FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Electorale
Text postat de Emanuel Cristescu
Creatorii reprezintă inteligența unei națiuni.
Cunoașteți cu toții situația economică, politică, socială și cultural științifică a României actuale.
Aș dori un punct de vedere, un fel de sondaj de opinie, exprimat aici ori pe e-mailul: [email protected], față de potențialii candidați la funcția de Președinte al României și dacă doriți ori credeți că este util să ne implicăm în susținerea vreunui candidat. Romania dacă vrea poate.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Scuze, am pus un link grești la Situația....

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-25 15:24:03
         
 
  Eu sunt un om liber. Si sunt gata sa sustin oricare dintre contracandidatii actualului presedinte. Care a incalcat tot ce se poate incalca: principii morale, constituționale și promisiuni electorale. Că încă mai este susținut ține de nivelul de viziune și înțelegere ale fiecăruia.
Eu nu fac parte din nucleul dur al niciunui candidat. Însă, ca om normal, nu pot asista pasiv, la instaurarea dictaturii în România. Urmează referendumul, care se va desfășura pe parcursul a două zile (rețetă validată!) apoi un parlament de buzunar, EU prim ministru, șamd. Dormi în pace blând popor român. Sunt intelectuali care îți asigură un somn profund. Pentru mulți ani de acum încolo. Intelectualii veghează pentru tine!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-25 05:25:43
         
 
  Domnule Cristescu, m-ati convins. Nu exista niciun politician roman, cu exceptia doctorului Oprescu, care sa se tina de promisiunile electorale. Eu propun sa il votam pe Oprescu in momentul cand va taia panglica autostrazii suspendate a Bucurestiului. E drept ca dansul s-a cam grabit si a suspendat de tot autostrada cu pricina, poate si din graba cu care se buluceste la electoralele de toamna-iarna, chemat de electorii nerabdatori sa suspende toate autostrazile Romaniei. Domnule Cristescu, nu voi avea votul legat de o persoana anume, niciodata, si nici de Basescu nu sunt legat, dar nu pentru ca as considera ca nu merita suportul meu, ci pentru ca oricum se bucura un larg suport in randul cetatenilor. Singurul lucru de care as dori sa ma ocup eu este sa elimin ceea ce dumneavoastra numiti dubla masura. Tocmai de aceea v-am sugerat, daca tot va preocupa familia presedintelui, sa studiati si preocuparile membrilor familiei domnului Oprescu. Daca doriti, va pot spune eu cu ce s-au ocupat parintii domnului Oprescu, fratele, copiii. Nu cred, insa, ca mai este necesar sa amintesc. Plus de asta, eu nu cred ca doctorul va dori sa isi expuna situatia financiara unei "radiografii electorale", si am premonitia ca va renunta la candidatura sa, in chiar ultima clipa, tocmai din acest motiv jumatate financiar, jumatate de imagine, a sa si a familiei sale. Scenariul este clasic. Va invoca presiuni ale unei forte oculte, amenintari din partea unor personaje obscure, ma rog, surogat de telenovela. Consider ca Dr. Oprescu va opta pentru o batranete linistita, stiut fiind faptul ca are o fire mai degraba comoda si boema.
Ceea ce doresc eu sa spun este ca dumneavoastra ne sugerati sa il schimbam pe Dracu cu ta-su. Va respect optiunea personala, intr-o oarecare masura va inteleg si orientarea politica, dar sa incercati sa va opintiti in fata evolutiei firesti a societatii, este o incercare induiosatoare. Romania este pe cale sa se modernizeze, sa isi schimbe personajele imbatranite si prafuite de atata comunism de tranzitie, constitutia, parlamentul, justitia. Toate acestea trebuiau facute de cel putin zece ani. Iliescu nu a vrut nici in ruptul capului sa se lepede de satana, Constantinescu a esuat lamentabil, iar Basescu este sufocat de un sistem corupt pana la oase. Este in firea lucrurilor sa lasam generatiilor copiilor nostri un sistem sanatos, total altul decat cel actual. Ma mai amuza, inca, incercarile de a indesa tot cancerul societatii actuale in desaga presedintelui, in maniera cu care ne-am obisnuit sa o vedem la antenele lui Voiculescu, la posturile lui Vantu, in ziarele lui Patriciu, iar acum, pe Europeea, citesc cum criza mondiala este tot din vina lui Basescu. Confundati premierul cu presedintele, guvernul cu presedintia, si ignorati ca cea mai mare crestere economica neocomunista a fost inregistrata sub mandatul sau. Domnule Cristescu, cu tot respectul, daca va doriti credibilitate incercati sa va periati discursul de greseli pe care numai Ciutacu sau Mircea Badea le mai fac fara sa roseasca. Anume, nu presedintele legifereaza prin asumare, si nu acest guvern a inventat asumarea raspunderii. Invatamantul romanesc produce tampiti nu din cauza presedintelui ci din cauza profesorilor, desi eu consider ca avem suficiente motive sa credem ca nu este tocmai asa, pentru ca eu cunosc o mare suma de profesori care nu ar lasa niciun tampit sa treaca de cursul sau. Presedintele nu reactioneaza la inregistrari pe care nu si le revendica nimeni, cel mult poate reactiona la continutul revoltator al acestora. Au mai fost inregistrari asemanatoare cu caltabosi si palinka, va mai amintiti? Personajele erau tot din guvern si din parlament. Ma rog, in cea mai mare parte incercati cu stangacie sa legati esecul actualei clase politice de un singur om, de parca toate acestea ar disparea brusc, odata cu schimbarea presedintelui. Va repet, userii acestui site au un coeficient de inteligenta suficient de mare incat sa nu reactioneze la asemenea discursuri, iar tacerea lor nu este frica. Banuiesc ca multi dintre ei au simtul ridicolului, si nici nu doresc sa va supere, pentru ca multi dintre ei s-au adunat aici din cu totul alte motive.
Daca doriti sa tineti un discurs original, incercati sa nu copiati temele impuse si uzate de atata timp pe canalele platite de oponentii presedintelui.
Basescu are defecte suficiente cat sa umpleti prima pagina a acestui site. Cele enumerate de dumneavoastra sunt voit contorsionate astfel incat sa incapa, toate, in buzunarele presedintelui. Cu toate acestea, va inteleg.
Este criza.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-09-24 19:56:22
         
 
  Andei Florian

"promovarea ideii de teama fata de o exprimare libera precum si dorinta dumneavoastra de a va elibera de aceasta prin schimbarea presedintelui"

Nu, domnule Florian. După cum observați eu comentez liber și îmi asum eventuale riscuri. Sper totuși să nu risc nimic. Dar mai știi ? Constat doar, cu tristețe, că alții și din păcate extrem de mulți, nu o fac. Iar a comenta astăzi în România a devenit, iarăși, un adevărat curaj. Și asta mă face să cred, poate mă înșel, că au o motivație. Să fie cumva frica? Oricum nu este corect să-mi atribuiți formulări de genul "dorinta dumneavoastra de a va elibera de aceasta" Eu sunt un om liber. Și gândesc liber.

Mă surprinde totuși că nu observați degradarea fără precedent a situației din România iar dublul standard prezidențial nu vă deranjează.(ca să dau doar un exemplu, suspendarea ministrului Atanasiu și poziția față de actualul ministru al turismului față de care s-a pronunțat o comisie a Parlamentului!)

"mai bine alegem unul cu prostata, cu hemoroizi, cu o ciroza incipienta, etc," Ați văzut vreun buletin medical ori este o intoxicare? Corect ar fi ca toți candidații să fie supuși unui consult medical interdisciplinar. Până atunci dezavuez procedeul. Este prea jos.

Cât privește google imaginați-vă cuvinte cheie simetrice. Veți avea rezultate deloc surprinzătoare și acuzații mult mai grave. Cum decelăm adevărul de intoxicare? Corect ar fi să opereze prezumția de nevinovăție în toate cazurile și să gândim față de situații evidente, concrete, la care avem acces nemijlocit cu propriul nostu intelect. De exemplu alegerea independentei EBA, izolarea României, legiferarea prin asumare și degradarea fără precedent a vieții economice și sociale, promulgarea unor legi care apoi nu se aplică. Ei bine, acestea țin de domeniul evidenței, și ar trebui să oripileze orice intelectual și nu numai.

Și mie îmi place Crin însă este "poet" și nu are forța să-l învingă pe actualul președinte. Ori eu pornesc de la această necesitate. De ce? Pentru că domnul, actual, președinte nu a respectat promisiunile electorale cu care ne-a cucerit (inclusiv pe mine) a încălcat atribuțiile constituționale și a abandonat principiile morale. Adică nu servește România și cetățenii ei. A distrus speranța și încrederea românilor. S-a urcat băut la volan, România este muribundă, învățământul românesc produce tâmpiți, a forțat legiferarea prin asumare, vrea dezincriminarea drogurilor, etc. pe care probabil o va realiza tot printr-o nouă asumare, a adus România în situația în care fiecare se ceartă cu fiecare, nu a reacționat la înregistrările ilegale din cadrul instituției fundamentale a democrației, nu-și îndeplinește rolul de mediator, etc. etc.

Și, distinse coleg, nimic nu este mai important decât încrederea și credibilitatea. Care se pierd într-o secundă și se reconstruiesc în ani. Ați văzut cum procedează Obama ? A promis închiderea închisorii Guantanamo, o face, a promis retragerea trupelor din Irak, o face. Așa se reclădește încrederea și speranța unei națiuni!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-24 06:26:09
         
 
  Ghilimele înainte de "nu scrii"  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-09-23 21:17:02
         
 
  Ana, când îmi poți demonstra că nu scrii prost, dar, acum, nu cred în posibilitățile tale" este o cotradicție, mai discutăm. Până atunci, toate bune!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-09-23 21:16:26
         
 
  Pentru că a discuta despre opțiunile politice în situația actuală este o chestiune prea delicată, nu-mi permit s-o fac decît cu persoanele care-mi sînt suficient de intime.

În schimb, îi invit pe toți cei care doresc să participe la un sondaj asupra întelesului ecoliteraturii pe care-l voi posta în curînd. E mai aproape de interesele noastre.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-23 21:13:22
         
 
  Domnule Cristescu, am citit cu atentie comentariul dumneavoastra si am remarcat, ca o nota predominanta a acestuia, promovarea ideii de teama fata de o exprimare libera precum si dorinta dumneavoastra de a va elibera de aceasta prin schimbarea presedintelui cu un altul, cu o personalitate si radacini adanci infipte in vechile structuri. Nu am inteles de unde vine teama despre care aminteati pentru ca nu cunosc niciun caz de represiune, cum au fost mineriadele spre exemplu, si nici nu intrevad vreuna. Teama ar trebui sa le fie doar celor ce si-au construit imperiile financiare din afaceri ilicite cu statul precum si a acelora care au jefuit banul public prin operatii financiare situate in afara legii. Spre exemplu, orice user al acestui site poate face un exercitiu de informare despre candidatul pe care il sustineti in felul urmator . Se deschide pagina motorului de cautare Google si se introduc cheile de cautare "Aurel Catalin Galea" ,"Sorin Oprescu", "Sorin Mircea Oprescu", "Ilinca Oprescu","Gemedica", "Three Farm SRL, Gemedica SRL si Body Logic SRL", si ar mai fi fost, dar este suficient. Sau credeati ca Oprescu si-a dorit administrarea spitatlelor din Bucuresti pentru ca i s-a parut prea mica responsabilitatea de primar al Bucurestiului?
Oricine doreste sa schimbe un presedinte cu un altul, trebuie sa aiba macar decenta sa propuna un altul care sa fie in contrast cu primul. Asta de dragul schimbarii, nu?
Ca sa ramanem intr-un cadru medical, e ca si cum am spune " decat sa aiba privirea piezisa si sa hahaie necontrolat, adica inestetic, mai bine alegem unul cu prostata, cu hemoroizi, cu o ciroza incipienta, etc, dar care sa nu lase urme vizibile pe fardul prezidential timp de inca un mandat, ca da rau la imagine"
Daca se dorea o schimbare, aceasta clasa politica ar fi promovat imaginea unui presedinte curat, fara legaturi cu fosta securitate sau cu PCR-ul, posesor al unei personalitati puternice si promotorul unor principii si proiecte de reformare reala. O reforma a acestei societati imbatranite, populata cu "highlanderi" comunisti si cu cei proveniti din fostele serviciile de informatii, cu turnatori inca activi, etc. O reforma care sa inlature aceste relicve corupte din justitie, din politie, din armata, din presa, din guvern, din parlament, din politica in general.
Oprescu nu va putea sa ajunga presedinte din cauza propriei imagini, din cauza afacerilor sale si ale rudelor sale cu institutii bugetate cu bani publici, si din cauza lipsei de performante in perioada scurta cat a fost primar al Bucurestiului. Din acest punct de vedere, mai potrivit ar fi Becali, Nati Meir, sau, de ce nu, Crinisor.
Sa presupunem, insa, ca despre Oprescu nu stim mai nimic si ca dorim sa ne acordam interesele de cetateni ai Romaniei cu beneficiile pe care le-ar aduce Oprescu ca presedinte.
Un prim avantaj ar veni din faptul ca nu numai spitalele din Bucuresti vor cumpara produse medicale si aparatura medicala de la firma Gemedica, ci toate spitalele din tara. Daca vom avea un presedinte independent vom fi o tara independenta, nu-i asa?
Toata teoria asta cu oricine sa fie presedinte, altul decat Basescu, imi aduce aminte de bancul cu evreul care se plange rabinului ca nu mai are spatiu in casa. Pentru cine nu cunoaste bancul, rabinul in sfatuieste in prima zi sa bage in casa porcul, a doua zi capra, a treia zi magarul, dupa care il pune sa scoata animalele pe rand. Intr-un final, rabinul il intreaba pe evreu "Nu-i asa ca acum simti ca ai mai mult spatiu?"
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-09-23 19:51:22
         
 
  Nu pot spune un candidat anume care sa merite votul nostru. Pot spune doar ca raul cel mai mic e Crin Antonescu.  
Postat de catre Label Black la data de 2009-09-23 17:13:13
         
 
  ecocrirică- se va citi: ecocritică  
Postat de catre latunski criticul la data de 2009-09-23 14:54:17
         
 
  Domnule Cristescu, Nina este la nuntă, la Zdrazvuite Selo. Se mărită prietena ei, Anna Riciardovna, cu distinsul critic Arkadi Ariman. Eu n-am primit invitație, pentru că între mine și Arimov (este firesc între critici, nu?) există unele animozități mai vechi privind conceptul de ecocrirică. Nina are rolul de drușcă, domnișoară de onoare pe înțelesul valahilor. Mă întreb ce se va întîmpla dacă va prinde din zbor buchețelul miresei. Cînd revine vă las să sporovăiți cu ea cît doriți. Îi deschid cont, parol. Vă mulțumesc pentru interesul pe care îl manifestați pentru ea, o să-i transmit. Am visat-o astă noapte (nu pot să vă povestesc amănunte, mi-ar radia editorii comentariul, dar vă puteți imagina, nu?)  
Postat de catre latunski criticul la data de 2009-09-23 14:51:38
         
 
  Corneliu Traian Atanasiu

"acribeea" combate europeea!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-23 14:33:20
         
 
  ... lesslara

Poate însă ce șanse are în fața actualului președinte?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-23 14:32:13
         
 
  latunski criticul

Distinse hamangian,

Într-un comentariu de mai jos, mult mai jos, vă rugasem să ne spuneți și părerea nepețuitei Nina!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-23 14:31:10
         
 
  Label Black

Ești tânăr și poate vei avea șansa să afli ce stă scris în adevăratele dosare ale loviturii de stat din 89. Intuitiv, cred că liderii pe care îi acuzi au făcut imposibilă iugoslavizarea ori irakizarea României. Și nu este puțin.

Revenind la zi care este candidatul care crezi că ar merita votul nostru? Dintre cei potențiali, evident.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-23 14:28:33
         
 
  Domnule Liviu Bordaș,

"Sa ramanem la literatura - cata mai este pe site."

De ce câtă mai este? Eu cred că este. Chiar domnia voastră publică literatură adevărată. Și nu numai. Ceilați, care vor, învață. Alții scriu. Că doar știm cu toții: în România mai mult se scrie decât se citește. Oricum scrisul, chiar nevaloros, este de preferat unor posibile îndeletniciri insignifiante ori mai rău potențial dăunătoare. Autorilor ori societății. Pentru că un om care scrie, vrând nevrând, mai și citește și acumulează. Și se perfecționează. Nu toți. Pe de altă parte dacă aici s-ar scrie numai capodopere cred că ar trebui să ne sperie. Fiindcă standardul ar fi așa de sus încât alții n-ar mai avea loc.

"Convingerile politice sunt atat de diverse incat nu cred ca se poate realiza o sustinere pe baza unui sondaj de opinie si pe baza opiniei majoritare. Ar insemna sa nesocotim intentiile de vot sau simpatiile celorlalti, a celor aflati in minoritate."

Absolut corectă observația. Așa că eu cred că fiecare care dorește să se implice să susțină candidatul pe care îl dorește. Cu argumente. Și să-i critice pe ceilalți. Ce ar fi rău în această atitudine civică? Exprimată evident ecoliterar.

Nu pot accepta ideea că sa reinstaurat frica în România.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-23 14:23:21
         
 
  Eu, familia mea, neamurile mele si prietenii mei pe Oprescu il vom vota!
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2009-09-20 22:50:24
Eu, familia mea, neamurile mele si prietenii mei tot pe Nicolae Tudor il vom vota!
Postat de către Latunski, critic și gînditor ignorat al saitului, la data de astăzi, ora care se vede. CopyRaich (nu știu cum se scrie exact).
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2009-09-23 14:16:10
         
 
  Domnule Florian,

Un intelectual veritabil și nu un intelecton*, are ori ar trebui să aibă, capacitatea de a analiza, cel puțin prin prisma celor trei criterii pe care le-ați menționat, fiecare candidat în parte și de a opta. După alegerea oricărui candidat ar trebui să fie cu ochii în patru și să fie un critic aspru al celui ales, chiar dacă acela coincide cu opțiunea sa, ori de câte ori cel ales încalcă principiile morale, prevederile constituționale și promisiunile electorale.

Și mai cred că spiritul civic de implicare în a-și exprima opțiunile electorale este necesar și cu atât mai necesar în vremuri de criză ori când lucrurile o iau razna. Îndrăznesc să afirm că suntem într-o astfel de situație. Poate mă înșel. Demersul meu asta vizează. Pentru că, vrem nu vrem, prestigiul de țară, în plan economico financiar, ratingul de țară, ne afectează pe toți.

Președintele în funcție a avut la dispoziție cinci ani să ne convingă de faptul că respectă principiile morale, prevederile constituționale și promisiunile electorale. Sincer care ar fi argumentele că o va fi făcut? Putem face o comparație: la ce parametri a luat țara și la ce parametri a adus-o? Suntem mulțumiți? Personal încerc o mare dezamăgire. Și nu pot trece peste comportamente care insultă decența: alegerea „independentei” EBA, susținerea ministrului turismului și încălcarea tuturor promisiunilor electorale. Mai nou dezincriminarea consumului de droguri. Și mai știu eu ce va urma? Și toate acestea cu susținerea și complicitatea multor intelectuali dintre care unii chiar adevărați. Cu toate că unora, dintre cei adevărați, de marcă fiind, li se aud zornăind gradele de la o poștă.

De aceea mă gândesc, pragmatic, pe cine alegem dintre cei care candidează. Mai jos am menționat potențialii candidați.

Demersul meu este unul sincer îngrijorat. Personal înclin spre Oprescu deoarece mi se pare singurul care are forța de a-l învinge pe actualul președinte. Și mi s-ar părea util ca toți membrii site-ului să exprime puncte de vedere. Ar fi un exercițiu civic firesc și compatibil cu activitatea de pe un site literar în care activează oameni cu un IQ, cum bine ați remarcat, peste medie.

OK. Înțeleg că nu putem să susținem in corpore ori ca opțiune majoritară un anume candidat. Atunci la fel de firesc ar fi ca fiecare să susțină candidatul pe care îl găsește cel mai bun și să-i critice pe ceilalți. Astfel putem afla mai multe bune ori rele despre toți candidații și la urne, poate, am geși mai puțin. Observ însă o tăcere care mă sperie. Se pare c㠄regimul Băsescu” a indus în populație din nou acea frică paralizantă care ne-a stăpânit până în 89. Și de care credeam că vom fi scăpat. Printre altele și din acest motiv eu pledez pentru schimbare.

* intelectual cameleonic.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-23 12:54:40
         
 
  Domnule Cristescu,
Am mai spus, si cu riscul de a ma repeta, cred ca stampila fiecarui cetatean cu drept de vot va trebui sa fie aplicata personajului politic ale carui actiuni politice converg cu intersul propriu al votantului sau a comunitatii din care face parte, sau, pentru cei nehotarati, cu candidatul al carui caracter si a carui tinuta morala se apropie de cele ale modelului de presedinte pe care si l-ar dori. Un alt criteriu de orientare electorala poate fi si anturajul politic al candidatului si a "datoriilor" pe care acesta le are fata de haita de politicieni care il sustin.
Cea mai grava greseala pe care o fac majoritatea personajelor ce servesc drept "model" este sa incerce sa indrepte intentia de vot a electoratului in directia in care ele,"modelele", isi gasesc interesul, paracticand metode infantile de manipulare pentru o societate care a evoluat inaintea clasei politice cu cateva ture de teren. Exemple avem destule, iar dintre ele putem enumera cateva mai reprezentative. Astfel, printre "modelele" amintite se numara Vanghelie, Patriciu, Mazare, Voiculescu, Becali, Nistorescu, Oprisan, Paul Pacuraru, si lista poate continua cu exemple de alte "modele" care servesc, la nesfarsit, o lectie de morala prea seaca si ridicola pentru niste adulti.
Cati dintre cei cu drept de vot de pe Europeea isi identifica propriul interes cu cel al acestor politicieni?
Spre exemplu, un bugetar isi va gasi interesul sa voteze spre stanga in vreme ce un salariat din mediul privat va dori un presedinte de dreapta, cara sa sprijine sectorul privat, acolo unde isi gaseste interesul. Corect?
Aici, insa, pe un site cu useri al carui coeficient de inteligenta depaseste lejer media celor enumerati mai sus, orice tentativa de manipulare a intentiei de vot in directia salvatoare pentru interesele "economice" ale acestei tagme de politicieni devine ridicola. Pentru ca, sa fim corecti, numele viitorului presedinte al Romaniei nu conteaza decat daca serveste intereselor "economic-financiare" ale acestei gasti de politicieni uniti doar de faptul ca interesul lor ocult din preajma banului public este acelasi.
Domnule Cristescu, care este interesul dumneavoastra raportat la noul presedinte, si de ce va nelinisteste intentia de vot a userilor unui site literar?
In cazul in care as decide sa ma inrolez in echipa alcatuita de dumneavoastra, interesul meu pe termen de un mandat al viitorului presedinte va coincide cu interesul meu imediat?
Mai pe scurt, cat?
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-09-22 19:22:33
         
 
  "Creatorii reprezintă inteligența uni națiuni."

Inteligența politică a creatorilor a început să debordeze! Urcați-vă pe acoperiș!

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-22 15:01:19
         
 
  Eu il votez pe Crin Antonescu, pare de departe cel mai normal (sa dam o sansa si celor mai putin ticalosi).
Celia E.
 
Postat de catre ... lesslara la data de 2009-09-22 14:59:42
         
 
  Cand este vorba despre adevar, rigurozitatea este esentiala. Daca vorbim doar despre situatii ipotetice sau doar de dragul de a vorbi, atunci ai dreptate - rigurozitatea poate lipsi.

Rigurozitatea unui aparator sau a judecatorului poate face diferenta intre om liber - om condamnat. De data asta e problema ta daca ma crezi sau nu.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-09-22 13:33:42
         
 
  Liviule, vrei sa-ti dau nume? Vrei sa-ti aduc aici lista cu cei care au trecut prin asta? Aseara am recitit ceea ce-ti spunea Peia intr-un comentariu despre rigurozitatea asta dusa la extrema. Eu ti-am spus ceva, e doar problema ta daca ma crezi sau nu!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-09-22 13:21:27
         
 
  Fie acceptai acea mica atentie, fie ti se lua capul. Simplu!

Ai un exemplu de cap luat?

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-09-22 13:16:47
         
 
  E sustinuta si numai cand ma gandesc la mineriade...
A doua - o sustin sutele, miile de romani care s-au intors acasa, din strainatate, dupa revolutie si nu si-au mai primit casele. Fusesera deja vandute si pentru tacerea lor s-au oferit infime sume de bani. N-aveai ce face, oricum casa iti era pierduta. Fie acceptai acea mica atentie, fie ti se lua capul. Simplu!
 
Postat de catre Label Black la data de 2009-09-22 12:47:18
         
 
  In frunte cu Iliescu, greii astia sunt cei mai mari criminali - am exemple tragice in familie.
Label Black


O afirmatie gratuita. Nesustinuta.

Este posibil sa nu iti placa un personaj politic sau altul. De aici pana la criminal e cale lunga. Ca si de la Basescu (pe care nu il; simpatizez) la Hitler.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-09-22 12:32:58
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Presedintele actual e in dizgratia, nu a unor persoane influente - lider de partid, contracandidati (acolo oricum era) ci mai degraba in dizgratia noastra, a alegatorilor. Si Obama are copii, dar nici unul dintre ei nu e Euro-parlamentar. Din punctul meu de vedere inca un mandat Basescian ar ingropa definitiv tot ce inca mai misca in Romania moderna. Mai nou vorbeste la radio - cam in acelasi mod in care o facea Hitler, candva. Cu siguranta, Basescu se bucura in continuare de o multime de adepti. Zic adepti pentru ca majoritatea ii canta in struna si-l apara pana-n panzele albe. Sunt convins ca asocierea lui cu Nicolae Ceausescu ii va aduce un alt numar important de voturi. Pe vremea lui Ceausescu toata lumea avea o slujba si cel mai important, o casa - lucru care astazi nu se mai intampla, ba mai mult, sunt din ce in ce mai multi someri. Partea care inca regreta epoca trecuta trece miseleste sub aripa inselatoare a lui Basescu. E de vina criza, nicidecum Basescu - zic ei! Cat de naivi!
Pe Oprescu l-am vazut acum cateva zile facandu-si campanie pe Trinitas Tv, postul de televiziune al Bisericii Ortodoxe Romane. Nu o sa inteleg niciodata menirea acelei emisiuni. Nu o sa inteleg ce treaba are biserica si cu ce scop a fost invidat Oprescu acolo. Din acest punct de vedere sunt scarbit si nu impartasesc simpatia dvs. pentru acest candidat. Vorbeam de cea mai mare si mai nenorocita gasca - observati cum "grei" psd-isti migreaza in stoluri sa-l sustina pe Oprescu. Cel mai nou, Cosmanca asta - despre care am inteles ca e unul dintre fondatorii partidului. In frunte cu Iliescu, greii astia sunt cei mai mari criminali - am exemple tragice in familie.
Nu cred intr-o disputa reala Basescu - Oprescu. Adica nu o iau in serios. La cum stau lucrurile in momentul actual, Basescu matura cu el pe jos. Il distruge.
Oficial candidati nu prea avem. Geoana e prea mic si credibilitatea lui e nula. Crin ar fi cam singura solutie, dar nu stiu cat de mult se bucura de sustinerea propriului partid si cel mai important, de cea a celor care merg la vot. In Romania se cumpara voturi, o stim cu totii. Se tradeaza unii pe altii.
Restul candidatilor nu pot fi luati in serios.
 
Postat de catre Label Black la data de 2009-09-22 12:24:20
         
 
  Emanuel Cristescu, multumirile mele sincere pentru urari.

Un punct de vedere? Da, am unul. Sa ramanem la literatura - cata mai este pe site. Convingerile politice sunt atat de diverse incat nu cred ca se poate realiza o sustinere pe baza unui sondaj de opinie si pe baza opiniei majoritare. Ar insemna sa nesocotim intentiile de vot sau simpatiile celorlalti, a celor aflati in minoritate.

Eu am simpatii de stanga dar de data aceasta nu as vota stanga. Poate ca nu voi vota deloc. Uneori mi-e lehamite. Uneori - adica din ce in ce mai des.

Nu cred - pentru site, pentru noi toti - in utilitatea unei implicari.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-09-22 11:53:35
         
 
  "3. Ar fi mai bine să nu ne implicăm deloc?"

Pe un site care-și zice literar, cu siguranță. Dar ecsintescu trebuia să aibă urmași. De ce nu deschideți dv. un blog pentru o asemenea campanie?

Sigur, patronul poate face orice, inclusiv să patroneze o tarabă electorală. Făină, zahăr, mici, bere de la ce candidat primim?

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-22 11:23:50
         
 
  1. Imprecizia mesajului "Fara suparare, profesore`" a născut confuzia. Însă raționamentul este tranzitiv și în cazul profesorului Buricea.

2.Am scris negru pe bleu: "așa că nu-l voi utiliza." Am încercat să prezint o situație simetrică. Nu eu mi-am ales un pseudonim care articulat să aibă sonoritatea respectivă. Pentru că, în opinia mea, nimic nu este mai convingător decât situarea preopinentului în propria-i situație invocată ori creată.

3. Pentru partea de confuzie care îmi aparține eu îți prezint scuze.

Însă pusesem o problemă de fond. Aștept un punct de vedere.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-22 10:37:57
         
 
  Cu siguranta nu ne-am inteles! Eu ii raspunsesem domnului Buricea, am mai facut-o in acest mod - in text si-n comentarii n-ati vorbit nimic despre Oprescu - unde e problema? Chestia cu labele - ma prefac ca nu am vazut-o. Mi-ar fi rusine de rusinea dvs. - domnule profesor! Acum observati diferenta?  
Postat de catre Label Black la data de 2009-09-22 09:08:05
         
 
  Liviu S. Bordas

1. Spun și eu: La mulți și frumoși ani!

2. "Au semnat și ei ca primaru'"

Biometria salvează președenția!

3. Un punct de vedere? O sugestie?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-22 06:28:54
         
 
  latunski criticul:

Tot gânditor?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-22 06:25:32
         
 
  Elena Toma:

" eu il votez pe Oprescu ! prietenii stiu de ce !:))"

Dar dușmanii?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-22 06:21:44
         
 
  Amelia Cojocaru:

"somn usor tuturor!"

Aceasta să însemne cumva "Trezirea" ?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-22 06:20:26
         
 
  Mihail Buricea:
"Eu, familia mea, neamurile mele si prietenii mei pe Oprescu il vom vota!"

Ați putea argumenta și de ce?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-22 06:07:00
         
 
  Conform: http://www.alegeri.tv/alegeri-prezidentiale-2009, candidații potențiali de până acum ar fi:

1. George Crin Laurentiu Antonescu
2. Traian Basescu
3. Marian Bataiosu
4. George Becali
5. Remus Cernea
6. Ion Coja
7. Dan Mircea Geoana
8. Nati Meir
9. Cozma Miron
10. Sorin Mircea Oprescu
11. Gheorghe Piperea
12. Constantin Ninel Potirca
13. Corneliu Vadim Tudor


Vă adresez următoarele întrebări:

1. Ar fi util să ne imlicăm în susținerea unuia sau mai multor candidați în funcție de opțiunile fiecăruia?

2. Ar fi util să facem un sondaj de opinie în rândul membrilor Europeea și să-l susținem pe acela care ar întruni cele mai multe opțiuni?

3. Ar fi mai bine să nu ne implicăm deloc?

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-22 06:04:53
         
 
  Gh. Recheșan: "Aveți vreo inițiativă concretă?"

Da dacă sunteți interesat!

Label Black:

"Fara suparare, profesore` - Oprescu face parte din cea mai mare si mai nenorocita gasca politica."

Distinse coleg nu prea țin minte să ne fi întâlnit prin aceleași biblioteci ori să fi băut șampanie împreună. Poate pe viitor. Însă nu mă formalizez. Bănuiesc o posibilă iritare la un simetric "labele" așa că nu-l voi utiliza.

Pe fond ar fi util să vedem "cea mai mare si mai nenorocita gasca politica" Am putea ajuta pe mulți dintre nehotărâți. Inclusiv pe mine care, în faza actuală, am o simpatie pentru Oprescu și cred că ar fi singurul capabil să-l învingă pe actualul președinte care a avut cinci ani la dispoziție să facă ceea ce a promis și promite iarăși.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-22 05:49:52
         
 
  Fara suparare, profesore` - Oprescu face parte din cea mai mare si mai nenorocita gasca politica. Independismul, ca si caracterul - tine de fatada.  
Postat de catre Label Black la data de 2009-09-20 23:09:26
         
 
  Societatea civilă e o specie în extincție.
Înformația publică e distorsionată de media
Unde să mă implic domnule Corbu? Pe acest site, unde mi s-a demonstrat recent, printr-o analogie perfectă cu lumea reală că justiția nu e doar oarbă dar și surdo-mută,iar păgubașii umblă cu capul spart?
Să-mi lipesc pamfletele pe gardurile demnitarilor? Aveți vreo inițiativă concretă?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-09-20 23:02:44
         
 
  Trebuie votat Oprescu, nu pentru ca este cel mai bun, ci pentru ca nu face parte din nicio gasca politica!
Asa este posibil ca Romania sa se indrepte pe calea cea buna, altfel va merge tot prin mocirla!
Eu, familia mea, neamurile mele si prietenii mei pe Oprescu il vom vota!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2009-09-20 22:50:24
         
 
  "Europeea nu încetează să surprindă" Poate de aceea dă dependență.

"Qui prodest?" În primul rând domniei voastre. Fiindcă vă văd nehotărât. Apoi și celorlați și în final României. Care merită un Președinte dedicat ei și oamenilor nu clanurilor și Elenelor.

Trebuie să gândim, pentru unii aș zice chiar, tautologic, "să gândim logic". Și să analizăm: dintre candidații concreți, care merită sprijinul nostru și care nu. Cu argumente. Și apoi să decidem în funcție de concluzia la care am ajuns. Soluția Nu avem pe cine vota, deși este comodă, și asigură un fel de confort civic facil justificabil, nu este valabilă pentru oamenii deștepți. Așa ca domnia voastră. Aștept să vă implicați. Inclusiv cu talentul de care nu duceți lipsă.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-20 11:32:21
         
 
  Fara doar si poate Romania e in colaps. Probabil cel mai potrivit ar fi - Tovarasul Nicolae Ceausescu!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-09-20 11:28:40
         
 
  Europeea nu încetează să surprindă, de data asta prin vocea onorabillui domn profesor care ne propune un sondaj electoral. Deși sunt convins că subiectul n-a fost epuizat, îmi permit o întrebare retorică:Qui prodest?
Matrozului de la Cotroceni?
Chirurgului ce nu poate opera abcesul din centrul capitalei (nu-s nici arhitect, nici locuitor al Bucureștilor, dar trecînd prin Lipscani, am fost îngrozit de ce-am văzut)
Veșnicului catindat de stînga?
A, da, mai e profesorul ăla de istorie cu prenume floral...îl susține cineva? E doar intelectual, are discurs coerent, e sărac și cinstit ca un fost președinte...
Ne vedem la urne...sau la urme!?
România dacă poate, vrea!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-09-20 09:57:01
         
 
  "decum" se va citi "de cum" Probabil cineva mi-a manipulat de două ori tastatura.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-20 07:21:32
         
 
  Erată

"scris" se va citi "scria"
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-20 07:19:20
         
 
  Dragă latunski,

Distinsa Nina ce spune? Un prieten de-al meu avea tastatura manipulată de secretară. Astfel când el apăsa tastele ca să scrie "nu" pe hârtie se imprima "da" Când voia să scrie "Eu votez" se imprima "Europeea de dincolo de bine și rău" Ș.a.m.d. Prietenul meu era un geniu și cunoștea manipulările secretarei așa că el scris invers decum gândea astfel ca la imprimantă să iasă ce voia el de fapt. Ca să distragă atenția celor care îl spionau avea și un ceas special: când limba mica era la ora 3 iar limba mare la ora 11 și cucul cânta de 14 ori, atunci era sigur ora 6 am. Pentru el era floare la ureche să știe ce oră era doar aruncând o privire asupra cadranului însă pentru urmăritorii lui era un chin. Că niciodată ceasurile lor nu se sincronizau cu al lui. Astfel că rapoartele întocmite de acești urmăritori se contraziceau între ele și deveneau necredibile. De aceea prietenul meu înjura doar în limba rusă.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-20 07:17:25
         
 
  Iar eu votez cu Nicolae Tudor, candidat independent susținut de formațiunea „Forța Orală”. Sper că nu l-ați uitat. În oferta lui electorală am găsit întroducerea pe scară largă a „panaceului Corina”, cel care mărește sînii și penisurile precum și recunoașterea oficială a lui C. Zegrean drept poet al curții (eu am insistat, el l-ar fi prefeat pe A. Toma).
Pentru că am fost înnobilat de curînd de către Gh. Recheșan, îmi voi lua permisiunea ca de acum încolo să semnez: Latunski, gînditor ignorat al saitului. Trecînd ușor peste unda de îndoială (tastatura poate omite o literă din cuvîntul „ignorat”) vă ofer o definiție latunskiană a Europeei:
„Iuda și Israel erau în număr foarte mare, ca nisipul de pe țărmul mării. Ei mâncau, beau și se înveseleau.
Solomon mai stăpânea și toate împărățiile de la Râu până în țara Filistenilor și până la hotarul Egiptului. Ei îi aduceau daruri, și au fost supuși lui Solomon tot timpul vieții lui » 1 Imparati 4:20
Dacă v-ați prins că nu-mi aparține, e OK. Cam totul a fost spus pînă acum, dar putem reveni din altă perspectivă. Ce rău îmi pare că nu mai am „alain delonul” din tinerețe... Ce l-aș mai „beli înfrigurat” (emanuel pope). Dar am găsit o căciulă de iepure și o blană de nutrie. Am cu ce mă delecta astăzi.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2009-09-20 04:42:25
         
 
  eu il votez pe Oprescu ! prietenii stiu de ce !:))  
Postat de catre - ipocrizie la data de 2009-09-20 00:29:27
         
 
  :))))

vai vai vai

de-aia spunea un prieten deunazi ca 99% dintre romani sunt impotriva actelor biometrice. Aflase loc, in inteligenta sa proverbiala, si minoritatii elitiste.

Stai linistit si nu mai incurca lucrurile de emotie (chipul cioplit e al celorlalti)! Traian Basescu nu va aproba nicio petitie fiindca in clipa aia nu va mai avea nicio sansa la un viitor mandat, iar Obama va mai refuza odata sa se intalneasca cu el. Romania nu mai e a romanilor! O conduce elita straina de tara. Cei 1%, maine vor fi 2-3%. Si ne vor duce, voiosi, pe toti, in Europa. E legea firii.

somn usor tuturor!

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-09-20 00:02:56
         
 
  "fii sigur ca-l vor vota pe Traian Basescu daca are curajul sa aprobe petitia."

Va avea. Cum a avut curajul să promită țepe, să "salveze" ziariști și apoi să secretizeze dosarul, să nu se amestece în alegerea EBEI, să nu o susțină pe EU, să promită că-și va publica dosarul dacă-i va fi dat, să condamne comunismul el nefiind membru al acelui partid, nefiind rezident la Anvers, cum a avut curajul să spună că demisionează în cinci minute, cum a promulgat legea măririi salariului profesorilor, etc. etc. ș.a.m.d.

După ce va semna va râde în barbă și probabil îi va da un telefon EU și-i va spune: i-am fraierit și p'ăștia...

Pe mine m-a păcălit o dată! Îmi ajunge!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-20 00:00:38
         
 
  Sunt copil doar cu sufletul.

Dacă asta va fi fapta după care ne alegem președintele, atunci nu mă mai miră nimic. Peste 5 ani vom vota un alt președinte doar pentru că va fi avut curajul să se opună imprimării chipurilor pe monede, în ideea că ar putea contraveni poruncii să nu-ți faci chip cioplit.

E ceva ce nu scrie în Biblie? Și crezi că dacă voi merge pe burtă voi fi mai aproape de România subterană? Nu mă va gîdila oare prea tare cu freamătul ei? Că mi-s cam sensibil la piele.


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-09-19 23:50:41
         
 
  Liviu, esti copil. Stiu al naibii de bine, crede-ma. Ai idee ce trafic are "Razboi intru cuvant", de pilda? La cate manifestatii de gen ai participat? De la cate conferinte tinute (cu usile inchise fiindca erau mii de oameni afara) de Vasile Danion si maica Ecaterina ai date? Conferinte privind in exclusivitate problema pasapoartelor biometrice. Cunosti dezbaterile facute in jurul Aiudului lunile astea? Te invarti tot intre cliseele astea cu semnaturile cu ochii inchisi? In Biblie scrie totul, Liviu Bordas! Oamenii astia cunosc lucrurile astea de doua mii de ani (vorba lui Sebastian...mare om)


Iti dai seama ca asta nu e un subiect de dezbatut aici, m-am jucat si eu de-a corcodusul. Mergi pe burta, totusi. Exista o Romanie subterana, mii si sute de mii de oameni care, inca, tac. Daca le vorbim despre politica, ridica din umeri. dar fii sigur ca-l vor vota pe Traian Basescu daca are curajul sa aprobe petitia. Si toata societatea civila stie asta. Si Base o stie

:)

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-09-19 23:42:42
         
 
  În ultimii peste 50 de ani toți președinții au avut terminația în "escu" și niciunul n-a fost prea breaz. Oare ar trebui să-l votăm pe Geoană?

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2009-09-19 23:36:00
         
 
  Vă rog să respectați opțiunea fiecăruia.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-19 23:34:00
         
 
  2 pungi de mălai și-un kil de untură = votul. Crezul se spune, pios, după râgâială.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-09-19 23:30:52
         
 
  Nu știu dacă amărăștenii care spun Crezul dumunică de duminică în biserică au habar despre ce este vorba cînd cineva le amintește despre datele biometrice.

Au semnat și ei ca primaru'.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-09-19 23:28:57
         
 
  Elena, dacă nu e aici înseamnă că am uitat-o pe un sit prieten.

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2009-09-19 23:22:17
         
 
  Domnule Corbu,

Deși sunt timidă de felul meu, indraznesc să arunc piatra in lac: dacă Traian Băsescu are curajul de a aproba petiția trimisă zilele trecute de părintele Justin Pârvu de la mănăstirea Radu-Voda vis a vis de declanșarea referendumului național privind actele biometrice, eu il votez din toata inimioara mea. De fapt, oricum îl votez. E singur impotriva tuturor. Precizez ca petiția respectivă a fost semnată de un milion de romani. Desigur nu de intelighentia neverosimilă, creatoare de schimbări felurite, ci de amăraștenii care spun Crezul in biserică, duminică de duminică.

Ce-ar fi dacă...?

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-09-19 23:16:36
         
 
  Dar unde e biografia?  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2009-09-19 23:11:40
         
 
  Aproape ai nimerit Elena, e tot cu B și e public în biografia mea.

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2009-09-19 23:05:38
         
 
  Dragă Luchi,

Am citit și înțeles din prima. Vei fi fiind oare născut la Baden Baden?
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2009-09-19 23:02:26
         
 
  Scuze, mi-a tremurat mâna pe mouse!

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2009-09-19 23:01:00
         
 
  Eu îl votez pe Oprescu, de teamă să nu mă atace Ecsintescu cu pietre la rinichi sau la ficat și să mă apeleze "bătrâne".

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2009-09-19 23:00:16
         
 
  Eu îl votez pe Oprescu, de teamă să nu mă atace Ecsintescu cu pietre la rinichi sau la ficat și să mă apeleze "bătrâne".

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2009-09-19 23:00:03
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE