FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
interviu cu poetul gheorghe Sarbu
Text postat de Dumitru Cioaca
-Despre inovatia introdusa de dumneavoastra in poezia pe care o practicati multi critici spun ca este cea mai revolutionara din toate istoriile literaturilor de pe mapamond. Ce v-a determinat sa exterminati toate verbele din poeziile dumneavoastra?
-In primul rand vreau sa-ti spun ca eu fiind un poet umanist nu mi-am permis si nu-mi voi permite sa exterminez nici un purece daramite verbe care sunt fortele motrice care anima orice poezie. Asa cum vei vedea este vorba numai de un transfer si nu de o exterminare.
Studiind lirica romana si straina am observat ca toate poeziile exceleaza printr-un exces de singularitate.
Toate au un unceput, un sfarsit si o actiune incorsetate foarte precis de existenta unor verbe. Acest concept stravechi de a compune liricoidic nu mai corespunde vremurilor actuale in care democratia biruind sau fiind pe cale de a biruii da cititorului drepturi si libertati noi. Azi consumatorul de poezie nu mai accepta sa-i vari sub nas o poezie in care sa-i arati ce faci sau nu faci cu iubita ta, indiferent cat de poetic faci sau nu faci acel lucru. Subjugati de ritmul trepidant al vietii moderne iubitorii de frumos ne mai dispunand de timpul fizic necesitat de ducerea unei scari la balconul Julietei sunt nevoiti sa o intreabe pe mobil daca vrea sau nu vrea. De multe ori folosirea directa a acestor verbe nu duce la rezultatele pozitive fara folosirea unei imaginistici convingatoare. Sarcina poeziei moderne e de a creea imaginile cele mai propice si in deplina concordanta pentru verbele de care dispune si este dispus fiecare cititor in parte. In poezia mea nu ai gasit verbe nu datorita faptului ca le-am exterminat. Ele au fost pur si simplu date cititorului spre a le combina cu imaginile mele conform simtamintelor lui. Poezia mea este cea mai apropiata de muzica simfonica: fiecare intelege din ea ce vrea el.
-Puteti sa ne aratati cum ar arata o poezie clasica in adaptarea moderna a lui gheorghe Sarbu?
-Desi m-ai luat pe nepregatite voi incerca cu prima poezie scrisa in limba romana. Primele trei versuri suna cam asa (citez din memorie):
"Amarata turturea
Cand ramane singurea
nu mananca si nu bea"
Boierul Ienachita facand abuz de verbe (trei verbe in trei versuri) nu lasa amaratei turturele decat posibilitatea de a rabda de foame si de sete chiar cand aceste elemente necesare vietii se gaseau din ambundenta pe intinsele lui mosi. Parerea mea este ca un caz particular nu poate da nastere la o poezie mare ci doar la o poezie provinciala. Chiar pe timpul marelui dregator in afara turturelelor cu conceptii feudale care falfaiau prin conacul lui se gaseau si turturele care traiau pe langa iobagi. Aceste turturele nu numai ca nu o luau pe catea sinuciderii prin foame si sete cand erau parasite de masculii lor abuzivi, ci din contra, chiar ele ii goneau spre a putea lua si portia lor de mancare si bautura.
Varianta propusa de mine:
amareala, turturica,
nu, pofta, mare, mica,
bautura, mancarica.
poate exprima prin adugarea verbelor aflate in posesia cititorului toata gama de sentimente pe care le poate acoperi inimioara unei turturele.
-Ne puteti pune la dispozitie una din ultimele dumneavoastra creatii?
-Cu placere.

dulceata amara
de gheorghe Sarbu
un pat mare, camaruta,
fara toale toata zana
potrivirea mana vana
pe-ntuneric huta-huta.

usa tandari foc nevasta
sceneta cu zgomot mare
vecini rai, martori, napasta
trei pensii alimentare.

-Va multumim pentru bunavointa cu care ne-ati acordat acest interviu.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "Dar n-ați amintit nimic despre panaceul Corina. Acum un an, am cumpărat de la domnul Sârbu panaceul Corina(contra unei sume impozante). Cu intenția de creștere a penisului.Mi-au crescut (în schimb) sînii."
(latunski criticul care sperand sa obtina rezultate peste asteptari a facut abuz de medicatia prescrisa de medicul gheorghe Sarbu)

pe-acest doctor eminent
la inima cum sa-l am
cand dup-al lui tratament
foarte medicamentos
mi-a crescut un par stufos
de-aproape n-o mai gaseam.

 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2010-01-07 19:01:57
         
 
  Excelent interviu! Dar n-ați amintit nimic despre panaceul Corina. Acum un an, am cumpărat de la domnul Sârbu panaceul Corina(contra unei sume impozante). Cu intenția de creștere a penisului. Mi-au crescut (în schimb) sînii. Acum alăptez pe toți bebelușii (nu bebeloaicele) de pe scară, atunci cînd mamele lor sînt pe la gioburi. Mai cîștig și eu un ban cinstit!  
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-01-07 18:35:46
         
 
  Vasilica, Ecsi
Multumesc de vizita si aprecieri.
La multi ani.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2010-01-05 16:43:25
         
 
  patul moale cămăruța
nea Mitică în rubașcă
fără țoale zâna huța
vise mâna niet smântâna
săbiuța fleașcă
(Radu Stefanescu)

Radu, fete din Sapanta,
intr-o noapte arzatoare
oceni haraso samanta
trei pensii alimentare.

 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2010-01-05 16:41:07
         
 
  Dumitru, mi-a placut textul tau, ce mai, esti tare! M-ai binedispus, am zambit chiar, intr-o dimineata de iarna geroasa, cu soare cu dinti, undeva, la un etaj superior, de unde am o priveliste destul de frumoasa; copaci incarcati de zapada si acoperisurile cladirilor, la fel! La multi ani, pe 2010! (anul asta nu ti-am vizitat pagina!)  
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2010-01-05 09:49:41
         
 
  plecaciuni vot  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-01-05 02:51:18
         
 
  Vero
Multumesc de vizita si apreciere.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2010-01-05 00:53:16
         
 
  Radule,
Multumesc pentru apreciere si abia astept varianta domniei tale la "dulceata amara". Asa cum am spus badea gheorghe da fiecaruia postavul necesar pentru a-si construi pufoaica care sa se muleze cel mai bine pe trupul lui. Varianta mea are o cocoase fiindca nici eu nu arat prea drept.

p.s.
camila = un cal care a fost proiectat de un comitet.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2010-01-05 00:25:45
         
 
  Am ras in hohote. Esti formidabil, nea Genu!

*

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2010-01-05 00:20:12
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  din inregistrarile paralele ale serviciilor secrete, se pare ca textul original a sunat asa:

patul moale cămăruța
nea Mitică în rubașcă
fără țoale zâna huța
vise mâna niet smântâna
săbiuța fleașcă
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-01-05 00:17:57
         
 
  cu mentiunea ca poemul "dulceata amara" citat aici nu corespunde cu originalul. voi reveni.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-01-05 00:06:06
         
 
  nene Genu, esti mare. stima si mandria. stea  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-01-05 00:03:28
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE