FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Doar fluturii au agonii
Text postat de Tania Ramon

m-ademenește șoapta de castani
de-mi pleacă luna dinspre tîmplă
mi-e așa de gol înfofolit de ani
si-așa de plin pe aleea simplă
lipsită de ceremonii

de-o fi să mi se facă toamnă
nu mi-as dori decît să frunză
n-are decît de mă condamnă
natura cu mantou de pînză
și cu globule maronii

de-o fi... simplificînd abstractul,
ce este ploaia?- un schimb tacit-
nu-i știe gravitația tactul
și apa nu-i dă de muncit
doar fluturii au agonii

și eu. Cît mi-aș dori să frunză!


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Radule, nici un zid nu rezista- se macina daca nu se darama si tot cedeaza. Nu am avut timp nici macar sa o recitesc. Atata tot.
Am inteles ce am de facut. Sper sa nu treaca toamna pana atunci sa fiu nevoita sa schimb versul cu toamna in- de-o fi sa mi se faca iarna. :)
Mersi.
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2009-10-15 09:08:29
         
 
  Tania, nu te acuz de plagiat. Ai inteles gresit, sau eu n-am reusit sa ma fac inteles. Oricum, tot ce se scrie s-a mai scris candva. Nu-mi amintesc acum unde am mai intalnit acest procedeu (poate la Nichita sau la Serban Foarta, nu mai stiu). Dar n-are nicio importanta. Important e ca i-am zis "gaselnita" si asta te-a inflamat. Scuze. In ceea ce priveste restul, te vad impenetrabila ca zidul Bastiliei...

ne mai citim. doar fluturii au insomnii :)
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-10-14 21:43:36
         
 
  Cristian, multumesc de comentariu. Acum tu stii ca nu am nevoie de genul de sustinere pe care il sugereaza Adrian si sunt convinsa ca nu de asta ai intrat pe pagina.
Am momente cand nu sunt multumita de unele poezii si chiar emotii mari la gandul cum va fi impactul asupra celorlalti( cand vin doi ca si Adrian pe pagina nu mai dormi cu noptile) dar acum sunt chiar relaxata. A fost prea deosebita starea.
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2009-10-14 20:38:49
         
 
  Radule, ti-am apreciat circumspectia dar nu iti inteleg ironia cu gaselnita. De ce cauti sa ma jignesti lasand loc cu un asemenea comentariu la fabricarea impresiei ca mi-as insusi idei sau as plagia?
In rest, numai de bine.
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2009-10-14 20:34:16
         
 
  p.s. de exemplu, as putea sa pun de-o parodie care incepe cu constatarea "doar iepurii au butelii"... si ar suna la fel de monumental... n-o fac, pentru ca nu sunt in forma:)  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-10-13 17:25:51
         
 
  typo, scuze - nonconformismului (de emotie ca a picat guvernul)  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-10-13 17:21:47
         
 
  poezica e haioasa in felul ei, iar gaselnita "nu mi-as dori decît să frunză" face toti banii, desi n-as baga mana-n foc ca e si originala.
in rest e subtire, iar aritmiile evidente - cum ar fi cea din versul de debut - fac o impresie proasta.
Tania, n-am nimic impotriva noconformismului, dar scrie si tu mai cu grija si nu impinge ludicul chiar pana la ineptie (doar fluturii au agonii... ete na).
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-10-13 17:17:04
         
 
  Mereu invoci sau cineva invocă autosuficiența. Unii merită lăsați să-și găsească drumul. Ai făcut filozofia trebuie să știi asta. Nu tuturor le poți impune ce și de unde să înceapă, sau impune-le și-i vei limita.

Ai dreptate; te aflii într-un punct în care nu mai ai nevoie de nimeni și de nimic. Ți-ai câștigat respectul, Adrian, nu formula de politețe despre care vorbești și care, desigur, se măsoară altfel. Nici asta n-ai înțeles.

Trec de autosuficiență și spun că anumite intervenții exigente sau chiar malițioase, duc la inhibarea unor useri (după caz, asta poate fi altă discuție) și mă întreb, în speță, unde-i progresul?
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-10-13 01:11:20
         
 
  Cristi, nu mă erijez în nimic. Te-am tras de mânecă subtil de câteva ori, dar te-ai făcut că ninge, ori ninsoarea chiar era pe cale. Cât privește cultura, respiră și fii serios! Problema e faptul că tu ai numai păreri. Atâț! Respect? De ce aduci într-o discuție, fie ea și pe câmpii, respectul? Sau ții neapărat să auzi că nu am nevoie de respectul cuiva ce practic și-l oferă free, pe oriunde trece? Pentru că nu am. Iar dacă l-am avut, aș vrea să știu că mi l-am câștigar. Deci nu mi-l servi ca favor.

...Eu stimez în continuare poetul din tine, și persoana ta, dar, daca vrei, o strig: din punct de vedere critic (comentator) ești cu mult dator. Să te întrebi câți autori ai îmbătat cu apă rece, conducându-i astfel la autosuficiență, apoi să ceri progres.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-10-13 00:17:10
         
 
  îți accept scuzele.

Mai jos cred că începi să devii ceea ce nu ești, să crezi că stăpânești literatura, arta în general. Nu te erija în Dumnezeul culturii. E distanță mare la o eventuală cădere.

Oriunde am intrat, am specificat că este doar părerea mea și nu văd de ce ți-ai pierdut timpul să-mi contorizezi activitatea, mai ales cu intervenții care nu mă interesează și nu trezesc în mine nici silă nici milă.

Atitudinea asta, nu uita, o ai față de un om care te-a respectat!
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-10-12 23:52:14
         
 
  ...Iertare, Cristi, dar când o să am nevoie de permisiunea ta pentru a-mi da cu vorba (fie și despre vorba ta) o să ți-o și cer, apoi voi și mulțămi.

...Până atunci, îmi mai permit din când în când să-ți dau de bănuit că unu: aici nu e biserică, deci miluiești mult și-n zadar, și doi: plăcerea universală, în urma lecturării unui text, nu are nevoie de principii, deci ori nu le mai mima, ori inventează-ți-le.

...În rest, să frunze!
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-10-12 23:30:39
         
 
  Adrian,
nu ți-am cerut părerea.
Vorbește pe textul autorului nu al comentatorului;)
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-10-12 23:21:51
         
 
  ...Cristi, tu ai putea să găsești poezie și-ntr-o pată de ulei de pe carosabilul Versurifărănumăr. :)

...Între subtil și plesneală e o diferență. Cam la fel cu cea dintre a fi neutru fiind cu toți...
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-10-12 23:03:04
         
 
  "ce este ploaia?- un schimb tacit-
nici gravitația n-are tactul"

Tania,
îmi permit recomandarea de-a lăsa "un schimb", nearticulat și să reduci cumva măsura în versul următor.
Respect grafia ta curajoasă și te-asigur că "de-o fi să mi se facă toamnă
nu mi-as dori decît să frunză" te scoate din pedagogia non-artă.

"doar fluturii au agonii

și eu. Cît mi-aș dori să frunză!"

Îmi cer scuze colegilor, dar opinia mea este că în sfârșit se iese din "calea regală".

Felicitări și vot,
Cristi






 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-10-12 22:23:36
         
 
  Multumesc de opinii.
Ana, stai linistita, nu se vor face modificari in structura limbii romane de la atata.
Adrian, pozitia ta imi aminteste de bancul ce l-ai spus pe o alta pagina, cu paznicul si scheletul jucaus: ne jucam, ne jucam dar in incinta. :)
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2009-10-12 17:29:54
         
 
  *cacofonia (se pare că locul le atrage)  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-10-12 01:10:24
         
 
  *înlocui  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-10-12 01:06:22
         
 
  ...Aș înclocui "cât mi-aș dori să frunză" cu "cât mi-aș frunză să dori".(scuză-mi cacofinia). Ori, barem, cât mi-aș dori să varză. În rest, un poem genial, departe de-a fi senil.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-10-12 01:04:47
         
 
  Doar fluturii au agonii
le este toamna scurtă-n dungă
pe-un pețiol e a muri
și pe un limb e viață lungă!

Ideea de a mi se face toamnă mă cuprinde deseori.
N-am înțeles de ce trebuie "să frunză"? Ce tribut trebuie să plătească limba română ca să fie așa schimbată? Doar de dragul poeziei?

Ideea condiționalului( de-o fi)mă trimite cu gândul la ceva schimbări; nu același lucru se simte în strofa a doua a poeziei în care cioca-cioc acela apare ca o lovitură de gong exact când piesa se derulează.

Aș fi spus poate gravitația nu are tactul.

umile păreri, doar atât!
Anna
 
Postat de catre Ana Sofian la data de 2009-10-12 00:13:16
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE