FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Pretul de cost al vietii
Text postat de Cristian Vasiliu
Motto: "vieții i-a scăzut prețul de cost" Loredana Cristea

Mintea mi-e în ceață
Și-s un mare prost:
Nu știam c-o viață
Are preț de cost.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Chiar daca nu acesta a fost miezul postarii tale, Cristi, citind poezia Loredanei construita in jurul cuvintelor Apostolului Pavel, la moda tare printre intelectuali si folosite in cele mai nepotrivite contexte, sunt, cumva, pe aceeasi felie cu tine.

"daca dragoste nu am, nimica nu sunt"...de la filmele europene proaste realizate de regizori subtili si pana la motto-urile din viata unor mici fapturi dominate/dependente de nevoile trupului, trecand prin romantele de tip Gheorghe Gheorghiu, un val proto-pseudo-caldicelo-pamfleto-crestin foloseste aceste cuvinte denaturandu-le. Unii voit, cei mai multi din ignoranta. Inspiratiile biblice sunt la mare cautare, tocmai din lipsa de repere. Atunci cand iti lipseste gustul, de pilda, te imbraci clasic, in negru, alb si violet, stiind ca nu vei rata. (Ei isi legitimeaza cusururile prin sacralitate, e, pe undeva, de inteles). Faptul ca e vorba despre o alta dragoste, despre o alta fiintare, despre un alt sentiment, departe tare de cel carnal sau de cel al deznadejdii dupa o banala dezamagire in amor, e o alta poveste.

Poezia in cauza face parte din alta categorie si nelamuririle mele ajung, astfel, cumva, langa cele ale lui Cristi. Primele doua strofe ating socialul si disperarea stomacului, criza si caderea in golul foamei. Un gen de "vrem o alta ordine de zi: pentru noi ca simpli muritori, viata-i lucrul cel mai important" vs "nu vedem niciunu-o izbavire". Iubirea apostolului Pavel nu potoleste nicicum foamea asta iar pentru un crestin criza apare atunci cand nu mai exista a doua foame, cea de Adevar, ci doar prima.

"Nu va potriviti chipului veacului acestuia ci sa va prefaceti prin innoirea mintii voastre ca sa puteti deosebi voia lui Dumnezeu...".

Pretul de cost al vietii ramane, deci, in context, o perspectiva searbada asupra trairii noastre, iar asezarea sa langa cuvintele Apostolului, o "mica" fortare umana(ista) a raportarii la Adevar. Pacat

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-10-08 08:31:34
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Metaforic, da; viața poate avea...
"Prețul de cost" este un termen tehnic și corect.

Cristi
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-10-08 03:46:54
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE