FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Renaște-mă
Text postat de Andrei Florian
într-o zi îmi vei strânge toate visele
și mă vei muta cu totul în inima ta
mă vei închide acolo
voi face pui mici cu ochi verzi
și le voi da drumul apoi prin vene
să te inunde jucăuși spre margini
să-ți râdă în tâmple în ochi pe buze
îți vor agăța colțurile gurii de urechi
ca un leagăn
înfierbântându-ți sânii a dorință
răvășindu-ți gura a chemare
îți vor încolăci stomacul de șira spinării
eliberâdu-ți fluturii
vor da drumul apelor să te umezească
pe buze
într-o chemare încleștată timpul se va opri
dilatându-și secundele
vei ști atunci că e timpul eliberării
incolăciți într-o copulare perfectă
mă vei naște într-un strigăt de plăcere
dintr-un vagin al abandonului
al renunțării
al meu
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  E genul de poem care-mi place! Magma.. forta, detalii! Nu sterge vagin - e o esenta! Stii bine asta! R.

Vot
 
Postat de catre Label Black la data de 2009-11-06 21:37:07
         
 
  Am revenit. Observ că doamnele au un simț al umorului mai dezvoltat decât domnii, iar cei din urmă sunt mai pudici decât primele, și mai zgârciți cu sfaturile. Mint, unul dintre domnii de aici, persoană talentată de altfel, m-a sunat și mi-a facut textul varză. Mi-a explicat sumar de ce textul meu nu poate fi considerat poem și că nici talentul nu mă prea caută pe acasă. E, asta cam așa este, dar nici eu nu mă iau prea în serios. Important este să mă străduiesc, nu?

Tania Roman, eu știu bine să țugui buzele, și cred că dacă m-aș strădui aș putea să cant și din tulnic, până la urmă. Cred, însă, că la suflu stau prost, pentru că nu îmi scriu poemele decât dintr-o suflare. Dacă după primele corecții nu îmi plac, le arunc. Chestia cu forma, cu lungimea :), este o discuție interminabilă. Aveți simțul umorului și mă bucur să constat.

Iulia Petronela, cred că vă doriți să vă răspund și eu pe puncte, nu?
1. Ideile despre care spuneți ca sunt redundante sunt diferite, pentru că, dacă prima idee se referea la o excitare a extremităților de către piticii mici cu ochii verzi, a doua idee furniza, de fapt, efectul acțiunilor acestora.
2. Da, ați surprins bine ce am dorit să spun prin construcția dată, mai puțin intenția poetului, adica a mea. Sunt puțin încurcat să detaliez acest aspect, dar ați remarcat bine că, măcar prin franchețe și naturalețe, se poate considera că am intenții bune, nu? :)

Suzana Deac, de la dumneavoastră mi se trag toate :). Ba că nu vă place copularea, ba că vaginul vă ofensează urechea, ba că sinonima nu prea e potrivită... poate și din acest motiv, gândesc eu acum, majoritatea bărbaților se feresc să scrie dedicații sub poeme iubetelor lor. Sau, dacă se încumetă să o facă, fiecare din ei o lasă în cutia poștală, pe mail, pe sub ușa de la cămin, etc, astfel încât, pâna la prima întâlnire, poema este deja corectată, modificată corespunzător și gata de publicare. Există cel puțin o persoană care m-ar strânge de gât dacă ar citi fraza asta. Din acest motiv, textele mele sunt pline de greșeli. În schimb, am o replică necorectată la textul ” LECȚII DE VIAȚĂ PENTRU PRINȚESÔ. Nu știu ce este mai bine să fac, să îl public, să vi-l trimit pe mail ...
Mă gândesc că poate ajung să-l public din prima cu sinonime cu tot :)

Vă mulțumesc cu respect, Zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-11-05 11:26:28
         
 
  Parerea mea este una modesta. Dar daca mi-ai cerut-o ti-o ofer cu placere.
Poezia mi se pare mai curata, nu-mi ofenseaza urechea. :)
Ultimul rand l-as sterge.
"Sinonima" gasita pt vagin, nu mi se pare potrivita.
Cu prietenie, Suzana :)
 
Postat de catre Suzana Deac la data de 2009-11-04 16:33:15
         
 
  as avea cateva observatii, pe care le vreau a fi primite fara nicio suparare:

1. redundanta ideii "le voi da drumul... sa te inunde... sa rada pe buze" regasita mai jos intr-o alta forma "le voi da drumul apelor sa te umezeasca pe buze"

2. lasand la o parte observatia 1, pentru cursivitate poetul ar trebui sa scrie in cadrul aceluiasi vers "vor da drumul apelor sa te umezeasca pe buze", in alt caz se poate citi si "pe buze, intr-o chemare inclestata, timpul se va opri dilatandu-si secundele", in contratimp cu intentia poetului.

remarc franchetea poemului, care este impusa de tema aleasa

iar pentru naturaletea scrierii as da vot, daca as avea cum.

cu prietenie, Iulia
 
Postat de catre Iulia Elize la data de 2009-11-04 14:06:03
         
 
 

`al naibii tulnic`

Stii Andrei, tentatia asta de a modifica un text venit dintr-o suflare dupa alte sugestii date ne incearca pe toti dar nu va avea rezultate decat la un suflu viitor. Atunci vei stii cum sa tugui buzele ca sa iasa bine din prima.
M-ai binedispus prin straduinta ta.
`Al naibii tulnic`. Ce ti-a putut trece prin minte! Ai vrut tu neaparat sa ramai la o anumita forma( sau lungime?!)
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2009-11-04 09:34:14
         
 
  Suzana, cu excepția finalului, am modificat aproape tot ce mi s-a semnalat. Textul rămâne supus modificărilor, desigur. Hai să vedem ce iese, deși, s-a cam dus și emoția, și copulația, și vaginul, ce mai, s-a dus cam toată aroma de dulceață de gutui. De dragul artei, însă, dacă nu din curiozitate, și tot merită să fac efortul să vă urmăresc sugestiile. Îl aștept și pe Radu Ștefănescu cu sugestiile lui. Dacă tot l-am făcut să fie copil din flori, vorba Radului, măcar să îl iubim cu toții, adică toți părinții :)
Radu, am tot căutat un instrument poetic potivit și m-am oprit în cumpănă între bucium și tulnic. Amândouă instrumente autohtone, potrivite zic eu, des folosite în poemele românești.
Să făcem o concepție de grup, deci:

într-o zi îmi vei strânge toate visele
și mă vei muta cu totul în inima ta
mă vei închide acolo
voi face pui mici cu ochi verzi
și le voi da drumul apoi prin vene
să te inunde jucăuș spre margini
să-ți râdă în tâmple în ochi pe buze
îți vor agăța colțurile gurii de urechi
ca un leagăn
înfierbântându-ți sânii a dorință
răvășindu-ți gura a chemare
îți vor răsuci stomacul pe șira spinării
eliberând fluturii
vor da drumul apelor să te umezească
pe buze
într-o chemare încleștată timpul se va opri
dilatându-și secundele
vei ști atunci că e timpul eliberării
încolăciți într-o împreunare perfectă
mă vei naște într-un strigăt de plăcere
dintr-un tulnic al abandonului
al renunțării
al naibi tulnic

Poemul rămâne deschis.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-11-04 09:03:02
         
 
  La fel si cu typo: cum am mai mentionat. In primul meu email. :)  
Postat de catre Suzana Deac la data de 2009-11-04 02:16:34
         
 
  Da-mi voie sa ma explic: copulatie, vagin... in atatea feluri te puteai exprima sa impresionezi femeia, ca doar asta se vrea: femeia pe barbatul, iar barbatul pe femeie in fel si chip... poetic, prozaic, romantic sau sadic cat mai inedit, original si surprinzator/socant
M-ai socat, dar nu m-ai impresionat cu asemenea expresii... in rest sustin parerea mea:
atmosfera poeziei este una acaparatoare...
 
Postat de catre Suzana Deac la data de 2009-11-04 02:11:37
         
 
  Ana e femeie!
A învățat că nici măcar vaginul nu poate purta mască, darămite un om. Așa că Zexe, fii hotărât!
 
Postat de catre Ana Sofian la data de 2009-11-03 23:57:48
         
 
  typo: Florian

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-11-03 23:17:41
         
 
  Andrei, daca mai esti pe-aici, da un semn pls.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-11-03 23:17:19
         
 
  Ei, da. Aici părerile sunt împărțite. Strângător cum sunt, eu aș fi jurat că e al meu. Ana, însă, mi-a spulberat această dulce iluzie, mi-a pus adevărul pe masă, și m-a pus să aleg ... mă zexe, hotărărște-te, pentru că ești nesigur. E al abandonului, al renunțării, sau al tău?  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-11-03 23:08:27
         
 
  Andrei, nu îl pot lega, dacă mă-nțelegi?
Are suflu, e scris mișto, dar nu pricep al cui e vaginul?:))
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-11-03 22:58:39
         
 
  Cristian, ia-ți și tu timpul necesar si hotărăște-te ce nu poți, că n-am înțeles. Pentru că lexicul folosit aici este unul minimal, sintagmele și ele uzuale, iar alambicarea chiar este absentă.
Este un poem de emoție, de atmosferă, sau oricum dorești tu să îi spui, și, ca să îl parafrazez pe ecsintescu, "atât". Poate să îți placă sau nu. Nu trebuie să poți nimic.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-11-03 22:50:10
         
 
  Da, destul de alambicat!?
Mesajul nu mi-e clar.
Apreciez lexicul, sintagmele ca atare, nu ca un tot.
Nu pot.
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-11-03 22:31:51
         
 
  Radu, ia-ți cât timp ai nevoie, sau cât timp îți dorești. Nu mă grăbesc, dar nu înțeleg de ce te-ai grăbit tu să mă faci curios cu privire la nepotriveală :) Niciodată nu e prea târziu pentru un comentariu sincer și argumentat.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-11-03 21:53:34
         
 
  Florian, pe scurt, e o idee generoasa tratata cu instrumente poetice total nepotrivite. o sa revin, daca ti se pare util ce zic, dar nu acum.

cum ziceam, sa se mai aseze.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-11-03 21:29:24
         
 
  Petre, nu vreau te contrazic. Prefer, insă, să rămân sincer și în poeme.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-11-03 20:52:38
         
 
  mie mi se pare prin foarte puține locuri "și" poezie...dragostea nu se face cu anatomia...poate sunt eu mai neștiutor...  
Postat de catre Petre Mocanu la data de 2009-11-03 20:49:51
         
 
  Multzam, acum macar am putut-o citi. Da' nu mi-am facut inca o parere...

V.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-11-03 20:35:29
         
 
  Radu, nu ințeleg ce dorești să aflii. Crezi că este relevant dacă am scris-o înainte sau după? :)
În acest caz, aș dori să faci două comentarii. Unul pentru fiecare caz în parte.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-11-03 20:34:56
         
 
  Florian, e slaba. pe alocuri foarte slaba, crede-ma pe cuvant.
spune-mi cand ai scris-o, ca sa stiu daca e cazul sa argumentez acum, sau sa mai astept.
(poemele abia nascute sunt ca plozii nostri - cei mai frumosi din lume).
dupa o vreme, lucrurile se mai aseaza, se mai poate discuta.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-11-03 20:28:36
         
 
  Doamnă Veronica, nu știu cum să vă pot ajuta pentru că eu văd corect și textul și comentariile.
Voi posta poemul mai jos,în comentariu, dacă așa puteți citi corect.

într-o zi îmi vei strânge toate visele
și mă vei muta cu totul în inima ta
mă vei închide acolo
voi face pui mici cu ochi verzi
și le voi da drumul apoi prin vene
să te inunde jucăuși spre margini
să-ți râdă în tâmple în ochi pe buze
îți vor agăța colțurile gurii de urechi
ca un leagăn
înfierbântându-ți sânii a dorință
răvășindu-ți gura a chemare
îți vor încolăci stomacul de șira spinării
eliberând fluturii
vor da drumul apelor să te umezească
pe buze
într-o chemare încleștată timpul se va opri
dilatându-și secundele
vei ști atunci că e timpul eliberării
încolăciți într-o copulare perfectă
mă vei naște într-un strigăt de plăcere
dintr-un vagin al abandonului
al renunțării
al meu
Cu respect, Zexe
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-11-03 20:28:33
         
 
  Andrei Florian,

Tare mi-e greu sa citesc textul de mai sus, ca e plin de patratzele in locul diacriticelor. Da' vad ca in comentarii ele apar bine. N-ai putea sa faci ceva sa apara bine si in text?

Multzam!

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-11-03 20:12:02
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Doamnă Suzana Deac, acum ceva vreme, pe când citeam "realitatea opusă" aveam o puternică senzație de deja vu. Fără să doresc să stabliesc o relație între cele două texte, adică între poezia de față și textul invocat, putem privi poezia mea ca pe o relitate opusă. Astfel, copulația și vaginul, elemente invocate de mine pentru a mă defini ca fiind de cealaltă parte a "realității". Prin modul de abordare, pot fi tratate ca pe o realitate expusă în expresii proprii poziției în care mă aflu. Aș fi putut să găsesc sinonime sau parabole care să le înlocuiască, dar aș fi fost ipocrit. Poate și de aici, din diferențele de percepție, bărbații sunt tratați în corpore ca fiind lipsiți de imaginație sau sensibilitate. Poate, deși, atat bărbații cât și femeile, vorbesc despre același lucru cu aceeași afecțiune, și, consider eu, cu aceeași sensibilitate.

Doamna Ana Sofian, finalul poemului este singura iluzie a unei certitudini cu care rămânem noi bărbații. Lasă-ne măcar atât :)
Vă mulțumesc pentru observațiile pertinente!
Cu respect, Zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-11-03 19:54:09
         
 
  Regăsesc ideea simbiozei în iubire.

Termenii anatomici fac parcă o radiografie a unui act, de renaștere, aici(tâmple, stomac, șira spinării, buze, vagin).
Finalul mi se pare un pic nesigur sau poate mă depășește înțelegerea lui.

Cred c-ar fi fost corect să spui "să te inunde jucăuș spre margini"

simple păreri, Anna.
 
Postat de catre Ana Sofian la data de 2009-11-03 19:28:51
         
 
  Imi place atmosfera creata prin imagini inedite.
Vot.

(anumite expresii pe mine personal ma deranjeaza: copulatie, vagin)

typo: eliberâdu-ți
incolaci... incolaciti de 2 ori
 
Postat de catre Suzana Deac la data de 2009-11-03 18:21:10
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE