu exista nimic altceva decat o grava problema de bila. Colebil.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-02-22 14:24:02
         
 
  Dincolo de orice altceva am inceput exact asa: am scris si postat texte. Credeam eu, literare. Cu valoarea, e altceva. Intrucat cine nu-si cunoaste trecutul e condamnat sa-l repete, amintesc acelora dispusi sa nu-mi acorde drept de opinie ca initial n-am comentat tendentios texte ci numai am infierat agramatismul, pe care ma simt in drept sa-l detectez acolo unde este cazul, am ofilit adesea pretentiile exagerate ale unora ca ar scrie literatura, atat cat m-am priceput. Indata ce au inceput insa jignirile repetate, provocate sau nu, ale unor postatori impotriva batranetii si a bolilor presupuse ale unora, indata ce insi imorali au inceput sa jigneasca si sa dispretuiasca, am facut, recunosc, la adresa lor, acelasi lucru. Pentru Andrei Florian nu am decat dispretul pe care il pot avea fata de cineva care, nepostand nimic literar aici, isi permite sa ironizeze si sa jigneasca, uneori exclusiv din motive de opinie politica, adica exact cum face si acum, atribuindu-mi mie simpatii comuniste. Vreau sa-i spun numai ca tatal meu a facut puscarie sub comunisti dar eu nu am facut niciodata parada de anticomunism, asa ca obiectul simpatiei si slugarniciei dumisale (fie si pe bani, dar tot asa se cheama). Cu Andrei Florian nu am ce combate, deoarece tot ce a dovedit in afara de simpatiile politice este lipsa de respect si de educatie iar acestea (nedublate de o cultura temeinica) dau ca rezultanta exact o persoana de genul sau.
Despre tristetile si scarba mea nu-i dau voie acestui vesel aplaudac al carmaciului sa se pronunte. Facand-o, a incalcat un spatiu intim si sacru si de aceea nu merita altceva decat dispret.
Dumneavoastra, domnule Cristescu, alias Emanuel, alias Corbu puteti privi catre ce doriti. Eu ma vad silit sa constat ca n-ati remarcat decat vulgaritatile imunde si blasfemiatoare ale exintescului ca avand virtuti literare. De aceea va detest atitudinea. V-am semnalat totdeauna momentele de duplicitate si de partinire, asa cum va amintiti. Cum dracu ati fi putut remarca in aceste conditii vreo valoare cat de mica in textele mele? Nici nu va cer asa ceva. Si dat fiind faptul ca acest spatiu este si va fi in continuare populat cu acelasi gen de specimene, imi rezerv o lunga expectativa, ragaz in care sa observ naravurile si moravurile Europeii. De se va insanatosi, voi mai vedea.
Cum am mai zis, succes!
 
Postat de catre sters sters la data de 2010-02-22 14:04:42
         
 
  Sunt curios daca radierea nivelului s-a aplicat si in cazul Ioan Peia...  
Postat de catre Label Black la data de 2010-02-22 13:55:11
         
 
  Vor fi multe susoteli, asta e sigur. Vor fi, probabil, multe reactii. Eu sper sa fie adevarat ceea ce spuneti, domnule Cristescu. In textul care mi-a fost radiat nu am vrut decat sa subliniez o realitate. Nu am dat absolut nici un nume, dar unele s-au autosesizat din oficiu. Ar fi putut sa ignore. Poate a fost si greseala mea - nu stiu. Dar daca astazi cineva imi va cere sa parasesc Europeea, fiti sigur ca nu o sa ezit. Am citit mai jos doleanta domnului Atanasiu - un distins autor de sondaje si m-am cam intristat. Hotul striga hotii - si asta spune totul.  
Postat de catre Label Black la data de 2010-02-22 13:52:38
         
 
  :) Domnule Kosta, stiu ca sunteti un nostalgic al vremurilor dominate de consensul opiniilor politice si regret ca nu ati avut minima barbatie de a ma combate in mod civilizat, alegand calea pribegiei pe alte taramuri literare. Faptul ca am comentat sub texte cu caracter politic altfel decat va doriti dumneavoastra este un exercitiu democratic cu care ar fi trebuit sa va obisnuiti timp de 20 de ani. Consider ca nu am adresat cuvinte jignitoare sau de natura sa atinga demnitatea persoanei si nu vad motivul pentru care m-ati atasat listei de indezirabili.
Domnule Cristescu, mi-ati facut "tabloul" in tonuri de gri si ma infierati ca pe "dusmanii poporului" doar pentru ca am alta optiune decat dumneavoastra. Cred ca ati exagerat usor. De altfel, ca sa destindem atmosfera, va aduc la cunostinta ca micutul Ponta a inceput cu dreptul... "Presedintele Partidului Social Democrat (PSD), Victor Ponta, a anuntat luni dimineata ca a luat prima decizie in calitate de nou lider al partidului: social-democratii care vin la sediul din Kiseleff vor trebui sa lase masinile afara din curte, exceptie facand Ion Iliescu".
Sa inteleg ca locurile rezervate handicapatilor se gasesc in curtea sediului?
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-02-22 13:29:38
         
 
  Domnule CTA domnia voastră știe să construiască? Dacă da faceți-o. Dacă nu, lăsați-mă cu ce pot face singur. Mai bine, mai rău așa cum pot. Vă asigur că tot ce fac fac cu sinceritate și cu perseverență. Atât că am multiple alte obligații iar Europeea presupune mult timp de care însă nu dispun. Am primit deja câteva oferte de sprijin. Și mai aștept. Și, împreună, sper să redevenim ceea ce am fost cândva și, de ce nu? un spațiu de referință. Oricum vă mulțumesc.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-02-22 13:18:46
         
 
  "Nu putem..."

Prețiosul (și falsul) stil al maiestății și autorității. Sînteți de mult o instituție. Spiritul ăla invocat mereu cu atîta aplomb este prea hîrbuit ca să-i mai puneți popi.

"Interesul Europeii este să devină un spațiu de referință literară."

Aceeași împăunare cu purceaua moartă în coteț. Un pic de modestie, ca să nu zic umilință, nu v-ar strica. Chestia cu scuzele ați demonetizat-o de multă vreme.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-02-22 13:08:02
         
 
  La revedere Vasilica Ilie.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-02-22 13:05:37
         
 
  Domnule Kosta Vianu,

Să privim în viitor. Nu v-am jignit niciodată. Dumneavoastră vă place să va autovictimizați.
Nu-mi mai faceți procese de intenții. Scrieți și publicați texte. Nu m-am pronuțat asupra valorii literare a textelor dumneavoastră. Nu o să mă credeți dar când v-ați supărat ca văcarul pe sat tocmai vă remarcasem textele. Apoi viața a venit cu alte priorutăți.

Formula "lingăul politic" poate și va naște cu siguranță reacții. Să avem respect unul față de altul indiferent de opțiunile noastre politice. Și eu mă aflu în antiteză cu opiniile domnului Florian care susține în accepțiunea mea, majoritatea frauduloasă, care zi de zi duce România de râpă. Asta nu înseamnă să ne jignim. Eu aș fi bucuros ca eu să fi fost acela care s-a înșelat.
Așadar vă aștept cu texte valoroase.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-02-22 13:04:48
         
 
  Domnule Cristescu, sunt stupefiata de ceea ce citesc la adresa mea. Acum inteleg ca eu eram un "cui" care va statea in coasta.Pe cine am "ofensat" eu, pe Europeea? Chiar imi propusesem sa nu mai postez nimic aici, in acest spatiu, vazand ce se petrece pe acest site si nu luati nicio masura! Chiar m-as bucura ca, fara mine, Europeea sa devina un site adevarat literar. Va doresc mult succes!
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2010-02-22 12:59:56
         
 
  Nu putem institui legalizarea eliminării cuiva de pe site la cererea altcuiva ci doar dacă încalcă regulamentul.

Nu putem reveni la CENZURĂ. Ar fi oribil. Mai bine închid Europeea decât să cenzurez dreptul la liberă exprimare. Inclusiv de a mă critica. Evident civilizat și inteligent.

Nu putem redezgropa trecutul. Nu am timp și nici nu ne-ar folosi. Putem fi toleranți, putem uita, putem ierta. Suntem doar într-un spațiu al ideilor. Nu trebuie instituit războiul de 1000 de ani. Insa putem fi, fiecare dintre noi exemple persnale și puem fi intansigenți cu toți aceia care încalcă regulamentul. De fapt pacea se face cu dușmanul.

Interesul Europeii este să devină un spațiu de referință literară. Nu să facă educație, psihoterapie, justiție, etc.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-02-22 12:41:12
         
 
  Orgoliul meu (cam lung, recunosc) ma sileste la o precizare: cele de mai jos nu ma identifica in niciun caz cu ceea ce numiti "autori valorosi", eu fiind un autor de texte "de doi lei" asa cum prea onest v-ati pronuntat odata. Si nici jignit n-am fost ci scarbit. Dar am plecat si de aceea am considerat ca ma pot baga si eu, umilul, in seama. Daca v-am deranjat va cer scuze. Daca va stau ca o musca pe nas, plesnitoarea va apartine. Daca nu, nu si gata, ce atata discutie!
Un frustrat recalcitrant, autor fara valoare care se baga si el in vorba incurcand planurile astrale ale Dumnezeului Emmanuel.
 
Postat de catre sters sters la data de 2010-02-22 12:32:08
         
 
  Nu pe vicobnoru...ci aici:
- Ati uitat pre multi dintre cei care ar fi trebuit sa fie trecuti pe lista celor fara drept de opinie;
- ati omis pe unii indezirabili;
- ati uitat ca preocuparea exclusiva (in opinia mea) A ACESTEI PAGINI AR TREBUI SA FIE LITERATURA IARA NU POLITICA, AFARA DE CAZUL CA AR FI IN STARE VREUN POSTAC SA COMITA UN PAMFLET CU TINTA POLITICA, LUCRU DE CARE MA INDOIESC (FARA SA MA APLEC);
- v-ati trezit cam tarzior, iar o vorba zice "tarde venientibus, ossa!";
- In ce ma priveste, am plecat de aici scarbit pe de o parte de atitudinea neliterara a postatorilor enumerati, dar si de grobianismul unor nume aproape celebre, ca de ex. predestinatul Mocanu, lingaul politic Andrei Florian, prea toleratul exultescu spirtual si altii din acelasi aluat (eiusdem farinae, daca doriti);
- lipsa dumneavoastra aproape totala de atitudine fata de numiti si de nenumiti ma face sa nu cred nici in acest ultim demers pe care imi iau libertatea a-l crede unul de fatzada, in sensul ca pana si dumneavoastra pareti uneori a fi scarbit de ce se intampla, dar atat;
- nu mai vorbiti, va rog, despre "sine ira et...". nu vi se potriveste!
Succes!
Un recalcitrant inrait.
 
Postat de catre sters sters la data de 2010-02-22 12:07:25
         
 
  Lista distinșilor ar trebui completată cu doi distinși mai recenți: eminenții Label Black și Petre Moceanu. Sînt sigur că mai sînt și alții, la fel de valoroși, dar nu m-am întîlnit cu toți.

PS-ul este sublim și mi-a cîștigat instantaneu adeziunea. O să vă scriu negreșit. Pe email.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-02-22 11:56:42
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE