FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Ecoliteratura - o cale gresita?
Text postat de Stan Papusa
Ecoliteratura este un concept foarte drag domnului profesor Corbu. Personal, nu cred in el. In concept.
Dumnealui agita mereu aceasta cerinta, dar cred, de fapt, ca vrea sa ajunga in cu totul alta parte: la curatenia continutului si mult mai mult decat atat, la innobilarea intentiilor din spatele nevoii creatiei literare ori pseudoliterare. Asta prin forma. Lucru imposibil, dupa parerea mea.

Poti sa ai un text in care sa apara cuvintele p**a, p**da si textul sa fie de o reala valoare literara.
Sa spunem ca un personaj calatoreste cu trenul si povestitorul reda o discutie dintre calatorii de pe culoar. Care, calatori, nu au auzit inca de ceritele ecoliteraturii si mai scapa cate una.
E romanul necitibil, mai putin valoros pentru aceste cuvinte?

Cred ca agatarea obsesiva de forma duce, finalmente, la scaderea calitatii fondului si reprezinta un ferment pentru cizelarea mijloacelor mizerabile de raportarea la cititor si la colegii de site, in cazul literaturii virtuale.

Lasa liber limbajul, pune-i doar o bulina si nimeni nu va mai abuza de el. Pune-i stavile peste stavile si vei inmulti mizeria parfumata si bine ascunsa dupa exprimari cizelate.

Ce vrei, de fapt? Un rahat suculent si proaspat sub covorul persan, sau cateva scame si putin praf pe el?
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  @ emanuel cristescu

de ce atata hotarare la un fleac polemic? In alte parti ar fi nevoie de asta, poate.
deci?
 
Postat de catre Stan Papusa la data de 2009-09-28 21:29:39
         
 
  Nu.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-28 21:13:30
         
 
  domnule profesor, nea Stane,

in general, eu unul ma indragostesc de un text polemic daca il pot suspecta de cel putin unul dintre viciile de mai jos:
1. logica
2. stil
3. umor
4. bune intentii

in cazul topicului dvs, nea Stane, cu exceptia punctului 4, n-am gasit niciun cusur

drept pentru care votez
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-28 20:46:57
         
 
  un ferment pentru cizelarea mijloacelor mizerabile de raportarea la cititor

Adînc, nea Stane. Atît de adînc încît este chiar abscons. Cred că pînă și matale ți-e greu să deduci ce ai vrut să spui.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-09-28 20:00:32
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  @Vasilica Ilie - Argumentul cu cartile de scoala sa nu-l mai dati cand e vorba de marea literatura.  
Postat de catre Stan Papusa la data de 2009-09-28 19:56:01
         
 
  Nu stiu cine este acest Stan Papusa, dar e praf...............  
Postat de catre Label Black la data de 2009-09-28 19:47:09
         
 
  Domnule Stan Papusa, imi pare rau ca v-o spun, dar textul dv. parca ar fi alaturat emisiunii pe care o vedeam si eu la o televiziune mai demult(nu stiu daca acum se mai difuzeaza) si se numea: "Copiii spun lucruri traznite"...
Mi-aduc aminte, cum un copil, auzind de la parinti aceste lucruri obscene,(unii chiar ii invata de mici astfel de injuraturi, parca cine stie ce lucruri importante trebuie sa stie copiii lor, de la varsta inocentei!)le spunea pe post cu dezinvoltura si naturalete, ca si cum ar fi fost normale, la varsta lor.
Eu nu zic ca nu sunt lucruri firesti sa spui lucrurilor pe nume, dar ele se spun mai mult in intimitate, atunci cand esti educat de mic, ca nu este frumos sa le spui in societate, asa aiurea: nu zic ca unii dintre poetii clasici nu au scris poezii obscene, dar nu-mi aduc aminte sa le fi citit in cartile cu poezii de la biblioteca sau in cartile de literatura de la scoala. Mai nou, este o moda; de fapt, toate lucrurile obscene sunt la moda, acum. Nu mai avem mult si asteptam sa iasa un presedinte din randul celor care scriu acum asa ceva (am vazut un candidat tanar din randul celor care scriu poezie, pare-se, participa la alegeri prezidentiale, unul cu plete si barba, nu i-am retinut numele) sa vina in Piata Universitatii, pe podium si sa ne spuna in loc de: "sa traiti bine", sa facem altceva bine! :) Va rog sa ma scuzati, fiecare este liber sa scrie cum vrea el, dar sa-l scrie unde ii este permis!
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-09-28 15:58:19
         
 
  Părerea mea în privința termenului care se vrea concept este aceea că domnul Corbu a împletit un lung cîrnat de post cu care poate atenta la recordul guiness stabilit de Oprescu. Sondajul pe care l-am încercat dovedește însă că el nu pocnește.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-28 13:14:30
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE