FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Scrisori din colivia de sticlă (II)
Text postat de Adriana Lisandru
a cumpărat o pelerină fermecată

mi-o aruncă pe umeri și brusc
devin
invizibilă.

când îmi aduc aminte de mine
mă pescuiesc din oglinzi.

în năvod
doar un pantof de copil
și-o seceră.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  trac? of course, corul antic. his role is to reveal the ground truth :). tocmai de aceea, îndeobste, nu i se raspunde. dar un non-raspuns e si el un raspuns.
 
Postat de catre definitiv retras 02octombrie09 la data de 2009-09-26 16:29:23
         
 
  uitasem de Corul Antic, dar intotdeauna am trac atunci cand vorbesc in fata multimii. si nici nu stiu cum sa impac, simultan, mai mult de doua persoane.
 
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2009-09-26 12:48:22
         
 
  Elena Stefan, de acord - am depasit putin limita. imi cer scuze.
dar si eu ma intrebam, ca si dvs., ce are ciocanul cu prefectura (poezia) de fatza.
Aveti dreptate si in privinta mi-urilor, ma gandisem de la bun inceput sa inlatur unul...am asteptat sa vad daca numai eu le gasesc deranjante. se pare ca nu.

Tea, Cristian Munteanu, Radu (ce mai faci, omule?!), va multumesc.

Latunski are umor ...chiar cand se preface ca-l pierde in praf; parodia e reusita. :)

Aaaa...Radule: "taie asta, taie si asta"...intr-o zi o sa scriu poemul perfect din conjunctii si prepozitii. :))
sper.
 
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2009-09-26 12:45:33
         
 
  P.S. si fara "fermecata", evident  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-26 11:16:25
         
 
  minimalist, si bine scris

cred ca mergea fara "brusc" (detaliu complet inutil, veche meteahna de poeta)

vot (stelele sunt date)
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-26 11:15:38
         
 
  "Asa ca nu ma mira faptul ca domnul Buricea e deranjat de lipsa ciocanului."

Excesiv, distinsă colegă. Excesiv. Indiferent de ce va fi zis imprudentul domn. Pentru că procedând astfel se pot face remarci reciproce și se escaladează extraliterarul. Ce are ciocanul cu prefectura?
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2009-09-26 09:50:59
         
 
  Cred că "Mi-" din primul vers ar trebui să lipsească. Repetiția "mi-a" este deranjantă. Dacă s-ar scoate din al doilea vers s-ar crea imprecizie.

Altfel, un poem frumos care se susține. Un remember poate cotidian "pelerina fermecată" jucând rolul celebrei ziceri "hocus pocus"

Cred că intervenția latunskiană nu are girul neprețuitei Nina Lapșenninikova și nu reprezintă decât un joc inteligent de cuvinte pe care distinsul critic îl poate aplica oricărui poem al oricărui autor indiferent că acesta, autorul, se numește user or Nichita Stănescu.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2009-09-26 09:46:25
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  mi-am cumpărat un năvod fermecat

l-am aruncat peste umeri
și brusc m-am simțit îmbrăcat

cînd mi-am amintit
la ce folosește
am sărit spărgînd oglinda apei
-sînt mort după pescuit!-

m-au pescuit scafandri
(a durat ceva vreme)
întîi au găsit un galoș,
o seceră,
o umbrelă
și trei peturi goale.

 
Postat de catre latunski criticul la data de 2009-09-26 06:35:00
         
 
  latunski, citește mai jos interpretarea textului.
despre simbolistică și umor discutăm în pagina mea, că deja am sufocat autorul.

corule, ce nu înțelegi? nimic? atunci nu te pot ajuta! nimicul e nimic și-atât!;)

 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-09-26 05:22:19
         
 
  "cand imi aduc aminte de mine
ma pescuiesc din oglinzi"......interesant cum "te aduni" , "pelerina" si "navod"_ul iti vin la-ndemana tocmai cand - mi se pare - ratacesti cautand.

Interesant si grozav de poetic ceea ce spui, Adriana.

Aprecierile mele le stii.

Calvar*
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-09-25 20:20:34
         
 
  Domnilor, e lucru stiu ca fiecare va fi tentat sa se declare multumit de acel inteles al simbolurilor care ii marcheaza (ori i-a marcat, pana la un punct) existenta. Asa ca nu ma mira faptul ca domnul Buricea e deranjat de lipsa ciocanului. Ma mir doar de faptul ca al nostru critic vede plasmodieri rosii-nostalgice acolo unde nu sunt.  
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2009-09-25 16:36:57
         
 
  erata e necesară...  
Postat de catre latunski criticul la data de 2009-09-25 12:53:09
         
 
  latunski, ce mai faci domnule? :)
Binișor, mulțumesc de întrebare (din dicționarul de cuvinte de-a gata).
Stai așa corule, nu pot vorbi cu toți odată! Dămi-l pe dirijor. Tot Fagot-Koroviev e titular?
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2009-09-25 12:51:32
         
 
  latunski, ce mai faci domnule? :)
asta cu "valoarea reziduala" imi indica oarece irascibilitate. reziduala.

cristi, nu inteleg nimic :)

adriana, sunt doua texte si mi-e foarte greu sa le leg. pelerina te face invizibila iar oglinda, vizibila. tertium datur? bungee jumping intre doua momente indepartate?
despre secera ce sa zic, mai bine un pumn in plex.
pe ansamblu, deslusesc o intentie dar nu ma pot extinde.

bune urari tuturor


 
Postat de catre definitiv retras 02octombrie09 la data de 2009-09-25 11:09:50
         
 
  Cristian, poți să-mi dai un exemplu de odă stalinistă(jelenie) scrisă(comentată) de mine?
Poți să-mi explici simbolistica sau valoarea reziduală a textului de mai sus? Că poate mă simt depășit de evenimente și nu am voie să mai beau cafea.
Cu Nina poți vorbi personal. O găsești la redacția Massolitului. Cu mine colaborează în timpul liber.
Dar despre simțul umorului(al tău) poți să spui ceva?
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2009-09-25 10:11:37
         
 
  Păi cum altfel?
Zi dumneata, latunski, după a doua cafea (că doar a doua face minuni și ți-ai amintit cât ești de critic), așa-i că unii rămân cu pelerinele fermecate lipite de piele, buchisind patetic ode staliniste? Și jelanii.
Dacă rămâi și te lovește vreun ciocan, promit să nu-ți las secretara pe drumuri;)

 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-09-25 09:18:27
         
 
  Mihai Voteazu a acordat două voturi acestei producții. Primul pentru fenomenul Poltergeist, element de folclor urban iubit de cei de dincolo de Ocean. Al doilea pentru pantofior- ca să fie și el plin cu daruri anticipînd sărbători dragi nouă, aborigeni cum sîntem. E firesc ca Redacția să-mi recomande acest text. Ca să-mi aduc aminte că sînt critic!
Ciocanul proletar cade greu asupra textului, salvînd secera, dar asta a remarcat și domnul Buricea.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2009-09-25 08:45:16
         
 
  erata: ciocanul
Daca ai fi salvat si ciocanul, ai fi salvat PCR!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2009-09-25 08:05:36
         
 
  în năvod
doar un pantof de copil
și-o seceră.

Dar cicanul nu l-ai pescuit?
S-a dat la fund?
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2009-09-25 07:35:24
         
 
  Adriana,
ferice de cei ce nu se pescuiesc.

Îți spun: cine-a pipăit pantofiorul și secera, nu va mai purta nicicând pelerina.

Stea și vot pentru scriere (starea dărâmă)
Cristi
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-09-25 00:46:23
         
 
  Vero, atat in primul vers, cat si in al doilea folosesc conjugarea la persoana a III-a.

nu cauta (I), ca nu-i. cel putin, nu aici.
cu drag.
 
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2009-09-24 23:58:25
         
 
  Adriana,

in versul 2, "mi-o arunc", cred...

Nu mi-aduc aminte de (I), poate ca eram plecata?! Titlul imi place grozav. O sa caut (I) in textele tale.

Vot,

Vero.

PS: Exceptia confirma regula, se spune. Regula: provizoratul dureaza cel mai mult. Dar, temporarul fiind retezat (exceptia), regula e confirmata :)))

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-09-24 23:54:42
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE